eitaa logo
حقایق پاک (اَلْكَلِمُ الطَّيِّبُ)|مهدی شبان
215 دنبال‌کننده
661 عکس
260 ویدیو
86 فایل
إِلَيْهِ يَصْعَدُ #الْكَلِمُ_الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُه #حقایق_پاک به همراه #عمل_شایسته،عامل #صعود است. نوشته های «مهدی شبان»؛ طلبه عصر امام خمینی ره ارتباط با بنده: @meh_shaban مکتب امام خمینی، خانه طلاب جوان، فقه حکومتی، عصر اقامه
مشاهده در ایتا
دانلود
🍁معرفی استادطاهرزاده 🍁باموضوع علیه السلام : 🔺راز شادی امام حسین(ع) در قتلگاه https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1183 🔺زیارت عاشورا اتحادی روحانی با امام حسین(ع) https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1187 🔺کربلا مبارزه با پوچی ها https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1176 🔺جایگاه تاریخی حادثه ها و هنر اصحاب کربلا در فهم آن https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1182 🔺اربعین حسینی؛ امکان حضور در تاریخی دیگر https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1190 : 🔺کربلا و آزاداندیشی فراموش‌شده https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/564 🔺کربلا و افق پیش رو در این تاریخ https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/428 🔺نهضت حضرت امام حسین(ع) و قدرت نرم https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/566 🔺کربلا حق‌الیقین تاریخی و شور ایمانی https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/568 🔺نگاهی پدیدارشناسانه به رخداد کربلا https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/570 🔺کربلا و برگشت به ایمان گمشده https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/432 🔺همراه با زائر عتبات https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/252 🔺نتایج نهضت کربلا درسطوح مختلف تحلیل https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/572 🔺نگرشی به کربلا با چشم عقل و عاطفه https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/188 🔺امام حسین علیه السلام؛ حقیقتی ماوراء تاریخ https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/183 🔺کربلا؛ نقطه‌ی عطف تقابل تمدن اسلامی با تمدن جاهلی https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/179 🔺کربلا سیر عشق الهی https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/177 🔺رجوع به هویت شیعه در تاریخ اسلام https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/543 🔺مسئولیت فهمِ حرکت اربعینی https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/184 🔺رخدادِ اربعینی، در جستجوی راهی ماورای تئولوژی و سکولاریته https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/186 🔺کربلا؛ بازجُستِ سعه‌ی صدرِ گمشده https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/574 🔺هویت قدسی زن و حضور در جهان گسترده_ی امروز https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/576 🔺امام حسین و معنابخشی به زندگی در این تاریخ https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/578 : 🔺امام حسین(ع)زمینه ساز آینده تاریخ https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/580 🔺امام؛ قدسی‌ترین مطلوب https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/582 🔺جایگاه اشک بر حسین (ع) https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/584 🔺جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدن‌سازی غدیر و کربلا(2)-نقدی بر مقاله ی علی اصغر غروی در روزنامه ی بهار https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/586 🔺راز شادی امام حسین«علیه‌السلام»در قتلگاه https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/588 🔺ریشه‌ی ضعف فرهنگی جریان مقابل امام حسین«علیه‌السلام» https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/590 🔺توجه امام حسین(ع) به آمادگی زمانه در تغییر گفتمان https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/592 🔺جایگاه اصحاب امام حسین “علیه السلام» در هستی https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/594 🔺زیارت اربعین، پایداری بر عهد حسینی https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/596 🔺 چگونه تاریخ امام حسین(علیه السلام) تاریخ خاصی شد https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/598 🔺کربلا؛ نحوه‌ی دیگری از تفکر https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/522 🔺روح تاریخی حادثه‌ی کربلا https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/600 🔺 اربعین؛ سنّتی که در حال شکوفایی است https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/602 🔺کوفه و بن‌بست در جان‌فشانی به جهت غفلت از حضور تاریخی https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/604 🔺تا مردم در عادت و تقلید از جاهلیت دوران غرق نشوند https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/606 🔺معجزه‌ی عاطفه و بصیرت و اراده در کربلا https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/533 🔺در طلب حسّ روحانی و معنوی امام حسین (ع) https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/608 🔺معجزه‌ی چشم‌ پوشیدن از خود در کربلا https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/610 🔺مسلم بن عوسجه اسدی و عالی‌ترین حدّ هوشیاری"۳" https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/612 🔺هم‌نوا با امام حسین (ع) در مناجات عرفه https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/614 🔺کربلا یعنی، ایمان و خرد و عمل به هنگام "۱" https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/616 🔺کربلا یعنی ایمان و خرد و عمل به هنگام "۲" https://eitaa.com/jozavatlobolmizan/618 : https://lobolmizan.ir/category/15?tab=sounds https://lobolmizan.ir/category/15?tab=quests&inner_tab=all-quest 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🌐https://virasty.com/m_shaban 🌐https://eitaa.com/m_shaban
🔰👊احیای در کنار تبلیغ تدافعی👊🔰 📖صفحهٔ ۱ 🔸از جمله نکاتی که رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب و حوزویان بر آن تکیه کردند تبلیغ تهاجمی است به این معنا که بجای اینکه بنشینیم تا دشمن شبه ای را مطرح کند و بعد ما در مقام دفاع به دنبال جواب آن برویم، سعی کنیم مبانی فکری دشمن را بشناسیم و به آن مبانی حمله کنیم تا از این طریق ریشه حملات دشمن خنثی شود. 🔸گاهی شبهاتی که در جامعه مطرح می شود نشأت گرفته شده از یک سری مبانی فلسفی و مبنایی است و در کنار جوابگویی به شبهات روبنایی باید این ریشه ها را که خود باعث ایجاد هزاران شبهه می شود را شناخت و نقد کرد. واضح است که این نوع تبلیغ یک است که نیاز به شناخت جریانات فکری دشمن دارد . 🔸تبلیغ تهاجمی در فضای رقم می خورد یعنی جایی که دو فکر و اندیشه جهانی در مقابل هم قرار می گیرند و هر کس به دنبال این است که کل جهان را در حیطه فکر خود قرار دهد. امروز این جنگ تمدنی بین و غرب است. ✅دشمن شناسی لازمه ورود به تبلیغ تهاجمی 🔸برای ورود به تبلیغ تهاجمی لازم است که دشمنی دشمن پیش رویمان باشد و از آن غفلت نکنیم و الا گرفتار ظاهرگرایی هایی می شویم که توسط خود دشمن برای فریب ما ایجاد شده است. دشمن به تبعیت از شیطان سعی می کند در مقابل حقایق یک بدل ارائه دهد و ما را مشغول آن کند. مظهر چنین سیاستی، است که باظاهری اسلامی اما مبنایی کاملا شیطانی سعی می کند خود را جایگزین اسلام ناب کند و مسلمانان را مشغول این نسخه بدلی کند. یکی از جلوه های تبلیغ تهاجمی، زدن این جلوه های شیطانی است. ✅ملت زنده دارای دشمن است 🔸در تبلیغ تهاجمی دشمن را در موضع تدافعی می اندازیم و ابتکار عمل را از دست او می گیریم. تبلیغ تهاجمی باید دشمن را کند و از این طریق فرصت حمله تبلیغاتی از او گرفته شود. ««یک ملت زنده و ملتی که اهل پیشرفت است، از جمله کارهایی که در کنار سازندگی، در کنار پیشرفت علمی و در کنار کارهای بزرگ، حتماً باید از آن غفلت نکند، شناخت هدفهای دشمن در هر مرحله است. این خاصیت زنده بودن است.... امروز هم ملت ایران، یک ملت آرمانگراست و با ظلم و زورگویی و تحمیل و تبعیض مخالف است. همه کسانی که اهل ظلمند، همه کسانی که اهل تبعیضند، همه کسانی که اهل زورگویی هستند و همه کسانی که اهل چپاولگریند، طبعاً با این ملت میانه خوبی ندارند... اگر دشمن، کمین گرفته و منتظر فرصت است که ضربه وارد کند، چه من و شما بدانیم، چه ندانیم؛ اگر به فرض خود را به ندانستن هم بزنیم، بالاخره دشمنی خودش را میکند، چون دشمن است. با ندانستن ما، یا خود را به ندانستن زدن، دشمن از دشمنىِ خود دست برنمیدارد. .. در جبهه، یک فرمانده خوب، آن کسی است که بتواند بفهمد دشمن از کجا میخواهد حمله کند و این را به نیروهای خودش تفهیم نماید... اگر در هر نقطه‌ای که شما هستید، بتوانید بفهمید دشمن در فکر چیست، یقیناً مبالغ زیادی از حمله دشمن را پیشگیری خواهید کرد و خودتان را مصونیّت خواهید بخشید و کارهایی را که باید انجام دهید، انجام خواهید داد. »(۱۳۷۸/۰۹/۲۶) ادامه در صفحه2 و صفحه3 🌐https://eitaa.com/m_shaban
🔰👊احیای در کنار تبلیغ تدافعی👊🔰 📖صفحهٔ 2 (مطالعه صفحه1) ✅تبلیغ تهاجمی و حمله به مبانی فکری دشمن 🔸تبلیغ تهاجمی گاهی حمله مستقیم به مبانی فکری جبهه مقابل است و گاهی طرح مبانی مستحکم خودی است که با بیان آن و تبیین وجه برتری اندیشه اسلامی بر سایر اندیشه ها، به طور غیر مستقیم ریشه مبانی جبهه دشمن زده می شود. 🔸به عنوان مثال اگر یک فکر انحرافی در دنیا مثل پیدا شد این فکر کم کم در حیطه های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی نفوذ خواهد کرد. اقتضای تهاجم تبلیغی این است که در همان ابتدای جوانه زدن این گونه افکار به سرعت توسط علمای دین و حوزه این افکار شناسی شود و علیه آنها افکار عالی تولید شود تا در همان نطفه جلوی رشد این افکار گرفته شود و مخاطب از ضربات این حملات فکری در امان باشد.(ر.ک: ۱۳۷۰/۰۶/۳۱ بیانات در آغاز درس خارج فقه‌) 🔸مقام معظم رهبری به عنوان مثال به فعالیت اشاره می کنند که با نفوذ در بین جوانان سعی در القا افکار خود داشتند. هر چند جواب دادن به شبهات حزب توده موثر است اما کار عمیقتر این است که به مبانی این فکر که از اندیشه مارکیسیتی برآمده است حمله کرد. لذا مرحوم با نوشتن کتاب این تبلیغ تهاجمی را رقم زدند یعنی بحثها را طوری مطرح کردند که به جای دفاع از اسلام در برابر مارکسیسم، مارکسیسم را از زاویه اسلام به چالش کشیدند و مارکسیسم مجبور بود از خودش دفاع کند و البته این کار توسط در حیطه های دیگر نیز توسعه پیدا کرد. 🔸از باب نمونه ایشان در گفتارهای لیبرالیسم را به چالش می کشد و نشان می دهد که دست آنان در آزادی که مهمترین ادعایشان است خالی است. 🔸کتاب نمونه دیگریست. غربیها بحث علل گرایش به دین را مطرح کرده بودند و دین را در موضع دفاع قرار داده بودند و شهید مطهری گفت که آنچه نامعقول است دین نیست که بخواهیم علل گرایش به آن را بحث کنیم بلکه مادیگری است و ما باید ببینیم چرا با اینکه مادیگری نامعقول است عده ای بدان گرایش پیدا می کنند. این شاید از بهترین مثالهای تبلیغ تهاجمی است. 🔸مثال دیگر کتاب است. اول کار این کتاب سویه دفاعی دارد. اما وقتی نویسنده شبهات (آقای مهدوی) از دنیا می رود از اواسط کتاب سویه تهاجمی پیدا می کند. 2 ✅تبلیغ تهاجمی جهت رسوایی تبلیغ دشمن 🔸تبلیغ تهاجمی باعث می شود که برتری اندیشه اسلام و ضعف اندیشه دشمن مشخص گردد و از این طریق اثرات تبلیغی دشمن خنثی گردد «امروز کسانی که علیه ما و نظریّات اسلامی تبلیغات میکنند، در دنیا رسوایند.. تبلیغاتشان نیز همین‌طور است؛ اما وقتی در خلأ وارد میشوند و در فضای بیمعارض، تبلیغات میکنند، تأثیراتی را میگذارند. بنابراین ما میتوانیم روی افکار عمومی دنیا هم اثر بگذاریم..»(۱۳۸۰/۰۶/۱۵) ✅حیدر کرّار، مصداق تام در موضع تهاجمی «امیرالمؤمنین یکی از القابش «کرّار غیر فرّار» است. این مخصوص میدان نظامی نیست؛ در همه‌ی میدانهای انسانی امیرالمؤمنین کرّار غیر فرّار بود؛ یعنی مهاجم، مقتدر، دارای فکر و بدون عقبگرد. مواضع محکم، ایستادگی بر مبانىِ مورد قبول و مورد اعتقاد، از موضع تدافعی خارج شدن و نسبت به کجیها و زشتیها و بدیها و ظلمها و بیعدالتیهای دنیا در موضع تهاجمی قرار گرفتن؛ این همان صفت کرّار غیر فرّار امیرالمؤمنین است. » )۱۳۸۴/۰۵/۲۸) ✅تبلیغ تهاجمی و علوم انسانی یکی از حیطه های اصلی تبلیغ تهاجمی در ساحت علوم انسانی است چرا که سایر اندیشه های برآمده از مبانی است که در علوم انسانی شکل میگیرد. لذا وظیفه اندیشمندان متفکر و متعمق حوزوی است که به سرعت با علوم انسانی غرب آشنا گردند و در کنار تولید علوم انسانی اسلامی، به نقد و بی ریشگی مبانی علوم انسانی بپردازند و به وزان آن مبلغین اثرات این اندیشه ها را در فرهنگ های خرد و کلان و سبک زندگی و مدلهای حکمرانی و شهرسازی و پزشکی و قوانین و ... نشان دهند، از اساس جلو هجوم گسترده فرهنگی دشمن گرفته خواهد شد. ادامه در صفحه ۳ 🌐https://eitaa.com/m_shaban
🔰👊احیای در کنار تبلیغ تدافعی👊🔰 📖صفحهٔ 3 (مطالعه صفحه1 و صفحه2) ✅برخی مصادیق حمله تهاجمی در بیانات رهبر انقلاب 🔸چنانچه دامنه تبلیغ را وسیعتر تعریف کنیم که اقشار مختلفی در آن دخیل هستند مثل فرهنگیان و آموزش و پروش و وزارت علوم و اداره ارشاد و حتی دستگاه های دیپلماسی هم در این عرصه نقش آفرینند. هر چند وظیفه اصلی تبلیغ و تبیین به دست حوزویان است اما این اقشار نیز در ادامه و دامنه حوزه در این زمینه موثر هستند. «باید تلاش کنیم تا مؤلفه‌های قدرت خودمان را بشناسیم و در بسیاری از مسائل جهانی، موضع اساسی جمهوری اسلامی را به عنوان یک موضع تهاجمی اتخاذ کنیم. » (۱۳۸۳/۰۵/۲۵) « یک وقتی یکی از من پرسید شما در مقابل فلان قضیه چه دفاعی دارید؟ من گفتم ما دفاعی نداریم، هجومی داریم. ما در بسیاری از قضایا دفاعی نداریم، هجوم داریم، سئوال داریم، مطالبه داریم در مقابل دنیا» (۱۳۸۶/۰۴/۰۹) ◀️حقوق بشر «در قضیه‌ی حقوق بشر، موضع ما موضع تدافعی نیست؛ موضع‌مان تهاجمی است. بیاییم این‌جا عزا بگیریم که در جمهوری اسلامی حقوق بشر ضایع شده؛ چون امریکاییها و صهیونیست‌ها و رسانه‌ها گفته‌اند! این درست است؟! شما موضع تهاجمی در این قضیه دارید» (۱۳۸۳/۵/۲۵) ◀️حقوق زن «در مسأله‌ی زن هم موضع شما تدافعی نیست؛ تهاجمی است. آنها اعتراض‌شان به ما این است که چرا زنهایتان حجاب دارند؛ چرا حجاب اجباری است. خود آنها هم بیحجابی را اجباری کردند؛ این به آن در! اما مسأله‌ی آنها در قضیه‌ی زن خیلی بیشتر از این حرفهاست. زن در فرهنگ و دنیای غربی به ابتذال کشانده شده، تحقیر شده و به او اهانت شده است... شما حرف دارید و در این قضایا مدعی هستید.» (۱۳۸۳/۰۵/۲۵) ◀️سلاحهای کشتار جمعی « شما کسانی را که این همه سلاح شیمیایی هم خودشان مصرف کردند و هم به صدام دادند، مطرح کنید... این‌که فلان قدرت بدش می‌آید، نباید مانع شود از این‌که ما این موضع تهاجمی را از دست بدهیم. در مذاکرات سطوح مختلف این مسائل را بیاورید.» (۱۳۸۳/۰۵/۲۵) ◀️مبارزه با تروریسم و حقوق اقلیتها « ما در مسأله‌ی مبارزه‌ی با تروریسم و مسأله‌ی حقوق اقلیت‌ها، میتوانیم موضع تهاجمی داشته باشیم.. ما از آنها خیلی جلوتریم؛ ما خیلی بهتر از آنها هستیم.» (۱۳۸۳/۰۵/۲۵) ◀️مبارزه با سلطه «موضوع دیگر که مهمتر از همه است، مسأله‌ی مبارزه‌ی با سلطه است.. چرا بخش سلطه‌گر دنیا میخواهد خودش را بر همه‌ی دنیا تحمیل کند؟ این موضوع هم باید جزو مسائل تهاجمی شما قرار گیرد.» (۱۳۸۳/۰۵/۲۵) ◀️حق حاکمیت برابر دولتها ◀️مباره با اشغال نظامی «مسأله‌ی حق حاکمیتِ برابر دولتها، مسأله‌ی مبارزه با اشغال و حضور نظامی هم از مواردی است که باید مواضع شما کاملاً در این مسائل تهاجمی باشد»(۱۳۸۳/۰۵/۲۵) ◀️توسعه فرهنگ لاابالیگری «در مسئله‌ی خراب کردن اخلاقیات مردم و توسعه‌ی فرهنگ استهجان و لاابالیگری و اشاعه‌ی شهوت جنسی ما از دنیا طلبگاریم» (۱۳۸۶/۰۴/۰۹) ◀️حرفهای تازه جمهوری اسلامی (مردمسالاری دینی، اخلاق و عزت) «ما باید با افتخار، عزت‌، سربلندی‌ و شجاعت‌ و از موضعی‌ تهاجمی‌ نه‌ تدافعی‌، به‌ تبیین‌ حرفهای‌ تازه‌ خود در زمینه‌ مردم‌سالاری‌ دینی‌ و اخلاق‌ و عزت‌ بپردازیم‌ و بعنوان‌ رقیبی‌ جدی‌، لیبرال‌ دمکراسی‌ غرب‌ را بعلت‌ فنا کردن‌ اخلاق‌ بشر، ایجاد دو جنگ‌ جهانی‌، تولید سلاحهای‌ اتمی‌ و شیمیایی‌ و تأسیس‌ گروههایی‌ نظیر طالبان‌ به‌ چالش‌ بکشیم‌ و وادار به‌ پاسخگویی‌ کنیم‌» (۱۳۸۱/۰۵/۲۳) ◀️شیطان صفتی ها و شرارتهای فرهنگ آمریکایی «مجموعه‌ای از شیطان‌صفتی‌ها و شرارتها در آمریکا وجود دارد که همه‌‌ی اینها میتواند آماج حملات تبلیغی قرار بگیرد.. در سیاست هست، در تعامل با ملّتها هست، در تعامل با ملّت خودشان هست، در نژادپرستی هست، در اختلاف طبقاتی هست، در اخلاق جنسی هست، در بی‌رحمی هست؛ اینها همه نقطه‌ضعف است». (21/4/1402) 🌐https://eitaa.com/m_shaban
⭕️شیعه چون حکومت نداشت، چون در اقلیت بود فقه او در پاسخ اینکه « جامعه چگونه باید زندگی کند؟» نیست؛ در پاسخ اینکه « فرد چگونه باید زندگی کند؟» است و این یک نقص بزرگ و یک عیب بزرگ است. 📖صفحهٔ ۱ 🔰حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دام ظلُّه ♦️امروز، آقایان محترم! سؤالات زیادی مطرح است از اسلام که جواب اینها را آگاهان و عالمان به دین باید بدهند، اگر آنها ندادند غیرعالمان و ناآگاهان خواهند داد، بعد شما مجبور می‌شوید بروید حرف آن‌ها را رد کنید! بسیاری از مسائل را ما از دین احتیاج داریم که بدانیم و نمی‌دانیم. ♦️در طول این هزارسالی که فقه استدلالی ما داشتیم و علمای بزرگ و استخوان‌های علمی بی‌نظیر یا کم‌نظیری در طول این هزارسال ما داشتیم‌؛ شیعه چون حکومت نداشت، چون در اقلیت بود فقه او در پاسخ اینکه « جامعه چگونه باید زندگی کند؟» نیست؛ در پاسخ اینکه « فرد چگونه باید زندگی کند؟» است. و این یک نقص بزرگ و یک عیب بزرگ است. ♦️اگر بگویند «یک فرد چگونه زندگی کند که مسلمان باشد؟» جوابش در فقه شیعه تا حدود زیادی روشن است؛ احکام نماز مشخص است، احکام روزه مشخص است، احکام زکات مشخص است، خمس مشخص است، حج مشخص است، احکام معاملات مشخص است. یک فرد اینجوری که عمل بکند مسلمان است، اما یک جامعه چطور؟ سیستم اقتصادی جامعه چی؟ آیا دولت در فعالیت‌های اقتصادی جامعه نقشی دارد یا نه؟ آیا بخش خصوصی و مردم در سرمایه‌گذاری‌های جامعه نقش دارند یا نه؟ آیا دولت حق نظارت بر فعالیت اقتصادِ بخش خصوصی دارد یا نه؟ اگر دارد تا کجا و تا چه حد؟ اگر دولت، حق تلاش و فعالیت اقتصادی دارد آن جایی که تعارض و تضادی به‌وجود بیاید، تکلیف چیست؟ آیا اگر مردم خودشان سود بردند، زحمت کشیدند، تلاش کردند، سود بردند، آیا دولت از این سود حقی دارد یا نه؟ آیا خدمات عمرانی عظیمی که در یک کشور لازم است و دولت‌ها متعهد هستند که آن‌هارا انجام بدهند از کجا باید تأمین بشود؟ آیا منابع عمومی‌ای که در یک جامعه وجود دارد مال مردم آن جامعه است که در آن عصر زندگی می‌کنند یا نسل‌های آینده هم در آن سهمی دارند؟ اگر مال مردم آن زمان هست آیا دولت چگونه بایستی از آنها استفاده کند و چگونه باید آن را صرف و خرج کند که به همه مردم برسد؟ ♦️ببینید در مباحث اقتصادی این همه مسائل مهم وجود دارد که این‌ها را نمی‌شود استفتاء کنیم، فقیه بنشیند آنجا یک قلم جواب این‌ها را بنویسد. لازم است مسائل دنیا را بداند آن فقیهی که می‌خواهد جواب بدهد به اینها. نظرات مکاتب دیگر را بداند، اشکالاتی که بر هر کدام از اینها ممکن است وارد بشود یا وارد شده را بداند. تبعات و توالی فاسد یا غیرفاسد هریک از اینها را بداند یا بتواند حدس بزند؛ ذهنی نباشد که بخواهد از روی ذهنیات خودش یک دنیایی را بسازد و از واقعيت، هیچ خبر نداشته باشد. ♦️این فقط در زمینهٔ مسائل اقتصادی است، که یک فقیه اگر بخواهد واقع‌بینانه صحیح، منطبق با کتاب و سنّت، در این باب نظر بدهد بایستی این همه اطلاعات را داشته باشد. این، تازه یک قلم است، اقلام دیگر هم همه از همین قبیل است. مگر فقیه می‌تواند بی‌تفاوت بماند در اینکه آیا ما با کشورهای جهان رابطه داشته باشیم یا نه؟ این رابطه بین کشورهای گوناگون جهان یکسان است یا کشور اسلامی و غیر اسلامی فرق دارد؟ خب شما ممکن است همینجوری بگویید که خب معلوم است که کشورهای اسلامی مقدم است. حالا اگر یک کشور اسلامی منش و روشی داشت که برای جامعهٔ اسلامی مضرتر هست تا آن کشور غیر اسلامی، حالا چی؟ اینجور نیست که بشود همینطور یک قلم برداشت و جواب این استفتاء را نوشت؛ مطالعات زیادی لازم است، آگاهی‌های زیادی لازم است. اصلاً کشورها و ملّتها چنددسته‌اند در رابطه با نظام اسلامی و کشور اسلامی؟ و با هرکدام چگونه باید رفتار کرد؟ آیا در مبادلات اقتصادی ما و کشورها، ما حق داریم به‌عنوان دولت اسلامی آن کشورهای دیگر را استعمار کنیم یا نه؟ یک سؤال است. اگر سرمایه‌گذاری ما برای ما یک سودی از آن کشور عاید کرد آیا این سود حلال است یا نه؟ اگر چنانچه ما سرمایه‌گذاری نکردیم یک قدرت ظالمی رفت آنجا سرمایه‌گذاری کرد که سرمایه‌گذاری ما می‌توانست جلوی آن را بگیرد چطور؟ آیا جایز است ما موارد و درآمدهای کشورمان را ببریم یک کشور دیگر خرج کنیم یا نه؟ اگر جایز است تا چه حد و در چه جور کشوری؟ اسلامی یا غیراسلامی، یا فقط اسلامی؟ اگر تمسک ما به احکام اسلامی و اصول اسلامی موجب بشود که ما یک جا ارتباطمان با یک کشوری به‌هم بخورد آیا آن احکام را باید رعایت بکنیم یا نه؟ اینها آن‌قدر سؤال و استفهام هست که اصلاً وقتی انسان نگاه کند می‌بیند که ما خیلی باید کار کنیم در زمینه پاسخ‌گرفتن اینها از اسلام. 🌐https://eitaa.com/m_shaban
📖 صفحهٔ ۲ (صفحهٔ آخِر) ♦️خب حالا البته بعضی‌ها ممکن است بگویند:«آقا! این چه سؤال‌هایی است که شما می‌کنید؟ خب معلوم است اینها جوابش معلوم است. می‌شود همهٔ اینها را توی مجلس جواب داد.» بله می‌شود به استحسان [لکن] «لیس من مذهبنا قیاس»؛ اسلام چی می‌گوید؟ آیات قرآن چی می‌گوید؟ احادیث چی می‌گوید؟ کی دسته‌بندی شده اینها؟ کی استنباط شده؟ باید بشود. ♦️در زمینهٔ تعلیم و تعلم چطور؟ ادارهٔ دانشگاه‌ها چطور؟ آموزش علوم گوناگون چطور؟ این فنون گوناگون را چقدر درس بدهیم؟ چون ما از بیت‌المال داریم خرج می‌کنیم که این دانشگاه را اداره می‌کنیم. آیا جایز است ما این را صرف و خرج کنیم به علومی که مثلاً شبهه است؟ احتمال هست که این‌ها مفید نباشد یا استفادهٔ حرام از آن‌ها مثلاً بشود. در دانشگاه‌ها روش ادارهٔ دانشگاه‌ها و حکومت اخلاقیات و رسوم و عادات در دانشگاه‌ها به چه شکل باید باشد؟ اسلام حکمی ندارد در این باب؟ در باب جنگ با کی جنگ را شروع کنیم؟ با کی شروع نکنیم؟ اگر شروع کردند تا چه حد باید جواب بدهیم؟ ♦️خب شما ملاحظه کنید ما در فقه خودمان علمای بزرگ ما که واقعاً بعضی از آن‌ها از لحاظ فکری نابغه‌اند، آدم وقتی نگاه می‌کند آن دقت‌های فکری‌ای را که مثلاً «شیخ انصاری» یا «محقق قمی» یا «صاحب ریاض» و دیگران توی کتابهایشان دارند آدم حیرت می‌کند. این چه مغزی بوده، این مغز و این فکر در مسائلی که وارد شده تا گاو و ماهی پیش رفته؛ تمام جزئیات را توی مسأله ببینید این عالم پیدا کرده. خب شما همین فروع علم اجمالی را نگاه کنید، اگر علم اجمالی دارد که یک خلل در این نماز به وجود آمده نمی‌داند که در فلان رکعت است یا فلان رکعت، در رکن است یا در غیر رکن است، در این نماز است یا در نماز قبلی است و همینطور و همینطور، صد فرع فروع علم اجمالی است. هی نشسته این عالم فکر کرده، یک فرضی را تصور کرده و فرموله کرده، حکمش را طبق فرمول‌های مشخص فقهی پیدا کرده است. اگر ما بخواهیم مسائل مربوط به سیاست خارجی، به سیاست زراعی، به سیاست صنعتی، به سیاست اقتصادی در داخل کشور، در خارج از کشور، سیاست نظامی، سیاست اداری، سیاست فرهنگی و تعلیم و تربیت و غیره و غیره، اگر بخواهیم دربارهٔ همهٔ این‌ها این‌جور دقت بکنیم که باید هم بکنیم شما ببینید چقدر کار لازم است. 📕بیانات در دیدار طلاب و روحانیون مشهد در دانشگاه رضوی،۱۳۶۵/۰۱/۰۴ 🌐https://eitaa.com/m_shaban
عاشوراپژوهی. حسین زاده.pdf
1.19M
تقدیم به همه مبلغان مکتب اهل بیت علیهم‌السلام و مروجان مکتب سیدالشهدا علیه‌السلام ◾️متن کامل کتاب گرانسنگ 🔻اثر جناب حجت‌الاسلام والمسلمین استاد ، و از شاگردان برجسته و پیش‌کسوت 🔘کتاب در دو بخش سامان یافته است: ▫️دفتر نخست: مبانی معرفت‌شناختی پژوهش در نهضت عاشورا ▫️دفتر دوم: نهضت عاشورا در ساحت روایات(رخدادهای عاشورا در منابع روایی) 🔹این اثر از جهات متعدد کم‌نظیر و بسیار قابل استفاده است؛ در بخش نخست به صورت ریشه‌ای به برخی شبهات خصوصا روشنفکرنماها و پاسخ داده است. در بخش دوم نیز حاوی برخی است که هم متقن و مستند است و هم، بسیار سوزناک و حزن‌انگیز. 🔹ان‌شاءالله وعاظ و ذاکرین سیدالشهدا علیه‌السلام دعاگوی نویسنده باشند که بدون چشم‌داشتی متن کامل اثر را جهت انتشار عمومی در اختیار قرار دادند. ▫️در ثواب بازنشر این اثر عاشورایی سهیم باشید. 🌐https://eitaa.com/m_shaban
‌ 🔰اربعین زیارت عاشورا🔰 و چگونگی برگزاری آن • یکم؛ در این اربعین، بهتر است زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام خوانده شود. البته طبق روایتی از حضرت امام هادی علیه‌السلام، می‌توان تنها به تکرار صدباره عبارت «اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً» در فراز لعن و عبارت «اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ» (طبق نسخه مرحوم آیت‌الله قاضی) در فراز سلام، اکتفا نمود. • دوم؛ در این اربعین و در قرائت‌های روزانه زیارت عاشورا، باید به مقام نوری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام توجه شود. اصلِ این توجه بسیار اهمیت دارد؛ گاهی حتی با یک «یا حسین» نیز این توجه ایجاد شده و کارها می‌کند! • سوم؛ بهتر است زیارت عاشورا در روز عاشورا در یک جلسه و زیر آسمان خوانده شود. نیز تکرار صدباره فراز لعن به‌صورت کامل و از «اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ…» تا «اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً» و فراز سلام نیز از «اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ…» تا «وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ» باشد. اگر این امر ممکن نیست، دست‌کم به‌صورت مختصر به‌جا آورده شود. • چهارم؛ در بین نسخه‌های زیارت عاشورا، نسخه‌ای که مرحوم آیت‌الله سعادت‌پرور در کتاب «ثمرات حیات» (جلد سوم) به نقل از مرحوم آیت‌الله قاضی ذکر فرموده‌اند، معتبرتر است. هر چند نسخه‌ای نیز که مرحوم حاج‌شیخ‌عباس قمی در مفاتیح‌الجنان آورده‌اند، دارای اعتبار است. نباید تفاوت‌های جزئی سبب توقف شود. چنانکه گذشت، اصل و مهم، توجه به مقام نوری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام است. • پنجم؛ طبق نقل مرحوم آیت‌الله سعادت‌پرور و بنا بر سفارش بزرگان، بهتر است صبح‌هنگام، زیارت عاشورا را تا ابتدای فراز لعن خوانده و لعن‌ها و سلام‌ها را در طی مدت روز تکرار کرد. این‌چنین و در طول روز، توجهی پیوسته به مقام نوری سیدالشهدا علیه‌السلام جاری خواهد بود. • ششم؛ لعن‌ها و سلام‌ها را حتی می‌توان در رفت‌وآمدها و مانند آن تکرار کرد. هر چند بهتر است در شرایطی تکرار شوند که اسباب توجه فراهم است. • هفتم؛ اصل این اربعین از روز عاشورا آغاز شده و در اربعین حسینی علیه‌السلام به پایان می‌رسد. اما اگر فرصت روز عاشورا برای شروع اربعین از دست رفت، از هر روز که آغاز شد، چهل روز ادامه یابد. • هشتم؛ در روزهای میانی این اربعین، اگر یک یا چند روز فراموش شد، پس از روز آخر، به همان تعداد ادامه داده شود تا قرائت چهل روزه زیارت عاشورا تکمیل گردد. • نُهم؛ دو رکعت نمازِ زیارت، پس از قرائت زیارت عاشورا مورد سفارش است. اگر پس از نماز نیز زیارت علقمه خوانده شود، بسیار شایسته است. • دهم؛ بانوان محترم، در ایامی که عذر شرعی دارند، فقط امکان به‌جا آوردن نماز زیارت را ندارند؛ در این مدت زیارت عاشورا را قرائت کنند. • یازدهم؛ اگر در مدت این چهل روز، شخص به‌صورت غیرعامدانه گناهی مرتکب شود، سزاوار نیست اربعین را رها کند. بلکه بهتر است آن را به پایان رسانیده و اربعینی دیگر را با پاکی و طهارت برگزار کند. • دوازدهم؛ خطاب سلام در «وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ» حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام است؛ فراز سلام، شهدای کربلا را مورد خطاب قرار می‌دهد. • سیزدهم؛ حقیقت لعن، درخواست محرومیت از رحمت رحمانی الهی از خداوند است که با بروز آن، قدرت ستم‌کاری از آنان سلب می‌شود. لعن، رذائل اخلاقی گوینده آن را نیز از بین می‌برد. • چهاردهم؛ بهتر است در این مدت بر فرستادنِ بسیار صلوات اهتمام ورزید • پانزدهم؛ اگر انسان اين کار را چهل روز، يعنی تا روز اربعين، ادامه دهد، بسيار مطلوب است و اثرات بسيار عجيبی دارد. زيرا زيارت عاشورا برای برآورده شدن حاجات و رفع گرفتاری‌ها بسيار مفيد است. • شانزدهم؛ زیارت عاشورا برای اهل سیر و سلوک «کبریت أحمر» است، چنانکه عارف بالله سیدهاشم حداد می‌فرمود: «درک من از مقام توحید، اثر است» زیارت عاشورا، نسخه معروف آیت الله قاضی برگرفته از نکات بیان‌شده در جلسات وعظ اساتید محترم اخلاق، آیت‌الله ، حجج‌اسلام آقایان ، و (حفظهم‌الله‌تعالی 🌐https://eitaa.com/m_shaban
زیارت عاشورا_نسخه مرحوم آیت‌الله قاضی_توحید تشیع.jpg
4.74M
نسخه تصویری زیارت عاشورا متن معروف مرحوم آیت‌الله قاضی رحمةالله‌علیه * قرائت این نسخه مورد توصیه بزرگان بوده است؛ به‌گونه‌ای که علمای ربانی مقیّد به قرائت این نسخه بوده و هستند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌐https://eitaa.com/m_shaban
زیارت_عاشورا_نسخه_مرحوم_قاضی_ره_توحید_تشیّع.pdf
120.3K
زیارت عاشورا نسخه معروف مرحوم آیت‌الله رحمةالله‌علیه * قرائت این نسخه مورد توصیه بزرگان بوده است؛ به‌گونه‌ای که علمای ربانی مقیّد به قرائت این نسخه بوده و هستند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌐https://eitaa.com/m_shaban
🔰 ، مکمل قیام حسینی🔰 📄صفحه۱ ♻️روایتگری حضرت زینب، نیاز امروز جبهه حق 🔻واقعه عاشورا فقط برای گریه کردن و مرور تاریخ نیست، بلکه حقیقتی باطنی است که امروز و فردای جبهه حق را تغذیه می کند. 🔻تک تک عناصر این حقیقت متعالی الگویی برای تکامل زندگی مومنانه امروزه است. از جمله این عناصر، روایتگریهای بازماندگان عاشورا خصوصا حضرت زینب و امام سجاد است که در مقابل تبلیغات دستگاه یزید و ابن زیاد، توانست گفتمان جبهه حسینی را بر دستگاه تبلیغاتی و یاوه سرایی ها و دغلبازیها و خدعه و دروغگوییهای یزیدیان غلبه دهد. 🔻شرایط امروز ما در ، بسیار نزدیک به این حقیقت است. لذا از زوایه روایت برتر و جهاد تبیین زینبی، مروری اجمالی به این واقعه داریم. ♻️رسالت حضرت زینب در واقعه عاشورا 🔻نهضت خونین عاشورا که حق را از باطل جدا نمود از یک سو تأثیری ژرف بر بیداری مسلمانان گذاشت و از سوی دیگر تبلیغات سوء چندین سالة امویان را نقش بر آب ساخت. بدون شک عقیلة بنی هاشم، زینب کبری(س)، از جمله شخصیت های تأثیرگذار این نهضت عظیم است که در ماندگاری و جاودانی آن نقش بی بدیل داشته و به عنوان پیام رسان و مبلغ عاشورا، نقش آفرینی کرد. 🔻انقلاب عاشورا دو چهره دارد: خون و پیام. امام و یارانش با شهادتشان رسالت اول را تمام کردند. اما رسالت روایت و تبلیغ پیام عاشورا بر دوش بازماندگان عاشورا و خصوصا حضرت زینب بود. رسالتی سنگین که مکمل رسالت اول بود. نقش اساسی حضرت «جهاد تبیین» در مقابل حملات رسانه ای دشمن است. 🔻دو برنامه اصلی حضرت در این جهاد یکی ایراد خطبه و روشنگری و رسواگری است و دیگری عزاداری و بیدارسازی عواطف. سخنان حضرت دوست و دشمن را بیدار و بصیر کرد و جهادی دیگر در ادامه نهضت امام حسین بود. ♻️تبلیغ در ابعاد مختلف توسط حضرت زینب حضرت در شرایط ویژه ای جهاد تبیین خود را انجام داد 1-بانویی اسیر و داغدیده در برابر سر بریده برادر و دیگر عزیزانش و نیز هجوم دشمن خونخوار باید به نحوی عمل کند که هجوم جدیدی برای اسیران نیافریند. 2-بیدارسازی فطرتها با بیان آثار و پیامدهای جنایت انجام شده در کربلا و شناخت بیشتر مردم نسبت به عمق جنایت و سرانجام این روشنگری برانگیخته شدن مردم علیه بنی امیه که منجر به قیام هایی شد که طومار بنی امیه در هم پیچید. 3-شناخت کامل جبهه خود و جبهه دشمن و تسلط بر برنامه های تبلیغی دشمن که بعد از واقعه عاشورا به دنبال سرکوب کلی دین و دینداران بودند و حضرت با جهاد تبیینش همه این ها را خنثی کرد. 4- معرفی مردم کوفه و بیان عنصر شخصیتی آنان، که نشان دهندة عمق شناخت حضرت زینب(س) نسبت به جامعه و عوامل رکود آنان است. ادامه در صفحه۲ و صفحه۳ ♻️خطبه های زینب، افشاگر ماهیت یزیدیان ♻️نتایج اقدامات روشنگرانه حضرت زینب ♻️زینب زمانه خود باشیم   🌐https://eitaa.com/m_shaban
🔰 ، مکمل قیام حسینی🔰 📄صفحه ۲ (مطالعه صفحه ۱) ♻️خطبه های زینب، افشاگر ماهیت یزیدیان 🔶تبدیل تهدید به فرصت 🔻ابن زیاد و یزید به دنبال تحریف واقعه کربلا بودند تا شهادت امام حسین را عذابی از جانب خدا اعلام کنند و چهره پلید خود را پنهان نمایند. لذا در مقابل چشمان حضرت زینب به سر بریده حضرت اهانت کردند و منتظر بودند خواهر حسین به التماس و خواری کشانده شود تا آخرین ضربه خود را جریان اهل بیت بزنند. اما زینب کبری با رفتاری آرام و کلامی استوار و استدلالی که نشان دهنده ایمان او پیروزی جبهه حق بر یزیدیان بود، خطبه تاریخی خود را در اتمام حماسه برادر ایراد می کند و با پاسخ های دندان شکن به سوالات ابن زیاد ماهیت آنان را رسوا کرد به نحوی که ابن زیاد بعدها از برپایی چنین مجلسی اظهار پشیمانی کرد جرا که آن مجلس باعث عزت خاندان رسالت و ذلت یزیدیان شد. 🔻حضرت برای درهم کوبیدن ابن زیاد و اعیان و اشراف کوفه به پا خاست و با صدایی رسا گفت: «سپاس خداوندی را سزاست که ما را به وجود محمد(ص) گرامی داشت و ما را پاک و پیراسته گردانید، نه چنان که تو می گویی؛ بلکه تبهکار رسوا و تکذیب می شود» ابن زیاد گفت: کار خدا را با خاندانت چگونه دیدی؟ حضرت در جواب ابن زیاد گفت: «جز زیبایی ندیدم! آنان کسانی بودند که خدا مقدر ساخته بود، کشته شوند و آن ها نیز اطاعت کرده و به سوی آرامگاه خود شتافتند و به زودی خداوند تو و آنان را (در روز رستاخیز) با هم رو به رو می کند و آنان از تو، به درگاه خدا شکایت و دادخواهی خواهند کرد، اینک بنگر که آن روز چه کسی پیروز خواهد شد، مادرت به عزایت بنشیند ای پسر مرجانه... خدا را شکر می کنم که افتخار شهادت را نصیب ما کرد... رسوایی از آنِ فاسقان است؛ ما در عمرمان دروغ نگفتیم و حادثة دروغ هم به وجود نیاوردیم. دروغ حربه فاجرهاست. ما فاسق و فاجر نیستیم، بلکه رسوا و دروغگو تو هستی» 🔻در شام نیز وقتی حضرت زبان به سخن گشود، چنان یزید و یزیدیان را رسوا کرد که به قول محققان و اندیشمندان ملل مختلف جهان، مردم شام را با حقیقت اسلام آشنا ساخت و نمایندگان و بازرگانان و سفرای دولت های غیرعرب که در آن جلسه حضور داشتند، به حرکت های ناشایست امویان پی بردند و نیز سخنان حضرت، زمینه را برای انقلاب مردم مدینه و مکه فراهم ساخت. 🔸منفعل کردن دشمن: 🔻بنا به گفته برخی مورخان اهل سنت، لحن خطبة حضرت زینب(س) در یزید مؤثر واقع شد، تا آنجا که وی از قتل امام حسین(ع) و یارانش ابراز پشیمانی نمود و در این فکر بود که چگونه فاجعه شهادت امام و یارانش را جبران نماید؛ از این رو خطبة حضرت را قطع نکرد و به او آسیب نرساند و اسیران را آزاد کرد. 🔻در قسمتی از خطبه حضرت سنت موقتی بودن پیروزی ستمگران را به رخ یزید کشید و با استیضاح یزید، پیروزی خیالی وی را به سخره گرفت «ای یزد! تو [به خیال باطل خود] چنین می پنداری که چون اطراف زمین و آفاق آسمان را بر ما بستی [و راه چاره را بر ما مسدود کردی] تا آنجا که ما را همانند [بردگان و] اسیران [کفار، دیار به دیار] به هر سو کشاندی...آیا چنین می پنداری که ما نزد خدا خوار هستیم و تو نزد خدا گرامی هستی؟ و می پنداری این چیره شدن تو بر ما، بیانگر شکوه و ارزشمندی تو در پیشگاه خداست؟» [زهی خیال باطل!!] زیرا این چیرگی موقت و زودگذر، همانند کفِ روی آب تمام می شود و چهره حقیقت گران عاشورا، همانند آب زلال در پهنای تاریخ روشن و درخشان خواهد ماند. 🔸فعال سازی جریانات انتقام خون امام حسین بنا بر گواهی تاریخ، همین خطبة حضرت زینب(س) بود که اولین بذرهای قیام را در مردم کاشت و سبب شد عده ای به خونخواهی امام حسین(ع) برخیزند و انتقام خون حضرت را از قاتلانش بگیرند. جریان مختار و توابین از این جمله اند. 🔸تزلزل حکومت اموی منطق حضرت زینب(س) به گونه ای پایه های حکومت اموی را متزلزل کرد که فرمانده سپاه یزید به محض شنیدن خبر مرگ او نه تنها دست از محاصره مکه کشید؛ بلکه به عبدالله بن زبیر، فرمانده شورشیان مکه، گفت: اگر بخواهی خلیفه شوی، من با تو بیعت می کنم. 🔸تزریق امید و قیام به جبهه حق و ایمان به پیروزی آن 🔻حضرت از موضعی برتر اقدامات دشمن را به چالش می کشاند و با یادآوری ایمان مستحکم به مجاهدان جبهه حق، روحیه قیامی جدید را رقم می زند: «آیا تو که امروز جشن گرفته ای و شادی می کنی، چنین می پنداری که چون جهان را بر ما تنگ کرده و یک مشت زن و کودک را هم چون اسیران از این دیار به آن دیار می کشانی، نشانة قدرت و اقتدار حکومتی و ارزشمندی تو نزد خداوند است؟! اشتباه می کنی این فرصت آزادیِ عمل، بار گناهانت را سنگین تر و عذاب دردناک را به تو نزدیک می کند. ای یزید! هر کاری از دست تو ساخته است، انجام بده. به خدا سوگند! هرگز نور ما را نمی توانی خاموش کنی و این چراغ هدایت، هم چنان تا روز قیامت نورافشانی می کند و خواهد درخشید» ادامه در صفحه۳ 🌐https://eitaa.com/m_shaban
🔰 ، مکمل قیام حسینی🔰 📄صفحه۳ (مطالعه صفحه۱ و صفحه۲) ♻️نتایج اقدامات روشنگرانه حضرت زینب 🔻کاروان اسرا و خصوصا حضرت زینب و حضرت سجاد با مجموع اقدامات روشنگرانه خود نتایج کوچک و بزرگی را عاید جبهه حق نمودند و اهداف دشمن را معکوس کرد و جبهه دشمن را به هم ریخت که برخی از آنها عبارت است از: ◀️اعتراض عثمان برادر عبیدالله که با امام وارد جنگ شده است ◀️نفرین مرجانه بر پسرش که امام حسین را شهید کرده است. ◀️اعتراض برادر مروان به مروان ◀️اعتراض هند زن یزید در شهادت امام ◀️اعتراض اجتماعی به عمر سعد و سنگ زدن بچه ها به سرش ◀️اعتراض عبدالله بن عفیف به عبیدالله در مسجد در منظر همگان ◀️اعتراض عمر سعد به خودش ◀️تبری عبیدالله از یزید و سب او ◀️پسر یزید خلافت خود را خلع کرد و بر معاویه لعن فرستاد ◀️دریده شدن پرده نفاق حاکمان ◀️گرامی داشت امام با خواری طرف مقابل ◀️خانه نشین شدن عمر سعد وعدم دادن ملک ری به او ◀️نگه داری نامه عبیدالله مبنی بر قتل امام توسط عمر سعد که مبادا مورد شماتت پیرزنان قریش قرار گیرد. ♻️زینب زمانه خود باشیم 🔻حضرت زینب با روایت درست از حقایق انقلاب عاشورا و در فضایی که رسانه های یزیدی به دنبال تحریف حقایقند، با تبیین حقایق، به نصرت امام زمانش بر می خیزد. 🔻روایت حضرت از صحنه درگیری آن قدر واقع بینانه است که زشتی قتل و کشتار یزیدیان، مانع از دیدن زیبایی های حادثه نگردید (ما رأیت الا جمیلا) و این امید و ایمان جبهه حق را بالا می برد. 🔻روایت زینبی، بر جولان سایر روایتهای غیر حقیقی غلبه می کند. 🔻روایت زینبی، تهدیدها را تبدیل به فرصت می کند. 🔻روایت زینبی، ناامیدی ظاهری را به امید واقعی مبدل می کند. 🔻روایت زینبی، حقیقت حسینی را در بلند مدت شکوفا می کند و غلبه «خون مظلومیت» بر «شمشیر ظلمت» را نشان می دهد. 🔻همراهی با کاروان عاشورا علاوه بر قرار گرفتن در مدار قیام حسینی نیازمند ورود در تبیین زینبی است و امروزه که جبهه حق بیش از گذشته مورد هجمه تبلیغات سوء یزیدیان زمانه قرار گرفته است، پذیرفتن نقش زینبی بیشتر احساس می شود و قالبها و شگردهای این جریان علیه دشمن، کاملا قابل الگوبرداری برای امروز است. چون جوهره دشمنی ها یکی است و تاکتیکها و ابزار تفاوت کرده است. راه همان است. 🔻اگر سِرجون مشاور شامی(غربی) یزید، اتاق فکر تبلیغات امویان را تشکیل می داد امروز بنگاه های خبرسازی و تبلیغاتی غرب با قوتی مضاعف همان خط را دنبال می کنند. زینب زمانه خود باشیم 🌐https://eitaa.com/m_shaban
أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ صلوات‌الله‌علیه‌وآله أَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ ع عج https://eitaa.com/m_shaban
⚫️اگر زینبی روایت نکنیم... 1⃣یکم. هرجا جنگ فیزیکی بوده، پیش از آن جنگ روایت ها شکل گرفته است. آمریکا به عراق حمله کرد؛ به بهانه نابودی سلاح کشتارجمعی. به افغانستان حمله کرد به بهانه 11 سپتامبر. صدام به ایران حمله کرد به بهانه نقض یک توافقنامه بین المللی. بهانه یعنی چی؟ یعنی روایتی از واقعیت که بتواند افکار عمومی را مجاب کند که این هجمه فیزیکی مشروع است. کربلا نیز همین بود... 2⃣دوم. زمانه ای را که کربلا ساخت مرور کنید... شهادت امام حسن و نقض صلح نامه و سب امیرالمومنین و جلوگیری از تفسیرقرآن و ترویج عقاید دروغین مثل جبر و بدعت های آشکار و نصب منافقین در پست های کلیدی و در انتها تلاش برای بیعت گرفتن از تک تک مسلمانان تا همه زشتی ها را رسمیت ببخشد. معاویه همه ابزارهای جنگ روانی را بکار بست؛ از تطمیع تا تهدید و تحمیق تا سفیدنمایی خود تا خوارانگاری اهل بیت تا شعارهای دروغین تا شایعه ها و ... به بخش هائی از ادبیات نامه معاویه توجه کنید که چطور برای تحمیق دیگران به سیدالشهدا می نویسد: "تقوا پیشه کن و با خویشاوندان خود جنگ نکن...از تو انتظار نداشتم چنین کنی. ...تو داری نقص عهد می کنی. ...خود را خوار نکن" خلاصه اقدامات روانی معاویه وارونه نمائی حقایق بود. چنان تصویری از امیرالمومنین ساخته بود که مردم از فرزندانش نیز کینه گرفتند... تا عاشورا رقم خورد... 3⃣سوم. خطبه منا را ببینید... خطبه سیدالشهدا دو سال قبل از عاشورا. حضرت در آنجا در میان 700 نفر از صحابه و تابعین سخن گفتند. 2 بند در این خطبه می درخشد. یکی شناساندن ماهیت انحرافی بنی امیه و دیگر انذار و هشدار به علما و خواص. فرمودند چرا مقابل ظلم ها ساکتید؟ بانی ظلم به ضعفا شمائید...شمایی که امربه معروف و نهی از منکر نمی کنید... 4⃣چهارم. مخاطبان جنگ روانی معاویه را ببینید... مردم کوفه و شام. اما ایندو متفاوت بودند. مردم شام به شدت دنیاگرا و جاهل و بی قید. اما مردم کوفه نه. مردم کوفه ظاهرا اهل دین بودند اما بی طرف. جامعه ای نیم بند که می خواستند نه با باطل باشند و نه حق. به تعبیر امروزی ها مذهبی سکولار و صورتی و عافیت اندیش و محافظه کار. 5⃣پنجم. شد آنچه نباید می شد...اما همچنان جنگ روایت ها. خلاصه تقابل رسانه ای ابن زیاد و یزید مقابل اسرا چنین بود: شکست خورید و این شکست یعنی مغضوب خدائید. خواستند بگویند قلت و مصائب بر حسینیان نشانه باطل بودن و فتوحات ظاهری یزیدیان نشانه حق بودن است. این دست اقدامات برای تان امروزی نیست؟ بماند. اما ما رایت الا جمیلا مقابل همین دسیسه بود. نفرمود زیبایی دیدم. فرمود جز زیبایی ندیدم. یعنی همه این بالاها و مصائب برای ما جز پیروزی نبود و چنان شرح داد که در تاریخ بماند و دست به دست شود تا امروز...آن حسینی را که دشمن کشت پیش چشم دوست/ چشم دشمن کور اینک عالمی مجنون اوست سبک روشنگری حضرت زینب و امام سجاد در دو شهر کوفه و شام و در مجالس یزید و ابن زیاد متفاوت بود. در کوفه هشداردهنده تا از خواب غفلت بیدار شوند و اما در شام آگاهی دهنده تا حجاب خرافات و جهل ها برداشته شود؛ این نیز مهمترین درس جنگ روایت ها یعنی مخاطب شناسی است. در هردو مجلس عده ای می گریستند. اما در کوفه جماعتی کمر به جبران بستند و در مجلس یزید گروهی جدا شدند و مجلس ختم و عزا گرفتند ...و اینطور شد که کربلا در کربلا می ماند اگر زینب بود. 6⃣ششم و در نهایت. و اگر زینبی روایت نکنیم... در جنگ روایت ها شکست بخوریم باز هم خون ها ریخته می شود. خون عجمیان ها و آرمان ها و رضازاده ها و زینال زاده ها ثمره تسلط موقت روایت دشمن در فضای مجازی بود. برخی مسخ شدند و خون بهترین ها را ریختند. و اما غلبه دشمن در جنگ روایت ها آنجا شکل می گیرد که اهل خرد و علما و خواص سکوت کنند. ببینند و بگذرند. خطبه منا خاطرتان هست؟ همان. اینجاست که در مارپیچ سکوت خواص، اوباش بپا می خیزند و تلقی قدرت و تسلط برای جبهه باطل می سازند و دو جماعت جاهل(غرب زده و شامی مسلک) و جماعت وسط باز(حزب اللهی سکولار و کوفی صفت) نیز همراهی می کنند. اینجاست که خون ها ریخته می شود. خون بهترین ها. حتی خون انسان کامل. چه بخواهیم و نخواهیم. لب کلام؛ هرکس هرجا هست قیام کند. قیام امروز روایت حق است و منحصر به رسانه ها و منبری ها نیست. جنگ روایت ها جنگ توده هاست. هرکس هرجا نشسته، بایستد...واگرنه عاشوراها رقم می خورد. پایان پیام. همشهری @mahdian_mohsen
04-05.jpg
1.21M
🏴 ویژه‌نامه عاشورایی ⬅️ اگر زینبی روایت نکنیم... 🔺گر بموقع روایت نکنیم، باز هم شهید می‌دهیم/ عاشورای ما همان جنگ روایت این روزهاست ⬅️ جنگ رسانه‌ای در کربلا 🔺عاشورا را نباید تنها میدان رزم ظهر دهم محرم دانست. قبل و بعد این هم‌آوردی میدانی حق و باطل، یک جنگ تمام عیار در ساخت و هدایت افکار عمومی در دو طرف می‌بینیم. چند قاب از این جنگ رسانه‌ای را با هم ببینیم ⬅️ جبهه شام/ جنگ روایت در مجلس یزید 🔺راوی این ماجرا نقل می‌کند: به خدا سوگند با این ندای زینب س، تمام کسانی که در مجلس بودند، گریه کردند و یزید ساکت شد! https://eitaa.com/m_shaban
اگر زینبی روایت نکنیم.pdf
7.14M
🏴 ویژه‌نامه عاشورایی ⬅️ اگر زینبی روایت نکنیم... 🔺گر بموقع روایت نکنیم، باز هم شهید می‌دهیم/ عاشورای ما همان جنگ روایت این روزهاست ⬅️ جنگ رسانه‌ای در کربلا 🔺عاشورا را نباید تنها میدان رزم ظهر دهم محرم دانست. قبل و بعد این هم‌آوردی میدانی حق و باطل، یک جنگ تمام عیار در ساخت و هدایت افکار عمومی در دو طرف می‌بینیم. چند قاب از این جنگ رسانه‌ای را با هم ببینیم ⬅️ جبهه شام/ جنگ روایت در مجلس یزید 🔺راوی این ماجرا نقل می‌کند: به خدا سوگند با این ندای زینب س، تمام کسانی که در مجلس بودند، گریه کردند و یزید ساکت شد! https://eitaa.com/m_shaban
هدایت شده از ندای تهذیب
🔰معرفی آثار استادطاهرزاده 📍باموضوع علیه السلام 📘کتاب: 🔺راز شادی امام حسین(ع) در قتلگاه 🔺زیارت عاشورا اتحادی روحانی با امام حسین(ع) 🔺کربلا مبارزه با پوچی ها 🔺جایگاه تاریخی حادثه ها و هنر اصحاب کربلا در فهم آن 🔺اربعین حسینی؛ امکان حضور در تاریخی دیگر 📚جزوه: 🔺کربلا و آزاداندیشی فراموش‌شده 🔺کربلا و افق پیش رو در این تاریخ 🔺نهضت حضرت امام حسین(ع) و قدرت نرم 🔺کربلا حق‌الیقین تاریخی و شور ایمانی 🔺نگاهی پدیدارشناسانه به رخداد کربلا 🔺کربلا و برگشت به ایمان گمشده 🔺همراه با زائر عتبات 🔺نتایج نهضت کربلا درسطوح مختلف تحلیل 🔺نگرشی به کربلا با چشم عقل و عاطفه 🔺امام حسین علیه السلام؛ حقیقتی ماوراء تاریخ 🔺کربلا؛ نقطه‌ی عطف تقابل تمدن اسلامی با تمدن جاهلی 🔺کربلا سیر عشق الهی 🔺رجوع به هویت شیعه در تاریخ اسلام 🔺مسئولیت فهمِ حرکت اربعینی 🔺رخدادِ اربعینی، در جستجوی راهی ماورای تئولوژی و سکولاریته 🔺کربلا؛ بازجُستِ سعه‌ی صدرِ گمشده 🔺هویت قدسی زن و حضور در جهان گسترده_ی امروز 🔺امام حسین و معنابخشی به زندگی در این تاریخ 🔖یادداشت ویژه: 🔺امام حسین(ع)زمینه ساز آینده تاریخ 🔺امام؛ قدسی‌ترین مطلوب 🔺جایگاه اشک بر حسین (ع) 🔺جریان روشنفکری و تقابل آن با تمدن‌سازی غدیر و کربلا(2)-نقدی بر مقاله ی علی اصغر غروی در روزنامه ی بهار 🔺راز شادی امام حسین«علیه‌السلام»در قتلگاه 🔺ریشه‌ی ضعف فرهنگی جریان مقابل امام حسین«علیه‌السلام» 🔺توجه امام حسین(ع) به آمادگی زمانه در تغییر گفتمان 🔺جایگاه اصحاب امام حسین “علیه السلام» در هستی 🔺زیارت اربعین، پایداری بر عهد حسینی 🔺 چگونه تاریخ امام حسین(علیه السلام) تاریخ خاصی شد 🔺کربلا؛ نحوه‌ی دیگری از تفکر 🔺روح تاریخی حادثه‌ی کربلا 🔺 اربعین؛ سنّتی که در حال شکوفایی است 🔺کوفه و بن‌بست در جان‌فشانی به جهت غفلت از حضور تاریخی 🔺تا مردم در عادت و تقلید از جاهلیت دوران غرق نشوند 🔺معجزه‌ی عاطفه و بصیرت و اراده در کربلا 🔺در طلب حسّ روحانی و معنوی امام حسین (ع) 🔺معجزه‌ی چشم‌ پوشیدن از خود در کربلا 🔺مسلم بن عوسجه اسدی و عالی‌ترین حدّ هوشیاری"۳" 🔺هم‌نوا با امام حسین (ع) در مناجات عرفه 🔺کربلا یعنی، ایمان و خرد و عمل به هنگام "۱" 🔺کربلا یعنی ایمان و خرد و عمل به هنگام "۲" 🎙صوت پرسش ها و پاسخ ها 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
هدایت شده از نشریه خط
💠شــرحی بر بیانات رهـبــر انقـلاب💠 🔻در دیـدار با طلاب در پرونـده🔻 💠 «راهبر حوزه» 💠 🔰 برای انتقال به یادداشت مورد نظر، روی آن ضربه بزنید. 1️⃣ سیلی به اسلام 2️⃣ تعطیلی دیدار سالیانه 3️⃣ ظاهرگرایی (برخورد اشتباه با بیانات رهبری) 4️⃣ لیبرالیسم دروغین 5️⃣ راهکارهایی برای ترغیب جوانان به دین 6️⃣ دموکراسی یا دماگوژی؟ 7️⃣ مخاطب امروز چه وضعیت فکری متمایزی با ادوار قبلی دارد؟ 8️⃣ ساده‌انگاری ممنوع (تصویری از کانون‌های عظیم تبلیغی) 9️⃣ راهبرد رهبری (نقش گفتمان‌سازی در تبلیغ مطلوب رهبرانقلاب) 🔟 تبلیغ و چالش وحدت و کثرت در حوزه‌علمیه 1️⃣1️⃣ حوزه‌های علمیه را نمی‌خواهیم (هویت و رسالت طلبه از منظر امام خمینی(ره)) 2️⃣1️⃣ آرزوی انبیاء (نگاهی به مأموریت کانون‌های تبلیغی) 3️⃣1️⃣ تغییرات خزنده (استحاله فرهنگی چیست و چگونه اتفاق می‌افتد؟) 4️⃣1️⃣ اتصال معرفت (چرا تبلیغ، اولویت اول نیست؟) 5️⃣1️⃣ مندرس نخواهد شد!(تبلیغ سنتی و مدرن) 6️⃣1️⃣ عصای خمینی و شمشیرهای آخته دشمن 7️⃣1️⃣ تناقضات درونی لیبرالیسم 8️⃣1️⃣ حَرِّض المؤمنین علی القتال (احیای تبلیغ تهاجمی در کنار تبلیغ تدافعی) 9️⃣1️⃣ سی‌نمای تبلیغ دین (تأملی در روش‌های تبلیغی(۱)) 0⃣2⃣ نعلین‌پوش متاورسی (تأملی در روش‌های تبلیغی(۲)) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــط ✾═┅┄┈
هدایت شده از استاد عابدینی
🔶 دریافت سلسله‌ مباحث انسان شناسی قرآنی (به همراه 7 جلسه نشست اساتید) 🔸 استاد محمدرضا 🔺 تعداد: 61 جلسه 🗓 زمان برگزاری: رمضان سال 1398 و 1400 📥 هم‌اکنون می‌توانید صوت و متن مباحث را از طریق سایت تمحیص دریافت کنید. 📎 Tamhis.ir/lessones/quranic-anthropology/ 🔰 دریافت مباحث به صورت یک جا ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
رابطه نخبگان و کارگزاران با امیرالمومنین ع در مبارزه با ظلم و فساد-شبان.pdf
266.4K
🔰رابطه نخبگان و کارگزاران با امیرالمومنین در مبارزه با ظلم و فساد🔰 (پاسخی به یادداشت «حکومت علوی، بعثت عدالت») 👇🏽بخشی از یادداشت👇🏽 ✅فساد نخبگان و کارگزاران در دستگاه حاکمیت امیرالمومنین که برخی عزل و برخی ابقاء می شدند ◀️کارگزارانی که به خاطر فساد عزل شدند: جبیره شیبانی؛یزید بن حجیه؛نجاشی؛عربی از قبیله کنده؛ابن هرمه؛ابوموسی اشعری؛منذر بن جارود؛ابوالاسود دوئلی؛قیس بن سعد؛عمروبن ابی سلمه؛قعقاع بن شور ◀️کارگزارانی که از حاکمیتهای قبلی ابقا شدند: نمونه بارز آن زیادبن ابیه است که با وجود حرامزادگی به حکومت کرمان و فارس ابقا شد و قائل به برتری حضرت امیر بر معاویه در جنگ صفین بود و البته بعدها تحت نیرنگ معاویه به اردوگاه معاویه پیوست و در حاکمیت بصره و کوفه به شیعیان سخت گرفت ✅کندروی ها و تندرویهای نخبگان در رابطه با امیرالمومنین 🔶این افراد چنانچه وقایعی را می دیدند که به زعم خودشان و دید اولیه، بی عدالتی است، سریع در مقابل آن موضع می گیرند و و بدون سنجش دیگر مسائل و مصالح و بدون تحلیل درست از اوضاع زمانی و مکانی، در مقابل حرف ولی می ایستند با این توجیه که حق تنها همینی است که ما به آن رسیده ایم 🔶نمونه کندروها: اسامه بن زید یاران و شاگردان عبدالله بن مسعود عبدالله عمر برخی خواص کوفه 🔶نمونه تندروها: عبدالله بن وهب(بعدها از سران خوارج شد) مالک بن حبیب(رئیس نیروی نظامی حضرت)(این دو قاعدین جنگ جمل را مستوجب قتل دانستند) مالک اشتر(مخالفت با عزل ابوموسی اشعری) ⭕️تفصیل بحث و داستان هر کدام شخصیتها را در فایل پیوست ببینید https://eitaa.com/m_shaban
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 گزیده ای از پیام مکتوب مرجع عالیقدر حضرت به اردوی معرفتی تشکیلاتی «مثل خمینی» 🔻اولین گام که یک طلبه باید توجه داشته باشد تهذیب است همانطور که امام راحل فرمود طلبه ای که مهذب نباشد میشود شیخ ابراهیم زنجانی که فتوای قتل مرحوم شیخ فضل الله نوری را داد. 🔻توصیه میکنم نماز شب را فراموش نکنید بعضی از بزرگان ما طلبه ای که نماز شب نمیخواند را درس نمیدادند شهریه نمیدادند بیداری سحر توفیق آفرین است غفلت نکنید 🔻از مردم غافل نشوید و در کنار مردم باشید غم و غصه آنها را درک کنید و به آنها خدمت نمایید. 🔻سیره و روش بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران که حقیر سالیان طولانی در محضرشان از نزدیک شاهد بودم، همین گونه بود، با وجودی که امکانات برایشان مهیا بود ولی در نهایت ساده زیستی زندگی می‌نمودند ⏳ با ما همراه باشید... •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🔹وجود انحرافات و [وظیفه] تلاش براى رفع آنها 🎙امام خمینی ره: ... در زمان حضرت امير - سلام الله عليه - هم انحرافات بوده است، انحرافات جزيى بوده است. زمان خود پيغمبر اكرم هم انحرافات بوده است، شما اگر قرآن را توجه بكنيد مى ‏بينيد كه چقدر از همان مردم شكايت شده است... انحرافات يک چيزى نيست كه مال حالا باشد لكن، 👈 مقايسه بايد كرد بين انحرافات قبل از اين جمهورى اسلامى و انحرافات حالا. ✅ ... اينها [کارگزاران حکومت] دارند زحمت می ‏كشند براى اين، حالا يک جايى هم خلاف واقع می‏شود، كجاست كه [نشده باشد] زمان پيغمبر مگر واقع نمی ‏شد؟ زمان حضرت امير واقع نمی ‏شد؟ مگر مردم با حضرت امام حسن چه كردند؟ همان اصحاب چه كردند با او؟ 🌿ملت ايران بهترند يا آنها؟ 🌿اسلام در حالا بهتر است يا آن وقتى كه آنها با اسم اسلام پيغمبر را آنطور اذيت مى‏كردند و اولاد پيغمبر را آنطور كشتند با اسم اسلام؟ ☝️چرا بايد عقده ‏هاى قلبى انسان را منحرف كند و هواهاى نفسانى همه چيز را كنار بگذارد و فقط عيوب را نگاه كند؟ آن هم يک عيب را كه ببيند بگويد اصلًا عالم به هم خورد، تمام شد اسلام تمام شد. اگر يک قاضى يک جايى انحراف پيدا كرد بگويند نخير ديگر اصل اسلام تمام شد، اين اسلام به درد نمی‏خورد. آن اسلامى به درد میخورد كه سرتاسر خيابان‏هايش فحشا بود، فحشاى علنى؟! به او راضى هستند، به اين راضى نيستند. اگر مهلت داده بود خدا به اينها، خدا مى‏داند كه با اسلام مى خواستند چه بكنند. اسم اسلام، اما اسلام را چه جورى معرفى كنند. اسلامى كه با مشروبات مخالف نيست، اسلامى كه با حدود شرعيه هم سر و كار ندارد، نبايد جارى بشود، اسلامى كه با مراكز فحشا هم نبايد دخالت بكند، اسلام شاهنشاهى اين بود ديگر. اسلام بود اما مراكز فحشا سرتاسر ايران پر بود، اسلام بود اما مراكز فساد سرتاسر ايران پر بود، اسلام بود اما فحش به اسلام می ‏دادند، فحش به پيغمبر اسلام دادند و كسى آنوقت نگفت چرا، زمان رضا شاه ملعون و اين زمان بدتر از او شده بود. اينها شيطان‏تر بودند از او و اگر چنانچه مهلت پيدا كرده بودند اينها، خدا مى‏داند كه اين ملت را به كجا مى‏رساندند و اين جوان‏هاى ما را به كجا می ‏رساندند. امروز بحمد الله همه چيز [در ریل و مسیر] صحيح است دولت دارد زحمت میكشد؛ كمبود هست اما كمبودى كه اينجا هست همه جاى دنيا هست. با اين همه فشارى كه به اين ملت هست و به اين دولت هست و با اين همه كارشكنى‏هايى كه از همه جا نسبت به ايران هست مع ذلك ايران سرپاى خودش ايستاده است و دارد با قدرت پيش مى‏برد و مسائل را حل مى‏كند، ☝️و ملت بدانند كه بايد صبر بكنند در مسائل مشكل و كمك كنند. 🔴 بخواهيد عزيز باشيد، بخواهيد زيردست نباشيد، بخواهيد يک امريكايى نيايد به شما حكومت‏ كند و بخواهيد عزت خودتان را و اسلام را حفظ كنيد 👈👈👈 بايد يک مقدار از آن زحمت‏هايى كه پيغمبر اسلام تحمل كرد شما هم تحمل كنيد. يک مقدار از آن زحمت‏هايى كه على بن ابيطالب - سلام اللَّه عليه- تحمل كرد شما هم تحمل كنيد. شما هم شيعه او و امت او هستيد. كمک كنيد به اين دولت و كمک كنيد به اين كشور و به اين اسلامى كه در كشور شما پاى مباركش را گذاشت. خداوند به همه شما توفيق عنايت كند و همه ما به خواست‏هاى خداى تبارك و تعالى خاضع باشيم و عمل به دستوراتشان بكنيم. و السلام عليكم و رحمة اللَّه‏ ، ج‏17، ص534-536 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/m_shaban
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 حوزه ها کاری جز سیاست ندارند 🔶سخنرانی در افتتاحیه دوره"مثل خمینی" 🔰ائمه و رسولان الهی و به تبع حوزه های علمیه به شهادت آیات متعدد قرآن کاری جز سیاست ندارند، این همان «الاسلام هو الحکومة» است که حضرت امام در کتاب البیع فرمودند. مشروح سخنان در "سایت خانه طلاب جوان" ⏳ با ما همراه باشید... ╭━━⊰ ❀ 🌕 ❀ ⊱━━╮ @ahd_ba_khomeini ╰━━⊰ ❀ 🌿 ❀ ⊱━━╯