eitaa logo
مادر خوب
99.3هزار دنبال‌کننده
16هزار عکس
4.9هزار ویدیو
202 فایل
🔹 تبلیغات ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/bD3q.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
سر حرف خود بایستید 🔸تنها زمانی به فرزندتون نه بگید که مطمئنید از حرفتون برنمی‌گردید. 🔸اگر موقع شنيدن جواب منفی شما دست به مانور زد، خودزنی كرد، سرش رو به زمين كوبيد يا خودش رو به زمين انداخت، تا زمانی كه ميدونيد خطری نداره، کاملا بی‌اهميت باشيد. ❤️ @maadar_khoob
فرشته نگهبان.mp3
4.29M
🧜‍♀️فرشته نگهبان ❤️ @maadar_khoob
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️پیامبر صلی الله علیه و آله: كودكان خود را ببوسيد كه به هر بوسه اى درجه اى در بهشت براى شما خواهد بود كه هر درجه پانصد سال راه است. 📚مکارم الاخلاق/ج2/ص633 ❤️ @maadar_khoob
بگذارید کودکان تصادفاً از شما مطلب مثبتی درباره خود بشنود و گاهی نیز برایش شرح دهید که چه الگوی رفتاری را می پسندید. پدر: تو اون اسباب بازی را از ۳ سالگی داشتی و هنوز هم به نظر خوب میرسه خیلی جالبه!! ❤️ @maadar_khoob
♦️توضیحی درباره الزام دانش آموزان به استفاده از لباس رسمی در کلاس های آنلاین 🔹مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: منظور ما صرفا لباس فرم نبوده، گفتیم دانش آموزان لباس مناسب و رسمی بپوشند تا جدیت کلاس حفظ شود. ❤️ @maadar_khoob
خودتان برای فرزندتان الگو مرتب ومنظمی شوید و او را با بچه های دیگرکه از نظر شما، منظم است،مقایسه نکنید زیرا این رفتار، باعث تنفر کودک از آن فرد و از شما خواهد شد ❤️ @maadar_khoob
" نشست تشویق و تنبیه " در این مبحث نگاه رویکرد "کودک متعادل" به موضوع تنبیه و تشویق را بررسی می کنیم وتا آخر مبحث متوجه خواهید شد که همه ی مسایل قبلآ ودر مباحث پیشین گفته شده وحالا فقط این مطلب را در قالب تنبیه و تشویق جمع بندی می کنیم. چرا تشویق و تنبیه این قدر مهم است؟؟؟ واقعیت این است که این موضوع بخش بزرگی از ذهن والدین را اشغال کرده است وبخش مهمی از رابطه ی والدین وکودک صرف تنبیه و تشویق میشود. آیا واقعا لازم است که این قدر وقت صرف این موضوع شود و یا این همه به آن فکر کنیم؟ در ایران از دیرباز و در نگاه سنتی تنبیه وجود داشته و حتی در گذشته تنبیه ها بسیار خشن بوده ولی تنبیه وتشویق به این صورت که این قدر مورد علاقه ی ما و به خصوص والدین جدید و تحصیلکرده ی امروزی است که چگونه تنبیه کنیم، چگونه تشویق کنیم و...... همه به این دلیل است که رویکرد حاکم بر فضای تعلیم و تربیت ما رویکرد رفتارگراست واین رویکرد بیشترین توجه را به حوزه ی تنبیه و تشویق دارد و بیش از صدسال است که رویکرد حاکم بر نظام آموزش و پرورش دنیاست و امروزه رویکرد غالب در آمریکاست، همچنین رویکرد غالب بر فضای تعلیم و تربیت ما از خانواده تا مدرسه حتی تا دانشگاه و سطح جامعه رفتارگرایی است، تنبیه و تشویق جایزه و پاداش. جایزه به خصوص از ویژگی های رویکرد رفتارگرایی است چون این رویکرد معتقد است که با محرک بیرونی می توان پاسخ گرفت و رفتارهای انسان پاسخی است به محرکهای بیرونی که دریافت می کند. مثال بارز این عقیده آزمایش سگ پاوولف است، پاوولف یکی از نظریه پردازان مکتب رفتار گرایی است قفس اسکینز نیز از بزرگترین نظریه های رفتارگرایی است. رفتارگراها معتقدند که انسان به محرک بیرون پاسخ می دهد و واکنش نشان می دهد بنابراین باتغییر محرک می توانیم رفتار را عوض کنیم و تعلیم وتربیت حیوانات سیرک بر این اساس است واصولا رفتارگرایان در ابتدا نظریه هایشان را روی حیوانات آزمایش وتجربه می کردند مثل سگ پاوولف و موش قفس اسکینز که بسیار معروف است، بعد نتایج حاصله از این آزمایشات را به انسان تعمیم می دادند امروزه نظریه های جدیدی آمده است که در این مبحث نمی گنجد که بیان کنیم،اما همانطور که جوهره ی نظریه رفتارگراها این است که ما بامحرک های بیرونی می توانیم رفتار را تغییر دهیم، امروزه این نظریه ابطال شده و نظریات جدید معتقدند که ما نمی توانیم بامحرک رفتار انسان را تغییر دهیم چون رفتار انسان برپایه ی انتخاب است و انتخاب رفتار به دلیل نیازهای درونی اوست نه محرکهای بیرونی. محرکهای بیرونی می تواند اجبار ایجاد کند و ما با اجبار نمی توانیم رفتار صحیح ایجاد کنیم بلکه با انتخاب می توانیم.امروزه نظریه انتخاب در مقابل نظریه اجبار است و نظریه انتخاب می گوید که انسان بر پایه ی نیازهای درونی اش انتخاب می کند تمام زندگی ما از تولد تا مرگ رفتار است واین رفتارها تماما بر مبنای انتخاب های ماست الان می بینیم که چقدر ما به محرکهای بیرونی می پردازیم.درک مقصر و مظلوم را به یاد دارید؟ هر دوی این درک ها به محرک بیرونی توجه دارند. نظریه اجبار از رویکرد رفتارگرایی می آید. ما کتابهایی را که مطالعه می کنیم ریشه آن ها را جستجو نمی کنیم بعد دچار تعارض می شویم. رویکرد رفتارگرایی برای اصلاح رفتار معتقد به محرکهای بیرونی است و ما هم متأسفانه امروزه به محرکهای بیرونی معتقدیم. (ادامه دارد...) {قسمت1} [مباحث کودک متعادل ] ❤️ @maadar_khoob
☘️کاربرگ" آشنایی با نام سوره ها"☘️ ✔️کاربرگ مناسب مقطع دبستان می باشد🔅 🎈سلام به شما دوست عزیز🎈 🎀درجدول زیر نام سوره ها را به تصویرشان برسان بدون آن که خطوط همدیگر را قطع کنند🎀 📍تهیه وتنظیم: گروه فرهنگی تبلیغی هدیه آسمان🌈 ❤️ @maadar_khoob
36 🧐چیستان سی و ششم: ⁉️ اون چیه که پر از شهرِ و خونه نداره پر از جنگلِ و درخت نداره، پر از رودخونه اس و آب نداره ⁉️ ❤️ @maadar_khoob
محبت و نوازش تان را به صورت جسمانی به كودك نشان دهید مثلا او را در آغوش بگیرید، صورت او را ببوسید و ... این کار باعث ایجاد احساس نزدیکی و صمیمیتی ناب بین شما و فرزندتان میشود. ❤️ @maadar_khoob
جواب چیستان سی و ششم: نقشه🌍 ❤️ @maadar_khoob
از تفریحات سالم ما دهه شصتی ها کندن برچسب پلاستیکی داخل این در نوشابه ها بود البته بعدش هم صافش میکردیم و باهاش فرفره درست میکردیم ❤️ @maadar_khoob
🔺اینترنت شبکه شاد در سال تحصیلی جدید رایگان می شود/افزایش ترک تحصیلی ها با شیوع کرونا وزیر آموزش‌وپرورش: 🔹 هزینه اینترنت فعالیت‌های آموزشی در سامانه شاد در سال گذشته رایگان بود و امسال هم با توجه به رایزنی‌های انجام‌شده قصد داریم آن را رایگان کنیم. 🔹 پدیده ترک تحصیل یک پدیده رایج بوده و قطعاً وجود ویروس کرونا آن را تشدید خواهد کرد./ ایسنا ❤️ @maadar_khoob
🔥 🔥 هرکی آنلاینه یک دقیقه وارد این کانال بشه,فقط یک دقیقه👆 http://eitaa.com/joinchat/3544645643C32d64b2b96 http://eitaa.com/joinchat/3544645643C32d64b2b96 🔺شاید آخرین فرصت باشه👆👆👆
گاهی فقط بايد ديدگاهمان را عوض كنيم تا... نگوييم: "فرزندم لجباز است " بگوييم: "به دنبال استقلال است او دارد "من" وجودی خويش را می شناسد و هويت خود را پيدا می كند و من خوشحالم كه مي تواند "نه" بگويد و توانايی مخالفت و ابراز عقيده اش را دارد. بسياری از مشكلات و مسائل بين والدين و فرزندان ناشی از سوء تفاهم است. كودك به دنبال امنيت در آغوش مادر می گردد و مادر گمان مي كند كودك "بغلی" شده ... كودك از وحشت ديدن يك برنامه تلويزيونی شب ها به اتاق والدين پناه می برد و ظن پدر اين است كه او وابسته شده و در اين مورد خاص هم به كودكی كه در جست و جوی خودشناسی ست برچسب "لجباز" می خورد. زمانی كه اندكی زاويه ديدمان را تغيير دهيم و فرزندمان را طوری ببينيم كه در حال شناخت هويت خود و تلاش براي مستقل شدن است، به جای عصبانی شدن مراقبش خواهيم بود و كمكش خواهيم كرد. ❤️ @maadar_khoob
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عملیات با موفقیت به پایان رسید! 😂 کار کار بابای بچه است😄 ❤️ @maadar_khoob
کتابهای شلخته.mp3
4.64M
📗📕کتابهای شلخته ❤️ @maadar_khoob
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️پيغمبر (صلى الله عليه و آله و سلم) فرمود: فرزند بخواهيد كه نور چشم و ريحانه دل است. 📚مکارم الاخلاق طبرسی/ج2/ص636 ❤️ @maadar_khoob
نظریه ی جدیدی که در دنیا به روز و مطرح است می گوید که ما بر اساس نیازهای درونی مان است که رفتارمان را شکل می دهیم و انتخاب می کنیم بارها از من شنیده اید که ما "انتخاب می کنیم". انتخاب می کنیم که افسرده باشیم یا انتخاب می کنیم که شاد باشیم. عوامل بیرونی تأثیری در احساسات ما ندارند بلکه نیارهای درونی هستند که احساسات و برپایه ی آن بر رفتار ما تأثیر دارند. در این مبحث می خواهم بر مبنای این نظریه جدید بحث تنبیه و تشویق را بررسی کنم. ابتدا تنبیه و بعد تشویق و بعد طبق معمول بحث کارکرد مطرح می شود. در کارکرد ما می خواهیم ببینیم که کارکرد تنبیه و تشویق چیست در مباحث قبل کارکرد را مفصل توضیح داده ایم. گفتیم که در کارکرد به دو سؤال پاسخ می دهیم " چرا و چگونه ". لطفا ذهن خود را پرسشگر بار بیاورید، چرای بی جواب!!!، چرا ما باید کودک را تنبیه کنیم؟ ما فوری می گوییم برای اینکه آدم شود، برای اینکه تربیت شود و بچه ی درستی بار بیاید. این چرا به درد نمی خورد چون این چرا که سریع به آن پاسخ می دهیم چرای اتهام است و چرایی است که جوابش را از قبل آماده کرده ایم این چرای با جواب، کمکی به رشد ما نمی کند. چرای بی جواب است که به رشد ما کمک می کند، چرای کودکانه، بچه ها ذهنشان پر از چراهای کودکانه بی جواب است، بعد میره دنبال جواب چراهایش و نظریه پرداز می شود. چرا کودک باید تنبیه شود؟ حاضرین: یاد بگیرد، متوجه اشتباهش بشود، یکی از راه های یادگیری است، استاد: آهان به همین دلیل است که هیچی یاد نمی گیریم. حاضرین: اشتباهش را تکرار نکند، مسؤلیت کارش رو به عهده بگیرد. استاد: واقعاً شما به همین دلیل فرزندتان را تنبیه می کنید؟؟؟ یعنی کتک می خورد که اشتباهش را متوجه بشود و تکرار نکند! یکی از حاضرین: نه محرومش می کنیم از چیزهایی که دوست دارد، پاسخ: حالا به این موضوع هم می رسیم که اجازه داریم محرومش کنیم یا نه؟ حاضرین: بیشتر عصبانیت هایمان را خالی می کنیم. پس اول مثل همیشه می رویم سراغ ریشه ی کلمه تنبیه، چون در مورد این کلمه هم بسیار بحران مفاهیم داریم. تنبیه یعنی چی؟؟؟ ما سه کلمه داریم: تنبیه، مجازات وکیفر این سه کلمه چه فرقی باهم دارند؟ (ادامه دارد...) {قسمت2} [مباحث کودک متعادل] ❤️ @maadar_khoob
37 🧐چیستان سی و هفتم: ⁉️ اون چیه که میتونه یه انبار بزرگ رو پر کنه، ولی وزن نداره ⁉️ ❤️ @maadar_khoob
روز جمعه و از سر بیکاری دنبال فیلم یا سریال جذابی می‌گشتم که به سریال انیمیشن ژاپنی «امیر ارسلان نامدار» برخورد کردم. چون انیمیشن بود در ابتدا علاقه‌ای برای دیدنش نداشتم و از روی کنجکاوی چند دقیقه‌ای نگاه کردم؛ یک انیمیشن بسیار خوش ساخت، شامل شخصیت‌پردازی و داستان نسبتا خوب که شرکتی ژاپنی بر اساس افسانه‌های ایران باستان ساخته است. کتاب امیر ارسلان نامدار را یکی از نویسندگان دربار ناصرالدین‌شاه به نام نقیب‌الممالک از روی روایت‌های سینه به سینه مردم، مکتوب کرده است. در ابتدا برایم جالب بود که چرا یک شرکت ژاپنی این قصه ایرانی را به انیمیشنی با چنین استانداردهای بالایی تبدیل کرده طوری که حتی معماری، صنایع دستی و طبیعت ایرانی را به شکل دقیقی در بافت اثر بکار برده‌اند؛ پیش خودم حدس زدم شاید این انیمیشن یک اثر سفارشی از کارفرمایی ایرانی باشد اما اصلا فرم کار شبیه یک اثر سفارشی نبود؛ تا اینکه در جستجوهایم متوجه شدم بیش از 10کتاب و فیلم و روایت ازین افسانه در کشور ژاپن وجود دارد و آنجا بسیار معروف است! اما متاسفانه در کشور خودمان کمتر کسی این قصه را شنیده یا فیلم و سریالی از آن ساخته است. از کانال کفشهای آهنی
جواب چیستان سی و هفتم: نور☀️ ❤️ @maadar_khoob