eitaa logo
نشریه معارف
2.8هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
329 ویدیو
593 فایل
ویژه استادان معارف، مبلغان و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطالب به‌روز آرشیو غنی (117ش) مقاله،گفتگو،اخبار علمی و صنفی،تازه‌های معارفی... امور مشترکین 02532919219- داخلی 115 ادمین: @aminalla_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💢پیشینی بودن امر حقیقت از منظر امام باقر(ع) ✍حجت الاسلام حسین ثنایی "خذوا کلمه الطیبه ممن قالها و ان لم یعمل بها" فرمود گزاره درست را از هرکس که بدان تفوه کند، بگیرید و بیاموزید، هر چند رفتارهای گوینده سخن متعارض با آن باشد.( بحارالانوار، ج۱۱۰ص۱۶۰؛ تحف العقول،ص۳۹۱) این سخن را پیش از امام باقر، امیرمومنان علی علیه السلام- در حکمت ۸۰ نهج البلاغه- فرموده بود که: *الحکمه ضاله المومن فخذ الحکمه ولو من اهل النفاق* نکته مهم این دو حدیث، توجه دادن به آموزش بدون جان آرایی استاد و آراستگی او به پرورش است.به عبارت روشن تر از منظر امامین، اسلام در مقام تعلیم، نگاه موسعی دارد و هر چند به پیروان خویش و جامعه مومنان توصیه می کند که بی توجه به پرورش، امر آموزش عقیم است و حتی پرورش را به دلیل کریمه: ویزکیهم و یعلمهم الکتاب، به لحاظ منزلت و رتبه- و نه زمان- مقدم بر تعلیم می داند، اما آن را وظیفه مخاطب و مکلف (به دلیل طلب العلم فریضه) می خواند؛ یعنی شخص دیندار باید آموختن علم را با اندودن جان به پارسایی همراه سازد،اما در بهره مندی از دستاوردهای علمی دیگران قائل به این آمیختگی و اندودگی نیست و افزون بر آن، مسلمان را به فراگیری آنچه در دست رقیبان و بیگانگان است، حتی اگر رویه و رفتارآنها با آموزه های شان نسبت معکوس داشته باشد،ترغیب می نماید. بنابراین رفتار اخلاقی متکلم، جزء متغیرهای راستی آزمای گفتارها و آموزه های او نیست و این نشان می دهد آموختن از عالمان نامتعهد، شکستن حریم علم و خروج از تعهد تلقی نمی گردد. احتمال قابل اعتماد آن است که امام باقر علیه السلام که خود دارای کرسی علم آموزی و دانشجو پروری بود، نمی خواسته پیروانش در تعاملات علمی و داد و ستد با جوامع علمی معاصر و فراورده های علمی دیگران،برای خود عسر و حرج ناروا و بن بست نابجا بسازند ،ضمن آنکه همین سخن امام یک آموزه جامع برای فراگیران و دانش طلبان بوده و نشان می دهد صرف نظر از دین و تدین و تعهد به آن، گزاره های درست و راست وجود دارد و بنابراین، حقیقت دانش، یک امر پیشادینی است و آنان که در درستی هر آنچه فاقد منبع دینی است، یا آورندگان و گویندگان آن فارغ از تعلقات دینی هستند،تردید روا می دارند، ناروا بشر را از بهره گیری تجارب و دانش انسانی محروم می سازند.این نکته درافق جمعی و جاری بشر و دربستر حیات اجتماعی،شایسته تامل و تمرکز بیشتری است و به نظر می رسد در آنجا اگر بهره مندی از دانش دیگران در شکل ساختاری و تمدنی،توان بهتری برای برون رفت از بحران ها و معضلات را داشته باشد،نه فقط بهره گیری از آن ، بلکه اتکا بر آن دانشها، ضرورت و لزوم می یابد. بنابراین نیاز به ارائه هیچ دلیل دیگری- جز همین یک حدیث- نیست که بگوییم: ۱. از منظر دین،علم صائب وگزاره های واجد حقیقت ،هیچوقت و هیچگاه با دین گره نخورده است. البته ممکن است کسی بپرسد تتمه حدیث که می گوید : " هر چند عالم آن سخن،عمل کننده به سخنش نباشد، اما حرف درست را از او بگیرید" نشانه دینی بودن علم است ؛ زیرا " عمل یا بی عملی" از مختصات دانش دینی است،پس آن سخنان طیب منشا دینی دارد،هر چند فرد عامل بدان نیست. در پاسخ فقط به این نکته اشاره می رود که اتفاقا متن حدیث،نشان می دهد بشر فارغ از دیانت،می تواند یابنده حقیقت و درستی در گزاره ها باشد و انسان فارغ از دین، لزوما فارغ از حقیقت نخواهد بود. ۲.تعهد و تدین، به خودی خود، گزاره ها را واجد درستی و حقیقت نمی سازد، بلکه راستی و حقیقت امر پیشینی است و ازین رو مکلفان باید پیش از سنجش و ارزیابی متکلم،کلام و گزاره او را ارزیابی کنند. به دیگر سخن، سلامت روان و جان متکلم،سخن او را سالم و منطقی و حقیقی نمی سازد، بلکه حقیقت مندی سخن فارغ از متکلم او، تعبیه و محک زنی می شود. ۳.مبنی بر منطق دین، تعصب در امر آموزش و بسنده کردن به دانش های دینی و دینداران- خاصه با عنایت به سیاق امری حدیث- نه شایسته است و نه شایستگان در تعاملات علمی، چنین جمود و رکودی از خود نشان می دهند ،ویژه آنکه حل نابسامانی ها و دورشد از ویرانی ها و وارونی ها در قلمرو گسترده اجتماع و صورت بندی و سامانگری خیرمحورجامعه،فراگیری و اندوختن دانش از دانایان غیرهمکیش و اندیشوران درستگو و حقیقت دان را ضروری و بایدانه ساخته باشد. ۴.اگر حدیث یاد شده امام باقر علیه السلام برای ما باورپذیر شده باشد، حتما در بهره گیری از دانش دانشورانی که مثلا فاقد تعهد باشند، تمهید و تدبیری اتخاذ خواهد شد که به هدر رفت آن سرمایه های انسانی و تهی سازی فراگیران دانش از بخشی از دانش ها ،منتهی نشود. این نکته کلیدی و کاربست آن می تواند به رونق و شکوفایی علم دامن زند. شاید نظریه کرسی های آزاد اندیشی رهبر معزز انقلاب، حفظه الله تعالی می خواهد به زبانی دیگر، ترجمان و برگردان این حدیث باشد. ┅┅┅❀ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
💢تغییرات فرهنگی در سوریه ❌ در راستای تداوم «سنت تربیع» که به رسمیت شناختن حضرت علی ع به عنوان خلیفه چهارم توسط احمد بن حنبل و اهل حدیث بود و در راستای مقابله با اقدامات متکلمان اهل سنت مقرر شد که به جهت حذف تکریم ویژه امام علی ع در بین صحابه در کتابهای جدید نباید از عبارت «کرم‌الله وجهه» استفاده شود و ایشان بسان همه صحابه با عبارت تکریمی «رضی الله عنه» خطاب شود!!! ❌ حذف کلیه مطالب مربوط به «نظریه چارلز داروین انگلیسی» و فرگشت در تمام مقاطع درسی. ❌ در علوم طبیعی و کتابهای آموزشی همه مقاطع، عبارات «عطاء الطبيعه: عنایات طبیعت» به «عطاء الله: مواهب الهی» و عبارات مشابه تغییر کند. ❌ نام و تصاویر رب النوع های یونان باستان و رومی از کتابهای درسی و دانشگاهی حذف شوند. هفت نُتِ موسیقی، متن قانون حمورابی باید در کتابها ممیزی شوند. برای دانشجویان و دانش اموزان مسیحی و اقلیت‌های دینی نیز دروس مربوط به معارف اسلامی و تاریخ اسلام تعبیه شود. در مبحث تاریخ عثمانی، خانه‌ اوپرا، جنگ تشرین باید حذف شوند. جنگ تشرین پیروزی ارتش سوریه در مصاف با صهیونیست ها و ارتش اسراییل در سال ۱۹۷۳ میلادی رخ داد و همه ساله در سوریه تعطیل رسمی و جشن گرفته می شد. ❌ آموزش اجباری تاریخ اسلام و معارف اسلامی برای دانش آموزان غیر مسلمان. غیر المغضوب علیهم در تفاسیر باید به مسیحیان و یهودیان تصریح شود.آموزه های که شائبه دفاع از وطن و ناسیونالیسم می دهند با عبارات جهاد در راه خدا جایگزین شوند: مثلا «جهاد فی سبیل الله» باید جایگزین «أن یبذل الانسان روحه فی الدفاع عن وطنه» شود. همچنین مطالب مربوط به امپراتوری پالمیرا (شام پیش از اسلام) و ملکه زنوبیا حذف شوند!!! ❌ به جهت مقابله با علم کلام در سلفی ها عبارات «یحکمه العدل» حذف و «یحکمه الشرع» و «الاخوة الانسانية» به « الاخوة الايمانية» تغییر کند!! ❌ هرگونه احوالپرسی غیر اسلامی بجز «سلام» ممنوع است و عبارت «تحیة» و احوالپرسی های غیر اسلامی از کتابها حذف شوند. ✍ پانوشت: عبارت «کرم الله وجهه» یک تکریم اختصاصی برای حضرت علی ع بود و علت رواج آن به جهت عدم سجده امام علی به بت ها در دوران جاهلیت بود که توسط متکلمان استعمال می شد که اهل حدیث و ابن تیمیه با آن مخالفت کردند. منبع: مسْلِمْنا ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
💠 سلسله جلسات سبک زندگی 🏴 مراسم شب شهادت امام هادی علیه‌السلام و قرائت زیارت جامعه کبیره 🎙 حجت الاسلام دکتر پسندیده 🎤 حاج حسن شالبافان ⏰ جمعه ۱۴ دی، بعد از نماز عشاء 🕌 حرم مطهر حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام، شبستان امام خمینی رحمه‌الله ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🌗 نسیم های رحمت در عصر جمعه 🔹امام موسی کاظم(ع): خداوند هر روز جمعه هزار نفخه رحمت به بعضی از بندگانش‌، ارزانی می دارد، هر کس‌ در عصر جمعه صد‌بار سوره قدر را بخواند‌ از این هزار رحمت بهرمند می شود. 📚امالی صدوق ، ص۶۰۶ 🔸مرحوم آیت الله العظمی آقا رحیم ارباب(ره) می فرمود: من با آقای[آیت الله العظمی] سید جمال گلپایگانی مکاتبه دارم؛ اخیرا گفته است که در طول هفته هر عمل مستحبی را ترک کردی صد بار سوره قدر را در ترک مکن! 🔷🔶🔹🔸 اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ؛ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ؛ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ؛ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً. ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ◾️شهادت امام هادی(ع) 🕜در چنین روزی [ سوم رجب] در سال ۲۵۴ هجری قمری، امام علی النقی(ع) در سن ۴۱ سالگی به شهادت رسیدند (۱) ➖مدت امامت آن بزرگوار ۳۳ سال بود(۲) ؛ و ایام حیات ایشان مصادف بود با خلافت: مأمون، معتصم، واثق، متوکل، منتصر، معتز لعنة الله عليهم اجمعین؛ و آخرالأمر معتز آن حضرت را با زهر شهید نمود. ▪️ایشان ۱۳ سال در مدینه اقامت فرمودند و بقیهء ایام امامت را به اجبار "متوکل" در سامراء بودند. حاکم مدینه به متوکل نوشت که اگر تو به مکه و مدینه نیاز داری، علی بن محمد (ع) را از این دیار ببر که همه را مطیع ساخته! در پی این جریان، اذیت و اضرار به آن حضرت را به دستور متوکل زیاد کردند تا زمانی که حضرت را به سامراء بردند... ، تا اینکه معتز آن حضرت را شهید نمود. ▪️ امام عسکری(ع)، غسل و کفن و نماز بر آن حضرت را انجام دادند و ایشان را در منزل خود در مکان فعلی حرم مطهر دفن نمودند.(۳) ⚫️ شکنجه روحی به امام ▪️شیخ صدوق در سه کتاب "کمال‌الدین، الخصال، معانی الأخبار" از صقر بن أبي دُلَف روایت کرده: 🔹 هنگامی که امام هادی(ع) در سامراء محبوس بودند، با زحمت و مشقت به خدمت آن حضرت رفتم. ديدم بر روى حصيرى نشسته و در برابرش قبرى كنده‌اند. پس سلام كردم و در محضرشان نشستم. 🔸 حضرت فرمودند كه براى چه آمده‌اى؟ گفتم: آمده‌ام از احوال شما خبرى گيرم. چون نظر من بر قبر افتاد گريان شدم. حضرت فرمودند كه گريان مباش كه فعلاً از ايشان آسيبى به من نمى‌رسد، گفتم: الحمدلله. 1️⃣ بحارالأنوار ۱۱۳/۵۰ 2️⃣ ارشاد ۲۹۷/۲ 3️⃣ بحارالأنوار ۱۱۴/۵۰ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🌗 ویژه نامه امام هادی علیه السلام در پایگاه 🏷 بیش از ۷۰ مطلب متنوع پیرامون ✧ احادیث معصومین(ع) ✧ احادیث موضوعی ✧ احادیث داستانی ✧ سیره معصومان ✧ شرح حدیث ✧ چهل حدیث ✧ مقالات نشریات ✧ تصاویر حدیثی ✧ معرفی پایگاه‌ها ✧ پرسش و پاسخ ✧ خبر و گزارش ✧ معرفی کتاب ✧ حديث ايام ✧ ويژه ها •┈┈•❀•┈┈• 🗒 چهل حدیث (فایل Word) 📑 چهل حدیث (فایل PDF) 📗 دانلود کتاب هادی الامم 🔅 گزیده احاديث 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔹نشست تحلیل کلامی آیه ۲۲ سوره انبیاء با تأکید بر دیدگاه آیت الله مصباح یزدی (ره) 🎙حجت السلام والمسلمین دکتر حسین 🕓 شنبه ۱۵ دی ساعت ۹:۰۰ موسسه آموزش عالی حوزوی علامه طباطبایی ره 🖥پخش مجازی https://www.skyroom.online/ch/aq2aq2/alame ✅ گواهی حضور نشست ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
◽️ کرسی علمی- ترویجی فلسفه علم اسلامی: چیستی و امکان 🎙 با حضور: ✍️ دبیرعلمی: 📅شنبه ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۳، ساعت۱۰ 🏢 قم، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📡 حضور مجازی از طریق: 🌐 skyroom.online/ch/iict/hekmat ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
💢فرادرس معارف💢 🔻 مقایسه حقوق زنان در مکتب اسلام و فمینیسم 🔹ارائه دهندگان: سرکار خانم نرگس حسینی سرکار خانم معصومه دیداری سرکار خانم معصومه اسماعیلی 🔸 استاد راهنمای معارف: حجت‌الاسلام سجاد خازنی - ویژه خواهران 📆 زمان: شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۳ _ ساعت ۱۵ 🔗 پیوند شرکت در جلسه: https://vroom.ut.ac.ir/mae2 🌐 پیوند ثبت‌نام: https://survey.porsline.ir/s/DpLe7GB _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔹نشست قلمرو دین از منظر آیت الله مصباح یزدی (ره) و نقش آن در علم دینی 🎙حجت السلام والمسلمین دکتر صفدر 🕓 شنبه ۱۵ دی ساعت ۱۹:۰۰ به صورت برخط 🖥پخش مجازی https://www.skyroom.online/ch/aq2aq2/alame ✅ گواهی حضور نشست ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
3 رجب شهادت امام هادی علیه السلام 🔻 ۲۵ پرسش و پاسخ دانشجویی با موضوع سیره و زندگی امام هادی(علیه السلام) از ولادت تا شهادت و تحلیلی بر سند زیارت جامعه کبیره 📚 برای مشاهده متن کامل کتاب، به این آدرس مراجعه فرمایید: https://www.porseman.com/!k53 🟢 پرسمان ؛ پاسخ به سوالات دانشگاهیان 🌐 سایت : www.porseman.com 📲 پيامك : 30001619 📦 پیام رسان های ایرانی @Porseman_com ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
سلسله گعده‌های علیه رکود بازاندیشی در حوزه زنان گعده دوم: درخودماندگی مسئله زن چطور درخودماندگی مسئله زن دیدار با رهبری را در معرض آسیب قرار می‌دهد؟ با ارائه «دکتر فاطمه رایگانی»، پژوهشگر فلسفه سیاست و با میزبانی مهدی تکلو شنبه 15 دی‌ماه ساعت 17:30 ثبت‌نام برای حضور در جلسه (ظرفیت محدود) https://gesostu.ir/product/m008/ _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
3 فیروزسنگری، مقاله ظرفیت سنجی مدل آموزشی- انگیزشی کِلر در تدریس درس تفسیر موضوعی00.pdf
1.18M
🌓 ظرفیت سنجی مدل آموزشی- انگیزشی کِلر در تدریس درس تفسیر موضوعی ✍️ سر کار خانم امینه فیروزسنگری دکتر محمدمهدی آجیلیان مافوق 🔻درآمد با توجه به اهمیت طرح آموزشی در افزایش انگیزش دانشجویان نسبت به فراگیری دروس معارفی و در نهایت رسیدن به نتایج مطلوب یادگیری، پژوهش حاضر به دنبال ارائه الگویی انگیزشی مبتنی بر مدل آموزشی- انگیزشی کِلر می‌باشد. الگوی کلر مبتنی بر چهار مؤلفه‌ علاقه، ارتباط، اطمینان و رضایت است که براساس آن، طرح درسی برای درس تفسیر موضوعی طراحی شده است. در این طرح درس، راهبردهایی از قبیل ناهماهنگی و تضاد، عینی‌سازی، تنوع، گشاده‌رویی، پرسش‌گری و مشارکت نسبت به مؤلفه علاقه، مرتبط نمودن محتوای آموزشی با نیاز و تجارب دانشجویان، و ... با هدف افزایش انگیزش دانشجویان نسبت به آموزش و فراگیری محتوای دروس معارفی اجرا شده است. 👈🏻ادامه در فایل pdf 📚منبع: نشریه معارف، شماره 122 ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜️شانزدهمین جشنواره بین المللی 📣از همه استادان و پژوهشگران گرامی در عرصه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی دعوت می شود. 📚آثار:کتاب پژوهشی،گزارش نهایی پژوهش،رساله دکتری،پایان نامه کارشناسی ارشد و مقاله پژوهشی در حوزه علوم انسانی و اسلامی 📅مهلت ثبت آثار: یکم بهمن ماه تا ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۳ ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
📢 حمایت از برگزاری رویداد «شب علم» 🔻بنیاد ملی علم ایران با هدف ترویج علم و اشاعه تفکر علمی در لایه‌های مختلف جامعه و گسترش ارتباط نظام‌مند میان علم و جامعه از برگزاری برنامه شب علم در دانشگاه‌ها و مراکز علمی- پژوهشی کشور حمایت می‌کند. دانشگاه‌ها و مراکز علمی-پژوهشی متقاضی می توانند در بازه زمانی ۱۵ دی ماه تا ۵ بهمن ۱۴۰۳ اقدام به ارسال پیشنهاده نمایند. 📎 جزئیات 👇 🌐 https://insf.org/fa/news/1000 ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
💢قابل توجه استادان معارف به اطلاع اساتید معزز معارف می رسانیم، مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان پس از یک دهه فعالیت در فضای مجازی، ۴ خدمت جدید برای اساتید معزز معارف به عنوان جهادگران عرصه معارف در نظر گرفته است که جهت بستر سازی برای این موضوع، لطفاً حدود ۵ دقیقه وقت بگذارید، وارد لینک ذیل شده و پرسشنامه مربوطه را تکمیل بفرمایید https://survey.porsline.ir/s/5awMJbp ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
📢کنگره بین‌المللی امام رضا (ع) و علوم روز اطلاعیه مهم: 📗مهلت ارسال مقالات امام رضا عليه السلام و علوم روز تا ۱۰ اسفند ماه تمدید شد. ✅: امام رضا علیه السلام و علوم تربیتی 👏همراه با تقدیر و جوایز ویژه و چاپ آثار منتخب در مجلات علمی و کتب کنگره 📗راهنما: @Science_imamreza1403 پایگاه اینترنتی: Science.imamreza.ac.ir ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔸انجمن ایرانی روانشناسی اسلامی و هسته پژوهشی قرآن و روانشناسی دانشگاه تهران برگزار می کند؛ 🔸 🌿نشست تخصصی «روش شناسی روانشناسی اسلامی» 🌿 ✅ همراه با اعطای گواهینامه 🔻با حضور ؛ ✳️دکتر محمدرضا احمدی (دانشیار روانشناسی موسسه امام خمینی) ✳️ دکتر جعفر هوشیاری ( استادیار روانشناسی جامعه المصطفی ) یکشنبه 16 دی ماه 1403 ساعت 9 تا 12 شرکت در نشست رایگان بوده و دریافت گواهینامه 150 هزار تومان هزینه دارد. ثبت نام نشست تخصصی روش‌شناسی روان‌شناسی اسلامی https://formafzar.com/form/ng03c تهران ، خیابان جلال آل احمد، خیابان کاردان ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران ، طبقه دوم ، اتاق شورا ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
📌سلسله سمینارهای تخصصی پیش از همایش هوش مصنوعی و تمدن آینده؛ ✅ موضوع نشست: "حکمرانی حقوقی هوش مصنوعی مولد" ⏰ زمان : یکشنبه ۱۶ دی ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۳ 👤 سخنرانان : 1- پروفسور هوانگ ییفان (دانشکده حقوق هوش مصنوعی، دانشگاه سیاسی و حقوقی شانگهای، چین) 2- دکتر محسن رئیسی (عضو هیئت علمی و رئیس مرکز علم و فناوری حقوق دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام) 3- دکتر حسین صابری (دبیر علمی سمینار، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام) 💻 لینک حضور در وبینار: https://B2n.ir/ICAI2025 ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir
🔰 سلسله درس گفتارهای نظام‌های اسلامی 🔹موضوع: فقه فراغت و سرگرمی 🎙استاد: حجت الاسلام و المسلمین علی زینتی 🔹 زمان: یکشنبه ها، ساعت 13:00 🔹 مکان: قم، میدان معلم، خیابان سمیه، بین کوچه 26 و 28، پلاک 472، دبیرخانه علوم انسانی اسلامی مفتاح ❇️ جهت اطلاعات بیشتر و پاسخگویی: @Meftahandishe _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 🌐 کانال نشریه معارف🔻 https://eitaa.com/maarefmags_ir