فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 از دیروز این ویدئو در حال انتشار است و در کمال ناباوری چندین هزار کاربر در فضای فارسی زیر آن لایک زده اند
تیتر ویدئو این است: «انسان دوستی اسرائیل، وقتی حتی لبنان و سوریه و عراق هم به هواپیمای ایرانی اجازه فرود ندادند»
اینجا توضیح داده که ماجرا مربوط به یک هواپیما ربایی بوده، هواپیما اول به سمت عربستان ميره که اجازه فرود نمیده، بعد میره سمت اردن که اونم اجازه نمیده، وقتی به تلاویو رسیده اجازه ی فرود نداده اند. خلبان گفته: سوخت برای ادامه ی پرواز ندارم و اگر اجازه ندهید روی سر خودتان سقوط خواهم کرد. سپس از ترس اجازه ی فرود داده اند اما طبق گزارش رسانه های بین المللی در آن بازه ی زمانی، برخورد با مسافران ایرانی بسیار بی شرمانه بوده است...
اینطوری تو فضای مجازی دروغ منتشر میکنن
نوشته بود؛
بر روی قبرم این مطلب نوشته شود:
ای برادر، به کجا میروی؟ کمی درنگ کن. آیا با کمی گریه و یک فاتحه خواندن بر مزار من و امثال من، مسئولیتی را که با رفتن خود بر دوش تو گذاشته ایم از یاد خواهی برد؟!
این فقط بخشی از وصیتنامه شهید رضا نادری است.
چقدر ما با این ادبیات فاصله گرفتهایم ... چقدر دنیایمان متفاوت شده است ... کاش باز هم در این شهر و دیار شهیدی بیاید، کاش ...
پیشنهاد مطالعه
(وصیتنامه شهید رضا نادری)
👇👇
https://50sal-ebadat.blog.ir/post/97
⬛ شهادت حضرت زهرا " سلام الله علیها " ، ام ابیها ، ام الائمة النُجَبا ، اولین شهیده ى راه ولایت را ، به ساحت مقدس اولین مظلوم و اولین غریب تاریخ ، مولانا امیرالمومنین حضرت علی « علیه السلام » و ساحت مقدس امام حسن و امام حسین ، دو سرور جوانان اهل بهشت و زینبین " علیهم السلام " ، و ساحت مقدس امام منتقم ، امام عصر " عجل الله تعالی فرجه الشریف " و شما عزاداران تسلیت عرض مینماییم.
▪️التماس دعا▪️
#فاطمیه
29.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر انقلاب: «این نوحه شما کار یک منبر نه، کار چند منبر رو کرد.»
قطعهی #بی_مردم بیش از آن که برای #مردم خوانده شده باشد، برای آنانی خوانده شده است که امروز در #حکومت_اسلامی ، جای حکمرانان و فرمانداران و مسئولانِ حکومت #امیر_المؤمنین علیه السّلام نشستهاند. این قطعه بیش از این که از مردم دعوت کند خود را در ادارهی سرنوشت خویش شریک کنند -که این کار را هم میکند-، مطالبهای مبتنی بر تاریخ از مسئولین است که از سرانجام کنار گذاشتن مردم عبرت بگیرند.
اهل #سقیفه میخواستند بین #حکومت و مردم فاصله بیندازند؛ اما نتوانستند و جریان تاریخ به سمت علی برگشت که حکومتش سراسر مردمسالاری بود. حال این ما هستیم که در نقش #امام و #امت، در همان امتحانی قرار گرفتهایم که مردم زمان أمیر المؤمنین علیه السّلام قرار گرفتند: آیا ما متفاوت عمل خواهیم کرد؟ آیا بر خلاف روزگار شهادت صدیقهی طاهره، ما مردم برای ادارهی بهتر جامعه، در کنار امام خود و نایبش میمانیم؟ آیا بر خلاف حاکمان روزگار شهادت صدیقهی طاهره، زعمای ما، مردم را در کنار خویش نگه میدارند؟
در روزگار ش..هادت حضرت زهرا سلام الله علیها، مردم بودند که میدان را رها کردند و سرنوشت تاریخ به محاق رفت؛ ای کاش در روزگار ما، مسئولین مردم را رها نکنند و ما مردم نیز امام خود را رها نکنیم تا سرنوشت تاریخ یک بار دیگر به محاق نرود.
مردم در حکومت اسلامی همهکارهاند؛ هم هدفند و هم وسیله. این، مهمترین درس اجتماعی فاطمیه است.
توپ تاریخ، امروز در زمین ماست. مردم را جدی میگیریم یا آنها را کنار میگذاریم؟ طرف #علی و #فاطمه میایستیم یا کنار دشمنانشان؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 بالاتر از شهادت
🎥 آقای مصباح شهید آبرو شد
👤 برشی از سخنرانی استاد جاودان
📅 پنج شنبه ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۲
🕌 مسجد امام خمینی(ره)؛ بازار تهران
#امر_به_معروف
#مصباح_انقلاب
✅ چرا سراغ بنزین آمدند؟
1⃣یکم. ترورهای ابتدای دهه شست را خاطرتان هست؟ همان ترور های کور منافقین در بین کوچه و بازار. پروژه ترور همچنان ادامه دارد؛ اما روش و راهبردها تغییر کرده است.
آن سالها بی حساب آدم می کشتند؛ با هدف ناامن سازی و ایجاد رعب و دلهره. بعدها به ترور مسوولین و دانشمندان رسیدند. تا سالها خیال می کردند بزرگان نظام را ترور کنند حرکت کشور متوقف می شود. و حالا مجدد بازگشتند به ترور مردم؛ اما با شیوه و مدل جدید. چرا؟
بندهای پائین تر را همراه باشید.
2⃣دوم. هک بنزین را چطور تحلیل می کنید؟ چرا بنزین؟ این بار دوم است که سراغ هک جایگاه سوخت رفتند. بنزین چه می کند؟ چند روز پیش خبر ترور سربازان مظلوم راسک را داشتیم. اما چرا سرباز؟
🔻عقب تر رویم.
تا حالا به تفاوت براندازی با تجزیه طلبی دقت کردید؟ ضدانقلاب در اغتشاشات سال گذشته از براندازی عبور کرد و به تجزیه طلبی رسید. چرا؟ اساسا فرق ایندو چیست؟
براندازی حذف نظام سیاسی است. اما تجزیه طلبی چندپاره کردن کشور است. یعنی قرار دادن مردم مقابل مردم. این همان پروژه ایست که در ماجرای حجاب هم دنبال می کنند. عده ای کشف حجاب کنند و دوقطبی ایجاد شده و تبدیل به چرخه خشونت شود.
🔻بازهم عقب تر رویم.
به تغییر سبک تحریم ها در این چهل و اندی سال توجه کردید؟ ابتدای انقلاب تحریم های اقتصادی برای مسوولین و دولت ها بود. اما امروز تحریم ها صرفا سفره مردم را هدف گرفته است.
این سالهای اخیر حتی ترورهای مسوولین نیز تغییر کرد. سالهای اول مسوول را می زدند تا به خیال شان اداره کشور بهم بریزد اما امروز سراغ مسوولی می روند که بجز اثر اول، پایگاه عمیق تری در جان و دل مردم داشته باشد. برای همین به حاج قاسم رسیدند.
اساسا چون مردم را می خواهند بزنند، سراغ قهرمان شان رفتند.
🔻اما چرا؟ این تغییر راهبرد برای چیست؟ چطور شد که بازگشتند به ترور مردم؟ و اساسا این ترور مردمی چه تفاوتی با ترور مردمی سالهای اول انقلاب دارد؟
پاسخ یک جمله است: ترور مردم در اول انقلاب کور بود و امروز کاملا هوشمند.
3⃣سوم. دشمن امروز به این سطح از بلوغ رسیده است که هرچه می کشد از مردم است. برای همین از براندازی به تجزیه طلبی رسیده است. فهمیده است جمهوری اسلامی چیزی نیست جز مردم. یعنی برای براندازی سیاسی هم باید مردم را بزند نه نظام را. نظام پوسته است و مردم معنا.
برای همین وقتی از حمایت جمهوری اسلامی در غزه عصبانی است، مذبوحانه سراغ پمپ بنزین می رود تا مردم را تحت فشار قرار دهد. چون ریشه آن ظلم ستیزی را بدرستی در هویت مردم می داند.
همشهری
«گنجشک درنده» اسم مستعار کدام شبکه است؟
در پی خرابکاری چندساعته در سامانه سوخت کشور، رسانههای صهیونیستی بلافاصله ابراز وجود کردند. ممکن است پای موساد در میان باشد. شاید هم، صهیونیستها به علت این که در فلاکت دستوپا میزنند و نیاز به ترمیم روانی دارند، هر اتفاق منفی را در ایران بلافاصله گردن میگیرند!
منشأ خارجی یا داخلی خرابکاری مذکور، پس از بررسی به مراجع ذیربط مربوط میشود. اما در مقام تحلیل، و مسبوق به برخی خرابکاریهای قبلی، نباید از نقشآفرینی احتمالی سرویسهایی مثل سازمان سیا و امآیسیکس غفلت کرد. ضمن این که اغلب خرابکاریها از طریق استخدام مزدور (مانند ماجرای خرابکاری ویروسی در سایت هسته ای نطنز) انجام میشود.
اما فارغ از این که اتفاق صبح دوشنبه را هک یا خرابکاری بدانیم، چند واقعیت را باید مدنظر داشت:
1) خرابکاریها یا اقدامات تروریستی کور که بعضا در گوشه و کنار اتفاق میافتد، قرار بود اواخر شهریورماه- در سالگرد اغتشاشات پاییز پارسال- به شکل ترکیبی انجام شود و برای آن زمان تدارک شده بود؛ اما آن عملیات مشترک، به خاطر بیمحلی تحقیرآمیز ملت ایران، به بنبست خورد؛ و پس از آن هم، عملیات سهمگین «طوفان الاقصی» در تاریخ ۱۵ مهرماه، همچنان که کمر رژیم صهیونیستی را میشکست، نقشه اغتشاش در ایران با چاشنی خرابکاری و ترور را پنبه کرد.
2) هدف از اقدامات ایذایی، تروریستی و خرابکارانه چیست؟ ملتهب کردن جامعه، ترساندن یا عصبانی کردن مردم، و روحیه دادن به اپوزیسیون، برای آمدن به میدان و برپایی آشوب و ناامنی. اقدامات مذکور، قرار بود به جامعه ایران شوک بدهد، بحران بسازد و از ظرفیت مردم علیه کشورشان استفاده شود. اما واکنش متین و خونسرد مردم، مانند آب یخی بود که روی آتش فتنه و فرماندهان خارجی اتاق عملیات ریخت.
3) با توجه به تکرار اخلال سامانه سوخت، باید روشن شود که در فاصله دوساله، چه تجاربی به دست آمده، نقطه آسیب کجا بوده و چرا ایمنسازی سامانه به طور کامل انجام نشده است؟ در عین حال، باید عنایت داشت که حملات سایبری و هک و خرابکاری، ماجرائی پرتکرار در دنیاست و هرچه اتکا به فناوریهای جدید بیشتر میشود، آسیبپذیری هم افزونتر میگردد.
4) عملیات خرابکاری دیروز تقریبا ظرف چند ساعت جمع شد و این قطعا برخلاف خواست طراحان آن، و بهخاطر پختگی مردم در کنار تدابیر دستگاههایهای ذیربط برای مهار چالش بود. هدف دشمن، بحرانسازی و دادن شوک بود؛ اما برعکس، موجب هوشیاری بیشتر شد. کمتر از ۲۴ساعت پس از حادثهای که عملیات روانی پیرامون آن، هزار برابر بزرگتر از خود رویداد بود، موضوع در ذهن مردم بایگانی شده، و شکست طراحان ماجرا قطعی است. آنچه رخ داد، رزمایش فنی در کنار آشنایی بیشتر با کلاهبرداریهای رسانهای در فضای مجازی است.
5) التهابآفرینی و منفیبافی، به بهانه وقوع یک خرابکاری، همبازی شدن با خرابکاران است و همانگونه که تروریستها و خرابکاران، دشمن شمرده میشوند، رسانههای همبازی نیز باید به چشم دشمن دیده شوند. آنچه به بدگمانی بیشتر دامن میزند، این است که شبکه رسانهای مذکور در اغتشاشات پارسال هم با گروهکهای تروریست و تجزیهطلب همپوشانی گستردهای داشت. در واقع همین طیف است که به اقدامات طیف دیگر، ضریب و پژواک میدهد وگرنه خرابکاریها به خودی خود، چیزی جز عملیات ایذایی محسوب نمیشود؛ و ضمنا خالی بودن سیا و موساد و MI6 از اهرمهای قوی را آشکار میکند.
یادآور میشود در اغتشاشات پارسال، شبکهای که زیر نظر موساد و از مبدأ لندن دعوت به شرارت، جنایت و ترور و تجزیهطلبی میکرد، توسط معاون متواری وزارت ارشاد در دولت خاتمی، سردبیری میشد. رمضانپور بهنگام حضور در ایران، سردبیر چند نشریه متظاهر به اصلاحطلبی هم بود.
این سابقه، سرنخ مهمی است درباره این که چرا برخی رسانههای نقابدار در داخل، از خرابکاری منسوب به موساد ذوقزده شدند و البته به کاهدان زدند. شناسایی و بازداشت چند جاسوس از این طیف در حد عضو تیم مذاکرهکننده هستهای و همچنین معاون اسبق وزیر دفاع، عمق نفوذزدگی در طیف مذکور را نشان میدهد.
هدایت شده از شبکه امامت شهرستان سرعین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ خواهشا دو دقیقه دست نگه دار
🔰همه کارهاتو رها کن
👈 بشین این دو دقیقه حرف علامه مصباح رو با جان و دل گوش کنیم و عمل کنیم
#امام_زمان
@sulook
🟢زیست خیالی!
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جلالالدین #مولوی در توصیف معیارهای «دوستی و دشمنی» و «فخر و ننگِ» برخی از افراد میگوید:
بر خیالی صلحشان و جنگشان
وز خیالی فخرشان و ننگشان
گاهی مشاهده میشود که برخی از افراد (حتی افراد به ظاهر تحصیلکرده و باسواد) یک «زیست توهمی» دارند. خوشایندها و بدآیندهای آنان همگی بر اساس معیارهای وهمی و خیالی است. نه دلیل و معیار دوستی و حمایت کردنشان معلوم است و نه دلیل و معیار دشمنی و مخالفت کردنشان!
با توهم و تخیلی، حامی میشوند
و با همان توهم و تخیل نیز خلافخوانی میکنند!
بیچارهتر و بدبختتر از اینان کسی است که به حمایتها یا مخالفتهای چنین افرادی دلخوش یا دلآزرده شود!
#سبک_زندگی
#اخلاق
📚 دریافت شارژ اشتباه
💠 سؤال: فردی به من اطلاع داده که اشتباهی برای خط موبایل شما شارژ فرستادم و شما اون مبلغ رو به ما برگردون؛ مبلغ شارژ قابل توجه است و شاید من این مبلغ رو تا دو سال طول بکشه مصرف کنم، در حال حاضر وظیفه من چیست؟
✅ جواب: اگر امکان برگرداندن شارژ به طرف مقابل وجود داشته باشد این کار را انجام بدهید و در غیر این صورت هر چند دادن مبلغ شارژ به طرف مقابل واجب نیست ولی اگر مبلغ را نپردازید حق استفاده از شارژ را هم ندارید.
#احکام_حق_الناس
🆔 @leader_ahkam
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم «کرمان» و «خوزستان» ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
💠درباره استان خوزستان
📌در تاریخ ۱۲۰ ساله اخیر، خوزستان یکی از اصلیترین مراکز مقاومت ملّت ایران بوده
💎از یک جهت دیگر هم خوزستان یک استان ممتاز است
✨خونِ شهیدانِ همهی استانهای کشور بر روی خاک خوزستان ریخته شده؛
🤝این یعنی خوزستان نماد همدلی و همبستگی همهی ملّت ایران است.
💠درباره استان کرمان
👌مهمترین ویژگیهای کرمان و کرمانیها:
🔶هویّت عمیق فرهنگی
🔷نخبهپروری
🔶نجابت اخلاقی و ایمان صادقانه
🔷پیشگامی در پیوستن به نهضت اسلامی و انقلابی
☝️زمینهی بُروز شخصیّت بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی اینها است.
💠درباره دو انتخابات پیشرو
✅ملّت ایران برای انجام دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی باید به بهترین شکل آماده باشد:
🔻اهمیت مجلس خبرگان رهبری:
📌در موقع لازم میتواند رهبر مناسب را برای کشور انتخاب کند
📌در طول زمان هم میتواند و میباید مراقب حفظ شرایط حیاتی رهبری در شخصِ رهبرِ موجود باشد
🔻اهمیت مجلس شورای اسلامی:
📌طبق قانون اساسی، ریلگذاریکننده آینده کشور است
📌اگر کشور مشکلاتی دارد، برای رفع این مشکلات نیاز به قانونگذاری و حضور مدبّرانه مجلس است
❇️هر دو کلمه «جمهوری» و «اسلامی» وابسته به انتخابات است.
🗳انتخابات:
✔️جلوی بُروز دیکتاتوری را در کشور میگیرد
✔️جلوی هرجومرج و اغتشاش و ناامنی را میگیرد
👇بنده چهار خصوصیّت را در اوّل امسال راجع به این انتخابات به ملّت ایران عرض کردم:
1️⃣مشارکت قوی
👌مشارکت یعنی حضور پُرشور مردم در انتخابات.
❇️ اگر حضور پُرشور مردم در انتخابات باشد ⏪ وحدت ملّی را نشان میدهد
❇️ وحدت ملّی ⏪ قدرت ملّی به وجود میآورد
❇️ قدرت ملّی ⏪ موجب امنیّت کشور میشود
❇️وقتی کشور امنیّت پیدا کرد:
⏪علم در آن کشور پیشرفت میکند
⏪اقتصاد در آن کشور به شکوفایی میرسد
⏪مشکلات گوناگون فرهنگی و اقتصادی و سیاسی در کشور قابل حل میشود
☝️مشارکت یک چنین معجزهای میکند
🗳پایهی تحوّل انتخابات است.
🎙همه کسانی که مخاطبانی دارند، وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند:
📌علمای اَعلام
📌اساتید دانشگاه
📌اساتید حوزه
📌صداوسیما
📌مطبوعاتیها
📌جوانها
📌افراد در داخل خانواده
👆اینها همه میتوانند منادی انتخابات باشند.
2️⃣رقابت واقعی
👌رقابت یعنی:
❇️میدان باز باشد برای مسابقه جناحهای سیاسی و نگاههای اقتصادی و فرهنگی
❇️جوانهایی که میخواهند وارد میدان انتخابات بشوند، با افراد سابقهدار و باتجربه مسابقه بگذارند
❇️همه بتوانند تبلیغات کنند، منتها تبلیغات درست
3️⃣سلامت به معنای حقیقی کلمه
4️⃣امنیّت انتخابات
🔺این چهار خصوصیّت باید انجام بگیرد.
❌بعضیها مردم را از انتخابات دلسرد میکنند
❇️این کار غلطی است، این به ضرر «کشور» است.
❌بعضیها برای اینکه مردم را از انتخابات دلسرد کنند، مدام مشکلات کشور را جلوی چشم میآورند.
❇️اتّفاقاً برای اینکه مشکلات برطرف بشود، بایستی در انتخابات شرکت کرد.
💠درباره مسئله بینالمللی و اسلامی غزّه
📌این حادثه یک پدیده بینظیری در تاریخ اخیر دنیای اسلام است.
🔻از دو سمت، این حادثه بینظیر است:
👈از سمت رژیم صهیونیستی
🚨اینجور خونخواری
🚨اینجور کودککشی
🚨اینجور بمبِ سنگرشکن را روی سر بیماران بیمارستانها انداختن
🚨اینجور بیرحمی
🚨اینجور خباثت
🔺بینظیر است و دیده نشده
👈از طرف مردم فلسطین و مبارزان فلسطینی:
🛡اینجور ایستادگی
🛡اینجور صبر
🛡اینجور مقاومت
🛡اینجور دشمن را دیوانه کردن
🔺دیده نشده
💪همین تسلیم نشدن آنها را پیروز میکند، کمااینکه نشانههای پیروزی امروز دیده میشود.
☑️کمک به مقاومت وظیفه است، کمک به رژیم صهیونیستی جنایت و خیانت است.
📌وجدان دنیا به درد آمده، در عین حال بعضیها باز همان کمکها را دارند به این رژیم ظالم و سفّاک انجام میدهند.
🍀تردیدی نداشته باشید که پیروزی با جبههی حق است. تردیدی نداشته باشید که رژیم غاصب صهیونیستی یک روز از روی زمین ریشهکن خواهد شد و این انشاءاللّه جزو آیندههای حتمی است.
🔘پوشش و حجاب یک ذائقه متغیر فرهنگی یا یک باور عمیق فلسفی؟
✍ علیرضا محمدلو
▫️اگر در جغرافیای مدرن، مساله پوشش را دست کم میگیرند یا حاشیه میدانند و در حد یک ذائقه و تمایل فردی تقلیل میدهند، ناشی از یک دستگاه فلسفی است که در ساختارهای آن جامعه رسوب کرده و تطوراتی متکثر، گسسته و چند پارهای را تجربه نموده است.
▫️انتهای این تغییرات بنیادین و رسیدن به «بدن مندی فلسفی و جامعه شناختی» به جایی رسید که دیگر نقطه اتکا داشتن و مبناگرایی را به سخره گرفته و با فیگور پسامدرن، یک سرگردانی و نسبیت معرفتی را به داشتن معیار معرفت روشن، ترجیح دادند.
▫️این گم شدگی معرفتی در تهی شدن زندگیها از معنا و رسیدن به نقطه بی بازگشت هویتهای سیال و شکل گیری #انسان_پرسهزن و خانوادههای اجارهای و انبوه تنها (به تعبیر رایزمن) و #وزارت_تنهایی و انقلاب جنسی در برخی کشورهای مدرن، تجلی پیدا کرده است.
▫️نمیتوان در #شبکه_خانگی با سریالهای مروج بی ادبی و خیانت و رقص و مصرف دخانیات و ارتباطات خارج از دایره عرف و شرع و پوشش نامتعارف، به #استعارههای_مفهومی و ریشه دار و ارتکازات مذهبی جامعه هجوم برد و پدیده «ذهنیت مهاجر» و «رفتار ناهنجار» در بخشهایی از جامعه نوجوان و جوان را هم به انتظار ننشست.
▫️اگر در بخشی از جامعه مساله #حجاب دچار اعوجاج هم شده باشد، متأثر از یک سبک زندگی است که در بستر ساختارهای فرهنگی و مکانیسمهای اقتصادی و کانونهای رسانهای به یک ایده یا پدیده اجتماعی تبدیل شده است. ایده آلی که فرهنگ و ذهنیت «در لحظه زندگی کن»، «مجاورت مصرف و منزلت»، «هویت سیال» و «پوشش نامتعارف» و «تکثر مرجعیتی» و «فروپاشی و قداست زدایی از خانواده»، «عدم قطعیت و گسستن و پیوستنهای آنی و سریع» را به جامعه پمپاژ کرده است.
🔻لینک ادامه یادداشت:
http://mehrnews.com/x33KWX
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
1003255433_34905173.jpg
109.3K
🔥سه شخصیت خاص دیماه
🔻دوازدهم، سیزدهم و چهاردم دیماه، یادآور نام سه شخصیتی است که رهبر معظم انقلاب بهصورت ویژه و پرتکرار از ایشان تجلیل کردند.
🔻دوازدهم دیماه، سالروز ارتحال دانشمندی است که حتی مخالفان سیاسی او، از سفره گسترده علمی او بهره می بردند.
🔻عظمت شخصیت چندبعدی آیتالله #مصباح_یزدی بهخاطر ضعف مفرط دوستان در معرفی و بغض بیپایان دشمنانش هنوز برای بخش بزرگی از جامعه پوشیده است.
🔻سیزدهم دیماه، سالروز شهادت شاگرد اول مکتب امام خامنهای و فرمانده سپاه انسانیت بدون مرز است.
رفتار او مکتب بود چون #حاج_قاسم_سلیمانی حقیقتا نابغه عملکرد جهادی و جذاب در جامعه و جبهه بود.
🔻چهاردهم دیماه، سالروز شهادت کسی بود که رهبر انقلاب او را «دانشمند مؤمن و جهادگر»، «شخصیت ارزشمند»، «کانون امید و ابتکار و نوآوری»، «یکی از فرزندان صالح انقلاب» نامیدند و بارها از او تجلیل کردند.
🔻دکتر سعید #کاظمی_آشتیانی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان غرب آسیا که با توسعه دانش سلولهای بنیادی دست برتر علمی را برای ایران ایجاد کرده بود، در فهرست ترور موساد قرار گرفته بود.
#یادداشت
#علیرضا_معاف
🔻اثبات عملی آیات قرآن در #فلسطین
🔸تجربه بیش از چهل ساله #انقلاب_اسلامی هم در عمل نشان داده، هر جا نظریه و دکترین «مقاومت» و «مقاومت فعال» حاکم بوده، کارآمدی و پیشرفت و حل مشکل، از نتایج آن بوده است. نمونه بارز کارآمدی نظریه مقاومت، موفقیتهای کمنظیر جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا در برابر کل دنیای غرب و صهیونیستهاست.
⬅️ ادامه یادداشت را اینجا بخوانید
🔸خاطرهای درسآموز از مسئولیتپذیری اجتماعی آیت الله حائری شیرازی🔸
(ناقل خاطره: محمدعلی نادعلی)
در تابستان سال ۷۷ با دوستانی به همدان رفتیم تا دو سه روزی در معیت استاد «حاج شیخ حسین انصاریان» باشیم. پیش از ظهر، ما را به سیاحتی در درّۀ «گنجنامه» بردند. چون تابستان و تعطیلات بود، جمعیت زیادی آمده بودند. متوجه شدیم مردم برای قضای حاجت مشکل دارند. به ما هم سرایت کرد؛ چون سه چشمۀ توالت موجود در گنجنامه گرفته بود که کاسۀ آنها پُر و لبریز از کثافت شده بود. مردم به ناچار با سنگ و کلوخ و ... قضای حاج می کردند.
ما که قصد داشتیم در آنجا تا غروب بمانیم، دیدیم با این وضع ممکن نیست لذا تصمیم گرفتیم کمی در تپه ها و باغات پیاده روی کنیم و برگردیم. ساعاتی بعد که به محل پارک ماشین ها کنار توالت های غیر قابل استفاده برگشتیم، متوجه صف مردم برای قضای حاجت و وضو گرفتن بعضی دیگر شدیم.
تصور کردیم شهرداری یا سازمان گردشگری که پول ورودی می گیرند، دستشویی را درست کرده اند! اما در میان مردم سخن از یک شیخ محترم بود که می گفتند به اینجا آمده برای دیدن گنجنامه و کار را ایشان درست کرده اند. راننده ما -که آنجا مانده بود- برایمان نقل کرد که یک روحانی آمد و وضع مستراح ها و مشکل مردم را که دید، اول سراغ مسئولین را گرفت، کسی حضور نداشت. از راننده و همراهانش کمک خواست و آنان هم چون دیدند آنجا پر از تعفّن و ... است، به ایشان گفتند: «خیلی بوی بد می دهد و ابزاری برای پاکسازی نداریم. شیرهای آب هم خراب اند. نمی توانیم کاری بکنیم». لذا خود ایشان رفتند و اوضاع را دیدند. آنگاه، لباس روحانیت را از تن در آوردند و آستین ها را بالا زدند و دست هایشان را در کیسه های پلاستیکی میوه هایی که در ماشین بود کردند. سپس گفتند هرچه کیسۀ پلاستیک در ماشین ها هست، بیاورند. ایشان پارچه ای روی دهان و بینی خود بستند و شخصاً تمام اشیاء و لجن ها و ... را با دست از کاسه های توالت بیرون کشیده و در کیسه ها ریختند و از راننده و محافظ ها -که حالشان به هم میخورد- خواستند از درّه با دبّه ها آب بیاورند. پس از تخلیه و باز کردن گرفتگی ها، همۀ توالت ها را شسته و آمادۀ استفاده مردم کردند. خرابی لوله ها و شیرهای آب را هم برطرف کردند و سپس، خود را طاهر کرده، وضو گرفته و در گوشۀ باغچه ای در آن نزدیکی به نماز ایستادند.
مشتاق شدم بروم ایشان را ببینم و بدانم کدام روحانی اند. از دور به ما نشانش دادند و تا آمدیم به ایشان برسیم سوار خودرو شده بودند. ماشین چرخی زد و از کنار ما رد شد و دیدم ایشان «آیت الله حائری شیرازی» نمایندۀ ولی فقیه و امام جمعه شیراز است. بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم و به همراهان گفتم: ای کاش رسیده بودیم و برای این کار، دستشان را بوسیده بودیم. همراهم به شوخی گفت: حالا نذر کن هر وقت دیدی، ببوسی تا قضای دست بوسی را بجا بیاوری! من با جدّیت گفتم: نذر می کنم حتما برای بوسیدن هر دو دستش به شیراز بروم.
چند ماه بعد استاد «حاج شیخ حسین انصاریان» را برای منبر به شیراز دعوت کردند و من هم برای دیدن آشنایان و دیدار ایشان و میزبانش «آیت الله حائری» به شیراز رفتم. هم فال بود و هم تماشا. هنگامی که به خانۀ آیت الله حائری رفتیم، تعدادی از روحانیان و مسئولان نشسته بودند. می دانستم آقای حائری به هیج وجه نمی گذارند کسی دستش را ببوسد. وسط مجلس ایستاده و اعلام کردم حاج آقا اجازۀ دست بوسی نمی دهند، اما من چند ماه پیش در همدان برای کاری که کرده اند، نذر شرعی کرده ام تا در نخستین دیدار، هر دو دست ایشان را ببوسم. بلافاصله، به سمتشان رفتم و با ذکاوت و هوشی که داشتند متوجه علت شدند. تا آمدند دست ها را پس بکشند، آن دو را گرفتم و بوسیدم و بر دیده گذاشتم. به مطایبه و نکته پرانی همیشگی گفتند: شما فقط اهل تشویق کار خوب هستید یا اهل عمل به کارهای خوب هم هستید؟ عرض کردم: دعایمان کنید که اهل عمل بشویم، چون پیش از جنابعالی، ما هم گرفتاری مردم و خودمان را در آن تنگه دیده بودیم و رد شدیم. کُمیت کار ما لنگ است، امیدوارم از شما بیاموزیم. بعد آهسته تر فرمود: حالا نمی خواهد به این آقایان بگویید. بین خودمان باشد.
#مسئولیت_پذیری_اجتماعی
#ذلت_باطنه
@haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 کم شد زجمع خستهدلان یار دیگری
بر دار رفت پیکر سردار دیگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▶️ سخنان شهید بهروز مرادی از همرزمان شهید جهان آرا و سازنده تابلوی معروف" به خرمشهر خوش آمدید جمعیت 36 میلیون نفر " و از مدافعان خرمشهر ، ساعاتی پیش از شهادت:
چرا وضعیت شهر این طوری شده ؟ چزا مسئولان بی خیالن ؟ این از وضعیت مواد مخدر و این هم از بی حجابی ...
یه خانمی اومد خرمشهر بهش گفتن این چه وضعیه اومدی بیرون ، گفت میخواستید آزاد نکنید شهر مال ماست !
ما بسیجی هستیم امام رو داریم هر کسی به امام خیانت کنه ما از امام دفاع میکنیم ، میخوای با بی حجاب باشه یا بی بندوباری یا دهنکجی یا مسخره کردن
تو خیابون مسخرهمون میکردن ، به من میگفتند شهیدان زنده اند ما چرا باید بجنگیم!
جنگیدن با اسلحه خیلی راحته ،شیمیایی شدن خیلی راحته ، جنگ امروز جنگ فرهنیگه . دشمن ما بعث و آمریکا و... نیست دشمن ما خودمون هستیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانم ها حتما ببینید و برای دوستانتون ارسال کنید
وقتی حجاب نباشه دیگه زنها باید بیفتند دنبال مردها 😊
تمام شعار فمنیسم به نفع مرد هست نه زن