🔰 مشکل بزرگ پیش روی #امام_حسین (ع)
💢 مانعی بزرگ بر سر راه بازسازی و احیا دین قرار داشت :
《حرمت و قداست بیش از حدّ مقام خلافت》بود ‼️
⛔️ قداستی که منصب خلافت ( معاویه و یزید ...) یافته بود ، تا آنجا بود که ، روی هر چیزی دست می گذاشت و به هر چیز فرمان می داد ، آن چیز قداست دینی می یافت و ممکن بود تا آنجا پیش برود که اگر بگوید : شراب بنوشید ، مردم با قصد قربت شراب بنوشند❗️
آنها ، به قصد قربت به خدا ، پسر پیامبر (ص) را کشتند‼️
کعبه را به قصد قربت به خدا ، خراب کردند❗️
مردم مدینه را به قصد قربت به خدا ، کشتند و اموال آنها را گرفتند و به نوامیس تا سه روز تجاوز کردند‼️
😱 همه ی این کار ها ، چون در راستای اطاعت از خلیفه بود ، تبدیل به کار مثبت و ثواب و عبادت شد ، چون قاعده این بود که : مقام خلافت ( معاویه و یزید...) دست بر روی هر کاری می گذاشت ، آن کار ، یک وجهه ی عبادی و قداست پیدا می کرد و تبدیل به یک کار ثواب و خوبی می شد.
⚠️حتی ممکن بود ، شرابخواری نیز تبدیل به یک عبادت شود ، زیرا یزید ، در علن شراب می نوشید و به آواز خوانی و نوازندگی عشق می ورزید و برای این کارها اصرار داشت.
😱وقتی خلیفه ی خدا ، اهل و عاشق کاری است ، مردم هم باید می پذیرفتند که آن کار ، عین ثواب و صلاح است [ در آن زمان #یزید را جانشین پیامبر (ص) می دانستند ] ‼️
🔻به این ترتیب ، اسلام بجایی رسیده بود که همه چیز آن ، در معرض فنا و نابودی بود❗️
اما بحمدلله یزید نتوانست و فرصت نکرد همه ی کار هایش را به عنوان اعمال ثواب و مقدس تبدیل کند.
◾️شهادت امام حسین (ع) و ریخته شدن خون پاک ایشان ، آن حرمت و قداستی که مقام خلافت (معاویه و یزید...) یافته بود ، را شکست ، و مردم را که گرفتار جهالت بودند ، از خواب غفلت بیرون آورد و فضای اسلام آن روز علیه یزید شد‼️
📚معلم درس محبت ص ۶۶
📲 @maaref_dini
✔️اسلام امویان
▪️عمرو بن حجّاج ، یکی از فرماندهان لشکر کوفه ، هنگامی دو لشکر به بهم نزدیک شدند ، رو به سربازان خود کرده و می گفت :
《یا اَهلَ الکوفه اَلزموا طاعَتکم و جماعتکم و لاترتابو فی قتل من مَرَق من الدین و خالف الامام》
ای مردمان کوفه ، دست از اطاعت خلیفه (یزید) بر ندارید و از جماعت مسلمانان جدا نشوید و در کشتن کسانی که از دین خارج شده اند و با امام خود مخالفت کرده اند ، شک و تردید نکنید!!
امام حسین (ع) فرمود :
ای عمرو بن حجّاج !! آیا مردم را علیه من تحریض می کنی ؟ آیا ما از دین خارج شده ایم و شما بر آن ثابت مانده اید ؟!
سوگند به خدا اگر قبض روح شوید و بر این اعمال که اکنون دارید ، بمیرید ، خواهید دانست که چه کس از دین خارج شده و چه کس در آتش سزاوار است.
⚠️عمروبن حجّاج یک سردار لشکر کوفه است ، که نشان می دهد به اسلام امویان معتقد است و بر آن اساس با امام حسین (ع) می جنگد و لشکریان کوفه را ، با همان بینش ، به مقابله با ایشان تشویق می کند.
📚معلم درس محبت ص ۳۶
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
✔️ اثر بخشی سریع حرکت امام حسین (ع)
☑️ قسمت اول
▪️تغییر نگرش عبیدالله ابن زیاد
عبیدالله بن زیاد یکی از خون خوارترین مامورانی بود در جریان کربلا ، دخالت داشت و اگر او نبود ، مسلما جریان کربلا به این شکل پایان نمی یافت.او خواسته بود امام حسین (ع) علاوه بر اینکه با یزید بیعت می کند ، زیر بار حکم و حکومت او نیز برود❗️
او بود که به عمر سعد حکم کرد ، که مانع رسیدن آب به امام حسین (ع) و یاران او باشد تا آنجا که کسی نتواند حتی یک قطره آب بنوشد.
عبیدالله ابن زیاد حتی پس از پایان ماجرای کربلا می خواست ، امام سجاد (ع)_که در آن روز تا حدّ مرگ مریض و ناتوان بود_ و نیز بعضی از مخدرات بیت نبوّت را به قتل برساند.
⚠️هنگامی که عبیدالله بعد از واقعه ی عاشورا می خواست ماجرا را برای مردم توصیف و از پیروزی خود سخن بگوید ، گفت :
《اَلحَمدُلله الذّی اظهَرَ الحقَّ و اَهله و نَصَرَ اَمیر المومنین یَزید بن معاویه و حزبِه و قَتَلَ الکَذّاب ابن الکَذّاب الحسین بن علی و شیعته》
با قتل عام کربلا عبیدالله در دولت اموی به مقبولیت رسید و در عوض این کار به او دو استان بصره و کوفه بطور کامل در اختیارش قرار داده شد.
اما یک سال بیشتر نگذشته بود که همه چیز درهم ریخت و وقتی یزید در سال بعد از او خواسته بود به مقابله و جنگ با مردم مدینه و مکه ، که شورش کرده بودند برود ، عبیدالله از فرمانش سرباز زد و در جواب یزید گفت :
《لا اجمَعَهما لِلفاسقِ ابدا》 ؛ من دو گناه کشتن پسر دختر پیامبر و جنگ با خانه ی خدا را برای این فاسق جمع نمی کنم❗️
👈او دیگر یزید را امیرالمومنین نمی دانست.برای او ، یزید یک فاسق و فاجر بود و دیگر اطاعت از او ، واجب نبود بلکه عملی حرام شده بود‼️
📚معلم درس محبت ص ۴۴
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
✔️اثر بخشی سریع حرکت امام حسین (ع)
☑️ قسمت دوم
▪️سرخوردگی عمرسعد
عمرسعد ، به امید ملک ری ، به جنگ با امام تن در داده بود اما هنگامی که از این جنگ به کوفه باز می گشت ، می گفت :
هیچ کس با شرّی بیشتر از آنچه من به همراه آورده ام به وطن خود باز نگشته است.از فاجر ستمگر (ابن زیاد) اطاعت کرده و معصیت خدای حاکم عادل نموده ام و با خویشاوندان بزرگوار خود ، قطع رحم کردم.
👈عبیدالله او را بعد از حادثه ی عاشورا خواست و از او نوشته ی فرمان رفتن به کربلا و قتل حسین را طلب کرد.عمرسعد گفت : من به دنبال فرمان تو رفتم و نامه گم شده است.
ابن زیاد گفت: حتما باید آن را بیاوری❗️عمرسعد گفت : نامه مفقود شده است❗️ابن زیاد تکرار کرد : بخدا سوگند ، آن را خواهی آورد.
عمرسعد گفت: این نامه می ماند ، تا بر زنان قریش خوانده شود و بتواند عذری برای من در مورد واقعه کربلا باشد❗️من در مورد حسین به تو نصیحتی کردم _در مورد دخالت در جنگ با حسین(ع)_که اگر به پدرم سعدبن ابی وقّاص کرده بودم ، حقّ پدری او را ادا کرده بودم.
📚معلم درس محبت ص ۴۵
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
✔️ اثر بخشی سریع حرکت امام حسین (ع)
☑️ قسمت سوم
💦اشک یزید بر مظلومیت امام حسین (ع)
▪️بعد از سخنرانی امام سجاد (ع) ، در روز جمعه ، در مسجد اعظم دمشق ، وضع شهر دمشق ، زیر و رو شد و اعتراضات مردم علیه حکومت شروع شد.
⚠️از آن روز به بعد ، یزید رنگ عوض کرد.اشک ریخت و بر مظلومیت حسین (ع) گریه کرد و از حادثه ی شهادت آن حضرت ، ناراحتی و خشم نشان داد.
😂 یزید گاهی می گفت : خدا ، ابن زیاد را لعنت کند ، که این چنین قساوت نشان داده ، اگر من با حسین روبه رو شده بودم ، هرچه از من می خواست می دادم و به هر صورت بود ، نمی گذاشتم کار به اینجا برسد و مرگ را از او باز می داشتم ، هر چند به بهای نابودی بعضی فرزندانم باشد❗️اما قضای الهی چنین خواست.❗️
👈در ادامه این جریان ، یزید به امام سجاد نوشت : بعد از این ، به من نامه بنویس ، هرچه بخواهی انجام خواهد شد.
📚معلم درس محبت ص ۴۹
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
✔️اثر بخشی سریع حرکت امام حسین (ع)
☑️قسمت چهارم
🔰 شهر کوفه ، در پشیمانی می سوخت
⚠️پشیمانی همه گیر بود و هرکس به نوعی ، اظهار پشیمانی کرده ، یا خود را از این گناه _ به شهادت رساندن امام حسین (ع) _ تبرئه می کرد.شهر کوفه ، در پشیمانی می سوخت.
▪️یک فرمانده لشکر می گفت : خدا به مردم این شهر ، خیر ندهد و هرگز به راه راستی ، راه نیابند❗️آیا به شگفت نمی آیید که ما همراه علی بن ابی طالب و فرزندش پنج سال با آل ابی سفیان جنگیدیم ، سپس با آل معاویه و فرزند سمیّه زنا کار ، تجاوزکارانه بر سر پدرش ، بهترین مردم روی زمین فروریختیم.چه گمراهی‼️
مثلا به یک سرباز می گفتند : تو در کشتن فلانی شرکت داشتی⁉️
او به سختی از خود دفاع می کرد و می گفت : من او را نکشته ام❗️من تنها اسب او را به تیر زده ام❗️
😱 این پشیمانی شِمر را هم گرفته بود.او صبح ها به مسجد کوفه می آمد و نماز می خواند و هر روز می گفت : خدایا مرا بیامرز❗️
مردمی که این دعا را می شنیدند ، می گفتند : مگر ممکن است خدا تو را بیامرزد⁉️ تو در کشتن حسین همراهی کرده ای‼️
شمر می گفت : ما چاره ای نداشتیم ، باید از اُمَرای خود اطاعت می کردیم وگرنه از چهارپایان کمتر بودیم.
( ✍ البته این کار شمر ، در دوران قدرت بنی امیّه بود و هنوز از قیام #مختار خبری نبود ، بنابراین او از امنیت جانی برخوردار بود.)
📚 معلم درس محبت ص ۴۹
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
✔️اثر بخشی سریع حرکت امام حسین (ع)
☑️ قسمت پنجم
🔰قیام بعد از قیام
⚠️با خون امام حسین(ع) ، اعتبار و قداست خلافت ، رو به افول و شکست نهاد و ساختمانی که پنجاه سال حکومت قریشیان در برآوردن و ساختنش زحمت کشیده بودند ، فروریخت.
در واقع جهان اسلام نتوانست ، شهادت حضرت حسین (ع) را برتابد و تحمل آورد و در همه جا ، به صورت پنهان و نهان نارضایتی بوجود آمده بود.
👈خواب غفلت حاکم بر عالم اسلام ، پاره شده بود و جهلی که می رفت در اثر مرور زمان به ضلالت غیر قابل علاج تبدیل شود ، از سر ها پریده بود.از هر جا کسانی فریاد بر می داشتند و سخنانی برخلاف وضع موجود بر زبان می راندند و گاه و بی گاه انقدر این ناراحتی گسترده و عمیق بود که کسانی به اعمال انتحاری دست می زدند❗️
📚معلم درس محبت ص ۵۰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
✔️بیعت امام حسین (ع) ، با یزید یعنی چه⁉️
⚠️بیعت امام حسین (ع) با یزید ، یعنی اقرار و تصدیق رفتار و گفتار او ‼️
▪️اکنون زاده ی رسول خدا و وارث ایشان ، تنها دو راه در پیش دارد : یا بیعت یا جنگ❗️
امام حسین (ع) از بیعت با یزید ، امتناع ورزید و در این راه به شهادت رسید.
📚مقتل الحسین ص ۳۰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
🚫 بزرگ ترین بُت در طول تاریخ
💢 فرق ستمکاران در طول تاریخ با ستمکاران در دوران یزید :
اعتقاد انحرافی که در دوران معاویه و خصوصا یزید وجود داشت و تبلیغ می شد ، می توانست تا بی نهایت برسد.
😱 فرق این ستمکاران (معتقدان به دین یزید) با ستمکاران و جبّاران بزرگ تاریخ ، امثال نِرون ، آتیلا ، چنگیز و تیمور ، این بود که این ها در ستمگری خود ، توجیه شرعی بر کار خود نداشتند و دَم از دین و خدا نمی زدند.
اینها قدرت و ثروت بیشتر می خواستند یا در صدد انتقام بودند و یا حدّاکثر ، دیوانگی و جنون داشتند و برای رسیدن به این اهداف ، به قتل و غارت و کشتار و ستم دست می زدند.
⚠️اما خلیفه یزید ، بر جایگاه پیامبر ، بلکه خدا نشسته بود و حقّانیت آنها را ، دلیل حقّانیت کار خود می دانست و ماموران او هر چه می کردند ، صواب می دیدند و ثواب طلب داشتند.
👈شاید کمتر ضلالتی در طول تاریخ ادیان ، در سطح و عمق این ضلالت وجود داشته باشد و شاید هیچ بُتی در عالم به بزرگی بتی که در آن دوران پرستیده شده ، وجود نداشته باشد ؛ بت خلافت امویان ، بجای توحید ناب محمدی‼️
امپراطوری بزرگ اموی با تمام قدرت می کوشید 《پرستش خلفاء》دین همه ی مردم بشود ، می کوشید تا مردم باور کنند ، خلیفه چیزی چون خلاصه شده ی تمام دین است و گویی توحید و نبوّت و نماز و روزه و همه چیز دین ، در خلیفه تجسّم یافته و او عصاره همه ی آنهاست.
[ ✍این همان ضلالتی است که در زیارت اربعین و زیارات دیگر امام حسین (ع) آمده است.]
📚معلم درس محبت ص ۴۱
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 تفاوت فروشگاههای معنوی با فروشگاههای دنیایی
#تصویری
@Panahian_ir
▫️اسلام از جنبه ی نظری در قرآن کریم تصویر و طرح شده و در وجهه ی عملی و تجسم خارجی در اهل بیت (ع) خودنمایی می کند. بنابراین ما وقتی که امامت قرآن را در وجهه ی نظری پذیرا شدیم ، امامت اهل بیت را در وجهه ی عملی نیز باید بپذیریم.
#معارف_دینی
📚نقش ائمه در احیای دین ج۲ ص۱۸۴
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
#عمرسعد
✔️گمراهی مردم کوفه
عبارات (عمرسعد) در خطاب به لشکر کوفه :
او در عصر روز نهم در سرزمین کربلا ، فرمان داد که لشکر کوفه به سوی امام حسین (ع) و همراهان ایشان ، حمله آورند و عباراتی به کار برد ، که اولین بار در غزوات اسلامِ عصر پیامبر ، در برابر کفّار به کار رفته بود.
او روی به سپاه خودش کرد و فریاد زد :
《یا خلیل الله ارکبی و ابشری بالجنّه》؛ ای سواران خدا _ برای حمله به دشمن_سوار شوید و شما را به بهشت بشارت باد.
⚠️پیامبر اکرم (ص) هر وقت مسلمانان را به مقابله ی با کفّار ، دعوت می کردند ، با این ندا و شعار ، آنها را خطاب می فرمودند.
اصحاب رسول الله لشکر خدا بودند ، چون به فرمان خدا و پیامبرش عمل می کردند ، اما دلیل اینکه (عمرسعد) ، به لشکر خودش 《سواران خدا》 نام می نهاد و همه را به بهشت بشارت می داد چه بود؟
در آموزه های تحریفی مردم آن زمان ، آنان نیز سواران خدا بودند ، چون طبق فرمان خلیفه یزید ، بسیج شده بودند و از دستورات او اطاعت می کردند ، اگرچه به جنگ پسر دختر پیامبر رفته باشند.
#امام_حسین(ع)
📚معلم درس محبت ص ۳۵
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
▪️جریان دفن امام حسن مجتبی(ع)
🔻فیوما علی بغل....و یوما علی جمل
👈(ای عائشه! یک روز برای مبارزه با خاندان رسول بر استر سوار می شوی و روز دیگر بر شتر)
💢یعقوبی می نویسد: امام حسن (ع) به آخرین لحظات حیات پر از رنج خویش رسیده بود و می خواست به برادر گرامی اش حضرت حسین (ع) ، وصیت بنماید.وی در میان سخنانش به برادر گفت:
اگر مرگ من در رسید،مرا در کنار جد بزرگوارم ، رسول اکرم(ص) ، دفن کن ؛ زیرا هیچ کس سزاوارتر از من نیست که در جوار او به خاک سپرده شود ، مگر اینکه مانع شوند و نگذارند این آخرین آرزوی من به انجام رسد.البته در آن هنگام تا سرحد ممکن کوشش کن که ذره ای خون بر زمین ریخته نشود!!
🔻آنگاه که امام حسن(ع) از جهان فانی روی پوشیده و به ابدیت پیوست ، مقدمات دفن انجام رسید.
جسد مبارکش بوسیله خویشاوندان از زمین برداشته و به سوی قبر رسول اکرم (ص) حرکت داده شد.
🔻به گفته (مقاتل الطالبین) :
عائشه سوار بر استری شده ، به همراهی بنی امیه به پیش روی جسد و تشییع کنندگان آمده و از حرکتش به سوی قبر پیامبر ، ممانعت کرد و این شعر را به خاطر کار ناشایسته ی او سرودند:
یک روز بر استر سوار می شوی/ و روز دیگر بر شتر
🔻عائشه سوار بر استر در مقابل تشییع کنندگان می گفت: این خانه، خانه من است و به هیچ کس اجازه دفن در آن را نمی دهم.
سپس جسد مبارک حضرت را به قبرستان بقیع بردند و در کنار جده اش فاطمه بنت اسد،مادر حضرت امیر به خاک سپردند.
📕نقش عایشه در اسلام ج۳ ص ۱۹۰_۱۹۱
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ #تصویری
📝 جا مانده از قافله
👤 حاج #محمد_طاهری
#شب_جمعه هوایت نکنم میمیرم
☑️ کانال مداحی اهلبیتمدیا
@AhleBeytMedia
#تفسیر_آیات
📖 وَ سْئَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ.....
▪️اسماعيل بن كثير با واسطه گزارش مى كند كه:
وقتى آيه «خداوند را از فضلش درخواست كنيد» نازل شد ، ياران پيامبر اكرم (ص) به يكديگر گفتند:
اين فضل چيست؟ كداميك از شما در اين باره از رسول خدا (ص) سؤال می كند؟ حضرت على (ع) فرمود: من در اين باره از وى سؤال مى كنم! آنگاه از پيامبر اكرم (ص) پرسيد: اين فضل چيست؟ رسول خدا (ص) پاسخ فرمود:
خداوند خلقش را آفريد و روزى هایشان را از راه حلال ميانشان تقسيم كرد و از راه حرام [نيز] بر آنان عرضه كرد. پس هر كس در شكستن حرمتى جسارت به خرج دهد به اندازهاى كه هتك حرمت الهى كرده، از [روزى] حلالش كاسته مى گردد و از وى حسابرسى خواهد شد.
📚منابع فقه شيعه (ترجمه جامع أحاديث الشيعة) ج۲۲ ص۹۷
📲@maaref_dini
#حدیث
▫️امام حسن عسکري (ع) فرمودند:
نشانه هاي مؤمن پنج چيز است: بجا آوردن پنجاه و يک ركعت نمازهاي واجب و نافله در شب و روز ، زيارت اربعين ، انگشتر به دست راست نمودن و در سجده جبين را بر خاك گذاشتن، و بلند گفتن «بِسمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ».
📚مفاتیح الجنان ، شیخ عباس قمی
@maaref_dini
#اعتقادات
🔑محل اسرار پیامبر
📜 طبرانى و ديگر محدّثان بزرگ اهل سنت ، از سلمان صحابى بزرگوار پيامبر (ص) روايت كرده اند كه گفت :
به پيامبر عرض كردم : يا رسول اللّه! هر پيامبرى را وصىّ اى مى باشد. پس وصىّ شما كيست؟
پيامبر در جواب من سكوت فرمود ، تا اينكه بعد از آن مرا ملاقات كرد و مرا خواند و فرمود: اى سلمان!! من به سرعت به سوى او شتافتم و گفتم: لبّيك! فرمود: مى دانى وصىّ موسى كه بود؟
گفتم: آرى، يوشع بن نون بود. فرمود: به چه سبب او- وصىّ موسى- بود؟
گفتم: براى آنكه در آن زمان او (يوشع) اعلم ايشان بود.
پيامبر فرمود: پس وصىّ من، و محلّ اسرار من و بهترين كسى كه بعد از خود باقى مى گذارم كسى كه وعده هاى مرا وفا مى كند و دين مرا ادا مى كند علىّ بن ابى طالب است.
📚نقش ائمه در احياي دين ؛ ج۲ ؛ ص۲۶۱
@maaref_dini
#اعتقادات
⛔️آیا خدا جسم و مکان دارد؟
📖 «محمد بن عثمان دارمی» از علمای اهل سنت ، در کتاب خودش «الردٌ علی الجهمیه» می گوید :
▪️اِنَّ للّه عرشا معلوما موصوفا فوق السماء السابعه ، تحمله الملائکه. وللّه فوق کما وصف نفسه بائن من خلقه.
👈«خداوند را عرش مشخص و معلومی ، بالای آسمان هفتم می باشد که ملائکه آن را حمل می کنند و خداوند بالای آن قرار دارد ، همانگونه که خودش را وصف کرده جدای از خلقش می باشد.»
و نیز می گوید :
▪️خداوند ملک و قدوس که از خلقش جدا زیست می کند ، چه سبب می شود که جا و مکان گزیند در اماکن کثیف و در شکم انسان ها و مرغان و حیوانات و اینکه در هر گوشه ای جزئی از ذاتش قرار گیرد.
⚠️ایشان بابی به نام «قرار داشتن پروردگار تبارک و تعالی بر فراز عرش و بالا بودن او در آسمان ها و جدا بودنش از خلق» در کتاب خودش آورده است.
📖 «ابن خزیمه» نیز در کتاب خود «التوحید» ، بابی به نام «قرار گرفتن خالق علیّ اعلای ما ، که هر کاری که مشیتش قرار گیرد انجام می دهد ، بر عرش خویش و بودنش بالای عرش و بالای هر چیز در بلندی» دارد.
📖 «محمدبن عثمان دارمی» و «ابن خزیمه» و دیگر دانشمندان اهل سنت درباره مدعای خود در مورد (عرش و کرسی خداوند) به چندین حدیث استدلال کرده اند.
😳 مانند :
رسول خدا با انگشت های خود قبّه ای تشکیل داد. سپس فرمود : عرش در بالای آسمان ها مانند این دست من است و عرش [در اثر سنگینی خدا که بر روی آن قرار دارد] مانند جهاز شتر می مانند که وقتی کسی سوار آن می شود صدای غژ غز می کند.
👌این روایت ها 🙄🙄 سبب شده که دانشمندان اهل سنت ، «عرش» و «کرسی» را در قرآن بمعنای یک جسم مادی تاویل کنند که خدا بالای آن قرار گرفته است.
✍ برای مطالعه ی بیشتر و مشاهده ی احادیث منابع اهل سنت در این زمینه به کتاب رجوع شود.👇👇
📚نقش ائمه در احیای دین ج ۲ص ۲۷۱
🔗برای پیگیری بیشتر : ( @Allameaskari )
📲 @Maaref_dini
#حدیث
▪️#پیامبر اکرم فرمودند :
قال اللَّه عزّ و جلّ من لم يبال من أيّ باب اكتسب الدّينار و الدّرهم لم ابال يوم القيامة من أيّ أبواب النّار أدخلته.
👈خداوند عزوجل مى فرمايد:
«هر كس كه باك ندارد از چه راهى دينار و درهم به چنگ آورد ، من [نيز] در روز قيامت باك ندارم كه وى را از چه درى وارد آتش سازم.»
📚جامع أحاديث الشيعة (للبروجردي) ؛ ج۲۲ ؛ ص۱۰۶
@maaref_dini
#تفسیر_آیات
📖 كَلَّا إِنَّهُمْ عَنْ رَبِّهِمْ يَوْمَئِذٍ لَمَحْجُوبُونَ.
راوى مى گويد : از #امام_رضا (ع) سؤال كردم از معناى قول خداوند : «كَلَّا إِنَّهُمْ عَنْ رَبِّهِمْ يَوْمَئِذٍ لَمَحْجُوبُونَ»
حضرت در جواب فرمود :
خداوند تبارك و تعالى توصيف نمى شود به داشتن مكانى كه در آن آنجا گرفته باشد و به اين خاطر از بندگانش در پس حجاب باشد. بلكه معنى آيه آن است كه : آنها از ثواب پروردگار، محجوب هستند [و به آن دسترسى ندارند].
@maaref_dini
#احکام_شرعی
👤آیا انجام تمرینهای ورزشی در مسجد محل یا خوابیدن در آن جایز است؟ این کارها در مسجدهای دیگر چه حکمی دارد؟
مسجد جاى ورزش و تمرين ورزشى نيست و از کارهايى که با شأن و منزلت مسجد منافات دارد، بايد پرهيز شود، و خوابيدن در مسجد هم مکروه است.
#معارف_دینی
📖 اجوبه استفتائات ، س۳۹۳ ، آیت الله خامنه ای
@maaref_dini
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 از کنار رنجهای رسول خدا ساده نگذریم!
◾️چطور مظلومیتهای امام حسین(ع) باید ذکر شود، اما مظلومیتهای پیامبر(ص) نباید ذکر بشود؟!
#تصویری
@Panahian_ir