#دعا_و_نیایش
#دعاخوانی
#مناجات_خوانی
🔰اصول ادعیهخوانی🔰
💠مطالبی را طی هفتههای گذشته برای اجرای بهتر دعا و مناجات خدمت عزیزان ارئه دادیم و اکنون ادامه بحث که بسیار حائز اهمیت است.
🔸روضه و مرثیه سرایی اهل بیت علیهم السلام🔸
💠اگر چه در وسط و (یا) انتهای دعا روضه خوانده میشود، لکن اشاره کوتاه به مرثیه در ابتدای دعا لازم است.
👈توجه به متن دعا و اعراب الفاظ آن بسیار مهم است👉
🔹بطوری که در برخی موارد بیدقتیها سبب عوض شدن معانی دعا می شود. مثلا در زیارت عاشورا می خوانیم:
❇️اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ❇️
«بفنائک» حتما بایستی با کسره خوانده شود و به معنای آستان و حریم است. لکن اگر با فتحه خوانده شود معنا کامل عوض میشود.
و یا در دعای کمیل می خوانیم :
💠 یَا کَرِیمُ یَا رَبِ وَ أَنْتَ تَعْلَمُ ضَعْفِی عَنْ قَلِیلٍ مِنْ بَلاَءِ الدُّنْیَا وَ عُقُوبَاتِهَا . . . 💠
بسیاری از مادحین «یَا کَرِیمُ یَا رَبِ» را با هم و پشت سر هم میخوانند و حال اینکه «یَا رَبِ» متعلق به فراز بعدی دعاست نه ادامه «یَا کَرِیمُ یَا رَبِ». از آنجا که مستمعین عادت به با هم خواندن این دو ذکر دارند بهتر آن است که مداحان پس از زمزمه کردن مستمعین مجدد از فراز «یَا رَبِ وَ أَنْتَ تَعْلَمُ ضَعْفِی» شروع نمایند.
❇️با نکته فوق در مییابیم که توجه به قواعد وقف و ابتدا در ادعیهخوانی بسیار مهم است.❇️
ادامه دارد...
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir
10.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آموزشی
#آموزش_دستگاه
#ردیف_آوازی
#درآمد_ماهور
❇️آموزش درآمد ماهور و فضاسازی آن
فقط در یک دقیقه❇️
🔰لطفا هر هفته پنجشنبه برای فراگیری #ردیف_آوازی با ما همراه باشید🔰
به کلام:
استاد حاج اسماعیلی
«مدیرگروه ردیفآوازی معنا»
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir
16.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#رسالت_مداحی
#اخلاق_مداحی
❇️نون امام حسین(علیهالسلام) نه آجر میشه نه خشک میشه❇️
💠سخنان فوقالعاده زیبا و قابل تأمل خطاب به همه مداحان
🔰حتما ببینید و بشنوید🔰
🎤به کلام:
حجتالاسلام والمسلمین استاد میرزامحمدی
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir
پیج «آموزش مداحی معنا» را در اینستاگرام دنبال کنید.
👇👇👇👇👇
https://www.instagram.com/maana72_ir/
👆👆👆👆👆
❇️بیاد داشته باشید انشاءالله بعد از به حد نصاب رسیدن مخاطبین پیج، برنامهها و مسابقات ویژهای خواهیم داشت که فقط در این پیج اجرا خواهند شد❇️
#فنون_مداحی
🔘قرار بود به بيان و معرفى فنونی از مداحی كه حاصل تجربه و زحمت اساتيد بزرگوار در مجالس اهل بيت(عليهم السّلام) است بپردازیم.
که در هفته گذشته مطالبی پیرامون «شناختن صدای خود» ارائه کردیم و حال مبحث دیگر:
🔰۲. مستمع شناسى 🔰
💠لازم است كه مداح قبل از ورود به مجلس، اجمالاً مستمع خود را بشناسد و بداند كه از چه قشرى است و در چه سطح معنوى قرار دارد تا راحت تر بتواند با او رابطه برقرار كند نه اينكه از يك در بيايد و از در ديگر بيرون رود.
🔸شناخت مستمع از لوازم مهم كار مداحی است . بهتر است قبل از ورود به مجلس اطلاعاتى در اين زمينه و همچنين در زمينه وضعيت جلسه كه:
🔘كسى خوانده يا نه؟
🔘موضوع سخنرانى چه بوده؟
🔘اگر مداحی قبل از ما خوانده، بيشتر به روضه پرداخته و يا بيشتر شعر خوانده؟
و اين گونه مسائل كه برای اجرایی بهتر داشتن باید از آنها اطلاع يابد.
ادامه دارد...
🔹مباحث قبلی را میتوانید با هشتک ( #فنون_مداحی) دنبال کنید🔹
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir
۰۴ ترنم؛ تفاوت نظم و شعر۱.mp3
13.78M
#شعرشناسی
🎵 #برنامه_ادبی_ترنم
#قسمت_چهارم_ترنم
(تفاوت نظم و شعر)
❇️کسانی که مایلند نگاه جدیدی به بحث شعر داشته باشند و شعر مناسب اجرا در هیات رو بشناسند حتما این صوت ها رو دنبال کنند❇️
دسترسی به قسمتهای قبل با هشتک:
👈 #قسمت_اول_ترنم (مقدمه) 👉
👈 #قسمت_دوم_ترنم (هدف) 👉
👈 #قسمت_سوم_ترنم (کلیات) 👉
🎤با اجرای:
استاد سید محمد جواد شرافت
و
🎤افاضه:
استاد سید مهدی حسینی
─┅═𑁍᪥🏳᪥𑁍═┅─
•---✾آموزش جامع مداحی ایتا👇
@maana72_ir