روایت انحراف منتشر شد
📚کتاب روایت انحراف درصدد بیان و روایت انحرافات عرفانهای نوظهور فعال در ایران و بررسی آنهاست.
📖نویسنده این کتاب تعریفی از عرفان اسلامی، عرفانهای نوظهور و معنویت و ویژگیهای آنها ارائه داده و سپس به معرفی جریانهای عمده مدعی معنویت در ایران پرداخته است.
⚠️از جمله آنها میتوان از سای بابا، رام الله، اُشو، اکنکار، پائولو کوئلیو، دالایی لاما، عرفان حلقه، یوگا، کریشنا مورتی، فالون دافا، شیطانپرستی و... نام برد.
📕این کتاب اهداف، جامعه هدف، شیوه اثرگذاری و ابزارهای تبلیغی آنها را بیان کرده تا بتواند یاریرسان مبلّغان و مربیان برای آگاهی دادن به جامعه و نجات آنان و همچنین تبلیغ معارف اسلام باشد.
برای تهیه کتاب کلیک کنید👇
https://ketabejamkaran.ir/145896
پایگاههای نظامی آمریکا یا کمپهای تجاوز جنسی!
🔸 #حجت_الاسلام_راجی: حضور زنان در ارتش ایالات متحده هر چند در ظاهر برای آنها امکانات رفاهی و مزایای بیشتر را برای زندگی فراهم نموده است؛ اما در حقیقت زنان در ارتش این کشور از شرایط خفتباری رنج میبرند. نرخ تعرض و حتی تجاوز جنسی در ارتش آمریکا علیه زنان آمریکایی سرباز، بسیار بالا است.
🔻 در مارس ۲۰۰۶، دختر ۱۴ ساله عراقی به نام «عبیر قاسِم» توسط سربازان آمریکایی به صورت گروهی مورد تجاوز قرار گرفت و به طرز وحشیانهای کشته شد! سربازان آمریکایی خانواده و خواهر هفتسالهاش که در اتاق کناری بودند نیز همان جا اعدام کردند.
مدتی بعد و به واسطه این اتفاق، بسیاری از زنان عراقی جرأت پیدا کردند تا تجاوز نظامیان آمریکایی به خود را، به پلیس این کشور گزارش کنند.
🔻 ماجرای زندان ابوغریب، رسوایی بزرگی برای آمریکاییها محسوب میشد. در این زندان، زنان عراقی نیز مورد شکنجه و تجاوز گروهی نظامیان آمریکایی بودند، ولی رسانههای آمریکایی به آن نمیپرداختند. عراقیها اما از این موضوع با خبر بودند.
🔰مشاهده متن کامل مقاله در روزنامه کیهان
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
🔻اگر این صحنهها در ایران بود...
🔻این چند روز که عکسها و فیلمهای ضربوشتم دانشجویان آمریکایی در رسانههای خارجی سانسور میشود، نخستین سؤالی که به ذهن میرسد این است که اگر این تصاویر مربوط به ایران بود، روایت ماجرا چطور شکل میگرفت!
ضربوشتم وحشیانه دانشجویان و حتی استادان دانشگاه در حالی است که مطالبه معترضان تنها توقف جنایت در غزه است اما همین را هم تحمل نمیکنند.
600نفر را تا روز شنبه دستگیر و دهها نفر را تحقیر كردند و زیر باد کتک گرفتند؛ تا آنجا که مجبور شدند خونهای ریختهشده دانشجویان را با ماشین آبپاش شستوشو دهند بلکه آثار جنایت پاک شود. اما تمام رسانههای اصلی این خروش بیسابقه را سانسور کردهاند.
🔻تا اینجا آزادیبیان به روایت آزادی آمریکایی است؛ اما بیایید فرض کنیم كه این ماجرا در ایران اتفاق می افتاد. آنگاه رسانهها و سیاستمداران غربی و نهادهای حقوق بشری چطور رفتار میکردند؟ این در حالی است که کنشگری دانشجویان اعتراض به وحشیگری ناتمام و بیسابقه رژیم صهیونیستی است و نه اقدامی علیه امنیت ملی کردهاند و نه آسیبی به اموال عمومی زدهاند و نه آدم کشتهاند و نه کف خیابان مأموران را برهنه و سلاخی نمودهاند و نه با گروههای آدمکش و تفرقهافکن و برانداز همکاری کردهاند و یا اجیر آنها شدهاند.
🔻با همه اینها فرض کنید این وقایع در ایران بود؛ آنگاه آنها چه رفتاری میکردند؟
1⃣یکم؛ تمام رسانههایشان بهخط میشدند تا شب و روز عکسها و تصاویر را به کرات بازنشر و تحلیل کنند. اگر هم تصویری پیدا نمیکردند از عکسهای گذشته یا ساختگی یا تصاویر تجمعات دیگر کشورها استفاده میکردند.
2⃣دوم؛ از فرصت استفاده و تمام گروههای آدمکش و تروریست و اراذل و اوباش را بهصف میکردند تا وارد کشور شوند یا از گوشه و کنار شهر جمعشان میکردند تا تجمع دانشجویان را تبدیل به شورشی علیه امنیت کشور كنند.
3⃣سوم؛ تمام مسئولان و سیاستمداران در ردههای مختلف در دیگر کشورها را رديف میکردند تا اين تصاویر را محکوم کنند. از دولتها درخواست میکردند با ایران قطعرابطه کنند و نهادهای امنیتی ایران را تروریستی بنامند.
4⃣چهارم؛ تمام سلبریتیها باید بهصف ميشدند و موضعگیری ميكردند. هر سلبریتیاي هم اعلام موضع نميكرد بهصورت مجازی به او حمله ور میشدند تا از سر ترس سخن بگوید و ساکت نباشد. هر میزان هم لازم بود پول خرج میکردند .
5⃣پنجم؛ هر زمان اعتراضات از دایره اخبار خارج ميشد و به سمت آرامش پیش ميرفت با ریختن خون چند بیگناه آن را شعلهور میساختند. حتي اگر لازم بود، در کف خیابان مامور امنیتی یا انتظامی یا آدم عادی را نيز سلاخی میکردند و خون میریختند.
6⃣ششم؛ همه نهادهای حقوق بشری را بهخط میکردند تا بیانیه دهند و محکوم کنند و قطعنامه دهند و تحریم جدید وضع کنند.
7⃣هفتم؛ از صفحات آشپزی و آرایشگری و پیجهای فیتنسی و صفحات رقص و جادوگری و شومنی گرفته تا همه اینفلوئنسرها را بهخط میکردند و سکه میدادند تا مطالب آنها را بازنشر کنند و این احساس ایجاد شود که تنها یک صدا بیشتر در جامعه وجود ندارد.
8⃣هشتم؛ عدهای سادهلوح و خودحقیرپندار را هم تحریک میکردند تا کاملا واداده، غرب را تشویق کنند و کشور را متهم به ناکارآمدی و فساد و تباهی کنند. البته برای این گروه خرج نمیکردند؛ آنها خودبهخود همراهند.
9⃣نهم؛ جهت تهییج بیشتر و تحریک احساسات، آثار هنری توليد میکردند و شعر میساختند و موسیقی درست میکردند. اما هیچکس برای دختران و زنان دانشجوی آمریکایی شعر «برای خواهرم، خواهرت، خواهرامون» نمیخواند و با عکسهای آنها فیلم و کلیپ نمیسازد.
🔟دهم؛ و دستآخر تا میتوانستند به اموال عمومی و دارایی شخصی مردم و کشور لطمه میزدند تا ترس و وحشت در شهر حاکم شود و مردم احساس کنند همهچیز از دست رفته است و بهزودی انقلاب میشود. بعد هم تصاویر آن را با ضریب بالا توزیع میکردند تا بگویند قدرت برتر در میدان آنها هستند.
🔻این 10خط اصلی برایتان آشنا نیست؟ یقین بدانید نعل به نعل آن را اجرا میکردند. اما امروز هتک حیثیت دانشجویان آمریکایی را نادیده میگیرند بلکه صدایشان آگاهیساز و روشنگرانه نباشد.
🔻دانشجوی آمریکایی امروز به برکت خونهای پاک غزه در دل تاریکی علمی دانشگاههای نظام سرمایهداری روزنههای نور و روشنایی را میبیند و فریاد میزند و این فریادها بهزودی برای مظلوم عالمگیر و برای ظالم دامنگیر خواهد شد.
همشهری
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌خاطره عجیب فؤاد ایزدی از دوران تحصیل در آمریکا
دکتر فواد ایزدی، عضو هیأت علمی دانشگاه:
🔹در آمریکا استادی داشتیم که همیشه صبح زود به دانشجویان وقت ملاقات میداد، روزی با او کاری داشتم، گفتند به بحرین اعزام شده چون افسر نیروی دریایی ایالات متحده است.
🔹️برخی دانشجویان میتوانند شهریه پرداخت نکنند، همانهایی که با نهادهای مرتبط با ارتش و مراکز نظامی در ارتباط هستند؛ اصولا محیط دانشگاهها در آمریکا نظامی است و نظامیان در دانشگاه دفتر دارند.
بسم الله الرّحمن الرّحیم
✖️سخنان ۱۰ سال پیش امام خامنه ای بخش اول👇
❌به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی
🔶حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که دربارهی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده میانگارم، بلکه به این سبب که آیندهی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقتجویی را در قلبهای شما زندهتر و هوشیارتر مییابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کردهاند.
🔷سخن من با شما دربارهی اسلام است و بهطور خاص، دربارهی تصویر و چهرهای که از اسلام به شما ارائه میگردد. از دو دهه پیش به این سو ــ یعنی تقریباً پس از فروپاشی اتّحاد جماهیر شوروی ــ تلاشهای زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساس رعب و نفرت و بهرهگیری از آن، متأسّفانه سابقهای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد. من در اینجا نمیخواهم به «هراسهای» گوناگونی که تاکنون به ملّتهای غربی القاء شده است، بپردازم. شما خود با مروری کوتاه بر مطالعات انتقادی اخیر پیرامون تاریخ، میبینید که در تاریخنگاریهای جدید، رفتارهای غیر صادقانه و مزوّرانهی دولتهای غربی با دیگر ملّتها و فرهنگهای جهان نکوهش شده است. تاریخ اروپا و امریکا از بردهداری شرمسار است، از دورهی استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگینپوستان و غیر مسیحیان خجل است؛ محقّقین و مورّخین شما از خونریزیهایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیّت و قومیّت در جنگهای اوّل و دوّم جهانی صورت گرفته، عمیقاً ابراز سرافکندگی میکنند.
❌بخش دوم
🔶این بهخودیخود جای تحسین دارد و هدف من نیز از بازگوکردن بخشی از این فهرست بلند، سرزنش تاریخ نیست، بلکه از شما میخواهم از روشنفکران خود بپرسید چرا وجدان عمومی در غرب باید همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی چند صد ساله بیدار و آگاه شود؟ چرا بازنگری در وجدان جمعی، باید معطوف به گذشتههای دور باشد نه مسائل روز؟ چرا در موضوع مهمّی همچون شیوهی برخورد با فرهنگ و اندیشهی اسلامی، از شکلگیری آگاهی عمومی جلوگیری میشود؟
🔷شما بخوبی میدانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینهی مشترک تمام آن سودجوییهای ستمگرانه بوده است. اکنون من میخواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراسافکنی و نفرتپراکنی، اینبار با شدّتی بیسابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟ چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزشهایی در اسلام، مزاحم برنامهی قدرتهای بزرگ است و چه منافعی در سایهی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین میگردد؟ پس خواستهی اوّل من این است که دربارهی انگیزههای این سیاهنمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید.
❌بخش سوم
🔶خواستهی دوم من این است که در واکنش به سیل پیشداوریها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بیواسطه از این دین به دست آورید. منطق سلیم اقتضاء میکند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن میگریزانند و میترسانند، چیست و چه ماهیّتی دارد. من اصرار نمیکنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه میگویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریستهای تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم) آشنا شوید. من در اینجا مایلم بپرسم آیا تاکنون خود مستقیماً به قرآن مسلمانان مراجعه کردهاید؟ آیا تعالیم پیامبر اسلام (صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم) و آموزههای انسانی و اخلاقی او را مطالعه کردهاید؟ آیا تاکنون به جز رسانهها، پیام اسلام را از منبع دیگری دریافت کردهاید؟ آیا هرگز از خود پرسیدهاید که همین اسلام، چگونه و بر مبنای چه ارزشهایی طیّ قرون متمادی، بزرگترین تمدّن علمی و فکری جهان را پرورش داد و برترین دانشمندان و متفکّران را تربیت کرد؟
🔷من از شما میخواهم اجازه ندهید با چهرهپردازیهای موهن و سخیف، بین شما و واقعیّت، سدّ عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما سلب کنند. امروز که ابزارهای ارتباطاتی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است، اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی و ذهنی محصور کنند. اگر چه هیچکس بهصورت فردی نمیتواند شکافهای ایجاد شده را پر کند، امّا هر یک از شما میتواند به قصد روشنگریِ خود و محیط پیرامونش، پلی از اندیشه و انصاف بر روی آن شکافها بسازد. این چالش از پیش طراحی شده بین اسلام و شما جوانان، اگر چه ناگوار است امّا میتواند پرسشهای جدیدی را در ذهن کنجکاو و جستجوگر شما ایجاد کند. تلاش در جهت یافتن پاسخ این پرسشها، فرصت مغتنمی را برای کشف حقیقتهای نو پیش روی شما قرار میدهد. بنابراین، این فرصت را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمن مسئولیّتپذیری شما در قبال حقیقت، آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسودهتر به نگارش درآورند.
سیّدعلی خامنهای
۱۳۹۳/۱۱/۱
نکته: گویا رهبرحکیم و بصیر انقلاب اسلامی،این روزهای اروپا وآمربکا را می دیدند.
🔺احتمالا تصویر این شهید بزرگوار را در فضای مجازی زیاد دیده باشیم؛ شهیدی که هیچ کس منتظرش نبود جز خدا....
«شهید سیفالله شیعهزاده»
▪️ از شهدای بهزیستی استان مازندران که با یک زیر پیراهن راهی جبهه شد و هیچکس در جبهه نفهمید كه او خانوادهای ندارد. کم سخن میگفت و با سن کم بیسیمچی بودن را قبول کرده بود.
▪️سرانجام توسط منافقین اسیر شد برگه و کدهای عملیات را قبل از اسارت خورد و منافقین پس از به شهادت رساندن وی، برای به دست آوردن رمز و کدهای بیسیم، سینه و شکمش را شکافتند ولی چیزی نصیب آنها نشد.
شادی روح این شهید بزرگوار و شجاع صلوات
10.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻این آقا رفته تو فروشگاه یهودیا ...ادامه شو ببینید، جالبه
📜 اساطیر نامه | مروری بر تاریخ
https://eitaa.com/joinchat/2868183226Cfce63ae436
47.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نادر زمانه...
🔸 امروز یادبود بزرگمردی است که حقیقتجویی وصف تمام او بود. او که تجربه زیست در غرب داشت اما به دلیل روح آرمانخواهیاش اسیر زرق و برق آن نشد و درکی وجودی از باطن سرابگونه غرب یافت و این شد که «بازگشت» را برگزید و به قول خودش در رهایی از این «من» و «تن»، به انقلابِ «وطن» رسید و این هجرت نادر بود.
🔹 در زمانهای که جامعه و مناسبات «زمینی» شده بود و آرمانگرایی را پایان یافته میدیدند، این نادر بود که در مسیر رفیق دیرینهاش آوینی، تلاش داشت تا نگاهها را به سمت آسمان سوق داده و از جهان «افسونزدایی» کند و حقیقتجویی را زنده نگهدارد. او پرچمدار شده بود تا آرمانهای انقلاب را بازشناساند و در جستوجوی «افقی نو» برای روزگارش بود.
🔸 این روزها که صدای حقیقتخواهی قدس و «فلسطین» طنینانداز شده و جهان را دگرگون ساخته، جای خالی روایت نادر بیش از گذشته احساس میشود. روحت شاد که روز مبارزه با «استبداد» را برگزیدی و دوباره پرده از رازی برداشتی برای اینکه به ما و به همه آزادیخواهان جهان با رفتن شهادتگونهات درس پایداری و«استقامت» دهی.
#نادر_طالبزاده