13.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 #صدای_انقلاب شماره: 335
🔰 مجموعه جهاد تبیین و روایت (قسمت سوم)
💠 موضوع: الزامات موفقیت در جهاد تبیین چیست؟
🎙 کارشناس برنامه: دکتر یدالله جوانی
#جهاد_تبیین_روایت
#جنگ_شناختی
#مقام_معظم_رهبری
#صدای_انقلاب
@sedayeenghelab_ir
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
15.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 #صدای_انقلاب شماره: 337
🔰 مجموعه جهاد تبیین و روایت (قسمت چهارم)
💠 موضوع: آيا انقلاب در ایران ضرورت داشت؟
🎙 کارشناس برنامه: دکتر یدالله جوانی
#جهاد_تبیین_روایت
#جنگ_شناختی
#مقام_معظم_رهبری
#صدای_انقلاب
@sedayeenghelab_ir
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
🔻راههای #تربیت_فرزند؛
❇️ ۱۸ راهکار کارشناسان تربیتی برای تربیت فرزند
🔹 کودکان امانت هایی الهی هستند که در دست ما قرار دارند و مهمترین وظیفه والدین تربیت صحیح آنان است. تربیت امر پیچیده ای است که ظرایف و لطافت های خاصی دارد که اگر درست و به موقع انجام نگیرد، اثر منفی آن بیشتر است.
در این راه به چند نکته مهم که توسط کارشناسان تربیتی ارائه شده است، اشاره می کنیم تا ما را در تربیت کودکانمان بهتر یاری دهد.
1. اگر میخواهید فرزندتان نسبت به مسئولیت های خود بی تفاوت نباشد، حساسیت بیش از حد نسبت به مسئولیتهای او نشان ندهید. سعی کنید ظاهراً بیتفاوت باشید تا او خود به تکالیف و وظایف خود حساس شود.
2. تربیت کردن، رها کردن متربی از بستگی ها و وابستگی ها به سوی رشد و تعالی است و نه رام کردن و مطیع کردن او در دام خواسته های خودمان.
3. آموزش راه های رسیدن به حقیقت، مهمتر از خود حقیقت است. این راه ها را به کودک نشان دهید.
4. معمولاً پدر و مادر در اثر حمایت و محبت نمی توانند کودک را به قدر کافی به خود واگذارند. در محبت نمودن، معتدل باشید. زیرا ساختمانِ تربیتِ متعالی بر شانه های محبت متعادل بنا میشود.
5. کودک در خانواده به دلیل مراقبت های افراطی و بایدها و نبایدها غالباً خودش نیست، همه چیز را طوطی وار اقتباس میکند. او به جای اینکه نقش بگیرد، نقش بازی می کند. بنابراین اجازه بدهید کودک، هنر خود بودن و خود شدن را در خود، شخصاً کشف کند.
6. یکی از ظرافت های هنر تربیتی این است که هرگز در هنگام تنبیه، کودک احساس محکوم شدن نکند؛ بلکه تنبیه، ابزاری برای آگاهی باشد و نه برای ترس و تهدید.
7. هر یک از افراد، تربیتی درخور و شایسته با شخصیت و طبیعت خود دارند. از شبیه سازی و شبیه پروری پرهیز کنید. قُل کُلُّ یعمَل عَلی شاکِلّتِه؛ بگو هرکدام به راه و روش خویش عمل کند.
8. هدف تربیت باید توسعه و گسترش ظرفیت درونی و قوه فهم کودک باشد و نه تحمیل و تزریق معلومات و محفوظات به او.
9. از روش تربیتِ فعال استفاده کنیم. در این روش، مربی می کوشد تا خود را از نظر ذهنی و عاطفی در موقعیت متربی قرار دهد و مربی مشوّق ابداع و خلاقیت است.
ادامه:👇
https://hawzahnews.com/x66t3
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
#احکام شرعی | روزه اوّلیها
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
✍️ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
◼️ عاملان منحرف جنایت در مشهد مقدس به اشد مجازات برسند
بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اقدام تروریستی اخیر در حریم رضوی بدین شرح است:🔻
◼️ بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
جنایت کوردلانه مزدوران #تفکرتکفیر در حریم مقدس رضوی در ماه مبارک رمضان که منجر به شهادت ومجروح شدن فعالان حوزوی عرصه جهاد وتبلیغ گردید، قلب ملت شریف ایران را جریحه دار کرد.
این اقدام تروریستی و تکفیری اوج زبونی و رذالت دشمنان دین و میهن را در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران و فرزندان غیور حوزه های علمیه، بیش از پیش برملا ساخت.
ضروری است این جنایت سبعانه ازطرف مسئولان قضایی و امنیتی قاطعانه و در اسرع وقت پیگیری شود و عاملان منحرف این جنایت به اشد مجازات برسند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،شهادت آن فاضل مجاهد را به ملت شجاع ایران، روحانیت غیور و انقلابی و خانواده آن شهید ارجمند، تسلیت عرض می نماید و سلامتی کامل را برای مجروحین این جنایت از خداوند متعال مسألت دارد.
سید هاشم حسینی بوشهری
رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
@HawzahNews
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
9.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 فیلم | مستندی از فعالیتهای شهید حجتالاسلام اصلانی و قدمهایی در جهت مطالبات مردم
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
نکتهها:
1. «قوّام»، در نگاه اهل لغت به معنای کارپردازی و محافظت و نگهبانی است. قوامیت مرد بر زن؛ یعنی او را حفظ نمود و به امور او پرداخت. مفسران قرآنکریم نیز اکثراً به نقل این دیدگاه مشترک لغتشناسان پرداختهاند و آن را در این آیه به معنای سرپرست، نگهبان و کارپرداز گرفتهاند. بنابراین میتوان چنین برداشت کرد که آیه در بیان رهبری و سرپرستی واحد و منظم - در خانواده - با توجه به مشورتها و مسئولیتهای لازم است، نه در صدد تشریع و تجویز استبداد، سلطه و اجحاف نسبت به زنان. از آنجا که خانواده یک واحد کوچک اجتماعی است، طبیعی است که - مانند یک اجتماع بزرگ - رهبری و سرپرستی واحدی را میطلبد. بنابراین، این مسئولیت به جهاتی و به لحاظ خصوصیاتی که در مردان وجود دارد، نظیر غلبۀ قدرت تفکر مرد بر نیروی عاطفه و احساسات زنان، داشتن بنیه و نیروی جسمی بیشتر در جهت دفاع از حریم خانواده و تعهد مالی در برابر زن و فرزندان نسبت به پرداخت هزینههای زندگی، به عهده مرد گذاشته شده است. البته ممکن است زنانی در زمینههای ذکر شده بر مردان امتیاز داشته باشند، ولی قوانین به موارد جزئی نظر ندارد، بلکه نوع و کلیت را در نظر میگیرد و بدون شک از نظر کلی مردان نسبت به زنان برای سرپرستی خانواده آمادگی بیشتری دارند. 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
🔰ادامه نکته های آیه
نکتهها:
2. از آیه مزبور نمی توان حكم برتری مردان بر زنان را استنباط كرد. چنین برداشتی با سایر آیات قرآن كه در مقام بیان ملاكهای برتری و فضیلت انسان است، منافات دارد؛ زیرا هیچیك از آیات قرآنی كه ملاك ارزشها را درباره انسان بیان میكند، اختصاصی به مرد ندارد. ملاك ارزشها در قرآن، تقوا و كار و كوشش با هدفگیریهایی انسانی است و این امور در مورد «انسان» مطرح شده نه زن یا مرد بخصوص. حتی نمیتوان یك آیه در قرآن پیدا كرد كه برای مرد در برابر زن ارزش انسانی خاصی را اثبات كند.
3. مقام معظم رهبری: قرآن میفرماید: الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ؛ یعنی سرپرستی امور خانواده به عهدۀ مرد است. مرد باید برود کار کند. معیشتِ خانواده به عهدۀ اوست. زن هرچه ثروت دارد مال خودش است. امّا معیشتِ خانواده بر دوش او نیست... اسلام مرد را قوّام و زن را ریحان میداند. این نه جسارت به زن است نه جسارت به مرد. نه نادیده گرفتن حق زن است و نه نادیده گرفتن حق مرد؛ بلکه، درستدیدن طبیعت آنهاست. ترازوی آنها هم اتفاقاً برابر است؛ یعنی وقتی جنس لطیف و زیبا و عامل آرامش و آرایش معنوی محیط زندگی را در یک کفه میگذاریم، و این جنس مدیریت و کارکرد و محلّ اعتماد و اتکابودن و تکیهگاه بودن برای زن را هم در کفۀ دیگر ترازو میگذاریم، این دو کفه با هم برابر میشود. نه آن بر این ترجیح دارد و نه این بر آن... در روایات داریم «المرأة ریحانة»، زن گل است. حالا شما ببینید، اگر مردی با یک گُلی با خشونت و بیاعتنایی رفتار کند و پاسِ گُل بودن او را ندارد، چقدر ظالم و بد است. مثل تحمیل کردن، زیاده روی کردن، زیاده خواهی کردن مردها از زنها، توقّعات بیجا و زیادی. «المرأةُ رَیحانةٌ و لَیسَتْ بقَهْرِمانَةٍ» قهرمان، یعنی همین کار پرداز امروز زندگی ... این زن، کار پرداز شما نیست که همۀ کارهای زندگیتان را روی دوش او بگذارید و بعد هم از او مؤاخذه کنید. نه! این یک گُلی است در دست شما ... حتی اگر دانشمند یا سیاستمدار باشد، در بحث معاشرت خانوادگی، او گُل است.
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
🌐متن بیانیه گام دوم مرتبط با موضوع آیه جزء پنجم
تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیانهای بیجبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همهجانبه و هوشمندانه میطلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانها است.
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan