eitaa logo
- معارف ناب دانشی و ارزشی !
731 دنبال‌کننده
1هزار عکس
441 ویدیو
45 فایل
🔰 مطالب متفاوت، زیبا، جدید و ناب مذهبی، فرهنگی و قرآنی را با ما بخوانید؛🌷. _ ___ ڪوچہ شہــ♥️ـدا . http://eitaa.com/Koocheh_shohada1 https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2 - @sokhanangoharbar
مشاهده در ایتا
دانلود
و انس معنوی با امام زمان (علیه‌السلام)! این توسلاتی که در زیارات مختلف وجود دارد که بعضی از این‌ها اسانید خوبی هم دارد، این‌ها بسیار باارزش است؛ و توسل، توجه، انسِ با آن بزرگوار از دور. این انس به معنای این نیست که حالا کسی ادعا کند که من خدمت حضرت می‌رسم یا صدای ایشان را میشنوم؛ ابداً این جور نیست. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR، گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره امام زمان(عجّل‌الله‌ تعالی‌ فرجه‌الشریف) در آدینه این هفته مورد بازخوانی قرار می‌گیرد. وعده‌ی الهی ما همین‌قدر میدانیم که وجود مقدس امام زمان، مصداق وعده‌ی الهی است. همین‌قدر میدانیم که این بازمانده‌ی خاندان وحی و رسالت، علم سرافراز خدا در زمین است. «السلام علیک ای‌ها العلم المنصوب و العلم المصبوب و الغوث و الرحمة الواسعة وعدا غیر مکذوب».... حجت خدا در بین مردم زنده است؛ موجود است؛ با مردم زندگی میکند؛ مردم را میبیند؛ با آنهاست؛ درد‌های آنها، آلام آن‌ها را حس میکند. انسان‌ها هم، آنهائی که سعادتمند باشند، ظرفیت داشته باشند، در مواقعی به طور ناشناس او را زیارت میکنند. او وجود دارد؛ یک انسان واقعی، مشخص، با نام معین، با پدر و مادر مشخص و در میان مردم است و با آن‌ها زندگی میکند. این، خصوصیت عقیده‌ی ما شیعیان است. سخنرانی در سالروز میلاد امام عصر (عج) ۱۳۶۹/۱۲/۱۱ دنیا را از عدل و داد پر میکند و ظلم را ریشه‌کن میسازد خصوصیت مهدی موعود (عجل‌الله‌تعالیفرجه‌وارواحنافداه) در نظر مسلمانان این است که: «یملأالله به‌الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا». عدل و داد، استقرار عدالت در جامعه، از بین بردن ظلم از سطح زمین، خصوصیت مهدی موعود است... بشر به سمت آن چیزی حرکت میکند که مظهر آن، وجود مقدس مهدی (علیه‌الصلاةوالسلام‌و عجل‌الله‌تعالیفرجه‌الشریف) باشد و او کسی است که در احادیث متواتر وارد شده که دنیا را از عدل و داد پر میکند و ظلم را ریشه‌کن می‌سازد. سخنرانی در خجسته سالروز ولادت امام زمان (عج) ۱۳۶۸/۱۲/۲۲ تفاوت شیعیان با دیگر مسلمانان همه‌ی مسلمانان، حقیقت مهدی موعود را از طریق روایات خدشه ناپذیری که از نبی اکرم (ص) و اولیای دین رسیده است، قبول دارند، اما این حقیقت در هیچ جای جهان اسلام، مثل محیط زندگی ملت عزیز ما و شیعیان، این برجستگی و این چهره درخشان و این روح پرتپش و پرامید را ندارد، این به خاطر آن است که ما به برکت روایات متواتره‌ی خودمان، شخص مهدی موعود را با خصوصیاتش می‌شناسیم. مردم ما، ولی الله اعظم و جانشین خدا در زمین و بقیه‌ی اهل بیت پیامبر را با نام و خصوصیات می‌شناسند، از لحاظ عاطفی و فکری با او ارتباط برقرار می‌کنند، به او میگویند، به او شکوه میبرند، از او می‌خواهند و آن دوران آرمانی – دوران حاکمیت ارزش‌های والای الهی بر زندگی بشر را انتظار می‌برند، این انتظار دارای ارزش زیادی است. این انتظار به معنای آن است که وجود ظلم و ستم در عالم، چشمه‌ی امید را از دل‌های منتظران نمی‌زداید و خاموش نمی‌کند. اگر این نقطه‌ی امید در زندگی جمعیتی نباشد، چاره‌ای ندارد جز این که به آینده‌ی بشریت بدبین باشد. بیانات در دیدار مردم قم ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ عید امید و نقطه‌ی مقابل فضایی که دشمن می‌خواهد این عید مایه‌ی امید و درست نقطه‌ی مقابل آن فضای یأس آلودی است که استکبار می‌خواهد در مقابل چشم مستضعفان عالم به وجود بیاورد. اگر امروز شما سیاستگذاران و طراحان برنامه‌های استکباری را مشاهده کنید، خواهید دید که از مهمترین کار‌ها و هدف‌های آن‌ها یکی این است که در مقابل چشم مردم، فضای یأس آلودی نسبت به اصلاحاتی که باید انجام بگیرد، ایجاد کنند. ملت‌ها باید از صلاح مأیوس بشوند، تا حربه‌ی استکبار کارگر بیفتد؛ والا اگر ملت‌ها امیدوار باشند و امیدوار بمانند، حربه‌ی استکبار چندان کارگر نیست. سعی می‌کنند فضای تیره‌ای را در مقابل چشم‌ها ترسیم کنند؛ فضای تیره به این معنا که به ملت‌ها تفهیم کنند که نیروی ذاتی شما، فرهنگ شما، اعتقادات شما، شخصیت و هویت ملی شما، نمی‌تواند برای شما کاری انجام بدهد؛ باید قدرت‌های بزرگ به شما کمک کنند تا بتوانید حرکت کنید. درست صد و هشتاد درجه مقابل این فکر، فکر انتظاری است که بر محیط ما و بر محیط‌های اطرافیان مذهب اهل بیت (علیهم السلام) حاکم است. انتظار، یعنی دل سرشار از امید بودن نسبت به پایان راه زندگی بشر. ممکن است کسانی آن دوران را نبینند و نتوانند درک کنند – فاصله هست –، اما بلاشک آن دوران وجود دارد؛ لذا تبریک این عید – که عید امید و عید انتظار فرج و گشایش است – درست نقطه‌ی مقابل آن چیزی است که دشمن می‌خواهد به وجود بیاورد. بیانات در دیدار مردم قم ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ ملتی که معتقد به ظهور است هرگز تسلیم نمی‌شود ملتی که به خدا معتقد و مؤمن و متکی است و به آینده امیدوار است و با پرده نشینان غیب در ارتباط است؛ ملتی که
در دلش خورشید امید به آینده و زندگی و لطف و مدد الهی میدرخشد، هرگز تسلیم و مرعوب نمیشود و با این حرفها، از میدان خارج نمیگردد. این، خصوصیت اعتقاد به آن معنویت مهدی علیه آلاف التحیة والثناء است. عقیده به امام زمان، هم در باطن فرد، هم در حرکت اجتماع و هم در حال و آینده، چنین تأثیر عظیمی دارد. این را باید قدر دانست. دیدار در روز میلاد پربرکت حضرت، ولی عصر (عج) ۱۳۷۴/۱۰/۱۷ جامعه باید با ایجاد آمادگی پذیرای مهدی موعود (ع) بشود امام زمان می‌آید انجام میدهد، یعنی چه؟! امروز تکلیف شما چیست؟ شما امروز باید چه بکنی؟ شما باید زمینه را آماده کنی، تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه آماده، اقدام فرماید. از صفر که نمیشود شروع کرد! جامعه‌ای میتواند پذیرای مهدی موعود ارواحنافداه باشد که در آن آمادگی و قابلیت باشد، والّا مثل انبیا و اولیای طول تاریخ میشود. چه علّتی داشت که بسیاری از انبیای بزرگ اولی‌العزم آمدند و نتوانستند دنیا را از بدی‌ها پاک و پیراسته کنند؟ چرا؟ چون زمینه‌ها آماده نبود. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۷۶/۰۹/۲۵  شب نیمه‌ی شعبان تالی تلو لیلة القدر یکی از مهمترین روز‌های سال، همین روز نیمه‌ی شعبان است که هم مصادف با ولادت ذی جود مسعود حضرت بقیه الله (ارواحنا فداه) شده است، و هم شب و روز نیمه شعبان – با قطع نظر از ولادت این بزرگوار در این شب و روز – از لیالی و ایام متبرک هستند. شب نیمه‌ی شعبان، شب بسیار متبرکی است، تالی تلو لیالی قدر، و وقت توجه و تذکر و توسل به ذیل عنایات باری تعالی و طلب و درخواست است. اعمال و ادعیه‌ای هم دارد که اگر موفق شده اید و آن‌ها را انجام داده اید، که انشاءالله مشمول قبول پروردگار باشد، اگر کسانی هم غفلت کردند و توجه نداشتند، به یاد نگه دارند که همه سال، شب نیمه‌ی شعبان را مغتنم بشمارند. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۷۶/۰۹/۲۵  عقیده مشترک همه مسلمانان این عقیده که همه‌ی مسلمان‌ها به آن معتقدند، مخصوص شیعه نیست، البته در خصوصیات و جزئیاتش، بعضی فِرَق، حرف‌های دیگری دارند، اما اصل این که چنین دورانی پیش خواهد آمد و یک نفر از خاندان پیامبر چنین حرکت عظیم الهی را انجام خواهد داد و «یملا الله به الارض قسطا و عدلا کما ملئت جورا و ظلما»، بین مسلمان‌ها متواتر است. همه، این را قبول دارند. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۷۶/۰۹/۲۵ تلاش استعمار بر علیه مهدویت بنده سندی را دیدم که در آن بزرگان استعمار و فرماندهان استعماری توصیه می‌کنند که ما باید کاری بکنیم که این عقیده‌ی به مهدویت، به تدریج از بین مردم زایل بشود! آن روز استعمارگر‌های فرانسوی و استعمارگر‌های انگلیسی در بعضی جا‌های آن مناطق بودند – فرقی نمی‌کند که استعمار از کجا باشد – استعمارگر‌های خارجی، قضاوتشان این بود که تا وقتی عقیده‌ی به مهدویت در بین این مردم رایج است، ما نمی‌توانیم این‌ها را درست در اختیار بگیریم! ببینید عقیده‌ی به مهدویت چه قدر مهم است! چه قدر خطا می‌کنند کسانی که به اسم روشنفکری و به اسم تجددطلبی می‌آیند و عقاید اسلامی را بدون مطالعه، بدون اطلاع، بدون اینکه بدانند دارند چه کار می‌کنند، مورد تردید و تشکیک و این‌ها قرار می‌دهند این‌ها همان کاری را که دشمن می‌خواهد، راحت انجام می‌دهند! بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۷۶/۰۹/۲۵  اعتقاد به مهدویت منشأ امید چند خصوصیت در این عقیده‌ی مهدویت هست، که این خصوصیات برای هر ملتی، در حکم خون در کالبد و در حکم روح در جسم است. یکی، امید است. گاهی اوقات دست‌های قلدر و قدرتمند، ملت‌های ضعیف را به جایی می‌رسانند که امیدشان را از دست می‌دهند. وقتی امید را از دست دادند دیگر هیچ اقدام نمی‌کنند، می‌گویند چه فایده‌ای دارد؟ ما که دیگر کار از کارمان گذشته است، با چه کسی دربیفتیم؟ چه اقدامی بکنیم؟ برای چه تلاش بکنیم؟ ما که دیگر نمی‌توانیم! اعتقاد به مهدویت، به وجود مقدس مهدی موعود (ارواحنا فداه)، امید را در دل‌ها زنده می‌کند. هیچ وقت انسانی که معتقد به این اصل است، ناامید نمی‌شود. چرا؟ چون می‌داند یک پایان روشن حتمی وجود دارد، برو برگرد ندارد. سعی می‌کند که خودش را به آن برساند. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۷۶/۰۹/۲۵ عید همه انسان‌های پاک و آزاده عالم روز ولادت مهدی موعود (ارواحنا لتراب مقدمه الفدا)، حقیقتا روز عید همه‌ی انسان‌های پاک و آزاده‌ی عالم است. فقط کسانی در این روز ممکن است احساس شادی و خرسندی نکنند که یا جزو پایه‌های ظلم، یا جزو پیروان طواغیت و ستمگران عالم باشند، والا کدام انسان آزاده‌ای است که از گسترش عدالت، از برافراشته شدن پرچم دادگری و رفع ظلم در سراسر جهان خرسند نشود و آن را آرزو نکند. بیانات در دیدار جمعی از بسیجیان ۱۳۷۸/۰۹/۰۳  منبع برکت، علم، درخشندگی و زیبایی جوانان عزیز، بسیجیان، یکی از آن خورشید‌های فروزان به فضل و کمک پروردگار و به اراده‌ی الهی، امروز در زمان ما
ت و کاروانی که بشریت را به سمت سرمنزل عدل و داد پیش می‌برد روزبه روز در حال افزایش یافتن است. گذشت سال‌ها نمی‌تواند این امید را در دل‌ها از بین ببرد یا کم فروغ کند که در آینده که امیدواریم آن آینده چندان دور نباشد – همه‌ی آحاد بشر طعم عدالت را به معنای واقعی کلمه خواهند چشید. حقانیت آن دولت الهی و حکومت ربوبی در زمین در این است که همه‌ی آحاد بشر سهم خود را از معرفت حقیقت و عمل به حقیقت خواهند گرفت قدرتمندان و مستکبران و زورگویان و زراندوزان و زورمداران عالم هر چه تلاش کرده اند و بکنند، نخواهند توانست این حرکت را، این رفتار طبیعی بشر را به سمت صلاح متوقف کنند. البته در کار خدا در زمین طفره نیست. کار‌ها بر طبق روال طبیعی انجام می‌گیرد، اما طبیعت و فطرت عالم این است، طبیعت عالم این است که به سمت کمال برود و می‌رود. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم در سالروز میلاد خجسته امام زمان (عج) ۱۳۷۹/۰۸/۲۲  شعار‌های امام زمان (عج) شعار‌هایی که امام زمان (علیه الصّلاة والسّلام و عجّل الله تعالی فرجه) بر سر دست خواهد گرفت و عمل خواهد کرد امروز شعار‌های مردم ماست، شعار‌های یک کشور و یک دولت است، این خودش یک گام بسیار بلندی به سوی اهداف امام زمان است یک روزی شعار توحید، شعار معنویت، شعار دینداری در دنیا منسوخ شده بود، سعی کرده بودند به طور کلی آن را به دست فراموشی بسپارند، اما امروز در این منطقه‌ی عالم، این شعارها، شعار‌های رسمی حکومت است، شعار‌های رسمی اداره‌ی کشور و آحاد ملت است، علاوه بر این شعار‌ها آرزوی ملت‌های مسلمان در بسیاری از کشور‌های دنیاست و این شعار‌ها یک روز تحقّق پیدا خواهد کرد. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم در سالروز میلاد خجسته امام زمان (عج) ۱۳۷۹/۰۸/۲۲ روز ظهور این زمینه‌ها وقتی آماده شد، آن وقتی که معلوم شد در مقابل قدرت مادی مستکبران عالم، زمینه‌ی این وجود دارد که آحاد بشر بتوانند بر روی حرف حق خود بایستند، آن روز، روز ظهور امام زمان است آن روز، روزی است که منجی عالم بشریت به فضل پروردگار ظهور کند و پیام او همه‌ی دل‌های مستعد را که در همه جای جهان هستند، به خود جذب کند و آن وقت دیگر قدرت‌های ستمگر، قدرت‌های زورگو، قدرت‌های متکی به زر و زور نتوانند حقیقت را – آن چنانی که قبل از آن همیشه کرده اند – با فشار زر و زور خود به عقب بنشانند یا مکتوم نگهدارند. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم در سالروز میلاد خجسته امام زمان (عج) ۱۳۷۹/۰۸/۲۲  قطعیت غلبه صلاح بر فساد از نظر اسلام و بینش اسلامی، جریان عالم به سمت حاکمیت حق و به سمت صلاح است، این بروبرگرد هم ندارد.... همه‌ی انبیاء و اولیاء آمده اند تا انسان را به آن بزرگراه اصلی‌ای سوق بدهند که وقتی وارد آن شد. بدون هیچ گونه مانعی تمام استعدادهایش می‌تواند بروز کند انبیاء و اولیاء این مردم گمگشته را مرتب از این کوه و کمر و دشت‌ها و کویر‌ها و جنگل‌ها به سمت این راه اصلی سوق دادند و هدایت کردند. هنوز بشریت به نقطه‌ی شروع آن صراط مستقیم نرسیده است آن در زمان، ولی عصر (ارواحنا فداه) محقق خواهد شد لیکن همه این تلاش‌ها اصلا بر اساس این بینش است که نهایت این عالم، نهایت غلبه‌ی صلاح است ممکن است زودتر بشود، ممکن است دیرتر بشود، اما بروبرگرد ندارد، قطعا این طوری است که در نهایت صلاح بر فساد غلبه خواهد کرد. قوای خیر بر قوای شر غلبه می‌کنند. این هم یک نقطه از نقاط جهان بینی اسلامی است که در آن هیچ گوهه تردیدی نیست. بیانات در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران ۱۳۷۹/۰۹/۱۲ زندگی بشر از آن‌جا به بعد است! دنیای سرشار از عدالت و پاکی و راستی و معرفت و محبت دنیای دوران امام زمان است که زندگی بشر هم از آن جا به بعد است. زندگی حقیقی انسان دراین عالم، مربوط به دوران بعد از ظهور امام زمان است که خدا می‌داند بشر در آن جا به چه عظمت‌هایی نایل خواهد شد. خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ روز تحقق شعار‌ها شعار‌هایی که امام زمان علیه‌الصلاةوالسلام‌وعجل‌الله‌تعالی‌فرجه بر سر دست خواهد گرفت و عمل خواهد کرد، امروز شعار‌های مردم ماست؛ شعار‌های یک کشور و یک دولت است.... این شعار‌ها یک روز تحقق پیدا خواهد کرد. بیانات در سالروز میلاد خجسته‌ی امام زمان (عج) ۱۳۷۹/۰۸/۲۲ یک حکومت صددرصد مردمی حکومت آینده‌ی حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمی به تمام معناست... امام زمان، تنها دنیا را پر از عدل و داد نمیکند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل میدهد. دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ی شعبان در مصلای تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰  ناظر است و میبیند! امام زمان ناظر است و میبیند. انتخابات شما را امام زمان دید؛ اعتکاف شما را امام زمان دید؛ تلاش شما جوان‌ها را برای آذین‌بندی نیمه‌ی شعبان، امام زمان دید؛ حضور شما زن و
مرد را در میدان‌های گوناگون، امام زمان دیده است و میبیند؛ حرکت دولتمردان ما را در میدان‌های مختلف، امام زمان میبیند و امام زمان از هر آنچه که نشانه‌ی مسلمانی و نشانه‌ی عزم راسخ ایمانی در آن هست و از ما سر میزند، خرسند میشود. اگر خدای نکرده عکس این عمل بکنیم، امام زمان را ناخرسند میکنیم. ببینید، چه عامل بزرگی است. دیدار اقشار مختلف مردم به‌مناسبت نیمه‌ی شعبان ۱۳۸۴/۰۶/۲۹ عید بزرگ جشن میلاد حضرت حجت (عجّل الله فرجه و ارواحنا فداه) برای عموم شیعیان، بلکه همه‌ی عدالتخواهان عالم، یک عید بزرگ است؛ لذا مردم ما در این جشن با همه‌ی وجود و با دل و جان، محبت و ارادت خود را به آستان حضرت بقیةالله (ارواحنا فداه) ابراز می‌کنند. آنچه برای ما – به عنوان دوستداران و معتقدان به امامت و ولایت حضرت مهدی (سلام الله علیه) – مهم است، این است که علاوه‌ی بر اظهار ارادت و شادی، از این خاطره‌ی تاریخی، یا از این اعتقاد شیعی درس بگیریم. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ی شعبان در مصلای تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰  امتیاز شیعه در مبحث مهدویت البته اعتقاد به ظهور مهدی در دورانی از تاریخ، مخصوص شیعه نیست؛ همه‌ی مسلمانان، اعم از شیعه و سنی به این معنا معتقدند؛ بلکه غیرمسلمانان هم به یک صورت معتقدند؛ منتها امتیاز شیعه در این است که این شخصیت نجات بخش بشریت را با نام و نشان و خصوصیات می‌شناسد و معتقد است او همواره برای دریافت دستور الهی، حاضر و آماده است. هر وقت پروردگار عالم به او دستور دهد، او آماده‌ی شروع آن کار عظیمی است که بناست بشریت و تاریخ را متحول کند. آنچه ما به عنوان یک درس و تعلیم معرفتی و عملی از این قضیه باید بگیریم، مهم است. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ی شعبان در مصلای تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ عدالت، برجسته‌ترین شعار مهدویت برجسته‌ترین شعار مهدویت عبارت است از عدالت. مثلاً در دعای ندبه وقتی شروع به بیان و شمارش صفات آن بزرگوار می‌کنیم، بعد از نسبت او به پدران بزرگوار و خاندان مطهرش، اولین جمله‌ای که ذکر می‌کنیم، این است: «این المعدّ لقطع دابر الظلّمه، این المنتظر لاقامه الامت والعوج، این المرتجی لازاله الجور والعدوان»؛ یعنی دل بشریت می‌تپد تا آن نجاتبخش بیاید و ستم را ریشه کن کند؛ بنای ظلم را - که در تاریخ بشر، از زمان‌های گذشته همواره وجود داشته و امروزهم با شدت وجود دارد - ویران کند و ستمگران را سر جای خود بنشاند؛ این اولین درخواست منتظران مهدی موعود ازظهور آن بزرگوار است. یا در زیارت آل یاسین وقتی خصوصیات آن بزرگوار را ذکر می‌کنید، یکی از برجسته‌ترین آن‌ها این است که «الّذی یملأ الارض عدلا و قسطا کما ملأت ظلما و جورا». انتظار، این است که او همه‌ی عالم - نه یک نقطه - را سرشار از عدالت کند و قسط را در همه جا مستقر نماید. در روایاتی هم که درباره‌ی آن بزرگوار هست، همین معنا وجود دارد؛ بنابراین انتظار منتظران مهدی موعود، در درجه‌ی اول، انتظار استقرار عدالت است. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ی شعبان در مصلای تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰  اولین درس اولین درس عملی از این موضوع این است که نابود کردن بنای ظلم در سطح جهان، نه فقط ممکن است، بلکه حتمی است. این مطلب بسیار مهمی است که نسل‌های بشری امروز معتقد نباشند که در مقابل ظلم جهانی، نمی‌شود کاری کرد. امروز وقتی ما با نخبگان سیاسی دنیا از ظلم‌های مراکز قدرت بین المللی و سیستم جهانی ِ ظلم - که امروز به سرکردگی استکبار در همه‌ی دنیا وجود دارد – صحبت می‌کنیم، می‌بینیم آن‌ها می‌گویند بله، چیزی که شما می‌گویید، درست است؛ واقعاً دارند ظلم می‌کنند؛ اما کاری نمی‌شود کرد! یعنی مجموعه‌ی بزرگی از نخبگان که سررشته‌ی کار در دنیا در دست آنهاست، اسیر یأس و ناامیدی اند و این یأس و ناامیدی را به ملت‌های خود سرریز می‌کنند و آن‌ها را از این که بتوان نقشه‌ی ظالمانه و شیطانی امروز دنیا را عوض کرد، مأیوس می‌کنند. بدیهی است که انسان‌های مأیوس نمی‌توانند هیچ حرکتی در راه اصلاح انجام بدهند. آن چیزی که انسان‌ها را وادار به کار و حرکت می‌کند، نور و نیروی امید است. اعتقاد به مهدی موعود، دل‌ها را سرشار از نور امید می‌کند. برای ما که معتقد به آینده‌ی حتمی ظهور مهدی موعود (علیه السلام) هستیم، این یأسی که گریبانگیر بسیاری از نخبگان دنیاست، بی معناست. ما می‌گوییم نخیر، می‌شود نقشه‌ی سیاسی دنیا را عوض کرد؛ می‌شود با ظلم و مراکز قدرت ظالمانه درگیر شد و در آینده نه فقط این معنا امکان پذیر است، بلکه حتمی است. وقتی ملتی معتقد است نقشه‌ی ظالمانه و شیطانیِ امروز در کل عالم قابل تغییر است، آن ملت شجاعت پیدا می‌کند دست تقدیر، تسلط بر ستمگران را برای همیشه به طور مسلّم ننوشته است. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ی شعبان در مصلای تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ راه استقرار عدالت مهدوی درس دیگری که اعتقاد به مهدویت و ج
شن‌های نیمه شعبان باید به ما بدهد، این است: عدالتی که ما در انتظار آن هستیم – عدالت حضرت مهدی (علی علیه السّلام) که مربوط به سطح جهان است – با موعظه و نصیحت به دست نمی‌آید؛ یعنی مهدی موعود ملت‌ها نمی‌آید ستمگران عالم را نصیحت کند که ظلم و زیاده طلبی و سلطه گری و استثمار نکند. با زبان نصیحت، عدالت در هیچ نقطه‌ی عالم مستقر نمی‌شود. استقرار عدالت، چه در سطح جهان – آن طور که آن وارث انبیاء انجام خواهد داد – و چه در همه‌ی بخش‌های دنیا، احتیاج به این دارد که مردمان عادل و انسان‌های صالح و عدالت طلب، قدرت را در دست داشته باشند و با زبان قدرت با زورگویان حرف بزنند. با کسانی که سرمست قدرت ظالمانه هستند، نمی‌شود با زبان نصیحت حرف زد؛ با آن‌ها باید با زبان اقتدار صحبت کرد. آغاز دعوت پیغمبران الهی با زبان نصیحت است؛ اما بعد از آن که توانستند طرفداران خود را گرد بیاورند و تجهیز کنند، آنگاه با دشمنان توحید و دشمنان بشریت، با زبان قدرت حرف می‌زدند. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ی شعبان در مصلای تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ * ویرانی کاخ‌های ستم امام زمان (ارواحنافداه) با اقتدار و قدرت و تکیه بر توانایی‌ای که ایمان والای خود او و ایمان پیروان و دوستانش، او را مجهز به آن قدرت کرده است، می‌رود گریبان ستمگران عالم را می‌گیرد و کاخ‌های ستم را ویران می‌کند. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ی شعبان در مصلای تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ حکومت مردمی به تمام معنا درس مهم دیگری که وجود دارد، این است که حکومت آینده‌ی حضرت مهدی موعود (ارواحنافداه) یک حکومت مردمیِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متکی به ایمان‌ها و اراده هاو بازوان مردم است. امام زمان، تنها دنیا را پر از عدل و داد نمی‌کند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار می‌بخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل می‌دهد؛ اما این حکومت مردمی با حکومت‌های مدعی مردمی بودن و دمکراسی در دنیای امروز از زمین تا آسمان تفاوت دارد. آنچه امروز در دنیا اسم دمکراسی و مردم سالاری را روی آن گذاشته اند، همان دیکتاتوری‌های قدیمی است که لباس جدید بر تن کرده است؛ یعنی دیکتاتوری گروهها. اگر رقابت هم وجود دارد، رقابت بین گروههاست و مردم در این میان هیچکاره اند. یک گروه به قدرت دست پیدامی کنند و در سایه‌ی قدرت سیاسی که همه‌ی زمام‌های امور را در کشور در اختیار او می‌گذارد و با سوءاستفاده از این قدرت، ثروت و پول و سرمایه را به نفع خود گردآوری می‌کند و آن‌ها را در راه به دست آوردن دوباره‌ی قدرت مصرف می‌کند. دمکراسی‌های امروز دنیا بر پایه‌ی تبلیغات دروغ و فریبنده و مسحور کردن چشم‌ها و دلهاست. امروز در دنیا هرجا شعار دمکراسی می‌دهند، شما ببینید برای تبلیغات کاندیدا‌های ریاست جمهوری و یا نمایندگان مجلس چه کار می‌کنند. پول خرج می‌کنند. دمکراسی در پنجه‌ی اقتدار پول اسیر است. مردم سالاری امام زمان – یعنی مردم سالاری دینی – با این روش، بکلّی متفاوت است. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ی شعبان در مصلای تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰  پرتو کوچکی از آن حقیقت درخشان در نظام اسلامی که مظهر کامل آن، حکومت حضرت بقیةالله (ارواحنافداه) است، فریب و حیله گری برای جلب آراء مردم، خودش جرم است؛ استفاده ار قدرت برای به دست آوردن پول، یکی از بزرگترین جرائم است. آنجا یاران حضرت مهدی موظفند در سطوح پایین زندگی کنند. نظام اسلامی ما پرتو کوچکی از آن حقیقت درخشان است. ما هرگز این ادعا را نکردیم و نمی‌کنیم، اما باید نشانه‌ای از او داشته باشیم. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ی شعبان در مصلای تهران ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ توسل و انس معنوی با امام زمان (علیه‌السلام) این توسلاتی که در زیارات مختلف وجود دارد که بعضی از این‌ها اسانید خوبی هم دارد، این‌ها بسیار باارزش است؛ و توسل، توجه، انسِ با آن بزرگوار از دور. این انس به معنای این نیست که حالا کسی ادعا کند که من خدمت حضرت میرسم یا صدای ایشان را میشنوم؛ ابداً اینجور نیست. غالب آنچه که در این زمینه گفته میشود، ادعاهائی است که یا دروغ است، یا طرف دروغ هم نمیگوید، تصور میکند، تخیل میکند. ما کسانی را دیدیم. آدم‌های دروغگوئی نبودند، اما خیال میکردند، تخیل میکردند؛ تخیلات خودشان را به عنوان واقعیت برای این و آن نقل میکردند! نبایستی تسلیم این‌ها شد. راه درست، راه منطقی. آن توسل، توسل از دور است؛ توسلی است که امام آن را از ما میشنود، ان‌شاءاللَّه میپذیرد؛ ولو اینکه ما با مخاطب خودمان از دور داریم حرف میزنیم؛ اشکالی ندارد. خدای متعال سلامِ سلام‌دهندگان و پیامِ پیام‌دهندگان را به آن بزرگوار میرساند. این توسلات و این انس معنوی بسیار خوب و لازم است. بیانات در دیدار اساتید و فارغ‌التحصیلان تخصصی مهدویت ۱۳۹۰/۰۴/۱۸ش.
به عنوان بقیةالله فی ارضه، به عنوان حجّةالله علی عباده، به عنوان صاحب زمان و، ولی امر مطلق الهی در روی زمین وجود دارد. برکات وجود او، انوار ساطعه از وجود او، امروز هم به بشر می‌رسد. امروز هم انسانیت با همه‌ی ضعفها، گمراهی‌ها و گرفتاریهایش از انوار تابناک این خورشید معنوی و الهی که بازمانده‌ی اهل بیت است استفاده می‌کند. امروز وجود مقدس حضرت حجت (ارواحنا فداه) در میان انسان‌های روی زمین، منبع برکت، منبع علم، منبع درخشندگی، زیبایی و همه‌ی خیرات است. چشم‌های ناقابل و تیره‌ی ما آن چهره‌ی ملکوتی را از نزدیک نمی‌بیند، اما او مثل خورشیدی، درخشان است، با دل‌ها مرتبط و با روح‌ها و باطن‌ها متصل است و برای انسانی که دارای معرفت باشد، موهبتی از این برتر نیست که احساس کند، ولی خدا، امام بر حق، عبد صالح، بنده‌ی برگزیده در میان همه بندگان عالم و مخاطب به خطاب خلافت الهی در زمین با او، در کنار اوست، او را می‌بیند و با او مرتبط است. آروزی همه‌ی بشر، وجود چنین عنصر والایی است. عقده‌های فروخورده‌ی انسان‌ها در طول تاریخ، چشم به انتهای این افق دوخته است تا انسان والا و برگزیده از برگزیدگان خدا بیاید، تار و پود ظلم و ستم را که انسان‌های شریر در همه‌ی تاریخ تنیده اند از هم بدرد. بیانات در دیدار جمعی از بسیجیان ۱۳۷۸/۰۹/۰۳ زمینه‌ای آماده‌تر از همیشه امروز، هم بشریت بیش از بسیاری از دوران‌های تاریخ، دچار ظلم و جور است، هم پیشرفتی که امروز بشریت کرده است، معرفت پیشرفته‌تر است. ما به زمان ظهور امام زمان (ارواحنا فداه) این محبوب قلبی انسان‌ها نزدیک شده ایم، زیرا معرفت‌ها پیشرفت کرده است. امروز ذهنیت بشر، آماده‌ی آن است که بفهمد. بداند و یقین کند که انسان والایی خواهد آمد و بشریت را از زیر بار‌های ظلم و ستم نجات خواهد داد، همان چیزی که همه‌ی پیغمبران برای آن تلاش کرده اند همان چیزی که پیغمبر اسلام در آیه‌ی قرآن، وعده‌ی آن را به مردم داده است «و یضع عنهم اصرهم والاغلال التی کانت علیهم» دست قدرت الهی به وسیله‌ی یک انسان عرشی یک انسان خدایی، یک انسان متصل به عالم‌های غیبی، معنوی و عوالمی که برای انسان‌های کوته نگری مثل ما قابل درک و تشخیص نیست می‌تواند این آرزو را برای بشریت برآورده کند، لذا دلها، شوق‌ها و عشق‌ها به سمت آن نقطه، متوجه و روز به روز متوجه‌تر است. ملت ایران، امروز این امتیاز بزرگ را دارد که فضای کشور، فضای امام زمان است. نه فقط شیعه در همه‌ی عالم، بلکه همه‌ی مسلمان‌ها در انتظار مهدی موعودند. امتیاز شیعه این است که این موعود الهی و قطعی همه‌ی طوایف مسلمین بلکه همه‌ی ادیان الهی را با اسم و رسم و خصوصیات و تاریخ ولادت می‌شناسند. بیانات در دیدار جمعی از بسیجیان ۱۳۷۸/۰۹/۰۳ جلوه‌های حضور مهدی (عج) خیلی از بزرگان ما در همین دوران غیبت، آن عزیز و محبوب دل‌های عاشقان و مشتاقان را از نزدیک، زیارت کرده اند. بسیاری از نزدیک با او بیعت کرده اند. بسیاری از او سخن دلگرم کننده، شنیده اند. بسیاری از او نوازش دیده اند و بسیار دیگری بدون این که او را بشناسند از او لطف و نوازش و محبت دیده و او را نشناخته اند. در همین جبهه‌ی جنگ تحمیلی، جوان‌هایی که در لحظه‌های حسّاس، احساس نورانیت و معنویت کردند لطفی از غیب به سوی دل‌های خودشان حس و لمس کردند و نشناختند و نفهمیدند بسیارند. امروز هم همان جور است. بیانات در دیدار جمعی از بسیجیان ۱۳۷۸/۰۹/۰۳ پیوند ناگسستنی بسیج به معنی حضور و آمادگی درهمان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان (ارواحنا فداه) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است لذا پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت، ولی عصر (ارواحنا فداه) مهدی موعود عزیز – یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است. بیانات در دیدار جمعی از بسیجیان ۱۳۷۸/۰۹/۰۳ مراقبت از کشور و ملت ایران و امام زمان (ارواحنا فداه) – که این کشور و این ملت در ید قدرت و قبضه‌ی اوست – مراقب این کشور و این ملت است. بیانات در دیدار با اقشار مختلف مردم ۱۳۷۸/۱۲/۱۱ درس‌های عمیق میلاد این میلاد و این یاد بزرگ باید به ما درس بدهد. احساسات بسیار خوب است. عواطف، پشتوانه‌ی بسیاری از اعمال نیکوی انسانهاست. ایمان و عقیده‌ی قلبی به وجود این منجی عظیم عالم، شفابخش بسیاری از بیماری‌ها و درد‌های معنوی و روحی و اجتماعی است، ولی فراتر از همه‌ی این‌ها ما باید از این یاد از این خاطره، از این حادثه‌ی عظیم، درس بگیریم. هر سال این جشن‌ها برپا می‌شود و دل‌ها را معطر می‌کند اگر درس‌های عمیقی که در تجدید این خاطره وجود دارد برای رفتار ما و عمل ما بتواند یک آموزنده و معلم به حساب بیاید یقیناً پیشرفت جامعه‌ی ما به سمت کمال روانتر و سریعتر خواهد شد. یک درس از این درس‌ها این است که همه بدانند، همه اذعان و باور کنند که حرکت عالم به سمت صلاح است، به سمت آفاق روشن است. مستکبران عالم هر چه میخواهند بگویند، تظاهربه قدرت نمایی بکنند، اما لشکر حق و حقیق
- معارف ناب دانشی و ارزشی !
تثبیت ولایت!!! 💢 ▪️پیامبر اسلام(ص) در سال یازدهم هجرت، بعد از نصب حضرت امام علی علیه السلام به امامت و جانشینی خود با تاکید و تصریح ذات باری تعالی در روز هجدهم ذی حجه و اعلان و یادآوری این منصب الهی برای امام علی علیه السلام! برای تاکید و سفارش بیشتر و جلوگیری از انحراف امت بعد از عروج ملکوتی و آسمانی خود؛ چهار روز پیش از ارتحال خویش تصمیم گرفت، سند محکم، زنده و تاکیدی، بصورت مکتوب و ویژه در باب موضوع خلافت و تثبیت موقعیت الهی و جانشینی امام امیرالمؤمنین علی(ع)، برای امت به یادگار بگذارد، چرا که از توطئه‌هایی که به دور از چشم ایشان در خفا، برای غصب مقام خلافت حضرت صورت می‌گرفت، به خوبی آگاه بود. ▫️به همین دلیل روزی که سران صحابه برای عیادت به محضر مبارک و نورانی ایشان در منزلش آمده بودند، خطاب به جمع حاضران فرمود: «کاغذ و دواتی برای من بیاورید تا برای شما چیزی بنویسم که پس از آن گمراه نشوید.» ولی بعضی از صحابه همانجا بر خلاف نظر و رای صریح پیامبر خدا(ص) به مخالفت برخاستند و مانع نوشتن این نامه شدند. لذا این واقعه در تاریخ به حدیث «قلم و دوات» مشهور شد. ▪️حدیث قلم و دوات به نام دیگری نیز مشهود شده که حدیث قرطاس می‌باشد. ▫️روشن است هدف پیامبر(ص) چیزی جز تحکیم و تثبیت خلافت امیرالمؤمنین علی(ع) و لزوم پیروی از اهل بیت(ع) و خاندان معصوم خود نبود و این مطلب با توجه به حدیث متواتر ثقلین که مورد اتفاق جمیع محدثان از اهل تسنن و تشیع است و همین طور سفارش ها و تاکیدات دیگر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم کاملا مشخص می‌شود. ▪️پس از درخواست رسول خدا(ص) برای مهیا ساختن قلم و دوات، برخی گفتند: قلم و دوات را حاضر کنید و برخی گفتند: نیازی نیست. در پاره‌ای از روایات نام آنان که مخالفت کرده‌اند، نیامده است؛ ولی در پاره‌ای از روایات تصریح شده است که "عمر ابن خطاب" به مخالفت برخاست و با شعار معروف: حسنبا کتاب الله و اینکه با وجود قرآن و کتاب خدا به چیزی دیگری نیازی نیست. با اهانت و توهین صریح و روشن نسبت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) و نسبت دادن هذیان گویی به آن پیامبر معصوم(ص)؛ گفت: «بیماری و درد بر پیامبر(ص) چیره و غالی شده است(که چنین سخنانی می‌ گوید)، قرآن نزد شماست و کتاب خدا ما را کافی است.» و با این توطئه خبیثانه ظلم بزرگی را بر بشریت وارد نمود و خاندان عصمت و طهارت علیهم السّلام را از امامت و رهبری جامعه بشری دور کرد و پایه های انحراف و تباهی امت اسلامی را بنیان نهاد و کاری کرد که تا آخرالزمان و ظهور مهدی موعود(ع)، صاحب و مفسر قرآن و احکام؛ فتنه و خون ریزی در میان پیروان دین مبین اسلام کاشته شد و رونق یافت. العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک، اللهم العنهم جمیعا!. 🤲🤲🤲 ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!. 🌐Admin @hojjati_mohajerin به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻ کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2
▪️| (ص)!!!. نبی مکرم اسلام پیامبر نور و خاتم رحمتُُ للعالمین(ص)، شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی علیه السلام و شهادت امام مهربانی ها امام رضا علیه السلام! را محضر نورانی و مبارک امام زمان علیه السلام و همه‌ی ارادتمندان به اهل بیت علیهم السّلام تسلیت و تعزیت می گویم!.😭😭😭 🏴 حضرت محمد(ص)، آخرین پیامبر از پیامبران الهی، پس از بیست و سه سال تلاش در امر رسالت، پیامبری و رهبری امت اسلام و زحمات طاقت فرسا برای هدایت، راهنمای و تربیت و تعلیم امت اسلامی، بنا بر قول مشهور علمای شیعه، در بیست و هشتم ماه صفر سال یازدهم هجری، پس از چهارده روز بیماری و کسالت، رحلت فرمودند و در حجره مسکونی خویش در جوار مسجدی که تاسیس کرده بود، توسط امام علی(ع) غسل و کفن شده و به خاک سپرده شد. 🍂 کلی🍂 ➖حضرت محمد بن عبدالله(ص)، از نسل پاک حضرت ابراهیم بت شکن(ع)، فرزند عبدالله بن عبدالمطلب و آمنه دختر وهب بنت عبدمناف، آخرین پیامبر الهی، در ۱۷ ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه به دنیا آمد و در سنین کودکی والدین عزیز خود را از دست داد و تحت کفالت پدر بزرگ و عموی خویش جناب عبد المطلب و جناب ابوطالب قرار گرفت و در جوانی بخاطر امانت، صداقت و پاکی بی نظیرش، به محمد امین شهرت یافت. ➖نبی مکرم اسلام در سن ۴۰ سالگی به پیامبری برگزیده شدند و بعد از ۲۳ سال تلاش در راه اعتلای کلمه توحید و تبلیغ اسلام، پس از انتصاب و تعیین امام علی بن ابی‌طالب(ع) به دستور حق تعالی به جانشینی خویش، در سن ۶۳ سالگی به دیار باقی شتافتند. با این رحلت و مصیبت بزرگ یکی امان های اهل زمین که وجود بابرکت و نورانی آن حضرت بود از میان بشر برداشته شد و انسان ها و تمام هستی و عالم بی پناه و مصیبت زده در سوک جانسوز آن وجود نورانی داغدار شدند. 🍂اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم!🍂 ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!. 🌐Admin @hojjati_mohajerin به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻ کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2
- معارف ناب دانشی و ارزشی !
▪️| مجتبی(ع) شهادت مظلومانه کریم اهل بیت(ع) امام حسن مجبتی جگر گوشه حضرت رسول الله(ص) فرزند امام علی مرتضی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و رحلت حزن آور و جانسوز پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و سلم و شهادت ثامن الائمه امام رضا علیه السلام را به همه ی ارادتمندان آن حضرات تسلیت و تعزیت عرض می کنم!.😭😭😭🏴🏴🏴🚩🚩🚩 🏴طبق یک نقل، هفتم صفر و طبق نقل مشهور و معتبر، بیست و هشتم ماه صفر سالروز شهادت جانسوز و مظلومانه امام حسن مجبتی(ع) است. بنابر نقل همه منابع در شیعه و اکثریت قریب به اتفاق منابع در اهل سنت، امام حسن مجتبی(ع) با خوردن زهر به وسیله همسر جاهلش جعده دختر اشعث و به تحریک معاویة بن ابی سفیان؛ مسموم و به شهادت رسیدند.😭😭😭 🍂 کلی🍂 ➖امام حسن بن علی بن ابی‌طالب(ع) دومین امام شیعه و بزرگترین فرزند امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در نیمه ماه رمضان سال سوم هجرت در شهر مدینه شهر پیامبر اکرم(ص) و در خانه وحی دیده به جهان گشود و با قدوم مبارک و بابرکت خود عالم و جهان را منور ساخت. ➖ایشان در سن ۳۷سالگی بعد از شهادت امیر المومنین علیه السلام و در سال 40 هجری به امامت و خلافت رسید، به مدت ۱۰ سال امامت امت را به عهده داشت و در سال ۴۱؛ هجری. قمری بخاطر حفظ و نجات پیروان اهل بیت علیهم السّلام و نبودند یاران راسخ برای مبارزه با معاویه، صلح کرد. دوره حکومت وی شش ماه و سه روز طول کشید. ➖امام حسن مجتبی(ع) پس از صلح، به مدینه رفت و ۱۰ سال در مدینه بود تا اینکه در سال ۵۰ هجری با توطئه معاویه بر اثر مسمومیت در سن ۴۸ سالگی به شهادت رسید و در قبرستان «بقیع» در شهر مدینه مدفون گشت!.😭😭😭 🍂 ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!.🍂 🌐Admin @hojjati_mohajerin به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻ کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2
محمد: پيامبر صلح در گرماگرم ستيز امپراتوري‌ها/ هوان کل؛ مترجم صالح طباطبايي/ انتشارات روزنه (تهران)/ چاپ سوم: 1399ش، صفحه346. : کتاب جالب و خواندنی تالیف نویسنده مسیحی درباره پیامبر نور و رحمت(ص) است. این کتاب به جای آنکه بکوشد توضیح دهد که مسلمانان درباره کتاب مقدس شان چه می‌اندیشیدند، قرآن را در بستر تاریخی‌اش بررسی می‌کند. قرآن بر آزادی عقیده و رواداری و گذشت نسبت به دشمنان پای می‌فشارد و از جنگ ناموجه و یورش گرانه باز می‌دارد. نویسنده به بازخوانی شرح حال حضرت محمد(ص) از جوانی تا آخر عمر می ‌پردازد و گزارش تاریخی خود را با استشهاد به بخش‌هایی از آیات قرآن تکمیل می‌کند. او بر این باورست که اسلام دین صلح است و نه تنها به پیروان حضرت محمد(ص) که به همه خدا باوران درستکار وعده رستگاری و نجات می‌دهد. نویسنده اسلام را همچون متسامح‌ترین دین ابراهیمی معرفی می‌کند و دلایل متعددی در این باره اقامه می‌کند. بازخوانی این نویسنده غیر مسلمان از آیین حضرت محمد(ص) در زمانی که اسلام به عنوان دینی خشن نمایش داده می‌شود، بسیار جالب توجه است. هوان کل، استاد آمریکایی رشته تاریخ در دانشگاه میشیگان و نویسنده کتاب‌ها و مقاله‌های پرشماری درباره جهان اسلام است. مطالب کتاب: 1. حرم؛ 2. صلح این است؛ 3. بدی را به نیکویی دفع کن؛ 4. شهر پیامبر؛ 5.جنگ عدالت‌خواهانه؛ 6.قلب مکه؛ 7. به راه صلح؛ 8. سخن پایانی. (ص) (ص) ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!. 🌐Admin @hojjati_mohajerin به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻ کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2
- معارف ناب دانشی و ارزشی !
خورشید به سوگ مصطفی(ص) می گرید!. مهتاب به حال مجتبی(ع) می گرید!!!.😭😭😭 در مشهدِ دل، چه کربلایی برپاست!. شیعه به شهادت رضا(ع) می گرید!!!.😭😭😭😭😭 🚩🚩🚩🚩🚩🏴🏴🏴 ▪️| (ع) 🏴 حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، فرزند امام موسی کاظم(ع)، هشتمین امام شیعیان اثنی عشری است. بنا بر روایات و گزارش‌های تاریخی، امام رضا(ع) به دست مامون عباسی توسط زهر به شهادت رسیده است، در برخی از روایات نیز امام رضا(ع) از شهادت خود خبر داده است. 🍂 کلی🍂 ➖حضرت علی بن موسی(ع) در بی‌رغبتی به دنیا و بندگی خدا، جهد فراوان داشت. در پیش چشم مردم، آراسته بود و در خلوت، ساده زیست و زاهد. زبان مبارکش همواره به تلاوت قرآن بود و روزه بسیار می‌گرفت و عبادتی فراوان داشت. ➖امام رضا(ع) حدود بیست سال امامت مسلمانان را بر عهده داشت که هفده سال آن را در مدینه و سه سال را در خراسان به سر برد. ➖مأمون که به دست خود، کار را بر خویش سخت کرده و به اهداف خویش نیز نرسیده بود، تصمیم بر قتل امام رضا(ع) گرفت و به سال ۲۰۳ه.ق آن امام همام را در پنجاه و پنج سالگی با زهر به شهادت رساند. صَلِّ عَلَي عَلِيِّ بْنِ مُوسَي الرِّضَا الْمُرْتَضَي الإِْمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ وَ حُجَّتِكَ عَلَي مَنْ فَوْقَ الأَْرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَي الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ، صَلاَهً كَثِيرَهً تَامَّهً زَاكِيَهً مُتَوَاصِلَهً مُتَوَاتِرَهً مُتَرَادِفَهً كَأَفْضَلِ مَاصَلَّيْتَ عَلَي أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ!!!. خدايا درود فرست بر علي بن موسي الرّضا، امام پسنديده با تقواي بي عيب و حجّتت بر هر كه بر زمين، و هر كه زير زمين است، آن راستگوي شهيد، درودي بسيار و كامل و پاك و به هم پيوسته و پياپي و در پي هم، مانند برترين درودي كه بريكي از اوليايت فرستادي!. ایام عزاداری و حزن اهلبیت عصمت و طهارت(ع) و شهادت جانسوز حضرت ثامن الحجج امام مهربانی ها امام رضا علیه الاف التحیه و الثنا!. را به محضر مبارک بقیه الله الاعظم ارواحنا له فداه و تمام شیعیان و دوستداران اهلبیت(ع) تسلیت و تعزیت عرض می نمائیم!. 🍂 ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!. 🌐Admin @hojjati_mohajerin به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻ کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2🌱
- معارف ناب دانشی و ارزشی !
🍀شهادت مظلومانه ضامن آهو و غریب طوس حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را تسلیت عرض می کنیم!. 🍀امام رضا(ع) فرزند حضرت موسی بن جعفر(ع) در 11 ذی القعده سال 148 هجری قمری در مدینه به دنیا آمد و در سن 55 سالگی در آخر ماه صفر 203 هجری قمری توسط مأمون عباسی به شهادت رسید. 🍀امام رضا(ع) همچون بقیه امامان در تمام فضایل بی نظیر بود. تقوا، شجاعت، تدبیر، علم و.... آن حضرت زبانزد عام و خاص است. 🍀 امام رضا(ع) مناظرات متعددی با بزرگان ادیان الهی داشتند که در همه مناظرات بزرگان ادیان را مغلوب نمود که در این جا فقط یک نمونه از مناظرات حضرت را با رأس الجالوت بزرگ یهودیان ذکر میکنیم. 🍀امام رضا علیه السلام رو به رأس الجالوت، بزرگ یهودیان، کرد و فرمود: «تو می‌پرسی یا من بپرسم؟» گفت:« من می‌پرسم؛ ولی باید از تورات و انجیل یا زبور داود و صحف ابراهیم و موسی با من صحبت کنید. شما نبوت حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم را چگونه اثبات می کنید؟» فرمود: « موسی بن عمران و عیسی بن مریم و داود به نبوت او شهادت داده اند.» 🍀راس الجالوت گفت: « کجا؟» امام فرمود:« مگر حضرت موسی به بنی اسرائیل وصیّت نکرد که به زودی پیغمبری از برادران شما خواهد آمد؛ او را تصدیق کنید؟» گفت:« بله؛ این سخن موسی است.» 🍀امام فرمود: « آیا از برادران بنی اسرائیل پیغمبری جز محمد آمده است؟» گفت: «نه» امام فرمود:« مگر در تورات نیامده که نور از کوه طور و کوه ساعیر و کوه فاران ظهور کرد؟» گفت:« بله؛ اما تفسیرش چیست؟» 🍀امام فرمود:« ظهور نور در طور سینا همان وحی خداوند است بر موسی علیه السلام و روشنی کوه ساعیر همان وحی است به حضرت عیسی علیه السلام؛ و مقصود از نوری که از کوه فاران آمده، رسالت حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم است. زیرا فاران نام یکی از کوه های اطراف مکه است که رسول خدا از آنجا مبعوث شده است.» 🍀سپس حضرت رضا علیه السلام نمونه‌هایی از مژده‌های پیامبران را که در تورات آمده ذکر کرد و از قول « شعیای پیغمبر » و « حیقوق پیغمبر » نشانه‌های حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم را بیان فرمود و از کتاب زبور داود، قسمتی را برای راس الجالوت خواند که تنها درباره‌ی حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم صدق می‌کرد. 🍀سپس فرمود:« ای رأس الجالوت! من از تو می‌پرسم دلیل نبوت حضرت موسی علیه السلام چیست؟ » راس الجالوت گفت:« شکافتن دریا، تبدیل عصا به اژدها، جاری‌کردن آب از سنگ، انتشار نور از انگشت‌ها و معجزات دیگرش. » 🍀امام فرمود: « راست گفتی. اگر کارهای خارق العاده دلیل بر نبوت حضرت موسی است، پس چرا شما به نبوت حضرت عیسی اقرار نمی‌کنید؛ در صورتی که او مرده‌ها را زنده می کرد، بیماران صعب العلاج را شفا می داد و از گل پرنده می‌ساخت و به آنها جان می‌بخشید؟» راس الجالوت گفت:« ما این معجزات را از عیسی ندیده‌ایم. » 🍀امام فرمود:« شما معجزات موسی را هم ندیده‌اید، فقط از اصحابش شنیده اید.» رأس الجالوت از جواب عاجز شد و چیزی نگفت. 🍀امام رضا علیه السلام فرمود:« جریان حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم هم چنین است. او کتابی نخواند و سر کلاس معلّمی حاضر نشد، ولی کتابی آورد که از گذشتگان و آیندگان تا روز قیامت خبر می‌دهد. او از اسرار مردم خبر می‌داد و معجزاتی فراوان و غیر قابل شمارش داشت.» 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!. 🌐Admin @hojjati_mohajerin به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻ کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2
- معارف ناب دانشی و ارزشی !
#شهادت_امام_حسن_عسکری(ع) 🏴آجرک الله‌ یا‌ صاحب‌ الزمان!!!🏴 ▪️از داغ حسن سامرا می گرید ▪️جبریل امین در سما می گرید ▪️یا حجت حق غم نبینی آقا ▪️از اشک شما چشم ما هم می گرید!. 😭😭😭😭😂🏴🏴🏴🏴🏴 🏴 ستاره درخشان آسمان امامت، امام حسن عسکری(ع)، فرزند امام هادی(ع)، پدر امام زمان مهدی موعود(عج) و یازدهمین امام شیعیان اثنی‌عشری است که به مدت شش سال امامت شیعیان را عهده‌دار بود. سرانجام آن حضرت در ۸ ربیع الاول سال ۲۶۰ق، در ۲۸ سالگی با مظلومیت و در غربت به شهادت رسید و در سامرا کنار مرقد پدر بزرگوارش امام هادی(ع) دفن شد. 🍂 کلی🍂 ➖آن حضرت با چند تن از خلفای غاصب و ستمگر عباسی معاصر و در محله سامرا شمال بغداد امروزی تحت مراقبت شدید و سخت نظامی حکام وقت قرار داشت و همواره تحت نظر در منطقه نظامی یعنی معسکر بود، لذا به عسکری ملقب شدند؛ در آن مدت آن امام همام(ع) با آنکه تحت شدیدترین و سخت ترین نظارت و کنترل عوامل خبیث خلفای ظالم عباسی بود و همواره مورد بازخواست و بازجویی قرار می گرفت ولی آن پدر دلسوز و مهربان امت، با تدبیر و درایت کامل، از طریق نمایندگان، با شیعیان و ارادتمندان خود در ارتباط بودند و برای رفع مشکلات و گرفتاری های پیروان اهلبیت و مسلمانان رهنمودها و هدایت های موثر ارائه می فرمود و از احوال آنان مطلع می شد. ➖حضرت امام حسن عسکری(ع) با چندین خلیفه خون ریز عباسی معاصر بودند که عبارتند از: معتصم، واثق، متوکل، منتصر، مستعین، معتز، مهتدی و معتمد، که خلافت معتز، مهتدی و معتمد همزمان با مدت امامت ایشان بودند. همه آنان، آن امام بزرگوار را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند. حضرت امام عسکری(ع) در آن مدت شش سال امامت یا در زندان بود و یا تحت مراقبت و نظارت شدید بودند. 🍂خلفاي عباسي كه روز نخست به نام طرفداري از علويان و به عنوان گرفتن انتقام آنان از بني اميه قيام كردند، آنچه را كه قبلاً به مردم وعده داده بودند، ناديده گرفته و مانند خلفاي بني اميه و بلكه بدتر از آنان ستمگري و خود كامگي را آغاز كردند!.🍂 🍂شهادت مظلومانه و جانسوز یازدهمین ستاره درخشان آسمان امامت و ولایت را محضر نورانی فرزند برومندش بقیت الله الاعظم امام زمان(ه) و بر تمام شیعیان جهان و خصوصا سربازان آن امام همام تسلیت و تعزیت عرض می کنیم!.🍂 ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!. 🌐Admin @hojjati_mohajerin به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻ کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2
- معارف ناب دانشی و ارزشی !
🍃شهادت جانسوز یازدهمین ستاره پر فروغ آسمان ولایت و امامت حضرت امام حسن عسکری(ع) را به محضر فرزند برومندش حضرت ولی عصر(عج) و همه محبین اهل بیت(ع) تسلیت عرض می کنیم!. 🍃امام عسکری(ع) فرزند امام هادی(ع) و اسم مادرش حدیثه است و در سال 232 هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود. آن حضرت در سال 260 هجری در سن 28 سالگی در سامرا توسط زهری که معتمد عباسی در غذای آنحضرت ریخته بود به شهادت رسید. 🍃مدت امامت آن حضرت 6 سال بود. امام حسن عسکری(ع) یک فرزند دارد که عبارت است از آخرین حجت خدا حضرت بقیة الله الأعظم امام زمان(عج) که زنده و حاضر و در پس پرده غیبت به سر می برد تا به اذن و اراده الهی زمان قیام جهانی برایش فرا رسد و با فرمان الهی قیام جهانی و عدالت گسترش را آغاز و تمام عالم را پر از عدل و داد نماید. 🍃امام عسکری(ع) در عمر کوتاه خویش فعالیت های مختلفی داشت که برخی از آنها عبارتند از: تلاش های علمی در دفاع از اسلام و تبین اندیشه ناب اسلامی، رد شبهات و اشکالات مخالفین، تربیت شاگردان متعدد، ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیان مناطق مختلف از طریق تعیین نمایندگان و اعزام پیکها و ارسال پیامها، آماده سازی شیعیان و پیروان اهلبیت(ع) برای دوران غیبت امام زمان(ع) و... 🍃امام حسن عسکری(ع) همانند سایر امامان معصوم(ع) در زمینه تربیت شاگرد اهتمام خاصی داشت. چنانکه شیخ طوسی، بیش از صد نفر از یاران و شاگردان آن‌حضرت را یاد کرده است. (رجال شیخ طوسی‏ ص 397 - 403). 🍃حضرت امام حسن عسکری(ع) علاوه بر تربیت شاگردان و تشویق نویسندگان، خود نیز دست به قلم برده و کتاب‌ها و نامه‌های فراوانی را برای توسعه علم و دانش و هدایت و راهنمایی جامعه از خود به یادگار گذاشته است که به نمونه‌هایی اشاره می‌شود: 🍃۱. «تفسیر القرآن» که حسن بن خالد برادر محمد بن خالد آن‌را نقل کرده است. گفتنی است؛ امروزه کتابی با عنوان «تفسیر الامام العسکری(ع)» موجود است که عالمان رجال و حدیث بر آن نقدها دارند و آن‌را غیر از نوشته اصلی می‌دانند. ۲. کتاب «المنقبة» که مشتمل بر بسیاری از احکام و مسائل حلال و حرام است. 🍃۳. نامه‌ها: امام حسن عسکری(ع) برای گسترش فرهنگ تشیع، توسعه علم و دانش، و هدایت و سازندگی، نامه‌های فراوانی به شهرها نوشته است؛ مانند: نامه آن‌حضرت به شیعیان قم که متن آن در کتاب‌ها ثبت و ضبط شده است. همچنین نامه‌ای که امام به «علی بن بابویه»،«اسحاق بن اسماعیل نیشابوری» نوشته است. 🍃امام حسن عسکری(ع) اقدامات متعددی را برای آماده‌سازی ورود شیعه به عصر غیبت و خودکفاکردن جامعه شیعیان انجام داد: سخن گفتن امام عسکری(ع) با اصحاب خود از پسِ پرده و اینکه بیشتر فعالیت‌های مربوط به امام، توسط وکیلان او انجام می‌گرفت را می توان از جمله این اقدامات دانست. 🍃امام(ع) گاه نیز به بیان قاعده‌ای کلی می‌پرداخت تا فقها بتوانند به کمک آن، به پاسخ برسند. بعضی اوقات نیز امام برای پاسخ به پرسش‌های فقهی مراجعه به کتاب‌های حدیثی شیعه را پیشنهاد می‌داد. با این‌گونه اقدامات، جامعه شیعه آموزش می‌دید تا مشکلات و مسائل فقهی و عقیدتی خود را بدون نیاز به مراجعه به امام حاضر حل کند. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ما همراه شوید و مطالب زیبا و جدید بخوانید!. 🌐Admin @hojjati_mohajerin به ما بپیوندید🌷🌷🌷♻ کانال:https://eitaa.com/maaref_Danishi_arzeshi گروه:http://eitaa.com/joinchat/1976172574C764de743b2
- معارف ناب دانشی و ارزشی !
یاران صادق: برکات ظهور امام زمان علیه السلام!.👆🏻