eitaa logo
معارف الثقلین
101 دنبال‌کننده
126 عکس
380 ویدیو
31 فایل
بسم الله تعالی قال رسول الله صل الله علیه و آله إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ اَلْحَوْضَ
مشاهده در ایتا
دانلود
متقی کیست❓ (گوشه ای از ویژگی های متقین..) [من خطبة له علیه السلام يصف فيها المتقين] قال امیرالمومنین صلوات الله علیه: فَهُمْ لِأَنْفُسِهِمْ مُتَّهِمُونَ وَ مِنْ أَعْمَالِهِمْ مُشْفِقُونَ إِنْ زُكِّيَ أَحَدُهُمْ خَافَ مِمَّا يَقُولُونَ وَ قَالَ أَنَا أَعْلَمُ بِنَفْسِي مِنْ غَيْرِي وَ رَبِّي أَعْلَمُ بِي مِنْ غَيْرِي اللَّهُمَّ لَا تُؤَاخِذْنِي بِمَا يَقُولُونَ وَ اجْعَلْنِي خَيْراً مِمَّا يَظُنُّونَ وَ اغْفِرْ لِي مَا لَا يَعْلَمُونَ فَإِنَّكَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ وَ سَاتِرُ الْعُيُوبِ 🔸امیرالمومنین صلوات الله علیه: مومنان خود را متّهم می دانند (خودپسند نیستند) و از اعمالشان ترس دارند. اگر کسی یکی از آنان را به پاکی یاد کند از آنچه می گویند می ترسد و با خود می گوید: من بهتر از دیگران خود را می شناسم، و پروردگارم مرا بهتر از دیگران می شناسد؛ پروردگارا، مرا به آنچه می گویند مؤاخذه مفرما، و مرا بهتر از آنچه گمان می کنند قرار بده، آنچه را مردم نمی دانند بر من ببخش، تو عالم به غیبها و پوشاننده عیبها هستی. 📚كتاب سليم بن قيس الهلالي، ج‏2، ص: 851 امالي(صدوق)، النص، ص: 572 صفات الشيعة، ص: 22 نهج البلاغه مكارم الأخلاق، ص: 476 https://eitaa.com/kalame_thaghalein
مراحل توبه و بازگشت از گناه... 1⃣ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ صلوات الله علیه كَفَى بِالنَّدَمِ تَوْبَةً. 🔸امام باقر صلوات الله علیه: در توبه پشیمانی کافی است. 📙الكافي- ط الاسلامية جلد 2 صفحه 426 بَابُ الِاعْتِرَافِ بِالذُّنُوبِ وَ النَّدَمِ عَلَيْهَا _________________ 2⃣ قال امیرالمومنین علیه السلام: الاِستِغفارُ مَعَ الإِصرارِ ذُنوبٌ مُجَدَّدَةٌ. 🔸امیرالمومنین صلوات الله علیه: آمرزش طلبی همراه اصرار بر گناه، خود گناه جدیدی است. 📘تحف العقول صفحه 223 بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث جلد 75 صفحه 63 ________________________ 3⃣ وَ مِنْهَا أَنَّ أَبَا جَعْفَرٍ (علیه السلام) كَانَ فِي الْحِجْرِ وَ مَعَهُ ابْنُهُ جَعْفَرٌ (علیه السلام) فَأَتَاهُ رَجُلٌ فَسَلَّمَ عَلَيْهِ وَ جَلَسَ بَيْنَ يَدَيْهِ ثُمَّ قَالَ إِنِّي [أُرِيدُ أَنْ‌] أَسْأَلَكَ قَالَ سَلْ ابْنِي جَعْفَراً [قَالَ‌] فَتَحَوَّلَ الرَّجُلُ فَجَلَسَ إِلَيْهِ ثُمَّ قَالَ أَسْأَلُ قَالَ سَلْ عَمَّا بَدَا لَكَ قَالَ أَسْأَلُكَ عَنْ رَجُلٍ أَذْنَبَ ذَنْباً عَظِيماً عَظِيماً عَظِيماً قَالَ أَفْطَرَ يَوْماً مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ مُتَعَمِّداً قَالَ أَعْظَمَ مِنْ ذَلِكَ قَالَ فَزَنَى فِي شَهْرِ رَمَضَانَ قَالَ أَعْظَمَ مِنْ ذَلِكَ‌ قَالَ قَتَلَ النَّفْسَ قَالَ أَعْظَمَ مِنْ ذَلِكَ قَالَ إِنْ كَانَ مِنْ شِيعَةِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (علیه السلام) مَشَى إِلَى بَيْتِ اللَّهِ الْحَرَامِ مِنْ مَنْزِلِهِ ثُمَّ لْيَحْلِفْ عِنْدَ الْحَجَرِ أَنْ لَا يَعُودَ وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ مِنْ شِيعَةِ عَلِيٍ‌ فَلَا بَأْسَ فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ رَحِمَكُمُ اللَّهُ يَا وُلْدَ فَاطِمَةَ ثَلَاثاً هَكَذَا سَمِعْتُهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) ثُمَّ قَامَ الرَّجُلُ فَذَهَبَ‌ فَالْتَفَتَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السلام) إِلَى جَعْفَرٍ فَقَالَ عَرَفْتَ الرَّجُلَ قَالَ لَا قَالَ ذَلِكَ الْخَضِرُ إِنَّمَا أَرَدْتُ أَنْ أُعَرِّفَكَهُ‌ ● روایت شده که امام باقر (علیه السّلام) با فرزندش جعفر (امام صادق علیه السّلام) به حج رفته بود، مردی خدمتش رسیده پس بر او سلام کرد و در مقابلش نشست. سپس عرض کرد: سؤالی داشتم، فرمود: از پسرم جعفر سؤال کن. آن مرد به طرف امام صادق (علیه السلام) رفته نزد او نشست ؛ سپس عرض کرد سؤال کنم؟ فرمود: هر چه مایلی بپرس. گفت: میخواهم از مردی سؤال کنم که گناه بزرگ بزرگ بزرگی کرده، فرمود: روزه ماه رمضان را عمدا خورده، گفت: از این بزرگ تر، فرمود: در ماه رمضان مرتکب زنا شده، گفت: از این بزرگ تر، فرمود: آدم کشی کرده گفت: از این بزرگتر فرمود: اگر از (علیه السلام) است پیاده از منزلش رهسپار بیت الله الحرام (خانه خدا) شود و نزد حجر الاسود سوگند یاد کند دیگر چنین کاری نکند، چنانچه از شیعیان علی (علیه السلام) نیست . آن مرد سه مرتبه به او گفت: خدا تو را رحمت کند ای فرزند فاطمه. همین جواب را از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) شنیدم. سپس آن مرد بلند شد و رفت، حضرت باقر (علیه السّلام) رو به جعفر (امام صادق علیه السلام) کرد و فرمود: این شخص را شناختی؟ فرمود: نه، فرمود: خضر بود خواستم او را معرفی کنم. 📓بحارالانوار/ج47/ص21 الخرائج و الجرائح(راوندی)/ج2/ص631 ________________ بيان : قوله علیه السلام لا بأس لعل المراد به أنه ليس كفارة ولا تنفعه لاشتراط قبولها بالإيمان وما فيه من الكفر أعظم من كل إثم. ☑️توضیح علامه مجلسی رحمه الله ذیل حدیث: اینکه می فرماید راهی ندارد یعنی دیگر توبه او قبول نمی شود چون است که او ایمان ندارد و کفر او بزرگ تر از هر گناهی است. https://eitaa.com/kalame_thaghalein
استغفار و توبه به معنای واقعی کلمه در کلام امیرالمومنین صلوات الله علیه ●وَ قَالَ (عليه السلام) لِقَائِلٍ قَالَ بِحَضْرَتِهِ "أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ": ثَكِلَتْكَ أُمُّكَ، أَ تَدْرِي مَا الِاسْتِغْفَارُ؟ الِاسْتِغْفَارُ دَرَجَةُ الْعِلِّيِّينَ وَ هُوَ اسْمٌ وَاقِعٌ عَلَى سِتَّةِ مَعَانٍ: أَوَّلُهَا النَّدَمُ عَلَى مَا مَضَى، وَ الثَّانِي الْعَزْمُ عَلَى تَرْكِ الْعَوْدِ إِلَيْهِ أَبَداً، وَ الثَّالِثُ أَنْ تُؤَدِّيَ إِلَى الْمَخْلُوقِينَ حُقُوقَهُمْ حَتَّى تَلْقَى اللَّهَ أَمْلَسَ لَيْسَ عَلَيْكَ تَبِعَةٌ، وَ الرَّابِعُ أَنْ تَعْمِدَ إِلَى كُلِّ فَرِيضَةٍ عَلَيْكَ ضَيَّعْتَهَا فَتُؤَدِّيَ حَقَّهَا، وَ الْخَامِسُ أَنْ تَعْمِدَ إِلَى اللَّحْمِ الَّذِي نَبَتَ عَلَى السُّحْتِ فَتُذِيبَهُ بِالْأَحْزَانِ حَتَّى تُلْصِقَ الْجِلْدَ بِالْعَظْمِ وَ يَنْشَأَ بَيْنَهُمَا لَحْمٌ جَدِيدٌ، وَ السَّادِسُ أَنْ تُذِيقَ الْجِسْمَ أَلَمَ الطَّاعَةِ كَمَا أَذَقْتَهُ حَلَاوَةَ الْمَعْصِيَةِ؛ فَعِنْدَ ذَلِكَ تَقُولُ أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ. ●کسى در محضر امیرالمومنین صلوات الله علیه گفت: «استغفر اللّه» ؛ حضرت فرمود: مادرت به عزايت بنشيند، مى دانى استغفار چيست؟ استغفار مقامِ عِلّیّین (مردمِ بلند مرتبه) است، و آن نامى است كه آن را شش معناست: اول پشيمانى از آنچه گذشته (گناه انجام گرفته و قصورات)، و دوم تصميم بر عدم بازگشت ابدی به آن (ترك گناه در آينده)، و سوم پرداخت حقوق مخلوق ها تا خدا را ملاقات كنى و حقى از مردم بر عهده ات نباشد، و چهارم اراده بر اداى هر حق واجبى كه آن را ضايع كرده اى و آن را بپردازى، و پنجم همّت بر آب كردن گوشتى كه از حرام بر وجودت روييده با اندوه بر گذشته تا جايى كه پوست را به استخوان بچسبانى و بين آن دو (بین پوست و استخوان) گوشت جديد رويد، و ششم چشاندن رنج عبادت بر بدن چنانكه شيرينى گناه را بر آن چشاندى. آن گاه مى گويى: استغفر اللّه. نهج البلاغه حکمت 417 https://eitaa.com/kalame_thaghalein
با این تفکر برای آمرزش گناهان توبه کنیم تا ان شاء الله مورد پذیرش واقع شود 🤲 عَنْ يُونُسَ بْنِ يَعْقُوبَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (صلوات الله علیه) قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ‌ مَنْ أَذْنَبَ ذَنْباً فَعَلِمَ أَنَّ اللَّهَ مُطَّلِعٌ عَلَيْهِ إِنْ شَاءَ عَذَّبَهُ وَ إِنْ شَاءَ غَفَرَ لَهُ غَفَرَ لَهُ وَ إِنْ لَمْ يَسْتَغْفِرْ. 🔸 يونس بن يعقوب گويد: شنيدم امام صادق (صلوات الله عليه) می فرمود: هر كه گناهى كند و بداند كه خداوند بر او مطلع است كه اگر خواهد او را عذاب كند و اگر خواهد او را بيامرزد، خداوند او را بيامرزد اگر چه استغفار هم نكند. 📓الكافي- ط الاسلامية جلد 2 صفحه 427 بَابُ الِاعْتِرَافِ بِالذُّنُوبِ وَ النَّدَمِ عَلَيْهَا حدیث 5 اللَّهُمَّ إِنْ تَشَأْ تَعْفُ عَنَّا فَبِفَضْلِكَ ، وَ إِنْ تَشَأْ تُعَذِّبْنَا فَبِعَدْلِكَ 📙 (صحیفه سجادیه دعای 10) دلش خواست می بخشد ، دلش خواست عذاب می کند ، صاحب اختیار اوست. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 ﴿1﴾ اللَّهُمَّ إِنْ تَشَأْ تَعْفُ عَنَّا فَبِفَضْلِكَ ، وَ إِنْ تَشَأْ تُعَذِّبْنَا فَبِعَدْلِكَ (1) خدایا! اگر بخواهی ما را ببخشی، از فضل و احسان توست و اگر بخواهی عذابمان کنی، از عدالت توست. 📙صحیفه سجادیه دعای 10 وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ فِي اللَّجَإِ إِلَي اللَّهِ تَعَالَي https://eitaa.com/kalame_thaghalein
حضرت آیت الله العظمی مولانا امیرالمومنین علی ابن ابیطالب صلوات الله علیه: همراه پیامبر (صلوات الله علیه و آله و سلم) در کوچه‌های مدینه بودیم که دستشان را در دست ام قرار داد ، به خداوند (جل جلاله) قسم دو دستی بهتر از آن ندیده بودیم ، وقتی بر نخلستان‌ های مدینه گذر کردیم ، نخلی بر همتای خود فریاد زد: این محمد مصطفی (صلوات الله علیه و آله) و این علی مرتضی (صلوات الله علیه) است ، از آن دو نخل گذر کردیم ، دومی بر سومی فریاد زد: این نوح نبی (صلوات الله علیه) و این ابراهیم خلیل (صلوات الله علیه) است ، از آن دو نخل گذر کردیم ، سومی بر چهارمی فریاد زد: این موسی (صلوات الله علیه) است و این برادرش هارون (صلوات الله علیه) است ، از آن دو نیز گذر کردیم ، چهارمی بر پنجمی فریاد زد: این محمد (صلوات الله علیه و آله و سلم) سرور پیامبران و این علی (صلوات الله علیه) سرور اوصیاء است ، حضرت پیامبر (صلوات الله علیه و آله) لبخندی زدند ، سپس فرمودند: ای علی (صلوات الله علیه) نخل های مدینه را صیحانی ( یعنی کسی که بلند فریاد می‌زند ) نام بگذار که به فضیلت من و تو فریاد زدند 📚المناقب ، جلد ۲ ، صفحه ۳۲۷ 📚المحتضر ، جلد ۱ ، صفحه ۱۷۸ 📚بحارالانوار ، جلد ۴۱ ، صفحه ۲۶۶ 📚بناء المقالة الفاطمیة ، جلد ۱ ، صفحه ۴۳۳ 📚مدینة المعاجز الائمه علیهم السلام ، جلد ۲ ، صفحه ۵۲ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
رسول اكرم صلى الله عليه و آله مَن باعَ وَ اشتَرَی فَلیَحفَظ خَمسَ خِصال وَ إلّا فَلا یَشتَرینَّ وَ لَا یَبیعَنَّ: ألرِّبا وَ الحَلفَ وَ کِتمانَ العَیبِ وَ الحَمدَ إذا باع وَ الذَّمَّ إذا اشتَرَی. هر که تجارت می کند باید از پنج چیز دوری گزیند و گرنه اصلا خرید و فروش نکند: ربا، قسم خوردن، کتمان عیب، تعریف از کالایی که می فروشد و بدگویی از کالایی که می خرد من لا یحضره الفقیه  ج 3 ، ص 194 ، ح 3727 https://eitaa.com/kalame_thaghalein
💠 نصایح تورات 🔹 امام علی (علیه السلام): پنج جمله در تورات هست که دوست دارم هر صبح آنرا بخوانم: 1️⃣ عالم بی عمل باشیطان برابراست؛ 2️⃣ سلطان ناعادل با فرعون برابراست؛ 3️⃣ فقیری که به خاطر طمع دربرابر ثروتمندان تواضع کند همانند سگ است 4️⃣ ثروتی که در راه خیر بهره نرساند با سنگ و آجر برابر است؛ 5️⃣ زنی که بدون ضرورت از خانه بیرون رود با کنیز برابر است. 📚 نصایح/ص223 عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
💠 🔸 امام صادق (علیه السلام): صله رحم، انسان را و با و نفس را پاک، روزى را زیاد و را به تأخیر مى اندازد. ✨ صِلَةُ الاَْرحامِ تُحَسِّنُ الْخُلُقَ وَ تُسْمِحُ الكَفَّ وَتُطيبُ النَّفْسَ وَتَزيدُفِى الرِّزْقِ وَتُنْسِئُ فِى الاَْجَلِ 📚 کافى/ج2/ص151/ح6 ✍🏼 سخاوت ربطی به مال و ثروت ندارد. انسان بخشنده همواره و در همه حال می بخشد تا خدا نیز همواره با نظر لطف و مرحمت به او بنگرد. عضویت در سرویس های روزانه👇 pay.eitaa.com/v/p/ برای لغو عضویت از لینک بالا اقدام نمایید👆🏼
ای سلمان و ابوذر! من محمّد و محمّد منم؛ من از محمّدم و محمّد از من است. خداوند در این آیه می‌فرماید: «مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ* بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ. » -. الرحمن / ۱۹ - ۲۰ - {دو دریا را [به گونه ای] روان کرد [که] با هم برخورد کنند میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند. } ای سلمان و ابوذر! گفتند: لبیک یا امیرالمومنین! فرمود: مرده ما نمرده و غایب ما دور نشده و کشته‌های ما هرگز کشته نشده اند. ای سلمان و ابوذر! گفتند: لبیک صلوات الله علیک! فرمود: من امیر هر مرد و زن مؤمنم؛ آنانی که گذشته اند وآنانی که در آینده می‌آیند. من روح عظمت تایید شده ام؛ من تنها یکی از بندگان خدایم. ما را خدا ننامید، آنگاه درباره فضل ما هر چه مایلید بگویید. به کنه فضل ما هرگز نخواهید رسید و حتّی مقداری از یک دهم آن را نمی توانید بیان کنید. ما آیات و دلایل خداییم و حجت و خلیفه و امین و امام وجه اللَّه و عین اللَّه و لسان اللَّه هستیم. خداوند به وسیله ما بندگانش را عذاب می‌کند و به وسیله ما آنهارا پاداش می‌دهد؛ ما را از میان بندگان خود پاک نموده و انتخاب کرده و برگزیده است. اگر کسی بگوید به چه جهت و چگونه هستند و در کجا چنین شده اند، کافر و مشرک می‌شود، زیرا از خداوند درباره آنچه که انجام می‌دهد، سوال نمی شود، اما آنها از افعال خدا سوال می‌کنند. ای سلمان و ابوذر! گفتند: لبیک یا امیرالمومنین صلوات الله علیک! فرمود: هر که ایمان بیاورد به آنچه که گفتم وتصدیق نماید آنچه را که بیان کردم و تفسیر نمودم و شرح دادم و واضح گرداندم و روشن ساختم و استدلال کردم، او مؤمنی است که آزمایش شده و خداوند قلبش را برای ایمان آزموده و سینه اش را برای اسلام وسعت داده؛ او عارف روشن بین است که به هدف رسیده و کامل شده. و هر کس شک کند و دشمنی ورزد و منکر شود و متحیر باشد و تردید نماید، او مقصر و ناصبی است. ای سلمان و ابوذر! گفتند: لبیک یا امیرالمومنین صلوات الله علیک! فرمود: من با اجازه خدا زنده می‌کنم و می‌میرانم؛ من به اذن خدا به شما خبر می‌دهم چه می‌خورید و چه در خانه‌های خود ذخیره کرده اید؛ من از دل‌های شما مطلعم و ائمه از اولادم نیز اینها را می‌دانند و هر وقت که بخواهند و اراده کنند، همین کارها را می‌کنند. چون ما همه یکی هستیم؛ اول ما محمّد، آخر ما محمّد و وسط ما محمّد است؛ همه ما محمّدیم، بین ما جدایی نیندازید. ما وقتی بخواهیم، خدا می‌خواهد؛ وقتی نخواهیم، خدا نمی خواهد. وای و بسی وای بر کسی که منکر فضل و امتیازات و آنچه که خدا به ما عنایت کرده باشد! زیرا هر کسی منکر یکی از چیزهایی باشد که خدا به ما عنایت کرده، منکر قدرت خدا و مشیّت او درباره ماست. ای سلمان و ابوذر! سلمان و ابوذر گفتند: لبیک یا امیرالمومنین صلوات الله علیک! فرمود: خدا به ما چیزهایی داده که بالاتر و بزرگ تر و عظیم تر و عالی تر از همه اینها است. پرسیدیم چه چیز به شما داده که بالاتر وبزرگ تر از همه اینها است؟ فرمود: پروردگار ما، ما را از اسم اعظم مطلع کرده که اگر بخواهیم، آسمان‌ها و زمین و بهشت و جهنم را از جای بر کنیم، به آسمان عروج کنیم و به زمین برگردیم، به مغرب و مشرق برویم و منتهی به عرش بشویم، در آنجا در مقابل خداوند عزوجل بنشینیم. و همه چیز مطیع ما می‌باشند، حتّی آسمان‌ها و زمین و شمس و قمر و ستارگان و کوه‌ها و درختان و جنبندگان و دریاها و بهشت و جهنم. این مقام را خداوند به واسطه اسم اعظم به ما تعلیم داده و به ما اختصاص داده است. با تمام این امتیازات، ما غذا می‌خوریم و در بازارها راه می‌رویم و این کارها را به امر خدا انجام می‌دهیم. ما بندگان گرامی خدا هستیم که اظهار نظر در مقابل او نداریم و به دستورش عمل می‌کنیم. ما را معصوم و پاک قرار داده و بر بسیاری از بندگان مؤمنش برتری بخشیده. ما می‌گوییم «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی هَدانا لِهذا وَ ما کُنَّا لِنَهْتَدِیَ لَوْ لا أَنْ هَدانَا اللَّهُ. » -. احقاف / ۴۳ - {خدا را ستایش که ما را به این مقام هدایت نموده که اگر او راهنمای ما نبود، راه به این مقام نمی یافتیم. } و ثابت است عذاب بر کافران که منظور، منکران آنچه که خدا از فضل واحسان خویش به ما عطا کرده هستند. ای سلمان و ابوذر! این است معرفت من به نورانیّت؛ با آگاهی به آن تمسک بجویید، چرا که هیچ گاه کسی از شیعیان من به روشن بینی نمی رسد، مگر آنکه مرا به مقام نورانیت بشناسد و وقتی مرا با این مقام کسی شناخت، روشن بین شده و به هدف رسیده ی کامل است که در دریای علم فرو رفته و به مقامی مترقی در فضل رسیده و از سرّی از اسرار و گنجینه علوم خدا مطلع شده است. بحارالانوار ج ۲۶،ص۲ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
الشيخ فرج القطيفي: وجدت بخط الشيخ عبد الله بن أحمد البصري البحراني على ظهر كتاب شرح التجريد ما : روي عن أمير المؤمنين أنه قال لسلمان الفارسي: يا سلمان نحن أسرار الله المودعة في هياكل البشرية، ميتنا لم يمت، وغائبنا لم يغب نزّهونا عن الربوبية و ارفعوا عنا الحظوظ البشرية، فإنا عنها مبعدون، وعما يجوز عليكم منزّهون، ثم قولوا فينا ما استطعتم، فإن البحر لا ينزف، وسرّ الغيب لا يعرف، وكلمة الله لا توصف يا سلمان أمرنا صعب مستصعب لا يحتمله إلا ملك مقرب أو نبي مرسل، أو من امتحن الله قلبه للإيمان. از امیر المومنین علی صلوات الله علیه روایت شده که به سلمان فارسی فرمودند: ای سلمان ما اسرار خداوند هستیم که در هیکلهای بشری به ودیعه نهاده شدیم؛ مرده ی ما نمرده است و غائب ما غائب نیست ، ما را از ربوبیت تنزیه کنید و حظها و ویژگیهای بشری را از ما بردارید؛ ما از این خصائص دور هستیم و از آنچه که بر شما رواست منزه می باشیم؛ سپس هر چه توانستید درباره ی ما بگویید؛ چون این دریا تهی نمیگردد و راز پنهانی شناخته نمیشود و کلمه ی خداوند به وصف در نیاید. ای سلمان امر ما بسیارسخت و دشوار است و کسی تحمل آن را ندارد مگر ملک زمانی مقرب باشد و یا نبی زمانی که مرسل باشد و یا مومنی که خداوند متعال قلبش را برای ایمان امتحان کرده باشد. مسند الامام على ج۸،ص۷۴ https://eitaa.com/kalame_thaghalein
سلام پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند علی جان گر نمی ترسیدم از امتم چیزی را بگویند مانند عیسی بن مریم علی نبینا علیه و آله وسلم (که او خداست ) مطلبی میگفتم که از هرجا رد بشوی خاک پایت را بعنوان تبرک بردارند بعد جناب آقای کریمیان سایه نداشتن پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم رانمی توانید هضم کنید مقصر هم نیستید اطلاعات دینی شما به اندازه کتب درسی مدارس بیشتر نیست توقعی هم نمیتوان داشت احادیث معصومین صلوات الله علیه صعب المصتصعب هضمش سخته https://eitaa.com/kalame_thaghalein