🚨 تلاش براى خوب بودن از خصوصيات فطرى نوجوانان است.
آنها هميشه فكر مى كنند كه خوب هستند. والدين بايد همواره اين احساس را در آنان تقويت كنند.
تشويق و تقويت والدين و مربيان موجب تقويت حس اعتماد به نفس نوجوانان مى گردد و بهتر شدن رفتار آنان كمك شايانى مى كند.
زمانى كه نوجوان يك عمل خوبى (مثل كمك به ديگران) انجام مى دهد و يا چيزى را به دوستش مى بخشد، بايد به رفتار او ارج نهند و تشويق نمايند. اين عمل در ذهن او به صورت يك عادت مثبت نقش مهمى ايفا مى كند.
#تربیت_فرزند
❤️ @maadar_khoob
💡آگاهی نسل جوان
🔹نقطه روشنی که در این آخر عمر برای من امیدبخش است، همین آگاهی و بیداری نسل جوان و نهضت روشنفکران است که با سرعت در حال رشد است.
📅 امام خمینی(ره) | ۲ مهر ۱۳۵۴
❤️ @maadar_khoob
🏠جدول " همسایه خوب_بد؟!"🏠
⌛️این جدول برای دانش آموزان دبستان دوره دوم ومتوسطه دوره اول مناسب می باشد⌛️
📍ابتدا سوالات را پاسخ دهید. حروف پاسخ هر سوال را طبق جهت فلش در خانه های مربوطه در جدول قرار دهید📍
🔐حالا برای به دست آوردن رمز جدول ، حرف خانه شماره یک جدول را نوشته چهار تا چهار تا بشمارید تا رمز جدول که ترجمه بخشی از حدیثی از امام رضا پیرامون آداب رفتار با همسایه است به دست آید🔸
🔆امام رضا (ع) میفرماید:
المُسلِمُ الَّذی یَسلَمُ المُسلِمونَ مِن لِسانِهِ و یَدِهُ و «لَیسَ مِنّا مَن لَم یَأمَن جارُهُ بَوائِقَهُ »
مسلمان کسى است که مردم از دست و زبان او آسوده باشند و «.............................» 🔆
🎀تهیه وتنظیم: گروه فرهنگی تبلیغی هدیه آسمان🌈
#جدول
#دهه_کرامت
#ولادت_امام_رضا_علیه_السلام
❤️ @maadar_khoob
🔐پاسخ نامه جدول " همسایه خوب_بد؟!" 💠
🔆امام رضا (ع) میفرماید:
المُسلِمُ الَّذی یَسلَمُ المُسلِمونَ مِن لِسانِهِ و یَدِهُ و «لَیسَ مِنّا مَن لَم یَأمَن جارُهُ بَوائِقَهُ »
مسلمان کسى است که مردم از دست و زبان او آسوده باشند و « از مانیست آن که همسایه اش از شرش در امان نباشد» 🔆
#پاسخ_نامه
#جدول
❤️ @maadar_khoob
❤️ @maadar_khoobچراغ راهنمایی.mp3
زمان:
حجم:
4.19M
#قصه_شب
🚦چراغ راهنمایی
❤️ @maadar_khoob
🔴 برکات فرزند دختر ...
▫️پیامبر صلی الله علیه وآله:
مَا مِنْ بَيْتٍ فِيهِ الْبَنَاتُ إِلَّا نَزَلَتْ كُلَّ يَوْمٍ عَلَيْهِ اثْنَتَا عَشْرَةَ بَرَكَةً وَ رَحْمَةً مِنَ السَّمَاءِ وَ لَا تَنْقَطِعُ زِيَارَةُ الْمَلَائِكَةِ مِنْ ذَلِكَ الْبَيْتِ يَكْتُبُونَ لِأَبِيهِمْ كُلَّ يَوْمٍ وَ لَيْلَةٍ عِبَادَةَ سَنَةٍ.
💬 هر خانه ای که در آن دخترانی باشد هرروز دوازده برکت و رحمت از آسمان بر آن نازل می شود و زیارت فرشتگان از آن خانه قطع نمی شود و برای پدرشان در هر شب و روز عبادت یک سال نوشته میشود.
📚جامع الأخبار(للشعيري)، ص 106.
#دهه_کرامت
#روایات
❤️ @maadar_khoob
⭕️ راهاندازی مدرسه مجازی برای دانش آموزان خارج از کشور/ امکان اخذ دیپلم ایرانی
🔸غلامرضا کریمی، رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
🔹به دنبال آن هستیم تا مدرسه مجازی خاص دانش آموزان خارج از کشور را راهاندازی کنیم تا تمام اتباع ایرانی خارج از کشور که حتی در نظام کشورهای دیگر مشغول تحصیل هستند بتوانند مطابق نظام آموزشی در ایران ادامه تحصیل بدهند.
🔹این طرح در مراحل اولیه است و آنطور که تاکنون معین شده است در نظر داریم تا در پنج ماده درسی امتحان علاقهمندان به نظام آموزشی ایران امتحان بدهند که البته این موضوع باید به تائید شورای عالی آموزش و پرورش برسد.
🔹در نظر داریم تا دروسی مانند علوم اجتماعی، تاریخ، جغرافیا و نظایر آن را برای دانش آموزان در نظر بگیریم چراکه دروس دیگر نظیر فیزیک، شیمی و ریاضی در سراسر دنیا یک مفهوم است و سعی میکنیم دروسی که با فرهنگ و تمدن ایرانی مرتبط است دراین مدرسه مجازی مورد توجه قرار دهیم.
❤️ @maadar_khoob
🌸امام صادق علیه السلام می فرمایند:
اى گروه شيعيان، به فرزندانتان اشعار عبدى را بياموزيد؛ چه او بر دين خداست. اينك نمونه هايى از اشعار عبدى: آيا پرسشت از نشان خانه ويران يار، درد ناخوش عشقت را درمان مى كند؟! /و يا سوز دلت را در آن روز كه فراق دوست نزديك مى شود قطره هاى ريزان اشكت، فرو مى نشاند؟! /هيهات ، عشق برانگيخته را پايان نمى بخشد دورى دوستى كه رفته و ديگر باز نمى گردد. /اى پيشاهنگ قبيله! چشمان اشكبار، قبيله را از آب وگياه بى نياز مى كند /تا آن جا كه مى گويد: /اى شترسوارى كه گامهاى مركب نيرومندت پهناى دشت را به تقريب و جنب [دو نوع از راه سپردن شتر تند و كند] در مى نوردد. و در فزار غزال خوش خط و خال را مى گيرد و در نشيب شاهين تيز بال را خسته مى كند. /و بادهاى سهمگين را چون اشتران خسته و رنجور بيابان پشت سر مى گذارد، /درود مرا به قبرى كه در نجف است و بهترين انسان از عرب و عجم را در بردارد برسان. /و در آن جا، شعار خدايى تو، فروتنى در برابرش باشد و بهترين وصّى و داماد بهترين پيامبر را ندا ده. /تا آن جا كه مى گويد: /تو كسى نيستى مگر برادر و ياور آن [پيامبر] راهنما و آشكار كننده حقّى و ستايش شده كتابها [ى آسمانى] . /تو همسر پاره تن پيغمبر، زهرايى و تنها نگهبان او و پدر فرزندان بزرگوار اويى. /فرزندانى كه در راه خدا سختكوشند و از او يارى مى جويند و بدو معتقدند و براى همو كار مى كنند. /و چنان راهنمايانى هستند كه اگر شب ديجور گمراهى همه جا را فرا گيرد شبروان را بهتر از هر كوكب و شهابى راهنمايى مى كنند. /از آن روز كه مهر خود را به پاى آنان ريختم مرا رافضى خواندند و اين بهترين لقبى است كه بدان خوانده مى شوم! /درود خداى عرش نشين، پيوسته و هماره، بر فرزند غمگسار فاطمه باد. /و آن دو فرزندى كه يكى به زهر ستم نابهنگام مرد و آن ديگرى كه با گونه خاك آلود به خاك رفت. /و پس از وى، بر آن عبادت پيشه پارسا، سجّاد و آن گاه بر شكافنده دانش كه به غايت طلب نزديك شد. /و سپس بر جعفر و فرزندش موسى و آن گاه بر امام نيكوكار حضرت رضا و جواد عابد كوشا. /و بر عسكريين و مهدى كه قائم آنان و صاحب امر است و جامه هاى پاك و سپيد هدايت به تن دارد، همو كه زمين آكنده شده از ظلم و بيداد را از عدل و داد مى آكند و گمراهان و شرآفرينان را سركوب مى كند. /پيشواى دليران بى باك و رزمنده اى است كه براى بركندن گياهان هرزه به پيكار سركشان مى روند. /نمونه ديگرى از اشعار عبدى: /اى سروران من، اى فرزندان على، اى آل طه و اى آل «صاد». /كيست كه با شما برابرى كند، شمايانى كه نمايندگان خدا در زمين هستيد؟! /شما ستارگان راهنمايى هستيد كه خداوند هر رهجويى را به واسطه آن راه مى نمايد. /اگر رهبرى شما نبود ما گمراه مى شديم وراه از بيراهه بازشناخته نمى شد. /پيوسته عمر خويش را با مهر شما مى گذرانم و با دشمنان شما دشمنى مى ورزم. /توشه اى جز مهر شما ندارم و اين بهترين رهتوشه است. /مهر شما اندوخته من است كه در پهنه قيامت بدان تكيه مى كنم. /دوستى شما و بيزارى از آن كه دشمن شماست اعتقاد من است.
🌷قال الإمام الصادق عليه السلام:
يا مَعشَرَ الشّيعَةِ ، عَلِّموا أولادَكُم شِعرَ العَبدِيِّ - أبو محمّد سفيان بن مصعب العبديّ الكوفيّ ، من شعراء أهل البيت الطاهر المتزلّفين إليهم بولائه وشعره ، المقبولين عندهم لصدق نيّته وانقطاعه إليهم . وقد ضمّن شعره غير يسير من مناقب مولانا أمير المؤمنين الشهيرة ، وأكثر من مدحه ومدح ذرّيّته الأطيبين وأطاب ، وتفجّع على مصائبهم ورثاهم على ما انتابهم من الِمحن ، ولم نجد في غير آل اللّه له شعرًا . . .
فَإِنَّهُ عَلى دينِ اللّه ِ وإليك نماذج من شعره : هَل في سُؤالِكَ رَسمَ المَنزِلِ الخَرِبِ / بُرءٌ لِقَلبِكَ مِن داءِ الهَوَى الوَصَبِ ؟! / أم حَرُّه يَومَ وَشكِ البَينِ يُبرِدُهُ / مَا استَحدَثَتهُ النَّوى مِن دَمعِكَ السَّرِبِ ؟! / هَيهاتَ أن يُنفِدَ الوَجدَ المُثيرَ لَهُ / نَأيُ الخَليطِ الَّذي وَلّى ولَم يَؤُب / يا رائِدَ الحَيِّ، حَسبُ الحَيِّ ما ضَمِنَت / لَهُ المَدامِعُ مِن ماءٍ ومِن عُشُب / إلى أن يقول : / يا راكِبًا جَسرَةً تَطوي مَناسِمُها / مَلاءَةَ البيدِ بِالتَّقريبِ وَالجُنُ / تُقيِّدُ المُغزَلَ الأَدماءَ في صَعَدٍ / وتَطلَحُ الكاسِرَ الفَتخاءَ في صَبب / تَثنِي الرِّياحَ إذا مَرَّت بِغايَتِها / حَسرَى الطَّلائِحِ بِالغيطانِ وَالخَرِب / بَلِّغ سَلامِيَ قَبرًا بِالغَرِيِّ حَوى / أوفَى البَرِيَّةِ مِن عُجمٍ ومِن عَرَب / وَاجعَل شِعارَكَ للّه ِِ الخُشوعَ بِهِ / ونادِ خَيرَ وَصِيٍّ صِنوَ خَيرِ نَبِي / إلى أن يقول : / ما أنتَ إلاّ أخُو الهادي وناصِرُهُ / ومَظهَرُ الحَقِّ وَالمَنعوتُ فِي الكُتُب / وزَوجُ بَضعَتِهِ الزَّهراءِ يَكنُفُها .....
رجال الكشّي : 2 / 704 / 748 عن سماعة
❤️ @maadar_khoob
تغییرات برنامه زمانی غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله
♦️تاریخ اجرای برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان از ۱۵ تیرماه تا پایان مهرماه است. در سالهای گذشته برنامه مذکور دو ماه ادامه داشت که با توجه به پروتکلهای جدید این مدت به چهار ماه افزایش مییابد.
❤️ @maadar_khoob
پدر و مادر در طول روز با مشكلات زيادي سر و كله ميزنند و مانند يك بالغ و عاقل رفتار ميكنند، با دیگران درعين عصبانيت لبخند ميزنند، در عين خستگي وظايف خود را انجام ميدهند، اما به فرزند خود كه ميرسند تازه به ياد حق و حقوق از دست رفته، خستگى ها يا عصبانيت خود مي افتند.
گاهى كودكان تبديل به كيسه بوكس والدين خود ميشوند، گاهى ما بزرگسالان ديوارى كوتاه تر از ديوار بى پناهى كودكان پيدا نميكنيم.
آنها كه زورى ندارند، نه ما را ترك ميكنند نه از ما شكايت ميكنند نه ما را تنبيه ميكنند، آنها محتاج ما هستند، اين ما هستيم كه طلبكار آنها هستيم. و از كودكان انتظار داريم "تو ديگه شروع نكن، حوصله ندارم، ساكت"
❤️ @maadar_khoob