خطبه های نمازجمعه15شهریور99.m4a
زمان:
حجم:
20.5M
خطبه های نماز جمعه شهر کلور شاهرود در مورخه چهاردهم شهریور 99
✨﷽✨
✍🏻نبی مکرم اسلام (ص) میفرمایند: چهار چیز دل را بمیراند:
1⃣ گناه بعد از گناه (بعد از گناه، استغفار و توبه نشود.)
2⃣ مردی با زنان زیاد همنفس شود. (مردی در محیط زنانه زیاد تنفس کند چون نفسِ زن گرم است و مرد را به سوی خود میکشد.)
3⃣ با احمقی که سودی در بحث با او نیست دهان به دهان شود.
4⃣ همنشینی با مرده. سؤال کردند: مرده کیست؟ فرمود: ثروتمندی که دنبال لذت و خوشگذرانی در دنیا است.
📚نهج الفصاحه
🔺 "هشام بن محمد نقل می کند: همین که آن سر مبارک را وارد مجلس ابن زیاد کردند و نزد آن کافر گذاشتند، مشاور ضد اسلام کاهن که همراه او بود برای خودشیرینی کردن یک دستور داد. که امروز هم الآن مشاورهای خارجی هستند که داعشها را با مشورت به جان مسلمانان می اندازند.
🔸 دو داعش در آن زمان بود. یکی مشاور یزید بود یکی هم مشاور ابن زیاد. مشاور یزید در وقتی که به یزید خبر دادند که مسلم بن عقیل علیه السلام به کوفه آمده، با آن مشاور داعشی خودش صحبت کرد که من چه کار کنم؛ چون می دانست که مردم عراق با امام حسین میانه خوبی دارند. و ممکن است که اشتباهاً کارش به شکست بینجامد. این بود که از او پرسید چه کار کنم؟ زود رفت یک کاغذ آورد. گفت این وصیت پدر توست، گفت به آن عمل می کنی؟ گفت بله. وصیت را خواند نوشته بود که کار کوفه و مسائل شیعه را به ابن زیاد واگذار کن.
🔹 این یک مشاور داعشی یزید. یک مشاور ابن زیاد داشت همین که آن سر مطهر را به مجلس آوردند و جلوی آن ملعون گذاشتند، رو به او کرد و گفت: من چه کار کنم؟ یک کاری گفت که هیچ کس باور نمی کرد که در مسلمانها انجام دهند و به عقل هیچ مسلمانی نرسیده بود؛ فقط او می دانست. گفت "قُم فَضَع قَدمَک علی فَمِ عدُوِّک"، با پا روی دهان دشمن برو.
🔺 بعد هشام نقل می کند از این عمل که هیچ گوشی از دوستان امام حسین نمی تواند بشنود و شاعری آن عمل را بیان کرده می گوید: "یُعظِّمونَ له اَعوادَ منبرِه" یعنی این مردم شام (دشمنان خاندان رسالت) اگر به آنها بگویند روی این منبر پیامبر رفته می آیند آن را ببوسند. "یُعظِّمونُ له اَعوادَ منبرِه" چوبها را می بوسند "و تحت أرجُلِهم أولادَه وضَعوا" ولی اگر بگویند این پسر دختر پیغمبر آخرالزمان است، بلند می شوند و رویش پا می گذارند.
❎ اینها نتایج نزدیک شدن به دشمنان اسلام است و از آنها استفاده کردن است. در طراحی کردن، مملکت داری از آنهاست.
☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@seyedololama
3.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥به مردم خدمت کنید
🔻امام خمینی(ره):مبادا یک وقت یک کسی احتیاج به استاندار داشته باشد، نتواند او را ببیند. این همان طاغوت است که نمیگذارد این طور بشود
@Fars
@kolur_shahrood
🔹«يا أيها الذين آمنوا إذا نودى للصلوة من يوم الجمعة فاسعوا إلى ذکر الله و ذروا البيع ذلکم خير لکم إن کنتم تعلمون.
🔹 سوره جمعه آيه ٩
🔴نماز عبادی-سیاسی و وحدت آفرین جمعه این هفته ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ شهر کلور(بخش شاهرود)
♦️به امامت حجت الاسلام والمسلمین شیرعلیپور امام جمعه کلور (شاهرود)
♦️🌺پیش از خطبه
♦️سخنرانی:
حجت الاسلام والمسلمین تهامی
🔸قاری قرآن و موذن:
سید علیرضا وحیدی
🔸مجری :
سید آغاسی جوادپور
از تمامی نمازگزاران عزیز خواستاریم:
🔹در منزل وضو بگیرند
🔹ماسک و دستکش
و سجاده و مهر همراه داشته باشند.
روابط عمومی ستاد نماز جمعه کلور
@kolur_shahroo
خطبه اول 21شهریور.m4a
زمان:
حجم:
14.46M
خطبه های نماز جمعه شهر کلور شاهرود در مورخه بیست و یکم مرداد شهریور 99
خطبه دوم 21شهریور.m4a
زمان:
حجم:
17.34M
خطبه های نماز جمعه شهر کلور شاهرود در مورخه بیست و یکم مرداد شهریور 99
خطبه دوم نماز جمعه کلور ۹۹.۶.۲۱
نظارت میدانى ؛ وظیفه مهم مجلس
مهمترین شاخصهى مسؤولین نظام اسلامى، بعد از التزام به شرع مبین و آرمانهاى انقلاب اسلامى، مردمىبودن و حضور مستمر در بین مردم است. امام خامنهاى در این باره فرمودهاند: «... وقتى این نباشد، انسان از حال جامعه غافل مىشود و همیشه نگاهش به كلّیّات [است] مثل كسىكه با هواپیما دارد از روى یك شهرى عبور مىكند...»
نظارت بهعنوان بال دوم حركت مجلس انقلابى، یك پیشنیاز و زیرساخت اصلى دارد و آن اینكه؛ باید، نظاممند، هدفمند، بهنگام، پیشگیرانه، هوشمند و تركیبى از كار صف و ستاد باشد.
این نظارت، به دو گونه قابل تصور است؛ یكى نظارت بر عملكردها از طریق جلسات و مطالعات و گزارشها و تذكرات و احضار و استیضاح و... كه در جاى خود بایسته و لازم است. اما دومین گونه نظارت، نظارت میدانى و رو در رو و در صحنه است.
سفر اخیر دكتر قالیباف به خوزستان در این قالب ارزیابى مىشود. بهخصوص اینكه وى، نظارت میدانى را وعده داده بود و اكنون به آن عمل كرده است. آنچه امروز در این منطقه ولایى و انقلابى با مردم صبور و مقاوم آن مشاهده مىكنیم، نه در خورِ شأن این استان و مردم آن است و نه در شان نظام اسلامى. بدین جهت است كه باید به خوزستان- فارغ از هرگونه افراط و تفریط- بانگاه ویژه و خاص نگریست و براى مشكلات آن برنامهریزى و اقدام كرد. بنابراین انجام اولین سفر نظارتى به استان خوزستان از این نگاه، قابل تقدیر و تحسین است.
قبل از انجام سفر و در حین و پس از آن، فضاسازىهاى پرحجم رسانهاى در داخل و خارج انجام شد كه جاى تعجب و تأسف داشت. معلوم است كه عدهاى كه دستشان از برنامه و عمل خالى است، اینگونه اقدامات انقلابى و جهادى را كه از مجلس انتظار مىرود برنمىتابند. آنچه در این میان مهم است اینكه این نحوه حضور درمیان مردم كه سال گذشته با ابتكار رئیس قوه قضائیه آغاز شد، باید با برنامه و هدفمند و با نتایج گرهگشا و ملموس براى مردم ادامه یابد.
@kolur_shahrood
نگاهى به تمدید دادگاه ویژه مفسدان اقتصادى و الزامات آن
دو سال پیش و در 20مرداد ماه سال 1397 بود كه، رئیس قوه قضائیه در نامهاى به رهبر معظم انقلاب اسلامى درخواست كرد، اجازه اقدامات ویژه در برخورد قاطع و سریع در چارچوب قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادى كشور و قانون مجازات اسلامى داده شود. رهبر انقلاب اسلامى نیز با این درخواست موافقت فرمودند. پس از گذشت دو سال، آیت الله رئیسى طى درخواستى خواستار تمدید آن اجازه شد كه با موافقت رهبرى مواجه گردید: «بسمه تعالى؛ با پیشنهاد موافقت مىشود. مقصود آن است كه مجازات مفسدان اقتصادى سریع و عادلانه انجام گیرد. در مورد اتقان احكام دادگاهها دقت لازم را توصیه فرمائید. والسلام علیكم و رحمة الله - سیدعلى خامنهاى.» چنانچه ملاحظه مىكنید در این موافقت كوتاه، سه كلیدواژهى «سرعت»، «اتقان» و «عدالت» وجود دارد، جاى بحث و بررسى دارد.
برگزارى این دادگاهها - حتى براى وابستگان مسؤولان ارشد نظام و مسؤولان متخلف دستگاه قضایى و برخى قضات متخلف- موجب شد، امیدوارى بیشترى به روند مبارزه عادلانه و ریشهاى با فساد در اذهان عامّه مردم بهوجود آید و مورد تحسین و تقدیر همگان قرار گیرد.
اراده قوه قضاییه بر این است كه در اسرع وقت براى دائمى بودن دادگاههاى مبارزه با مفاسد اقتصادى و همچنین اخذ مجوزهاى قانونى براى رسیدگىهاى خاص در پروندههاى اخلال در نظام اقتصادى به زودى پیشنهادات و نیازمندىهاى قانونى خود را تسلیم مجلس كند و به حكم قانون اساسى، قانونگذارى را از مجلس بخواهد.
مجازی شدن آموزش و لزوم مواجهه فعال مردم و مسئولین
مسئله مجازی شدن آموزش را نباید یک مسئله موقت و به دلیل مسائل کرونا دانست. اینگونه نیست که بخاطر کرونا یک یا دو سال آموزش مجازی شود و بعد از آن دوباره به وضعیت قبل برگردد. براساس روندها، آموزش در افق آینده نزدیک (حداکثر ۵ تا ۱۰ سال آتی) به سمت مجازی شدن کامل ، پیش میرود و تنها اثر کرونا ، تسریع این فرآیند بود به طوری که بازه زمانی ۵ تا ۱۰سال را به ۳تا ۵ سال کاهش داد.
انتظار می رود مسئولان ملی و استانی و شهرستانی اقدامات ذیل را در بازه یک تا سه سال آتی انجام دهند:
۱- ایجاد زیرساختهای بومی و سالم و امن برای گسترش آموزش مجازی در کشور (با کاهش استفاده از بسترها و زیرساختهای غیر بومی)
۲- توزیع متناسب امکانات مجازی بهگونهای که در موضوع دسترسی به فضای مجازی ، فاصله طبقاتی ایجاد نشود.
۲- ارائه خدمات حمایتی برای اینکه خانوادهها ابزارهای لازم برای آموزش مجازی را تهیه کنند.
3- باید برای مسائل تربیتی و پرورشی و فوق برنامهای مدارس در این بستر چارهای اندیشید.
۵- هرچه زودتر زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات ایجاد شود.
خطاب به خانوادهها و والدین :
اول- والدین باید بدانند با پدیدهای مواجه هستند که از یک سو نباید فرزندان در آن رها شوند و از سوی دیگر نباید کاملا، مانع حضور فرزندان شوند.
دوم- سواد فضای مجازی ( نحوه استفاده از محتوای موجود در فضای مجازی ) را برای خود و فرزندمان آموزش دیده و زمینه آموزش فرزندانمان را نیز فراهم کنیم.
سوم- باید همانطور که در زندگی واقعی به فرزندمان بایدها و نبایدها را تعریف میکنیم، همان را در فضای مجازی نیز، تعریف کنیم.
چهارم- در موضوع آموزش مجازی، ممکن است فرزندانمان کمی دچار اضطراب شوند که درسها را خوب نفهمند، یا سطح علمیشان کمی اُفت کند، ما باید این نقص را جبران کنیم، خودمان، در کنار فرزندانمان باشیم و به ایشان در آموزش مجازی کمک کنیم. بیتردید با نگاه عمیق و بصیرانه است که میتوان تهدیدهای این فضا را به فرصت تبدیل کنیم.
@kolur_shahrood