eitaa logo
معارف دینی(عقاید و تاریخ و....)
96 دنبال‌کننده
170 عکس
53 ویدیو
3 فایل
💢 کانال های اصلی ما 👤👥 در ایتا 👈 @Allameaskari در ایتا 👈 @taghriraterozaneh 📚پرسش و پاسخ👈 @aghayabnalhasan 📱 ✍ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰دشمنی با (ع) 📖أَفَمَن كَانَ مُؤْمِنًا كَمَن كَانَ فَاسِقًا لَّا يَسْتَوُونَ. آیا مومن همانند فاسق است؟ نه ، هرگز برابر نیستند.[سجده/۱۸] 🔻ابن عباس گوید: علی(ع) و ولید بن عقبه معارضه کردند. ولید گفت: من نیزه ام از تو تیز تر ، زبانم از تو رسا تر و جایگاهم در سپاه از تو فراگیر تر است. علی(ع) گفت: ساکت شو ، ای فاسق❗️ و خداوند این آیه را فرستاد: أَفَمَن كَانَ مُؤْمِنًا كَمَن كَانَ فَاسِقًا لَّا يَسْتَوُونَ... @Maaref_dini
⛔️ جعل اخبار نادرست درباره ی امیرالمومنین (ع) ▪️جعل حدیث پس از وفات پیامبر (ص) شروع شد اما فرمان رسمی و عمومی در مورد جعل حدیث ، صادر نگشته بود. در عصر معاویه ، مسأله جعل و ساخت روایات ، به صورت یک دستور رسمی و دولتی ، از مقام خلافت صادر شد. کار از این مسئله بالاتر رفت ، زیرا دستگاه خلافت در برابر این کار ، پاداش و مزد سنگین نیز پرداخت کرد. ▪️ابن ابی الحدید ، دانشمند معتزلی شافعی ، از استاد خویش (ابوجعفر اسکافی) نقل می کنند : معاویه گروهی عظیمی از صحابه و تابعین (شاگردان صحابه در علم حدیث) را استخدام کرد تا اخبار و روایاتی نادرست و قبیح در مورد علی (ع) جعل کنند ، که مایه ی شکست و طعن آن حضرت باشد و مردم را به برائت از وی بکشاند. برای این کار نیز ، مزد های کلان قرار داد تا رغبت ها را برانگیزد و دنیاپرستان بدان شائق شوند. اینگونه کسان نیز آنچه او می خواست و می پسندید ، ساختند. از جمله ی این افراد در میان صحابه ؛ ابوهریره و عمروعاص و مغیره بن شعبه و از تابعین ؛ هرچه بن زبیر را می توان نام برد. 📚نقش ائمه در احیای دین ص۴۳۷ 🔗برای پیگیری بیشتر : ( @Allameaskari ) 📲 @Maaref_dini
🔰 دوری از معارف امامان اهل بیت و پیروان ایشان ، عامل مهمی برای تحریف اسلام در نوشته های همه ی اسلام شناسان شرق و غرب شده است. 📚نقش ائمه در احیای دین ۴۶۷ 🔗برای پیگیری بیشتر : ( @Allameaskari ) 📲 @Maaref_dini
🔑سه اصل مشترک در همه ی ادیان الهی ▪️ اعتقاد به خدای یگانه ▪️ اعتقاد به زندگی ابدی برای هر فردی از انسان در عالم آخرت و دریافت پاداش و کیفر اعمالی که در این جهان انجام داده است. ▪️ اعتقاد به بعثت پیامبران از طرف خدای متعال برای هدایت بشر به سوی کمال نهایی و سعادت دنیا و آخرت 📚آموزش عقاید آیت الله مصباح یزدی ص ۱۴ @maaref_dini
💡باستان شناسی در دین 🔹ما اگر بخواهیم به شهری باستانی برسیم و حدود و ثغور آن را بدانیم و خصوصیاتش را دریابیم ، با وجود آوار قرن های متمادی بر بالای آن ، امکان ندارد و راهی نیست جز اینکه آن را از زیر این همه آوار و خاک و لایه که در طول قرون ، رویش را پوشانیده است ، بیرون آوریم. و البته این کار ، رنجی طاقت فرسا و خبرگی و اطلاعی فراوان می خواهد. 🔹اسلامی که پیامبر آورده بود ، زیر آوار احادیث جعلی و دروغین دفن شده است. و ما برای شناخت اسلام نیز یک نوع باستان شناسی لازم داریم. 📚نقش ائمه در احیای دین ص ۴۵۳ 🔗برای پیگیری بیشتر : ( @Allameaskari ) 📲 @Maaref_dini
👤با توجه به قانون بانک ها مبنی بر اینکه اگر شخصی سپرده گذاری کند ، طبق میانگین سپرده ، به او وام تعلق می گیرد. آیا چنین عملی مصداق قرض به ازای قرض است و حکم ربا دارد؟ اگر مطابق قوانین بانک که به تأیید شورای نگهبان رسیده است عمل کند ، مانعی ندارد. 📚استفتائات _ قرض به شرط وام _ آیت الله خامنه ای @Maaref_dini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پیشنهادی برای محرم امسال 🔻این را از خدا بخواهید؛ خواستۀ شما در عالم اثر دارد. @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 دین چیست؟ 💡دین اصطلاحا به معنای اعتقاد به آفریننده ای برای جهان و انسان و دستورات عملی متناسب با این عقاید می باشد. 🔻بنابراین کسانی که مطلقا معتقد به آفریننده ای نیستند و پیدایش پدیده های جهان را تصادفی و یا صرفا معلول فعل و انفعالات مادی و طبیعی می دانند «بی دین» نامیده می شوند. اما کسانی که معتقد به آفریننده ای برای جهان هستند هر چند عقاید و مراسم دینی ایشان ، توام با انحرافات و خرافات باشد «بادین» شمرده می شوند. و بر این اساس ، ادیان موجود در میان انسان ها به حق یا باطل ، تقسیم می شوند و دین حق عبارت است از ؛ آیینی که دارای عقاید درست و مطابق واقع بوده ، رفتارهایی را مورد توصیه و تأکید قرار دهد که از ضمانت کافی برای صحت و اعتبار ، برخوردار باشد. 📚آموزش عقاید آیت الله مصباح یزدی ص۱۱ @maaref_dini
🚫عناصر نفوذی در مکتب خلفا (اهل سنت) ⚠️یکی از عناصر نفوذی خطرناک ، خراب کاری صنف زنادقه در کتاب های مکتب خلفا (اهل سنت) می باشد. 🔻نمونه ی بارز آنها «عبدالکریم بن ابی العوجا» است. مناظرات امام صادق (ع) و روش برخورد امام با وی ، او را به اصحاب و شیعیان امام صادق کاملا معرفی و عقاید او را مفتضح نمود. و بدین شکل از خراب کاری وی در مکتب اهل بیت (ع) جلوگیری به عمل آمد. اما سخن او هنگام مرگ (اعدام) ، نشان از برخورد این صنف با مکتب خلفا دارد. او در این خطاب به والی کوفه (منصوب از جانب خلیفه) گفته است : «شما مرا اعدام می کنید ، در حالی که من چهار هزار حدیث در کتب حدیث شما وارد کردم» 🔻نمونه ی خطرناک دیگری از زنادقه ، «سیف بن عمر تمیمی» می باشد. از وی درباره ی اواخر عصر پیامبر (ص) ، سقیفه ، جنگ های رده (ارتداد) ، فتوحات اسلامی در فارس و روم تا جنگ جمل ، روایت های بسیاری در کتب مکتب خلفا انتشار یافته است. ساختن صحابه ، تابعین ، راویان حدیث ، جنگ ها ، سرزمین ها ، قصیده ها و شعر ها ، نامه ها و روایت هایی که اصلا وجود نداشته ، نمونه های از خراب کاری های او می باشد. 🔻بیش از هزار سال است که این نام ها به عنوان صحابی پیامبر (ص) در کتاب های معتبر مکتب خلفا مانند ؛ طبری ، تاریخ ابن اثیر ، تاریخ ابن خلدون و ترجمه نویسان صحابه مانند ؛ استیعاب و اصابه ، ثبت و ضبط گردیده است. و از او در کتاب های وزین مکتب خلفا ، فتوحات و معجزات و شعر و حدیث نقل شد که همه و همه ی آنها ساخته ی خیال «سیف بن عمر» زندیق دروغ پرداز بوده است. 📚نقش ائمه در احیای دین ص ۵۱۳ 🔗برای پیگیری بیشتر : ( @Allameaskari ) 📲 @Maaref_dini
💢 دو عاملی که هر انسانی را وادار می کند تا درباره ی مسائلی که در چهارچوب دین مطرح می شود ، بیندیشد و در صدد شناختن دین حق برآید : ۱) حس کنجکاوی ؛ از ویژگی های روانی انسان ، میل فطری و غریزی به شناختن حقایق و اطلاع از واقعیت هاست ، که از آغاز کودکی در هر انسانی ظاهر می شود و تا پایان عمر ادامه دارد. کنجکاوی در مسائلی مانند : آیا موجود نامحسوس و غیرمادی (غیب) وجود دارد؟ در صورت وجود داشتن ، آیا رابطه ای بین جهان غیب و جهان مادی و محسوس هست؟ در صورت وجود رابطه ، آیا موجود نامحسوسی هست که آفریننده ی جهان مادی باشد؟ آیا زندگی انسان منحصر به همین بدن مادی است یا زندگی دیگری هم دارد؟....... . ۲) غریزه ی منفعت طلبی و دوری از زیان ؛ همانطور که بهره کندی از نعمت های گوناگون مادی و دنیوی ، مرهون تلاش علمی است و پیشرفت علوم تجربی کمک فراوانی به دستیابی انسان به خواسته هایش می کند ، در صورتی که دین نیز بتواند کمکی به تامین خواسته ها و منافع و مصالح انسان بکند و جلوی زیان ها و خطرها را بگیرد ، برای شخص مطلوب خواهد بود. 📚آموزش عقاید آیت الله مصباح یزدی ص ۱۹ @maaref_dini
▪️ امام جواد (ع) : مَوْتُ الاْنْسانِ بِالذُّنُوبِ أكْثَرُ مِنْ مَوْتِهِ بِالاْجَلِ، وَ حَياتُهُ بِالْبِرِّ أكْثَرُ مِنْ حَياتِهِ بِالْعُمْرِ. 🔻فرارسيدن مرگ انسان ها به جهت معصيت و گناه ، بيشتر است تا مرگ طبيعي و عادي ، همچنين حیات (طولانی شدن عمر ) به وسيله نيكي و إحسان به ديگران بيشتر است از حیات طبیعی(طول عمر عادی ). 📚كشف الغمّه، جلد ۲، صفحه ۳۵۰ @maaref_dini
معارف دینی(عقاید و تاریخ و....)
#تاریخ 🚫عناصر نفوذی در مکتب خلفا (اهل سنت) ⚠️یکی از عناصر نفوذی خطرناک ، خراب کاری صنف زنادقه در ک
▫️بارها کسانی از بزرگان و دانشمندان ، به من گفته اند : چرا یک سیره ی تحقیقی از پیامبر اکرم (ص) نمی نویسی تا بتوان بر آن اعتماد کرد و از آن استنباط احکام نمود؟ من در برابر این سوال چه می توانستم بگویم؟؟!! اصولاً امکان ندارد که من با احادیث مجعوله و با این متون ظاهراً بسیار معتبر ، اما در واقع پر از دروغ و تحریف ، سیره ی پیامبر اکرم را بنویسم. با این همه موانع ، چگونه ممکن است که سیره ی پیامبر یعنی بخشی از اسلام مجسم را روی کاغذ آورد؟؟ مگر اینگونه نیست که امروز هر کس بخواهد تاریخ اسلام را ببیند یا تحقیق کند ، به تاریخ طبری رجوع می کند و بسیاری از بزرگان مکتب خلفا (اهل سنت) او را امام المورخین می دانند؟ اما من معتقدم که او در ترویج مجعولات ، گوی سبقت از همه ی مورخان ربوده است. ▫️اگر چنین کتاب هایی ، مصادر و مدارک دست اول تاریخ اسلام و زندگانی پیامبر اسلام باشند ، چگونه ممکن است اسلام فهمیده شود؟ نه ، این بت ها که عظیم ترین سد راه اسلامند ، باید شکسته شوند. از قلم این بنده ، تا کنون ۴ جلد کتاب طبع شده و در آنها تاریخ طبری ، مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. 📚نقش ائمه در احیای دین ص ۴۴۷ 🔗برای پیگیری بیشتر : ( @Allameaskari ) 📲 @Maaref_dini
⚠️اهمیت حدیث شناسی 🔻علمای مکتب اهل بیت (ع) ، آن دقت کامل را که در بحث های فقهی برای نقل حدیث به کار می برند ، در دیگر بحث ها عمل نمی کنند و در نتیجه ، بر بعضی کتب مکتب خلفا (اهل سنت) اعتماد کرده ، چیز هایی را از آن نقل می فرمایند که سبب آشفتگی و ایراد و اشکال بر اینگونه منقولات می گردد. از جمله ، پاره ای حدیث ها و داستان هاست که از زنادقه به کتاب های مکتب خلفا (اهل سنت) راه یافته. 🔻البته راه علاج این آشفتگی ، آن است که دانشمندان و محققان حوزه های علمیه ، به سایر علوم اسلامی همان مقدار اهمیت بدهند که تا به امروز به علم فقه داده اند‌. چنانکه در اعصار گذشته ، بزرگان حوزه های علمیه در رشته های مختلف تألیف و تدریس داشته اند. مثلا شیخ مفید کتاب «جمل» ، سید مرتضی کتاب «تنزیه الانبیاء» ، شیخ طوسی کتاب «تلخیص الشافی» و علامه حلی بیست و یک کتاب در علم امامت تألیف فرمودند. واضح است وقتی که مرجع عصر و رئیس حوزه ی علمیه ، توجه به سایر علوم اسلامی داشته باشد و در این رشته تألیف و تدریس کند ، تحرک حوزه نیز همان گونه خواهد شد. 📚نقش ائمه در احیای دین ص ۵۶۲ 🔗برای پیگیری بیشتر : ( @Allameaskari ) 📲 @Maaref_dini
🔰 📖قسمت سوم ⛔️تحریف در ادیان الهی... يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ 👈ای اهل کتاب !! چرا حق را به شکل باطل در می آورید و با آگاهی ، حق را کتمان می کنید.(آل عمران/۷۱) 🔻آیات متعددی در قرآن کریم وجود دارد که اشاره دارد به اینکه اهل کتاب ، حق را کتمان می کردند و باطل را چون لباسی بر روی حق می کشیدند و حق را شبهه ناک می کردند و آن دو را باهم می آمیختند و آنها دانسته و با آگاهی کامل دست به این کار می زدند❗️ ⚠️در احادیث فراوانی که در کتب معتبره ی شیعه و سنّی هست ، رسول اکرم (ص) فرمودند : کُلّ ما کان فی الامم السافله فاّنه یکون فی هذه الامه مثله ، حذو النعل بالنعل و القذّه بالقذّه. 👈آنچه در امم گذشته اتفاق افتاده ، در این امت هم کاملا به همان ترتیب بوجود خواهد آمد.این امت هم مانند امت های دیگر است. و در حدیثی دیگر حضرت فرمودند : این امت نیز همچون امت های پیشین عمل می کنند و مو به مو از آنها پیروی می نمایند. 🔻هر شریعتی بعد از پیامبر آن دچار تحریف می شده است و طبق فرمایش پیامبر ، در این امت هم چنین اتفاقی (تحریف) مانند امت های گذشته صورت گرفت به اینصورت که حقایق و احکام اسلام را تحریف کردند ، تبدیل نمودند ، کتمان کردند ، تا آنجا که در زمان معاویه از اسلام جز اسم و از قرآن جز نوشته اش چیزی باقی نماند. قیام امام حسین و عاشورای خونین او ، سدّی شکست ناپذیر در برابر تحریف شد.از این به بعد دیگر تحریفی اصولی صورت نگرفت‌و احیای اسلام از عصر امام باقر (ع) شروع شد. مجاهدت و پیگیری های امامان اهل بیت (ع) ، مفاهیم و معانی صحیح را به جامعه بازگرداند و دگر بار شخصیت های اسلامی تربیت گشت و خلاصه اسلام با تمام ابعادش به میان مردم بازگشت. (✍در ادامه بیشتر توضیح داده می شود...) 📚نقش ائمه در احیای دین ص ۱۰۰ 🔗برای پیگیری بیشتر : ( @Allameaskari ) 📲 @Maaref_dini
❌روایات مکتب خلفا در کتب وزین مکتب اهل بیت (ع) 👌یک نمونه : ▪️اولین اسمی که نگارنده (علامه عسکری) در کتاب «صد و پنجاه صحابی ساختگی» ، بیش از هفتاد صفحه درباره ی او بحث کرده ، نام «قعقاع بن عمرو تمیمی» است ، که «سیف بن عمر» زندیق (شاید به همراه زنادقه ی دیگر) ، او را ساخته است. 👈سازندگان این نام (قعقاع بن عمر تمیمی) او را جزء صحابه ای که پس از پیامبر اکرم (ص) به گرد امام علی (ع) در آمده و از شیعیان خاص او شده است ، معرفی کرده ، آمد تا بدآموزی هایی که می خواهند نسبت به امام و خواص او انتشار دهند ، نشر دهند. مانند آن که امام علی (ع) را فریب دادند تا جنگ جمل به پا شد و پس از آن حضرت از آن جنگ و خون هایی که در آن جنگ ریخته شد ، پشیمان گشته و اظهار ندامت هم فرمود. و در زیر این نام ، نسبت های ناروایی به مالک اشتر و دیگر اصحاب امام دادند و دروغ هایی به آنان بستند. ▪️این مطالب بیشتر از ۱۲ قرن ، در مصادر اسلامی مکتب خلفا (اهل سنت) نشر شد و تا آنجا مشهور گشت که شیخ طوسی ، نام او را در رجال خود ، در شمار اصحاب امام علی (ع) ذکر نمود و دیگر علمای رجال بعد از ایشان مانند ؛ اردبیلی در «جامع الرواة» و قهپایی در «مجمع الرجال» ، همان فرمایش شیخ طوسی را در مولفات خود نقل کرده اند و مامقانی در ترجمه ی آن در کتاب خود «تنقیح المقال» ، پس از نقل فرمایش شیخ طوسی می فرماید : در «اسدالغابه» آمده : برای این قعقاع در قتال با فرس در قادسیه و غیر آن ، اثری عظیم بود. وی از شجاع ترین مردم بود و عظیم ترین اثر را داشت. در جنگ های امام علی در جمل و غیره ، با وی بود. امام علی او را نزد طلحه و زبیر فرستاد ، وی با ایشان کلامی نیکو گفت که مردم به صلح نزدیک شدند.... . 👈تا اینجا «مامقانی» از «اسدالغابه» نقل کرده و علامه شوشتری نیز در «قاموس الرجال» ، آن خبر ها را از «اسدالغابه» آورده است. و چون به «اسدالغابه» رجوع می کنیم ، می نگریم که وی از «استیعاب» ابن عبدالبر ، نقل کرده است. و چون به «استیعاب» رجوع می کنیم ، می نگریم وی ، از «سیف بن عمر» نقل کرده است. بنابراین دانشمندان علم رجال ، در ترجمه ی «قعقاع» ، هیچ مدرکی جز روایت های همان «سیف بن عمر» زندیق نیافتند. 📚نقش ائمه در احیای دین ص۵۵۳ 🔗برای پیگیری بیشتر : ( @Allameaskari ) 📲 @Maaref_dini
▪️بارها علما و نویسندگان و دانشمندان در همه ی طبقات ، از این بنده می پرسند : مگر حدیثی که در باب غدیر خم هست ، در مکتب خلفا (اهل سنت) در مدارک معتبر و فراوان وجود ندارد؟!! مگر حدیث «یوم الدار» و روز انذار را (یعنی حدیثی که ذیل آیه ی ؛ وانذر عشیرتک الاقربین می باشد) دانشمندان آن مکتب (اهل سنت) ندیده اند؟!! ▪️من چه می توانستم بگویم؟ بله ، اینها دیده اند ، اما چه می شود کرد؟ در برابر حدیث یوم الدار و انذار خویشان ، به چندین شکل و چندین سند ، روایات متناقض آن _اگر چه در تحقیق ، جعلی شناخته می شوند _ وجود دارد. در برابر هر حدیث فضایل امام امیرالمومنین و اهل بیت (ع) ، احادیث فراوانی برای شکستن و خرد کردن اعتبار آنان وجود دارد. بنابراین ، حقایق بدین شیوه ، در زیر انبوهی از دروغ و جعل دفن شده است. ▪️حقیقت جو در تاریخ اسلام نیازمند چیزی چون باستان شناسی است ، یا به عبارت دیگر ، او گرفتار بت های فراوان است ، که تمام ذهن و فکر و چشم وی را پر کرده است. تا این بت ها شکسته نشود ، امکان دریافت حقیقت نیست. آنچه من انجام می دهم ، در راه شکستن بت های دروغ و جعل و تحریف است ، که به دست جنایتکاران ساخته و پرداخته شد و به دست نادانان پرورش یافت. تا آنجا که از بزرگترین بت های تاریخ بشریت نیز بزرگتر ، و از همه رویین تنان ، صدمه ناپذیر تر شدند. 📚نقش ائمه در احیای دین ص ۴۴۶ 🔗برای پیگیری بیشتر : ( @Allameaskari ) 📲 @Maaref_dini
🔰 📖قسمت چهارم 💢سرگذشت اسلام ⛔️اسلام در زمان پیامبر اکرم (ص) به چه شکلی بوده است؟ و پس از ایشان چه تغییری کرد⁉️ ▫️پیامبر (ص) فرمودند : آنچه در امت های گذشته اتفاق افتاده ، در این امت هم کاملا به همان ترتیب بوجود خواهد آمد.... . 🔻یکی از جریاناتی که در امت های گذشته اتفاق افتاده و در آیات متعددی از قرآن ، به آن اشاره شده ، مسئله ی تحریف است و طبق احادیث متعددی از پیامبر ، در کتب معتبر شیعه و سنی ، به چنین موضوعی (تحریف دین پس رحلت پیامبر) اشاره شده است. 🔻مفاهیمی که باید توسط پیامبر (ص) به مردم تبلیغ شود ، دو بخش می شود : دسته ی اول ؛ لفظ و معنایشان ، هر دو از خداوند است که این مخصوص قرآن کریم و سایر کتب آسمانی می باشد. دسته ی دوم ؛ معنا و مفهومش از جانب خدا اما لفظش از پیامبر اکرم است که شامل ؛ حدیث و سنت ایشان است. 🔻قرآن کریم را خداوند به پیامبر اکرم وحی فرموده است که هم عین الفاظ و عبارات و هم جمیع مفاهیم و معانی آن ، از جانب اوست. اما قرآن ، شامل کلیات و رئوس مسائل اسلامی می باشد و معمولا در مسائل جزئی وارد نمی شود. اما یک سری از احکام و معارف اسلامی هست که در ظاهر قرآن کریم از آنها یادی نشده است ، مانند : نماز چند رکعت است؟ ، ذکر سجود و رکوع چیست؟ ، چگونه تشهد بخوانیم؟ و ..... . 👈 پیامبر اکرم باید به استناد به وحی ، اما با الفاظ و عبارات خویش ، به بیان این ریزه کاری ها بپردازد که در این دسته از احکام ، معنا و مفهوم از خداوند اما لفظ از پیامبر است. 🔻تبلیغ آنچه که لفظ و معنایش از خداوند بوده است (قرآن کریم) ، تا سال آخر وفات پیامبر ، تمام شد و پیامبر آن را به همه ی افراد تبلیغ فرمود. اما آن مفاهیم و حقایق که باید در سنت نبوی بیان شود ، خود به دو دسته تقسیم می شود : الف) احکامی که مسلمان ها در آن عصر ، نیاز و حاجت داشته اند ، که همه ی آن ها را پیامبر تبلیغ نموده است‌. ب) احکامی که در عصر پیامبر زمان عملش نبوده و در زمان های بعد ، هنگام عمل به آنها فرا می رسیده که بدیهی است در عصر پیامبر به تبلیغ نیاز نداشته باشد ؛ مانند : اگر حاکم بر مسلمانان معصوم نباشد و پیامبر الهی یا امام بر حق نباشد ، تکلیف مسلمانان چیست؟ و او باید چگونه رفتار کند؟ یا اگر بین دو گروه از مسلمان جنگی صورت گرفت ، اموال غنیمت گرفته شده چه حکمی دارد؟.... . 👈نظایر این احکام ، در زمان پیامبر اکرم (ص) ، موقعیت اجرایی نداشت و بعد ها در زمان امیرالمومنین علی (ع) عینیت یافت و حکم اسلامی آن ، بوسیله ی امام اجرا شد. ✍تمامی حوادث و اتفاقاتی که بعد از رسول اکرم بوجود آمده است ، در اسلام حکم و دستور و قانون داشته و خداوند آن را برای پیامبرش از طریق وحی بیان نموده است اما چون موقعیت اجرایی آنها پدید نیامده است ، حضرت پیامبر آن را برای عموم توضیح نفرمودند. در این گونه مسائل ، پیامبر ، احکام خدا را نزد امیرالمومنین (ع) به ودیعت نهاده و اوست که بعد از آن حضرت وظیفه دار بیان آنها می باشد. 📚نقش ائمه در احیای دین ص۷۶ 🔗برای پیگیری بیشتر : ( @Allameaskari ) 📲 @Maaref_dini
🔰راه شناخت ▫️ساده‌ترین راه خداشناسی ، تامل در نشانه های خدا در جهان است و به تعبیر قرآن کریم ؛ «تفکر در آیات الهی» است. گویی هر یک از پدیده های جهان در زمین و آسمان و در وجود انسان ، نشانی از مقصود و مطلوب آشنا دارند و عقربه ی دل را بسوی مرکز هستی که همیشه و در همه جا حضور دارد ، هدایت می کند. ▫️آیا احمقانه نیست که کسی بپندارد که یک یک دائرة المعارف بزرگ چند صد جلدی ، در اثر انفجاری در یک معدن فلزات بوجود آمده است؟!! بدینگونه که ذرات آنها بصورت حروفی در آمده و با برخورد تصادفی با پاره های کاغذ ، نوشته هایی را پدید آورده و سپس کاغذ ها با تصادف دیگری تنظیم و صحافی شده است؟!! 😱 اما با پذیرفتن تصادفات کور برای تبیین پیدایش این جهان عظیم با آن همه اسرار و حکمت های شناخته و ناشناخته ، هزاران بار احمقانه تر از آن پندار است. ▫️هر نظم هدفمندی ، نشانه ای از ناظم هدفدار است و چنین نظم هایی در سراسر جهان مشاهده می شود و همگی یک نظام کلی را تشکیل می دهند که آفریننده ی حکیمی آن را پدید آورده و همواره دست اندرکار اداره ی آن است. بلبلی که بر شاخه می سراید ، جوجه ای که از تخم بیرون آمده و نوک به زمین می زند ، درخت سیبی که از دانه ی کوچکی بر آمده ، شیری که در پستان مادر مهیا شده برای نوشیدن نوزاد ، بوته ی گلی که در باغچه روییده و از دل خاک و کود با چهره ی رنگارنگ و بوی خوش ظاهر گشته ،... همگی نشانه ی خداوند متعال هستند. 📚آموزش عقائد آیت الله مصباح یزدی ص ۵۱ @maaref_dini