eitaa logo
مسجد سید الشهداء
378 دنبال‌کننده
13.5هزار عکس
3.2هزار ویدیو
85 فایل
💠 خمین، خ فردوسی، ک شهید هاشمیان💠 🌾پاتوق شهدا در زمان دفاع مقدس🌾 شماره کارت 6037997599108702 شماره حساب بانک ملی 0113547881007 ارتباط با ادمین : @Yas_133 آدرس صفحات مجازی : @m_s_shohada 🌹جهت تعجیل در امر فرج،صلوات🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
اطلاعيه⬆⬆ حضور امام جمعه شهرستان در .
⬆⬆⬆⬆⬆⬆ 🔴 نماهنگ زیبای شاید در زندان شاه بوده باشد!" با حضور تعداد معدودی از حیوانات " •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🗳 رهبر انقلاب با اشاره به فرارسیدن زمان ثبت‌نام انتخابات مجلس تاکید کردند: 👈 اگر توان مدیریتی ندارید، مسئولیت نپذیرید 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز، پیش از آغاز جلسه درس خارج فقه ضمن شرح حدیثی درباره شرط پذیرش مسئولیّت: 🔹️ پیامبر (ص) به ابی‌ذر فرمودند: من هر چه برای خودم دوست میدارم، برای تو هم دوست میدارم. من جنابعالی را در ، ضعیف میبینم. خیلی آدم خوبی هستی اما حالا که آدم ضعیفی هستی، مواظب باش بر دو نفر هم ریاست نکنی و تولیت مال یتیم را قبول نکنی. 🔹️ این، درس برای ماها است. بعضی از ما به مجرّد اینکه یک مسندی یا خالی میشود یا ممکن است خالی بشود، فوراً چشم میدوزیم به آنجا! خب اوّل نگاه کن ببین میتوانی یا نمیتوانی. 🔹️ حالا بحث برای است، گفتند شروع شده، همین طور بدون میروند! این مطلبی که عرض میکنم، در مورد خود این حقیر از همه بیشتر است و آن کسانی که مسئولیّتی دارند هم همین جور. هر مسئولیّتی، هر سِمَتی، هر توانایی‌ای، در کنارش یک مسئولیّتی دارد، یک تعهّدی وجود دارد. میتوانید آن تعهّد را انجام بدهید یا نه؟ این خیلی درسِ بزرگی است. 🔹️ علّت اینکه میگویند تولیّت مال یتیم را قبول نکن، این است که نمیتوانی حقّ یتیم را به او بدهی؛ دیگران می‌آیند دست‌درازی میکنند، جنابعالی هم آدم ضعیفی هستی، لازم را نداری و نمیتوانی. 🔺️ برجستگی‌های نظام اسلامی و نظام ارزشهای اسلامی اینها است؛ یعنی در درجه‌ی اوّل، من و شما خودمان مسئولیم که ببینیم این کار را میتوانیم قبول کنیم یا نه؟ این بسیار مسئله‌ی مهمّی است. ۹۸/۹/۱۰
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13980910_35325_128k.mp3
5.17M
🎙 بشنوید | بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای پیش از آغاز جلسه درس خارج فقه درباره ثبت‌نام افراد در
اندکی تامل ✴️ هر یک از ما جدای از شخصیت حقیقی مان شخصیتی حقوقی در جامعه شیعیان داریم یعنی ما یک نفر از عالم تشیع هستیم. ☣ یعنی جزئی هستیم متعلق به کلی به نام جامعه شیعه و در حقیقت مال خودمان نیستیم. 🔸 بنابراین باید بر اساس نیازهای این جامعه و اولویت های مورد اهتمام دین خدا، عمر، مال و امکاناتمان را صرف کنیم تا نقش مفیدی در کل ایفا کنیم. 🔹متاسفانه اما عده زیادی از شیعیان از توجه و ایفای این نقش غافل اند و آنان که برای خود نقشی قائلند هم بیش از بازی در نقش موثر خود در جایی که دلشان می خواهند تلاش می کنند‌ نه جایی که باید. 💠 مثلا هزینه هایی گزاف برای امور تبلیغی می شود اما برای امور تربیتی و زیر بنایی کمتر هزینه می شود. و یا کسانی که توان کارهای تبلیغی دارند به کارهای تربیتی می پردازند و خواسته و ناخواسته خراب کاری می کنند. 🌐 درست است که در زمان غیبت امام زمان هستیم اما با 🖋شناخت جامعه و اولویت های مورد نیاز آن و 🖋بررسی کارهایی که مورد تاکید دین خداست و 🖋مشورت با اهل فن می توانیم نقشی بهتر برای خود پیدا و ایفا کنیم. 🔹به امید آن روز که هر کس با توجه به نیاز جامعه و توانمندیهای خود در جایگاه موثر خویش قرار گیرد.
توجه به میزان فهم متربی پیامبر اسلام(ص) در حدیث شریفی می‌فرماید:‌ «با مردم به اندازة دانایی و عقلشان سخن بگویید.» و در جای دیگر می فرماید:‌ ما پیامبران توصیه شده‌ایم که به اندازه خود مردم با آنان سخن بگوییم. و لزوماً یکی از ارکان سخن، سخن گفتن به قدر منزلت و به و دانایی مخاطب است. برخی از سرگروه ها بدون آگاهی از سطح فهم و معلومات قبلی متربیان به تربیت و آموزش می‌پردازند؛ یعنی بدون شناسایی مخاطب این کار را انجام می دهند. این سهل انگاری، باعث بروز یکی از دو مشکل زیر می‌شود: 🔵سطح تربیت فراتر از سطح درک، معلومات و توانایی‌های متربیان انجام می‌پذیرد. 🔴سطح تربیت فروتر از میزان بینش، سطح نگرش و اندیشه متربیان صورت می‌گیرد. در هر صورت این تعلیم و تربیت ، ناکارامد است؛‌ زیرا سطح درک مخاطب را نادیده انگاشته است. برای آگاهی از سطح درک مخاطبان و میزان معلومات آنان،‌ می توان یکی از دو شیوة زیر را به کار گرفت: 🔹الف) مربیان می توانند سابقه تربیتی مخاطبان را از مسئولان تربیتی قبلی گرفته تا از چگونگی رشد تربیتی آنان مطلع شوند. 🔸ب) مربیان می‌توانند با طرح چند پرسش در آغاز هر دوره، به میزان رشد تربیتی مخاطبین پی ببرند. یا با طرح پرسشنامه‌های مشترک، از سطح آگاهی آنان مطلع شوند. طرح این گونه پرسش‌ها که «ارزشیابی تعیینی» یا «رفتار ورودی»‌ نام دارد، مورد توصیه روان شناسان تربیتی است . البته تنها در مسایل تربیتی نیست که آگاهی از میزان رشد مخاطب ضرورت دارد. گاهی مربی یا سرگروه  بدون توجه به عمق آگاهی متربیان، درباره مسایلی سخن می‌گوید اما به دلیل ارائه سطحی آن با اعتراض متربیان مواجه می‌شود. در هر صورت مسایل باید با میزان معلومات و سطح نگرش مخاطبین متناسب و همراه باشد.
کلیدهای تربیتی 💎 اگر به موقع به بچه های خطاکار رسیدگی نشود آنان خطای دیگران را در بین بچه ها شایع می کنند چون: ☣ امیرالمؤمنین عليه السلام: 🔹كسانى كه خود عيب دارند، علاقه مند به شايع كردن عيبهاى مردم هستند، تا جاىِ عذر و بهانه براى عيبهاى خودشان باز شود. 🔸ذَوُو العُيوبِ يُحِبُّونَ إشاعَةَ مَعايبِ الناسِ؛ لِيَتَّسِعَ لَهُمُ العُذرُ في مَعايبِهِم‌. 📖 غررالحكم حدیث ۵۱۹۸ ✴️ پس در بین بچه ها باشید تا از خطر شیوع گناهان به خصوص مسائل جنسی پیش گیری کنید.
🌹رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم : مَنْ أُلْهِمَ الصِّدْقَ فِي كَلَامِهِ وَ الْإِنْصَافَ مِنْ نَفْسِهِ وَ بِرَّ وَالِدَيْهِ وَ وَصَلَ رَحِمَهُ أُنْسِئَ لَهُ فِي أَجَلِهِ وَ وُسِّعَ عَلَيْهِ فِي رِزْقِهِ وَ مُتِّعَ بِعَقْلِهِ وَ لُقِّنَ حُجَّتَهُ وَقْتَ مُسَاءَلَتِه ‏ 💠به هر كس، راستگويى در گفتار، انصاف در رفتار، نيكى به والدين و صله رحم الهام شود، اجلش به تأخير مى ‏افتد، روزيش زياد میگردد، از عقلش بهره‏مند میشود و هنگام سئوال [مأموران الهى] پاسخ لازم به او تلقين می‏گردد. 📘اعلام الدين فی صفات المؤمنین ص 265 🔹🔹🔹🔹🔹🔹
🌹شیخ یونس(میرزا کوچک خان): اگر به تذکرات آقا شیخ فضل الله نوری، که مرجعی عامل و کامل و آینده نگر بود، توجه می شد، دیگر شاهد این رضا قلدر میر پنج نبودیم
🔴امام خمینی: براي قانون اساسی معنايش چيست؟ ♦️اگر میزان آراء مردم است، اینها که از اروپا نیامده‌اند، همین مردم‌اند که به جمهوری اسلامی رای دادند ♦️در روزنامه‌ها شروع کردند گفتن و در لسان یکی از همین آقایان بود، اینکه برگردیم به آن وقتی که انقلاب‌ کردیم و همه این چیزهایی که تا حالا درست کردیم هیچ، بیاییم به هم بزنیم همه را! بگوییم حالا اینکه نشد به رای‌ ما، دوباره رای‌ بگیریم ببینیم چه می‌شود! ♦️آنها می‌خواستند که افرادی باشند از همین افرادی که سینه برای غرب می‌زنند. و دیدند نشد این. از این جهت، دنبال این افتادند که ما همه بساط را به هم بزنیم! باز دو سه سال بنشینیم دوباره کنیم. رفراندم برای اصل جمهوری! حالا اگر برای اصل جمهوریش هم نگویند، رفراندم برای ؛ این معنایش چیست؟ معنایش این است که این مملکت را از دست بگیرند. اینکه الآن ثبات دارد و از افتخارات این انقلاب است، این را از دست بگیرند، بگویند حالا نشد، دوباره از سر! آراءْ آراءِ مردم است. ♦️خوب، اگر میزان آراء مردم است، اینها که از اروپا نیامده‌اند! همین مردم‌اند که به رای دادند و همین مردم‌اند که به قانون اساسی رای دادند و همین مردم‌اند که همه چیز را خودشان ایجاد کردند. حالا ما دوباره از سر برویم سراغ چه مردمی؟ این مردم همان مردم‌اند که اگر پنجاه دفعه هم نظام‌ به هم بخورد، همین است . ♦️اینها این را دارند که خیال می‌کنند که اگر این دفعه به هم بخورد- مثلًا- فلان جمعیت تو کار می‌آید. لکن مساله این است که آنها احتیاط کردند؛ بلکه ان شاء الله، به هم بخورد این اوضاع، باز یک دو سالی بشود، یک راه مفری برای پیدا بشود که ما را درست بتوانند تربیت کنند، ما که نمی‌توانیم خودمان را اداره کنیم، بیایند ما را اداره بکنند! این مسائل را پیش آوردند. ♦️و من می‌خواهم به شما آقایان بگویم که بیدار باشید و هوشیار! در این کشور هم دشمنهای ایران هستند. یک دسته دشمن نیستند؛ عده‌ای‌ از روی کار دشمن را می‌کنند. یک دسته هم دشمنهای سرسخت هستند که می‌خواهند که این جمهوری اسلامی نباشد، هر چه می‌خواهد باشد. 24 خرداد 1360