#دعا_و_نیایش
#مهارت_دعاخوانی
#آموزشی
🔰شرایط دعاخوانی و اداره مجلس آن🔰
🔹قرار بود دستورالعملهاییکه براى يك مداح و ذاكر اهل بيت عليهم السّلام در دعاخوانی لازم و ضرورى است، را ارائه دهیم و حال مواردی دیگر:
۱۵. نكتهاى كه در شعرخوانى مجالس ادعيه وجود دارد اين است كه شعر مناجاتى با شعر روضه تفاوت دارد؛ بايد متصل و آرام خوانده شود، اوج گرفتن و بالا رفتن در آن زياد جالب نيست.
🔸باز هم تاكيد مىكنيم كه مسئله مهم در اين گونه مجالس ، پيدا كردن روح دعا و كار بر روى سجاياى اخلاقى و توصيههاى صاحبان ادعيه است كه بايد نصب العين بلبلان گلستان اهل بيت عليهم السّلام قرار گيرد.🔸
💠در پايان سخن را با اين فرمايش رهبر عزيزمان در توصيه به مداحان اهل بيت عليهم السّلام کوتاه مى كنيم كه:
❇️((... در دعاها و زيارت نامه هاى ما تعبيرات عاشقانه خيلى خوبى هست كه حقايقى را نشان مى دهد، اينها را بايد محور قرار داد)).❇️
اميدواريم كه خداوند توفيق درك دعا و كسب فضايل و تهذيب نفس به همگى ما به عنوان يك خادم اهل بيت عليهم السّلام عنايت فرمايد
🔹بخش پایانی🔹
❇️با هشتک #دعا_و_نیایش میتواند تمامی بخشهای قبلی را مطالعه بفرمایید❇️
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir
15.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فنون_مداحی
#ردیف_آوازی
🔰پرهیز از یکنواخت خوانی و تنوع در پرده های صدا🔰
🎤به کلام:
استاد حاج اسماعیلی
🔸در جلسه مجمعالذاکرین شریکةالحسین
وابسته به «آموزش مداحی معنا»🔸
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir
#اخلاق_مداحی
#اخلاص_مداحی
#رسالت_مداحی
💠چون مداح اهل بيت (عليهم السّلام)با معنويت سروكار دارد چه مجلس دعا باشد و چه عزادارى و چه مولودى، بايد عواملى كه در معنويت مجلس تاءثيرگذار است را بشناسد و از عواملى كه با آن منافات دارد، دورى گزيند.
❇️ بعضى از اشخاص ، خود داراى روحهاى بلند و معنوياى هستند كه به طور مستقيم مىتوانند روى مجلس اثر مثبت گذارند و باعث ارتقاء سطح روحانى مجلس شوند كه البته به آسانى ميسر نمىشود و ((كار مردان خداست))، اما در بعضى زمينهها مىتوان كار كرد و با رعايت بعضى از مسائل ، موفقتر عمل نمود و باعث آمادگى بيش از پيش مستمعين و شركتكنندگان در مجلس شد.
🔸در هفتههای آتی مطالبی عرضه خواهد شد🔸
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir
هدایت شده از عبدالحسین شفیع پور
#فنون_مداحی
🔰فن اجتناب از صراحت سخن🔰
💠بعضى وقت ها مداح شعرى را مىخواند كه در ابتدا براى مستمع پيچيدگى دارد و نمىداند كه اين شعر زبان حال چه كسى است و يا شرح حال چه كسى را مىدهد.
🔸فنى كه در اينجا وجود دارد اين است كه به جاى عنوانبندى و معرفى كردن شعر كه مثلاً: ((زبان حال حضرت زينب عليهاالسّلام را براى شما مى خوانم )) از گفتن كلمات و جملاتى كه اشاره صريح ندارد، استفاده كند.
🔹 مثلاً مجلس را با شعرى مانند اين شعر شروع كرده :
((خواندم اگر عزيزِ تو را چون برادرم ))
اما مخاطب شعر مشخص نيست كه چه كسى است ، اينجا لازم نيست بگويد: ((اين حرف را حضرت عباس عليهالسّلام دارد به حضرت زهراعليهاالسّلام مى گويد))،
بلكه با گفتن يك كلمه ؛ ((مادر!))
مشخص مى شود كه مخاطب كيست .
❇️اين باعث جالب تر شدن شعر شده و مستمع هم در شعر بيشتر تفكر مى نمايد.❇️
ادامه دارد...
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir
ترنم ۱۹_0.mp3
زمان:
حجم:
25.58M
#شعرشناسی
🎵 #برنامه_ادبی_ترنم
#قسمت_نوزدهم_ترنم
(عنصر خیال (قسمت سوم))
❇️کسانی که مایلند نگاه جدیدی به بحث شعر داشته باشند و شعر مناسب اجرا در هیات رو بشناسند حتما این صوت ها رو دنبال کنند❇️
دسترسی به قسمتهای قبل با هشتک:
👈 #برنامه_ادبی_ترنم 👉
🎤با اجرای:
استاد سید محمد جواد شرافت
و
🎤افاضه:
استاد سید مهدی حسینی
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir