eitaa logo
مادر خوب
99.3هزار دنبال‌کننده
16هزار عکس
4.9هزار ویدیو
202 فایل
🔹 تبلیغات ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/bD3q.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
از تفریحات سالم ما دهه شصتی ها کندن برچسب پلاستیکی داخل این در نوشابه ها بود البته بعدش هم صافش میکردیم و باهاش فرفره درست میکردیم ❤️ @maadar_khoob
🔺اینترنت شبکه شاد در سال تحصیلی جدید رایگان می شود/افزایش ترک تحصیلی ها با شیوع کرونا وزیر آموزش‌وپرورش: 🔹 هزینه اینترنت فعالیت‌های آموزشی در سامانه شاد در سال گذشته رایگان بود و امسال هم با توجه به رایزنی‌های انجام‌شده قصد داریم آن را رایگان کنیم. 🔹 پدیده ترک تحصیل یک پدیده رایج بوده و قطعاً وجود ویروس کرونا آن را تشدید خواهد کرد./ ایسنا ❤️ @maadar_khoob
🔥 🔥 هرکی آنلاینه یک دقیقه وارد این کانال بشه,فقط یک دقیقه👆 http://eitaa.com/joinchat/3544645643C32d64b2b96 http://eitaa.com/joinchat/3544645643C32d64b2b96 🔺شاید آخرین فرصت باشه👆👆👆
گاهی فقط بايد ديدگاهمان را عوض كنيم تا... نگوييم: "فرزندم لجباز است " بگوييم: "به دنبال استقلال است او دارد "من" وجودی خويش را می شناسد و هويت خود را پيدا می كند و من خوشحالم كه مي تواند "نه" بگويد و توانايی مخالفت و ابراز عقيده اش را دارد. بسياری از مشكلات و مسائل بين والدين و فرزندان ناشی از سوء تفاهم است. كودك به دنبال امنيت در آغوش مادر می گردد و مادر گمان مي كند كودك "بغلی" شده ... كودك از وحشت ديدن يك برنامه تلويزيونی شب ها به اتاق والدين پناه می برد و ظن پدر اين است كه او وابسته شده و در اين مورد خاص هم به كودكی كه در جست و جوی خودشناسی ست برچسب "لجباز" می خورد. زمانی كه اندكی زاويه ديدمان را تغيير دهيم و فرزندمان را طوری ببينيم كه در حال شناخت هويت خود و تلاش براي مستقل شدن است، به جای عصبانی شدن مراقبش خواهيم بود و كمكش خواهيم كرد. ❤️ @maadar_khoob
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عملیات با موفقیت به پایان رسید! 😂 کار کار بابای بچه است😄 ❤️ @maadar_khoob
کتابهای شلخته.mp3
4.64M
📗📕کتابهای شلخته ❤️ @maadar_khoob
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️پيغمبر (صلى الله عليه و آله و سلم) فرمود: فرزند بخواهيد كه نور چشم و ريحانه دل است. 📚مکارم الاخلاق طبرسی/ج2/ص636 ❤️ @maadar_khoob
نظریه ی جدیدی که در دنیا به روز و مطرح است می گوید که ما بر اساس نیازهای درونی مان است که رفتارمان را شکل می دهیم و انتخاب می کنیم بارها از من شنیده اید که ما "انتخاب می کنیم". انتخاب می کنیم که افسرده باشیم یا انتخاب می کنیم که شاد باشیم. عوامل بیرونی تأثیری در احساسات ما ندارند بلکه نیارهای درونی هستند که احساسات و برپایه ی آن بر رفتار ما تأثیر دارند. در این مبحث می خواهم بر مبنای این نظریه جدید بحث تنبیه و تشویق را بررسی کنم. ابتدا تنبیه و بعد تشویق و بعد طبق معمول بحث کارکرد مطرح می شود. در کارکرد ما می خواهیم ببینیم که کارکرد تنبیه و تشویق چیست در مباحث قبل کارکرد را مفصل توضیح داده ایم. گفتیم که در کارکرد به دو سؤال پاسخ می دهیم " چرا و چگونه ". لطفا ذهن خود را پرسشگر بار بیاورید، چرای بی جواب!!!، چرا ما باید کودک را تنبیه کنیم؟ ما فوری می گوییم برای اینکه آدم شود، برای اینکه تربیت شود و بچه ی درستی بار بیاید. این چرا به درد نمی خورد چون این چرا که سریع به آن پاسخ می دهیم چرای اتهام است و چرایی است که جوابش را از قبل آماده کرده ایم این چرای با جواب، کمکی به رشد ما نمی کند. چرای بی جواب است که به رشد ما کمک می کند، چرای کودکانه، بچه ها ذهنشان پر از چراهای کودکانه بی جواب است، بعد میره دنبال جواب چراهایش و نظریه پرداز می شود. چرا کودک باید تنبیه شود؟ حاضرین: یاد بگیرد، متوجه اشتباهش بشود، یکی از راه های یادگیری است، استاد: آهان به همین دلیل است که هیچی یاد نمی گیریم. حاضرین: اشتباهش را تکرار نکند، مسؤلیت کارش رو به عهده بگیرد. استاد: واقعاً شما به همین دلیل فرزندتان را تنبیه می کنید؟؟؟ یعنی کتک می خورد که اشتباهش را متوجه بشود و تکرار نکند! یکی از حاضرین: نه محرومش می کنیم از چیزهایی که دوست دارد، پاسخ: حالا به این موضوع هم می رسیم که اجازه داریم محرومش کنیم یا نه؟ حاضرین: بیشتر عصبانیت هایمان را خالی می کنیم. پس اول مثل همیشه می رویم سراغ ریشه ی کلمه تنبیه، چون در مورد این کلمه هم بسیار بحران مفاهیم داریم. تنبیه یعنی چی؟؟؟ ما سه کلمه داریم: تنبیه، مجازات وکیفر این سه کلمه چه فرقی باهم دارند؟ (ادامه دارد...) {قسمت2} [مباحث کودک متعادل] ❤️ @maadar_khoob
37 🧐چیستان سی و هفتم: ⁉️ اون چیه که میتونه یه انبار بزرگ رو پر کنه، ولی وزن نداره ⁉️ ❤️ @maadar_khoob
روز جمعه و از سر بیکاری دنبال فیلم یا سریال جذابی می‌گشتم که به سریال انیمیشن ژاپنی «امیر ارسلان نامدار» برخورد کردم. چون انیمیشن بود در ابتدا علاقه‌ای برای دیدنش نداشتم و از روی کنجکاوی چند دقیقه‌ای نگاه کردم؛ یک انیمیشن بسیار خوش ساخت، شامل شخصیت‌پردازی و داستان نسبتا خوب که شرکتی ژاپنی بر اساس افسانه‌های ایران باستان ساخته است. کتاب امیر ارسلان نامدار را یکی از نویسندگان دربار ناصرالدین‌شاه به نام نقیب‌الممالک از روی روایت‌های سینه به سینه مردم، مکتوب کرده است. در ابتدا برایم جالب بود که چرا یک شرکت ژاپنی این قصه ایرانی را به انیمیشنی با چنین استانداردهای بالایی تبدیل کرده طوری که حتی معماری، صنایع دستی و طبیعت ایرانی را به شکل دقیقی در بافت اثر بکار برده‌اند؛ پیش خودم حدس زدم شاید این انیمیشن یک اثر سفارشی از کارفرمایی ایرانی باشد اما اصلا فرم کار شبیه یک اثر سفارشی نبود؛ تا اینکه در جستجوهایم متوجه شدم بیش از 10کتاب و فیلم و روایت ازین افسانه در کشور ژاپن وجود دارد و آنجا بسیار معروف است! اما متاسفانه در کشور خودمان کمتر کسی این قصه را شنیده یا فیلم و سریالی از آن ساخته است. از کانال کفشهای آهنی
جواب چیستان سی و هفتم: نور☀️ ❤️ @maadar_khoob
🔸روپوش مدرسه؛ فقط برای تازه واردها سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران: 🔹 به غیر از پایه‌های ورودی یعنی اول، هفتم و دهم که معمولا مدرسه تغییر می‌کند، به هیچ عنوان نباید دانش‌آموزان را ملزم به تهیه روپوش و لباس فرم خاصی کنند. 🔹 این موضوع در قالب بخشنامه به مدارس ابلاغ شده است. 🔹 بدیهی است که هزینه دیگری به جز هزینه کتاب درسی و بیمه نباید از اولیای دانش‌آموزان دریافت شود. ❤️ @maadar_khoob
- قالَ عليه‌السلام: خَفْضُ الْجَناحِ زينَةُ الْعِلْمِ، وَ حُسْنُ الاْدَبِ زينَةُ الْعَقْلِ، وَبَسْطُ الْوَجْهِ زينَةُ الْحِلْمِ. (بحارالانوار، ج۷۵، ص۹۱) فرمود: تواضع و فروتنى زينت‌بخش علم و دانش است، ادب داشتن و اخلاق نيک زينت‌بخش عقل مى‌باشد، خوش‌رویى با افراد زينت‌بخش حلم و بردبارى است. ❤️ @maadar_khoob
گنج برای کسی که ارزش واقعی آن را بداند ارزشمند است کسی که ارزش گنج و راه رسیدن به آن را بداند برای رسیدن به آن تلاش می کند و تحمل سختی ها برایش آسان خواهد بود فرزند ما باید به ارزش گنج وجود خود پی برد و راه رسیدن به آن را بیاموزد و معنای خوشبختی واقعی را دریابد. بسیاری از ما والدین سعادت و خوشبختی را با تفسیری که خود قبول داریم به فرزندانمان تلقین و تحمیل می‌کنیم و هیچگاه به این مسئله نمی اندیشیم که شاید تفسیر یا باورمان غلط باشد البته اغلب معتقدیم که اگر فرزندانمان مدارج عالی تحصیلی داشته باشند و به عناوینی مثل دکتر یا مهندس دست یابند خوشبخت و سعادتمند خواهند شد .از این رو اصرار داریم به جای پرداختن به هر کار دیگری با جدیت درس بخوانند و گوی سبقت را از همسالانشان بربایند. به این منظور همواره پول خرج می‌کنیم امکانات لازم را جهت پیروزی در این مسابقه برنامه ریزی شده فراهم می‌کنیم و آنها را وا می‌داریم تمام زمانشان را در اتاقی در بسته و کلاس های مختلف آموزشی و کمک آموزشی بگذرانند و از آنها می‌خواهیم که به جای هر کار دیگری فقط درس بخوانند تا در این کورس رقابت برترین و بالاترین باشند. شاید طرز فکر ما این باشد که رفاه مادی همه مشکلات را حل میکند و دکتر و مهندس شدن راه مناسبی برای دستیابی به مادیات است به همین جهت فکر می کنیم تمام حقیقت زندگی همین است و بس. لذا اصرار داریم که فرزندان ما فقط برای رسیدن به این هدف تلاش کنند اما زمانی فرا میرسد که در میابیم سعادت واقعی در گرو چیزهای دیگری نیز می باشد که فرزند ما با این که که به مدارج عالی تحصیلی رسیده است ممکن است فاقد آنها باشد. در حالی که دیگر برای اصلاح او بسیار دیر شده است. ❤️ @maadar_khoob
🔴 بچه ها هم مانند بزرگسالان دچار افسردگی میشوند. اما نشانه های افسردگی در آنها برعکس بزرگسالان است. آنها خشمگین و عصبانی میشوند، پر تحرک و بیش از حد فعال میشوند، خواب و خوراکشان به هم میریزد. اگر فرزندتان بیش از حد لجبازی میکند، به حرف شما گوش نمیدهد، زیاد گریه میکند یا جیغ و داد میکند و بالای چهارسال دارد و این رفتار را بیشتر اوقات و برای طولانی مدت دارد، حتما دست نگه دارید و مطمئن شوید به فرزندتان سخت نمیگیرید. مخصوصا در این روزهای قرنطینه. ❤️ @maadar_khoob
خانواده در هنگام بروز اشتباهات، باید زمینه جبران اشتباه را برای نوجوان فراهم کنند. هنگامی که نوجوان احساس کند، خانواده به او فرصت مناسب را می دهد تا بتواند بودن خود را تجربه کند و آنچنان که هست، نشان دهد. روحیه همکاری و نشاط در او بهبود می یابد و امیدوارانه تر می تواند به جبران اشتباهات خود بپردازد. و این تفکر در او شکل می گیرد که " اگر کار بدی کرده ام، خودم بد نیستم. فقط راه بهتری را بلد نبودم و حال سعی می کنم تا راه بهتری را پیدا کنم." یا " اگر کار بدی کرده ام، خودم بد نیستم، چون می توانم اشتباهم را جبران کنم." وقتی والدین فضای را ایجاد می کنند تا نوجوان اشتباه خود را بپذیرد و به جبران آن بپردازد در واقع مسئولیت پذیری را به او آموزش داده اند. ❤️ @maadar_khoob
چها داستان امام جواد.pdf
3.81M
🔆چهار قصه از زندگانی امام جواد علیه السلام 🔆 💠مناسب مقطع دبستان💠 💥این داستان ها که مربوط به زندگانی امام جواد علیه السلام می باشد را برای کودکان خود بخوانید تا با این امام مهربان آشنا گردند💥 🔸نویسنده: مسلم ناصری 🔹انتشارات : آستان قدس رضوی ❤️ @maadar_khoob
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💝بسته ویژه طراحی شده در👇 💠کانال تربیتی ❤️ @maadar_khoob
🔺تمام کتب درسی تا ۱۴ شهریور توزیع می‌شود معاون سازمان برنامه‌ریزی آموزشی: 🔹توزیع کتاب‌های درسی تمام دوره های تحصیلی از منطقه به مدرسه در بازه زمانی ۲۰ مرداد تا ۱۴ شهریور انجام می‌شود. 🔹تمامی دانش آموزان در اسرع وقت نسبت به ثبت نام و ثبت سفارش کتاب درسی اقدام نمایند. ❤️ @maadar_khoob
🔶 آیا خردسالان، کودکان و نوجوانان می‎توانند ناقل باشند؟ 🔸 در حالی که تا چندی پیش از عدم ابتلای کودکان به این بیماری با قطعیت زیادی صحبت می‌شد، اکنون این موضوع ثابت شده که نوزادان، کودکان، خردسالان و نوجوانان همگی به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و حتی جان خود را بر اثر این بیماری از دست می‌دهند. 🔸 به گزارش «یو اس تودی»، کودکان علاوه بر ابتلا به کرونا می‌توانند ناقل این بیماری نیز باشند و همین موضوع نگرانی‌ها را در مورد بازگشایی مدارس در ماه مهر تشدید کرده است./ميزان ❤️ @maadar_khoob
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه ما به یه همچین دکتری احتیاج داریم تا واکسن و آمپول رو نوشن جان کنیم😁 ❤️ @maadar_khoob
یعنی؛ آگاهی دادن، بیدار کردن، هشیار کردن، توجه دادن. تنبیه اصلاً مجازات و کیفر نیست. یکی از دوستان به یکی از کشورهای عربی سفر کرده بودند گفتند که من آنجا متوجه شدم که تو چی می گی چون آنجا روی علامتهای راهنمایی به انگلیسی نوشته بودند Attention و به عربی نوشته بودند "تنبیه"، یعنی متوجه باش. این کارهایی که ما می کنیم اصلاً اسمش تنبیه نیست. یعنی چی؟ جزا دادن، پاداش دادن، مجازات هم اصلاً کتک وحبس و غیره نیست. مجارات یعنی جزا، نتیجه ی منطقی عمل. به طور مثال در فصل سرما لباس کم پوشیده ایم، مسلمه که سرما می خوریم. سرماخوردگی مجازات ماست. مجازات یک عامل از بیرون نیست؛ نتیجه ی منطقی عمل خود ما است. یعنی چی؟ کیفر در مقابل جرم است. یعنی مکافات، یعنی زندان، حبس، اعدام. کیفر برای جرم و مجرم است. جرم تعریف دارد. جرم توسط یک انسان بالغ و عاقل انجام می شود. پس جرم عملی است که توسط یک انسان بالغ، عاقل با نقشه قبلی برای کسب سود شخصی اجرا می شود وبه فردی یا جامعه آسیب می زند این شخص مجرم است و باید کیفر ببیند و به مکافات عملش برسد، حتی این حالت مجازات نیست چون مجازات جای دیگر تعیین می شود ولی کیفر را قاضی تعیین می کند قاضی بنابر قوانین وعمل شخص تعیین می کند که شلاق بخورد یا زندان برود و غیره. ما بچه هایمان را کیفر می دهیم، تنبیه نمی کنیم."بیا اینجا ببینم باز تو این کار بد رو کردی" میریم تو قالب یک قاضی، مجازاتت اینه که بری تو اتاقت ده دقیقه در رو ببندی و به نتیجه ی اعمالت فکر کنی، خب به زندانی هم که میره زندان همین حرفهارو می زنن به زندانی که نمیگن می بریمت پدرتو در میاریم میگن ندامتگاهه، برو اونجا به کارهات فکرکن بعد میره اونجا قاچاق فروشی و کارهای جدید یاد می گیره و میاد بیرون دوباره!!! به بچمون هم میگیم که برو تو اتاق به نتایج اعمالت فکر کن اونهم میره توی اتاق و بدتر میشه وجری تر میشه و میاد بیرون. چون درظاهر به ما گفته اند که بچه به نسبت سنش می تواند هرسال یک دقیقه توی اتاق تنها باشه و این میشه زندان انفرادی. این یعنی کیفر دادن نه تنبیه واین کار برای مجرم است. مگه بچه های ما چه جرمی مرتکب شدند وآیا بچه های ما عاقل هستند؟؟ بالغ هستند؟و مگر کارهایی که می کنند با قصد قبلی است؟ حالا اگه به خودشان و دیگران آسیب می زنند دچار اشتباه شده اند. بچه ها اصلاً این شرایط را ندارند که کیفر ببینند. (ادامه دارد...) {قسمت3} [مباحت کودک متعادل ] ❤️ @maadar_khoob