‼️ نخواندن سوره در نماز مستحبی
🔷 در نمازهای مستحبی، خواندن سوره لازم نیست، اگرچه آن نماز به واسطه نذر کردن واجب شده باشد ولی در بعضی نمازهای مستحبی که سوره مخصوص در آن وارد شده، مانند نماز برای والدین، اگر بخواهد به دستور آن نماز رفتار کند، باید همان سوره را بخواند.
📕منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۱۸۳
🆔 @resale_ahkam
15.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حرف مردم در سیوچهارمین سالگرد رهبری آیتالله خامنهای
D1738445T13648216(Web).mp3
زمان:
حجم:
460K
🔹سخنرانی آیت الله حق شناس با موضوع "احسان به خلق خدا
🎙#آیت_الله_حق_شناس
🔴 فراموشی خدا و فروپاشی خانواده
✍️ احمدحسین شریفی
«وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰ(طه، ۱۲۴)
و هر کس از یاد من روی گرداند همانا (در دنیا) معیشتش تنگ شود و روز قیامت او را نابینا محشور میکنیم.»
🔻بیجهت نیست که براساس آمارهای بینالمللی، بیشترین داروهای افسردگی در میان بیدینان و در جوامع به ظاهر پیشرفته و مرفه مصرف میشود.
و بر اساس آمارهای ملی، بیشترین فراوانی #طلاق و بیثباتی خانواده در کشور ما نیز مربوط به مناطق و خانوادههای به ظاهر مرفه و دهکهای بالا گزارش میشود.
#اخلاق
#دین
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴ایمانستیزی و امیدسوزی؛ دو هنر اصلی مدعیان روشنفکری
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد فرصتی شد، مطالب نوشتاری یک ماه گذشته پارهای از مدعیان روشنفکری و «غربزدگان وطنی» را مرور کردم. مع الاسف، حتی یک تحلیل امیدآفرین و یک خبر مثبت از موفقیتهای کمنظیر ملی و بینالمللی جمهوری اسلامی در ماههای اخیر، در نوشتهها و مطالبی که به صورت روزانه منعکس میکنند، دیده نشد!
🔻دو نقطه مشترک همه نوشتهها و گفتههای آنان عبارت بود از: «ایمانستیزی» و «امیدسوزی».
🔷توضیح آنکه:
مهمترین مفاهیم و محورهایی که در منابع خبری و کانالهای اطلاعرسانی این دسته از تحصیلکردگان کشور مشاهده شد را میتوان در مفاهیم و محورهای زیر خلاصه کرد:
یک. القای «یأس» و «ناامیدی» و حتی «ناتوانی» به مخاطبان با ترفندهای مختلف؛ تا جایی که بعضاً با صراحت مردم ایران را مردمی «ریاکار»، «بیدین»، «دچار فقر روحی و معنوی» معرفی میکنند.
دو. القای «بنبست» سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و «بحرانی دانستن» شرایط کشور؛
سه. تأکید بر ضرورت «ارتباط با آمریکا» به عنوان تنها راه خروج کشور از بحران!
چهار. تخطئه هر گونه توانایی و پیشرفت و تمسخر تلاش دولت در برقراری روابط تجاری و اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه و غیرغربی؛
پنج. ارائه «تفاسیر لیبرالیستی و تساهلی از دین و ارزشهای دینی»: و تخطئه التزام به ارزشهای اجتماعی اسلام؛
شش. «نفرتپراکنی» علیه مدافعان انقلاب و معتقدان به ارزشهای اسلامی؛
هفت. دفاع روشنفکرانه از اغتشاشگران و قاتلان نیروهای امنیتی؛
هشت. قلمفرسایی علیه حکم قصاص و مواجهه قانونی با هنجارشکنان؛
نه. تشویق دختران و زنان به «برهنگی» و «تننمایی» و «هنجارشکنی عمومی»؛
ده. دعوت به «رقص» و «موسیقی در ملأ عام» و سایر رفتارهای هنجارشکنانه؛
یازده. توصیه به زوجین برای دوری از خانه و خانواده و اصالت دادن به آزادیهای فردی؛
دوازده. تبلیغ و تئوریزه کردن «آنارشیسم سیاسی» و سخن گفتن در مزایای «بیدولتی» و «نافرمانی مدنی».
#روشنفکری
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
🔻سنخشناسی نیروهای اغتشاش
🖊 مهدی جمشیدی
۱. رهبر انقلاب، تاکنون حتی یکبار نیز تعبیر «اعتراض» را برای جریان اغتشاش به کار نبردند؛ چراکه نه هدفها و خواستههای آنها را بهحق و روا میدانند و نه روش و صورت عملشان. مسألۀ جریان اغتشاش، اعتراض به یک مشکل اجتماعی یا حاکمیتی نبود که بتوان آن را در قالب اعتراض اجتماعی قرار داد، بلکه روشن است حرکت و جریانی که از آن سوی مرزها، طراحی و تعریف میشود و آشکارا، شعارها و خواستهها و رفتارهای آن، توسط دشمنان انقلاب مطرح میگردد، هیچ نسبتی با اعتراض اجتماعی ندارد. این جریان، «اعتراض» نبود، چون هدف صریح و پیدای آن، براندازی بود و به امری کمتر از تغییر نظام سیاسی بسنده نمیکرد. همچنین این جریان، «اجتماعی» نیز نبود؛ چون از درون جامعه برنخاست و مردمخیز و درونزاد نبود، بلکه همهچیز از بیرون، صورتبندی شده بود و حجم بسیار اندکی از مردم نیز که با آن همراهی کردند، دچار روایتزدگی شدند. این در حالی است که جنبش اجتماعی، بهواقع جامعهزاد و بومی است و از عمق ارادۀ جامعه برمیخیزد و بدنۀ مردمیِ پایبند و گسترده دارد.
۲. با این حال، عدهای از درون انقلاب اصرار دارند که نخست، این جریان را «اعتراض اجتماعی» بنامند و آنگاه، آن را بهرسمیت بشناسند و «سیاست نظام» را بر اساس خواستههای آنها بازتعریف کنند. بر این اساس، یک جریان غیراجتماعی و تحمیلی توانسته است ذهن کسانی را ویروسی کند و دستگاه محاسباتی آنها را دچار اختلال نماید، تا آنجا که میخواهند از درِ مصالحه و سازش با این جریان وارد شوند و در حکمرانیِ انقلابی، تجدیدنظر کنند تا شاید رضایت نیروها و لایههای جریان اغتشاش فراهم آید. برخلاف تصور برخی تحلیلگران، ما با قشر خاکستری مواجهه نیستیم و اغتشاش، مساوی با این قشر نیست؛ چنانکه لایهبندی رهبر انقلاب نشان میدهد که ایشان میان مردم - که حتی خاکستریها را نیز در برمیگیرد - و جریان اغتشاش، تمایز میگذارند و حاضر نیستند جریان اغتشاش را از جزئی از مردم معرفی کنند. شکاف تحلیلی و تجویزی میان نگاه رهبر انقلاب با برخی دیگر از همین نقطه آغاز میشود.
۳. روایت رهبری از نیروهای جریان اغتشاش، با سهگانۀ «غرض» و «غفلت» و «رذالت» مشخص شده است. مغرضان، کینۀ انقلاب و ارزشها را به دل دارند و میخواهند نظم سیاسی را در هم بشکنند و صورت دیگری را بیافرییند و در این راه، از هر بهانهای برای پیشروی و جریانسازی بهره میگیرند. البته مغرضان، هم کسانی را در بر میگیرد که خواهان زوال تمامیّت نظام جمهوری اسلامی هستند و سودای نظام سیاسیِ دیگری را در سر دارند و هم کسانی را شامل میشود که در بخشهای از قدرت حضور داشتند و در پی استحالۀ نظام و ساختشکنی معنوی و ماهیتی آن هستند. اراذل نیز مزدوران یا مزدبگیرانی بودند که دست به آدمکشی و تخریب زدند و حداقلهای اخلاقی و انسانی را زیر پا نهادند. جالب است که جریان اغتشاش که مدعی خصوصیت جنبشی و فاخر بودن است و دعاوی روشنفکرانه و تجدّدی دارد، از چنین لایهای تشکیل شده بود.
۴. تکلیف «مغرضان» و «اراذل» مشخص است، اما «غافلان» که رهبر انقلاب، آنها را اکثریت دانسته و «احساساتی» و «کمعمق» معرفی کردهاند، بیشتر درخور تأمل هستند. این جماعتِ عمده، بهآسانی دچار «جوّزدگی» و «روایتزدگی» میشوند و فریب میخورند. سادهلوحی در مقام فهم و تحلیل، اینان را به «پیادهنظام جبهۀ دشمن» تبدیل کرده است. اینان، بازیخوردگانِ کجروایتها هستند و ثبات و تعادل ندارند و در اثر هیجانزدگی، به هر سو متمایل میشوند. از قضا، این جماعتِ عمده را باید خطر جدّی به شمار آورد و مجال نداد که ضعف تحلیلیشان، آنها را به ابزاری در دست جبهۀ دشمن تبدیل کند و دشمن از اینان، «بسیج شبهاجتماعی» بیافریند. آدمهای سطحی و بیخبر و سادهلوح که از مرگ طبیعی، ظلم ساختاری را نتیجه میگیرند و مانند طوطی، فقط تکرار میکنند، همیشه میتوانند تنش و تلاطم بیافرینند و برنامههای دشمن را به پیش ببرند. رها کردن اینان در آغوش آلودۀ روایتگریِ رسانههای دشمن، زمینۀ تهدید تولید میکند که ممکن است هر لحظه، تحقق عینی و بیرونی پیدا کند و نظم اجتماعی را مختل نماید. این ذهنهای کممایه و ضعیف، فاصلۀ چندانی با رفتارهای نابخردانه و بحرانزا ندارند؛ چون از فهم و بصیرت و تحلیلمندی، عاجزند و تنها بر موج هیجانها و التهابهای برآمده از کجروایتهای مینشینند و ثبات و قرار جامعه را تخریب میکنند. علاج این لایه، بازاندیشی در روایت است. حاکمیت باید هرچه بیشتر و گستردهتر، به وضع روایتمندیِ حداکثری و آغازین از خود و سیاستهایش و دیگریهایش نزدیک شود و فضای رواییِ خالی باقی نگذارد.
🖇 متن کامل را در اینجا بخوانید:
https://tn.ai/2907515
💬قرآن در مورد بیبیسی چه میگوید؟
◽️«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَىٰ أَوْلِيَاءَ؛ ایکسانی که ایمان آوردید یهود و نصارا را به عنوان دوست و سرپرست خود انتخاب نکنید.» / آیه 51 سوره مبارکه مائده
◾️این آیات #قرآن را دست کم نگیریم. آیا ما شک داریم که مدیران شبکه #بیبیسی از بهاییها و یهودیها هستند؟! آیا حرفهای آنها درست و حرفهای ما غلط است؟!
👤استاد محمدحسین فرجنژاد
#استاد_فرج_نژاد
#دشمن_شناسی
#یادداشت
📝 @FarajNezhad110
هدایت شده از حافظه تاریخی ایرانی
36.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۳۳ دقیقه طوفانی درباره میرزا جواد خان ظریف الدوله؛ نماینده تفکر قاجار در قرن ۲۱
حرفهایی که غربگرایان داخلی دوست ندارند یادآوری شود و پاسخی هم برایش ندارند
+معرفی کتابی مهم درباره مبانی فکری روحانی_ظریف
برای پایین آوردن حجم فیلم، مجبور شدیم کیفیت آن را کم کنیم اما اگر خواستید فیلم را با کیفیت اصلی ببینید از اینجا اقدام کنید 👇
https://youtu.be/hTAhYCR1QQM
برای تهیه کتابی هم که در این قسمت معرفی شده از اینجا اقدام کنید 👇
https://eitaa.com/joinchat/2622488763C2bf91fff0c
🔻برای مشاهده قسمت های قبلی برنامه نیز از اینجا عضو کانال شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/2551251115C119f214b32
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
از وقتی که این فیلم منتشر شده، هواداران ظریف و روحانی به شدت عصبانی و در حال فحاشی در شبکه های اجتماعی هستند.
البته طبیعی است، چون پاسخ منطقی برای این ۳۳ دقیقه ندارند. اصلا مگر کسی میتواند از عملکرد ظریف از جمله بند ۳۷ برجام دفاع کند؟
لطفا در توزیع حداکثری این فیلم کمک کنید، چون پادزهر بسیاری از دروغهای این جریان در همین ۳۳ دقیقه است.