eitaa logo
معارف اسلامی مسجد چهارده معصوم علیهم السلام
55 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
3.1هزار ویدیو
175 فایل
هدف از ساخت کانال تقویت معارف دینی اخلاقی سیاسی و شرعی است
مشاهده در ایتا
دانلود
سؤال: شما آینده این جانب را چگونه می‌بینید؟ ✅حضرت آیت‌الله بهجت: 🔰 «باسمه‌تعالی» آینده میزان نیست، عاقبت میزان است، اگر در ابتدا (دنیا) بندگی نماید به ترک معصیتِ معبود در اعتقاد و عمل، در عاقبت از مقربان است. 📚به‌ سوی محبوب، ص۸۷ 🔴 کانال سلوک عارفانه⇩⇩⇩ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2768175511C5d5d08b441
▪️آیت الله قاضی طباطبایی رحمه‌الله : ‏لقمه حرام انسان را دشمنِ دین می‌کند همانطور که ٣٠ هزار حرام خوار در روز عاشورا با امام حسین علیه السلام دشمنی کردند. لقمه شبهه ناک هم انسان را شبهه افکن در دین می‌کند. @seyr_solouk
6.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 صحبت های مهم حجت‌الاسلام استاد عالی در مورد شرکت در انتخابات با تمام قوا 👈 ... 🖌 طلبه‌ پاسخگو = داناتر شدن
9.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴ایـن فیلـــم رو هـم اونایی ببینن که میگن دشمنی اسرائیل با ایران از سال ۵۷ و بعد از انقلاب شروع شده و جمهوری اسلامی دشمن تراشی میکنه... درایتا👇 عضوکانال شوید🔻 @nabarde_revayatha
🍃🌸‍↶انـواع ذکـ📿ـرهـا↷🌸‍🍃 1- رفع هر گرفتاری در هر روز 124 مرتبه «یاصَمَد» 2- زبان بند دشمن زياد گفتن «الصمَد» 3- زیادی علم و دانش 67 مرتبه «یامحُيط» 4- برای محبت  46 مرتبه «یاوَلی» 5- برای رفع مشكلات مهم 156 مرتبه «یاقَيوم» 6- برای جلوگیری از مشكلات بعد از هر نماز واجب 19 مرتبه «یاحَیُّ یاقَيّوم » 7- برای لطف و عنايت خداوند بعد از هر نماز 100 مرتبه اسم «الرحمن» 8- برای برآوردن تمام حوائج دنيا و آخرت بسیار بگوید ذكر «رَحيم» 9- برای رفع هر مشكل، روزی 100 مرتبه ذكر «الله» و برای شفاء هر مریضی كه دكتر جواب كرده باشد 100 آيه از قرآن بخواند سپس 7 مرتبه «یاالله» 10- برای ادای دین و قرض و جلوگیری از فقر 110 مرتبه «یاعَلی» 11- برای رفع بیماری وسواس دست را روی سینه كشیده و بگوید: « بِسم الله وَ بِالله مُحَمد رَسول الله لا حَولَ وَلا قُوَه اِلا بِالله اَلعَلی العَظيم اٌمحِ عَنی ما أجِد» اين عمل را 3 بار تكرار كند 12- برای نجات فوری از قرض سنگين 1002 مرتبه «سُبحانَ الله وَ بِحَمدِه سُبحانَ الله العَظيم» 13- برای آرامش و بردباری و صبر در برابر مشكلات و گرفتاری‌ها در هر روز 88 مرتبه  «یاحَليم» 14- برای استجابت دعا قبل از اذن صبح يا بعد از نافله صبح (بعد از اذان) 180 مرتبه «یاسَميع» 15- برای رفع لغوگوئی و فحاشی در هر روز 62 مرتبه ذكر «ياحَميد» 16- برای رسیدن به نتيجه بهتر و سريعتر در كارها تا 10 جمعه متوالی بعد از نافله صبح تا قبل از ظهر 302 مرتبه ذكر «يابَصير» 17- برای پیدا شدن گمشده زياد خواندن ذكر «ياحَكيم» 18- برای جلوگیری از فقر و بهبود وضعیت مالی در هر روز 100 مرتبه «یاغَنی» 19- برای وسعت رزق، برای وسعت پيدا كردن علم و برای رفع خوف و ترس در هر روز 137 مرتبه ذكر «یاواسِع» 20- برای نجات از وسوسه شيطان و ترس از جن هر روز بعد از نماز صبح 30 مرتبه ذكر «اَلتَواب» 21- برای طولانی شدن عمر تا ظهور حضرت مهدی عج در هر شبانه روز 151 مرتبه ذكر «یاقائِم» 22- برای نظم پیدا كردن در كارها روزی 80 مرتبه ذكر «یاحَبيب» 23- برای بخشیده شدن گناهان زياد خواندن ذكر «اَلَعفو» 24- برای رهائی از وسواس و توفيق يافتن توبه مداومت در گفتن ذكر «اَلَعفو» زياد سفارش شده است 25- جهت توانگری و دوام ملك و مالك شدن و غيره زياد «یامالك» بگويد 26- برای حوائج دنيا و آخرت روز جمعه پيش از طلوع آفتاب 1000 مرتبه «یامالك» بگوید 27- برای مهربانی و محبت دل شخصی بسوی خود در هر روز 10 مرتبه «یارئوف» 28- برای مهربانی دیگران به خویش در روز جمعه بعد از نماز صبح 200 مرتبه «یارئوف» 29- برای رفع دشواری‌ها در هر روز 312 مرتبه «یاقريب» و يا حداقل 30 مرتبه 30- ذكر صلوات زياد بگويد بعد از نماز صبح و ظهر 100 مرتبه هر كس هر روز و هر شب صلوات فرستد شفاعت حضرت محمد ﷺ بر او واجب می‌شود اگر چه گناهان بزرگ داشته باشد. زياد صلوات فرستادن نوری است در قبر نوری بر پل صراط و نوری است در بهشت 🍃⚘اَلّلهُـمَّ صَـلِّ عَلـی مُحَمَّــ♡ــد⚘🍃                   وَ آل مُحَــ♡ــمَّد                 وَ عَجِّـــلْ فَـرَجَهُــــم 📗گنـج‌های معنـوی   » @shamimrezvan ღگشا👆👆
«گذرِ عمر!» --------------- حیف، این عمر گذر کرد،چو یک باد و من غافلانه، پی این باد، دویدم،سر و تن! نه به مقصود رسیدم، نه کمالی حاصل «خسر الدین ودنیا» شده با کوه محن! د.صادقی/
۱۷. لِکُلِّ شَیءٍ دَلِیلٌ وَ دَلیلُ العَاقِل التَّفَکُّر، وَ دَلیلُ التَّفکُّرِ الصُمت برای هر چیزی دلیلی باید، و دلیل خردمند تفکر است، و دلیل تفکر خاموشی. تحف العقول، ص ۴۰۶   ۱۸. طوبی لِلمُصلِحینَ بَینَ النّاسِ، اُولئِکَ هُمُ المُقَرَّبونَ یَومَ القیامَةِ خوشا به حال اصلاح‌کنندگان بین مردم، که آنان همان مقرّبان روز قیامت‌اند. تحف العقول، ص ۳۹۳   ۱۹. إنَّ العاقِلَ لایَکذِبُ و إن کانَ فیهِ هَواهُ خردمند دروغ نمی‌گوید، اگرچه میل او در آن باشد. تحف العقول، ص ۳۹۱   ۲۰. اللّهَ جَلَّ وعَزَّ یُبغِضُ العَبدَ النَّوّامَ الفارِغَ خداوند عزّوجلّ، بنده خواب آلوده بیکار را دشمن دارد. الکافی، ج ۵، ص ۸۴، ح ۲   ۲۱. مُجَالِسَه أَهلِ الدِّینِ شَرَفُ الدَّنیَا وَ الاخِرَه همنشینی با اهل دین، شرف دنیا و آخرت است. تحف العقول، ص ۴۲۰   ۲۲. مُشاوَرَةُ العاقِلِ النّاصِحِ یُمنٌ وَ بَرَکَةٌ وَ رُشدٌ وَ تَوفیقٌ مِنَ اللّه مشورت با عاقلِ خیرخواه، خجستگی، برکت، رشد و توفیقی از سوی خداست. تحف العقول، ص ۳۹۸   ۲۳. دَعوَةِ الصائِمِ تَستَجابُ عِندَ اِفطارِه دعای شخص روزه‌دار هنگام افطار مستجاب می‌شود. بحار الانوار، ج ۹۲، ص ۲۵۵، ح ۳۳   ۲۴. الغَضَبُ مِفتَاحُ الشَّر خشم کلید هر بدی است. تحف العقول، ص ۴۱۶   ۲۵. لِکُلِّ شَیءٍ زَکاهٌ، وَ زَکاة الجَسَدِ صِیامُ النَّوافِل برای هر چیزی زکاتی است، و زکات تن روزه‌های مستحبی است. تحف العقول، ص ۴۲۵   ۲۶. التَّدبِیرُ نِصفُ العیشِ تدبیر نیمی از زندگی است. تحف العقول، ص ۴۲۵   ۲۷. مَن وَلَههُ الفَقرُأبطَرهُ الغِنی آن که نَداری حیرانش کند، توانگری سرمستش می کند. بحارالانوار، ج۷۴، ص۱۹۸   ۲۸. مَن رَأی أخاهُ عَلَی أمرٍ یُکرِهُهُ فَلَم یَرِدهُ عنهُ وَ هُو یقدِر عَلَیهِ، فَقَد خَانَه هر که برادرش را در کاری ناپسند ببیند و بتواند او را از آن باز دارد و چنین نکند، به او خیانت کرده است. الامالی صدوق، ص۳۴۳   ۲۹. اَفضَلُ ما یَتَقَرَّبُ به العَبدُ اِلی اللهِ بَعدِ المَعرِفَةِ به، الصَلوةُ بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می‌کند، نماز است. تحف العقول، ص ۴۵۵   ۳۰. إنَّ أعظَمَ النّاسِ قَدَراً الَّذِی لایَرَی الدُّنیا لِنَفسِه خَطَرا، اما إنَّ أبدانَکُم لَیس لَها ثَمَنٌ إلّا الجَّنه، فَلا تَبِیعُوها بِغِیرِها به راستی که با ارزش‌ترین مردم کسی است که دنیا را برای خود مقامی نداند، بدانید بهای تن شما مردم، جز بهشت نیست، آن را جز بدان مفروشید. تحف‌العقول، ص‌۴۱۰   ۳۱. أفضَل مَا یَتَقَرَّبُ بِه العَبدِ إلَی الله بَعدَ المَعرِفَهُ بِه الصَّلاه وَ بِرُّ الوالِدَینِ و تَرکُ الحَسَد و العُجبُ و الفَخر بهترین چیزی که به وسیله آن بنده به خداوند تقرب می‌جوید، بعد از شناختن او، نماز و نیکی به پدر و مادر و ترک حسد و خودبینی و به خود بالیدن است. تحف‌العقول، ص ۴۱۲   ۳۲. إنَّ الله حَرَّمَ الجَنَّهَ عَلی کُلِّ فَاحِشٍ بذِی قَلِیلِ الحَیاءِ لا یُبالِی مَا قَال وَ لا مَا قِیل فِیه خداوند بهشت را بر هر هرزه گوی کم حیا که باکی ندارد چه می‌گوید یا به او چه گویند حرام کرده است. تحف‌العقول، ص ۴۱۶   ۳۳. إیّاکَ و الکِبر، فَإنَّهُ لایَدخُلُ الجَنَّهَ مَن کَانَ فِی قَلبِه مِثقالَ حَبَّهٍ مِن کِبر از کبر و خودخواهی بپرهیز، که هر کسی در دلش به اندازه دانه‌ای کبر باشد، داخل بهشت نمی‌شود. تحف‌العقول، ص ۴۱۷   ۳۴. إیّاکَ و مُخَالِطَهُ النّاس و الإنس بِهِم إلا أن تَجِدَ مِنهُم عَاقِلاً و مَأمُوناً فَآنَسَ بِه و أهرَبَ مِن سایِرهِم کَهَربُکَ مِن السِّباعِ الضّارِیه بپرهیز از معاشرت با مردم و انس با آنان، مگر این که خردمند و امانت داری در میان آن‌ها بیایی که (در این صورت) با او انس گیر و از دیگران بگریز، به مانند گریز تو از درنده‌های شکاری. تحف‌العقول، ص ۴۲۰   ۳۵. کُلَّما أحدَثَ النّاس مِنَ الذُّنُوبِ ما لَم یَکُونُوا یَعمَلُون، أحدَثَ اللهُ لَهُم مِن البَلاءِ مَا لَم یَکُونُوا یَعِدُّون هرگاه مردم گناهان تازه‌ای که نمی‌کردند انجام دهند، خداوند بلا‌هایی تازه به آن‌ها دهد که به حساب نمی‌آوردند. تحف‌العقول، ص ۴۳۴   ۳۶. مَن استَوی یَوماهُ فَهُو مَغبُون، و مَن کَان آخَر یَومَیه شَرُّهُما فَهُو مَلعُون، و مَن لَم یَعرف الزِّیادَه فِی نَفسِه فَهُو فی نُقصان، و مَن کان إلی النُّقصان فَالمَوتُ خَیرٌ لَهُ مِنَ الحَیاه کسی که دو روزش مساوی باشد، مغبون است، و کسی که دومین روزش، بدتر از روز اولش باشد ملعون است، و کسی که در خودش افزایش نبیند در نقصان است، و کسی که در نقصان است مرگ برای او بهتر از زندگی است. بحاالانوار، ج ۷۸، ص ۳۲۷  
۳۷. لَیسَ مِنّا مَن لَم یُحاسبُ نَفسَه فِی کُلِّ یَومٍ، فَإن عَمِلَ حسناً استَزدادَ الله، و إن عَمِل سَیِّئاً استغفِرُ الله مِنه و تَاب إلیه از ما نیست کسی که هر روز حساب خود را نکند، پس اگر کار نیکی کرده است از خدا زیادی آن را بخواهد، و اگر در آن کار بدی کرده، از خدا آمرزش طلب کرده و به سوی او توبه کند. اصول‌الکافی، ج ۴، ص
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم به مناسب شهادت امام موسی کاظم علیه السلام تقدیم می گردد   ۱. مَن لَم یجِد لِلاساءَةِ مَضَضّا لَم یکن عِندَهُ لِلاِحسانِ مَوقعٌ کسی که مزه رنج و سختی را نچشیده، نیکی و احسان در نزد او جایگاهی ندارد. بحارالانوار، جلد ۷۸، ص ۳۳۳   ۲. مَن دَعا قَبلَ الثَّناءِ عَلَی الله و الصَّلاهِ عَلَی النَّبِی (صلی الله علیه وآله) کَانَ کَمَن رَمی بِسَهمٍ بِلا وَتر هر که پیش از ستایش بر خدا و صلوات بر پیغمبر (صلی الله علیه وآله) دعا کند، چون کسی است که بی زه کمان کشد. تحف‌العقول، ص ۴۲۵   ۳. أوشَک دَعوَةً وَ أسرَعُ إجابَةُ دُعاءُ المَرءِ لاِخیهِ بِظَهرِ الغَیبِ دعایی که بیشتر امید اجابت آن می‌رود و زودتر به اجابت می‌رسد، دعا برای برادر دینی است در پشت سر او. اصول کافی، ج ۱، ص ۵۲   ۴. مَن أرادَ أن یکنَ أقوَی النّاسِ فَلیتَوکل عَلی الله هر که می‌خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل کند. بحار الانوار، ج ۷، ص ۱۴۳   ۵. أفضَلُ العِبادَةِ بَعدِ المَعرِفَةِ إِنتِظارُ الفَرَجِ بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند، انتظار فرج و گشایش است. تحف العقول، ص ۴۰۳   ۶. مَلْعُونٌ مَنْ اغْتابَ أخاهُ ملعون است کسی که از برادرش غیبت کند. بحار الأنوار، ج ۷۴، ص ۲۳۲   ۷. رَجُلٌ مِنْ أهْلِ قُمَ یَدْعوُ النّاسَ إلَی الحَقِّ، یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الحَدیدِ مردی از قم، مردم را به حق فرا می‌خواند و گروهی، چون پاره‌های آهن [استوار]، پیرامون او گرد می‌آیند. بحارالأنوار، ج ۵۷، ص ۲۱۶   ۸. تَفَقَّهوا فی دینِ الله فإنَّ الفقه مفتاحُ البَصیرة، وتَمامُ العِبادة و السّببُ إلی المنازل الرفیعة و الرُّتبِ الجَلیلة فی الدین و الدنیا، و فَضلُ الفَقیه علی العابد کَفَضلِ الشمسِ علی الکواکب و مَن لَم یَتَفَقَّه فی دینهِ لَم یَرضَ اللهُ لهُ عملاً در دین خدا، دنبال فهم عمیق باشید؛ زیرا فهم عمیق در دین، کلید بصیرت و کمال عبادت و سبب تحصیل مقام‌های والا و مراتب شکوهمند در امور دین و دنیاست؛ و برتری فقیه بر عابد، مانند آفتاب است بر کواکب، و کسی که در دینش فهم ِعمیق نجوید، خداوند هیچ عملی را از او نپسندد. تحف العقول، ص ۴۱۰   ۹. مَنِ استَوی‌ یوماهُ فَهُوَ مَغبُونٌ هر کسی که دو روزش مساوی باشد (و روز بعد بهتر از روز قبل نباشد) مغبون است. بحار الأنوار، ج ۷۸، ص ۳۲۶، ح ۵   ۱۰. لَیسَ مِنّا مَن لَم یُحاسِبْ نَفسَهُ فی کُلِّ یَومٍ فَإنْ عَمِلَ حَسَناً استَزادَ اللهَ و إنْ عَمِلَ سیّئاً اسْتَغفَرَ اللهَ مِنهُ و تابَ اِلَیهِ از ما نیست کسی که هر روز حساب خود را نکند، پس اگر کار نیکی کرده است از خدا زیادی آن را بخواهد، و اگر بدی کرده، از خدا آمرزش طلب کرده و به سوی او توبه کند. اصول کافی، ج ۴، ص ۱۹۱   ۱۱. قِلَّهُ المَنطِق حُکمٌ عَظِیم، فَعَلَیکُم بِالصُّمتِ بر شما باد به خموشی که کم گویی، حکمت بزرگی است. بحاالانوار، ج ۷۸، ص ۳۲۱   ۱۲. مَن اَحزَنَ والدَیهِ فَقَد عَقهُما هر که پدر و مادر را اندوهگین کند آنان را ناسپاسی کرده است. تحف العقول، ص ۴۲۵   ۱۳. مَا مِن شَیءٍ تَراهُ عَینَاک إلّا وَ فِیه مَوعِظَه چیزی نیست که چشمانت آن را بنگرد، مگر آن که در آن پند و اندرزی است. بحاالانوار، ج ۷۸، ص ۳۱۹   ۱۴. وَاللّه‌ِ ما اُعطِیَ مُومِنُ قَطَّ خَیرَ الدُّنیا وَالآخِرَةِ، اِلاّ بِحُسنِ ظَنِّهِ بِاللّه‌ِ عَزَّوَجَلَّ وَ رَجائِهِ لَهُ وَ حُسنِ خُلقِهِ وَالکفِّ عَنِ اغتیاب المُؤمِنینَ به خدا قسم خیر دنیا و آخرت را به مؤمنی ندهند مگر به سبب حسن ظن و امیدواری او به خدا و خوش اخلاقی اش و خودداری از غیبت مؤمنان. بحارالأنوار، ج ۶، ص ۲۸، ح ۲۹   ۱۵. إنَّ الحَرامَ لا یُنمی‌ وإن نُمِیَ لا یُبارَکُ فیهِ مال حرام افزون نمی‌شود و اگر هم افزون شود برکت نمی‌یابد. الکافی، ج ۵، ص ۱۲۵   ۱۶. مَنِ اقتَصَدَ وَقَنَعَ بَقِیَت عَلَیهِ النِّعمَةُ ومَن بَذَّرَ وأسرَفَ زالَت عَنهُ النِّعمَةُ هرکه میانه‌روی کند و قناعت ورزد، نعمت بر او بپاید و هر که بی‌جا مصرف و زیاده‌روی کند، نعمتش زوال پیدا می کند. تحف‌العقول، ص ۴۰۳