eitaa logo
معارف الشیعه
3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
634 ویدیو
301 فایل
نگرشی بر مکتب معارف خراسان و معارف الهی در برابر افکار بشری و معارف یونانی کتابخانه مجازی "مکتب تفکیک" @k_maktabtafkik ارتباط با ما: حجت الاسلام طوغانی @Yanooor59 حجت الاسلام توحیدی @alhojjat14
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 خصائص الکاظمیه " سلام الله علیه " حدیث اول 🔽 اَلْعِدَّةُ عَنْ سَهْلٍ عَنِ اَلْجَامُورَانِيِّ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ : رَأَيْتُ أَبَا اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَعْمَلُ فِي أَرْضٍ لَهُ قَدِ اِسْتَنْقَعَتْ قَدَمَاهُ فِي اَلْعَرَقِ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَيْنَ اَلرِّجَالُ فَقَالَ يَا عَلِيُّ قَدْ عَمِلَ بِالْيَدِ مَنْ هُوَ خَيْرٌ مِنِّي فِي أَرْضِهِ وَ مِنْ أَبِي فَقُلْتُ وَ مَنْ هُوَ فَقَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ آبَائِي كُلُّهُمْ كَانُوا قَدْ عَمِلُوا بِأَيْدِيهِمْ وَ هُوَ مِنْ عَمَلِ اَلنَّبِيِّينَ وَ اَلْمُرْسَلِينَ وَ اَلْأَوْصِيَاءِ وَ اَلصَّالِحِينَ . على بن ابى حمزه از پدر خود نقل كرده گفت:حضرت موسى بن جعفر عليه السّلام را ديدم در زمين خود مشغول كار بود و پاهايش در عرق فرو رفته بود عرض كردم:آقا كارگرها كجا هستند فرمود:على!با دست خود كسانى كار كرده‌اند كه از من و پدرم بهتر بوده‌اند،عرضكردم:كيانند آنها. فرمود:پيغمبر اكرم و امير المؤمنين عليهما السّلام اجداد من همه با دست خود كار ميكردند،كار كردن شيوه پيامبران و مرسلين و اوصياء و صالحين است. 📚بحار الأنوار جلد ۴۸ , صفحه ۱۱۵ 💐💐 کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 خصائص الکاظمیه " سلام الله علیه " حدیث دوم 🔽 و الکاظمین الغیظ و العافین عن الناس ... ابن اثير مى‏گويد: کانَ [مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ علیهماالسلام] یُلَقَّبُ بَألکاظِمِ، لِأَنَّهُ کانَ یُحْسِنُ إِلى مَنْ یُسیى‏ءُ إِلَیْهِ کان هذا عادَتَهُ أَبَدا. امام موسى بن جعفر علیهماالسلام بدان جهت کاظم (فرو برنده غضب) نام گرفت، که همواره به کسانى که به او بدى مى‏نمودند، نیکى مى‏نمود، این سیره و عادت همیشگى وى بود. 📚 کامل ابن اثير ج۶ ص۱۶۴ 💐💐 کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
شفاعت موسی بن جعفر علیه‌السلام-@sheykh_javad.mp3
1.77M
🌹شفاعت سلام الله علیه 💠ان الله عزوجل غضب علی الشیعةِ فَخَيَّرَنِی نَفْسِی أَوْ هُمْ فَوَقَيْتُهُمْ وَ‌اللَّهِ بِنَفْسِی؛ کافی ج۱ص۲۶۰ مرحوم‌آیت‌الله‌ " قدس سره " 💐 کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 روز شب را خلاف مردم بگذرانید.... ▫️امام کاظم سلام الله علیه : إِنِّي لَأَقُولُ لَكَ قَوْلًا قَدْ كَانَتْ آبَائِي ع تَقُولُهُ لَوْ كَانَ فِيكُمْ عِدَّةُ أَهْلِ بَدْرٍ لَقَامَ قَائِمُنَا . ... قَدْ شَمَّرُوا فَاحْتَذَوْا بِحَذْوِنَا وَ عَمِلُوا بِأَمْرِنَا-... يُصْبِحُونَ فِي غَيْرِ مَا النَّاسُ فِيهِ وَ يُمْسُونَ فِي غَيْرِ مَا النَّاسُ فِيهِ يَجْأَرُونَ إِلَى اللَّهِ فِي إِصْلَاحِ الْأُمَّةِ بِنَا ... 💬 "من چيزى به تو مى گويم كه پدرانم آن را مى گفتند، اگر در بين شما به تعداد افراد جنگ بدر (313 یار واقعی) وجود داشت قائم ما قيام می کرد... (شیعیان واقعی ما) دامن همّت بالا زده و پا در جاى پاى ما مى گذارند و به فرمان ما عمل مى كنند... شب را بر خلاف معمول مردم به صبح مى رسانند، و همچنین روز را به خلاف معمول مردم به شب مى رسانند، و مدام با راز و نياز از خداوند می خواهند امّت به دست ما اصلاح شود (و برای ظهور استغاثه می کنند)." 📚مشکات الانوار ص64 💐💐 کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
تاملی بر شخصیت قسمت دهم 🔽 ⭕️ تحریف حدیث شریف ثقلین از جمله مواردی که با استناد به آن، می توان سنی بودن ابن عربی و بلکه چیزی غلیظ تر از آن را ـ که برخی مدعی تشیع او هستند ـ نشان داد، تحریف حدیث ثقلین توسط وی است که شیعه و سنی آن را به طور نقل کرده اند... 💢 متن این روایت چنین است: «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی اهل بیتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابداً ولن یفترقا حتی یردا علیّ الحوض» “همانا من در میان شما پس از خود، دو بار سنگین را به امانت می‌گذارم: کتاب خدا و عترت و اهل بیتم. تا زمانی که به این دو تمسک بجویید، گمراه نخواهید شد. این دو از هم جدا نمی‌شوند تا زمانی که در حوض کوثر بر من وارد شوند”. در حالی که این حدیث را بسیاری از منابع روایی اهل سنت نیز نقل کرده اند. از جمله برجسته ترین آنها ، و است که روایت را با همین الفاظ ذکر نموده و همچنین مسلم با کمی تفاوت آن را در صحیح خود آورده است و… 🛑 اما ابن عربی حدیث را در کتاب چنین می آورد: «من بعد از خودم برای شما چیزی گذاشتم که اگر به آن تمسک کنید هرگز گمراه نشوید و آن کتاب خداست. شما در باره  این سفارش من (از سوی خداوند) مورد سئوال قرار خواهید گرفت، پس چه می گویید؟ گفتند: شهادت می دهیم که تو آن را به ما رسانده و ابلاغ کرده ای» 📚الفتوحات المکیّه، ابن عربی، بیروت، دار احیاء التراث العربى، ۱۹۹۴م‏، ج ۱۰، ص ۲۱۵ ⁉️پس اهل بیت علیهم سلام الله در حدیث ثقلین کجا هستند؟! این که شد همان حرف متخلف ثانی که می گفت ( حسبنا کتاب الله .... ) آنان که پای خود را در یک کفش نموده اند که ابن عربی کرده است اینجا رسوا می شوند که ابن عربی حدیثی را منکر است که اهل سنت نیز منکر نبوده اند و نیستند اما سوال اینجاست که اگر تقیه است چرا کاسه داغ تر از آتش شده و از اهل سنت نیز فراتر رفته است .... ⚫️ اتمام حجت می کنیم که قیامت عذری نداشته باشید ... ....... کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 🔹قسمت ششم 🔽 🔸: ان العقول المفارقه خارجه عن الحکم بالحدوث! نیستند(قدیم اند) 📚 اسفار ج ۵ص۲۰۶تا ۲۴۸ 🔸علامه رضوان الله علیه: کل هذه المذاهب باطله لان کل ما سوی الله ممکن و کل ممکن تمامی این مذاب (مذاهب در مورد ازلیت و قدیم بودن موجودات) باطل است ،چون تمام ما سوی الله ممکن الوجود است و هر ممکن الوجودی است. 📚کشف المراد ص۵۷ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
035-tanbihat.mp3
5.93M
#معارف_وحیانی #تدریس کتاب شریف #تنبیهات_حول_المبدا_والمعاد توسط عالم ربانی حضرت آیت الله حاج #شیخ_مهدی_مروارید حفظه الله تعالی {جلسه سی و پنجم } #تدریس_تنبیهات ⭐️عرفان صحیح معصومین علیهم السلام و معارف حقیقی را در اینجا ببینید ↙️ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
011-osol-toohidi.mp3
2.04M
#معارف_وحیانی 🔴 #تبیین_اصول_توحیدی از منظر قرآن و روایات 🔹 توسط عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت علامه آیت الله حاج #سید_جعفر_سیدان ادام الله ظله الوارف 🔸(جلسه یازدهم) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 آیا رسیدن به (سلام الله علیهم اجمعین ) ممکن است ⁉️ قسمت دوم 🔽 💥المحدّث الکبیر الشیخ الحرّ العامِلي(رحمه اللّه): 🔺القول بأن تحصيل العصمة أمر ممكن كسبي واقع،قول واضح الفساد ظاهر البطلان،و من المعلوم إختصاصها بأهلها و جواز الخطأ بل وقوعه من غيرهم! 🔸 محدث بزرگ شیعه مرحوم : اعتقاد به اینکه مقام عصمت اکتسابی است و ممکن الوصول برای همه! امری واضح الفساد و ظاهر البطلان است. و معلوم است که عصمت اختصاص به اهلش دارد(اهل بیت) و دیگران (سایر مردم) دارای اشتباه و خطا هستند. 📚رسالة الإثنی عشریة فی الردّ علی الصوفیة؛ص۸۲ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 چهار روز بعد از ! ۴ روز پس از عید الهی خم در روز جمعه ۲۲ ذی الحجة سال ۱۰ ھ۔ق ، ۵ فروردین سال ۱۱ ھ۔ش ، ۲۲ مارس سال ۶۳۲ میلادی ، در شب قبل و یا در آغازین ساعات بامداد این روز ، بار دیگر خداوند به لطف بیکرانش ، جان رسول خویش را از گزند منافقان حفظ می کند تا صِدق این آیه بر دوست و دشمن روشن گردد وَاللّهُ يَعصِمُكَ مِنَ النّاسِ . و خداوند تو را از شر مردمان حفظ می کند . ( مائده/۶۷ ) در مسیر حرکت ، بین " جُحفه " و " أبْواء " ، منافقان با استفاده از تاریکی شب ، نقشه قتل صلّی الله علیه و آله را در سر می‌پرورانند ، آنان تصمیم دارند در یکی از گردنه های مسیر ، در جایی به نام " أرشی " ، کمین کرده و سنگ های بزرگی را به طرف شتر حضرت - که در جلوی کاروان در حرکت است - رها کنند تا بِرَمَد و از کوه پرت شود و آنان نیز با استفاده از تاریکی شب به میان جمعیت برگردند . خداوند متعال ، خویش را از توطئه آگاه می‌سازد . حُذَيفة بن يَمان و عمّار یاسر ، را در این مسیر همراهی می‌کردند ، یکی افسار شتر را در دست دارد و دیگری از پشت سر شتر را راهنمایی می‌کند ، همین که شتر به گردنه کوه أرشی می‌رسد و می‌خواهد به سمت پایین ، راه خویش را پی گیرد منافقان سنگ های بزرگ را از بالای کوه رها می‌کنند ، پیامبر با یک اشاره به شتر فرمان توقف می‌دهند ، با توقّف شتر ، سنگ ها بدون آسیب رساندن به شتر یا ترساندنش به سمت پایین کوه می‌غلطد و حضرت سالم می‌مانند . منافقان که این توطئه را نقش بر آب می‌بینند ، هر یک به سویی فرار می‌کنند تا پس از عبور قافله بر سر شترهای خود روند و به کاروان ملحق شوند . صلّی الله علیه و آله ، برای اینکه آیندگان این منافقان را بشناسند ، اشاره ای فرمودند ، ناگهان نوری می تابد و فضا را برای لحظاتی روشن می‌سازد ، و بدین ترتیب حُذَیفة و عمّار ، چهره منافقان را شناسایی می‌کنند . نام ۱۴ عامل این ترور نافرجام به نقل شاهد این ماجرا " حُذَیفة " در تاریخ به یادگار مانده است : ابوبکر ، عمر ، عثمان ، طلحه ، عبدالرحمن بن عوف ، سعد بن أبی وقاص ، أبوعبیدة جرّاح ، معاویة بن أبی سفیان ، عمرو بن عاص ، أبو موسی أشعری ، مغیرة بن شعبه ، أوس بن الحدثان ، أبو هریرة ، أبو طلحة أنصاری . 📚رجوع كنيد به المحلّی ، ابن حزم ج۸ ص۲۱۴ از مدارک عامّه 📚و بحارالانوار ج ۲۸ ص۱۰۰ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 نقش فلسفه در تضعیف جایگاه اهل البیت سلام الله علیهم! با یک مطالعه ی سطحی به آسانی میتوان دریافت که خلفای جور و غاصبان خلافت در طول تاریخ علاوه بر تمامی ظلمها، دو کار اساسی بر علیه وجود مقدس ایمه ی معصومین سلام الله علیهم انجام داده اند: 🔸 اول:عصب خلافت ظاهری و سپردن حکومت به شورای سقیفه و خارج کردن اهل البیت از حکومت ظاهری دنیا و خلافت رسول الله صلی الله علیه و آله 🔸دوم:غصب مرجعیت علمی اهل البیت که عمده ی این کار در زمان عباسیان لعنهم الله اتفاق افتاد، خلفای عباسی برای اینکه مردم را از درب خانه ی اهل البیت دور کنند متوسل به ی یونان شدند وکتب ی یونانی را با هزینه های هنگفت ترجمه کردند تا مردم را مشغول به نوشخوارهای یونانی کنند و تا به امروز عده ی زیادی سرگرم همین کارند! 🔸 کار را بجایی رساندند که بجای نگاه علمی به روایات فقط نگاه قداستی به روایات ماند و قران و حدیث را فقط برای گریه و حاجت و شب قدر میخواهند نه برای کسب علوم و معارف.... 🔸 این چنین شد که مسلمین عقب ماندند و حتی در امور ضروری خودشان مانند گدای اجانب شدند 🔸 باری با وجود روایات و فرمایشات معصومین ما همه چیز داریم :از و گرفته تا شناسی اما چه کنیم که غرب زده ها در هیچ زمینه ای اجازه ی رشد به نمیدهند. 🔸 وقتی بدیهیاتی مانند و و مابقی اعتقادات را انکار کردند و مسلمان ساده لوح کوتاه آمد دیگر معلوم است با علومی مانند چگونه برخورد میکنند. 🔸 الاسلام بدء غریبا و سیعود غریبا.... کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
💢برخی از کتب که ماجرای مباهله را نقل کرده اند: 1- صحیح مسلم، مسلم نیشابوری(متوفای 261ق)، ص 1042، ح 32 (کتاب الفضائل باب فضائل علی بن ابی‌طالب). 2- الجامع الصحیح (سنن ترمذی)، ابو عیسی محمد بن عیسی ترمذی(209ـ297ق)، ج 5، ص 225، ح 2999. 3- اسباب النزول، واحدی نیشابوری (متوفای 468ق)، ص 90ـ91. 4- المستدرک علی الصحیحین، حاکم نیشابوری (متوفای 405ق)، ج 3، ص 150. 5- جامع البیان عن تأویل آی القرآن، محمد بن جریر طبری (متوفای 310ق) ج 3، ص 300ـ301، جزء 3. 6- تفسیر القرآن العظیم، ابن ابی حاتم (متوفای 327ق)، ج 2، ص 667ـ668، احادیث 3616ـ3619. 7- تفسیر القرآن العظیم، ابن کثیر دمشقی (متوفای 774ق)، ج 1، ص 379. 8- الدر المنثور فی التفسیر المأثور، جلال الدین سیوطی(متوفای 911ق)، ج 2، ص 231ـ233. 9- تفسیر الکشاف، جارالله زمخشری (متوفای 538ق)، ج 1، ص 368ـ370. 10- الجامع الاحکام القرآن، قرطبی (متوفای 671ق)، ج 3، ص 104( چاپ مصر، 1936م). 11- تفسیر السمرقندی، نصربن محمد سمرقندی (متوفای 375ق)، ج 1، ص 274ـ275. 12- تفسیر الفخر الرازی، فخر رازی ( 544ـ604ق)، ج 8، ص 88ـ89. 13- تفسیر البیضاوی، عبدالله بن عمربیضاوی (متوفای 791ق)، ج 1، ص 163. 14- المسند، احمد بن حنبل، ج 1، ص 185، چاپ مصر. 15- دلائل النبوه، حافظ ابونعیم اصفهانی، ص 297. 16- جامع الاصول، ابن اثیر، ج 9، ص 470، السنه المحمدیه، مصر. 17- تذکره الخواص، ابن جوزی، ص 17. 18- تفسیر روح المعانی، آلوسی، ج 3، ص 167، منیریه، مصر. 19- تفسیر الجواهر، شیخ طنطاوی، ج 2، ص 120، چاپ مصر. 20- الاصابه، احمد بن حجرعسقلانی، ج 2، ص 503، چاپ مصر. 21- تفسیر العیاشی، ابونصر محمد بن مسعود بن عیاش سمرقندی، ج 1، ص 175ـ177، احادیث 54، 57 ،58 و 59. 22- تفسیر فرات الکوفی، ص 85ـ90، ح 61. 🔴شایان ذکر است که در کتاب حدوداً شصت نفر از بزرگان (مفسران، محدثان و…) اهل سنت را نام می‌برد که به اختصاص آیه مباهله به اهل‌بیت صلوات الله علیهم اجمعین تصریح نموده‌اند. کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
قال امیرالمومنین سلام الله علیه: ... لما نزلت هذه الایه «قل تعالوا ندع ابنائنا و ابنائکم...» اخذ بید علی و فاطمه و ابنیهما(علیهم صلوات الله)، فقال رجل من النصاری(الیهود): لاتفعلوا فتحیبکم عنت...؛ امیرالمومنین سلام الله علیه فرمود:... هنگامی که آیه مباهله نازل شد، پیامبر دست علی، فاطمه و دو پسر او(علیهم صلوات الله) را گرفت و برای مباهله آمد. که در این هنگام مردی از مسیحیان (و یا مردی از یهود) گفت: (با این‌ها مباهله) نکنید که به مشقت گرفتار می‌شوید. 📚 العیاشی، تفسیر العیاشی، ج 1، ص 177، ح 58 کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
base.apk
15.12M
⭐️ نرم افزار رسائل ۲ . 🔻رساله عملیه حضرات آیات : خمینی ، خامنه ای ، سیستانی ، صافی گلپایگانی ، نوری همدانی ، علوی گرگانی ، مظاهری ، فاضل لنکرانی ، سبحانی ، بهجت و مکارم شیرازی . 🔹به همراه امکان جستجو در فتاوا . کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔶 ( حفظه الله تعالی ) : “مرحوم حاج پس از تبعید امام(خمینی)، عکس ایشان را در حجره‌اش، در بالای سر خود نصب کرده بود. برخی به اعتراض ایشان گفته بودند: آقا اولا این کار بچه طلبه‌هاست و در شأن شما نیست، ثانیاً شما که با ایشان اختلاف مشرب دارید، چرا یک چنین کاری می‌کنید؟ ایشان در جواب فرموده بودند: اگر شاه موفق شود، نه اثری از اسلام من می‌ماند و نه اسلام او...” . 🔶یکی از شاگردان آیت الله شیخ مجتبی قزوینی(ره) می‌نویسد: در یکی از سفرهای تبلیغی‌ام با ایشان (حاج شیخ مجتبی قزوینی) به مشورت پرداختم؛ عرض کردم: از گویندگان تعهد می‌گیرند که نام خمینی را نبرید و به اسرائیل بد نگویید. اگر خواستند از من تعهد بگیرند، چه کنم؟ ایشان با قاطعیت و صراحت فرمودند: «امروز خمینی، برای دین قیام کرده است و ترویج از خمینی، ترویج از دین است. اگر خواستند تعهد بگیرند که در منبر نام ایشان را نبرید، تعهد ندهید و منبر را ترک کنید و برگردید!». . 🔻بنقل از کانال سیره علماء کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
▫️به مناسبت (24 ذی الحجه)؛ آمده بودند پیش بزرگانشان، برای چاره جوئی. مسیحی بودند و اهل نجران، پیامبر(صلی الله علیه و آله) مخیرشان کرده بود بین سه راه: اسلام ، جزیه دادن و یا جنگیدن. بعد از چهار روز بحث و گفتگو تصمیم گرفتند که به صحیفه ی حضرت آدم رجوع کنند. صحیفه را که گشودند همه ی وجودشان از مطلبی که خواندند غرق حیرت شد؛ بخش دوم آیات کتاب، برایشان از وقتی می گفت که خدا همه ی فرزندان آدم را به او نشان داد، همان وقت آدم از میان نسلش انوار درخشان اهلبیت علیهم السلام را دید. در میان اهلبیت مردی بود که وجودش مثل ستاره ی صبح می درخشید. خدا به آدم فرمود: "با این بنده ی سعادتمندم، روزی زمین را از عدالت و مهربانی پر خواهم کرد." 📚اقبال الاعمال، جلد1، ص507. کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
تاملی بر شخصیت قسمت یازدهم 🔽 ⭕️ طینت پیامبر و ابوبکر واحد است ... در جایی چنین می گوید : …. نودی ع فی لیله إسراءه فی استیحاشه بلغه أبی بکر فآنس بصوت أبی بکر خلق رسول الله صلى الله علیه وسلم وأبو بکر من طینه واحده فسبق محمد صلى الله علیه وسلم …… ( در شب اسرا پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) به هنگام هراس ،با صدای ابی بکر با وی سخن گفته شد و پیامبر با صدای ابی بکر آرامش گرفت . پیامبر و ابی بکر از طینت و خاک یکسان آفریده شدند و پیامبر سابق بر ابی بکر شد . …. ) 📚 – ابن عربی – ج ۱ – ص ۸۴   🔵و این در حالی است که در روایات آمده است : کنت انا وعلی نورا بین یدی الله قبل ان یخلق الله ادم بأربعه عشر الف عام ، فلما خلق الله آدم قسم ذلک النور جزءین رکبا فی ادم فجزء أنا وجزء علی بن أبی طالب ، فنور الحق معنا نازل حیثما نزلنا . 📚 المسترشد – محمد بن جریر الطبری ( الشیعی) – ص ۶۳۰ ” کنت أنا وعلی بن أبی طالب بین یدی الله عز وجل قبل أن یخلق آدم بأربعه آلاف عام ، فلما خلق آدم قسم ذلک النور جزءین ، فجزء أنا وجزء علی “ 📚نفحات الأزهار – السید علی المیلانی – ج ۵ – ص ۷ 👈 برای دیدن مدارک راجع به این روایت می توانید به مجلد ۵ از کتاب قیّم ” ” مراجعه نمایید.   🔴 شما را بخدا انسان چه بگوید در نقد چنین حرف های کودکانه ای که ارزش خواندن هم ندارد چه برسد به جواب دادن . خدا نگذرد از کسانی که اوضاع دین را به جایی رسانده اند که ما الان بجای آنکه بنشینیم و فقط از فضائل ائمه هدی " سلام الله علیهم اجمعین " بگوییم مجبوریم افراد بی ارزشی همچون را نقد کرده و بگوییم : ای مردم بخدا قسم ابن عربی است نه اما کجاست گوش شنوا.... کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
💐💐 آیت الله ( حفظه الله تعالی ) : «سوره‌ «هَلْ أَتى» سورهٔ سقايت و شفاعت حضرت امير و حضرت زهرا سلام الله علیهما است. بحث اطعامِ مسکين و يتيم و اسير است. همه ما، هم مسکينیم، هم يتيمیم، و هم اسيریم. اگر کسی به اينها توجه نکند، به آن اطعام نمی‌رسد؛ «وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ مِسْكيناً وَ يَتيماً وَ أَسيراً». طعام هم که فقط اين خوردنی‌ها نيست. «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى طَعامِهِ»: قال علمُه الذی يأخذه عمن يأخذه». [طعام در اینجا] حقايق و معارف است. حتی درباره بهشت متقین هم اگر از شراب‌های طهور بهشتی می‌خورند، اين تعبير هست‌ که: «مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ فيها أَنْهارٌ مِنْ ماءٍ غَيْرِ آسِنٍ وَ أَنْهارٌ مِنْ لَبَنٍ لَمْ يَتَغَيَّرْ طَعْمُهُ وَ أَنْهارٌ مِنْ خَمْرٍ لَذَّةٍ لِلشَّارِبينَ وَ أَنْهارٌ مِنْ عَسَلٍ مُصَفًّى»؛ فرمود‌: «فإنّه علمُهم يتلذَّذُ منه شيعتُهم». البته ظاهرش خمر یا نهر است منتها فرمود‌: «فإنه علمُهم يتلذذ منه شيعتهم». باطنِ اين خمر، معرفت است...». ⭐️عرفان صحیح معصومین علیهم السلام و معارف حقیقی را در اینجا ببینید ↙️ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 علت هجرت میرزا به مشهد سال ورود به مشهد را حدود ۱۳۴۰قمری ثبت کرده اند. یعنی در حدود سال ۱۳۰۰شمسی. میرزا شهر مشهد را به توصیه ی استادش مرحوم آیت الله العظمی برای اقامت برگزید. گذشته از آن اقامت برخی از خویشاوندان میرزا در مشهد زندگی در آنجا را برای او آسان تر میکرد. 📚احیاگر حوزه خراسان ص۲۲۸ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 درس خصوصی اصول فقه 🔴عظمت علمی مرحوم میرزا 🔸 در ابتدای سکونت در مشهد درسی خصوصی داشت که در منزلش برگزار میشد. 🔸وی در آن جلسات آنچه را که از مبانی اصولی حاصل کرده بود درس میداد. 🔸یکی از کسانی که در درس خصوصی میرزا شرکت میکرد، مرحوم آیت الله العظمی بود که بعد از رحلت آیت الله العظمی حاج یکی از بزرگترین مراجع تقلید زمان گشت که زعامت حوزه های علمیه را به همراه آیات عظام و بر عهده داشتند. 📚احیاگر حوزه خراسان ص۲۲۹ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 نامه ی آیت الله العظمی به مرحوم آیت الله العظمی : بسمه تعالی به عرض عالی میرساند:درچندی قبل حضرت مستطاب،آقای آقا میرزا علی اکبر نوقانی دام فضله از مشهد مقدس،نوشته بودند که کسالتی عارض آن وجود محترم شده و به طهران مسافرت فرموده اید. امیدوارم کسالت ، باشد و تا به حال ،رفع شده. کسالت جناب عالی موجب کسالت همه ی دوستان شما بلکه عموم اهل علم است. امید است به برکات وجود حضرت ولی عصر به زودی زود رفع شود و ارض اقدس به وجود جناب عالی مزین گردد و سالهای سال اهل علم و غیرهم از محضر شریف استفاده نمایند و همه گونه بهره ببرند. فانه مجیب الدعوات. و ان شا الله در مظان استجابت دعا،در نظر جناب عالی باشم. والسلام علیکم ورحمت الله و برکاته سید صدر الدین صدر. 📚احیاگر حوزه خراسان کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
036-tanbihat.mp3
6.79M
#معارف_وحیانی #تدریس کتاب شریف #تنبیهات_حول_المبدا_والمعاد توسط عالم ربانی حضرت آیت الله حاج #شیخ_مهدی_مروارید حفظه الله تعالی {جلسه سی و ششم } #تدریس_تنبیهات ⭐️عرفان صحیح معصومین علیهم السلام و معارف حقیقی را در اینجا ببینید ↙️ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
011-osol-toohidi.mp3
2.04M
#معارف_وحیانی 🔴 #تبیین_اصول_توحیدی از منظر قرآن و روایات 🔹 توسط عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت علامه آیت الله حاج #سید_جعفر_سیدان ادام الله ظله الوارف 🔸(جلسه دوازدهم) کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 فضیلت سوره مبارکه عن رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم انه قال: لو ان فاتحة الکتاب وضعت فی کفة المیزان و وضع القرآن فی کفة ارجحت فاتحة الکتاب سبع مرات. در روایتی رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم آمده است: اگر سوره حمد را در یک کفهٔ میزان و باقی سوره های قرآن را در کفهٔ دیگر قرار دهند، سوره «حمد» هفت برابر سنگین تر است. 📚مستدرک الوسائل ج۴ ص۳۳۰ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 خواص سوره مبارکه قال الصادق " سلام الله علیه " : من نالته علة، فلیقرأ الحمد فی جیبه سبع مرت فان ذهبت ، و الا فلیقرأها سبعین مرة و أنا الضامن له العافیة. امام صادق " سلام الله علیه " فرمودند: کسی که مرضی به او برسد سوره حمد را در گریبانش هفت مرتبه بخواند پس اگر مرض از بین رفت چه بهتر،  و گرنه هفتادبار بخواند و من ضمانت می کنم که سلامتی یابد. 📚تفسیرالبرهان ج۱ ص۱۰۷ کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa