eitaa logo
محمد مهدی طباخیان
5.8هزار دنبال‌کننده
561 عکس
586 ویدیو
6 فایل
وظیفه ما اینجا نشر معارفی از سیره اهل بیت ع و تاریخ زندگی ایشان است. دانشجوی دکتری تاریخ اسلام . دانشگاه تربیت مدرس ما را در جریان دیدگاههای خود قرار دهید. مدیر کانال: @Kazem_mosavi 09208828742 صفحه اینستاگرام: https://www.instagram.com/mahdi_tabakhian
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی2.mp3
26.12M
🔊 ✅ مراسم عزاداری فاطمیه دوم💔🏴 🎤 حجت الاسلام طباخیان 🌹 ❤️ ✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian ✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
سخنرانی.mp3
21.06M
🔊 ✅ مراسم عزاداری فاطمیه دوم💔🏴 🎤 حجت الاسلام طباخیان 🌹 ❤️ ✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian ✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علیهاالسلام ابن قولویه در کامل الزیارات نقل میکند: در شب معراج به پیامبر درباره احوال دخترش بعد از او، خبر دادند: اما دخترت فاطمه! پس به او ظلم خواهد شد... او را کتک میزنند😭 در حالی که به محسن باردار است... بدون اجازه به خانه و حریمش وارد میشوند... بر او خواری و مصیبت فرو می آید و در این مصیبت ها هیچ مدافعی نمی یابد که از او حمایت کند... بواسطه ضربه ای که بر او وارد شده است، محسن سقط می‌شود و در همین جراحت به شهادت می‌رسد. وَ أَمَّا ابْنَتُکَ فَتُظْلَمُ ـ إلی أن قال ـ وَ تُضْرَبُ وَ هِیَ حَامِلٌ وَ یُدْخَلُ عَلَیْهَا وَ عَلَى حَرِیمِهَا وَ مَنْزِلِهَا بِغَیْرِ إِذْنٍ ثُمَّ یَمَسُّهَا هَوَانٌ وَ ذُلٌّ ثُمَّ لَا تَجِدُ مَانِعاً وَ تَطْرَحُ مَا فِی بَطْنِهَا مِنَ الضَّرْبِ وَ تَمُوتُ مِنْ ذَلِکَ الضَّرْبِ. کامل الزیارات: ۵۴۷ ح ۸۴۰ http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دقت کنید ... با تمام دقت گوش کنید ... در این پنج سال بارها گوش کردم ... انگار رفیق قدیمیِ که بهتر از همه، پیدا و پنهان زندگی رفیقش را خبر دارد، باید بر نعش دوستش نماز بگذارد... از او ناراحت است، اما هنوز پای عهد جوانی مانده، او را خطاکار میداند اما شمع دلسوزی اش خاموش نشده، همرزم دیرینش را به سفری دور و پر خطر راهی میکند... چون میداند با دل ولی اش چه کرده، چه خونها که به دل امامش کرده، چه چوبها که لای چرخ انقلاب گذاشته و چه سنگهای ریز و درشتی که پیش پای دولت اسلامی انداخته، فقط برایش استغفار میکند، از او خیر ندیده و این واپسین سالها فقط بدی هایش را تحمل کرده، تقوایش راه دروغ را میبندد، جای «اللهم لا نعلم منه الا خیرا»، فقط میگوید: «عفوک عفوک عفوک ...» حالا بعد از سالها در سالگرد رفیق قدیمی اش از یار صدیقش که هفته ای از وفاتش گذشته دم میزند، آیت الله مصباح... آری او راهنماست، راهنما، راه نشان میدهد نه چاه... با کسی هم تعارف ندارد... حتی با هاشمی... مراقب باشید و باشیم از هاشمی شدن... هاشمی شدن از آنچه می پندارید به بندگان صالح خدا نزدیک تر است ...
رهبری معظم انقلاب: نقش غیرت دینی مردم را در این قضیّه (قیام ۱۹ دی) نبایستی نادیده گرفت... انسان میبیند تبلیغ میشود و در واقع تلاش فرهنگی وسیعی انجام میگیرد برای اینکه چیزهایی که ناشی از غیرت دینی است، به بی‌منطقی و خشونتهای  بی‌منطق متّهم کنند... و غیرت دینی اساساً ناشی از بصیرت است . رهبری عزیز، دیروز از غیرت دینی سخن راندند، اما غیرت دینی چیست؟ به یک مثال بسنده میکنم؛ دو استاد پژوهشگر در زمینه تاریخ اسلام میشناسم، استاد کاشانی و عزیز دیگری که چون شاگرد ایشان ولو غریبا بوده ام و از آثار ایشان بهره بردم و متن نقدگونه است، نام نمیبرم هرچند از تصویر و توضیح اهل فن و علم او را خواهند شناخت. هردو اهل علم؛ استاد کاشانی آثار مکتوب ندارد، اما به پشتوانه پژوهش و کار طاقت فرسای علمی، توشه ای عظیم جمع کرده اند و استاد عزیز دیگر از حیث آثار مکتوب بسیار پرکار و از نظر جایگاه علمی و دانشگاهی در اوج قرار دارند، شاگردی علمای بزرگ را در کارنامه دارند و از مبدعین و مروجین دروس تاریخ در حوزه و دانشگاه هستند. اما غیرت... در تمام اتفاقات اجتماعی و سیاسی که باید از حیثیت نظام اسلامی حمایت کرد، آقای کاشانی پیش قدم است و هزینه می پردازد اما استاد عزیز دیگر ابدا در هیچ موضوع سیاسی به نفع انقلاب دخالت ندارند و گاهی برای اعتبارشان و همرنگی با جماعت، شاید ضربه ای هم حواله کنند. تمام ایام فاطمیه صفحات مجازی ایشان را رصد کردم، ذره ای از زهرای مرضیه دم نزدند اما در همین ایام از پژوهش هایش رونمایی میکرد. در هیچ مناسبت دینی یا ملی او را غیور نمی یابیم ، اما بین خلق الله معتبر است ، چون دیکته ننوشته بی غلط است.
متن بالا تکمیل خواهد شد
ادامه دارد
غیرت دینی چیست؟ رهبری معظم انقلاب: نقش غیرت دینی مردم را در این قضیّه (قیام ۱۹ دی) نبایستی نادیده گرفت... انسان میبیند تبلیغ میشود و در واقع تلاش فرهنگی وسیعی انجام میگیرد برای اینکه چیزهایی که ناشی از غیرت دینی است، به بی‌منطقی و خشونتهای  بی‌منطق متّهم کنند... و غیرت دینی اساساً ناشی از بصیرت است . رهبری عزیز، دیروز از غیرت دینی سخن راندند، اما غیرت دینی چیست؟ به یک مثال بسنده میکنم؛ دو استاد پژوهشگر در زمینه تاریخ اسلام میشناسم، استاد کاشانی و عزیز دیگری که چون شاگرد ایشان ولو غریبا بوده ام و از آثار ایشان بهره بردم و متن نقدگونه است، نام نمیبرم هرچند از تصویر و توضیح اهل فن و علم او را خواهند شناخت. هردو اهل علم؛ استاد کاشانی آثار مکتوب ندارد، اما به پشتوانه پژوهش و کار طاقت فرسای علمی، توشه ای عظیم جمع کرده اند و استاد عزیز دیگر از حیث آثار مکتوب بسیار پرکار و از نظر جایگاه علمی و دانشگاهی در اوج قرار دارند، شاگردی علمای بزرگ را در کارنامه دارند و از مبدعین و مروجین دروس تاریخ در حوزه و دانشگاه هستند. اما غیرت... در تمام اتفاقات اجتماعی و سیاسی که باید از حیثیت نظام اسلامی حمایت کرد، آقای کاشانی پیش قدم است و هزینه می پردازد اما استاد عزیز دیگر ابدا در هیچ موضوع سیاسی به نفع انقلاب دخالت ندارند و گاهی برای اعتبارشان و همرنگی با جماعت، شاید ضربه ای هم حواله کنند. تمام ایام فاطمیه صفحات مجازی ایشان را رصد کردم، ذره ای از زهرای مرضیه دم نزدند اما در همین ایام از پژوهش هایش رونمایی میکرد. در هیچ مناسبت دینی یا ملی او را غیور نمی یابیم ، اما بین خلق الله معتبر است ، چون دیکته ننوشته بی غلط است. بله ممکن است آن کسی که غیرت دینی و انقلابی دارد، در موضوعی غیورانه ورود کند تا باری از روی دوش رهبرش بردارد، اما در تحلیلش یا در اجرای تئوری و طرحش خطا کند. هرکس در فضای علمی و اجتماعی پرکارتر، خطایش بیشتر و این مقتضای معصوم نبودن است. اما خب ما غیور بی غلط میخواهیم! این رویای شیرین پنبه دانه است در خواب سنگین شتر بیابان... بله از بیانات دیروز رهبری این گونه برداشت میشود که نحوه طرح دعوی و منازعه استاد کاشانی با مطلوب ایشان نبوده است. اما چقدر لجوجیم اگر صدر بیانات و درخواست غیرت را نبینیم و فقط به ذیل بحث استناد کنیم، چقدر قدرنشناس و ناسپاسیم اگر کارنامه مجاهدت و غیرتهای ایشان را نبینیم و به بهانه حمایت از رهبری و اصول انقلاب به فرزند غیور انقلاب بتازیم. در یک کلمه بخشی از بدنه ی جریان «مدعی انقلابی گری»، ثابت کرده در تبدیل دوستانِ غیرتمند انقلاب به قاعدینِ بی غیرت یا دشمنان سرسخت، مهارت شگرفی دارد. شده ایم کارخانه تولید دشمن و بی تفاوت به نام دفاع از اصول انقلاب و رهبری... خداقوت انقلابیون بی خرد. دست مریزاد... http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
به نظر شما کدام ناراحت کننده تر است؟ الف) جناب آقای پس از ریاست بر مهمترین سازمان فرهنگی_رسانه ای کشور «» با مدرک تحصیلی مهندسی برق و مدیریت، به مدیریت بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور منصوب شد. ب) آقای علی عسکری فارغ التحصیل مهندس برق و مدیریت ، پیش از فعالیت در بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور، رئیس بزرگترین سازمان فرهنگی_رسانه ای کشور بوده است. خبر انتصاب اخیر آقای علی عسکری برای حقیر بهت آور بود و تا اطلاع ثانوی در حیرت و یاس فلسفی به سر خواهم برد.
امام صادق: هر کس در قلبش محبت ما اهل بیت را احساس میکند؛ مادرش را بسیار دعا کند. ممنونتم مادرم... بزرگترین سرمایه ی زندگیم رو مدیون شما هستم... http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
... (۱) روش سیره نگاری شیعیان نسبت به اهل بیت علیهم السلام دچار اشکلات جدی است. نقصان های عمیق و اهمال های کثیر... با تورق یک کتاب سیره برای مخاطب غیر متخصص امروزی به راحتی متوجه این بحران خواهیم شد. ائمه ابتدایی حجم بیشتر هر کتاب را به خود اختصاص داده اند و اگر ایشان و امامین صادق و رضا علیهماالسلام را کنار بگذاریم، اطلاعات منسوب به باقی ائمه از امام سجاد تا امام عسکری بسیار مختصر و تکراری و کلیشه ای است. به طور ویژه این نقصان در امامین عسکریین خودنمایی میکند، شاید گاهی مجموع اطلاعات سیره نگارانه از این دو امام با نگاه پژوهشی به ۱۰ برگ نرسد. آن هم اطلاعات بی کاربرد و بی مصرف، مولفان اکثرا به ذکر نام خلفاء هم عصر امامین عسکریین، خردسالی حضرت هادی در آغاز امامت و تبعید ایشان از مدینه به سامراء ، چند مورد دستگیری ومجلس شراب و یکی دو تا کرامت پرداخته اند، حتی در ذکر کرامات هم تنوع و ابتکار نمی بینیم ... آن چه به ذهن مخاطب خطور میکند مواجهه با دو امام مسکوت، بی تحرک و زمانه ای آرام و اتفاقاتی ملال آور و تکراری با حضور خلیفه ای دیوانه و مستبد و امامی دائم در رکوع و سجود، ذکر و نیایش... وه که چه تصویر مضحک و دور از واقعیتی... آن چه مسلم است امام هادی علیه السلام در ملتهب ترین زمان حیات داشته اند، عصری که مشکلات عدیده و نوظهوری سدّ راه تمدن اسلامی بوده و عدم موضع گیری و عکس العمل شخصیتی در تراز ایشان، تنقیص ایشان است و قطعا با نگاه به موضوع حجت بودن حضرت باید امام را نسبت به تمام اتفاقات جامعه آگاه و فعال بدانیم... با ما باشید، ادامه دارد....
(۲) واقعیت این است که قرن سوم هجری، آغاز تحولات شگرف تمدنی است که جامعه اسلامی دچار مشکلات متنوع و بی سابقه ای هستند. نهضت ترجمه که از دوران منصور و هارون پی ریزی شده و مامون عباسی آن را به کمال رسانده، موجب شده آثار زیادی از یونان و روم، ایران، هند، چین و مصر به عربی ترجمه شود و در بیت الحکمه مأمونی مورد توجه قرار بگیرد، آثاری در شاخه های متنوع علمی از جمله فلسفه، منطق، حساب، هندسه، طبّ، ادبیات و الهیات با گرایش های مسیحی، یهودی، زرتشتی و مشحون از المان های یونانی و رومی... همه این مفاهیم متنوع و بعضا معارض با اعتقادات بسیط اسلامی آن روز موجب بهت و حیرت عمومی و رواج شبهات زنادقه شد، شبهاتی اعتقادی از توحید گرفته تا معاد و نبوت... جوانان مسلمان در خطر انحرافات عمیق... در کنار این مشکل، بواسطه ی امدن بی حساب آثار بیگانگان، فرهنگ ایشان هم به جامعه علمی و سپس توده ها نفوذ کرده، و با مراجعه به منابع تاثیر آن را در تغییر لباس علما و قضات تا اداب دیوانی و حتی رسوم دربار و دارالخلافه خواهیم دید، مسلیمن آن چه غرب زده شده اند که پزشک مسلمان بیکار است و پزشک مسیحی وقت برای سر خاراندن ندارد... حمله فرهنگی و اعتقادی همه جانبه به بلاد اسلامی ، علما را به تکاپو انداخت و علم کلام، خود را از فقه جدا کرد و عامل پیدایش کلام معتزلی و سپس ماتریدی و اشعری گردید، و اختلافات و معارضات کلامی متکلمین با هم از یک سو و درگیری اهل حدیث و متعصبان با متکلمین از سوی دیگر بر این بهت افزود. آنچنان که گویند حنبلی ها ، اشعری ها را در کوی و برزن سنگ میزدند. با ما باشید، ادامه دارد...
(۳) در این جامعه ملتهب که از سمتی جامعه اسلامی غرق در شبهات ملحدین است و از سوی دیگر در آغوش بیگانه زدگی و فرهنگ های کفرآلود آرام گرفته و حتی دارالخلافه و علماء هم بی نصیب نمانده اند، بین دعوای علمای فقه و حدیث با متکلمین، اباحه گری و تصوف و عبور از ظاهر شریعت به سرعت در حال رشد و گسترش است، در هر گوشه ای خانقاهی سربر می آورد و هر روزی قطبی اعلام وجود... ادعای الهویت و دکان داران معنوی که یک روز زینب کبری زنده شده و دیگر روز حسین بن علی علیه السلام سر از خاک بردتاشته را هم به فهرست مشکلات بیافزایید، زندانها پر از خدایان و انبیاء دروغین شده... فقه اهل سنت با مذاهب حنفی، شافعی، مالکی و ثفیانی مستحکم شده و در جریان تقنین و قضاء رشته دار امور شده اند و فقه جعفری را به گوشه ای طرد کرده اند، برخی مجامع اصلی روایی اهل سنت نوشته و حکومت عباسی تمام قد، حامی نشر و گسترش آن شده... همه ی اینها را به وحش گری ها و دیوانگی های متوکل و ناهماهنگی سادات علوی و بنی هاشم با امام بیافزایید. چطور امام در چنین وضع ملتهبی ساکت است، نخیر او ساکت نبوده و شخصیت فعال اجتماعی بوده و برای همه مشکلات موضع اتخاذ کرده، مواضعی که برخی از آنها امروز حلال مشکلات ماست ، اما شیعه عادت کرده به قرائتی از سیره بدون نگاه به این مفاهیم... این افتضاح سیره نگاری است... علمای اسلام به پاخیزید، اسلام در خطر است... امام هادی همچنان مظلوم است.. http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
... (۱) روش سیره نگاری شیعیان نسبت به اهل بیت علیهم السلام دچار اشکلات جدی است. نقصان های عمیق و اهمال های کثیر... با تورق یک کتاب سیره برای مخاطب غیر متخصص امروزی به راحتی متوجه این بحران خواهیم شد. ائمه ابتدایی حجم بیشتر هر کتاب را به خود اختصاص داده اند و اگر ایشان و امامین صادق و رضا علیهماالسلام را کنار بگذاریم، اطلاعات منسوب به باقی ائمه از امام سجاد تا امام عسکری بسیار مختصر و تکراری و کلیشه ای است. به طور ویژه این نقصان در امامین عسکریین خودنمایی میکند، شاید گاهی مجموع اطلاعات سیره نگارانه از این دو امام با نگاه پژوهشی به ۱۰ برگ نرسد. آن هم اطلاعات بی کاربرد و بی مصرف، مولفان اکثرا به ذکر نام خلفاء هم عصر امامین عسکریین، خردسالی حضرت هادی در آغاز امامت و تبعید ایشان از مدینه به سامراء ، چند مورد دستگیری ومجلس شراب و یکی دو تا کرامت پرداخته اند، حتی در ذکر کرامات هم تنوع و ابتکار نمی بینیم ... آن چه به ذهن مخاطب خطور میکند مواجهه با دو امام مسکوت، بی تحرک و زمانه ای آرام و اتفاقاتی ملال آور و تکراری با حضور خلیفه ای دیوانه و مستبد و امامی دائم در رکوع و سجود، ذکر و نیایش... وه که چه تصویر مضحک و دور از واقعیتی... آن چه مسلم است امام هادی علیه السلام در ملتهب ترین زمان حیات داشته اند، عصری که مشکلات عدیده و نوظهوری سدّ راه تمدن اسلامی بوده و عدم موضع گیری و عکس العمل شخصیتی در تراز ایشان، تنقیص ایشان است و قطعا با نگاه به موضوع حجت بودن حضرت باید امام را نسبت به تمام اتفاقات جامعه آگاه و فعال بدانیم... واقعیت این است که قرن سوم هجری، آغاز تحولات شگرف تمدنی است که جامعه اسلامی دچار مشکلات متنوع و بی سابقه ای هستند. نهضت ترجمه که از دوران منصور و هارون پی ریزی شده و مامون عباسی آن را به کمال رسانده، موجب شده آثار زیادی از یونان و روم، ایران، هند، چین و مصر به عربی ترجمه شود و در بیت الحکمه مأمونی مورد توجه قرار بگیرد، آثاری در شاخه های متنوع علمی از جمله فلسفه، منطق، حساب، هندسه، طبّ، ادبیات و الهیات با گرایش های مسیحی، یهودی، زرتشتی و مشحون از المان های یونانی و رومی... همه این مفاهیم متنوع و بعضا معارض با اعتقادات بسیط اسلامی آن روز موجب بهت و حیرت عمومی و رواج شبهات زنادقه شد، شبهاتی اعتقادی از توحید گرفته تا معاد و نبوت... جوانان مسلمان در خطر انحرافات عمیق... در کنار این مشکل، بواسطه ی امدن بی حساب آثار بیگانگان، فرهنگ ایشان هم به جامعه علمی و سپس توده ها نفوذ کرده، و با مراجعه به منابع تاثیر آن را در تغییر لباس علما و قضات تا اداب دیوانی و حتی رسوم دربار و دارالخلافه خواهیم دید، مسلیمن آن چه غرب زده شده اند که پزشک مسلمان بیکار است و پزشک مسیحی وقت برای سر خاراندن ندارد... حمله فرهنگی و اعتقادی همه جانبه به بلاد اسلامی ، علما را به تکاپو انداخت و علم کلام، خود را از فقه جدا کرد و عامل پیدایش کلام معتزلی و سپس ماتریدی و اشعری گردید، و اختلافات و معارضات کلامی متکلمین با هم از یک سو و درگیری اهل حدیث و متعصبان با متکلمین از سوی دیگر بر این بهت افزود. آنچنان که گویند حنبلی ها ، اشعری ها را در کوی و برزن سنگ میزدند. در این جامعه ملتهب که از سمتی جامعه اسلامی غرق در شبهات ملحدین است و از سوی دیگر در آغوش بیگانه زدگی و فرهنگ های کفرآلود آرام گرفته و حتی دارالخلافه و علماء هم بی نصیب نمانده اند، بین دعوای علمای فقه و حدیث با متکلمین، اباحه گری و تصوف و عبور از ظاهر شریعت به سرعت در حال رشد و گسترش است، در هر گوشه ای خانقاهی سربر می آورد و هر روزی قطبی اعلام وجود... ادعای الهویت و دکان داران معنوی که یک روز زینب کبری زنده شده و دیگر روز حسین بن علی علیه السلام سر از خاک بردتاشته را هم به فهرست مشکلات بیافزایید، زندانها پر از خدایان و انبیاء دروغین شده... فقه اهل سنت با مذاهب حنفی، شافعی، مالکی و ثفیانی مستحکم شده و در جریان تقنین و قضاء رشته دار امور شده اند و فقه جعفری را به گوشه ای طرد کرده اند، برخی مجامع اصلی روایی اهل سنت نوشته و حکومت عباسی تمام قد، حامی نشر و گسترش آن شده... همه ی اینها را به وحش گری ها و دیوانگی های متوکل و ناهماهنگی سادات علوی و بنی هاشم با امام بیافزایید. چطور امام در چنین وضع ملتهبی ساکت است، نخیر او ساکت نبوده و شخصیت فعال اجتماعی بوده و برای همه مشکلات موضع اتخاذ کرده، مواضعی که برخی از آنها امروز حلال مشکلات ماست ، اما شیعه عادت کرده به قرائتی از سیره بدون نگاه به این مفاهیم... این افتضاح سیره نگاری است... علمای اسلام به پاخیزید، اسلام در خطر است... امام هادی همچنان مظلوم است.. http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
متن کامل👆
قدیم ها میگفتن حرمت امامزاده رو متولیش نگه میداره، ما فکر میکردم ضرب المثله... انگار از مرحله ی ضرب الامثال به مرحله ی خاطره داره منتقل میشه... سخنان حکمت آمیز گذشتگان، خاطرات ما برای نسل های بعد میشه... اگر متهم نمیشیم به غیر انقلابی بودن، یک سوال ساده: «سازمان عریض و طویل اوقاف این وسط چکار میکند؟» درباره ی اوقاف استفاده ی این جمله بی تردید مومن را از عدالت خارج نمیکند: اللهم لا نعلم منه خیرا»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جمهوری اسلامی، بی تردید اسلامی ترین، متعهد ترین و پایبند ترین حاکمیت تاریخ ایران شیعی است. در مقایسه ی تطبیقی صحیح باید بیشترین تشابهات بین دو نمونه رعایت شود. شبیه ترین دولتهای شیعی به جمهوری اسلامی در تاریخ ایران، دولت علویان طبرستان، آل بویه، صفویان هستند. سادات علوی طبرستان در قرن سوم، شیعیان زیدی بودند، امامزادگانی منصوب به امام مجتبی و سیدالشهداء علیهماالسلام، اما در میدان اجرا و عمل، بسیار غیر متعهد به مبانی بودند، تاریخی که با مطالعه دقیق آن وحشی گری ها، خیانت ها موج میزند، شیعیان امامی در آرامش نبودند. آل بویه نیز همچنین، برادر چشمان برادرش را کور میکرد، برای به تخت نشستن عضدالدوله، عمویش عمادالدوله صدها نفر از متنفذین و یاران قدیمی نهضتش را از دم تیغ گذراند، شیعیانی که همه ی اعتقادات را فدای قدرت کردند. و اما صفویه، صوفیانی که هیچگاه مخالفتشان را با فقها نتوانستند مخفی کنند. هرجا که پایه های اقتدار به فقه شیعی محتاج بودند از آن بهره بردند و هرگاه بی نیاز از آن بودند حتی میخانه ی دربار را هم به احترام مجلسی تعطیل نکردند. جمهوری اسلامی بی تردید پایبند ترین حکومت شیعی تاریخ ایران است که صادقانه پای ارمانهایش ایستاده...
در بهار آزادی، جای شهداء خالی...
ولادت «» ع دامن «علی بن موسی الرضاء» ع را از گرد شبهات زدود، شبهاتی که سال های پسر دار نشدن امام هشتم را به میدانی برای طرح اشکالات بی اساس و ایجاد تردید در امامت حضرت مبدل نموده بود. اما نکته ی عمیق تری در ماجرای ولادت امام جواد ع به چشم میخورد، آن هم وجود اختلافات عمیق بین طبقه سادات و اشراف، و منسوبین به شجره مقدسه و طاهره امامان شیعه است! اختلافات گسترده با انگیزه های غیر ایدئولوژیک، چشم طمع برادران و عموها و عموزادگان به جایگاه دنیوی امام و تلاش برای اخذ اعتبار او در میان شیعیان. جریانهای مختلفی از دل مقدس ترین نهاد مذهبی شیعه و نزدیک ترین طبقه اجتماعی به رهبران شیعه، طبقه ای که به علت قرابت بیش از حد به رهبران ایدئولوژیک شیعه توانسته بودند در چشم مردم اخذ تقدس کند و برای خود هاله ای قدسی ایجاد نمایند تا از انتقادات و تیزبینی های مومنان در امان باشند. اما در واقع زیر چتر حمایتی رهبری اصیل شیعه، مشغول دنیاداری و غوغاسالاری بودند. دهشتناک ترین برداشت شیعی این است که به هنگام این رخداد، به احترام قرابت و برای حفظ حرمت رهبران واقعی و مومن، از انتقاد به ایشان‌ هم دست بشوییم. شاید بزرگترین درس ولادت امام جواد و شبهات به امام رضا همین باشد! هیچ کس ولو قریب ترین افراد به امام هم نباید از تیغ نقد شیعه در امان باشند. پ.ن۱: مراقب دولت و مجلس انقلابی باشید. پ.ن۲: اگر قطع شعرخوانی انتقادی در دولت قبلی بود، چه موضعی اتخاذ میکردیم، از انتقاد نهراسیم.
هر کی به هر جا رسیده، خیلی زحمت نکشیده، روی دوش پدرش ایستاده و مدیون گرمای دست پدرش هست... رزق حلال پدر و سینه ی مالامال از محبتش به اهل بیت چراغ راهمون بوده و الا ما روی پای خودمون هیچ نبودیم... روزت مبارک پدر ولایی، اهل بیتی و رزمنده ...
در غلط بودن گفتار این خانوم نویسنده تردیدی نیست. در این که باید با او به شدید ترین نحو برخورد صورت پذیر هم تردیدی نیست. اما نکته در این جاست که غریو و موج پر ضرب و تکرار دستگاه تبلیغاتی مومنان در مواجهه با این اتفاق و سکوت محض این دستگاه در قبال بسیاری از اشکالات ساختاری در بدنه ی دولت اسلامی، نشان از یک فهم غلط در امر به معروف و نهی از منکر و دین داری دارد. مدت هاست مجلس به اصطلاح انقلابی، اعتباری را که روحانیون و همین دستگاه تبلیغاتی برایش ایجاد کرد و مومنان را به رای دادن لیستی تشویق کردند، جفا نموده و بیش از دو سال است به لطائف الحیلی از تصویب شفافیت اراء گریخته اند. دلم برای خطیب عزیز شهرمان، استاد پناهیان به درد می آید، آن هنگام که منبر طوفانی محرم سال ۹۸ ایشان را در تخطئه مجلس پیشین در زمینه ی شفافیت آراء به یاد می آورم. سال هاست عادت کرده ایم هر گروه و جناح به ظاهر حزب الهی بیاید با اعتبار ما بازی کند. ربا در ساختار بانکی لانه کرده، و هزار مشکل ریز و درشت در سفره و زندگی مردم ، ایران را آزار می دهد، و هیچ تحرکی از انقلابیون به نام و اعتبار دین به مسند رسیده نمی بینیم. ای بابا بگذریم، چه بگوییم که اگر داد حمایتمان از انقلاب و رهبری عزیز و شهدایمان بلند شود و از مسئول انقلابیمان بپرسیم در این مسیر چه کردی، زودتر از آن چه فکر کنیم، متهم به ضد انقلاب بودن خواهیم شد. آری عیب ما این است که ما هم مثل رهبرمان انقلابی هستیم و از دیپلماسی سررشته نداریم. فی امان الله
برای حضرت موسی بن جعفر علیه السلام کم نگذارید. محبت آقازاده های شریفش (امام رضا، فاطمه معصومه، احمد بن موسی) رو جبران کنید.