eitaa logo
حقایق پاک (اَلْكَلِمُ الطَّيِّبُ)|مهدی شبان
215 دنبال‌کننده
661 عکس
260 ویدیو
86 فایل
إِلَيْهِ يَصْعَدُ #الْكَلِمُ_الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُه #حقایق_پاک به همراه #عمل_شایسته،عامل #صعود است. نوشته های «مهدی شبان»؛ طلبه عصر امام خمینی ره ارتباط با بنده: @meh_shaban مکتب امام خمینی، خانه طلاب جوان، فقه حکومتی، عصر اقامه
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خانه طلاب جوان
7⃣ "روایت اعضای اعزامی خانه طلاب جوان قم به آبادان از واقعه " 📢 روایتگر روایت‌های خوب باشیم‌... ✅ روایت تصویری گوشه‌ای از اتفاقات ناب این روزها در اطراف که رسانه‌ها آن‌ها را نمی‌کنند! 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از ملاقات با صبح
🔻آیت الله مرعشی نجفی میفرمودند: من در طول زندگی ام تمام چیزهایی که از خداوند خواستم را از حضرت معصومه سلام الله علیها گرفتم . 💐 ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر بر امام زمان ارواحنافداه و همه شیعیان مبارکباد. @tasharrofha
هدایت شده از خانه طلاب جوان
8⃣ "روایت اعضای اعزامی خانه طلاب جوان قم به آبادان از واقعه " 📢 روایتگر روایت‌های خوب باشیم... ‼️ در میان گریه می خندم 🔰 دیشب حوالی ساعت 10 حصارهای کاری و امنیتی را درنوردیدم و به میان مردم رفتم. حدود 200 نفر از مردم داغدار و بهت‌زده و پریشان دورم جمع شدند. نزدیک دو ساعت با هم گپ زدیم. گفتم برای عرض تسلیت از آمده‌ام. بهم احترام گذاشتند و خوش‌آمد گفتند. 🔰 اما یکی‌یکی گله‌گذاری کردند و من ایستادم و گوش دادم. گاهی بهشان حق دادم و گاهی بهشان توجه دادم. گاهی با هم گریه کردیم، و گاهی خندیدیم. از همه چی گفتند. یکی داد می‌زد و می‌گفت: به فاطمه زهرا من دیگه دین رو قبول ندارم. من به شما احترام میذارم ولی دوستت ندارم، چون آخوندی. من لبخند زدم و گفتم: اما من شما رو دوست دارم. 🔰 دیگری می‌گفت: چرا تو استادیوم جشن گرفتن. گفتم: جشن نبوده، مداحی بوده. گفتند: ما جشن می‌دونیم. گفتم: رو چرا نمی‌گید؟ گفتند: اونا تسلیت گفتن. گفتم: خب تو هم تسلیت گفتن. 🔰 آن دیگری می‌گفت: چرا دیر تسلیت گفته؟ گفتم: از اول پیگیر بوده و دستور داده به برای انجام کارها ولی ابعاد قضیه دو، سه روز بعد معلوم شده، برای همین دیر شده. 🔰 یک جوان هیکلی می‌گفت: دیشب زده توی گوش من چون روی موتور بودم و داشتم می‌اومدم اینجا. دستم را کشیدم روی صورتش و بوسش کردم. 🔰 دیگری می‌گفت: زن و بچه مردم رو در حالیکه گاز اشک آور خورده بودن، نجات دادم. گفتم: درسته. شاید نباید می‌زدن، ولی شما مردم خوب باید از اونایی که برای از شهرهای دیگه غشون کشی کردن، جدا بشید، خودتون رسواشون کنید. برای حفظ امنیت خودتون و مغازه‌های اینجا و ماشین و اموال مردم اومده. 🔰 دیگری گفت: حاج آقا چرا تو اومدی بین ما، بقیه نمیان؟ ما ترسناکیم؟ همان موقع یک عده از طلبه های بومی آمدند و سرکشی کردند و رفتند. یکی گفت: حق قدمشون رو گرفتن و رفتن. گفتم: نه اینطور نیست، اینها جهادی‌اند. اهوازتون هم واقعا وسط میدونه. خودش تو آواربرداری بوده. داره کارها رو پیگیری می‌کنه، با مدیران، با امدادگران. دیروز عصر هم با هم رفتیم به خانواده جانباختگان سر زدیم و تسلیت گفتیم. به همدیگر گفتند: راست میگه، اون خوبه. 🔰 یکی گفت: حاجی یه دور توی شهر بزن ببین چرا وضع شهر ما اینه، ما تو کوچه هامون چشمه فاضلاب داریم، باورت میشه؟ ما نه آب درستی داریم، نه فاضلاب درستی، نه شهر و ساخت و ساز مرتبی. ما که همه چیز اینجا داریم، ، ، آزاد، چرا باید وضعمون اینجور باشه. ما که پدرامون برای این زمین دادن، دادن چرا باید اینطور باشیم. گفتم: باید شهردار خوب انتخاب کنید. باید شورای‌شهر خوب انتخاب کنید. کار دست خودتونه. ما توی قم شورای خوب انتخاب کردیم، شهردار خوب آوردن، شهرو زیر و رو کرده حسابی. گفتند: ، اتوبوسی، میان از فلان‌جا و رأی میدن و میرن. گفتم: خب خودتون باید درستش کنید. الان جلوی همون اتوبوس رو می‌تونه بگیره؟ نه. آشوب میشه. خودتون باید وضعیتو اصلاح کنید. بین خودتون. 🔰 یکی گفت: من وضعی ندارم، جوونم بیکاره، روغن شده دویست تومن، ما داریم له میشیم. گفتم: منم همینطوره وضعم. دو و نیم می‌گیرم و الباقی یارانه. و داره بهم فشار میاد. حالا امید داریم این دولت یه کارایی بکنه، مردم نجات پیدا کنن. گفتم مثلا تو همین قضیه، من از امدادگرها سوال کردم، گفتن از وقتی وزیر کشور اومد و مدیریت واحد در میدان انجام داد، وضعیت آواربرداری و کشف اجساد سر و سامون گرفته و کار سرعت گرفته. باز به هم گفتند: راست میگه، بهتر شده. 🔰 یک خانمی آمد گفت‌: دوستات رفتن، جا نمونی حاجی! همه خندیدیم. دیگر آن شور و التهاب اولیه فروکش کرده بود. مردم قدری آرام تر شده بودند. یکی گفت بیا با هم بگیریم. گرفتیم. برایم آب و شربت آوردند. دعوتم کردند به شام، خورش بامیه، فلافل. گفتم: شما غذاتون تُنده. به من نمیسازه. گفتند: نه. تندش نمی کنیم برات. گفتم: کُند شما هم برای ما تنده. خندیدیم. گفتند: حاجی بیا ما بشو. خندیدم. دیگر ساعت حوالی ۱۲ بود، مردم رفته بودند و فقط سه، چهار نفر کنارم بودند. با آنها خداحافظی کردم و برگشتم به مسجد محل اسکان نیروهای امدادگر، مسجد قائم! ✍ نویسنده: علی اخباری 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از خانه طلاب جوان
1⃣1⃣ "روایت اعضای اعزامی خانه طلاب جوان قم به آبادان از واقعه " 🔹امروز صبح تو مسجد قائم، کنار متروپل وقتی داشتم صبحانه می‌خوردم آقایی رو دیدم که وارد مسجد شد، خستگی از سر و صورتش می‌بارید، روبروی ما نشست، اما از شدت خستگی همون حالت نشسته خوابش گرفت! 🔹 پرسیدم، گفتند دیشب مشغول بوده و الان برای استراحت کردن اومده، بیدار که شد با ایشون صحبت کردم می‌گفت فامیلی بنده پاپاچیان هست ما یک گروه دوازده نفره هستیم که اطراف کرج تو معدن کار می‌کنیم. 🔹 وقتی شنیدیم این اتفاق افتاده، طاقت نیاوردیم و از مسئولمون خواستیم که با ارتباط بگیره، تا ماهم بتونیم حضور پیدا کنیم، میگفت وقتی فهمیدیم آبادان با حضور ما موافقت کرده خیلی خوشحال شدیم، انگار دنیا رو به ما داده بودند. 🔹 خلاصه ما به صورت ، با دو تا بیل مکانیکی فوق سنگین، چهارتا کامیون و شش تا لوددر اومدیم آبادان، فقط هم به عشق کشور و مردم آبادان اومدیم و الانم با عشق مشغول کاریم. 🔹 تا فراموش نکردم بگم که آقای پاپاچیان تازه مسلمان و شده، می‌گفت کلیمی بودم و چند ماه پیش ،ایام فاطمیه تو هیئت توفیق پیدا کردم و مسلمان شدم، البته از گروه دوازده نفریشون فقط آقای پاپاچیان مسلمان هستند! 🔹این رو محض اطلاع اونور آبی‌ها گفتم، که بدونند و این واقعیت رو انکار نکنند، اینجا مردم و مسئولین، زن و مرد، پیر و جوون، مسلمان و مسیحی و... همه با هم و در کنار هم و بدون منّت و به دارند کار می‌کنند و فقط حرف نمیزنند، عاشق واقعی وطن اینا هستند نه شما... 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
هدایت شده از خانه طلاب جوان
روایت آبادان.mp3
3.99M
3⃣1⃣ "روایت اعضای اعزامی خانه طلاب جوان قم به آبادان از واقعه " 🎙 پادکست روایت‌ حاضرین در اطراف آبادان و شرح اتفاقات بعد از واقعه دلخراش ساختمان ▫️ همه آمدند، از همه جا، از همه قشر... 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از خانه طلاب جوان
عهد مجازی ویژه نامه حادثه آبادان.pdf
3.68M
🔰 اینجا آبادان 🔰 ویژه‌نامه مجازی نشریه علمی فرهنگی عهد "روایت اعضای اعزامی خانه طلاب جوان قم به آبادان از واقعه " 💠 برخی از عناوین این ویژه‌نامه: - روحانی در بین مردم، مانند ماهی در آب است 🎙 "گفتگو با حجت‌الاسلام غبیشاوی، امام‌جمعه محترم آبادان" - رسالت ما، حفظ روایت صحیح از ماجرا 🎙 "گفتگو با حامد عسگری" - یک اربعین کوچک در دل آبادان 🎙 "گفتگو با حسین سلامی نیروی جهادی در آبادان - گفتگو با حسن باقرکلانتری 🎙 " رئیس H.S.E صنایع منطقه آزاد روند" - قصه و غصه آبادان؛ ✍ علی مهدیان - افسران ارشد مبارزه؛ ✍ حسین کاظم‌زاده - روایت یک رویش؛ ✍ علی‌سپهران 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
👆.ادامه مصاحبه با روزنامه ایران قسمت اول 🔴جناب دکتر نجفی، اغلب از حضرت امام خمینی(ره) به‌عنوان یک رهبر سیاسی که بنیانگذار یک نظام سیاسی نوین شدند، صحبت می‌شود، اما ایشان از شأنی فکری، فلسفی و نظریه‌پردازانه نیز برخوردار بودند. دستگاه فکری حضرت امام خمینی(ره) به‌عنوان یک «متفکر» چه مختصاتی داشت؟ 🔵حضرت امام خمینی(ره) در وهله نخست یک شخصیت فکری برجسته بودند که از سن چهل تا شصت سالگی به ‌مسائل فکری مبادرت داشتند و «مسائل سیاسی» را فقط رصد می‌کردند. با اینکه نهضت بزرگی مثل «ملی شدن صنعت نفت» را پیش روی داشتند اما رد پایی از ایشان در این نهضت نمی‌بینیم. تقریباً در هیچ یک از جناح‌بندی‌های نهضت و مسائل آن وارد نشدند و در هیچ کدام از جریان‌های سیاسی حتی مذهبی آن زمان، مشارکت فعال نداشتند و تنها بعد از انقلاب از مرحوم آیت‌الله کاشانی در مقابل ملی‌گراها، چندین بار تجلیل کردند، اما بعد از شکست نهضت نفت و کودتای 28 مرداد، حاکمیت امریکا به جای انگلیس، رحلت آیت‌الله کاشانی و آیت‌الله بروجردی یعنی زمانی که به سن شصت سالگی رسیده بودند، ایشان وارد گود سیاست شدند و بتدریج نسبت به دخالت امریکایی‌ها و حذف «قسم به قرآن» واکنش نشان داده و انتقادات خود را مطرح کردند. مشخص بود که انتقادات امام(ره) به این مسائل بهانه ‌است و هدف بلندتری را مد نظر دارند که همان استقرار نظام جمهوری اسلامی است. ایشان برای همراه کردن علمای دیگر و مردم باید یکسری برنامه‌‌های کوتاه‌مدت و اجرایی‌ را پیش می‌کشیدند تا جامعه بتدریج سیاسی‌تر شود و به برنامه‌های ایشان در مسیر تغییر رژیم اعتماد کند. سرنخ درگیری ایشان با انجمن‌های ایالتی و ولایتی و مسأله کاپیتولاسیون را می‌توان در کتاب «کشف الاسرار» ایشان که در دهه بیست به رشته تحریر درآمده است، ردگیری کرد. اما بیست سال بین کتاب «کشف‌الاسرار» و حرکت سیاسی ایشان فاصله است. چرا؟  چون ایشان در حال رصد کردن اوضاع جامعه هستند. حساسیت ایشان نسبت به دخالت خارجی‌ها و دینی‌ شدن جامعه در این کتاب نمود برجسته‌ای دارد. بنابراین، همان‌طور که در پرسش شما هم طرح شد، حضرت امام خمینی(ره) در وهله نخست یک متفکر و نظریه‌پرداز است؛ کسی که می‌کوشد ابتدا مسائل را متفکرانه تحلیل کند. به همین دلیل، ایشان را ابتدا به ترکیه و بعد به نجف می‌فرستند. آنجا هم 15 سال در کرسی مرجعیت نشسته و در کنار شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله‌العظمی خویی و مرحوم آیت‌الله‌العظمی شاهرودی مشغول تدریس می‌شوند، ولی فضای عراق یک فضای عربی بود و به گونه‌ای نبود که ایشان بتواند حرکتی سیاسی را رقم بزند. بعد از انقلاب هم جنگ می‌شود و ایشان آنجا هم سعی می‌کند تا با بهره گرفتن از «قدرت اجتهاد» و «مرجعیت فکری و دینی» خود، مسائل نظام را نه به‌عنوان یک رهبر سیاسی بلکه به‌عنوان یک «ولی‌ فقیه» که شأنی نظریه‌پردازانه و فکری دارد، حل کند. بر این اساس، می‌توان برای ایشان یک «فلسفه سیاسی» قائل شد که در بردارنده راهکارهایی برای حل مسائل انقلاب و افق‌گشا برای آینده جمهوری اسلامی است.  🔴مهم‌ترین مسأله در فلسفه سیاسی ایشان چیست؟ 🔵در فلسفه سیاسی امام(ره) بیشتر بحث بر سر «مشروعیت نظام سیاسی» است. ایشان جزو معدود متفکرانی هستند که فلسفه سیاسی خود را پیاده‌سازی کردند. برخی متفکران صرفاً به یک فلسفه سیاسی به لحاظ ذهنی و تئوریک دست پیدا می‌کنند اما برای پیاده‌سازی آن فرصتی نمی‌یابند، اما خوشبختانه حضرت امام(ره) این فرصت را پیدا کردند. 🔴«مشروعیت» یک نظام سیاسی در اندیشه ایشان، چگونه محقق می‌شود؟ 🔵ایشان مشروعیت را از آن خدا می‌دانند و در واقع، در فلسفه سیاسی حضرت امام(ره) «ولایت» و «دموکراسی» با هم جمع شده است. ادامه👇👇 http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi
در آستانه سی‌وسومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، خبرنگار روزنامه ایران مصاحبه‌ای با رئیس پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات ‌فرهنگی انجام داده است که در این مصاحبه، دکتر نجفی درباره‌ شأن فکری و نظریه‌پردازانه حضرت امام خمینی(ره) مواردی را مطرح کرده است که ماحصل این گفت‌وگو از نظرتان می‌گذرد: «منشور فکری - سیاسی حضرت امام خمینی(ره)» در گفت‌وگو با دکتر موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات ‌فرهنگی رهبری در قامت متفکر حضرت امام(ره) جزو معدود متفکرانی بودند که توانستند فلسفه سیاسی خود را اجرایی کنند «حضرت‌ امام خمینی(ره) در وهله نخست یک متفکر و نظریه‌پرداز است؛ کسی که می‌کوشد با بهره گرفتن از مرجعیت فکری و دینی خود به‌عنوان ولی‌ فقیه که شأنی نظریه‌پردازانه و فکری دارد و نه صرفاً به‌عنوان یک رهبر سیاسی، مسائل نظام را حل کند.» این توصیف‌ دکتر موسی نجفی، استاد تمام علوم‌سیاسی و رئیس پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات ‌فرهنگی درباره‌ شأن فکری و نظریه‌پردازانه حضرت امام خمینی(ره) است. او حضرت امام(ره) را از معدود متفکرانی برمی‌شمارد که توانست فلسفه سیاسی خود را با موفقیت پیاده‌سازی و اجرا کند. برای مشروح مصاحبه رجوع شود به : https://www.irannewspaper.ir/Newspaper/PagePDF/126375 http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi
AUD-20220603-WA0086.mp3
2.29M
«دنیای بی امام رحمه‌الله» سوگ‌نامه‌ای است در فراق امام خمینی رحمه‌الله.۱۳۶۸/۰۴/۲۳ ✅ @shenakhte_rahbari @m_shaban
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢نقل صحیحه حجت الاسلام عالی👇 ⭕️ از امام باقر (علیه‌السلام) در مورد قیام مردمی در مشرق [ ] و اتصالش به ارواحنافداه (ان شاء الله) 🇮🇷 وَ نَراهُ قَریباً (دعای عهد) 🔸 [الغیبة للنعمانی] عن ابی جعفر (علیه السلام) أنه قال: ⭕️ کَأَنِّی بِقَومٍ قَد خَرَجُوا بِالمَشرِقِ یَطلُبُونَ الحَقَّ فَلَا یُعطَونَهُ ثُمَّ یَطلُبُونَهُ فَلَا یُعطَونَهُ فَإِذَا رَأَوا ذَلِکَ وَضَعُوا سُیُوفَهُم عَلَی عَوَاتِقِهِم فَیُعطَونَ مَا سَأَلُوا فَلَا یَقبَلُونَهُ حَتَّی یَقُومُوا وَ لَا یَدفَعُونَهَا إِلَّا إِلَی صَاحِبِکُم قَتلَاهُم شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّی لَو أَدرَکتُ ذَلِکَ لَأَبقَیتُ نَفسِی لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمرِ. 🔸امام باقر(علیه السلام) فرمودند: ⭕️گويا مردمانى را مى بينم كه در مشرق برای طلب کردن حق (خلافتِ مقام ولایت) قیام کرده اند؛ امّا این حق را (در آن قیام اول) به آنان نمى دهند [گویا قیام نیمه خرداد سال۱۳۴۲] باز آنها قیام میکنند و مى طلبند، باز به آنان داده نمى شود [گویا قیام‌های سال۵۶و۵۷] چون چنين ديدند، شمشيرها (سلاحهاى) خود را بر شانه هايشان مى نهند. در اين هنگام، خواسته شان داده مى شود؛ امّا آنها [با حضور حاکمیت طاغوت] نمى پذيرند تا آنكه قیام کرده بر مى خيزند [حكومت اسلامی تشكيل مى دهند] و [پرچم] آن [انقلاب] را جز به مولاى شما تسليم نمى كنند. كشته شدگان آنان [در انقلاب و جنگ و حفظ این قیام] شهيدند. بدانيد كه اگر من آن [انقلاب و قیام] را دريابم، خود را براى [يارى] صاحب اين امر آماده نگاه خواهم داشت.  [بحار ج۵۲ ص۲۴۳ ح۱۱۶] 🔸 @Salehy
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
4⃣1⃣ "روایت اعضای اعزامی خانه طلاب جوان قم به آبادان از واقعه "روایت تشریح و گزارش فعالیت‌های صورت گرفته در سفر آبادان ▫️ نقش در حوادث اجتماعی، امامت است... ▫️ هدف خانه طلاب از اعزام به آبادان ▫️ مقابله با روایت رسانه‌های دشمن از و تغییر این روایت از آبادان به روایت واقعی ▫️ عرض تسلیت و همدردی با خانواده‌های داغدیده ▫️ فضای شهر ، فضای ▫️ جلسات با استاندار و دادستان خوزستان به منظور مطالبه برخورد با مسببین حادثه متروپل و احقاق حقوق مردم 💠 کاری از واحد رسانه 📢 روایتگر روایت‌های خوب باشیم... 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از ■ توحید تشیع ■
غسل و نماز توبه براى روز یک‌شنبه این ماه نمازى با فضیلت بسیار از رسول خدا صلى‌الله‌علیه‌وآله‏ روایت کرده؛ مختصر آن، این است که هر که آن را به‌جا آورد، توبه‏اش پذیرفته و گناهش آمرزیده شود، طلب‌کاران او در قیامت از وى راضى گردند، باایمان از دنیا رود، ایمانش از او گرفته نشود، قبرش وسیع و نورانى گردد، والدینش از او راضى شوند ... کیفیت آن چنین است: 🔸 روز یک‌شنبه غسل به‌جا آورد؛ 🔸 وضو گیرد؛ 🔸 چهار رکعت نماز بخواند؛ 🔸 در هر رکعت سوره «حمد» را یک مرتبه، سوره «توحید» را سه مرتبه، سوره «فلق» را یک مرتبه و سوره‏ «ناس» را یک مرتبه بخواند؛ 🔸 پس از نماز هفتاد مرتبه استغفار کند؛ 🔸 استغفار را به «لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلّا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» ختم نماید؛ 🔸 سپس بگوید: «یا عَزِیزُ یا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَات فَإِنَّهُ لایَغْفِرُ الذُّنُوبَ الا أَنت». —————— ‎با «توحید تشیع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|آپارات
‍ بسم الله 🔴 *نابودی اسرائیل قبل از ظهور* 🔸 🔸در ذیل آیات ۴ الی ۶ مبارکه اسراء، دو حدیث مهم در این رابطه از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که می‌فرمایند: 1⃣ 🔸عن عبدالله بن القاسم البطل و عن صالح بن سهل عن أبی عبد الله (علیه السلام): ⚡ فی قول الله عز و جل: «وَ قَضَیْنٰا إِلیٰ بَنِی إِسْرٰائِیلَ فِی الْکِتٰابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ»، قال (ع): قتل أمیر المؤمنین و طعن الحسن بن علی (علیهما السلام)، ⚡«وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیراً» قال (ع): قتل الحسین (علیه السلام)، ⚡«فَإِذٰا جٰاءَ وَعْدُ أُولاٰهُمٰا» قال (ع): إذا جاء نصر دم الحسین (علیه السلام)، «بَعَثْنٰا عَلَیْکُمْ عِبٰاداً لَنٰا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ، فَجٰاسُوا خِلاٰلَ الدِّیٰارِ»، 💥قال (ع): *قَوْمٌ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ (علیه السلام) فَلَا يَدَعُونَ وَتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ إِلَّا أَخَذُوه،* ⚡«وَ کٰانَ وَعْداً مَفْعُولاً»، خُرُوجُ الْقَائِمِ (علیه السلام) 🔸 🔻ذیل کلام خداوند متعال در قرآن کریم که می‌فرماید: "ما به بنی اسرائیل در کتاب آسمانی اعلام کردیم که دوبار در زمین فساد خواهید کرد" (اسراء، ۴)، امام صادق (ع) فرمود: ⚡این دو فساد در قتل امام علی بن ابی طالب (علیه السلام) و طعن و قتل امام حسن مجتبی (علیه السلام) می باشد، ⚡و آنجا که خداوند می‌فرماید: "و سرکشی بزرگی خواهید نمود" (اسراء، ۴) همانا آن قتل حسین (علیه السلام) است، ⚡و آنجا که خداوند تعالی می‌فرماید:" هنگامی که نخستین وعده فرا رسد" (اسراء، ۵)، همانا آن وعده آمدن نصرت بر خونخواه حسین (عجل الله فرجه) است، و در ادامه خدا می‌فرماید: "آن‌هنگام گروهی از بندگان پیکار جوی خود (عِبٰاداً لَنٰا أُولِی بَأْسٍ شَدِید) را بر ضد شما برمی‌انگیزیم تا (شما را سخت در هم کوبند) درون خانه ها را جستجو کنند" ، همانا آن گروه پیکارجو قومی هستند که خداوند آنها را قبل از خروج قائم (علیه السلام) برمی‌انگیزاند و هیچ خونی از اهل بیت (ع) ریخته نشده مگر این که تقاص آن را (از یهود صهیونیست) می‌گیرند، ⚡و کلام خدا که در ادامه می‌فرماید: «وَ كانَ وَعْداً مَفْعُولًا»، همانا وعده قطعی پروردگار در خروج قائم (عجل الله فرجه) است. 🌐 noo.rs/q2jly 📌(اصول كافي ج‏۸ ص۲۰۶، تفسیر المیزان ج۱۵ ص۴۳، تفسیر العیاشی ج۲ ص۲۸۱، تفسیر الصافی ج۱ ص۹۵۹) 🔶 🔸این قوم (اولی بأس شدید) که انتقام قتل اهل البیت (علیهم السلام) را از یهود و وهابیت (صهیونیست) می‌گیرند و بر اسرائیل می‌شورند و فلسطین را فتح میکنند، و وعده الهی در تورات و قرآن را بر خذلان دشمنان یهودی، محقق میکنند، در تصریح از امام صادق (علیه السلام) ذیل همان آیات سوره اسراء، حضرت ۳ بار با تاکید و قسم میفرمایند که «بخدا قسم این قوم هستند» : 2⃣ 🔸«وروی بعض أصحابنا قال: کنت عند أبی عبداللّه جالساً إذ قرأ هذه الآیة « فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولاَهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَاداً لَنَا أُولی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُوا خِلاَلَ الدِّیَارِ وَکَانَ وَعْداً مَّفْعُولاً » [اسراء، ۵]، ⚡فقلنا: جعلنا فداک من هؤلاء؟ ⚡فقال الصادق (علیه السلام) ثلاث مرات: 💥 *«هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ»* 🌐 noo.rs/bzSot (بحارالأنوار ج۵۷، ص۲۱۶ ؛ از تاریخ قم ص۱۰۰) 🔸 🔻امام خمینی (ره) فرمود: 🇵🇸🇮🇷 *«جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت»* eitaa.com/salehy/2228 (صحیفه امام، ج۲۱ ص۲۸۳) 🔸 @Salehi786 @Salehy
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | سخنانی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در یک محفل خصوصی، از دیدار محرمانه با حضرت امام خمینی در سال آخر عمر امام؛ جایی که امام برای اولین بار در حضور سران قوا به ایشان میگویند «شما رهبر بشوید». 📥 سایر کیفیتها👇 https://khl.ink/f/45829
🔰 بررسی مختصات شخصیت و شاکله امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه ▫️معاونت پژوهش مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه برگزار می‌کند؛ نشست بررسی مختصات شخصیت و شاکله امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه با حضور استاد حجت‌الاسلام و المسلمین علی امینی‌نژاد و استاد حجت‌الاسلام موسوی (ریاست پژوهشکده باقرالعلوم) 🕙 زمان: دوشنبه ۱۶ خردادماه، ساعت ۱۸ 📍مکان: سالن اجتماعات امام خمینی رحمةالله‌علیه مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات 📱لینک مجازی حضور در جلسه: skyroom.online/ch/nafahat_eri/neshast 💢 نفحات را در فضای مجازی دنبال کنید؛ | ایتا | آپارات | تلگرام | اینستاگرام |
بسم الله 🔸اعجازی از مؤمن به محمد وآل محمد (علیهم السلام)اعجاز صبر و ایمان سلمان فارسی، الگویی برای صبر و ایمان امروز شیعیان بخصوص در ایران و ملتِ سلمان 🌐 https://hadith.inoor.ir/hadith/232100 ▫️١ 🔸[تفسير الإمام عليه السلام]، قال أَبُومُحَمَّدٍ العسکری (علیه السلام): 🔻 إِنَّ سلمانَ الفَارِسِيَّ (رحمة الله علیه) مَرَّ بِقَومٍ مِنَ اليَهُودِ فَسَأَلُوهُ أَن يَجلِسَ إِلَيهِم وَ يُحَدِّثَهُم بِمَا سَمِعَ مِن مُحَمَّدٍ فی يَومِهِ هَذَا... 🔸امام حسن عسکری (علیه السلام) فرمود: سلمان فارسی (رحمه الله علیه) از کنار قومی از یهود عبور کرد. آن قوم از او خواستند که کنار آنها بنشیند و آنچه را که از محمد (صلّی الله علیه و آله) در آن روز شنیده است به آنها بگوید. پس سلمان به خاطر اشتیاقی که برای اسلام آوردن آنها داشت کنار آنها نشست و گفت: از حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) شنیدم که می‌فرمود: خداوند عزّوجلّ می‌فرماید: ای بندگان من! آیا چنین نیست کسی که خواسته‌های بزرگی از شما می‌خواهد، شما حاجات او را بر نمی آورید مگر کسی را که محبوب ترین مردم پیش شماست به عنوان شفیع قرار می‌دهد و شما به خاطر آن شفیع خواسته‌های او را بر آورده می‌کنید؟ اکنون آگاه باشید و بدانید که محبوب ترین خلق و برترین آنها نزد من محمد و برادر او علی و امامان پس از او هستند. اینان واسطه‌های مردم نزد من هستند. بدانید هر کسی حاجتی دارد و طالب نفعی است و یا آنکه دچار حادثه ای بس صعب و زیان بار گشته و رفع آن را می‌خواهد باید مرا به محمد و خاندان پاکش بخواند تا به بهترین وجه حاجات او را برآورم، خیلی بهتر از کسی که عزیزترین مخلوقات نزد وی را شفیع قرار می‌دهید. آن قوم یهود در حالی که سلمان را مسخره می‌کردند به او گفتند: ای اباعبدالله! چرا به آنها متوسل نمی شوی و به خدا پیشنهاد نمی دهی که تو را ثروتمندترین فرد مدینه گرداند؟ سلمان گفت: من از خدا به واسطه آنها چیز بزرگتر و پر سودتر از همه مال دنیا خواسته ام. خواسته من این است که به من زبانی عطا کند که پیوسته ثناگو و تمجید کننده او باشد و قلبی بدهد که شکر کننده نعمت‌ها و صبر کننده بر مصیبت‌های سخت باشد. خداوند عزّوجلّ به خواسته من اجابت گفته است و آن از پادشاهی سراسر دنیا و صدهزار هزار بار از نعمت‌های آن برتر است. آنها شروع به مسخره کردن او نمودند و گفتند: ای سلمان! تو ادعای جایگاهی عظیم و بلند کرده ای. لازم است تو را در این ادعا بیازماییم. اولین امتحان ما آن است که بر می‌خیزیم و تازیانه‌های خود را بر تو می‌زنیم. پس از پروردگار خود بخواه که دست ما را از زدن تو بازدارد. سلمان شروع به گفتن این دعا کرد: «خداوندا! مرا بر بلا صابر گردان» آنها او را با تازیانه‌های خود می‌زدند تا اینکه خسته شدند. سلمان جز آن دعا سخنی نمی گفت. چون وامانده شدند گفتند: ما گمان نمی کردیم که با چنین عذاب شدیدی که ما بر تو وارد کردیم روحی در بدنی بماند. چرا از پروردگار خود نمی‌خواهی که ما را از زدن تو بازدارد؟ سلمان گفت: زیرا این خواسته خلاف صبر است بلکه به مهلتی که خداوند متعال به شما داده راضی شدم و از او خواستم که بر این بلا به من شکیبایی دهد. چون ساعتی استراحت کردند باز با تازیانه‌ها برخاستند و گفتند: این بار آن قدر به تو تازیانه خواهیم زد که جانت از بدنت بیرون آید یا به محمد کافر شوی. سلمان گفت: هرگز چنین نخواهم کرد. به درستی که خداوند بر رسول خود این آیه را نازل کرد: «الذین یؤمنون بالغیب» (بقره، ۳)، {کسانی که به غیب ایمان می‌آورند.}؛ پس برای آنکه در زمره آن جماعتی که حق تعالی در این آیه مدح ایشان کرده وارد شوم صبر کردن بر سختی‌هایی که شما می‌فرستید بر من آسان است. آن یهودیان دوباره شروع به تازیانه زدن کردند تا اینکه خسته شدند و نشستند و گفتند: ای سلمان! اگر به خاطر ایمانی که به محمد آورده ای نزد خداوند حق تعالی قدر و منزلت داشتی هر آینه دعای تو را مستجاب می‌گردانید و ما را از زدن تو باز می‌داشت. سلمان گفت: شما چقدر جاهلید؟ اگر خلاف آنچه از او خواسته‌ام بکند چگونه دعای مرا استجابت کرده است. من از او صبر طلبیدم پس دعای مرا استجابت کرد و به من صبر کرامت فرمود. من از او نخواستم که شما را از زدن من باز دارد و آنگونه که شما گمان می‌کنید او خلاف دعای مرا استجابت نکرده است. پس باز مرتبه سوم برخاستند و شروع به زدن تازیانه کردند و سلمان افزون بر این دعا، جمله ای نمی گفت: «خداوندا! بر بلاهایی که در محبت برگزیده و دوست تو محمد به من می‌رسد مرا شکیبا گردان» آن کافران گفتند: ای سلمان وای بر تو! آیا محمد به تو اجازه نداده است از روی تقیه به دشمنانت کفری را که خلاف اعتقاد توست بگویی؟ چرا آنچه که تو را به آن مجبور می‌کنیم از روی تقیه نمی گویی؟ 👇
▫️٣ 🔸 سپس رسول خدا (صلی الله علیه و آله) رو به سلمان فارسی کرد و گفت: 🔻یَا بَا عَبْدِ اللَّهِ أَنْتَ مِنْ خَوَاصِّ إِخْوَانِنَا الْمُؤْمِنِینَ، وَ مِنْ أَحْبَابِ قُلُوبِ مَلَائِکَةِ اللَّهِ الْمُقَرَّبِینَ، إِنَّکَ فِی مَلَکُوتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْحُجُبِ وَ الْکُرْسِیِّ وَ الْعَرْشِ وَ مَا دُونَ ذَلِکَ إِلَی الثَّرَی أَشْهَرُ فِی فَضْلِکَ عِنْدَهُمْ مِنَ الشَّمْسِ الطَّالِعَةِ فِی یَوْمٍ لَا غَیْمَ فِیهِ وَ لَا قَتَرَ وَ لَا غُبَارَ فِی الْجَوِّ، أَنْتَ مِنْ أَفَاضِلِ الْمَمْدُوحِینَ بِقَوْلِهِ: «الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ» 🔻ای ابوعبدالله! تو از خواص برادران مؤمن ما و محبوب دل‌های ملائکه مقرب هستی. به درستی که تو در ملکوت آسمان‌ها و در حجاب‌ها و کرسی و عرش و آنچه میان عرش تا خاک است از خورشید طلوع کننده در روزی که هیچ ابر و غبار و تیرگی در آسمان نیست در فضل و کرامت مشهورتری و تو از نیکوترین ممدوحین در این آیه هستی: «الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ». 🔸 📌منبع: 🔻بحار الأنوار ج ۲۲، ص ۳۶۹ 🔻التفسیر المنسوب الی العسکری (علیه السلام): ۲۶ - ۲۴، ذیل آیه سوم سوره بقره. 🌐 https://hadith.inoor.ir/hadith/232100 🔸 @Salehy
▫️٢ 🔸سلمان گفت: خدا به من اجازه داده که در این امر تقیه کنم، ولی بر من واجب نگردانیده است. بلکه به من اجازه داده آنچه شما مرا به آن مجبور می‌کنید نگویم و بر آزارهای شما صبر پیشه کنم. این را بهتر از آن می‌دانم که از روی تقیه آنچه شما می‌گویید بگویم و من غیر این را اختیار نخواهم کرد. پس بار دیگر با تازیانه هایشان برخاستند بسیار به او زدند و خون از بدنش جاری ساختند و از روی سخریه و استهزاء به او گفتند: از خدا نمی خواهی که ما را از زدن تو باز دارد و آنچه که ما از تو می‌خواهیم نمی گویی تا ما دست از سر تو برداریم؟ اگر در ادعای خود صادق هستی که خداوند عالمیان دعای تو را به حق محمد و آل طیبین او رد نمی کند ما را نفرین کن تا هلاک گردیم. سلمان گفت: من کراهت دارم از اینکه خدا را برای هلاکت شما بخوانم از ترس اینکه مبادا در بین شما کسی باشد که حق تعالی بداند که او بعد از این، ایمان خواهد آورد و من از خدا خواسته باشم که او را از زمره مؤمنین بردارد. آن کافران گفتند: (اگر از این می‌ترسی) چنین دعا کن که: خداوندا! هر که تو می‌دانی تا زمان مرگش بر تمرد و کفران خود باقی خواهد ماند هلاک گردان و با این دعا آنچه که از آن می‌ترسی اتفاق نخواهد افتاد. پس در آن حال برای سلمان (مکاشفه‌ای شد و خودش دید) دیوار خانه ای که در آن بودند برای سلمان شکافته شد و رسول خدا را مشاهده کرد که می‌فرمود: به هلاک شدن آنها دعا کن، در میان آنها کسی نیست که هدایت شود. چنانکه نوع قوم خود را نفرین کرد، آن گاه که دانست از قوم او جز آنان که ایمان آورده اند کسی ایمان نخواهد آورد. پس سلمان به آنها گفت: چگونه می‌خواهید شما را نفرین کنم تا هلاک شوید؟ گفتند: دعا کن که خداوند تازیانه هر کس از ما را به افعی‌هایی که سر خود را خم می‌کنند و استخوآنهای بدن صاحبشان را می‌مکند تبدیل کند. پس سلمان چنین دعا کرد و تازیانه‌های آنها به افعی‌هایی تبدیل شد که دو سر داشت. با یک سر، سر صاحبش و با سر دیگر دست راست صاحبش را که با آن تازیانه گرفته بود می‌خورد. پس همه استخوآنهایشان را در هم شکست و خایید و فرو برد. رسول خدا در آن مجلسی که خودشان با اصحاب نشسته بودند فرمود: ای گروه مسلمانان! به راستی که حق تعالی برادر شما سلمان را در این ساعت بر بیست نفر از منافقان و یهودیان یاری ساخت و تازیانه‌های آنها را به افعی‌هایی تبدیل کرد که آنها را در هم کوبیدند و خاییدند و استخوآنهای آنها را در هم شکستند و آنها را فرو بردند. پس برخیزید تا به افعی‌هایی که حق تعالی برای یاری سلمان فرستاده است بنگریم. رسول خدا واصحابش برخاستند و به سوی آن خانه رفتند. همسایه‌های آن خانه که یهودیان و منافقان بودند آن گاه که فریاد آنها را شنیده بودند جمع شده بودند و احوال آنها را از نزدیک دیده و ترسیده بودند و از نزدیک شدن به آنها ابا می‌کردند. چون رسول خدا رسیدند آن افعی‌ها از خانه بیرون آمدند و به خیابان شهر وارد شدند. خیابان تنگ بود و خداوند تعالی آن را وسیع گردانید و آن را ده برابر وسعت داد. سپس آن افعی‌ها به رسول خدا (صلی الله علیه و آله) گفتند: السلام علیک یا محمد یا سید الاولین و الآخرین و به حضرت علی (علیه السلام) گفتند: السلام علیک یا علی یا سید الوصیین و سلام بر نسل پاک شما که مسلط بر امور خلق گردانده شده اند. ما تازیانه‌های این منافقین هستیم که خداوند حق تعالی به دعای این مؤمن (سلمان فارسی) ما را به افعی تبدیل کرد. پس رسول خدا (ص) فرمود: حمد و سپاس خداوندی را که در میان من کسی را شبیه به حضرت نوح (علیه السلام) در صبر کردن و دعا نکردن در بدو حال و نفرین کردن در آخر کار قرار داده است. سپس آن افعی‌ها ندا کردند: ای رسول الله! خشم ما بر این کافران شدید شده است و حکم تو و وصی تو در ممالک پروردگار جهانیان بر ما جاری است. ما از توی می‌خواهیم که از حق تعالی بخواهی که ما را از افعی‌های جهنم گرداند تا در جهنم از عذاب کنندگان آنها باشیم چنانکه در دنیا آنها را فرو بردیم. رسول خدا فرمود: آنچه شما خواستید اجابت شد و بعد از اینکه اجزای بدن کافران را از شکم‌های خود بیرون افکنید به پایین ترین درجات جهنم بروید، تا آنها با مدفون شدن در دنیا خواریشان کامل تر شود و عارشان (در دنیا) بیش تر باقی بماند. مؤمنینی که از قبرهای آنها می‌گذرند از حال آنها عبرت گیرند و بگویند: اینها ملعونانی هستند که به سبب دعای سلمان فارسی که دوست و برگزیده مؤمنان است به غضب الهی گرفتار و خوار شدند. پس آن افعی‌ها اجزای بدن آنها را که در شکمشان بود بیرون انداختند و خویشاوندان آن کافران آمدند و آنها را دفن کردند و بسیاری از کافران مسلمان شدند. بسیاری از منافقان مؤمن، خالص شدند ، و بر بسیاری از کافران و منافقان هم شقاوت‌شان غالب شد و گفتند: این سحری آشکار است. 👇