eitaa logo
آموزش مداحی معنا 🎤
38.8هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
54 فایل
🔮ما یه تیم ۶۰ نفره هستیم در مجموعه ی بزرگ «معنــا» برای آموزش تخصصی شما عزیزان👇 🎙️ صداسازی 🤲 دعاخوانی 🎤 نوحه‌خوانی 🥺 روضه خوانی 🎶 ردیف‌های آوازی 📋 فیش‌نویسی (زیر نظر سازمان تبلیغات) 👤 ادمین ثبت نام 👇 @admin_maana تماس با ما 0919 9702375
مشاهده در ایتا
دانلود
💔با نهایت تأثر و تأسف درگذشت جناب آقای «» را محضر خانواده محترمشان تسلیت عرض می‌نماییم.💔 🔸ایشان یکی از هنرجویان فن مقدس ستایشگری (علیهم‌السلام) در «دوره » بودند. 🤲برای شادی روحشان حمد و سوره‌ای قرائت بفرمایید🤲 🔹به امید ریشه‌کن شدن ویروس منحوس ، تا دیگر داغ عزیزی را بر دل دوستدارانش ننشاند. ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(علیه‌السلام) 🔰دلمان را در یکی دیگر از با اجرای «سید محمد علوی» از (مشهد مقدس) متوجه بارگاه ملکوتی حضرتش نماییم. 💠ایشان از نوجوانان هنرآموز «آموزش مداحی معنا» می‌باشند.💠 استعداد👈تمرین و تکرار👈پیشرفت ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰کتابشناسی منابع و مقاتل عاشورا 🔰 💠نگارش‌های قرن دوم💠 📚۴. روایات منقول از امام باقر علی و امام صادق علی در مقتل حضرت سیدالشهدا(علیه‌السلام)📚 💠به جز روایات کوتاه درباره حادثه کربلا که از امامان شیعه در مجامع حدیثی نقل شده است، گاه به روایات بلندی برمی‌خوریم که در نوع خود می تواند یک مقتل قلمداد شود؛ از جمله می توان به یک حدیث طولانی اشاره کرد که در امالی خود به صورت مسند از (علیه‌السلام) نقل کرده است. این حدیث، بخش‌های مختلف حادثه کربلا را از بدو شکل‌گیری آن در مدینه پس از مرگ معاویه و تلاش والی مدینه برای اخذ بیعت از (علیه‌السلام) برای یزید، تا شهادت حضرت و سپس گوشه ای از جریان و مجلس ابن زیاد شرح می دهد. همچنین روایت عمار دھنی از امام باقر علي درباره سیر قیام امام حسین(علیه‌السلام) از آغاز تا پایان و جریان اسارت اهل بیت(علیهم‌السلام) در شام و بازگشت آنان به مدینه و نیز جریان قیام مسلم در کوفه نیز از این دست روایات به شمار می روند💠 🔰کارگروه پژوهشی مؤسسه معنا🔰 🔸برگرفته از کتاب مقتل‌شناسی🔸 🔹با فشردن هشتک می‌توانید به مطالب قبل و بعد این موضوع دسترسی داشته باشید🔹 ─┅═𑁍᪥🏳️᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیج «آموزش مداحی معنا» را در اینستاگرام دنبال کنید. 👇👇👇👇👇 https://www.instagram.com/maana72_ir/ 👆👆👆👆👆 ❇️بیاد داشته باشید ان‌شاءالله بعد از به حد نصاب رسیدن مخاطبین پیج، برنامه‌ها و مسابقات ویژه‌ای خواهیم داشت که فقط در این پیج اجرا خواهند شد❇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2_جلسه_دوم_،_درآمد_،_اگر_که_عمر_زیادم(2).mp3
7.65M
💠آموزش درآمد دستگاه همایون جلسه دوم 🔸به ساده‌ترین روش🔸 🔰متن شعر: اگر که عمر زیادم دهد خدای حسین هزار سال بسوزم فقط برای حسین .🔰 🎤به کلام: استاد حاج اسماعیلی «مدیرگروه ردیف آوازی معنا» دسترسی به جلسه اول با هشتک: ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠میرزای شیرازی بزرگ رحمه‌الله در مجلسی که در آن مدح اهل‌بیت (علیهم‌السلام)به‌صورت غنا خوانده شد حاضر بود و اعتراض نکرد. ❌با اینکه جایز نمی‌دانست.❌ 🔹 بعد از مجلس، از علت آن از ایشان سؤال کردند. ❇️فرمودند: حیثیت خواننده اهم بود؛ لذا او را مراعات کردم.❇️ 🔸همچنین از یکی از اساتید ما نقل شده: در مجلسی که وحید بهبهانی رحمه‌الله حاضر بود، غنایی در مداحی اهل‌بیت علیهم‌السلام واقع شد و ایشان اعتراض نکردند. مرحوم سید بحرالعلوم که در مجلس حاضر بود به او اعتراض کرد، ولی مرحوم بهبهانی که استاد ایشان بود، رو به سید نمود و فرمود: أُسکت یا سَیدُ! (‌ای سید، خاموش باش!) 📚در محضر بهجت، ج۱، ص ۲۸۴📚 ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
❇️برای اینکه پست‌هایمان کاربردی و قابل دسترس باشند، هر روز با ارائه مطالبی متناسب با هشتک های زیر در خدمت شما بزرگواران خواهیم بود❇️ 💠 🔸 💠 🔸 💠 🔸 💠 🔸 💠 🔸 💠 🔸 💠 🔸 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️مطالبی بسیار کاربردی،حتما مطالعه بفرمایید❇️ 🔰به کار بردن مفاهیم تخصصی بین اهل آن🔰 💠 اگر ما با توجه به ضرورت‌ها و جایی که لازم است از عبارات عربی و اصطلاحات فنی و تخصصی استفاده نماییم، طبیعتا کلاممان وضوح لازم را خواهد داشت، و الا استفاده بی مورد و غیر ضروری از این گونه عبارات، کلام ما را مبهم و خسته کننده خواهد کرد. ❇️میزان استفاده از این عبارات به اقتضای جلسه و مستمع بستگی دارد. ❇️ 🔸مثلا در محافل علما و دانشمندان هر رشته ای اشاره به موردی از تخصصشان و گریز زدن از آن به موضوعی در روضه، در وضوح بیان و القای معانی، خیلی مؤثر خواهد بود. من باب مثال به موارد زیر اشاره می گردد: 🔘بين اشاره به احکام ذبح و یا احکام مثله کردن و گریز زدن به روضه کربلا. 🔘بين اشاره به شواهد تاریخی مثل پایبندی عرب جاهلیت به مسائلی چون امان دادن، وفای به بیعت، عدم تعرض به زنها و ... و گریز به کربلا. 🔘بین اشاره به مسائل پزشکی مثل تأثير سم درخت ام غيلان که تشنج است و یا تأثیر تشنگی بر انسان و ... و گریز به کربلا. 🔘 بين اشاره به تاکتیک‌های نظامی اتخاذ شده توسط آل الله، مثل خندق کندن اطراف خيام، و رجز خوانی‌ها و.... 🔘بين و اشاره به بعد تعلیمی بیانات عناصر روضه بين خطبه‌ها، نامه‌های اشعار، رجزها، گفتگوها و... 🔘بين و اشاره به پرستاری‌های زنان و نقش آنها در حادثه کربلا 👇👇👇 🔸 نقش همسر زبیر در هدایت او 🔹نقش زنان کوفه در تنها ماندن مسلم و امام حسين (عليهما السلام) 🔸نقش زنان بنی اسد در به خاک سپاری شهدای کربلا 🔹نقش مادر وهب در سعادت فرزندش 🔸نقش خواهران و همسران و دختران شهدای کربلا در ابلاغ نهضت امام حسین(علیه‌السلام) به تاریخ و... ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حجت‌الاسلام والمسلمین محسن همت «از اساتید آموزش مداحی معنا»💠 👆معرفی کامل در کلیپ استوری👆 ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶فراخوان ثبت نام🔶 🔰معرفی دوره آموزش تخصصی مکالمه زبان انگلیسی ویژه کودک و نوجوان 🔶کتب اسلامی ایرانی 🔶مناسب مقاطع ابتدایی و متوسطه اول 🔶آموزش آنلاین به روش تدریس معکوس 🔶مدرسین مجرب و کارآزموده 🔶اعطای مدرک رسمی https://eitaa.com/joinchat/3786014759C25a0589eaf
🔰مُسَمَّط🔰 💠مسمط از تعدادی بند تشکیل شده است. در هر بند، همه مصراع‌ها هم قافیه‌اند، 👈مگر آخرین مصراع👉 ❇️که این یکی با مصراع‌های آخر بندهای دیگر هم قافیه است. ❇️ 🔹تعداد مصراع‌های بندها در یک شعر، ثابت و غالبا پنج یا شش مصراع است. 🔸بنابراین، می‌توان غزل یک شاعر را نیز با افزودن چند مصراع هم قافیه به مصراع های اول، به مسمط تبدیل کرد که نوعی تضمین است و البته مقلدانه و کم ارزش؛ چون شاعر دوم، حرفی تازه نمی گوید و سخن شاعر نخستین را گسترش می دهد و غالبا ضعیف تر. 🔹با فشردن هشتک می‌توانید به مطالب قبل و بعد این موضوع دسترسی داشته باشید🔹 ─┅═𑁍᪥🏳️᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ کربلایی عبدالحسین شفیع پور❇️ 🔸«از اساتید آموزش مداحی معنا»🔸 👆معرفی کامل در کلیپ استوری👆 ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 🔰روش صحیح گرم کردن صدا🔰 💠ممكن است این سؤال ایجاد شود که آیا با خواندن سبک‌ها می توان صدا را گرم کرد؟ 🔸 واقعیت اینست که اگر با سبکی آشنایی داشته باشید که بدون فشار از صدای سینه به صدای میانی و سر برود، مانند توپی است که به غلطک افتاده و راه درست را می رود؛ ❌اما بیشتر سبک‌ها ساختار ساده‌ای ندارند و بدون کمک تکنیک نمی‌توان به سهولت به آنها دست یافت. ❌ 🔹بهترین کار استفاده از تمرینات عمومی برای این کار است؛ مثل نرمش‌های روزانه بدنسازی برای یک ورزشکار حرفه‌ای. هیچ ورزشکار حرفه‌ای با بازی تخصصی‌اش بدنش را گرم نمی کند بلکه ابتدا یک سری نرمش های عمومی انجام می دهد، بعد به بازی می پردازد. ❇️ هنگام صبح لازم نیست شما كل تمرينات صداسازی را انجام دهید. پنج تا ده دقیقه روی کشش صدا و سیلاب ها کار کنید، موتور را به راه می اندازد.❇️ ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
🏴شهادت امام موسی کاظم(علیه‌السلام)🏴 🎤سخنران: حجت‌الاسلام مرتضوی 🎤با نوای: حجت‌الاسلام فرحناک «از اساتید آموزش مداحی معنا» 🔸قم، پردیسان🔸 ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
🔹ویژه مراسم وفات حضرت ابوطالب(علیه‌السلام)🔹 🎤با نوای: کربلایی عبدالحسین شفیع پور «از اساتید آموزش مداحی معنا» 🔸آستان مقدس حضرت معصومه (سلام الله علیها)🔸 ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
امام_کاظم (علیه‌السلام) خورشید هرشب می‌دمد از مشرق‌پیشانی‌ات وادی طور است این زمین یا خلوت عرفانی‌ات جز یاد حق در خلوتت راهی ندارد هیچکس وقتی که هستی هم‌قسم با سجدۀ طولانی‌ات هر بار یونس می‌شود مبهوت کظم غیظ تو چشمی ندیده یک‌دم از این قوم روگردانی‌ات هر کس اسیر سورۀ والشمسِ رویت می‌شود از قعر ظلمت می‌رسد تا ساحل نورانی‌ات عزم تو فولادی‌تر است از میله‌های این قفس هرگز ندیده دیدۀ فرعونیان حیرانی‌ات «یا رَبِّ خَلِّصنِی مِنَ السِّجن» از نگاهت می‌چکد اما همه در حیرت از آرامش طوفانی‌ات یعقوبی و دارد دلِ تنگت هوای یوسفت بوی مدینه می‌وزد از گریۀ پنهانی‌ات با بُشر حافی آمدم امشب به سوی طور تو آزاد آزاد است از بند جهان زندانی‌ات 📝شاعر: برادر یوسف رحیمی سروده شده بر وزن: «مستفعلن مستفعلن مستفعلن مستفعلن» (غزل) ─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 🔰باید در مداحی‌ها و مناجات‌خوانی‌ها مستمع را به این باور برسانیم، از مهمترین موضوعاتی که در بین معارف ما وجود دارد موضوع دعاست. ❇️زیرا یکی از زیباترین لحظاتی که در عالم هستی پدیدار می شود، در لحظات دعاست ❇️ 🔹که بنده به طور مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای در مقابل خداوند متعال قرار می‌گیرد و او را مخاطب خود قرار داده و با او صحبت می کند، و در پی برقراری این ارتباط معنوی است که وجود بنده سرشار از محبت او می گردد و احساس نشاط معنوی به انسان دست می دهد. 🔸اگر انسان بداند که هنگام دعا و به واسطه دعا، چقدر خداوند کریم، او را مورد لطف و محبت خود قرار می دهد 💠نوع دعا و طلبش فرق می‌کند و اهمیت «دعا» در چشم و نگاه او تغییر می کند.💠 باید برای خودمان و مستمعین این قضیه به باور برسد که استجابت دعا شرایطی دارد و باید به آنها رسید: 🔘۱. معرفت و انس پروردگار 💠۲.حضور قلب و توجه هنگام دعا 🔘۳.داشتن حال تضرع و خشوع 💠۴. امید به اجابت دعا 🔘۵. بلند همتی در دعا 💠۶.فهم معانی دعا و تدبر در آن 🔘۷. اصرار و پافشاری در دعا 🔹ان‌شاءالله هر هفته سه‌شنبه توضیحاتی در مورد عناوین بالا ارائه خواهیم داد، عزیزان می‌توانند با هشتک مطالب قبل و بعد را مطالعه بفرمایند.🔹 🔰کارگروه پژوهشی مؤسسه معنا🔰  ─┅═𑁍᪥🏳️᪥𑁍═┅─ •---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇 @maana72_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا