روضه های حضرت زینب.pdf
336K
🔺12مجلس روضه حضرت زینب (سلام الله علیها) به همراه ارجاع به متون مقتل
#روضه_های_مکتوب
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
✅ #جهاد_تبیین فریضه قطعی و فوری(۱۵)
🌺مبانی #جهاد_تبیین در اسلام
1️⃣بیان #مشکلات و مصیبتهای قبل از نظام اسلامی:
«...إِذْ كُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ...(آل عمران/103).
2️⃣بیان #دستاوردهای نظام اسلامی
وَ اذْكُرُواْ نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ (آل عمران/103؛ مائده/20 و...)
🔷#ثمرۀ جهاد_تبیین
✅ثمره این کار اولاً تقویت ایمان و هدایت بوده كَذَالِكَ يُبَينُِّ اللَّهُ لَكُمْ ءَايَاتِهِ لَعَلَّكمُْ تهَْتَدُون. (آلعمران/103). ثانیاً مردم باید قدردان این دستاوردها باشند. لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُون (انفال/26).
#جهاد_تبیین
✍️علیاکبر صیدی
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
✅"این عمار" رهبری حکیم انقلاب برای فضای مجازی/ #جهاد_تبیین رمز مقابله با لجن پراکنی دشمنان خارجی و دنباله های داخلی آنان
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم قهرمان تبریز اشارات مهمی به حوزه رسانه و فضای مجازی با تعابیری چون "دروغپردازی و تهمتزنی به ارکان انقلاب و مراکزی که در پیشرفت انقلاب تأثیر دارند، شیوههایی است که در عملیات رسانهای استفاده میشود "، "دشمن امروز افکار عمومی بهویژه فکر و ذهن جوانها را هدف گرفته است تا با هزینه کردن میلیاردها دلار و با طراحیهای مختلف در اتاقهای فکرشان، بتوانند ملت ایران و به خصوص جوانان را از مسیر انقلاب برگردانند" و " تهمت زنی به مجلس، شورای نگهبان، سپاه و شهید بزرگوار سردار سلیمانی نمونههایی از این لجنپراکنیهاست و آنها اگر از خشم مردم نمیترسیدند، به امام هم تهمت میزدند اما جرأت این کار را ندارند " داشتند.
در دولت قبل در بیشتر مواقع وقتی معظم له به موضوع رسانه و فضای مجازی اشاره میکردند در کنارش به موضوع #نفوذ هم اشاره ای داشتند.
تقریبا پس از شروع دولت جدید رهبر معظم انقلاب در اکثر سخنرانی ها به موضوع رسانه و فضای مجازی اشاره داشته اند که نشان از این دارد که دولت جدید باید سریعتر برای جبران خساراتی که جریان #تحریف با بستر فضای مجازی ول به ایران و ایرانی مخصوصا در حوزه شناختی و ادراکی زده اقدامات لازم را طراحی کند و البته این نکته را باید در نظر داشت که این دولت چند برابر دولت قبل در تیرس نفوذ و رسانه های دشمن قرار گرفته است.
راهکار ها را هم ایشان عنوان کرده اند که شامل جهاد تبیین، پیاده سازی عدالت با مصادیقش در فضای حقیقی و مجازی، روشنگری، اجرای سریع دستورات بر زمین مانده، توجه ویژه به جایگاه مهم شورای عالی فضای مجازی، توجه ویژه به دیکتاتوری رسانه ای دشمن و مقابله هوشمندانه با آن و...است.
حال به نظر میرسد اشارات مصداقی رهبر معظم انقلاب(جهاد تبیین و جهاد امید) برای جهاد در فضای مجازی که ایشان بیش از ۲۲ سال نسبت به آن به صورت علنی توجه ویژه دارند نقشه راه جدیدی برای کنشگران انقلابی و مسئولین برای مقابله با جنگ شناختی دشمن در بستر فضای سایبر-مجاز ترسیم کرده باشد که مهمترین آن عمل به بیانیه گام دوم انقلاب است.
در این جنگ شناختی-ترکیبی در ۴ قدم باید اقدامات لازم طراحی شود:
رصد شناختی خودی - دشمن
تحلیل شناختی وضعیت خودی- دشمن
برنامه ریزی شناختی برای خودی- دشمن
اقدام آفندی شناختی بر ضد دشمن - ارتقای تاب آوری برای خودی
حال باید به کمک دولت رفت تا هرچه سریعتر تکلیف حاکمیت سایبری انقلاب اسلامی را در کشور مشخص کند، فضای مجازی ولنگار را مدیریت کند، چهره جریانات لیبرال لجن پراکن رسانه ای همکار غرب را به دلیل خیانت برای مردم روشن کند و با سایبر تروریسم آمریکا به جد در ۴ اقدام اشاره شده در حوزه آفند و پدافند شناختی مواجهه انقلابی و هوشمندانه کند.
✍️علیرضا آل داوود
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
📹 #کلیپ| #جهاد_تبیین، جهاد روایت...
🍃🌹🍃
❌ دو اقدام دشمن برای از پای درآوردن اقتصاد کشور
#روشنگری #جهاد_تبیین
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
🌀 آیا رهبر انقلاب از وضع تبلیغ در حوزۀ علمیه راضی هستند؟
🌀 چرا جهاد تبیین، باید آنقدر بر زمین بماند که رهبری آن را فریضۀ قطعی و فوری اعلام کند؟
➖ حوزۀ علمیه در ضعف تبلیغات دینی و انقلابی مقصر است؛ با وجود همۀ خدمات و زحماتش
➖هرچند تمام عملیات تبلیغی و تبیینی بهعهدۀ حوزه نیست اما این حوزه است که باید ادبیات و محتوای تبیین مورد نیاز انقلاب را تولید کند
➖ باید در درسهای حوزۀ علمیه تحولی ایجاد کنیم که توان تبلیغ دین افزایش پیدا کند
➖حضرت امام میفرمود: کسی که تبلیغ میکند زودتر مجتهد میشود
👈🏻 اولین یادواره ۱۳ بانوی شهیدۀ طلبه
تقریباً پنج ماه است که رهبر انقلاب در تمام سخنرانیها با عبارتهای مختلف به جهاد تبیین اشاره میفرماید، مثلاً اینکه: ما در تبلیغات ضعیف هستیم، هجمۀ دشمن در تبلیغات بیش از هجمۀ اقتصادی و نظامی است و ...
چرا باید جهاد تبیین، آنقدر روی زمین بماند که رهبر انقلاب اخیراً بفرماید: جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است (۱۴۰۰/۱۱/۱۹)
متأسفانه فعالیت برای جهش در جهاد تبیین، تقریباً تعطیل است. حضرت امام(ره) یک زمانی میفرمود که یک ساعت رادیو را به ما بدهید ... الآن 24 ساعت میتوانیم در رادیو و تلویزیون فعالیت تبیینی داشته باشیم. اما چگونه از این فرصت بهره گرفتهایم؟
رهبر انقلاب در اوایل دهۀ70 میفرمود که تبلیغ دین قبل از انقلاب با تبلیغ دین بعد از انقلاب خیلی فرق میکند. اما هنوز بسیاری از روشهای تبلیغی ما طلبهها شبیه قبل از انقلاب است؛ معلوم است که تأثیرش کم خواهد بود.
اگر کسی در حد پاسخگویی به شبهات کلامی-که از چندصد سال پیش مطرح بوده- باقی بماند، الان نمیتواند ادارۀ افکار عمومی جامعه را به عهده بگیرد.
شما سخنان سی سال پیش رهبری را دربارۀ شرایط تبلیغ دین بعد از انقلاب ببینید، آیا الان آن سخنان در حوزههای علمیه رعایت میشود؟ نه متأسفانه!
بنده تصور میکنم که رهبر انقلاب از وضع تبلیغ در حوزۀ علمیه راضی نیستند، به دلیل اینکه فرمودند ما در تبلیغ کمّاً و کیفاً ضعیف هستیم. هرچند تمام عملیات تبلیغی و تبیینی به عهده حوزه نیست ولی این حوزه است که باید ادبیات و محتوای تبیین مورد نیاز برای انقلاب را تولید کند.
با کمال صراحت عرض میکنم که حوزۀ علمیه در ضعف تبلیغات دینی و انقلابی مقصر است؛ با همۀ خدماتی که وجود دارد و زحماتی که کشیده میشود. اگر ضعف حوزۀ علمیه در تبلیغ دین برطرف بشود، ضعف صدا و سیما و دیگر رسانهها هم إنشاءالله برطرف خواهد شد.
آیتالله حقشناس(ره) میفرمود: حضرت امام در دوران جوانیام به من فرمودند کسی که تبلیغ میکند زودتر مجتهد میشود...کسانی که اهل تبلیغ هستند، در فقه و فهم دین هم موفقتر خواهند بود.
مراجع عظام تقلید، آقای صافی(ره)، آقای وحید، آقای مکارم، آقای سبحانی، همه مبلغین برجستۀ دوران نوجوانی ما بودند، این بزرگواران در هیئتهای اصلی تهران و بعضاً خارج از کشور، منبر میرفتند، یا در عرصه مطبوعات دینی به نویسندگی اقدام میفرمودند؛ هیچ قبحی هم نداشت.
متأسفانه برخی نگاهها به تبلیغ، بسیار عوامانه است، مثلاً وقتی یک حرف سُست پیدا میکنند، میگویند «این به درد منبر میخورد!» این چه ادبیات غلطی است که بین بعضی از ما رایج شده؟ باید در منبر و هر نوع تبلیغ و تعلیم دین فقط از قول سدید و سخن حکیمانه و محکم استفاده کرد. نباید سخنرانی دینی را با خطابه در صناعات خمس اشتباه گرفت که هدفش اقناع مخاطب است ولو با تکیه به مشهورات و مقبولات.
ما واقعاً باید در درسهای حوزۀ علمیه تحولی ایجاد کنیم که توان تبلیغ دین افزایش پیدا کند. برای تبلیغ و متقاعد کردن مردم به صورت صحیح، یک هوشمندی برآمده از متن دین و قرآن لازم است. بدون تدبر، نهتنها از قرآن بلکه از احکام دین هم نمیشود بهره برد.
👤علیرضا پناهیان
🚩 مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران - ۱۴۰۰.۱۱.۲
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
🔰 فردا دیر است
🔺رهبرانقلاباسلامی: مسألهی فرزندآوری را امروز اگر چنان چه برایش فکر نکنیم، 15 سال دیگر، 20 سال دیگر دیر خواهد بود؛ کشوری خواهیم شد که عنصر لازم برای حرکت پیشرفت را یعنی جوان را به قدر کافی در اختیار نخواهد داشت. امروز باید به فکر فردا بود.
🇮🇷 ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
❌ شبهات
📛 چرا سگ نجس است؟ اصلا اگر بی فایده است، چرا خدا آن را آفرید؟
🔶 اول: چه کسی گفته هر نجسی بد و بدون فایده است؟!
🔻 برخی از نجاسات هستند که فایده دارند. مثلا خون نجس است اما بیفایده نیست. اگر خون در رگ جریان نداشته باشد، انسان میمیرد. اما همین خون اگر روی لباس و بدن باشد، باید شسته شود.
🔻 سگ هم فایدههای زیادی دارد اما نجس است و باید در جایگاه خودش از آن استفاده کرد.
🔷 دوم: همین سگی که خدا آن را نجس قرار داده، برایش حقوق و احکامی قرار داده است.
🔻 مثلا سفارشهای زیاد احادیث و روایات به برخورد خوب با حیوانات خصوصا سگ، دادن آب و غذا، مشخص کردن دیه برای سگ شکاری و...
🔶 سوم: اهل بیت علیهم السلام با اینکه سگ رو نجس میدانستهاند، ولی به آن محبت میکردند.
♦️ چهارم: در صفحه 227 وسایل شیعه باز از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمود: خدا حیوانی نجس تر از سگ خلق نکرده است.
💎 پنجم: شاید علم برخی علتهای نجس بودن برخی چیزها رو فهمیده باشد مثلا بگوید خوک نجس است چون کرمی درون اوست که به هیچ وجه از بین نمیرود. اگر روزی دستگاهی ساختند که با آن کرم درون خوک را از بین بردند آیا باید بگویم خوک دیگر نجس نیست؟
🔻 کرم درون خوک شاید یکی از علتهایی باشد که خدا آن را نجس کرده و دهها دلیل دیگر هم داشته باشد که علم بشری آن را نمیداند.
📝 لینک مطلب:👇
https://btid.org/fa/news/200034
#دانش_آموزی
#نوجوان
#پاسخ_به_شبهات
#نجاست_سگ
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
✳️ ماه رجب؛ بازار رحمت خدا
🔻 #ماه_رجب از ماههای مبارک است و به قول خودمان بازار گرم است و وقت کسب است. ما در هر محلهای بازاری داریم؛ این ماه هم بازار #رحمت_خدا و موسم #عبادت است.
🔸 در حدیث شریفی آمده که در #روز_قیامت ندا میدهند: «أین الرجبیون؟» یعنی کجایند کسانی که ماه رجب را محترم شمردند و روزهایش را #روزه گرفتند و مناسبتهای آن را همراه با درک و شعور برپا کردند و از آن برای زندگی سعادتمندانه و اسلامی و پاک و عزتمندانه و #حسینگونه توشهی کافی برگرفتند؟ اعمال بسیاری در این ماه وارد شده است که امیدواریم توفیق انجام دادن آنها را پیدا کنیم.
👤 #امام_موسی_صدر
📚 از کتاب #سفر_شهادت
#️⃣ #سلوک #قیامت
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
♦️ امام خمینی(رحمة الله علیه)
حجت الاسلام حاج شیخ فضل اللّه محلاتى شهید عزیز را که من و شما او را مى شناسیم که عمر خود را در راه انقلاب صرف کرد و باید گفت یکى از چهره هاى درخشان انقلاب بود و در این راه که راه خداوند است تحمل سختیها نمود و رنجها کشید و با قامت استوار ایستادگى کرد.
✍️ صحیفه امام، ج 19، ص: 496-498
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #شهید_محلاتی
https://btid.org/fa/photogallery/200848
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
✅#جنگ_ترکیبی
[سوره آلعمران (3): آيه 173]
الَّذِينَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إِيماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ (173)
مؤمنان كسانى هستند كه (چون) مردم (منافق) به ايشان گفتند: بى شك مردم (كافر مكّه) بر ضد شما گرد آمده (و بسيج شده) اند، پس از آنان بترسيد، (آنها به جاى ترس) بر ايمانشان بيافزود و گفتند: خداوند ما را كفايت مىكند و او چه خوب نگهبان و ياورى است.
⭐️🌙امام خامنه ای در مراسم بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله) ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
این انقلاب با کودتا به وجود نیامد، با حرکت نظامی به وجود نیامد؛ مثل بعضی از انقلابها که یک عدّه افسر نظامی رفتند یک حکومتی را برداشتند، حکومت دیگری به جایش گذاشتند؛ نه، این انقلاب بهوسیلهی مردم به وجود آمد؛ با عزم مردم، با نیروی انقلاب مردم، با ایمان مردم به وجود آمد؛ با همین نیرو از خود دفاع کرد، با همین نیرو هم باقی ماند و ریشه دواند. این مردم بودند که نترسیدند؛ این مردم ایران عزیز بودند که ایستادگی کردند و مصداق این آیهی شریفه شدند: اَلَّذینَ قالَ لَهُمُ النّاسُ اِنَّ النّاسَ قَد جَمَعُوا لَکُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم ایمانًا وَ قالُوا حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل. مدام تهدید شدیم، مدام گفتند حمله میکنیم، مدام گفتند تحریم میکنیم، مردم نه از تهدید نظامی ترسیدند، نه از تحریم ترسیدند، نه از تحریم فلج شدند؛ نترس، شجاع، سربلند، حرکت را ادامه دادند؛ از این پس هم باید همین باشد. مردم ما، قشرهای مختلف ما، جوانهای ما، روحانیّون ما، پیشهوران ما، دانشگاهیان ما، محقّقین ما، مسئولان ما، دولتیهای ما، مجلسیهای ما باید انقلابی بمانند و انقلابی حرکت بکنند -که شاخصهایی را عرض خواهم کرد- و همه انقلابی باشند تا بتوانیم این راه را با موفّقیّت پیش برویم و ادامه بدهیم.
✍️#رجبعلی_بازیاد
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
27.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#جهاد_تبیین
🔻جستاری در سخنان مقام معظم رهبری پیرامون جهاد تبیین
#کلیپ
این ویدئو را با کیفیت بالا در آپارات مشاهده کنید
https://aparat.com/v/chO0e
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
📝#بخوانید|تبیینهای نظری جنگ شناختی (بخش اول)
💠 جنگ شناختی؛ از موج سوم تا نسل چهارم
🖋 دکتر محمدرضا کدخدایی، نویسنده و پژوهشگر
🔰نظریه دورههای جنگ، به توصیف تطورات جنگ نظامی از دوران پیش از قرونوسطی تا زمان معاصر میپردازد. براساس این نظریه توصیفی، نیروهای پشتیبانیکننده فرایند جنگ نظامی متناسب با چهار دوره شناساییشده در این بازه تاریخی اشاره دارد. این نیروهای چهارگانه با عنوان نیروی انسانی، نیروی جانوری، نیروی ماشینی یا مکانیکی و نیروی فراموتوری یا فرامکانیکی، از یکدیگر متمایز میشوند. این نیروها، موتور محرکه و پیشران جنگ هستند. هرکدام از این دورههای چهارگانه دارای شاخصهایی است.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه: ۵ دقیقه
#جنگ_شناختی
#ایران
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 #پادکست | حق برای چه کسی تلخ است؟!
❌ اگر خواستیم ببینیم مریضیم یا نه، ببینیم وقتی به ما انتقاد کردند، حق در ذائقه ما تلخ است یا نه...
🎙 آیت الله جوادی آملی
#روشنگری
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
💢 عدم استفاده از جهیزیه و خمس آن
💠 سوال:
آیا به وسایلی که پدر و مادر عروس و داماد به عنوان جهیزیه هدیه می کنند در صورت عدم استفاده، خمس تعلق می گیرد؟
✍🏻 پاسخ:
❇️ آیت الله خامنه ای: در فرض سؤال خمس تعلق نمی گیرد. [1]
❇️ آیت الله مکارم: آنچه معمولاً مورد نیاز است خمس ندارد هر چند استفاده نشده باشد. اما هرگاه واقعا مقدارى از آن زائد بر نیاز بوده باشد خمس دارد، بنابر احتیاط واجب. [2]
❇️ آیت الله سیستانی: خمس آن واجب است مگر اینکه نبود آن مقدار که مورد استفاده واقع نشده کسر شان زن شمرده شود یا اینکه در معرض استفاده باشد مانند لوازم میهمانی در صورتی که تهیه آن هنگام نیاز برای او آسان نباشد .[3]
❇️ آیت الله شبیری زنجانی: .موارد مذکور متعلق خمس است مگر آنچه در شان شما و در معرض استفاده بوده -هرچند اتفاقاً از آن استفاده نشود- و نتوان آن را در موعد نیاز بدون مشقت از راهی دیگری تهیه نماید. [4]
🔺 پی نوشت:
[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: UrsFZ2ekRVk.
[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9612090101.
[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتا: 708830.
[4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 50712.
#احکام
#احکام_خمس
#خمس_جهیزیه
📎 https://btid.org/fa/news/201134
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
🔹 به شخصیت فرزندانتان اهمیت دهید...
✨ شخصیتدهی و کرامتبخشی به فرزندان، عامل مهمی در جلوگیری از آسیبهای رفتاری در کودکان است.
#گرافیک_ثابت
#خانواده_سبک_زندگی
#مشاوره
#تربیت_فرزند
https://btid.org/fa/photogallery/201185
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
790.pdf
455.8K
📝 #یادداشت | قواعد بازی در آخرین روزهای مذاکرات وین
🍃🌹🍃
✍️ حنیف غفاری
#مذاکرات_وین | #روشنگری
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
🔔 ثبتنام حوزههای علمیه آغاز شد
◻️ ویژه برادران ایرانی
◻️ثبت نام داوطلبان ورود به حوزه های علمیه از اول اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ادامه دارد.
◻️ بر اساس این گزارش: علاقهمندان به تحصیل در حوزههای علمیه می توانند با ورود به سامانه معاونت آموزش حوزههای علمیه- مدیریت سنجش و پذیرش به نشانی https://paziresh.ismc.ir ضمن آگاهی از جزئیات پذیرش، ثبت نام کنند.
◀️ دریافت دفترچه پذیرش
◀️ دریافت نمونه سؤالات آزمون
@HawzahNews| خبرگزاریحوزه