🔹سبقت گرفتن ایران از قطر در برداشت گاز
منطقه ویژه پارس:
▫️میدان گازی مشترک با قطر حدود ۹ هزار و ۲۰۰ کیلومتر وسعت دارد که دو سوم مربوط به کشور قطر و یک سوم دیگر آن در آبهای سرزمینی ایران قرار دارد.
با وجود تمام تحریمها و دشمنیهای جهان استکبار، برداشت گاز ایران از این میدان مشترک بیشتر از قطر است.
▫️هماکنون با فعالیت شبانهروزی متخصصان و دستاندرکاران صنعت نفت در همه فازهای پارس جنوبی روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز تولید میشود.
▫️ بخشی از این پیشرفت مربوط به معاملات ایران با روسیه در بخش های مختلف است. مثلا پهپاد یا موشک دادیم و دانشی که در اختیار تنها دو یا سه شرکت مثل گازپروم بود را بدست آوردیم.
10.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⬅️ تو دهنی سنگین به یک آتئیستِ مثلا زرنگ، در کمال آرامش و خونسردی
🔹 با کاردک هم نمیشه جمعش کرد دیگه 😁☝️
ببینید و به مسلمان بودنتون افتخار کنید
🔘درست یا نادرست؟!
مسئله این است...
▪️ اگر میخواهید در عصر اطلاعات سرسام آور رسانه ها بازنده نباشید، باید توانایی خود را در تشخیص خبر درست از شایعه و خبرهای ساختگی تقویت کنید و برای این کار باید
حتماً این ۵ پرسش را در هنگام خواندن خبر از خود بپرسید:
▫️ ۱: خبر را #چه_کسی نوشته است؟
در خبر درست همیشه نامی واقعی از یک خبرنگار یا روزنامهنگار واقعی، که قابلپیگیری باشد بهعنوان مرجع و منبع خبر گفته میشود ولی در خبرهای ساختگی، شایعه یا تبلیغاتی، چنین چیزی وجود ندارد. وقتی نام نویسنده یا گوینده را در خبر میبینید حتماً سرگذشت او را نیز دنبال کنید!
▪️۲: خبر #چه_چیزی میخواهد بگوید؟
خبر واقعی وقتی درباره موضوعی جنجالی باشد معمولاً آن را به نقل از منابع واقعیِ معتبر که قابلپیگیری باشند، میگوید. درحالیکه خبر ساختگی منبع دروغین، نشانی اینترنتی ساختگی، عنوان کلی غیرقابلپیگیری یا با استناد به مطالب مشابه غلطانداز دیگر میگوید که با اندکی کندوکاو و ژرفنگری، نادرستی آن قابلتشخیص است.
▫️۳: خبر #چه_زمانی منتشر شده است؟
حتماً به تاریخ انتشار خبر دقت کنید اگر به کلمههای «خبر فوری» در خبر برمیخورید بیشتر دقت کنید زیرا احتمال ساختگی بودن یا تبلیغاتی بودن آن بیشتر است.
▪️ ۴: خبر در #کجا منتشر شده است؟
خبر درست و مهم، حتماً در خبرگزاریها و وبگاههای مشهورِ دارای اعتبار نیز منتشر میشود. اگر خبر را برای نخستین بار در شبکههای اجتماعی میبینید باید پیش از بازنشر و فرستادن آن برای دیگران، تلاش کنید تا درستی آن را بیازمایید.
▫️ ۵: از خواندن خبر #چه_احساسی به شما دست میدهد؟
خبر ساختگی مثل همهی تبلیغات دیگر برای برانگیختن احساس شما طراحی شده است. پس اگر با خواندن خبری بسیار ناراحت شدید، دِرَنگ کنید و نفس عمیقی بکشید. ادعایی که در خبر وجود دارد را دست کم در #سه خبرگزاری و یا رسانهی معتبر تحقیق کنید و سپس تصمیم بگیرید که خبر را ساختگی یا واقعی به حساب آورید.
▪️ نباید همه چیز را زود باور کرد!
هیچ چیزی بهتر از تفکر انتقادی در روبرو شدن با خبر نیست...
▫️ اگر ۵ پرسش بالا را در خواندن خبرها رعایت کنید بهتدریج #سواد_رسانهای خود را افزایش میدهید
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
💠 اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضىٰ مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِيَ مِنْهُ
🎥 ما رو دارن میبرن!
سخنان استاد حاجآقامجتبی تهرانی رضواناللهعلیه دربارۀ فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و روزهای پایانی ماه شعبان
در آنچه، خدای ما، گذشت از شعبان
از ما نگذشتهای اگر، یا رحمان
از ما بگذر در آنچه از آن باقی است
ماییم و گناهها، توییّ و غفران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 نمایی هوایی از اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح که با موبایل متصل به بادبادک گرفته شده است
🔹 این همان منطقهای است که اسرائیل جنایتکار قصد دارد به آن حمله کند و به نسلکشی خود ادامه دهد
*رئوف آلُ ٱلله، مولانا ثامنُ ٱلحُجج، حضرت امام علیّبن موسی ٱلرّضا علیه آلافُ ٱلتّحیّة و ٱلثّناء* میفرمایند:
*لَیْسَ شَئٌ ! مِنَ ٱلْأَعْمَاٰلِ عِنْدَٱللهِ عَزَّ وَ جَلَّ، بَعْدَ ٱلْفَرَاٰئِضِ، أَفْضَلُ مِنْ إدْخَاٰلِ ٱلْسُّرُورِ عَلَیَ ٱلْمُؤمِنِ.*
بعد از انجام *واجبات إلهی،* نزد *خداوند عزّ و جلّ،* هیچ کاری *برتر و بالاتر* از ایجاد *سُرور و خوشحالی* در دل *مؤمن،* وجود ندارد.
(بحار ٱلأنوار، ج ۷۸، ص ۳۴۷)
12.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شب_جمعه | يَا بَابَ نِجَاتِ الاُمَة
⚠️ لطفاً با حال معنوی مناسب ببینید.
#شب_زیارتی
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠ابوعبیده دیشب یک قصیده قدیمی عربی خوند که مورد توجه قرار گرفت. شعری که کنایه ای به ورود مسلمانان به رمضان بدون توجه به مجاهدین و کسانی است خونشان را فدای اسلام و مبارزه با دشمن کرده اند
يا عابد الحرمين لو أبصرتنا
لعلمت أنك في العبادة تلعب
من كان يخضب خدذه بدموعه
فنحورنا بدمائنا تتخضّب
تویی که در حرمین مشغول عبادتی
و سرت به بازی با عبادت گرم است
تویی که صورتت را با اشک رنگین می کنی
❤️ اگر خوب نگاه کنی می بینی که ما گریبانمان را با خونمان رنگین کردهایم
🔸این قصیده سروده عبدالله بن مبارک خطاب به "فضیل بن عیاض"، یکی از علمای اهل سنت است که به دلیل اعتکاف در حرمین شریفین در مکه و مدینه به "عابد الحرمین" معروف شده است.
ه◇◇○•••●💠●•••○◇◇ه
🔴 ما امروز در یک جنگ اقتصادی همه جانبه هستیم
🔹 حضرت آقا فرمودند: " امروز بیشترین تحرّک دشمنان ما علیه ما بیش از تحرّکات امنیّتی و اقتصادی، تحرّکات تبلیغاتی و #جنگ_نرم و #تبلیغات_رسانهای است؛ برای اینکه بر #افکار_عمومی مردم مسلّط بشوند مبالغ هنگفت هزینه میکنند، کارهای بسیار انجام میدهند..."
🔹 و نیز فرمودند: "امروز نظام اسلامی با یک #جنگ_همه_جانبه_اقتصادی مواجه است که از یک #اتاق_جنگ و با دقت و اهتمام کامل هدایت می شود اما در کنار این جنگ، یک #جنگ_مهم_رسانه_ای و تبلیغاتی نیز در جریان است که بیشتر اوقات از آن غفلت می شود."
🔹 همچنین فرمودند:" بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، دستگاههای جاسوسی #آمریکا و رژیم #صهیونیستی با حمایت مالی #قارون های منطقه اطراف کشور ما، تشکیلاتی را برای این جنگ رسانه ای راه اندازی کرده اند و به طور جدی در حال برنامه ریزی و تلاش برای آلوده کردن فضای تبلیغاتی و فکری جامعه هستند. اهداف این جنگ رسانه ای، ایجاد اضطراب، یأس، ناامیدی و احساس بن بست و بدبین کردن مردم نسبت به یکدیگر و نسبت به دستگاههای مسئول و همچنین بیشتر و بزرگتر نشان دادن مشکلات اقتصادی در ذهن جامعه است."
☎️شماره تلفن دفاتر مراجع عظام تقلید
برای پرسیدن سئوالات شرعی 👇👇👇
دفتر آیةالله امام خامنهای
☎️ 02537444
دفتر آیةالله سیستانی در قم.
☎️ 02537741415
دفتر آیةالله مکارم شیرازی در قم.
☎️ 02537473
دفتر آیةالله نوری همدانی در قم.
☎️ 02537741850
دفتر آیةالله صافی گلپایگانی در قم.
☎️ 02537479
دفتر آیةالله شبیری زنجانی در قم.
☎️ 02537740321
دفتر آیةالله تبریزی در قم.
☎️ 02537744286
دفتر آیةالله فاضل لنکرانی در قم.
☎️ 02537706040
دفتر آیةالله بهجت در قم.
☎️ 02537743271_3
دفتر آیةالله سبحانی در قم.
☎️ 02537743151
شماره ۰۹۶۴۰۰
برای پاسخ گویی به سوالات اعتقادی، تاریخ و.... می باشد.
13.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘۱۰ تکنیک عملیات روانی
▪️ از تکنیک #این_همانی چه می دونی؟
و یا از تکنیک #تبخیر؛ مخلوط سه قاشق خبر درست با یک قاشق شایعه و دروغ
▪️آیا می دونی در تکنیک #تظاهر_به_بیطرفی رسانه چطور عمل می کنه؟
و یا #تکنیک_صعود_از_پله_دوم در چه مواقعی استفاده می شه؟
▪️اگه می خوای خیلی ساده و مختصر
با این تکنیک ها آشنا بشی
و در برابر عملیات روانی رسانه ها
بی دفاع نباشی؛
این ویدئو رو
حتما تا آخر ببین
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی