eitaa logo
محسن قنبریان
17.3هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
853 ویدیو
108 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🏘 شورای نگهبان و سقف اجاره! • "طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بهاء" در ماده۸، به شورای عالی شهرسازی حق داده بود که نرخ افزایش سالیانه اجاره بهای املاک مسکونی را پس از تصویب این قانون برعهده گیرد. https://zaya.io/qmtq5 • شورای نگهبان به این ماده اش، اشکال قانون اساسی و هم اشکال شرعی گرفت که: "اطلاق تکلیف شورای عالی مسکن به تعیین و اعلام سقف یا میزان افزایش اجاره بهاء و قرض موضوع شرط آن، بدون تعیین ضابطه توسط قانون گذار مغایر اصل۸۵ قانون اساسی شناخته شد. با توجه به اشتراط چنین احکامی به وجود مصلحت ملزمه، لازم است به نحوی به مشروط بودن احکام این ماده به وجود مصالح مذکور تصریح شود و الا خلاف شرع خواهد بود." https://zaya.io/kka7a • روزنامه دنیای اقتصاد این را در راستای اصالت بازار برای تعیین قیمت دید و تیتر زد: مخالفت شرعی با اجاره دستوری! و نوشت: "نه" شرعی شورای نگهبان به اجاره بهای دستوری دو پیام مهم را منعکس می کند: رد "تعیین قیمت" در بازار اجاره و در عین حال تایید "کشف قیمت" در بازار مسکن. عدم ایراد شورای نگهبان به ماده۹ در مقابل ایراد به ماده۸ به معنای تایید فرآیند کشف قیمت در بازار مسکن در برابر رد قیمت گذاری دستوری در این بازار است. در واقع میتوان این طور برداشت کرد که قیمت مسکن و اعلام عمومی آن برای اطلاع متعاملین بازار مسکن، مجاز شمرده شده اما اعمال این قیمت ها در بازار با اقدام دستوری بدون اشاره به مصلحت ملزمه محل ایراد است. معنای مصلحت ملزمه در احکام فقهی آن است که قانون گذار باید بین حکم حکومتی و سایر احکام شرعی تمایز قائل شود. https://zaya.io/j47i7 • خوب است شورای نگهبان به دلالتهای ژورنالی ایرادات خود براساس اصالت بازار توجه کند! گرچه واقعا طرح میتوانست به گونه ای نوشته شود که چنین ایرادی بدان وارد نشود. • آنچه شایسته توجه است این است که چنین احکامی فقط از طریق ذکر مصلحت ملزمه و استفاده از حکم حکومتی و مصلحت حل نمی شود بلکه از طریق سوء استفاده از مضطر به فتوای امام خمینی هم قابل حل است. توضیح اینکه مشهور فقهاء در معاملات مضطر(بخلاف مکره)، قیمت نامتعارف را جایز دانسته و آنرا مخلّ به رضایت نهایی -که شرط صحت معامله است- نمی دانند؛ لکن امام خمینی در معاملات مضطر هم قیمت نامتعارف را اشکال کرده با تمسک به قاعده لاحرج، فقط قیمت را تا جایی درست می داند که به حرج مضطر نیانجامد. https://eitaa.com/m_ghanbarian/3185 • جمع بندی اینکه اگر طرح مجلس شورای اسلامی شرائط اضطرار مستاجرین در این سالها را -که مستند به آمار و نمودارهای اقتصادی است- خوب و رسا بیان کند، شورای نگهبان براساس فتوای معیار(فتوای امام خمینی) باید آنرا تایید کند و نیازی به بیان مصلحت ملزمه و استفاده از حکم حکومتی ندارد. فتوای فقهی بنیانگذار انقلاب ،تعیین قیمت (حد حرج مضطر) را مجاز شمرده و اقلا در شرایط اضطرار مستاجرین، تعیین قیمت را به بازار آزاد -با قیمت های نامتعارف جاری- نسپرده است. لحاظ چنین فتاوای گره گشایی از بنیانگذار انقلاب اسلامی، وظیفه شورای محترم نگهبان است. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۴/۲۷ ☑️ @m_ghanbarian
۱-سه آزادی ، سه انتخاب!.mp3
26.1M
💢 سه آزادی؛ سه انتخاب! سخنرانی شب اول محرم ۲۷تیر۱۴۰۲ حجت الاسلام قنبریان • قاعده اول: هر توان در انسان سند یک حق ! اختیار، سند حق انتخاب • آزادی: عدم مانع برای بروز این استعدادها • "حق انتخاب" با "سرنوشت سازی انتخابها" منافاتی ندارد! • نمایی از مجموعه انتخابهای متوالی عبدالله بن عمر و نتایج قهری آن: - از قیّم شورای ۶نفره تا بیعت نکردن با علی(ع) اما بیعت با معاویه، از مخالفت با ولایتعهدی یزید تا نصیحت امام حسین(ع) و بیعت با یزید تا بیعت با پای حجاج برای اموی ها! * فایل صوتی کامل را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
💢 سه آزادی؛ سه انتخاب! چکیده سخنرانی شب اول محرم هیات منتظران حضرت مهدی(ع) / ۲۷تیر۱۴۰۲ حجت الاسلام قنبریان • قاعده اول: هر توان در انسان سند یک حق! شهید مطهری از حکمت و هستی شناسی شروع می کند. هر قوه و توان و ظرفیت در هر موجود، سند طلبکاری یک حق است. دندان علف جویدن و هاضمه مناسب آن، سند طلبکاری گوسفند برای حق علف! اگر علف در عالم نباشد، خلاف حکمت خالق است و اگر کسی مانع شود، ظالم است. واقعیت عینی گوسفند نشان نمی دهد او حق آموزش یا انتخاب داشته باشد؛ اما اگر جایش یک بچه انسان قرار گیرد، عقل و قوای ادراکی او سند طلبکاری حق آموزش و "اختیار" او سند حق انتخاب اوست. انسان تکویناً مختار است و اختیار از او قابل سلب نیست؛ مثل اینکه نیاز به غذا از او قابل سلب نیست. این "حق طبیعی"، انتخاب به انسان می دهد. فرق حق طبیعی در اینجا و نزد برخی مکاتب غربی این است که "غایت" انسان در آن لحاظ میشود. با اِعمال اختیار و انتخابهاست که انسان به کمال لایق می رسد، پس حق انتخاب دارد حتی اگر انتخاب غلطی کند و بعد تصحیح کند. • آزادی: عدم مانع! آزادی (بمعنای آزادی بیرونی و همین آزادی سیاسی اجتماعی) یعنی نبودن مانع برای بروز این استعدادها. شهید مطهری چنین تعریف می کند: "به این معناست که عمل او از خواست و رضایت کامل و تصویب قوه تمییز او سرچشمه بگیرد و هیچ عاملی او را برخلاف میل و رغبت و رضا و تشخیص او وادار نکند" (انسان و سرنوشت/ص۶۰) گفتیم اختیار غیر قابل سلب از سوی عوامل خارجی و داخلی انسان است اما اگر عوامل خارجی جایی برای انتخاب نگذارند و فقط اجازه یک گزینه بدهند، این سلب آزادی است. • انتخاب ها سرنوشت سازند! وقتی می گوییم انسان حق انتخاب دارد، نه یعنی همه انتخابهایش اثر بالسویه دارد! واضح است در نظام علّی عالم هر موجودی اثر خود را دارد پس انتخاب خوب و بد مطرح می شود. همسر و شوهر خوب مثل بد نیست. رفیق بد مثل خوب نیست! انتخابهای سیاسی-اجتماعی هم همینطور است. زنجیره ای انتخاب، سرنوشت ما را می سازد. باید توجه کرد، "سکوت" هم یک انتخاب است! انتخاب علی(ع) یا دیگری، یا سکوت دربرابر غصب حق علی(ع) یک نتیجه ندارد؛ اما همزمان با این نباید به زور همه گزینه های محتمل جلوی اختیار سلب و مردم به زور و اکراه پای گزینه علی(ع) آورده شوند! این هم یعنی آزادی! یعنی تعیین سرنوشت آزادانه! لذا فرمود: "لنا حق" ما از طرف خدا حق (امامت و ولایت) داریم؛ "اِن اعطیناه" اگر به ما اعطائش کنند (یعنی به زور نمی گیریم) "و الا رکبنا اعجاز الابل و ان طال السری" اگر حق را به ما اعطاء نکردند، ترک شتر می نشینیم ولو شب روی طول بکشد! هردو سوی سخن درش هست هم: آزادی تعیین سرنوشت و عدم اکراه به گزینه خاص(حتی حق)/ هم اثر وضعی انتخاب بد و سرنوشت سازی اش برای فرد و جامعه: می فرماید "وان طال السری" یعنی انتخاب غیر او، ظلمت می سازد! روابط جامعه را تیره می کند. • نمونه: زنجیره انتخابهای عبدالله بن عمر! - او قیّم شورای ۶نفره خلافت است که تخلف نکنند/ بعد قتل عثمان با حضرت امیر(ع) بیعت نکرد!/ بهانه اش "اجماع مردم" بود! گفت: بیعت نمی کنم تا همه مردم بیعت کنند!/ با وجودی که جز شام همه در بیعت علی(ع) مباشر یا با نماینده بودند و چنین بیعتی در تمام دنیای گذشته در یونان و روم و ایران و اسلام سابقه نداشت! - از آن توقع رای عموم مردم بعد تنزل کرد و با معاویه بیعت کرد!/ معاویه در دومة الجندل با فریب یک انگشتر در آوردن و دست کردن حَکَم ها خلیفه شد و کلا ۴۰۰نفر بیشتر حاضر نبودند! - با ولایتعهدی یزید اول مخالفت کرد/ اما در مکه سه دیدار با سیدالشهدا کرد که او را به صلح با یزید تشویق کند!/ بعد عاشورا به یزید نامه نوشت و با ولید حاکم مدینه از طرف او بیعت کرد!/ در واقعه عجیب حرّه جانب مردم نایستاد و خویشان را تهدید هم کرد که بیعت با یزید را نشکنند!/ در عاشورا از جنگ با یزید ترسیدند، حالا یزید به جنگشان آمد! از اسارت زنان و دخترانشان ترسیدند، حالا سه شبانه روز تجاوز به دختران و زنان مدینه مباح شد! - در زمان عبدالملک مروان شبانه رفت تا بیعت کند! توجیهش این بود که نکند به مرگ جاهلی بمیرم و امامم را نشناسم!/ حجاج بن یوسف پایش را دراز کرد تا با پایش بیعت کند! ⬅️ این زنجیره انتخاب در همین سوی عالم قبل از قیامت به ما عیان می کند: انتخابها به هم مربوط و سرنوشت سازند! قیّم شورای خلافت و کاندید خلافت را چنین زبون و ذلیل می کند. ☑️ @m_ghanbarian
قسمت اول - علامت.mp3
21.98M
🔉فایل صوتی برنامه تلوزیونی «علامت» | قسمت اول 💠عاشورا؛در صیغه مونث 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸چهارشنبه ۲۸ تیر | شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آزادی شعار عاشورا است./عاشورا آمده است که آزادها را آزاد کند. 🔰 برنامه تلوزیونی «علامت» | قسمت اول 💠عاشورا؛در صیغه مونث 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸چهارشنبه ۲۸ تیر | شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
۲-سه آزادی ، سه انتخاب.mp3
28.75M
💢 سه آزادی؛ سه انتخاب! سخنرانی شب دوم محرم ۲۸تیر۱۴۰۲ حجت الاسلام قنبریان • بیان شهید بهشتی درباره این بحث: آزادی انسان از روح الهی اوست! • مهلت دادن به بدکاران بخاطر همین آزادی است! • انتخاب ها سرنوشت سازند! • نمونه : عبیدالله حر جعفی/ مقایسه با حر بن ریاحی * نکات و تفاصیل را در صوت بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
💢 سه آزادی؛ سه انتخاب! چکیده سخنرانی شب دوم محرم هیات منتظران حضرت مهدی(ع) / ۲۸تیر۱۴۰۲ حجت الاسلام قنبریان • بیان شهید بهشتی: " انسان چگونه انسان می شود؟ آن موقعی که روح الهی در او دمیده می شود. این روح الهی که در انسان دمیده شد با تمام خصوصیات اصلی اش باید مورد توجه قرار بگیرد. آن خصوصیت اصیل چیست؟ در میان موجودات عالم، موجودی که کارش را صد در صد از روی اختیار انجام می دهد خداست. همراه این روح الهی که به انسان داده اند، یک مسئولیت هم برعهده اش نهاده اند. گفتند تو با این روح الهی، مسئول آن هستی که از لابلای پیچ و خم هایی که در پیکرت و در رابطه با پیکرت، با محیط طبیعت و محیط اجتماع وجود دارد، با اختیار و انتخاب خود، راه را به سوی آینده تاریک یا روشن خود بگشایی". (انسان از منظر قرآن ص۹۶/ شناخت اسلام ص۱۴۰) ایشان به نکته مهلت دادن به کفار (۱۸۳اعراف/ ۱۷۸آل عمران) می پردازد: "کافران فکر نکنند که این امکانات و این زمینه آزاد که حتی برای طغیان و عصیان به آنها داده ایم حتما برای آنها منشأ سعادت باشد؛ نه، بلکه تابع این است که آنها از این فرصت چگونه استفاده کنند. اینها می تواند حتی امکانی برای تیره بخت شدن آنها باشد. چنین فرصتی را به آنها می دهیم تا سرشت و باطن آنها کاملتر تجلی کند، تا انتخاب آنها کاملتر تحقق پیدا کند" (همان ص۹۷/ درس گفتارهای فلسفه دین ص۱۷۸) ⬅️ هم حق طبیعی انتخاب سرنوشت هست و هم انتخابها سرنوشت تیره یا روشن انسان را می سازند. • نمونه عبیدالله حر جعفی و حر بن یزید ریاحی: - ابن حر عثمانی و در صفین علیه حضرت امیر(ع) بود. در ماجرای عاشورا آزاد به انتخاب است امام هم دوبار او را دعوت کرد؛ تشخیص داد حق با حسین(ع) است اما انتخاب نکرد! این عدم انتخاب تا آخر به او ضربه زد! خود را ملامت می کرد. اول با مختار همراه شد بعد به مصعب بن زبیر پیوست و با مختار جنگید. مصعب به او مظنون شد و زندانی اش کرد! آزاد که شد به امویان پیوست! کوفه دست زبیریان بود زخمی مجروح برای فرار در فرات به قایق نشست و بعد خود را غرق کرد!!! زنجیره انتخابهای بد بعد، متاثر از عدم انتخاب درست اولش بود. بین بد(زبیریان) و بدتر(امویان) دچار شد و عاقبت هم در انتخابهای بد خود غرق شد در حالیکه برای عدم انتخاب حسین(ع) اشعار سوزناک می خواند. - حر اما آگاهی هایش او را به انتخاب درست کشاند... * تفصیل نکات را در فایل صوتی بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رابطه "انتخابِ‌خوب" و "آزادی" 🔰قسمت اول × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹مفرد مونث غایب 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙هرشب ساعت: ۲۲:۳٠ | تکرار: ساعت ۱۴ و ۱۷:۳٠ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آزادی، "عصیان" و "انقیاد" و "تمرد" و "تقید" میخواهد. 🔰قسمت اول × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹مفرد مونث غایب 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙هرشب ساعت: ۲۲:۳٠ | تکرار: ساعت ۱۴ و ۱۷:۳٠ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سوال اصلی این است که آزادی موجب انتخاب بهتر است یا انتخاب بهتر، آزاد کننده است؟ 🔰قسمت اول × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹مفرد مونث غایب 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙هرشب ساعت: ۲۲:۳٠ | تکرار: ساعت ۱۴ و ۱۷:۳٠ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
۳-سه آزادی ، سه انتخاب.mp3
31.13M
💢 سه آزادی؛ سه انتخاب! سخنرانی شب سوم محرم ۲۹تیر۱۴۰۲ حجت الاسلام قنبریان 1⃣ آزادی اول/ انتخاب بی انتخابها • جمعیتی از کوفه که شام دهم برای یزید کِل می کشد و غروب و یک روز بعد برای زینب(س) گریه می کند! • مقایسه "هوی" با "ماریه" ▫️ قاعده دوم: آزادی یک تمرد هم می خواهد! • سخن شهید مطهری در اینباره • ابوالحتوف و برادرش نمونه این آزادی خواهی • مقایسه ابوشعثاء و هرثمه! * نکات و تفاصیل را در صوت بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
💢 سه آزادی؛ سه انتخاب! چکیده سخنرانی شب سوم محرم هیات منتظران حضرت مهدی(ع) / ۲۹تیر۱۴۰۲ حجت الاسلام قنبریان 1⃣ آزادی اول/ انتخاب بی انتخابها • جمعیتی از کوفه که شام دهم برای یزید کِل می کشد و غروب و یک روز بعد برای زینب(س) گریه می کند! • مقایسه "هوی" با "ماریه": - هوی کنیزی که زیر نگاه تنانگی اموی توسط معاویه به حسین(ع) هدیه شده؛ با خواندن آیه و شعری، آزاد و همه هدایای همراهش برایش شده! او که بردگی جسم و نگاه تنانه به خود دیده و الان با حیا و کرامت حسین(ع) معتق (آزاد از بردگی) شده باید بیشتر پی تحریر (آزادی سیاسی اجتماعی) باشد؛ اما در عاشورا غایب است! او نمونه بی انتخاب ها با وجود آزادی است! - ماریه دختر منقذ، در جو سنگین بصره در جمل، شوهر و فرزندش را در راه علی(ع) داده است. چنین انتخاب سختی برایش هزینه داشت. همه دارایی را وقف مکتب علی(ع) کرد خانه اش جای گفتگوی حدیث و تحلیل سیاسی است. پس از معاویه دائم بحث نهضت حسینی است. هرکه از بصره، کربلا آمد، از خانه او آمد! ❓چرا هوی چنان و ماریه چنین؟! ▫️ قاعده دوم: آزادی یک تمرد هم می خواهد! • سخن شهید مطهری در اینباره: "حتی صرف عدم مانع فاعلی نیز در آزادی کافی نیست مگر آن که روح آزادی خواهی داشته باشد. یعنی تهاجم و حساسیت در برابر موانع فاعلی. آزادی یک مفهوم اثباتی است به معنای عصیان و تمرد و پرخاشگری در مقابل هر مانعی و محدودیتی برای تکامل انسان" (یادداشتها ج۱ص۱۱۷) • ابوالحتوف و برادرش نمونه این آزادی خواهی! هردو از خوارج بودند! وقت غربت امام و دعوت به نصرت، متحول شدند و از سپاه ابن سعد تمرد کردند و به امام پیوسته شهید شدند. • مقایسه ابوشعثاء و هرثمه! - یزید بن زیاد (معروف به ابوشعثاء) جزء سپاه حر بود. در مواجهه امام با سپاه حر، آرام آرام حساس می شود. وقتی پیک ابن زیاد می رسد و پیغام منزل دادن کاروان امام در بیابان و دور از آب را می دهد او را عتاب می کند. تئوری "مامور-معذور" را زیر سئوال می برد! با رد پیشنهادهای امام توسط سپاه عمربن سعد، زیر میز می زند و زودتر از حر از سپاه ابن سعد جدا میشود و به امام می پیوندد و از شهدای کربلا می شود. این آن عنصری است که مطهری می گفت! - در مقابل هرثمه بن ابی مسلم نمونه آزادهای بی انتخاب است. با علی(ع) در صفین بوده و راوی خاطره ای از حضرت امیر(ع) در کربلاست! آگاه است که حق با حسین(ع) است. با سپاه ابن سعد آمده اما شتر سوار می شود برای نقل خاطره اش نزد امام می آید. خاطره بازی می کند که علی(ع) در راه برگشت از صفین در این سرزمین فرمود: ای خاک همانا از تو مردمی محشور می شوند که بدون حساب رسی وارد بهشت می شوند! اما وقتی امام می پرسد: با ما هستی یا بر ضد ما؟! پاسخ می دهد: نه با شما هستم و نه برشما! این خاطره بازها و مناسک بازها و دین بازهای به ظاهر آزاد اما بی انتخابند! * تفصیل نکات و مطالب را در فایل صوتی بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استبداد: مانع اصلی آزادی 🔰قسمت اول × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹مفرد مونث غایب 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙هرشب ساعت: ۲۲:۳٠ | تکرار: ساعت ۱۴ و ۱۷:۳٠ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تفاوت "مستضعف" و " مستسلم" 🔰قسمت اول × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹مفرد مونث غایب 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙هرشب ساعت: ۲۲:۳٠ | تکرار: ساعت ۱۴ و ۱۷:۳٠ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
قسمت دوم - علامت.mp3
19.23M
🔉فایل صوتی برنامه تلوزیونی «علامت» | قسمت دوم 💠عاشورا؛ در صیغه مونث 🔹مثنی مونث غایب 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸پنجشنبه ۲۹ تیر | شبکه دو سیما 📺 فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید: https://telewebion.com/episode/0x7aa8feb ▫️ @alamaat_tv2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لیبرالیسم اخلاقی | تعریف لیبرالیسم به زبان ساده 🔰قسمت دوم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹مثنی مونث غایب 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙هرشب ساعت: ۲۲:۳٠ | تکرار: ساعت ۱۴ و ۱۷:۳٠ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 "آزادی" باید خرج "عدالت" شود. / آزادی همه جا حد دارد. 🔰قسمت دوم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹مثنی مونث غایب 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙هرشب ساعت: ۲۲:۳٠ | تکرار: ساعت ۱۴ و ۱۷:۳٠ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
26.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رابطه "آزادی معنوی" با "آزادی اخلاقی" 🔰قسمت دوم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹مثنی مونث غایب 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙هرشب ساعت: ۲۲:۳٠ | تکرار: ساعت ۱۴ و ۱۷:۳٠ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توافق نانوشته اشراف با یزید! 🔰قسمت دوم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹مثنی مونث غایب 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙هرشب ساعت: ۲۲:۳٠ | تکرار: ساعت ۱۴ و ۱۷:۳٠ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در دنیای جدید، سختی و تیزی "سرمایه داری" را با "لیبرالیسم" میگیرند. 🔰قسمت دوم × برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹مثنی مونث غایب 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🕙هرشب ساعت: ۲۲:۳٠ | تکرار: ساعت ۱۴ و ۱۷:۳٠ 🔸شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
41.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ارائه و خلاصه قسمت دوم 🔰 برنامه تلوزیونی «علامت» 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹مثنی مونث غایب 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸پنجشنبه ۲۹ تیر | شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
۴-سه آزادی ، سه انتخاب!.mp3
30.55M
💢 سه آزادی؛ سه انتخاب! سخنرانی شب چهارم محرم ۳۰تیر۱۴۰۲ حجت الاسلام قنبریان • روایت امیر المومنین درباره آزادی و تخویل! • مستضعف در قرآن تعریف دارد! • برخی مستسلم اند نه مستضعف ؛ انظلام مثل ظلم، حرام است! ❓چرا برخی آزاد ولی در سیاست و سرنوشت بی انتخاب اند؟! ❗️مصرف آزادی در اخلاق (اباحی گری) پهنای باند آزادی سیاسی را کم می کند! • تاریخچه ای از این تخدیر در آستانه عاشورا! * نکات و تفاصیل را در صوت بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
💢 سه آزادی؛ سه انتخاب! چکیده سخنرانی شب چهارم محرم هیات منتظران حضرت مهدی(ع) / ۳۰تیر۱۴۰۲ حجت الاسلام قنبریان • روایت امیر المومنین درباره آزادی و تخویل! "ایها الناس انّ آدم لم یلد عبداً و لا امه و انّ الناس کلُّهم احرار و لکن خَوّل بعضکم بعضاً "( الکافی ج۸ص۶۹) - خَوَل= مطلق عطیه . در استعمال قرآن مطلق نعمت ها و عطیه هاست - طبرسی: تخویل به معنای اعطاء و اصل آن تملیک عطیه است. ⬅️ روایت می فرماید :کسی برده و کنیز به دنیا نمی آید همه آزادند ولی خداوند بعضی را بر بعضی عطیه و نعمتی داده است. این "بعضکم بعضاً" هم علی البدل است یعنی به یکی هوش و به یکی ثروت و به یکی توان کار می دهد نه همه را به یکی بدهد! - در روایاتی که می گوید بنی امیه ، بندگان خدا را تخویل می کند( عبادالله خولاً) یعنی بندگان خدا را عطیه به خود و ملک خود می گیرند! ⬅️ محقق نائینی در تنبیه الامه از همین جا حکومتها را به : تملیکیه/ و ولایتیه تقسیم می کند. تملیکیه خود را مالک مردم سرنوشت آنها می داند ! ولایتیه از جنس مردم است و زمینه شکوفایی آنهاست سرنوشت را هم خود تعیین می کنند. در صدر اسلام اول "ولایت " تبدیل به "خلافت" و بعد "سلطنت" و بعد "سلطنت موروثی" شد و در هر مرحله مردم بیشتر کنار گذاشته و برده تلقی شدند! • تعریف قرآنی مستضعف! قرآن مستضعف را " لایستطیعون حیله و لا یهتدون سبیلا" معرفی می کند. یعنی کسانی که بین خود و آن سلطه و استبداد ، هیچ حائلی نمی توانند بسازند و راه فراری هم ندارند! • استسلام و انظلام! اینها حداکثر تا وقتی ، علم نهضت مثل حسین(ع) بلند نشده است، مستضعف اند. پس از آن مستسلم اند یعنی خود تسلیم مستبدین شدن را پذیرفته اند. انظلام( ظلم پذیری) مثل ظلم حرام است ( ۲۷۹ بقره) ❓ چرا برخی آزاد ولی در سیاست و سرنوشت بی انتخاب اند؟! ❗️ مصرف آزادی در اخلاق (اباحی گری) پهنای باند آزادی سیاسی را کم می کند!تاریخچه ای از این تخدیر در آستانه عاشورا! - اولین منکرات اخلاقی شایع پس از پیامبر(ص): کبوتر بازی و... - بعد حرمسراها با کنیزهای حلال و موسیقی های حرام! - علنی شدن شرابخواری و لهو ولعب در عصر یزید! - رامشگری و شب نشینی های مطربی و... کاروان حج خوانندگان از مدینه یک نمونه ملموس است! - پدیده عجیب مخنث ها!( مردان زن نما با آرایش زنانه اما خواننده و ...) اول اعتراضاتی شد اما حمایت آقازادگان، خلفای شام و جوانان خوشگذاران مانع جمع کردن آنها شد! ⬅️ پهنای باند مصرف آزادی در مرز شکنی اخلاق و عصیان علیه هنجارهای اخلاقی، جامعه را تخدیر کرد و مصرف آزادی در مبارزه با استبداد و... را صفر کرد. شهر بی انتخابها محصول چنین وضعیتی است. • "کما تکونون یُولّی علیکم" برشما همانجور حکمرانی می شود که هستید! قانون نانوشته ای این هنجارشکنان را مشترک المنافع با یزید کرد . آزادی اخلاقی تیزی استبداد سیاسی یزیدی را برایشان کاست. * تفصیل نکات و مطالب را در فایل صوتی بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian
قسمت سوم - علامت.mp3
19.84M
🔉فایل صوتی برنامه تلوزیونی «علامت» | قسمت سوم 💠عاشورا؛در صیغه مونث 🔹جمع مونث غایب 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸جمعه ۳۰ تیر | شبکه دو سیما 📺فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید: https://telewebion.com/episode/0x7af0efd ▫️ @alamaat_tv2