eitaa logo
متنا‌‌؛ مدرسه تمدن نوین اسلامی
853 دنبال‌کننده
342 عکس
66 ویدیو
29 فایل
ارتباط با ما: @matna1397
مشاهده در ایتا
دانلود
#متنا #اهداف_متنا اهداف و سیاست های متنا مدرسه تمدن نوین اسلامی (متنا) در راستای اهداف و سیاست‌های ذیل تشکیل شده است : ج) ایجاد روحیه تمدن‌نگری و دغدغه‌مندی تمدنی در میان حوزویان. د) حرکت در مسیر تحقق بخشیدن به اجزاء و ارکان تمدن نوین اسلامی ه)ارائه و اجرای نسخه‌های عملیاتی برای نیازهای حکومت اسلامی 📌 @m_matna 📌 Www.matna.org
#متنا #اهداف_متنا اهداف و سیاست های متنا مدرسه تمدن نوین اسلامی (متنا) در راستای اهداف و سیاست‌های ذیل تشکیل شده است : و) ایجاد ارتباط میان نهادهای حاکمیتی و هسته‌های فعال در عرصه‌های تمدنی ز)کشف، ارتقا و هدایت استعدادهای حوزوی در طراز تمدنی به‌ منظور برآورده ساختن نیازهای حکومت اسلامی 📌 @m_matna 📌 Www.matna.org
❇️ تمدن نوین دو بخش دارد: ▫️یک بخش، بخش ابزاری است؛ ▫️یک بخش دیگر، بخش متنی و اصلی و اساسی است. به هر دو بخش باید رسید. آن بخش ابزاری چیست؟ بخش ابزاری عبارت است از همین ارزشهائی که ما امروز به عنوان پیشرفت کشور مطرح می‌کنیم: علم، اختراع، صنعت، سیاست، اقتصاد، اقتدار سیاسی و نظامی، اعتبار بین‌المللی، تبلیغ و ابزارهای تبلیغ؛ اینها همه بخش ابزاری است؛ وسیله است. البته ما در این بخش در کشور پیشرفت خوبی داشته‌ایم. کارهای زیاد و خوبی شده است؛ هم در زمینه‌ی سیاست، هم در زمینه‌ی مسائل علمی، هم در زمینه‌ی مسائل اجتماعی، هم در زمینه‌ی اختراعات و از این قبیل، الی ماشاءاللّه در سرتاسر کشور انجام گرفته است. در بخش ابزاری، علیرغم فشارها و تهدیدها و تحریمها و این چیزها، پیشرفت کشور خوب بوده است. 📆بیانات در دیدار جوانان خراسان شمالی 1391/7/23 📌 @m_matna 📌 Www.matna.org
❇️خاستگاه تمدن اسلامی شيعي، وحی و از جمله اهداف آن تن دادن جامعه به سرپرستی انسان کامل و ایجاد حیات طیّبه است. 🔸یکی از مراحل دستيابي به چنين هدفي برقراري حاکمیت سیاسی اسلام است. رهبری سیاسی و رهبري فکری در تفكر شیعي با یکديگر ممزوج است. 🔸تبلور این وحدت را در تمدن رضوی می‌توان مشاهده كرد. تاريخ اسلام دچار انحراف دوگانه است؛ انحراف از امامت به خلافت در ماجراي سقيفه و پس از آن به سلطنت در سال 61 ه.ق (سلطنت يزيد). سالها پس از زعامت امیرالمؤمنین(علیه السلام) رهبری فکری و سیاسی در زمان امام رضا (علیه السلام) توأم می‌شود. بنی‌عباس مشروعیتی نداشت. این خلأ مشروعیت در دوره امام رضا(علیه السلام) نمایان شد. ❓سؤالي كه در اين مقاله مطرح مي‌شود اين است كه با توجه به اين انحراف چگونه امام رضا(علیه السلام) توانستند از اين خلأ مشروعيت استفاده كنند و دست به اصلاح نظام سياسي بزنند؟ 🔹يافته‌هاي پژوهش حاضر نشان مي‌دهد امام رضا(علیه السلام) از این خلأ بیشترین استفاده را کردند و نه تنها حقانیت حضرت علی(علیه السلام) و ائمه اطهار(علیهم السلام) را به اثبات رساندند، بلكه به درستي نظام علوي و نهضت حسيني را به مهدويت متصل كردند. 🔸بنابراين در اين مقاله اصلاحات سياسي امام رضا(علیه السلام) در بازگشت به حقيقت امامت و ولايت به روشي توصيفي تحليلي بررسي شده است؛ اصلاحاتي كه توانست انحراف خلافت را برجسته كند. #سه_شنبه_ها_با_منابع_تمدنی 📌 @m_matna 📌 www.matna.org/معرفی-منابع-و-اندیشه-های-تمدنی
قسمت دوم... ❇️اما بخش حقیقی تمدن، آن چیزهائی است که متن زندگی ما را تشکیل میدهد؛ که همان سبک زندگی است که عرض کردیم. این، بخش حقیقی و اصلی تمدن است؛ ▫️مثل مسئله‌ی خانواده، سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، نوع خوراک، نوع آشپزی، تفریحات، مسئله‌ی خط، مسئله‌ی زبان، مسئله‌ی کسب و کار، رفتار ما در محل کار، رفتار ما در دانشگاه، رفتار ما در مدرسه، رفتار ما در فعالیت سیاسی، رفتار ما در ورزش، رفتار ما در رسانه‌ای که در اختیار ماست، رفتار ما با پدر و مادر، رفتار ما با همسر، رفتار ما با فرزند، رفتار ما با رئیس، رفتار ما با مرئوس، رفتار ما با پلیس، رفتار ما با مأمور دولت، سفرهای ما، نظافت و طهارت ما، رفتار ما با دوست، رفتار ما با دشمن، رفتار ما با بیگانه؛ ▫️اینها آن بخشهای اصلی #تمدن است، که متن زندگی انسان است. 📆بیانات در دیدار جوانان خراسان شمالی 1391/7/23 #یکشنبه_های_ولایی 📌 @m_matna 📌 Www.matna.org/تمدن-نوین-اسلامی-از-منظر-امامین-انقلاب
📚 کتاب بیانیه نامه (فرهنگ الفبایی بیانیه رهبر معظم انقلاب پیرامون گام دوم انقلاب اسلامی) ▫️مولف: روح الله ولی ابرقویی ▫️ناشر کتاب: انتشارات مشهور ▫️سال انتشار: 1398 🔸محتوای این کتاب به این صورت است که در صفحات زوج، متن اصلی بیانیه گام دوم انقلاب و در صفحات فرد و در مقابل متن اصلی بیانیه رهبر انقلاب، دسته بندی و نمودار مطالب وجود دارد. سپس در انتهای کتاب، حدود 2000 موضوع به صورت الفبایی در حدود 90 صفحه نمایه شده است. مثلا اگر مخاطب بخواهد به مطالب مطرح شده در باره «دشمن» دسترسی پیدا کند می تواند به فهرست الفبایی و حرف دال مراجعه کرده و با یافتن واژه «دشمن» و ریز موضوعات آن، به آدرس های درج شده در مقابل نمایه مراجعه کند و مطلب تفصیلی آن را در متن بیانیه رهبر انقلاب می‌یابد. 🔸لازم به ذکر است که سرفصل های این کتاب شامل عنوان مقابل است: «ویژگی های ممتاز انقلاب اسلامی»، «سرگذشت چهل ساله انقلاب اسلامی»، «برکات انقلاب اسلامی»، «محصول تلاش چهل ساله انقلاب اسلامی و وضعیت فعلی ما» و «توصیه‌هایی به جوانان برای تبدیل ایران به الگوی کامل نظام پیشرفته اسلامی». #گام_دوم_انقلاب_اسلامی #سه_شنبه_ها_با_منابع_تمدنی 📌 @m_matna 📌 www.matna.org/معرفی-منابع-و-اندیشه-های-تمدنی
مناظره مکتوب مجازی حجج الاسلام و المسلمین رسول جعفریان و محسن الویری در موضوع تمدن اسلامی با محوریت «مسأله آب و آینده آن در جهان اسلام» دفتر مطالعات اجتماعی و تمدنی دفتر تبلیغات اسلامی در سلسه نشست های خود، گفتگویی در موضوعات انضمامی ـ تمدنی برگزار کرد که در آن به مسئله تمدنیِ «آب» در جهان اسلام و سئوالات محتمل در این راستا را مورد اشاره قرار داد. همین امر سبب شد تا آقای جعفریان در یاداشتی، حجت الاسلام والمسلمین محسن الویری استاد دانشگاه باقرالعلوم و مسئول میز تمدن اسلامی و پشتیبانی کننده و تصویب کننده برنامه‌های معطوف به مسأله تمدن اسلامی در دفتر تبلیغات اسلامی را مورد خطاب قرار داد و نسبت به این موضوع انتقادهایی را منتشر کرد که در نهایت منجر به مناظره مکتوب مجازی شود. خبرگزاری مهر در تاریخ 12 مرداد 1398 این مناظره را در قالب عنوان «جدال قلمی رسول جعفریان و محسن الویری در مورد تمدن اسلامی» منتشر کرده است. #پنجشنبه_با_اندیشمندان 📌 @m_matna 📌 www.matna.org/اطلاعیه-ها/82-جدال-قلمی-رسول-جعفریان-و-محسن-الویری-در-مورد-تمدن-اسلامی
🔸نمی شود یک #تمدن را به صرف اینکه ماشین دارد، صنعت دارد، ثروت دارد، قضاوت کرد و تحسین کرد؛ در حالی که در داخل آن، این مشکلات فراوان، سراسر جامعه و زندگی مردم را فرا گرفته. اصل اینهاست؛ آنها ابزاری است برای اینکه این بخش تأمین شود، تا مردم احساس آسایش کنند، با امید زندگی کنند، با امنیت زندگی کنند، پیش بروند، حرکت کنند، تعالی انسانىِ مطلوب پیدا کنند. 📆بیانات در دیدار جوانان خراسان شمالی ۱۳۹۱/۷/۲۳ #ملاک_قدرت_یک_تمدن #یکشنبه_های_ولایی 📌 @m_matna 📌 Www.matna.org/تمدن-نوین-اسلامی-از-منظر-امامین-انقلاب
❇️ نرم افزار اندرویدی گام دوم انقلاب (نسخه 4) به روز رسانی شد مهمترین ویژگی‌های این برنامه: 🔸 متن بیانیه گام دوم انقلاب به صورت کاملا خوانا و دسته‌بندی شده 🔸 بیش از 70 تحلیل و گفتار در مورد این بیانیه از اساتید و صاحبنظران 🔸 بخش تنظیمات برای فونت و سایز متن 🔸 بخش اخبار مرتبط با بیانیه گام دوم 🔸 اتاق‌های گفتگو پیرامون بیانیه گام دوم 🔸 بخش خودآزمایی و آزمون تستی از بیانیه 🔸 بخش جستجو در متن بیانیه 🔸 بخش همایش‌ها و مسابقات لینک دریافت از کافه بازار: https://cafebazaar.ir/app/ir.gam2.enghelab
🌷قضیه غدیر قضیه حکومت است🌷 زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده ‏خوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مساله این نیست. مساله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملت ها و دست‏اندرکاران باشد. قضیه غدیر، قضیه جعل حکومت است، این است که قابل نصب است و الّا مقامات معنوی قابل نصب نیست یک چیزی نیست که با نصب آن‏ مقام پیدا بشود؛ لکن آن مقامات معنوی که بوده است و آن جامعیتی که برای آن بزرگوار بوده است، اسباب این شده است که او را به حکومت نصب کنند و لهذا، می‏بینیم که در عرض صوم و صلات و امثال اینها می‏آورد و ولایت مجری اینهاست. * بخشی از بیانات امام خمینی(ره) در جمع مسوولان نظام به مناسبت عید غدیر در دوم شهریور سال ۱۳۶۵ 📌 @m_matna 📌 Www.matna.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا