eitaa logo
شعله ی طور
11.5هزار دنبال‌کننده
426 عکس
182 ویدیو
120 فایل
المکتوبات فی النجف‌الاشرف محمدهادی اصفهانی آرشیو جلسات: @esfahani_archive طرح حیله های مدرن آپارات🔻 www.aparat.com/m_h_esfahani_aparat
مشاهده در ایتا
دانلود
شعله ی طور
‍ بحثی که ما داشتیم در مورد حقیقت امام علیه السلام و نسبت او با قرآن کریم بود. بحث، بسیار بسیار مهم و کلیدی و کارساز، در معارف است، علی الخصوص در عملکرد بسیار کارایی دارد به این علت که، ما تا به حال گنجینه ای به نام قرآن کریم در سینه هایمان، خانه هایمان و در همه جا داشتیم ولی آنقدر که باید، نسبت آن را با اهل بیت علیه السلام نمی‌دانستیم و از آن بی اطلاع بودیم. در این شب ها سعی شد اجمالا ، پرکاهی و قطره ای از این دریای بی کران، از لا بلای آیات و روایات عرض شود، امیدوارم مفید بوده باشد. برای دوستانی که پیگیر مباحث کنترل و تطهیر خیال هستند، معلوم است که چرا این موضوعات را بیان می‌کنیم. تا بعد راجع به خود قرآن بیشتر حرف بزنیم و اینکه چگونه باید با قرآن برخورد کنیم. ✨در سوره مبارکه یس آیه ۱۲می فرماید: إِنَّا نَحْنُ نُحْیِی الْمَوْتَى وَ نَکْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَ آثَارَهُمْ وَ کُلَّ شَیْءٍ أحْصَیْنَاهُ فِی إِمَامٍ مُبِینٍ. به یقین ما مردگان را زنده می‌کنیم و آنچه را از پیش فرستاده اند و تمام آثار آنها را می نویسیم؛ و همه چیز را در کتاب آشکار کننده ای برشمرده ایم! من بیشتر با متن آیات کار دارم، قصد ندارم خیلی عمیقاً وارد آن بشوم. اما شما، همین کنار هم گذاشتن آیات را در نظر بگیرید، می بینید که چه معارف عمیقی از آنها بیرون میآید. خدای تبارک و تعالی در این آیه می فرماید: إِنَّا نَحْنُ نُحْیِی الْمَوْتَى که دوباره به اسماءش این کار را خواهد کرد، که ما زنده خواهیم کرد مردگان را، وَنَکْتُبُ مَا قَدَّمُوا و مینویسیم هرچه پیش فرستادند، و کارهایی را که انجام داده اند مکتوب میکنیم، وَکُلَّ شَیْءٍ أحْصَیْنَاهُ فِی إِمَامٍ مُبِینٍ. و ما همه چیز را احصاء میکنیم و قرار میدهیم در إِمَامٍ مُبِینٍ. ذیل این در روایات آمده، اَی کِتابٍ مُبِینٍ. اینجا دیگر رسماً صحبت از این دارد که ما همه چیز را در وجود امام مبین قرار دادیم، که همان کتاب مبین باشد این کتاب مبین یك حقیقتی دارد که در بالاست، و در واقع این صورت نازله آن است و همه چیز در این مکتوب است. ✨آیه دیگری هم که شبیه این و جالب است، آیه ۲۹ سوره نباء که میفرماید: وَ کُلَّ شَیْءٍ أَحْصَیْناهُ کِتاباً. و ما همه چیز را در کتابى شماره کرده ایم. یعنی در کتاب و مکتوب و چون احصاء آمده، منظوردر امام مبین است. وجود مبارک امیرالمؤمنین علیه السلام یعنی منزلگاه و جایگاه یا حقیقت، هر چیزی که از پیش و پس در وجود هر چیزی قرار است شکل بگیرد و یا شکل گرفته در آنجا جمع است، که نازله ی این حقیقت میشود این کتاب یا این امام که این کتاب، قرآن صامت میشود، قرآن ناطق حقیقت امام میشود و آن صورت اعلاء این دو در مراتب بالا، علی حکیم است، که باز هم با دقتهای خاصی، حیثیتهای مختلف خواهد داشت. پس من سعی میکنم برای دوستان نشان بدهم - و ربط آن را با خیال، هم عرض میکنم- که این کتاب که ما با آن رو برو هستیم و نسبت خیلی مهمی با امام علیه السلام دارد، در واقع این کتاب مکتوبی که دست ماست که قرآن، اسم آن می گذاریم، نسبت خیلی مهمی با حقیقت امام علیه السلام دارد؛ همه چیز در او جمع است. من که یك عمر در پی خواهش های زیاد بودم، و خیلی چیزها را می خواستم، اگر بتوانم راهی به آن گنجینه و مخزن و خزینه هایی که همه چیز در آن جا داده شده، پیدا کنم، چه چیزی بهتر از این است؟ و چرا این کار را نکنم؟ ولی من نمی دانستم، یا دقت را نداشتم یا به هر ترتیبی محروم بودم و حالا هم که می دانم باید کارهایی را انجام بدهم تا آن برایم باز شود... ♦️بحث کنترل خیال سال ۱۳۹۹ جلسه ی بیستم (تقدیر ولایت امیرالمومنین علیه السلام در شب قدر و نسبت غائبه ها و فقر های انسان با کتاب مبین و مقام ولایت) @sholeye_toor فایل کامل جلسات🔻 t.me/esfahani_archive
شعله ی طور
‍ ✨آیه ۵۹سوره انعام: وَ عِنْدَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لَا يَعْلَمُهَا إِلَّا هُوَ ۚ وَ يَعْلَمُ مَا فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ ۚ وَ مَا تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُهَا وَ لَا حَبَّةٍ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ وَ لَا رَطْبٍ وَ لَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُبِينٍ کلیدهای غیب، تنها نزد اوست؛ و جز او، کسی آنها را نمیداند. او آنچه را در خشکی و دریاست میداند؛ هیچ برگی نمی‌افتد، مگر اینکه از آن آگاه است؛ و نه هیچ دانه ای در تاریکی‌های زمین، و نه هیچ تر و خشکی وجود دارد، جز اینکه در کتابی آشکار [در کتاب علم خدا] ثبت است. به لسان قرآن غیب چیزی است و کلیدهایی دارد که اگر آن کلیدها دست ما باشد، باز می‌شوند. غیب یعنی من الان اینجا نشسته ام، اما عالم برزخ برای من غیب است، اما آن کسی که در برزخ مستقر است، یا چشم برزخی اش باز شده است، یا حقیقت مثالی اش برایش مکشوف شده است، ممکن است عالم بعدی برایش غیب باشد. نکته ای که هست این است که این کلید غیب، چیزی است که نزد اوست. می‌فرماید؛ و کسی علم ندارد به این مفاتیح غیب إِلا هُوَ، فقط خود خدای تبارک و تعالی، به آن مقامها علم دارد... هرچه شما تصور کنید از مولکول و اتم و امواج و هرچه فکر کنید تمام اینها درکجا قرار داده شده؟ "فی کِتاب مُبین"... آیا ما غلو میکنیم؟ نه خدای تبارک و تعالی طبق قرآن میفرماید که من یك حقیقتی دارم، که او کتاب است که من حقیقت خویش را کتاب میبینم، که در این کتاب، حجم بی نهایتی از تعیّنات، هستی‌ها، شیءها یا چیزهایی که ما از آنها، اطلاق به بودن میکنیم، قرار دارد. این خیلی مهم است. مفصلا عرض کردیم که این کتاب مبین حقیقت امام علیه السلام است... ✨آیه ۷۵ سوره نمل: وَ ما مِنْ غائِبَةٍ فِی السَّماءِ وَ الْأَرْضِ إِلَّا فِی کِتابٍ مُبِینٍ. و هیچ موجود پنهانی در آسمان و زمین نیست مگر اینکه در کتاب مبین (در لوح محفوظ و علم بیپایان پروردگار) ثبت است! ای آدمهایی که غائبه‌هایی دارید، فقرهایی دارید و هر چیزی که برای شما غائب است، إِلَّا وَ ما مِنْ غائِبَةٍ فِی السَّماءِ وَ الْأَرْضِ در آسمان، علی الاطلاق است. چون الف و الم دارد یعنی هر آسمانی، بعضی جاها در قرآن کریم صحبت از سماوات میکند، اما اینجا کلا آسمان می فرماید، هر چیزی که غائب است در آسمانهای عرضِ وجودی شما، حالا این عرض وجودی شما، چه زمین باشد چه سماء برزخی باشد که زمین شده، چه سما عالم عقلی و روح باشد که زمین آن عالم است، و مرحله مرحله بالا میرود، هر کدام از اینها برای شما باشد و هرچیز غایب باشد، هر کسی که هستی، در هر درجه ای از معارف و سلوک الی الله و طریق حقیقت که هستی، آن را پیدا نمیکنید، مگر این که در کتاب مبین است. خب کتاب مبین حقیقت چه کسی است؟ وَ هُوَ عَلِیٌّ حَکیمٌ، که قبلا مفصلا عرض کردم... ای کسی که اهل خیالات و نداری ها و بدبختیها هستی، هر چیزی که میخواهی در کتاب مبین است، که این کتاب مبین، این قرآن کریم، در این است که امام علیه السلام این را به استنطاق می‌کشد، صورت مکتوب امام علیه السلام است. از این تو میتوانی وارد حقیقت کتاب مبین شوی... ✨ذیل این آیه شریفه در کتاب کافی جلد ۱ صفحه ۲۲۶ از امام صادق علیه السلام میفرمایند: ما این قرآن را به ارث بردیم یعنی وَلِلَّهِ مِیرَاثُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ، میراث آسمانها و زمین برای خداست. این میراث یعنی چه؟ حضرت طبق نقل میفرمایند که ما این قرآن را به وراثت (ارث) بردیم که صفتش چیست؟ این است که با این قرآن میشود جبال را فتح و سیر کرد، دوستانی که بحث جبال وجودی را شنیدند، متوجه هستند که آن حکاکیهایی که در وجود مان از جبلّت کردیم، با قرآن کریم فتح میشود و می توان از آن ها گذشت و زمین ها را با آن طی و قطع طریق میکنند و می گذرانند، و با این قرآن مرده را زنده می شود، و ما میدانیم آبِ زیر آسمان چیست، و در قرآن کریم، کتاب خدا، آیاتی هست که هیچکسی اراده نمیکند، امری را، مگر این که خدا به وسیله آن اجازه میدهد، و توضیحاتی دارد و در ادامه آن میفرمایند "جَعَلَه الله لَنا فی أمِ الکِتاب، إن الله یَقُولُ: وَ ما مِنْ غائِبَةٍ فِی السَّماءِ وَ الْأَرْضِ إِلَّا فِی کِتابٍ مُبِینٍ". پس این کتاب، نقشه گنج است و امام علیه السلام کاشف آن است، که در واقع کاشف خود است. برای همین این دو تا باید با هم باشند... ♦️بحث کنترل خیال سال ۱۳۹۹ جلسه ی بیستم (تقدیر ولایت امیرالمومنین علیه السلام در شب قدر و نسبت غائبه ها و فقر های انسان با کتاب مبین و مقام ولایت) @sholeye_toor فایل کامل جلسات🔻 t.me/esfahani_archive
شعله ی طور
‍ ✨آیه ۲۵سوره مبارکه انفال: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ؛ می فرماید وقتی به چیزی دعوت می‌شوید که شما را زنده می کند، استجابت کنید. آن چیزی که مارا زنده می کند چیست؟ کیفیت و ماهیت آن چیست؟ بالاخره ما باید با یك چیزی زنده شویم؟ قرآن کریم در آیه۳۰ انبیاء میفرماید: أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا ۖ وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ ۖ أَفَلَا يُؤْمِنُونَ؛ آیا کافران ندیدند که آسمانها و زمین به هم پیوسته بودند، و ما آنها را از یکدیگر باز کردیم؛ و هر چیز زندهای را از آب قرار دادیم؟! آیا ایمان نمیآورند؟! خیلی مهم است دقت کنید. می فرماید: "ما همه چیز را از آب زنده کردیم." این آب چیست؟ و میفرماید "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُمْ" یعنی شما را به چه چیزی زنده میکنیم؟ پیامبر، شما را به چه چیز دعوت میکند؟ شما را به آب دعوت میکند. خب آب چیست؟ ذیل آن در روایات دارد که: سألت أباعبدالله عن قول الله عزوجل: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاکُمْ لِما یُحْیِیکُمْ، قال: نزلت فی ولایة علی علیه السلام" تفسیر برهان، ج۲ ،ص۶۶۴ و یک روایت در بحار ج۱۵ ص۵۶۶: وقتی پیامبر صلی الله علیه و آله شما را دعوت کرد به چیزی که شما را زندگی میکند، استجابت کنید و آن چیست؟ نَزَلَت فی ولایة علی علیه السلام. اما این آیه را در جای دیگری هم دیده بودیم. وَأَن لَّوِ اسْتَقَامُوا عَلَى الطَّرِیقَةِ لَأَسْقَیْنَاهُم مَّاءً غَدَقًا (جن. ۱۹ ) اگر اینها استقامت کنند، یعنی ما که می خواهیم در راه باشیم، "وَ أَن لَّوِ اسْتَقَامُوا عَلَى الطَّرِیقَةِ" اگر بر طریقت استقامت کنند، ما سقایت میکنیم و ساقی آنها میشویم با آب، آب سر پُر که در روایت داشت این طریقت، مقام امیرالمؤمنین علی علیه السلام است. اگر اینها صبر کنند از ولایت می‌نوشانیم ایشان را و طبق آیه ایشان را زنده میکنیم...‌ ✨چه نسبتی بین ولایت و شب قدر هست؟ با چند روایت عرض می‌کنم... ♦️بحث کنترل خیال سال ۱۳۹۹ جلسه ی بیستم (تقدیر ولایت امیرالمومنین علیه السلام در شب قدر و نسبت غائبه ها و فقر های انسان با کتاب مبین و مقام ولایت) @sholeye_toor فایل کامل جلسات🔻 t.me/esfahani_archive
شعله ی طور
‍ ✨حتماً دوستان به این نکته توجه داشته باشند، اینکه ما آیات و روایات را می‌خوانيم معنی آن، این نيست که آنها را فهميده ایم، نه! هرکدام از این آیات شاید چند شب و یا بيشتر برای علم ظاهری، وقت نياز داشته باشد برای اهلش که خزینه های علم بر رویشان باز است، که دریای بيکرانی است. اما ما داریم یك سری آیات و روایات را کنار هم می گذاریم تا ان شاءالله به یك نتيجه گيری برسيم و اميدوارم که بحث ما به ثمر برسد. ✨آیه ۲۱ سوره حجر: "وَ إِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلَّا عِنْدَنَا خَزَائِنُهُ وَ مَا نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ" در این شب ها ، چندین بار در مورد این آیه بحث شد و عرض شد خداوند تبارک و تعالی می فرماید: هيچ چيزی نزد من نيست الا اینکه خزائنی دارد... اما طبق این آیه ما با یك طبقه بندی در عوالم، مواجه می شویم. به تعبير قرآن سماوات، طبق طبق بودند، گویا هر شيئی که در این عالم وجود دارد، در طبقات بالاتر هم حاضر است و در هر طبقه ای خزائنی دارد و طبق مشَّيت خدای تبارک و تعالی در هر منزلی، نازل می شود. در عالم دنيا به شکل دنيوی و ناسوتی ظهور و بروز می کند، و به تعبيری که بعد از اهل بيت عليهم السلام به آن ماده گفته شده یا مادی است و البته در مورد آن باید دقت کرد و همينجوری به اهل بيت عليهم السلام نسبت نداد. بالاتر از آن عالم برزخ هست و عوالم بالاتر، اشياء در آن چه شکلی هستند؟ و حسب آن نشئه یا سرزمينی که در آن هستند، خزائنی دارند و به همان ميزانی که مشيت خداوند تبارک و تعالی اقتضا کند، این ها پایين می آیند. این نکته اول. ممکن است کسی سوال کند این طبق طبق عالم از کجا در می آید و چه شکلی هست؟ ✨آیه ۱۳ تا ۱۷ سوره مبارکه نوح: مَا لَکُمْ لا تَرْجُونَ لِلَّهِ وَقَارًا ﴿١٣﴾ وَقَدْ خَلَقَکُمْ أَطْوَارًا ﴿١٤﴾  أَلَمْ تَرَوْا کَیْفَ خَلَقَ اللَّهُ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا ﴿١٥﴾  وَجَعَلَ الْقَمَرَ فِیهِنَّ نُورًا وَجَعَلَ الشَّمْسَ سِرَاجًا ﴿١٦﴾  وَاللَّهُ أَنْبَتَکُمْ مِنَ الأرْضِ نَبَاتًا ﴿١٧﴾ چرا شما برای خدا عظمت قائل نيستيد؟!در حالی که شما را در مراحل مختلف آفرید تا از نطفه به انسان کامل رسيدید. آیا نمیدانيد چگونه خداوند هفت آسمان را یکی بالای دیگری آفریده است و ماه را در ميان آسمانها مایه روشنایی، و خورشيد را چراغ فروزانی قرار داده است؟! و خداوند شما را همچون گياهی از زمين رویانيد... البته بيشتر آیه ۱۴ تا ۱۶ مد نظر ما است. در آیه ۱۴ می فرماید شما طور طور خلق شده اید. یك معنی این ممکن است این باشد که شما دارای ميل ها و اندیشه های مختلف خلق شده اید، اما با توجه به آیه بعدی که می فرماید:  أَلَمْ تَرَوْا کَیْفَ خَلَقَ اللَّهُ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا بزرگان به این نتيجه می رسند که این طور و اطوار خلق شما، طور طورهایی در طبقات حقيقت است، در طبقات آسمان ها است، آسمان هایی که در هستی ما با آن مواجه هستيم، اما الان چون جلو آنها حجاب آمده است آنها را نمی بينيم. اما اگر یك نفر، مقداری تهذیب نفس کند، ممکن است چشمش به آسمان برزخ باز شود و اموری را ببيند که متعدداً عرض کردم، بسياری از مکاشفات و یا احوالاتی که افراد دارند، مربوط به همين عالم برزخ یا مثال است و شاید هنوز در آنها حرکت های توحيدی، محقق نشده و با همين که یك چيزی که جلو آنها باز می شود، جلو می افتند و مشکلی که ایجاد میکنند پيشرو می شوند و یك عده ای را هم دنبال خودشان راه می اندازند و دردسر ایجاد می کنند. این موضوع مانند این است که یك نفر یك شبکه تلویزیونی بيشتر داشته باشد و یك سری چيزهای بيشتری را ببيند، نه مزیتی دارد و نه چيزی دارد، فقط یك شبکه بيشتر دارد، که خيلی قابل تأمل است. نکته دیگر این که، به آیه دقت کنيد سوال هست نمی بينيد خدا هفت آسمان را طبق طبق خلق کرده؟ یعنی ای انسان تو ظرفيتت، نهادت، قابليتت، این است که ببينی که هفت آسمان طبق طبق خلق شده است و به این هفت آسمان مسافرت کنی... ✨نکته ای اینجاست که قرآن کریم می فرماید آیا نمی بينيد؟ ندیدید؟ که خداوند این چنين خلق کرد آسمان و .. که این اشاره به قوس نزول ما هم دارد و اینکه فراموش کرده ایم و باید این راه را برویم. این نکته پيوند بين این بحث با بحث های شب های قبلی است، که هر آسمانی گویا یك خورشيدی می خواهد و در این آسمان ها که طبق طبق است- اگر دوستان صوت های قبلی بنده را گوش کرده باشند- ما از همينجا به این مطلب می رسيم که قرآن کریم هم طبق طبق است و الفاظش هم طبق طبق است و باید طبق طبق معنی شود و دسترسی ها به هر طبقه ای که باشد، در همان حد فهم خواهند داشت... ♦️بحث کنترل خیال سال ۱۳۹۹ جلسه ی بیست و یکم (رابطه ی قدر و عزم و حیات اشیاء به ولایت) @sholeye_toor فایل کامل جلسات🔻 t.me/esfahani_archive
‍ ‍ بازنشر به مناسبت سالگرد وفات ‌♦️آيت الله سيد علي قاضي طباطبايي♦️ قلم كه به اينجا رسيد بهترين كار سكوت است چرا كه او مظهر حيات و تحول و شعبه ي انسان سازي اميرالمومنين صلوات الله سلامه عليه در نجف اشرف بوده و هست، اما از باب اداي دين چند كلامي بگويم... ميگويم او الان هم شعبه ي تربيت هست چرا كه او بعد از وفاتش تربيت هايي بس گسترده تر از قبلِ وفات و پركشيدنش از اين دنياي محصور ،دارد. در انفتاح و گشايش مشكلات روح الهي اش قدرتي بس عجيب به يمن خاكساري اش به آستان اميرالمومنين،ابا عبدالله و قرآن كريم عليهم سلام الله داراست. چه بسيارند كساني كه او را بعد از وفاتش در اطراف قبرستان وادي اسلام و مقبره ي آسماني اش ديده اند... چه كس ها كه بعد از وفاتش اينجا با او دست نداده اند و ننشسته و با او تكلم نكرده اند... به قول آيت الله فاطمي نيا ايشان بعد از وفاتش در خانه ي شاگردانِ شاگردانش رفت و آمد دارد و ما صدق اين موضوع را از ماجراهاي شاگردانِ شاگردانش شنيده ايم... نه آنكه تخصصش انسان سازي و تربيت طباطبايي ها و بهجت ها و كشميري ها و حداد ها و... است،هر كس با بدن جسماني و يا توجهش بر مزار او يا مقامات او تشرف روحاني حاصل كند و دست ميانجي گري براي مقام ولايت كبري به او دراز كند بي نصيب نخواهد ماند،او در ساز و كار ولاية الله آبرويي بس عظيم داراست. روح آزاد و احاطه ي ملكوتي و آسماني اش بعد از مرگ بسيار بيش از قبل از وفاتش متوجه دل سالكين و حاجتمندان از شيعيان اميرالمومنين است... براي مشكلات و گره هاي مادي و معنويتان در ابتدا عزم بر ترك گناه جدي داشته باشيد و نماز اول وقت را ضميمه ي اين مراقبت گردانيد كه ايشان فرموده است اگر كسي نماز اول وقت خواند و به مقامات عاليه نرسيد مرا لعن كند... و بعد از اين دو(ترك گناه و نماز اول وقت) در ميانه ي مشكلات مادي و معنوي هفتاد مرتبه سوره ي مباركه ي حمد را به نيت هديه به روح اين انسان لاهوتي و فاني شده تحت نقطه ي بائيه هديه نماييد و هر روز تا رفع مشكل اين كار را ادامه دهيد كه بسي مجرّب و حيرت آور خواهد بود(البته به شرط آن دو عمل). و من پيشنهاد ميكنم از او بخواهيد شما را وارد در دايره كساني كند كه داراي حيات طيبه اند كه هر آنچه هست اينجا نهفته است. ٦ ربيع الاول ١٣٦٦ روز وفات سيدالعرفا آيت الله قاضي ره است اگر دستتان مي رسد هفتاد بار سوره ي حمد به روح شريفش بخوانيد كه شايد يك ربع ساعت زمان بخواهد، به تعبير بزرگ مردي سوره ي حمد براي اهل ملكوت بسيار سريع ،هضم و مبدل به نعمات مي گردد و اگر توانش را نداشتيد سه صلوات و يك حمد به روح شريفش هديه كنيد كه هر آنچه ميكنيد اضعاف مضاعف به خودتان بر خواهد گشت. @sholeye_toor
فصل وفات آیت الله سید علی قاضی ره @sholeye_toor