eitaa logo
کانال استادشیرعلیپور ✅
417 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
112 فایل
سیاست و عبادت هرگز جدا نیستند. 👈در این کانال می‌توانيد بیانات، اخبار و رویدادهای مربوط به تبیین و نکات مورد تایید را دنبال کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ باسمه تعالی درپی اعلام ستاداستانی مبارزه با ویروس کرونا به جهت وضعیت قرمز شهرستان خلخال وبخش شاهرود کلورو بانظرستاداستانی مقابله باویروس کرونا،اعلام دانشگاه علوم پزشکی این هفته روزجمعه مورخ ۲۲ مرداد ماه نماز جمعه در شهر کلور برگزار نمی گردد. انتظار می رود مردم عزیز نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی نهایت همکاری لازم را جهت جلوگیری از شیوع مجدد بیماری کرونا داشته باشند. @kolur_shahrood
باسمه‌تعالی چند نکته در مورد اقدام ناشایست و غیر دیپلماتیک سفیر جدید انگلیس، که با انتشار یک عکس در کنار سفیر روسیه، خواسته یا ناخواسته، روزهای اشغال و تحقیر ملت ایران را یادآوری کرد: ۱) سفیر انگلیس خبیث که سابقه امنیتی دارد، در آغاز مأموریتش باید به شدت تنبیه شود تا مراقب رفتارش باشد. ۲)رفتار سفیر روسیه دور از انتظار بود و انتشار یک متن دو پهلو، این رفتار بی ادبانه را جبران نمی کند.وی باید با صراحت ازملت ایران عذرخواهی کند. ۳)دولت روسیه باید سفیرش را توجیه کند تا مراقب باشد در دام اطلاعاتی سفیر انگلیس خبیث نیفتد. ۴) دستگاه دیپلماسی کشور باید برای برخورد متناسب با این گستاخی تدبیر نماید. @kolur_shahrood
سخنرانی شب چهارم محرم۱۴۰۰.m4a
24.46M
♦️🌱🌹🌱♦️ 🌹🏵🌹🏵🌹🏵 سلسله جلسات محرم۱۴۰۰ 🍁 عوامل تنها گذاشتن ولی خدا ع در عاشورا 🏵حجت الاسلام والمسلمین شیرعلیپور جلسه چهارم @kolur_shahrood
🔰مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) شهرستان خلخال برگزار می‌کند: 🔸 کارگاه مهارت افزایی "مهارت های پاسخگویی به شبهات محرم و صفر" 🎤 با حضور استاد فرزانه: حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد شیر علیپور 🗓زمان: شنبه ، ۲۳مرداد ماه، ساعت ۱۸:۰۰ 🔸لینک ورود در پیام رسان روبیکا : https://rubika.ir/joing/BEIJEDHG0WWQUUYOOFIVHIIZKNMMBLAK
🇮🇷🇮🇷🇮🇷 خطبه های مکتوب نماز جمعه کلور شاهرود جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ حجت الاسلام والمسلمین شیرعلیپور بسم الله الرحمن الرحیم ✅اگر کسی بخواهد بداند خوب می‌شود، عاقبت به خیر می‌شود، انسان می‌شود، درست می‌شود، عبد خدا می‌شود، یا خیر؛ باید اوّل ببینید در این فکر، چه می‌گذرد؟ 🟢لذا اگر تفکّر او، تفکّر الهی شد؛ فعل او هم به فضل و کرم الهی، فعل الهی می‌شود. امّا اگر فکرش را رها کرد و یله و رها شد، به خدعه‌ی فکری گرفتار می‌شود. آن‌گاه است که دیگر شیطان، مسلّط است. آن که شیطان، بر ذهن و فکرش، مسلّط شد، معلوم است بر اعضاء و جوارحش هم مسلّط می‌شود. آن‌وقت است که گرفتار خواهد شد. دیگر اختیاری از خود ندارد. ✅این انسان، بیچاره است که بنای او که أحسن تقویم خلق شده، مِن الله تبارک و تعالی، بر این بوده است که خلیفة الله و عبدالله شود، آن‌وقت عبدالشیطان شود. ♦️مولی‌الموالی فرمودند: وقتی نیرنگ‌باز شود، دیگر فقط صورتش، صورت انسانی است، ولی خودش، شیطان است. فرمودند: «الْمَکُورُ شَیْطَانٌ‏ فِی‏ صُورَةِ إِنْسَان» نیرنگ‌باز و مکّار، شیطانی در چهره‌ی انسانی است. چقدر درد است! یعنی این انسان، کارش به جایی می‌رسد که شیطان مجسّم شود، صورت ظاهرش، انسان است، ولی در او، خدعه وجود دارد و همه هم به این خاطر است که فکر را مواظبت نکرد و در اختیار شیطان قرار گرفت و خود او، امروز شیطان مجسّم شد، «الْمَکُورُ شَیْطَانٌ‏ فِی‏ صُورَةِ إِنْسَان»، مکّار و نیرنگ‌باز، یک شیطان است، منتها صورتش، صورت انسانی است که خیلی خطرناک می‌شود. آن‌وقت دیگر این را نه تنها نمی‌شود درست کرد، بلکه خودش، عامل است برای این که دیگران را هم شیطانی کند. ✅نمی‌شود کسی گناه کند، چشمش، بد کار کند، زبانش هر طوری خواست بچرخد، تهمت بزند، غیبت کند، زخم زبان بزند، دیگران را به سخره بگیرد، حرمت بزرگتری، کوچکتری را نگاه ندارد، دل برادر مؤمنی را بشکند و ...، امّا فقط نماز اوّل وقت بخواند و دلش خوش باشد که نماز اوّل وقت من کذا و کذا باید چه کند، چون نماز اوّل وقت است. ♦️ من دارم با خودم بدرفتاری می‌کنم، دارم به خودم خدعه می‌زنم، چرا حواسم نیست؟! مدام به دنبال جمع مال هستم، فکر می‌کنم می‌خواهم نظامی را به هم بزنم، امّا نمی‌فهمم که دارم به خودم مکر می‌زنم. امّا اگر اخلاق بعضی‌ها را بیدار نکند، به چه درد می‌خورد؟! دقّت کنیم، من و شما هم امکان دارد این‌گونه گرفتار شویم. لذا انسان باید خیلی مراقب باشد که مکر و خدعه نکند و إلّا گرفتار می‌شود. ✅اگر عالم، همه‌ی ما، می‌فهمیدیم که اگر داریم خدعه می‌کنیم، اوّل از همه داریم به خودمان، خدعه می‌کنیم، صورت ظاهرش مکر به دیگران است، امّا حقیقتش، مکر به نفس است؛ به خدا قسم درست می‌شدیم. درد این است که نمی‌فهمیم. اگر می‌فهمیدیم، خیلی از مطالب درست می‌شد. اصلاً دنیا، گلستان می‌شد. منتها «بعضکم لبعض عدوّ» همین است، فکر می‌کنیم که به دیگران، خدعه می‌زنیم و جنگ برای دیگران راه می‌اندازیم و ...، امّا نمی‌فهمیم که در اصل به خودمان خدعه زدیم و گرفتار می‌شویم. ✅لذا باز در روایت دیگری فرمودند: «مَنْ‏ مَکَرَ بِالنَّاسِ‏ رَدَّ اللَّهُ سُبْحَانَهُ مَکْرَهُ فِی عُنُقِهِ»، هر کس به مردم، نیرنگ بزند؛ خدای سبحان نیرنگش را گریبان‌گیر خودش می‌کند. پروردگار عالم این حلقه‌ای را که درست کرد تا به مردم، مکر بزند، در گردن خودش می‌اندازد. به تعبیر عامیانه فکر کرده زرنگ است! مکر به خودش برمی‌گردد و پروردگار عالم گرفتارش می‌کند. والسلام علی عبادالله الصالحین @kolur_shahrood
سخنرانی شب پنجم محرم۱۴۰۰.m4a
24.74M
♦️🌱🌹🌱♦️ 🌹🏵🌹🏵🌹🏵 سلسله جلسات محرم۱۴۰۰ 🍁 عوامل تنها گذاشتن ولی خدا ع در عاشورا 🏵حجت الاسلام والمسلمین شیرعلیپور جلسه پنجم @kolur_shahrood
🖕🖕🖕🖕 جلسه پنجم اجتناب اولیاء الهی از فریب و تزویر از دیگر عوامل تنهایی اولیای خدا این است که آن‌ها حاضر نیستند با حیله و تزویر، مردم را به سوی خود جذب کنند و به هدف برسانند، بلکه می‌خواهند مردم از سر بصیرت و آگاهی و فهم به سوی خدا بیایند؛ چون تنها طریق صحیح سیر به سمت خدای متعال این مسیر است. هم چنان که قرآن کریم می‌فرماید: «وَ هَدَیْناهُ النَّجْدَیْن»(بلد: 10). مدیریت و رهبری انبیا به نحوی است که حق و باطل را آشکار می‌کند تا وقتی مردم می‌خواهند تصمیم بگیرند، با بصیرت و آگاهی تصمیم بگیرند؛ لذا اگر در حکومت امیرالمومنین(ع) یا در برخورد اولیای الهی مواردی به ظاهر توجیه ناپذیر دیده می‌شود، به همین دلیل است. برای نمونه، زمانی که «طلحه» و «زبیر» پیش حضرت آمدند تا اجازه بگیرند و از مدینه خارج شوند؛ گفتند: «به قصد عمره می‌رویم.» اما حضرت فرمودند: «برای توطئه می‌روند و به دنبال فتنه هستند». یعنی ایشان با این که هدف آن‌ها را می‌دانستند، مانع‌شان نشدند. حضرت می‌دانستند که «ابن ملجم» قصد ترورشان را دارد، اما مانع نشدند. «مسلم بن عقیل» می‌دانست که «ابن زیاد» داخل خانه است، اما او را نکشت. موارد بسیاری از این قبیل وجود دارند که نشان می‌دهند ترور و فریب، مشکلی را حل نمی‌کند. اگر هدف این است که مردم به بصیرت برسند، باید طوری عمل کرد که حق و باطل روشن شود. باید مردم از قدرت اختیار برخوردار باشند تا «تکلیف» و «رشد» معنی یابد. سیدالشهدا(ع) در بین راه بارها خطبه خواندند و هشدار دادند؛ عده‌ای هم پراکنده شدند. هر چه مخاطرات شدیدتر می‌شد، عده‌ی بیشتری کاروان آن حضرت را ترک می‌کردند. هدف حکومت دینی این نیست که به هر قیمتی، ولو با دروغ و تزویر، مردم را حفظ کند؛ بلکه هدف، آشکار ساختن حق و باطل است؛ به نحوی که حجت بر همگان تمام شود و مانعی در مسیر ایمان انسان‌ها وجود نداشته باشد. برای رسیدن به این هدف، وجود شیاطین و فتنه‌ها لازم است. خداوند متعال در قرآن به پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «وَ کَذلِکَ جَعَلْنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیاطینَ الْإِنْسِ وَ الْجِنِّ یُوحی بَعْضُهُمْ إِلی بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُوراً وَ لَوْ شاءَ رَبُّکَ ما فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَ ما یَفْتَرُونَ»(انعام: 112)- برای هر پیامبری دشمنی قرار دادیم؛ اعم از شیاطین انسی و جنی. شیاطین در بین خود الهاماتی دارند؛ بین آن‌ها حرف هایی رد و بدل می‌شود که زخرف القول هستند؛ ظاهر فریب و خوش ظاهر. اگر خداوند متعال می‌خواست، شیاطین نمی‌توانستند چنین کارهایی انجام دهند-. یعنی خداوند متعال محکوم آن‌ها نبوده است؛ در مقابل فتنه‌ی آن ها، دست خدا بسته نیست. چرا خدای متعال به شیاطین اجازه می‌دهد که در مقابل انبیا بایستند؟ پاسخ این سوال را در آیه‌ی بعد فرموده است: «وَ لِتَصْغی إِلَیْهِ أَفْئِدَهُ الَّذینَ لا یُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَهِ وَ لِیَرْضَوْهُ وَ لِیَقْتَرِفُوا ما هُمْ مُقْتَرِفُونَ».(انعام آیه‌ی 113) اصغاء غیر از سمع است. «سمع» یعنی شنیدن؛ ولی اصغا یعنی گوش دادن. یعنی برای اینکه غیرمومنین و کسانی که راضی به این زخرف شده‌اند، حرف شیاطین را بپسندند و در هلاکتی که آن‌ها بودند، این‌ها نیز مبتلا شوند. با توجه به هدف انبیا، نباید مردم به قیمت تبلیغات دروغ، هدایت شوند. همین مسأله موجب پراکندگی عده‌ی زیادی شده است. سیدالشهداء علیه السلام در حرکت خود، با وعده‌ی رسیدن به قدرت و غنایم و... مردم را جمع نکردند؛ برعکس؛ در بین راه، بارها هشدار دادند که پایان این راه مخاطره آمیز، حکومت و قدرت نیست، بلکه پایان آن شهادت است. لذا فرمودند: «هر کس می‌خواهد برگردد». این هم یکی از علل تنهایی سیدالشهدا علیه السلام و اساساً یکی از مشکلات پیش روی حکومت دینی است.
شب ششم.mp3
12.37M
♦️🌱🌹🌱♦️ 🌹🏵🌹🏵🌹🏵 سلسله جلسات محرم۱۴۰۰ 🍁 عوامل تنها گذاشتن ولی خدا در عاشورا 🏵حجت الاسلام والمسلمین شیرعلیپور جلسه ششم @kolur_shahrood
یکی دیگر از عوامل تنهایی ولیّ خدا، هدف ایشان است که خیلی فراتر از چیزی است که اهل دنیا و طواغیت به دنبال آن هستند. هدف سیدالشهدا(ع) تأمین سعادت و خوشبختی حقیقی انسان بود که از رهگذر این هدف، رفاه معیشت دنیایی انسان‌ها و توسعه مادی متناسب با حقیقت وجود انسانی را نیز همراه خود داشت. اساسا نتیجه مدیریت رهبران الهی که معصوم و متصل به علم الهی‌اند یعنی هم متعهدند و هم متخصص، چیزی جز سعادت، امنیت و رفاه توأمانی دنیوی و اخروی نیست. چرا که طبق آیه 55 سوره نور، نظام مدیریتی مرتضی- مورد پسند الهی- پاسخ‌گوی تمام نیازهای مادی و معنوی انسان های و جوامع بشری است؛ از این رو به عنوان نمونه أمیرالمؤمنین(ع) در بیان وضع معیشت مردم در دوره حکومت خود‌ می‌فرمایند: «در كوفه کسی نیست كه از نعمت برخوردار نباشد و زندگی او سامانی نیافته باشد، حتی ضعیف ترین اقشار نیز، نان گندم می‌خورند، خانه دارند و از آب آشامیدنی گوارا استفاده می‌كنند»(مَا أَصْبَحَ بِالْكُوفَةِ أَحَدٌ إِلَّا نَاعِماً إِنَّ أَدْنَاهُمْ مَنْزِلَةً لَیَأْكُلُ الْبُرَّ وَ یَجْلِسُ فِی الظِّلِّ وَ یَشْرَبُ مِنْ مَاءِ الْفُرَاتِ(مناقب ابن شهر آشوب، ج2، ص99))، یعنی حضرت وقتی می خواهند گزارش کار بدهند، می‌گویند من برای ضعیف‌ترین اقشار جامعه سه مسئله نان، آب آشامیدنی و مسکن را حل کرده ام. همچنین حضرت هنگامى كه كنار نهر فُرات نشسته بودند، با چوبی که در دستشان بود، به آب اشاره کردند و فرمودند: «اگر مى‌خواستم، مى‌توانستم براى شما از آب، نور و آتش ایجاد كنم»(حیثُ كانَ جالِسا عَلى نَهرِ الفُراتِ وبِیَدِهِ قضیب، فَضَرَبَ به علی صفحة الماء و قال: لَو شِئتُ لَجَعَلتُ لَكُم مِنَ الماءِ نوراً وناراً (تصنیف نهج البلاغه، ص782)). منتهی نظام طاغوت با نگاه تک‌بُعدی به انسان و تعریف ناقص او، حقیقت انسانی انسان را نادیده گرفته و تمام سعادت و رفاه را متمرکز در رفاه و التذاذ دنیوی می‌بیند و همین بی‌تناسبی افق دید، باعث غُربت ولی خدا است. هدف اصلی اولیای الهی، صرفا تامین شهوات و ارضای غرایز مردم نبود، اگرچه نیاز مادی مردم نیز در حکومت دینی و در جامعه ای که بر محور اولیای خدا شکل می‌گیرد، به بهترین وجه و در شکل معقول تامین می‌شود، ولی هدف اولیای الهی از «رفاه»، «امنیت مادی» و حتی «آزادی» مورد نظر تمدن‌های مادی و «توسعه»ای که آنها تعقیب می‌کنند، برتر راست. وقتی هدف، رفیع شد، طبیعی است که همراهان واقعی، دیرتر و کمتر پیدا می‌شوند.