eitaa logo
مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی
929 دنبال‌کننده
359 عکس
88 ویدیو
16 فایل
🔰 مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی ارتباط با ادمین @mahdi_hemat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❇️ چگونه می توانیم حوزه انقلابی داشته باشیم؟ ◻️ حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرمعزی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در افتتاحیه سلسله نشست های «حوزه انقلابی»: حوزه انقلابی یعنی تحول آفرینی و انقلاب اسلامی انقلابی است که هدف و آرمان نهایی آن ساخت و تشکیل تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف است و ایجاد این تمدن نمی تواند در خلأ بوده و صحنه ها در اختیار استعمارگران خارجی قرار گرفته باشد. ◻️ حوزه انقلابی حوزه‌ای است که مادر انقلاب بوده و آن را به وجود آورد و در ادامه نیز آن را رشد داده و پرورش خواهد داد. اگر حوزه های علمیه می خواهند انقلابی بمانند باید از تغییرات علمی و فنی که در دنیا درحال شکل گیری و تحقق است عقب نمانند. @hawzahnews| حوزه‌نیوز
🔰بازتاب افتتاحیه سلسله نشست‌های در خبرگزاری ایکنا: لینک خبر در سایت خبرگزاری (روی متن کلیک کنید) 👇 آیت الله حسینی بوشهری حجت الاسلام و المسلمین میرمعزی گفت و گوی چندجانبه 🔹مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 | گزارشی از سلسله نشست‌های حوزه انقلاب در مدرسه علمیه معصومیه سلسله نشست های «حوزه انقلاب» با سخنرانی آیت‌الله حسینی‌بوشهری در مدرسه علمیه معصومیه (س) قم برگزار شد. @HawzahNews‌| حوزه‌نیوز
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جفای ما به سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) 🔸 یک ظلمی هم نظیر ظلمی که در مورد قرآن کرده‌ایم، در مورد سیره پیغمبر (ص) و ائمه اطهار (ع) کرده‌ایم. چه ظلمی؟ 🔹 می‌گوییم پیغمبر (ص) که پیغمبر (ص) بود، علی (ع) که علی (ع) بود دیگر، ما را با علی (ع) می‌آیی قیاس می‌کنی؟! آنها که «ز آب و خاک دگر و شهر و دیار دگرند» دیگر به ما مربوط نیست، «کار پاکان را قیاس از خود مگیر»... 🔸 گاهی وقتها یک تک مصراع ضررش برای یک ملت از صدبار وبا و طاعون بیشتر است. از آن تک مصراع‌های گمراه‌کننده یکی همین است (به معنایی که در میان‌ما رایج است نه مقصود گوینده)... 🔹 نتیجه‌اش این است که اگر یک عمر برای ما تاریخ پیغمبر (ص) بگویند برای ما درس نیست. مثل این است که بگویند فرشتگان در عالم بالا چنین کردند. خب فرشتگان کردند به ما چه مربوط؟ ... 📗 شهید آیت‌الله مطهری، سیری در سیره نبوی، ص۳۱-۲۹
هدایت شده از خانه طلاب جوان
گزارش نشست اول "سلسله نشست‌های پژوهشی امتداد" با حضور حجت‌الاسلام "رابطه دستگاه استنباطی و نظریات حکومتی حضرت امام خمینی(ره)" 🔻ضرورت بازخوانی دستگاه استنباطی حضرت امام(ره) 1⃣دستگاه استنباطی وعقلانیت امام (ره) ظرفیت‌های ویژه برای فقه اداره کشور دارد. 2⃣با این که بدنه حوزه انقلابی هستند ولی بازخورد حوزه، انقلابی به نظر نمی‌رسد. دلیل آن این است که دانش حوزه از دستگاه امام(ره) تغذیه نمی کند. 🔻امام(ره) سه دوره فقه دارد: 1⃣دوره قم؛ از سال ۲۳ شروع می شود تا پایان تبعید ایشان به ترکیه ادامه داد. خروجی فتوایی آن رساله توضیح المسائل و تحریر الوسیله است. 2⃣دوره نجف؛ خروجی این دوره نامه‌ها و اطلاعیه‌های ایشان در اداره نهضت است که از آن‌ها می‌توان دلالت‌های فقهی گرفت. 3⃣دوره تهران؛ متاسفانه این دوره صورت بندی فقهی نشده است. اما در مسائل مختلف انقلاب ابعاد جدیدی از فقه امام(ره) نمایان می شود. منبع عمده فقه این دوره سیره امام(ره) است. البته نامه نگاری هایی از ایشان در این دوره مهم است مثل نامه هایی به آیت الله گلپایگانی و آیت الله صافی و وزرا و .... . اوج این نامه ها نامه ی ایشان به آیت الله خامنه ای در سال 66 است که امام(ره) حدود و اختیارات ولی فقیه را در این نامه تبیین می کند. 🌐 گزارش کامل این جلسه را در لینک زیر مطالعه کنید: https://b2n.ir/j81893 •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا"