eitaa logo
کانال استادشیرعلیپور ✅
420 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
111 فایل
سیاست و عبادت هرگز جدا نیستند. 👈در این کانال می‌توانيد بیانات، اخبار و رویدادهای مربوط به تبیین و نکات مورد تایید را دنبال کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
در دومین کنفرانس بین المللی گردشگری پایدار در دانشگاه محقق اردبیلی : آئین رونمایی از کتاب مبانی تحول در توریسم نوشته حجت الاسلام محمد شیرعلی پور امام جمعه شهرستان سرعین در دانشگاه محقق اردبیلی انجام می پذیرد. پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۹ صبح دانشگاه محقق اردبیلی ⭕️ موضوع کتاب :جستاری در گردشگری تعالی زا
امام موسی صدر: من حسینیه را حسینیه نمی‌دانم مگر آنکه دلاورانی را برای نبرد با دشمن اسرائیلی فارغ‌التحصیل کند. ‎
- گردان‌های شهید عزالدین القسام: گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی سازمان فلسطینی حماس است که در سال ۱۹۹۲ تأسیس شده است و بین ۱۰ تا ۴۰ هزار نفر نیرو دارد. گردان‌های قسام عموم درگیریهای مقاومت با رژیم صهیونیستی را مدیریت می‌کنند و فرماندهی این گردان‌ها به عهده شخصی به نام “محمد ضیف” می‌باشد. ۲- سرایا القدس: شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی است و از سال ۱۹۸۱ میلادی فعالیت دارد و بیش از ۱۲ هزار نفر نیرو دارد. سرایا القدس از سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون حملات راکتی، عملیات‌های چریکی و پرتلفات زیادی را علیه صهیونیست‌ها اجرا کرده‌ است و به همین خاطر مقامات رژیم صهیونیستی مدعی‌اند که این جنبش کاملا تحت حمایت ایران قرار دارد. ۳- گردان‌های ابوعلی مصطفی: شاخه نظامی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین است و از سال ۱۹۹۹ میلادی آغاز به کار کرده است و پس از شهادت ابوعلی مصطفی دبیر کل پیشین این جبهه، این نام برای شاخه نظامی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین انتخاب شده است. ترور وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی پس از شهادت ابوعلی مصطفی، حمله به مقر انگلیسی‌ها در غزه در مارس ۲۰۰۶، حملات متعدد به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی و عملیات‌های استشهادی از برجسته‌ترین فعالیت‌های نظامی گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی است. ۴- تیپ ناصر صلاح الدین: شاخه نظامی کمیته مقاومت مردمی است که از سال ۲۰۰۰ میلادی در عملیات‌های ربایش و نبردهای مستقیم زمینی با ارتش رژیم صهیونیستی نقش فعالی دارد. ۵- گردان‌های المقاومه الوطنیه: شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین است که از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون دهها عملیات چریکی علیه نظامیان و شهرک نشینان یهودی در سرزمین‌های اشغالی انجام داده است.
كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ...(بقره: ۲۱۶) چیزی که خدا برامون نوشته، بهتر از اونه که دوسش داریم! (مَا كَتَبَهُ اللهُ لَنَا خَيْرٌ مِمَّا نُحِبُّ)
پدر جنگ‌های چریکی فلسطین که بود از زمانی که حماسه «طوفان‌الاقصی» توسط نیروهای مقاومت فلسطینی خلق شد، بار دیگر نام گردان‌های «عزالدین قسام» بر سر زبان‌های رسانه‌ها افتاده است. اما به راستی عزالدین قسام کیست که نامش بر روی شاخه نظامی حماس گذاشته شده و هربار عملیاتی علیه رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، نام و یاد او تداعی می‌شود؟ شیخ عزالدین قسام سال ۱۸۷۱ در روستایی کوهستانی نزدیک شهر لاذقیه سوریه به دنیا آمد و در همانجا بزرگ شد. آنگونه که در کتب تاریخی ثبت شده است، شیخ عزالدین القسام به حزب استقلال عربی وابسته بود و در الازهر مصر تحصیل کرد و به شدت تحت تأثیر تعالیم شیخ محمد عبده قرار گرفت و در مصر به جنبش ملی مخالف بریتانیا پیوست. همزمان با تدریس با گروه‌های مبارزاتی نیز در تماس بود. او ابتدا به گروه عمر بیطار پیوست و سپس در شمال سوریه، همراه با شیخ صالح علی علیه نیروهای فرانسوی جنگید. 📎 ادامه مطلب 🌐https://rasanews.ir/0037Mp
آئین رونمایی از کتاب مبانی تحول در توریسم نوشته حجت الاسلام محمد شیرعلی پور امام جمعه شهرستان سرعین در دانشگاه محقق اردبیلی . 20مهر1402
پیمایش نکاتی کاربردی در تربیت کودک اشاره: نسل صالح و سالم(انسان تراز)، یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای ارزندۀ جامعه ایمانی است که بطور مشخص با دو رکن تربیت یعنی «خانواده» و «نظام آموزشی» کارامد، محقق می‌گردد. دو رکنِ «خانه» و «مدرسه» اگر بطور شایسته، متعهدانه و هماهنگ در عرصه تربیت فرزندان تلاش نماید، قطعا امر مهم تأمین نسلی را که تضمین‌کننده بقا مادی و معنوی جامعه ایرانی اسلامی است، محقق می‌نمایند. روشن است که هر یک از دو کانون خانه و مدرسه، به تنهایی امکان عمل موفقیت‌آمیز نخواهند داشت و پیوند واقعی (و نه صرفا شعاری) اولیاء و مربیان، برای ایجاد هماهنگی و هم‌سویی نظری و رفتاری میان مربیان و خانواده‌ها و یکسان‌سازی مسائل آموزشی و تربیتی کودکان ضروری است. هفته پیوند اولیا و مربیان، فرصت مناسبی برای نشان دادن ضرورت این ارتباط است. برای چنین دستاورد عظیمی، شایسته است والدین و معلمان هرچه بیشتر سرمایه‌گذاری کنند. این سرمایه‌گذاری هم عمدتا در سه محور قوام می‌یابد: * افزایش آگاهی نسبت به راهکارهای تربیت فرزند، * التزام عملی به آموزه‌های تربیتی اخلاقی و هماهنگی حرف و عمل به‌عنوان اثرگذارترین عامل تربیت، * دعا و تضرّع به پیشگاه خداوند متعال برای موفقیت در فرایند تربیت نسل آینده. این نوشتار، بازخوانی اجمالی راه و رسم این سرمایه‌گذاری در راه این هدف مقدس است. کلیدواژه: تربیت کودک؛ الگو؛ استعداد؛ مدرسه؛ رسانه ۱. اهمیت تربیت * هرچند عوامل ارثی و ژنتیکی تأثیرات زیادی در فرزندان دارد، اما تربیت می‌تواند آثار ژنتیکی را تحت الشعاع قرار دهد؛ * امام علی(ع) فرمودند: «هیچ میراثی بهتر از ادب (تربیت صحیحِ) فرزندان نیست.»؛ * گاهی برای تربیت فرزندان، نیمه‌های شب از خداوند کمک بخواهید؛ بسیاری از مردان و زنان بزرگ، از دعای والدینشان به مقامات رسیده‌اند؛ * دانشمندان علم اخلاق می‌گویند: «تربیت فرزند، بیست سال قبل از تولد او شروع می‌شود.»؛ * بچه‌ها در سال‌های آغازِ عمرشان، به اندازۀ تمام عمرشان می‌آموزند؛ * بهترین روش برای تربیت فرزند، محبت کردن همراه با قاطعیت و حفظ شخصیت فرزند است. ۲. الگو * فرزندان آن چیزی که می‌خواهیم و می‌گوییم نمی‌شوند، بلکه همان چیزی می‌شوند که هستیم و عمل می‌کنیم. طوری حرف بزنم و رفتار کنیم که از کودکمان انتظار داریم آنگونه حرف بزند و رفتار کند؛ * شرط الگوی سالم و مؤثر، عالم‌بودن و عامل‌بودن است؛ * اگر والدین به یکدیگر احترام بگذارند، بچه‌ها یاد می‌گیرند که چگونه به دیگران احترام بگذارند؛ * به‌یاد داشته باشیم که کودکان بسیاری از رفتارهای مثبت یا منفی را از همبازی‌هایش کسب می‌کنند؛ * گاهی فرزندان را به محیط‌هایی ببریم یا در شرایطی قرار دهیم که خواسته یا ناخواسته، الگویش را از آنجا انتخاب می‌کند. ۳. استعداد * استعداد سنجی کنیم و بفهمیم فرزندانمان علاقه‌شان به چه چیزی است و در چه عرصه‌هایی می‌توانند رشد کند؛ * یکی از اموری که استعداد بچه‌ها را کور می‌کند، دعوای پدر و مادر با هم است؛ * مقایسه‌کردن اگر درست و غیرمستقیم انجام شود، شاید محرک و انگیزه‌بخش باشد، ولی عمده‌ی مقایسه کردن‌ها تحقیرکننده، کینه‌ساز و حسادت‌آور می‌شوند. لذا از آن در تحریک فرزندمان برای رشد استفاده نکنیم. ۴. حالات و ویژگی‌های نوجوان * از پند و اندرز زیاد، خوششان نمی‌آید؛ * با جمع هم‌سالان بودن را دوست دارند؛ * منطق گرا هستند؛ * میل به رقابت دارند؛ * علاقه به اِبراز وجود دارند؛ * خودمحور هستند و روحی لطیف و زود رنج دارند؛ * قدرشناسی را ضروری نمی‌دانند، ولی ناسپاس نیز نیستند؛ * پذیرفتن مسئولیت را دوست دارند؛ * از مسخره شدن می‌ترسند؛ * میل به بحث و مجادله با دیگران دارند. ۵. ارتباط * دقایقی از روز را فقط به فرزندمان اختصاص دهیم و گاهی، فقط به صورت او، مدتی نگاه کنیم؛ * والدینی که با فرزندشان دوست می‌شوند، در تربیت راحت‌تر و موفق‌ترند؛ * شیوه‌های دوستیابیِ صحیح را به فرزندمان بیاموزیم و در کمال احترام، رفت وآمدهایش را کنترل کنیم؛ * نادیده گرفتن بعضی کارهای بدِ بچه ها، به معنی بی‌اطلاعی و کم فکریِ ما نیست؛ بلکه فرصتی دیگر به آنان دادن است؛ * فایده‌های دوست خوب را برای فرزندمان بیان کنیم؛ * فرزند ما، بسیار آرام، اخلاق دوستش را کسب می‌کند؛ لذا سریع، منتظر اتفاقی ناگهانی نباشیم؛ * جذابیت، خنده و نشاط خانه را زیاد کنیم و کاری کنیم که بچه‌ها برای برگشت به خانه، لحظه شماری کنند؛ * فرزندمان را زیاد در آغوش بگیریم و او را ببوسیم؛ * زمینۀ گفتگو را خودمان با فرزندمان آماده کنیم؛ * در زمان بیماریِ فرزندمان، برنامۀ ویژۀ عاطفی برقرار کنیم؛ * در ایجاد ارتباط با نوجوانمان، با حوصله و خوش اخلاقی برخورد کنیم؛ * فرزندمان را زیبا صدا بزنیم: عزیزم،... جان، پسرم، دخترم و... ؛ * فایده‌های سلام کردنِ والدین به فرزندشان عبارت است
از: ثواب، درس عملی، حفظ سنّت پیامبر، ایجاد تواضع برای والدین؛ * اگر ما به فرزندتان محبت نکنیم، دیگران، با نیّت ناسالم، این کار را می‌کنند؛ * گاهی، با نگاهی محبت‌آمیز یا دست برسرکشیدن، چنان محبتی ایجاد می‌شود که با ساعت‌ها صحبت کردن، نمی‌توان آن را ایجاد کرد؛ * به فرزندمان بگوییم که چقدر، از اَعمال خوبش، احساس خوشحالی می‌کنیم؛ * این مهم است که فرزندمان در حضور ما، چگونه رفتار و گفتاری دارد. ولی مهم‌تر از آن، رفتارش در غیاب ما است؛ * به فرزندمان گوشزد کنیم که همه نوع انسانی در جامعه هستند و گاهی افراد شرور در لباس انسان‌های خوب ظاهر می‌شوند. ۶. گوش کردن * در هنگام گوش کردن از صمیم قلب، به صورت فرزندمان نیز نگاه کنیم؛ * اگر موقع صحبت تلفنی، فرزندمان مزاحم می‌شود، شاید به این معناست که او به توجه بیشتری از جانب ما نیاز دارد؛ * گاهی بچه‌ها دوست دارند رازهایشان را فقط به ما بگویند یا از ما، دربارۀ رازهایمان، سؤالاتی بکنند. این فضا و فرصت را برای آنان ایجاد کنیم. ۷. برخورد * انتقاد کنیم؛ ولی جسارت و تحقیر، نه؛ * قبل از انتقاد، نقاط مثبت فرزندمان را مطرح کنیم؛ * مشخص کنیم چه رفتاری را از فرزندمان انتظار داریم؛ * هنگام بروز ناهنجاری، با افراد متخصص مشورت کنیم؛ * اگر می‌خواهیم شیء خطرناک یا غیرخطرناکی را از کودک بگیریم، ابتدا وسیلۀ دیگری در اختیارش بگذاریم؛ * از فرزندان، کارهای بزرگانه انتظار نداشته باشیم. ۸. تلویزیون، فضای مجازی، بازی‌های رایانه‌ای و استفاده از وقت * در نوع، زمان و آثار این سه و فایده داشتن و نداشتنِ آنها، دقت کنیم. فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای نظارت‌های ویژه می‌طلبد. * استفاده از این سه حتما باید با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب انجام شود. * استفاده از این سه فرصت خوبی برای تهیه جدول برنامه ریزیِ روزانه است. * بعضی والدین، خود با حرص و اشتیاق، از این سه استفاده می‌کنند، که این اقدام مشوق مهمی برای فرزندان است و باعث می‌شود بچه‌ها نیز به خودشان اجازه دهند تمامیِ برنامه‌های بزرگ‌ترها را نگاه کنند؛ * ما خیلی نمی‌توانیم نسبت به استفاده کردن و نکردن از این سه، خیلی به او امر و نهی کنیم. در کنار امر و نهی به اندازه باید تقوای درونی و تفکر انقادی فرزندمان را پرورش دهیم. ۹. مدرسه * بچه‌ها، گاهی، به حرف‌های معلم بیشتر اهمیت می‌دهند تا والدین؛ * طوری با معلمِ فرزندتان ارتباط برقرار کنیم که فرزندمان هماهنگیِ ما و معلم را احساس کند؛ * مسیر خانه تا مدرسه و اتفاق‌های بالقوۀ آنرا در نظر داشته باشیم؛ * موقعِ رفتن به مدرسه، لباس و آراستگی فرزندتان را وارسی کنیم؛ * طوری برخورد نکنیم که فرزندمان، فقط نمره‌ها و کارهای خوبش را برای ما تعریف کند؛ * هرازگاهی، در منزل، از فرزندمان امتحان بگیریم تا همیشه آماده باشد و ترسش از امتحان کمتر شود؛ * وسایل ضروریِ مدرسۀ فرزندمان را تهیه کنیم تا از دیگران، درخواست نکند.#
6.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 پیرمرد سه جمله بیشتر نمی‌گوید، اما گویی همه فلسطین را از رنج و بغضش تا ایستادگی و مقاومتش را در خود خلاصه کرده است! فدای اشکات، مرد
يَوْمُ آلْمَظْلُومِ عَلَى الظَّالِمِ أَشَدُّ مِنْ يَوْمِ الظَّالِمِ عَلَى آلْمَظْلُوم روزِ انتقامِ مظلوم از ظالم، شديدتر از روزِ ستم كردنِ ظالم بر مظلوم است ... -امیرالمؤمنین‌علی‌ (علیه‌السلام نکات فراوانی وجود دارد که در این مختصر تنها به برخی از آنها اشاره میشود چه اینکه زمان محدود است و مطلب فراوان . اذعان همه جهان به شکست رژیم صهیونیستی در این قضیهر این قضیه ۱۵ مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی هم از لحاظ اطلاعاتی یک شکست غیرقابل ترمیم خورده است. ادعا میکردند ۴امین ارتش قدرتمند جهان، قوی ترین نیروی هوایی منطقه، هوشمندترین پدافند هوایی دنیا و نفوذناپذیرترین سازمان اطلاعاتی رادارند . خب کو ؟کجاست؟ بزرگترین ضربه ای که اسرائیل از حماس دریافت کرد و دیگر جبران نخواهد شد این است که دنیا فهمید "پادشاه لخت است!" تصویر اقتدار اسرائیل بیش از پیش شکست و حالا انگاره شکست ناپذیری صهیونیستها به سخره گرفته شده. حتی خیلی ها که تا دیروز باور نمیکردند، امروز به "چگونگی فروپاشی" اسرائیل فکر میکنند‌... * تلاش رژیم خبیث برای مظلوم‌نمایی و کمک رسانه‌ها استکباری جهان برای القاء این موضوع در افکارعمومی جهانیاندشمن خبیث و ظالم حالا که سیلی را خورده، سیاست مظلوم‌نمایی در پیش گرفته. دیگران هم کمکش می‌کنند. رسانه‌های دنیای استکبار کمکش میکنند، این مظلوم‌نمایی صددرصد خلاف واقع و دروغ است. چون مجاهدان فلسطینی توانستند خود را از محاصرۀ غزه بیرون بیاورند، خلاص کنند و برسند به مراکز نظامی و غیرنظامی صهیونیستها. او مظلوم است؟ هرچه این رژیم غاصب هست، مظلوم نیست. ظالم هست، متجاوز هست، جاهل هست، یاوه‌گو هست، اما مظلوم نیست. ظالم است. هیچ کس نمیتواند از این هیولای دیوسیرت چهره‌ی یک مظلوم بسازد. رژیم صهیونیستی طی 5 روز447کودک و نوزاد فلسطینی را به خاک و خون کشیده شده و به شهادت رسانده.این دیو کودک کش مظلوم است؟ طرح‌های آمریکا و صهیونیسم در توافق ننگین آبراهام و پروژه کثیف عادی‌سازی را درهم ریخت و برباد داد. تا آنجا که کشوری مانند عربستان حداقل تا مدتها دیگر نمی‌تواند از تطبیع و عادی‌سازی سخن بگوید. هم‌پیمانان مفلوکی مثل الهام علیف و کسانی مانند اردوغان، پیام روشنی را دریافت کردند که اگر بخواهند طرح انگلیس و صهیونیستها را پیش ببرند و نقشه جغرافیای جهان اسلام را در غرب آسیا و کشورهای مقاومت در هم بریزند، عاقبتی شبیه این شرایط در انتظارشان خواهد بود. گروه‌های دیگر مقاومت و منطقه در جهان، معجزه گفتمان مقاومت و هزینه برای عزت را در برابر عجز گفتمان سازش و هزینه برای ذلت، بالعیان مشاهده کردند و جرات و جسارت اقدام‌های بزرگ و کارهای به ظاهر ناشدنی را پیدا کردند و از این پس برکات این نبرد بزرگ را در همه جای جهان خواهیم دید.
هدایت شده از کانال حمید کثیری
این استوری سید جواد نقوی پاسخ به آن‌هایی است که این روزها می‌گویند هر دو طرف مقصرند!! این حرف در فضای اینستاگرام خیلی خیلی خوب فهم می‌شود ... 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4