eitaa logo
کانال استادشیرعلیپور ✅
416 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
111 فایل
سیاست و عبادت هرگز جدا نیستند. 👈در این کانال می‌توانيد بیانات، اخبار و رویدادهای مربوط به تبیین و نکات مورد تایید را دنبال کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️راستی ! شنیده ای که حرم های مقدس و مساجد بسته شده اند! ☑️دیدی که چگونه منادیان دین به گوشه ای خزیده اند! ☑️دین را چه شده ؟! حالش چگونه است؟! خناسان گویند نه از حرم و نه از مسجد و نه از دین کاری ساخته نیست! عجبا...!!!! 🔅اما... اما باید چشم ها را شست و جور دیگری باید دید... ❇️امروز دیگر پرده کنار رفته... امروز خود دین جلوه گر شده... آیا جز این است که دین برای تربیت انسان است؟! ❇️آیا جز این است که حرم های مقدس سنگ نشانی اند که ره گم نشود؟! ❇️آری ... امروز دین از هر زمانی دیگری قدرت خود را بیشتر به رخ کشیده!!! امروز دیگر دین از پشت کلمات و دیوارها با ما سخن نمیکند!!! ❇️امروز دین در قامت انسان جلوه گر شده... انسانی که برایش فرود آمد... انسانِ ایثارگر و فداکار ...انسانِ شجاع و انسان دوست ... انسانِ بی ریا و بی کلک... انسانِ انسانِ انسان... انسانی که دلمان از ندیدنش به تنگ آمده بود! ❇️کجا اینهمه مهربانی... کجا اینهمه بخشش ... کجا اینهمه گذشت ؟؟ راستی! چرا اینها غارت نمی کنند؟ چرا اینها از هیچ باکی ندارند؟ آرامش اینها از کجاست؟ چه فرقی است بین اینها و دیگران!! اینها را چه شده است؟!! ❇️آری ... دین، حرم ها، منادیان کار خود را به درستی انجام داده اند. امروز گرچه به ظاهر بسته اند لکن از همیشه گشوده و گسترده تر...! از همیشه زنده و سازنده تر...! از همیشه حاضر و پاینده تر...! ❇️آری ... این نیز بگذرد و روسیاهی آن برای خناسان باقی خواهد ماند... 📝 جواد قلی پور؛ 🔴 @kolur_shahrood
ادبیات نفاق و سیمای منافقین افراد دوچهره كه معمولا به حسب ويژگي هاي شخصيتي به دنبال منافع فردي، گروهي و باندي خود هستند نه منافع عموم و منافع ملي، از منظر قرآن داراي ويژگي هايي اند كه به راحتي قابل شناسايي مي باشند. اين نوشتار به صورت مختصر و با نگاهي اجمالي در پي نشان دادن بخشي از ادبيات و چهره دوچهرگان (منافقان) از منظر قرآن مجيد مي باشد. اينك مطلب را با هم از نظر مي گذرانيم:   1-دروغگويي در سوره «منافقون» اولين خبري كه قرآن به پيامبر(ص) و مومنان به پيامبر مي دهد، دروغگويي منافقان است. «اي رسول ما، چون منافقان نزد تو آمده و گفتند كه ما به يقين و حقيقت گواهي مي دهيم كه تو رسول خدايي، خدا مي داند كه تو رسول اويي و خدا هم گواهي مي دهد كه منافقان دروغ مي گويند. سخن هاي (دروغ) خود را سپر جان خويش (و مايه فريب خلق) قرار داده اند تا بدين وسيله راه خدا را ببندند كه آنچه مي كنند بسيار بد مي كنند.» (منافقون، 1 و 2) اولين ويژگي ادبيات آنها دروغگويي است، دروغ را براي فريب مردم مي گويند، عملي بد و شكننده انسجام عمومي كه موجب از بين بردن فرصت ها براي تحقق اهداف جمعي مومنان مي شود.   2- ادعاي ايمان ادعاي ايمان آنها جنبه دفاعي دارد، در مقابل اعراض و اعتراض شكننده مردم از آنها. چون اگر حقيقت قلبي اشان را ابراز نمايند مردم از آنان روي گردان مي شوند! پس امكان زندگي برايشان نيست تا چه رسد كه بتوانند به جايگاه هاي مختلف اجتماعي نيز دست پيدا كنند. لذا اقدام به اظهار ايمان به پيامبر(ص) يا ولي جامعه و قوانين موضوعه دين مي كنند.   3- عدم درك واقعي از جامعه منافقين درك واقعي از شرايط زندگي مردم و جامعه ندارند (منافقون، 3) به همين دليل نوع گفته ها و اعمالشان مغاير با اهداف جامعه است.   4- آراستگي ظاهر آنها اهل ظاهرند، ظاهرشان آراسته است، با ظاهري مدعيانه در صحنه هاي اجتماعي حاضر مي شوند، در مقابل حق و حقايق جامعه انعطاف ناپذيرند و همواره نسبت به ديگران بدگمان بوده و از هر كاري كه براي مردم صورت مي گيرد احساس ترس مي كنند (منافقون، 4)   5- تكبر و نخوت، فسق و گناه چنين كساني اهل تكبر و نخوت اند، خودمحور و مستكبرند (منافقون، 5) اهل فسق و گناه هستند و تشويق به كارشكني مي كنند، خود را عزيز و ديگران را ذليل مي پندارند. (منافقون، 6 و 8)   6- خشن، تندخو، بخيل و حسود زبانشان خشن، تند و بد است، تندخويي و خشونت در زبانشان جاري است. اهل بخل و حسادت اند و در عرصه جمع مال و منال حريص اند.(احزاب 19)   7- فرصت طلبي در بهره گيري از موقعيت ها و شرايط مختلف «فرصت طلب اند» و به دنبال هر اتفاق و حادثه يا رويدادي، منافع خود را مي جويند (نساء، 73)   8- خدعه و نيرنگ منافقان اهل نيرنگ و فريبكاري اند، براي رسيدن به منافع و اهدافشان با توسل به نيرنگ و فريب كاري اقدام مي كنند (بقره، 9)   9- مريضي قلب قلب آنها مريض است (بقره، 10) و از قلب مريض آنها جز مريضي چيزي عايد جامعه نمي شود.   10- اصلاح طلبي كاذب آنها با شعار اصلاح گري فسادانگيزي مي كنند. اصلاح طلبي پوششي براي فسادكاري هاي مختلف آنان است، وقتي به آنها مي گويي فساد نكنيد، دست از خرابكاري برداريد، اين كارها براي جامعه مفسده دارد، مي گويند:ما جز اصلاح جامعه و اصلاح طلبي كاري نمي كنيم. (بقره،11)   11- مسخره كردن اهل نفاق اهل ايمان و ولايت را به سخره مي گيرند. ادبياتشان، دست انداختن مؤمنان و پيروان ولايت است (بقره، 14) البته آنها سفي و نادانند و خودشان نمي دانند. (بقره،13) اگر در گفتار و رفتارشان كمي دقت صورت گيرد سفاهت و ناداني هويداست، به سخره گرفتن مؤمنان اهل عمل، حرص و طمع، خشك و خشن بودن و... نشانه هاي سفاهت و بلاهت است كه دامن دو چهرگان را گرفته است.   12- فتنه انگيزي آنها در بين مسلمين فتنه انگيزي مي كنند (توبه، 47) آنان همواره در دودلي و شك و ترديدند، هيچگاه نمي توانند به استحكام اهل ايمان تصميم گيري نمايند. كارهايي كه قرار است انجام دهند، با ترديد و دودلي با آن مواجه مي شوند، مي آيند يا نمي آيند، اين كار را مي كنند يا نمي كنند، مدت ها در ترديد و شك و دودلي هستند تا بالاخره به يك سمتي بغلطند. (توبه، 45)   13- شادماني از ناراحتي رهبر منافقان از غم و غصه و مصيبتي كه به پيامبر و ولي جامعه مي رسد، شادمانند و از شادماني و موفقيت ايشان ناراحت مي شوند.(توبه،50)   14- كراهت در انفاق و كسالت در نماز اينها اگر انفاق كنند با كراهت است و نماز را با كسالت انجام مي دهند. (توبه، 54)   15- پناهندگي به هر مخفيگاه منافقان هنگام ترس از اعمالي كه عليه جامعه مرتكب شده اند، هر پناهگاهي بيابند به آن پناه مي برند، چه كوه باشد و چه كشورهايي كه از دشمنان جامعه اسلامي اند.(توبه، 57)   16- عيب جويي از ويژگي هاي ديگر دو چهرگان بي ايمان عيب جويي است، اصولاً به دنبال گفتن عيوب و جستن عيب براي افشاي آن هستند چه راست باشد چه دروغ. (توبه،79)   17
- اذيت رهبر آنها اهل اذيت نمودن پيامبر صلی الله و علیه و آله و ولي جامعه اند، يكرنگي رهبري اسلام و زلالي او را بستري براي اذيت و آزار قرار مي دهند. (توبه،61)   18- ترس از افشاي ماهيت قلبي منافقان به شدت از رو شدن دستشان مي ترسند، به صورت وحشتناك از افشا شدن حقيقت قلبي اشان در هراسند (توبه،64) و البته در باطل فرو مي روند (توبه، 65) آنها به منكر امر مي كنند و از معروف نهي كننده اند. (توبه،67)   19- خوشحالي از عدم مشاركت در جهاد و دفاع از اينكه در جهاد و دفاع از جامعه مشاركت نكرده اند خوشحال اند. (توبه،81)   20- ترس از شركت در جنگ و جهاد البته به دليل پستي و رذالتي كه دارند از «شركت در جنگ و جهاد مي ترسند». (محمد،20)   21- رياكاري منافقان اهل رياكاري اند، ريا و تظاهر از ويژگي هاي آنان است و اگر به نماز حاضر مي شوند براي رياكاري است. (نساء، 142)   22- بي هدفي از ديگر ويژگي هاي مهم منافقان اين است كه هدف ندارند. (نساء، 143) كسي كه هدف ندارد نمي تواند برنامه هم داشته باشد، كسي كه برنامه ندارد در سخن گفتن جز عيب جويي، بدگويي و خراب كردن اهل ايمان داراي برنامه راهي ندارد.   23- پخش شايعه پخش شايعه جزء كارهايشان است. (نساء، 83)   24- دوستي با كفار اهل دوستي با كفار هستند، در داشتن رابطه دوستي با كفار اكراهي ندارند. (نساء، 139)   25- رفيق نيمه راه رفيق نيمه راه اند، كار را به اتمام نمي رسانند و همراهي را كامل نمي كنند.(محمد، 26)   26- سودجو و منفعت طلب سودجو و منفعت طلبند (توبه، 58) به جاي درنظر داشتن منافع عموم و منافع ملي و منافع همه مؤمنان، منافع فردي، گروهي و باندي خود را دنبال مي كنند. نویسنده:عبدالله عميدي   منابع:  روزنامه كيهان، شماره 19463 به تاريخ 24/6/88، صفحه 6 (معارف) منبع اصلی:  روزنامه کیهان،تاریخ بازبینی:19/5/1391 @kolur_shahrood
راه‌های گسترش فرهنگ مواسات در جامعه اسلامی مواسات همانطور که به فرمایش حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام بـهترین عمل نیک و حتی در بین اعمال نیک، بهترین نیکوکاری است. از طرفی در عِداد دشوارترین کارها قلمداد شده است. تأمّل در احادیث، نشان مى‌دهد كه ارزش اخلاقى مواسات، به ریشه‌های ذیل باز مى‌گردد: اول: انگیزه بخشی. دوم: دعا و طلب توفیق از خدا سوم: اصالت و شرافت خانوادگى تقویت باورهای دینی، ایجاد رابطه با خدا، استحکام‌بخشی به بنیاد خانواده، توجه به تربیت اسلامی از راه‌های گسترش فرهنگ مواسات در جامعه است. چهارم: تقویت آموزه متعالی ولایت. @kolur_shahrood
روزه داری در ماه رمضان و احتمال ابتلا به کرونا.m4a
15.77M
بحث فقهی در خصوص روزه داری در ماه مبارک رمضان و خوف از ابتلاء به بیماری کرونا. حجت الاسلام والمسلمین شیرعلیپور امام جمعه کلور @kolur_shahrood
🔺 اگر آدم به این نکته آشنا شود و ببیند که دیگران جنازه اقوامش را می برند و اگر او هم به تشییع برود، یک فرصت دانش دینی از دستش خواهد رفت به دنبال کسب علم می رود که از هزار تشییع جنازه و از هزار عیادت بیمار برتر است. 🔹 بعد هم از آن ها عذرخواهی می کند که تو به ثواب زیادی رسیدی و کار من را انجام دادی، ولی من در فرصتی نبودم که بتوانم شرکت کنم. 🔸 و از هزار عیادت بالاتر است ... آیا شده یک نفر مسئول ما به عیادت بیماران هزار بیمارستان برود؟ نشده. چند بیمارستان محدود می روند. ولی می فرماید از هزار شب عبادت هزار شب چند سال می شود؟ هزار روز روزه، هزار درهم تصدق، هزار حج غیرواجب برتر است. ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @seyedololama
اندرزهاى عرفانى و اخلاقى‏ امام خمینی در آستانه ماه مبارک رمضان اکنون در آستانه شهر اللَّه و مقام ضیافت اللَّه هستیم و من خود اقرار دارم که لایق این ضیافت نیستم. شهر شعبان المعظم که شهر امامان است در شرف گذشتن و ما خود را نتوانستیم مهیا کنیم براى شهر اللَّه. دعاها را گاهى با لقلقه لسان خواندم و از آنها چیزى حاصل نشد در این آخر شهر عرض مى‏ کنم، اللَّهُمَّ انْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیِما مَضى‏ مِنْ شَعبانَ فَاغْفِرْ لَنا فِیما بَقِىَ مِنهُ از رحمت حق تعالى مأیوس نیستم و مباش، در دنیا [مباد] روزى که گناهان به آنجا رسد که از رحمت حق مأیوس شویم. (صحیفه امام، ج‏20، ص: 253) @kolur_shahrood
درباره آفات خطرناک عدالتجویی و مطالبه گری این که یک انقلابی دنبال عدالتجویی و مطالبه گری باشد امری طبیعی است و جز این را باید غیرعادی قلمداد نمود، اما متأسفانه دیده میشود که برخی از این انتقادات ارکان نظام و کلیت آن را به نحوی هدف گیری میکند که هم منتقد و هم شنوندگان را نا امید میکند و در برابر انقلاب قرار میدهد در حالی که چند آفت عمده و مهم در این شیوه انتقاد، مطالبه گری و عدالت جویی وجود دارد که به آنها اشاره میکنم: ۱- شدت بسیاری از این انتقادات بیش از حدی است که باید باشد به عنوان مثال به جای این که در قالب سوال مطرح شود در قالب یک قضاوت و سپس مواخذه مطرح میشود آن هم در حالی که منابع مورد استفاده، منابع متقن یا جامعی نبوده اند، مثلا ما فقط میدانیم اتفاقی افتاده است اما چند و چون آن را نمیدانیم و این علم ناقص هر چند میتواند مبنای سوال از مسئولان قرار گیرد اما نباید مبنای قضاوت و به خصوص تخریب شود. ۲- ادبیات برخی از عدالتجویان به نحوی است که جداً با ادبیات اپوزیسیون تفاوت چندانی ندارد، ایشان بعضاً به نحوی همه چیز را به باد انتقاد میگیرند که حواسشان نیست این ادبیات هم توهین آمیز است و هم مایه سوءاستفاده دشمنان انقلاب و به قول رهبر انقلاب، مدعیان پوچ اندیش خواهد شد، بعضا هم فکر میکنند تندی ادبیات نشان دهنده شدت انقلابی گری است و حتی افراد مودب و انتقادات مودبانه را فاقد اصالت و فایده قلمداد میکنند! ۳- وقتی به برخی از انقلابیها میگوییم در کنار مطالبه گری و عدالتجویی توجه به حفظ نظام هم اولویت دارد میگویند اصلا ما نظامی که به آرمانها توجه نداشته باشد را نمیخواهیم و حتی بعضا میگویند حاظریم در برابر آن بایستیم و حتی بعضاً مشاهده میکنیم که طیفی از ایشان وارد این عرصه شده اند! در صورتی که این جریانات توجه ندارند اگر این نظام و انقلاب و بستری که برای تحقق آرمانهای اسلامی و انسانی ایجاد شده و در برخی از آنها نیز به طور نسبت به موفقیتهایی دست یافته است از بین برود حکومتی اسلامیتر و انقلابیتر ایجاد نخواهد شد. ۴- وقتی به این طیف از عدالتجویان میگوییم مطالبه گری باید در کنار آرمانگرایی، با واقع بینی و عقلانیت همراه باشد و مطالبه گری بدون توجه به نتیجه و امکان عملی شدن آن و مراحل تحقق آن نمیتواند به نتیجه مطلوب برسد پاسخ میدهند عقلانیت در عدالتجویی باعث مصلحت اندیشی میشود و البته شاید هم در مواردی درست بگویند اما قطعا عدالتجویی که بدون عقلانیت انجام شود نه تنها به نتیجه نمیرسد بلکه فرصتهای بعدی را نیز از دست میبرد و این که تشخیص عدالت بدون عقل سلیم هم میسر نیست. ۵- عدالتجویی بدون توجه به دین نیز یک آفت بزرگ است، البته شاید در موارد خیلی کلی، تعریف دو نفر با دو دین و مکتب فکری متفاوت از عدالت یکسان باشد اما در اکثر موارد چنین نیست چرا که نگاه ما به عدالت مستقیما به تعریف ما از حق افراد، جامعه و حتی جهان خلقت برمیگردد. اگر نگاه ما منطبق با اسلام باشد قصاص را حکمی عادلانه میدانیم اما اگر نگاه ما براساس نگاه غرب به حقوق باشد، قصاص امری خشونت آمیز و غیر عادلانه تلقی خواهد شد لذا توجه به مبانی دینی و شرعی در عدالتجویی یک اصل لازم است چرا که بدون این نگاه چه بسا آنچه که عادلانه میشناسیم و مطالبه میکنیم، اجحاف و ظلم به دیگران و جامعه و نظام باشد. ۶- تأثیر دادن برخی حب و بغضهای سیاسی در مسئله عدالتجویی یکی دیگر از آفات عدالتجویی است به نحوی که بعضاً شعار عدالت جویی بهانه ای میشود برای عقده گشایی از رقبای سیاسی و حتی موضوعاتی برای مطالبه گری و عدالت جویی دنبال میشوند که بتوان با آنها رقبای سیاسی را مورد حمله قرار داد که این شیوه را در برخورد برخی مدعیان عدالت جویی به خصوص در طیف انحرافی، با کلیت قوه قضاییه، شورای نگهبان، سپاه و حتی ولایت فقیه میتوانیم ببینیم. البته اصلا منکر لزوم مطالبه گری و عدالت جویی در این حوزه ها نیستم بلکه عقده گشاییهای شخصی و بازیچه احزاب و اشخاص شدن را در تعارض با عدالتجویی میدانم. ۷- متأسفانه برخی عدالتجویان به دلیل عدم شناخت مسائل حکومت داری و محدودیتهای موجود، فقط براساس علم ناچیز خود و بعضا براساس اخبار کذب و بدون مشورت از اهل علم و فقه و تجربه، به این نتیجه و قضاوت میرسند که ولایت در فلان مسئله بد و حتی ظالمانه عمل کرده است و پس از چند قضاوت غلط، این طور نتیجه میگیرند که ولایتمداری در برابر عدالت جویی اهمیتی ندارد و اینچنین، عدالت جویی نسنجیده خود را بجای رکن رکین اسلام، یعنی ولایتمداری مینشانند و دچار انحرافی میشوند که امروز به صورت واضح در طیف انحرافی شاهد آن هستیم. عدم توجه به آفات فوق و رواجشان در طیفی که تا ۱۰ سال پیش، حامیان متعصب انقلاب بودند باعث شده است که برخی از عماران بصیر انقلاب، فتنه مدعیان عدالتجویی(لمپن ها) را فتنه آتی کشور بدانند که عبور از آن بدون روشنگری میسر نخواهد بود. @kolur_shahrood
‍ ‌ "داستان بسیار زیبا از کتاب منطق الطیر عطار نیشابوری: شبی بود، پروانه ها گرد هم جمع شدند، خواستند شمعی به میان جمع آورند که تابشش بر تاریکی چیره شود و از پرتوش ظلمت گریزان گردد، همگان گفتند باید یکی را برگزینیم که شمع را بشناسد و او را بفرستیم تا شمع را با خود به اینجا اورد.  پروانه ای که شمع شناس می نمود، بدین خدمت برگزیده شد و چون دستور یافت، پر کشید و به سوی کاخی سر به فلک کشیده پرواز کرد، نزدیک کاخ رسید، سایه ای لرزان بر دیواره های کاخ افسانه ای بدید، بازگشت و خود را به پروانگان رسانید و گفت: این شمع که شما می گوئید، فروغی دلخواه ندارد، بیماری تبدار و جان خسته ای زرد و نزاری است که کارش اشک ریختن و به خود لرزیدن است، آنچه من دیدم روئین تنی نیست که بتواند با تاریکی به پیکار برخیزد و بر او به پیروزی دست یابد.بزرگ پروانگان که داستان و گفته های پروانه را شنید، لب به خنده گشود و گفت: تو کودکی ظاهر بین و کوته نظر،شمع را نشناخته ای و هرزه درائی می کنی، آنگاه فرمان داد که پروانه ی دیگری به سوی شمع پرواز کند. این بار پروانه ای باریک بین، از میان پروانگان، برخاست و به جانب کاخی که شمع در آن می سوخت پرواز کرد. چون به کاخ رسید و به پیکره ی شمع نزدیک شد، خود را به شمع زد تا بنگرد که این بیمار تبدار را یارای بر پای ایستادن، تا چه اندازه است. اما شراره بر بالش افتاد، پرش شعله ور گردید و نیم سوخته، نزد یاران رفت و گفت: شمع سراپا آتش است، می سوزاند، لیکن آتشش سخت دلکش است. اما بزرگ پروانگان بدین سخن نیز از جستجوگری حقیقت باز نایستاد و گفت: این پروانه هم شمع را نشناخته و نشان هایش را آنسان که بوده، در نیافته است. یکی دیگر برود، به فرمان بزرگ پروانگان، پروانه ای دیگر سرمست و خرامان از جای خود برخاست و پرکشان خود را به کاخ رسانید. بر سر شمع نشست و یکباره شرر بر جانش افتاد، سر تا پایش بسوخت و چون آهن گداخته ای همه آتش شد. سپس خاکستر گردید و خاکسترش به سر شمع فرو ریخت : بزرگ پروانگان که این حال از دور بدید، گفت: تنها او بود که از راز شمع خبر یافت اما دریغا که خبرش به ما نرسید. تنها سوختگان در وادی توحید خبر از اسرار دارند و آن را که خبر شد، خبری باز نیامد. @kolur_shahrood
🔵درس اخلاق امام جمعه کلور 💠👈 موضوع: اخلاق هفتگی دوشنبه‌ها 📌 قسمت دوم 👈آداب گفتگو و سخن گفتن ۲👉 ✅کتاب اخلاق ناصری که از خواجه نصیر است، خلاصه ای دارد به نام اخلاق جلالی که اخیراً در ایران چاپ شده؛ اما در انگلستان و به زبان انگلیسی در حدود 150 سال پیش چاپ شده است. علت چاپ این کتاب در آنجا و در آن زمان این بود که گفتند ما که می خواهیم بر کشورهای اسلامی مسلط شویم و آنان را مستعمره خود کنیم، اول باید فرهنگ و اخلاق آنان را بدانیم. در این مورد سؤال کردند، دیدند بهترین کتاب در اخلاق و فرهنگ، کتاب اخلاق ناصری است. گفتند طولانی است، خلاصه آن را چاپ کردند که همین اخلاق جلالی است. 📌 پس این کتابی که نوشته شده، دستورالعملی بوده که واقعاً مسلمانان به آن عمل می کردند و آداب آن را رعایت می کردند. در این کتاب و در مورد آداب سخن گفتن و صحبت کردن، مواردی ذکر شده که به برخی از آنها اشاره می شود: 💠 1. باید که بسیار نگوید. 💠 2. سخن دیگران را با سخن خود قطع نکند. 💠 3. هر که سخنی و حکایتی می گوید که او هم بر آن واقف است و اطلاع دارد، اظهار فضل و علم نکند تا او حرفش تمام شود. 💠 4. چیزی که از غیر او پرسند، جواب ندهد. 💠 5. اگر از دیگری پرسش کردند و او خوب جواب نداد، باز هم جواب ندهد تا حرف او تمام شود، شاید حرف درست را برای آخر گذاشته است. 💠 6. اگر از جمعی سؤال کردند که او هم در بین آنان است، باز هم بهتر است که جواب ندهد. 💠 7. اگر دو نفر با هم سخن می گویند، او خود را نفر سوم آنان نکند. 💠8. اگر چیزی را از او پوشیده دارند، استراق سمع نکند. 📌 استراق از سرقت و به معنای دزدی است، حرفی که مال دیگران است، بدون اجازه آنان برگیرد؛ مگر اینکه او را مشارکت دهند. گوش کسی که حرف دیگران را سرقت می کند حتی می توان کر کرد. نقل شده که پیامبر صلی الله علیه و آله در خانه خود بود، همسرش دید که دنبال چوب یا چیزی می گردد، عرض کرد: برای چه می خواهید؟ فرمود: کسی از درز در (یا دیوار) به داخل خانه نگاه می کند، می خواهم چشمش را کور کنم. یعنی نگاه بدون اجازه به خانه دیگران، استراق عین است و مثل استراق سمع است، این مقدار گناه فاحشی است که می توان او را کور کرد. 💠 9. لحن صدا را ملایم کند، نه خیلی بلند و نه خیلی آهسته. به حول الهی ادامه خواهد داشت. روابط عمومی ستاد نماز جمعه کلور @kolur_shahrood
💡 حکم روزه ماه رمضان هنگام شیوع بیماری کرونا مطابق با فتاوای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای 🔻 دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای حکم روزه ماه رمضان هنگام شیوع بیماری کرونا را مطابق با فتاوای ایشان منتشر کرد. متن پرسش و پاسخ به شرح زیر است. 🔰 سؤال: در شرایط کنونی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، روزه گرفتن در ماه رمضان چه حکمی دارد؟ 📚 پاسخ: روزه به عنوان یک تکلیف الهی در حقیقت نعمت خاص خداوند بر بندگان است و از پایه های تکامل و اعتلاء روحی انسان به شمار می رود و بر امت های پیشین نیز واجب بوده است. از آثار روزه پدید آمدن حالت معنوی و صفای باطن، تقوای فردی و اجتماعی، تقویت اراده و روحیه مقاومت در برابر سختی هاست و نقش آن در سلامت جسم انسان نیز روشن است و خداوند اجر عظیمی برای روزه داران قرار داده است. روزه از ضروریات دین و ارکان شریعت اسلام است و ترک روزه ماه مبارک رمضان جایز نیست مگر آنکه فرد، گمان عقلایی پیدا کند که روزه گرفتن موجب: ایجاد بیماری و یا تشدید بیماری و یا افزایش طول بیماری و تأخیر در سلامتی می شود. در این موارد روزه ساقط ولی قضای آن لازم است. بدیهی است در صورتی که این اطمینان از گفته پزشک متخصص و متدین نیز به دست آید، کفایت می کند. بنابراین اگر فردی نسبت به امور یاد شده خوف و نگرانی داشته و این خوف منشأ عقلایی داشته باشد، روزه ساقط ولی قضای آن لازم است. @Khamenei_ir
حفظ روحیه خدمتگزاری نسبت به ملت‏ ملتفت باشید که شمایی که الآن به حکومت رسیده‏اید، [این‏] حکومت نیست، خدمتگزار هستید. اسلام حکومت به آن معنا ندارد. اسلام خدمتگزار دارد... شما خیال می‏کنید آن طور که محمد رضا در خیابانها می‏آمد، حضرت امیر هم با اینکه دَه مقابل او سعه مملکتش بود، در خیابانها آن طوری، در کوچه و بازار آن طور [می‏آمد؟] خوب، در کوچه و بازار مثل یک آدمی می‏آمد که نمی‏شناختندش بعضیها. مالک اشتر، که یکی از سردارهای بزرگ اسلام بود، خیال می‏کنید که مثل یکی از این درجه‏دارهای زمان طاغوت بود؟ نه، این تو مردم می‏آمد نمی‏شناختندش... شما خودتان را حاکم مردم ندانید، شما خودتان را خدمتگزار مردم بدانید. این پیش خدا ثوابش بیشتر از این است که خودتان را [رئیس‏] حکومت بدانید. حکومت هم همان خدمتگزار [ی‏] است. ارتش هم باید خدمتگزار مردم باشد. اگر همه شماها خدمتگزار، خودتان را حساب بکنید، نخواهید که هی به شما مدح بگویند و ثنا کنند و- نمی‏دانم- فریاد بکشند و با هم دعوا بکنید، اگر این چیزها را کنار بگذارید و خودتان با هم تفاهم کنید و دوستی داشته باشید، این برای ملت چه لذتی دارد! آنکه دیده است بچه‏هایش از بین رفته، حالا این حکومتی پیش آمده است که همه‏شان با هم برادرند و همه‏اش کوشش می‏کنند که برای مردم یک کاری بکنند، تا توان دارند برای مردم می‏خواهند کار بکنند. امام خمینی (ره)؛ 20 شهریور 1359/ صحیفه امام خمینی (ره)، جلد ۱۳، صفحه ۱۹۴
۸. سپاه پاسداران نماد فرماندهی قیادی (و نه سیاقی) درطول چهل سال گذشته بوده است. تعداد فرماندهان شهید سپاه در طول چهل و یک سال گذشته که نصاب بی‏نظیری را در جهان از خود به جای گذارده، گواه این ادعاست. ۹. شادابی و طراوت معنوی و تعالی روحیه انقلابی سپاه به شعله‏ور بودن روحیه جهاد و سلحشوری و ایثارگری و درخشندگی رنگ خون و فرهنگ شهادت در این نهاد مقدس است. نمونه بارز آن شهدای کم نظیر سپاه و بسیج در دفاع از حرم است که دو نمونه عالم‏گیر آن شهید محسن حججی و سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی است. ۱۰. سپاه با بسیج مردمی اش، نماد توسعه فرهنگ سلامت و بهداشت در دوران پس از دفاع مقدس بوده است هدایت طرح‏های ملی واکسیناسیون در سال‏های مختلف، ازجمله جهاد پرافتخار غربالگری ۷۱ میلیونی در روزهای اخیر و هدایت گروه‏های جهادی در مبارزه ملی با بیماری کرونا نمونه روشن آن است. ۱۱. امروزه علاوه بر آرامش بخشی سپاه در عرصه امنیت داخلی و خارجی، چشم امید مردم ایران در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و شیوع بیماری و ... به حضور سریع و منسجم و فراگیر سپاه و بسیج مستضعفین در تمام نقاط از میهن اسلامی است. حضور ده‏ها هزار پایگاه بسیج اقشار و اصناف و در مساجد و محلات و روستاها، از سپاه پاسداران نماد اعتماد و آرامش اجتماعی ساخته است. اینها و نمونه‏ های بسیار دیگر موجب شده است تا امام راحل چنین بگویند که؛ اگر سپاه نبود، کشور نبود و بفرمایند که: من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم بر نمی‏گردد. امام خامنه ای نیز در وصف این نیروی الهی و پاسداران عزیز می‏فرمایند: خب، شما فرزندانِ عزیزِ این حقیر هستید؛ اگر کسی از بنده سؤال بکند که حالا شما از این بچّه‏ها، از این فرزندان راضی هستید، خواهم گفت که صددرصد راضی‏ام! امّا قانع نیستم، راضی هستم خیلی، قانع نیستم. توقّعِ «زیادی» هم نیست؛ برای خاطر اینکه معتقدم خدای متعال استعدادی داده که شما ده برابر اینکه گفتیم -حالا احتیاط کردم گفتم ده برابر، امّا صد برابر این- می‏توانید پیش بروید؛ به چه دلیل؟ به دلیل اینکه شما الان [در جایگاهی] صد برابرِ آن روزِ اوّل قرار دارید. بچّه‏های روز اوّلِ سپاه اینجا نشسته‏اند دیگر؛ چه داشتید شما؟ چقدر امکان داشتید؟ چقدر حضور شما حس می‏شد؟ شما نگاه کنید ببینید سپاه، امروز کجا است، آن روز کجا بود؛ این نشان‏دهنده‏ی این است که بنابراین خدای متعال استعداد و توانایی و امکان را داده؛ وقتی امکان داد، تکلیف هم می‏آید: لا یُکَـلِّفُ اللهُ نَفسًا اِلّا وُسعَها؛ هر چه وُسع شما بیشتر باشد، تکلیفتان هم بیشتر است؛ من این را عرض می‏کنم. خلاصه‏ی حرف ما و عرض ما این است: چون وُسعتان زیاد است، توانایی‏تان زیاد است، تکلیفتان هم زیاد است.
شجره طیبه سپاه پاسد اران انقلا ب اسلامی دوم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸، سالروز صدور فرمان امام خمینی برای تاسیس بزرگترین نیروی حافظ انقلاب اسلامی است. نیرویی که در طول چهل سال گذشته مهمترین و بیشترین نقش ها را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده است و بسان شجره ی طیبه ای در جای جای ایران اسلامی و منطقه سایه افکنده است. کلید واژه‏ها: سپاه، تاسیس، انقلاب اسلامی، نیرو قدس، ایران، فرهنگ بنیانگذار انقلاب، بنیانگذار سپاه ! سوم اسفند ماه ۱۳۵۸(یعنی یک ده پس ازپیروزی انقلاب اسلامی) ایده ی تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح شد. گروهی شهید بهشتی را ایده پرداز اولیه تاسیس این نهاد انقلابی می دانند، برخی نیز تشکیل سپاه را پیشنهاد شهید محمد منتظری معرفی می کنند. در دست نوشته ی خونینی که از جیب قبای شهید مطهری یافت شده است، در زمره یکی از پیشنهادها تشکیل نیروی انقلابی برای حفاظت و پاسداری از انقلاب به چشم می خورد. امام خامنه ای اما، دقیقترین خبر و تحلیل را مطرح کرده است: «... بنده آینده سپاه را یک آینده بسیار مبارکی می‏بینم. این سازمان متولد شده با انقلاب که از برکات شخص امام است. اگر امام این مسئله را دنبال نمی‏کردند، سپاه شاید به وجود نمی‏آمد و یا به این گسترش و صحه قدرت نمی‏رسید. این وضعیت سپاه از برکات شخص امام است و وضعیت بسیج، این سازمانی که جزء برکات سپاه و برکات انقلاب و برکات شخص امام بزرگوار است.» بر همین اساس بود که امام راحل، فرمان تاسیس سپاه را در دوم اردیبهشت سال ۵۸ صادر فرمودند. سپاهی برای پاسداری از انقلاب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طبق آنچه از بیانات بنیانگذار آن پیدا است و رهبرانقلاب اسلامی به عنوان فرماندهی کل قوا برآن تاکید دارند،همچنین طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی، سپاه برای پاسداری از آرمان‏ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است. برخلاف کسانی که چهل سال است، سپاه ستیزی و سپاه هراسی تبدیل به راهبرد همیشگی شان شده است،این نیرو فقط برای حفاظت از تمامیت ارضی ایران نیست. ارتش جمهوری اسلامی اولین وظیفه را در این عرصه برعهده دارد.البته هرجا که برای حفظ تمامیت ارضی به حضورسپاه نیاز بوده است ،آنجا مشارکت داشته لکن حراست و صیانت ازانقلاب اسلامی وظیفه ای فراتر ازمرزهای جغرافیایی را می طلبد. تشکیل سپاه بدون مرزِ قدس از حدود سه دهه قبل برهمین مبناست. نکته مهم این که اتفاقا حفظ و حراست از خاک گلگون ایران اسلامی یک وظیفه انقلابی است. بخصوص آن که امروز کسی نیست که وابستگی حفظ موجودیت ایران به انقلاب اسلامی را انکار کند. به عبارت واضحتر حفظ تمامیت ارضی کشور ایران به حفظ انقلاب اسلامی و نظام اسلامی بستگی دارد،آسیب به انقلاب اسلامی، آسیب به کشور باستانی ایران نیز هست. بدین جهت است که اگر کسی انگیزه های دینی و انقلابی هم نداشته باشد و فقط بر عنصر ایرانیت تکیه کند باید سپاسگزار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد. راز سپاه هراسی آمریکا همین است! به همین جهت است که آمریکا در طول چهاردهه گذشته، به ویژه در سالیان اخیر راهبرد شوم "سپاه هراسی" را جزو راهبردهای کلان و مستمر خود قرار داده است. تردیدی نیست بخش عمده‏ی حفاظت از عمق راهبردی انقلاب اسلامی در جهان بر عهده سپاه است. با دقت بیشتر علل عمده سپاه هراسی را چنین می‏توان برشمرد: ۱. سپاه یک نیروی واکنش سریع مردمی و انقلابی در همه جا و همیشه بوده و خنثی کننده توطئه‏های دشمنان است. ۲. سپاه نیروی مولّد انقلاب اسلامی در همه عرصه ها بوده و هست. امروز بخشهای بسیاری ازدستگاه‏ها و نهادهای اجرایی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی به دست نیروهایی است که در سپاه رشد یافته و بالیده‏اند و اکنون در سنگرهای دیگر مشغول خدمت هستند از مجلس‏ها و دولت‏ها در همه ادوار گرفته تا نهادهای و دستگاه‏ های دیگر. ۳. بسیج اگر به دست امام راحل بنیانگذاری شد. اما بستر جوانه زدن و رشد و اعتلای این فرهنگ و تفکر و نهاد و نماد در داخل نهاد انقلابی سپاه و با فرماندهی سپاه عزیز فراهم شده و امروز تبدیل به بزرگترین نیروی انقلابی مردمی جهان شده است. ۴. سپاه، زمینه‏ساز تشکیل و مشاور امین و هدایتگر اصلی نیروهای مختلف مقاومت در جهان اسلام بوده و رشد تفکر مقاومت بستگی به این نیروی الهی داشته و دارد. سپاه قدس نماد این جریان ناب انقلابی است. ۵. سپاه و نیروهای چهارگانه با سپاه قدس و نیروی هوافضا و سازمان اطلاعات و جنگ‏های نوین اش، نماد اقتدار و قدرت و پایداری مردم ایران و نظام اسلامی است. ۶. سپاه با داشتن قرارگاه‏ های سازندگی و دیگر قرارگاه‏ها امروز نماد کارآمدی و سازندگی و عمران و آبادانی ایران انقلابی است. ۷. ساختار منعطف و پویا و جوان سازی بهنگام نیرویی در سپاه تبدیل به نماد طراوت و شادابی و سرزندگی ایران اسلامی است.
🌀 وزارت بهداشت پنجم اردیبهشت را به نام حوزه‌های علمیه کلید زد 🔹 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اسامی روزهای هفته سلامت ( اول تا هفتم اردیبهشت) را با شعار «حمایت همگانی از مدافعان سلامت» اعلام کرد. ✔️ دوشنبه ۱۳۹۹/۲/۱ بهورزان و خانواده بهداشت کشور در مقابله با کرونا ✔️ سه شنبه ۱۳۹۹/۲/۲ پزشکان، پرستاران و خانواده نظام سلامت در مقابله با کرونا ✔️ چهارشنبه ۱۳۹۹/۲/۳ آموزش، پژوهش، فناوری و تولید ملی در مقابله با کرونا ✔️ پنج شنبه ۱۳۹۹/۲/۴ هماهنگی و همکاری بین بخشی در مقابله با کرونا ✅ جمعه ۱۳۹۹/۲/۵ روحانیون، نهادهای دینی و همدلی مؤمنانه در مقابله با کرونا ✔️ شنبه ۱۳۹۹/۲/۶ مردم، همیاران سلامت و مشارکت اجتماعی در مقابله با کرونا ✔️ یکشنبه ۱۳۹۹/۲/۷ هر "رسانه" یک "پایگاه سلامت" در مقابله با کرونا #کرونا @Manahejj
باسمه ای تعالی خاطرم هست چندین سال پیش شبهه ای به نحو طنز در جامعه از طرف مخالفان و معاندان رواج یافته بود با این مضمون که : دو نهاد در کشور به بی کاران مستمری و حقوق پرداخت می کنند. یک_ کمیته امداد امام خمینی ره دو_ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چه اینکه اخلاص بدون انکار این عزیزان در عملکرد بدون سر و صدای آنها ظهور داشت. و این فرصتی برای بدخواهان نظام ایجاد کرده بود که این نوع تهمت ها را نصیب ایشان کنند. جهت رفع این شبهه از اذهان عمومی مستند سازی و اعلام لیست بلند بالا از فعالیت ها و تلاش ها در عرصه های مختلف در دستور کار این نهاد قرار گرفت. این نیز خود دستاویز دشمنان قرار گرفت که اتهام ناجوانمردانه تزویر و ریا و عدم اخلاص و... را در اشکال مختلف و تعابیر مختلف بر ایشان وارد کنند . این ترفند همچنان ادامه دارد و دیگر نهاد های دینی و انقلابی نیز در این نوع اتهامات هستند. جریان امام جمعه شریف ایران شهر از مصادیق اخیر این مساله است. موضع ضد انقلاب را مشاهده کردید؟.! جایی دیدم که در خصوص این نوع رفتار ها قضاوت تزویر و ریا میکرد و عینا همان قلم در واکنش به تصویر رفتار یک معلم برای تدریس مجازی از روی تخت بیمارستان به دانش آموزان اظهار میکرد که: (مقایسه‌ای کنید با حوزه علمیه و مساجد و مجلسی که خواب هستند ) خب اگر از فعالیت ها شان تصویر منتشر کنند ، متظاهر و ریا کارانند و اگر تصاویر منتشر نکنند ، خواب و بی کارند!!! فارغ از اینکه به نحو طبیعی گاهی کج سلیقگی هایی هم در رفتار ها وجود دارد. غافل نشویم که کار دشمن، دشمنی است . او مترصد فرصت است تا ضربه بزند. به تعبیر حافظ : باران که در لطافت طبعش خلاف نیست*** در باغ لاله روید و در شوره زار خس. والسلام علی من الاتبع الهدی شیرعلیپور @kolur_shahrood
🌸🍀🌺🌿 🍀🌺🌿 🌺🌿 🌿 🌷﷽🌷 🌺 🌺 0️⃣ کیفیت نیت روزه در یوم الشک ❓❓پرسش : كيفيت نيت روزه در يوم الشك ( روزی که شک داریم آخر شعبان است یا اول رمضان) چگونه است؟ ✅ پاسخ همه مراجع عظام تقلید : 🔻 اگر روزه واجبي بر عهده دارد آن را نيت كند و الا روزه مستحبي نيت كند و نميتواند روزه را به نيت روزه ماه رمضان بگيرد. @kolur_shahrood
ناصر نصیری شورا اردبیل: باسمه تعالی 🔷️ مردم مؤمن و انقلابی استان ؛ با اهدای سلام، ارادت و آرزوی سلامتی، به استحضار می رسانیم در ادامه همکاری و همراهی کمیته استانی مقابله باویروس کروناو بیانیه‌ شورای سیاستگذاری ائمه‌ی جمعه‌ی کشور، پیشنهاددانشگاه علوم پزشکی استان وتاییدنماینده محترم ولی فقیه حضرت آیت الله عاملی (زیدعزه) نماز جمعه 5 اردیبهشت سال 1399 در کلیه‌ شهرستانها و بخشهای تابعه استان اردبیل برگزار نمیگردد . 🔻   با عنایت به حضور مدیر محترم حوزه های علمیه کشور از هفته گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا، به نمایندگی از نهادهای دینی، امید می رود در نزدیک ترین زمان ممکن، شاهد صدور مجوز برای بازگشایی و برپایی محدود مراسم عبادی – سیاسی نمازجمعه در استان هایی که از شرایط بحران و اضطرار خارج شده اند و بازگشایی تعریف شده و ضابطه مند مساجد و بقاع متبرکه در مناطق کم خطر باشیم. 🔶️  هرچند ائمه محترم جمعه در این روزهای سخت، بدون تعطیلی، در میدان خدمت رسانی و در کنار شما مردم شریف بوده اند و به ویژه در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، محوریت هماهنگی گروه های داوطلب مردمی و جهادی و انسجام قرارگاهی نهادها و دستگاه های پشتیبان و خدمات رسان را برعهده دارند، بی صبرانه در انتظار بازگشایی نمازهای جمعه و جماعت و زیارت مؤمنین و نمازگزاران ارجمند برای ایفای نقش و مأموریت الهی و ولایی خود هستند. 🔺️ در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، به کارگشایی دعا، تضرع و توسل شما مردم شریف، برای دفع بلا چشم امید داریم.                                                   والسلام علی عباد الله الصالحین دفترنمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان @kolur_shahrood
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ 💬 دکتر رجبی دوانی: گاهی بی بصیرتی و مقبولیت برخی در میان مردم ،شرایط و تصمیماتی را حتی بر (ص) و (ع) تحمیل کرد. 🔴 بیداری ملت @bidariymelat @bidariymelat
خطبه های مکتوب نماز جمعه کلور حجت الاسلام والمسلمین شیرعلیپور خطبه اول ۹۹.۲.۵ بسم الله الرحمن الرحیم تقوا، نهایت خشنودى خداوند از بندگان و شاهراه ساخت انسان است و کسی که تقوا روزی او شده است، در حقیقت تمام خوبی‌های دنیوی و اخروی را به دست آورده است، به همین دلیل زیرک‌ترین زیرک‌ها، انسان اهل تقوا است و حتی بالاتر، در زمره آل محمد صلی الله علیه و آله و همچون جناب سلمان مشمول «منّا اهل البیت» خواهد بود و به مقام سلمان محمدی نائل خواهد شد. با این مقدمه کوتاه روایی، بُعدی از عظمت ماه مبارک رمضان و شهر الصیام آشکار می‌گردد؛ چرا که خدای متعال غایت روزه را، نیل به تقوا معرفی فرموده است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَیْكُمُ الصِّیَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ»(بقره/ 183). قرآن تنها راه رسیدن به گوهر تقوا را «عبودیت ولایی» می‌داند، یعنی عبودیتی از بطن تبعیت محض از رهبران الهی ایجاد می‌شود. به همین جهت برخی از اساتید اخلاق می‌فرمایند: ماه رمضان، ماه «صلوات عملی» یعنی ماه «یُسَلِّمُوا تَسْلِیمًا» است. چرا که خدای متعال در آیه‌ای، ایمان حقیقی را تنها، تسلیم محض در برابر ولیّ خود معرفی می‌فرماید: «فَلَا وَ رَبِّكَ لَا یُؤْمِنُونَ حَتَّى یُحَكِّمُوكَ فِیمَا شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لَا یَجِدُوا فِی أَنفُسِهِمْ حَرَجًا مِّمَّا قَضَیْتَ وَ یُسَلِّمُوا تَسْلِیمًا»(نساء/ 65) به پروردگارت سوگند كه آنها مؤمن نخواهند بود، مگر اینكه در اختلافات خود، تو را داور خود نمایند؛ و در دل خود از قضاوت و حکم تو، خشنود بوده و كاملا تسلیم باشند. و این «یُسَلِّمُوا تَسْلِیمًا» باطن و عینیت ذکر شریف صلوات است. والسلام @kolur_shahrood
خطبه دوم ۹۹.۲.۵ باسمه تعالی یکی از جلوه‌های بارز عدالت در جلوگیری از فساد اقتصادی است. دغدغه‌ای که بخصوص با اوج‌گیری نگاه سرمایه‌داری در نظام اداره کشور در سال‌های پس از جنگ شدت یافت. و تا امروز هر چه از آن گذشته است با ریشه‌دوانی بیشتر به لکّه‌ی ننگی بر چهره‌ی نظام مقدس اسلامی بدل شده است. تا جایی که با تشکیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط روسای دو قوه مجریه و قضائیه حضرت امام خامنه‌ای‌دام ظله العالی با صدور فرمانی 8 ماده‌ای ضمن تأیید و تأکید بر لزوم چنین اقدامی سطح آن را به سه قوه ارتقاء دادند. مواد این فرمان به اختصار به شرح زیر است؛ اول- آماده مخالفت‌ها باشید؛ دوم- مبارزه با مفاسد اقتصادی، امنیت‌ساز است نه امنیت‌سوز؛ سوم- مبارزه با فساد کار پاکدستان؛ چهارم- ضربه‌ی قاطع و دقیق عدالت؛ پنجم- شناسایی نقاط آسیب‌دیده توسط بخشهای نظارتی؛ ششم- دیدبانی وزارت اطلاعات بر نقاط آسیب‌پذیر در فعالیت‌های اقتصادی دولتىِ کلان؛ هفتم- پرهیز از بی‌عدالتی در اقدام عدالتخواهانه؛ هیچ‌کس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود. هیچ شخص یا نهادی نمی‌تواند با عذر انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولان کشور، خود را از حساب‌کشی معاف بشمارد. هشتم- با این امر مهم و حیاتی نباید بگونه‌ی شعاری و تبلیغاتی و تظاهرگونه رفتار شود. نهاد امامت جمعه به عنوان پژواک‌دهنده صدای ولیِّ جامعه از سویی و ملجاء و پناهگاه اقشار ضعیف جامعه؛ زبان گویای عدالت‌خواهی و پرچمدار مبارزه با فساد در هر منطقه باید باشند که به فضل الهی هستند. والسلام علی عبادالله الصالحین @kolur_shahrood
🌙 راه هاى ثبوت اول ماه 🔷س 3989: مبارک رمضان و چگونه ثابت می شود؟ ✅ج: به طور کلی اول هر ماه با يکی از راه های زير ثابت می شود: 1. خود انسان را ببيند؛ 2. دو مرد عادل بگويند که ماه را ديده اند؛ 3. از گفته عده ای يا از راه ديگر يقين کند که ماه قابل رؤيت است؛ 4. از اول ماه قبلی – که از طرق شرعی ثابت شده – بگذرد؛ 5. حکم کند که اول ماه است. 🆔 @resale_ahkam @kolur_shahrood
"استقبال از ماه مبارک رمضان" 🔺 حکمت اصلی روزه، اصلاحات درونی انسان، با نسخه‌ای است که از طرف خداوند، برای همه‌ی امت‌های قبل از اسلام و امت اسلام داده شده است. مرحوم امام از آیه‌ی شریفه: «لعلَّکُم تَتَّقُونَ»؛ ( بقره :۱۸۳)؛ استفاده کرده‌اند که نفس انسان موجودی مانند بدن انسان است که مسائل بهداشتی و صحت و سلامتی زیادی دارد. 🔹 وقتی انسان وارد این جهان می‌شود، استعداد انسان شدن دارد، نه این‌که انسان باشد. حیوانی است که امتیاز او از سایر حیوانات به استعداد اوست. استعداد یعنی چه؟ یعنی اگر تحت تربیت یک مربیِ متخصص واقع شود و در محیط سالمِ خوبی تربیت گردد، انسانِ واقعی می‌شود. 🔸 محتوای این کلمات مختصر به اندازه‌ی یک کتاب است و یک کتاب بزرگ از آیات و روایات و فرمایشات مفسرین و علما را می‌توان در توضیح آن تألیف نمود. و بسیار مورد شگفتی و تعجب است که دست‌اندرکاران اصلاحات انسانی، اجتماعی و فرهنگی، بر این اساس برنامه‌ریزی نکرده‌اند!. ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی @kolur_shahrood
🌸 امام على عليه السلام 🌸 وُصولُ المَرءِ اِلى كُلِّ ما يَبتَغيهِ مِن طيبِ عَيشِهِ وَ اَمنِ سِربِهِ وَ سَعَةِ رِزقِهِ بِحُسنِ نيَّتِهِ وَ سَعَةِ خُلقِهِ؛   انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محيط و روزى زياد، دست مى يابد. تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 92 ، ح 1607 @kolur_shahrood
‼️خوردن روزه به دلیل ضعف 🔷انسان نمی‌تواند به خاطر ضعف روزه را بخورد، ولی اگر به قدری ضعف پیدا کند که تحمل آن بسیار مشکل شود می‌تواند روزه را بخورد، و همچنین اگر برای او ضرر یا خوف ضرر داشته باشد، بنابراین دخترانی که به سن بلوغ - که بنا به نظر مشهور همان تکمیل نه سال قمری است - می‌رسند واجب است روزه بگیرند و ترک آن به صرف دشواری، ضعف جسمانی و مانند آن جایز نیست. بلی اگر برای آنها ضرر داشته و تحمل آن برای ایشان همراه مشقت زیاد باشد می‌توانند افطار کنند. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای @kolur_shahrood
سخنرانی شب دوم ماه رمضان.m4a
4.02M
🌼 سخنرانی کوتاه 🌺 قسمت دوم : حقیقت و ویژگی اصلی ماه مبارک رمضان 🌼 حجت الاسلام والمسلمین شیرعلیپور @kolur_shahrood
‼️استفاده از گاز یا پودر برای تنگی نفس 🔷هرگاه روزه‌دار مبتلا به تنگی نفس شدید، ماده‌یی را به‌کار ببرد که از هوای فشرده همراه با دارویی هر چند به صورت گاز یا پودر تشکیل شده و وارد حلق می‌شود، روزه اشکال ندارد. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای @kolur_shahrood
سخنرانی شب سوم ماه مبارک رمضان.m4a
4.94M
🌼🌼 سخنرانی کوتاه 🌺🌺 قسمت سوم : فلسفه ثواب ختم قرآن با قرائت یک آیه 🌼🌹 حجت الاسلام والمسلمین شیرعلیپور @kolur_shahrood
‼️باقی ماندن بر جنابت تا اذان صبح 🔷کسی که در شب ماه رمضان دچار جنابت است باید تا پیش از اذان صبح غسل کند و اگر عمداً تا آن هنگام غسل نکند روزه‌اش باطل است. این حکم در مورد روزه‌ی قضای ماه رمضان نیز جاری است. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای @kolur_shahrood