روزی امام کاظم (ع) به یکی از یاران خود فرمود: چه شده است که تو را با عبد الحسن بن یعقوب می بینم؟ عرض کرد: او دایی من است. امام فرمود: او درباره خداوند عقیده ای عجیب دارد به خداوند صفاتی نسبت می دهد که بدان ها موصوف نیست. یا با او می نشینی و ما را رها می کنی و یا با ما بنشین و او را رها کن. عرض کرد: او هرچه خواهد بگوید اما اگر من عقیده او را باور نداشتم آیا باز هم اشکالی دارد؟ امام فرمود: آیا نمی ترسی که عقوبت الهی فرا رسد و همه شما را در بر گیرد؟
@kolur_shahrood
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ حَفْصٍ عَنْ إِسْمَاعِیلَ بْنِ دُبَيْسٍ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِذَا خَلَقَ اللَّهُ الْعَبْدَ فِى أَصْلِ الْخِلْقَةِ كَافِراً لَمْ يَمُتْ حَتَّى يُحَبِّبَ اللَّهُ إِلَيْهِ الشَّرَّ فَيَقْرُبَ مِنْهُ فَابْتَلَاهُ بِالْكِبْرِ وَ الْجَبْرِيَّةِ فَقَسَا قَلْبُهُ وَ سَاءَ خُلُقُهُ وَ غَلُظَ وَجْهُهُ وَ ظَهَرَ فُحْشُهُ وَ قَلَّ حَيَاؤُهُ وَ كَشَفَ اللَّهُ سِتْرَهُ وَ رَكِبَ الْمَحَارِمَ فَلَمْ يَنْزِعْ عَنْهَا ثُمَّ رَكِبَ مَعَاصِيَ اللَّهِ وَ أَبْغَضَ طَاعَتَهُ وَ وَثَبَ عَلَى النَّاسِ لَا يَشْبَعُ مِنَ الْخُصُومَاتِ فَاسْأَلُوا اللَّهَ الْعَافِيَةَ وَ اطْلُبُوهَا مِنْهُ
اصول کافى جلد 4 صفحه:22 روایة:2
ترجمه :
امام صادق علیه السلام فرمود: چون خداوند بنده راست سرشت کافر بیافریند آن بنده نمیرد تا بدى راست دوست او گرداند، پس بدان نزدیک شود، و در نتیجه به کبر و زور گوئى (یا هرزگى) او را گرفتار کند، پس دلش سخت شود، و خلقش ناپسند گردد، و رویش سخت، و پستیش آشکار، و شرمش کم شود، و خداوند پردهاش راست بدرد، و بحرامها(ى خداوند) در افتد و از آنها جدا نگردد، سپس بنافرمانیهاى خداست دچار شود و فرمانبرداریش را بد دارد، و به مردمان به پرد، و از ستیزه سیر نشود، از خداوند عافیت بخواهید و دوام آنرا بجوئید.
اطلاعیه شماره 55 شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان
✳️ باسمه تعالی
مردم مومن و انقلابی شاهرود خلخال :
درپی اعلام ستاد استانی مبارزه با کرونا به جهت وضعیت نارنجی و زرد در شهرستان ،درجهت حفظ سلامتی مردم با نظر ستاد استانی مقابله باویروس کرونا،اعلام دانشگاه علوم پزشکی وتائید نماینده محترم ولی فقیه دراستان حضرت آیت الله عاملی (زیدعزه) این هفته روزجمعه مورخ 1400/02/31
نمازجمعه این هفته در شهر کلور برگزار نمیشود .
انتظار می رود مردم عزیزاستان نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی نهایت همکاری لازم را جهت جلوگیری از شیوع مجدد بیماری کرونا داشته باشند.
درپایان جهت ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا و شفای همه مریض ها در این فرصت ماه شوال دست به دعا می بریم .
والسلام علی عباد الله الصالحین
دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان
@kolur_shahrood
▪️أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا أَنْتُمْ فِي هَذِهِ الدُّنْيَا غَرَضٌ تَنْتَضِلُ فِيهِ الْمَنَايَا مَعَ كُلِّ جَرْعَةٍ شَرَقٌ وَ فِي كُلِّ أَكْلَةٍ غَصَصٌ لَا تَنَالُونَ مِنْهَا نِعْمَةً إِلَّا بِفِرَاقِ أُخْرَى وَ لَا يُعَمَّرُ مُعَمَّرٌ مِنْكُمْ يَوْماً مِنْ عُمُرِهِ إِلَّا بِهَدْمِ آخَرَ مِنْ أَجَلِهِ وَ لَا تُجَدَّدُ لَهُ زِيَادَةٌ فِي أَكْلِهِ إِلَّا بِنَفَادِ مَا قَبْلَهَا مِنْ رِزْقِهِ وَ لَا يَحْيَا لَهُ أَثَرٌ إِلَّا مَاتَ لَهُ أَثَرٌ وَ لَا يَتَجَدَّدُ لَهُ جَدِيدٌ إِلَّا بَعْدَ أَنْ يَخْلَقَ لَهُ جَدِيدٌ وَ لَا تَقُومُ لَهُ نَابِتَةٌ إِلَّا وَ تَسْقُطُ مِنْهُ مَحْصُودَةٌ وَ قَدْ مَضَتْ أُصُولٌ نَحْنُ فُرُوعُهَا فَمَا بَقَاءُ فَرْعٍ بَعْدَ ذَهَابِ أَصْلِهِ .
▪️اى مردم شما در اين دنيا هدف تيرهاى مرگ هستيد، كه در هر جرعه اى، اندوهى گلوگير، و در هر لقمه اى استخوان شكسته اى قرار دارد، در دنيا به نعمتى نمى رسيد جز با از دست دادن نعمتى ديگر، و روزى از عمر سالخورده اى نمى گذرد مگر به ويرانى يك روز از مهلتى كه دارد، و بر خوردنى او چيزى افزوده نمى شود مگر به نابود شدن روزى تعيين شده، و اثرى از او زنده نمى شود مگر به نابودى اثر ديگر، و چيزى براى او تازه و نو نمى شود مگر به كهنه شدن چيز ديگر، و چيز جديدى از او نمى رويد مگر به درو شدن چيزى ديگر، ريشه هايى رفتند كه ما شاخه هاى آن مى باشيم، چگونه شاخه ها بدون ريشه ها برقرار مى مانند.
◾️ نهج البلاغه، خطبه 145، ترجمه دشتی
▪️مَنْ صَبَرَ صَبْرَ الْأَحْرَارِ وَ إِلَّا سَلَا سُلُوَّ الْأَغْمَارِ .
▪️ در مصيبت ها يا چون آزادگان بايد شكيبا بود، و يا چون ابلهان خود را به فراموشى زد.
◾️نهج البلاغه، حکمت 413، ترجمه دشتی
@kolur_shahrood
🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷
🌹🇮🇷🌹🇮🇷
خطبه های مکتوب نماز جمعه کلور شاهرود
🟢۱۴۰۰/۲/۳۱
حجت الاسلام والمسلمین شیرعلیپور امام جمعه کلور
بسم الله الرحمن الرحیم
🇮🇷✅از بیمارىهاى روانى كه اكثر مردم امروز را آلوده ساخته، نفاق با یكدیگر است.
🟢این كه در اثر غلبه مادیگرى و فراموش كردن مقام انسانیت و بىایمانى به خدا و بىخبرى از سراى جاودان، این خوى شیطانى در دلها رسوخ یافته و همه به آن عادت كردهاند و چه رنجها كه به واسطه این خوى پلید از یكدیگر مىبرند و چه سختىها و ناراحتىها كه مىبینند.
زندگى انسانى كه باید با انس و الفت باشد به وحشت و نفرت از یكدیگر مبدل شده است.
🟢 اجتماع بشرى كه باید با همكارى و دوستى با یكدیگر باشد به عكس شده، همه با تنافر و تضاد و رقابت نابجا و وحشت از یكدیگر بهسر مىبرند و در برخورد با یكدیگر مانند برخورد چهارپایان بلكه درندگان در مقام شكار یكدیگر و نیرنگ زدن و ربودن مال هم هستند و به مانند شیاطین، در ظاهر اظهار موافقت و در باطن درصدد زیان یكدیگرند.
🟢صدق و صفا از بین رفته و به جایش دروغ و خیانت و نقض عهد جایگزین شده است؛ چنان حس خودخواهى بر افراد غالب شده كه هركس راحتى خود و زحمت دیگرى را مىخواهد، ثروتمندى خود و تهیدستى دیگران را مىطلبد و آبروى خود و بىآبروئى دیگران را مىجوید. نفاقهاى فردى یعنى نفاق زن و شوهر، پدر و فرزند، برادر و خواهر، رحم با رحم، همسایه با همسایه، فروشنده با خریدار، استاد با شاگرد و... بسیار فراگیر شده، بهطورىكه حسن ظن و اعتماد به یكدیگر كه اساس زندگى بشرى است از بین رفته و هر فردى از نفاق دیگرى رنجها مىبرد، چنانچه دیگرى هم از نفاق او در شكنجه است و اگر اندكى از اهل ایمان یافت شوند كه اهل نفاق نیستند و دیگران از آنها در رنج و ناراحتى نباشند؛ خود آن بیچارگان گرفتار شكنجه اهل نفاق هستند.
🟢پس بر هر فردى لازم است نخست بیمارى نفاق خود را علاج و دلش را از ریشههاى این شجره خبیثه خالى كند و به نور صدق و صفا و اخلاص روشن سازد و بعد تا آنجا كه مىتواند در اصلاح دیگران بكوشد و زیانهاى دنیوى و اخروى نفاق را گوشزد نماید.
____
✅🇮🇷 دولت چه مقدار از اقتصاد ایران را در اختیار دارد؟
نقش دولت در اقتصاد را مىتوان به دو بخش حضور غیرمستقیم و حضور مستقیم در بخشهاى اقتصادى كشور تقسیم كرد. در بخش اوّل مىتوان با جرأت گفت چیزى بیش از 80 درصد اقتصاد ایران در اختیار دولت قرار دارد؛ امّا در حالت دوم و حضور مستقیم دولت در اقتصاد مىتوان سهم دولت در اقتصاد را چیزى حدود 50 درصد دانست.
♦️براساس گزارشهاى موجود از مجموع كل ارزش افزوده اقتصاد ایران، 47درصد آن در اختیار بخش خصوصى، 2/1درصد در دست شهردارىها، 2/. درصد در اختیار تأمین اجتماعى، 33 درصد بهصورت مستقیم در اختیار دولت و شركتهاى دولتى و حدود 20 درصد در اختیار همهى نهادهاى غیردولتى است.
♦️بخش عمدهاى از سهم 47 درصدى بخش خصوصى نیز متعلق به دولت است. بهعبارت دیگر، مجموع مدیریت مستقیم (مالكیت و مدیریت) و غیرمستقیم دولت (مدیریت و سیاستگذارى) در اقتصاد ایران با توجه به سهم 33 درصدى دولت (مستقیم) و سهم 47 درصدى بخش خصوصى (غیرمستقیم) چیزى بیش از 80 درصد بوده و سهم مجموعه نهادهایى مانند ستاد اجرایى فرمان امام، قرارگاه خاتمالانبیاء، آستان قدس، بنیاد مستضعفان و دهها نهاد غیردولتى دیگر كمتر از 20 درصد است.
♦️ به بیان دیگر، مىتوان گفت بهواسطهى صندوقهاى بازنشستگى و خصولتىها، سهم دولت از اقتصاد ایران بیش از 80 درصد است.
بررسى سهم دولت در اقتصاد از طریق بررسى بودجههاى سالانه و نقش دولت در آن، و افزایش هر ساله، شركت زیاندهِ دولتى و راههاى دیگر نیز قابل بررسى است.
♦️بنابراین شایعاتى كه در باره در اختیار نبودن بودجه كشور در دست دولت، گفته مىشود؛ جعلیاتى بدون سند و براى فرافكنىهایى است به جهت توجیه ضعفهاى مدیریتى دولتها گفته مى شود
والسلام علیکم و رحمه الله.
@kolur_shahrood
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 گزارشهفته | پاسدارِ قانون
🔹مروری بر نقش و جایگاه شـورای نگهبان در صیانت از قانون اساسی و حقوق مردم
⬇️ مطالعه نسخه کامل این شماره خط حزبالله:
farsi.khamenei.ir/news-content?id=47866
هدایت شده از "شيخ جواد"؛ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺁﻳﺖ اﻟﻠﻪ ﺷﻴﺦ جواد کربلایی
d051de9c2e0b23486b96622163b4984d1ff9f9cb33f6c31e2c483f1d1425954f0_.mp3
993.1K
⚠️ اشکال عوام مردم این است که پای منبر هر کسی میرند!!!
❌ نقش عوام در خانه نشینی علی و زهرا علیهماالسلام
▪️ مرحومآیتاللهشیخجوادکربلایی
@sheykh_javad
هدایت شده از رساله امام خامنهای
‼️تقاص از بدهکار
🔷س 5464: آيا برداشتن اموال فرد بدهکار بدون اطلاع و اجازه وى جايز است؟
✅ج: تقاص از طلبكار در صورتى مجاز است كه بدهكار، بدهى خود را انكار كند يا در پرداخت آن كوتاهى كند و براى رسيدن به حق راهى جز تقاص باقى نباشد؛ در غير اين صورت برداشتن مال از او بدون اذن و تصرف در آن جايز نيست.
📕منبع: leader.ir
🆔 @resale_ahkam