☘تاپ تاپ خمیر☘
دونه رو بکار
تو دل زمین
خوشه به خوشه
گندمو بچین
گندمو آرد کن
توی آسیاب
آرد و خمیر کن
به کمک آب
خمیر و بگیر
چونه به چونه
چونه رو واکن
دونه به دونه
آتش و تنور
تاپ تاپ خمیر
نون داغ داغ
بخور با پنیر
🧡 @maadar_khoob
💢به درخواستهای کودک به صورت پرسشی، پاسخ ندهید.
🔹یعنی سوال و درخواست او را با یک سوال دیگر، پاسخ ندهید!
👈اینکارِ شما
کلافگی و عصبانیت را در او تشدید میکند.
#تربیت_فرزند
🧡 @maadar_khoob
995.9K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دشواریهای امتحان ریاضی 😂
اینجا که بچه ها همه ماشین حساب دارن دیگه برای جمع ۱+۱ هم از ذهن و انگشتشون کار نمیکشن
🧡 @maadar_khoob
2.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نقاشی گل 🌼🌸🐝
با آبرنگ و اثر انگشت
#خلاقیت
🧡 @maadar_khoob
#کودکانه
کودک را نامحسوس کنترل کنید!
🔖زمانی که تکالیف کودک خود را کنترل می کنید نباید هر روز همه چیز را کامل نظارت کنید ، زیرا این کار نه تنها در افزایش پیشرفت تحصیلی نقشی ندارد بلکه دانش آموز به مرور زمان و روز به روز استقلال خود را از دست می دهد و در مدرسه هم به امید کنترل و رسیدگی اولیا کمتر توجه می کند ، زیرا کاملا به ایشان تکیه می کند.
🔺بهتر است فقط از کودک سوال کنید که آیا همه چیز را انجام داده یا نه. از او بخواهید دفتر یادداشت خود را کنترل کند و هنگام بروز مشکل از کمک کردن به او دریغ نکنید.
🧡 @maadar_khoob
تربیت جریانى مستمر و فعالیتى تدریجى است که نه مرز مىشناسد و نه زمان و مکان; بلکه به درازاى عمر است و به پهناى ابعاد و جودى عالم اکبر، یعنى انسان. درخت تربیت زود ثمر نمىدهد و نباید انتظار داشت یک شبه یا چند ماهه در امر ظریف و پیچیده تربیت معجزه انجام گیرد; بلکهباید از سالها قبل از تولد زمینه تربیت صحیح را فراهم کرد و بعد از تولد،بتدریج با صبر و حوصله، به انجام آن پرداخت. در سیره ائمه اطهار علیهم السلام و دیدگاه هاى آنان مسایلى چون انتخاب همسر شایسته، لزوم رعایت آداب ازدواج،توجه به مواقع و شرایط انعقاد نطفه، مراقبتهاى ایام باردارى و ... حکایت ازاین نکته مهم دارد.
🧡 @maadar_khoob
✅ رابطه تلويزيون و رشد شناختي و يادگيري در كودك
تماشاي تلويزيون بدون توجه به محتواي آن، تأثيرهاي نامطلوب متعددي بر توان يادگيري كودك مي گذارد. به اين ترتيب كه اولا باعث بي قراري شده، تمركز كردن را مشكل مي كند. كودكاني كه بيش از ٤ ساعت در روز تلويزيون تماشا مي كنند، معمولا نمي توانند بيشتر از چند دقيقه با بازي يا پازل معين سرگرم شوند؛ علت اين امر احتمالا اين است كه تغيير دائم صحنه هاي تلويزيون توانايي آنان را براي پرداختن به يك فعاليت معين مختل مي كند.
دوم اينكه برخلاف انتظار بيشتر والدين، نتيجه تحقيقات حاكي از آن است كه دايره لغات كودكاني كه زمان درازي تلويزيون مي بينند به گستردگي آن هايي كه كمتر تلويزيون مي بينند نيست، چون كودكان براي يادگيري لغات جديد بايد چيزي را كه مي شنوند تمرين كنند.
سوم، تلويزيون در يادگيري روش مطالعه و خواندن، اختلال ايجاد مي كند. برخي تحقيقات نشان داده وقتي تلويزيوني وارد خانه اي مي شود مهارت هاي كتاب خواندن در كودكان آن خانه كندتر از كودكاني است كه تلويزيون ندارند.
و بلاخره اين كه، تماشاي زياد تلويزيون موجب مي شود جاذبه دنياي اطراف براي كودك كمتر شود. وقتي كودك ساعت ها در حالي كه جذب جريان فيلم شده بي حركت مي نشيند، بيشتر از اين كه مشتاق يا كنجكاو يا خلاق شود، منفعل مي شود؛ در اين حال، بيشتر مطالبي كه كودك جذب مي كند به درستي طبقه بندي نمي شود و بيشتر گيجش مي كند. بنابراين، يادگيري مؤثر اتفاق نمي افتد.
🧡 @maadar_khoob
داستان چتر کوچولو.mp3
زمان:
حجم:
3.87M
#قصه_شب
چتر کوچولو
🧡 @maadar_khoob
خدایا میدانم
تو برای امیدواران
در جایگاه اجابتی...!
الهی به امید تو💖
صبحتون دلآرام و دلنشین🌺
🧡 @maadar_khoob