eitaa logo
کانال استادشیرعلیپور ✅
493 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.7هزار ویدیو
114 فایل
@m_shiralipour 👈در این کانال می‌توانيد بیانات، اخبار و رویدادهای مربوط به تبیین و نکات مورد تایید را دنبال کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
شهادت امام سجاد علیه السلام بیست‌وپنجم ماه محرّم، بنا به روایتى - كه شاید هم روایت و قولِ قوی‌تر باشد - وفات امام چهارم علیه الصّلاة و السّلام است. آن بزرگوار، تقریباً سى وچهار سال بعد از حادثه‌ى كربلا، در محیط اسلامى آن روز زندگى كرد و این زندگى، از همه جهت یكى از زندگی‌هاى پر از درس است كه اى كاش كسانى كه از كیفیات عالى این زندگى آگاهى دارند، آن را براى مردم، براى مسلمین و حتّى براى غیرمسلمانان تشریح مى‌كردند، تا معلوم مى‌شد كه چگونه چهارمین امام بزرگوارِ ما، بعد از حادثه‌ى عاشورا كه ضربه عظیمى بر پیكر اسلام ناب و راستین بود، توانست یك تنه بایستد و مانع از ویران‌شدن بناى دین شود. اگر تلاش‌هاى امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام نبود، شهادت امام حسین علیه الصّلاة والسّلام ضایع شده بود و آثار آن نمى‌ماند. سهم امام چهارم، سهم عظیمى است(23/04/1372). پاسخ قاطع امام سجّاد(ع) نقل شده است بعد از آن كه امام سجّاد علیه السّلام پس از حادثه عاشورا به مدینه برگشت - شاید از آن وقتى كه این كاروان از مدینه بیرون رفت و دوباره برگشت؛ ده، یازده ماه فاصله شده بود - یك نفر خدمت ایشان آمد و عرض كرد: یابن رسول الله! دیدید رفتید، چه شد! امام سجّاد علیه السّلام در جواب آن شخص فرمود: فكر كن اگر نمى‌رفتیم، چه مى‌شد! بله، اگر نمى‌رفتند، جسم‌ها زنده مى‌ماند، اما حقیقت نابود مى‌شد؛ روح ذوب مى‌شد؛ وجدانها پایمال مى‌شد؛ خرد و منطق در طول تاریخ محكوم مى‌شد و حتّى نام اسلام هم نمى‌ماند(27/12/1380). رشته‌های فعالیت امام چهارم در زندگى امام چهارم، چند رشته كار وجود دارد كه یكى از آنها، همین رشته اخلاق است. یعنى تربیت و تهذیب اخلاق جامعه‌ى اسلامى. امام سجّاد به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه‌ى اسلامى كمر بست. چرا؟ چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار، بخش مهمّى از مشكلات اساسى دنیاى اسلام كه به فاجعه‌ى كربلا انجامید، ناشى از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامى برخوردار بودند، یزید و ابن‌زیاد و عمرسعد و دیگران نمى‌توانستند آن فاجعه را بیافرینند. اگر مردم آن‌طور پَست نشده بودند، آن‌طور به خاك نچسبیده بودند، آن طور از آرمان‌ها دور نشده بودند و رذایل بر آنها حاكم نمى‌بود، ممكن نبود حكومت‌ها - ولو فاسد باشند؛ ولو بى‌دین و جائر باشند - بتوانند مردم را به ایجاد چنان فاجعه عظیمى؛ یعنى كشتن پسر پیغمبر و پسر فاطمه زهرا سلام الله علیها وادار كنند. مگر این شوخى است؟! یك ملّت، وقتى منشأ همه مفاسد خواهد شد كه اخلاق او خراب شود. این را امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام، در چهره جامعه اسلامى تفحّص كرد، و كمر بست به این كه این چهره را از این زشتى پاك كند و اخلاق را نیكو گرداند. لذا، دعاى «مكارم الاخلاق» دعاست؛ امّا درس است. صحیفه ى سجّادیه دعاست؛ امّا درس است
🗣️ پنیر مجانی فقط در تله است بذل و بخشش رسانه ای غرب برای مردم ایران با چه هدفی است؟
به قولِ علیرضا زادبر، خشونت کور آن هم در حرم "تحلیل" نمیخواهد. فهمیدن آن آسان است. وجدان می خواهد. وجدان انسانی! اما بعد؛ زشت‌ترین، اشتباه‌ترین و ساده‌لوحانه‌ترین کُنش در این لحظات زدن نیروها و خط خودی است. عجیب است که دوستانی در این لحظات فرصت! را غنیمت می‌شمرند برای زدنِ نیروهای مدافع نظام و انقلاب و هجمه و حمله به نهادها و نیروهای امنیتی ... داعش حمله کرده، به حرم اهل بیت هم حمله کرده و زائر و خادم حرم را مورد حمله کور قرار داده. از قضا جلویش هم گرفته شده و از ۲۴۰ تیر خشابش، فقط ۱۱ تا را توانسته شلیک کند، بعد عده‌ای به جای حمله به دشمنِ واضح و خبیث، در حال فشار روانی آوردن به نیروهای خودی هستند ...
💬 | چرا مفهوم شناخت و شناختی در دنیای رسانه‌ای شده مهم است ◽️مفهوم شناخت: وقتی یک موجود (انسان، حیوان، یک حشره یا هر موجود دیگر) بتواند تصویری از دنیای بیرون را در درون مغز خود بسازد می‌توانیم بگوییم که او به شناختی از دنیای اطراف دست یافته است. گاهی می‌گویند توانایی شناخت، به معنای توانایی یک موجود در خلق و نگهداری یک تصویر درونی (Internal Representation) از دنیای بیرونی (External Presentation) است. ◽️ما در هر لحظه یا در حال ارزیابی و اصلاح تصویر درونی‌مان از جهان اطراف هستیم یا می‌کوشیم تصویرهایی را که دیگران دیده‌اند و ساخته‌اند بخوانیم و بشنویم و بر اساس آن تصاویر درونی خود را اصلاح کنیم یا می‌کوشیم آنچه را در ذهن خود به عنوان مدلی از جهان اطراف ساخته‌ایم، به دیگران منتقل کنیم و تصویر درونی آنها را تغییر دهیم. ◽️حال که با مفهوم شناخت آشنا شدیم خوب است یک سوال بسیار مهم از خودمان بپرسیم شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های آمریکای نظیر واتس اپ و اینستاگرام چطور شناخت و ادراک ما را با الگوریتم‌‌ها، هوش مصنوعی و حباب فیلتر دستکاری می‌کنند؟! با پاسخ به این سوال اهمیت داشتن حکمرانی سایبری رسانه‌ای مستقل را در میابید. 👤سید علیرضا آل‌داود
3.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️میگه حجابم به شما چه مربوطه دکتر رحیم پور ازغدی مثل همیشه کامل و محکم جواب میده 👌👆 ⭕️
🔺اگر خانم مریم میرزاخانی را می‌شناسید ولی این چهار بانوی تاریخ ساز ایرانی را نمی‌شناسید از خود بپرسید چرا باید این بانوان در رسانه ها مطرح نشوند و برای ما الگو نباشند؟!
41.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فیلمی‌ دیده نشده از گزارش تلویزیون شوروی از وضعیت ایران پیش از انقلاب ( ۱۳۵۷) 🔹 برسانید به دست کسانی که می‌گویند شاه داشت ایران را به ژاپن تبدیل می کرد. 🔸 فقر و فلاکتی که در محله های تهران موج می زند در حالی است که شاه روزانه ۶ میلیون بشکه نفت میفروخت ، هیچ تحریمی وجود نداشت ، روابط با آمریکا و اروپا در بالاترین سطح بود و جمعیت ایران فقط ۳۰ میلیون نفر بود .
8.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روایت شهید مصطفی صدرزاده از نماز جماعت شهید بادپا
https://virasty.com/Mahdijamshidi ،،،،،،،، ۱. زنانی که کشف حجاب می‌کنند، برخلاف ادعای‌شان، در پی نافرمانی مدنی نیستند؛ چون نه سیاسی‌اند و نه از سیاست، فهمی دارند. ۲. مسأله‌ی اینان یا «عقده‌ی روانی» است و یا «نفسانیت» که در قالب خودنمایی خیابانی، متجلی شده است. ۳. حتی در اغتشاش هم انگیزه‌ی شخصی داشتند، اما فرافکنی می‌کنند تا متهم نشوند. 🖇 تعلیقه: ۱. عمل اینان، «حرام سیاسی» است؛ زیرا چه بدانند و چه ندانند در حال معارضه‌ی سیاسی با نظام و همراهی رفتاری با دشمن هستند، اما در عین حال، «انگیزه‌ی غیرسیاسی» دارند‌. روایت سیاسی و انتقادی‌ خودشان از معنای رفتارشان، توجیه دروغین است. ۲. برخی تحلیل‌گران، خوانش سیاسی از کشف حجاب دارند و برخی نیز خوانش معرفتی. کسانی انگیزه‌ی این رفتار را «نزاع با نظام سیاسی» می‌دانند و دیگرانی هم «نقص در شناخت دینی». اما اگر تبرج از قبیل «میل» است، ریشه‌ی آن نیز یا «هوس تقواستیزانه» است یا «حقارت روان‌پریشانه». ۳. کشف حجاب را چگونه تعلیل و ریشه‌یابی کنیم؟ یک‌سال از اغتشاش گذشته و اگر پیش از این نمی‌دانستند، دست‌کم اکنون می‌دانند که کشف حجاب، هم شکستن «قانون» است و هم شکستن «دین». بااین‌حال، همچنان «اصرار» دارند. پس آگاهانه است نه جاهلانه و غافلانه. اگر علتش «اختلال ایمانی» نباشد، «اختلال روانی» نیست؟!