💎 قالَ مولی الموحدین أمِیرُالمُؤمِنِینَ حیدر کرار علی بن ابیطالب صلوات الله و سلامه علیهما ؛
✉ «مَنْ عَلِمَ أَنَّ كَلاَمَهُ مِنْ عَمَلِهِ، قَلَّ كَلاَمُهُ إِلاَّ فِيمَا يَعْنِيهِ».
کسی كه میداند گفتارش از اعمالش محسوب مىشود، سخن گفتنش را كم مىکند، مگر آنجایی كه مربوط به او است».
📘 نهج البلاغه، ص ۵۳۶
🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️
✅چه بسیار گفتارهای نسنجیده و حرفهای لغوی که بر زبان راندیم و الان می فهمیم که همه آنها جزو اعمال ما محسوب می شوند و می بایست تک تک آنها را جواب دهیم
با همین زبانی که جِرمش کم اما جُرمش سنگین است چه بسیار گناهانی را که مرتکب نشده ایم
✅دلی را سوزانده ایم و ندانستیم که آن دل خانه خداست
✅غیبتی و یا تهمتی زدیم و متوجه نبودیم که ؛
👈داریم آبروی کسی را از بین می بریم
👈خانواده ای را متلاشی میکنیم
👈آینده کسی را مبهم و دارای مشکل میکنیم
✅ با نامحرم گفتگو و بگو بخند داشتیم و متوجه نبودیم که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرموده اند :
۰۰۰ هر کس بازن نامحرم شوخی و مزاح کند خداوند به هر کلمه ای که در دنیا با او شوخی کرده است در قیامت هزار سال او را حیس میکند
🤲 وا حسرتا و امان از روز حسابرسی اعمال
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ»
💎الإمامُ الكاظمُ صلوات الله و سلامه علیه لِموسى بنِ بكرٍ الواسِطيِّ :
✉لَو مَيَّزتُ شِيعَتي لَم أجِدْهُم إلاّ واصِفَةً ، و لَوِ امتَحَنتُهُم لَما وَجَدتُهُم إلاّ مُرتَدِّينَ ، و لَو تَمَحَّصتُهُم لَما خَلُصَ مِنَ الألفِ واحِدٌ ، و لَو غَربَلتُهُم غَربَلَةً لَم يَبقَ مِنهُم إلاّ ما كانَ لي ، إنّهُم طالَ مَا اتَّكَوا عَلَى الأرائكِ فقالوا : نحنُ شِيعَةُ عَلِيٍّ ! إنّما شِيعَةُ عَلِيٍّ مَن صَدَّقَ قَولَهُ فِعلُهُ .
💠امام موسی بن جعفر صلوات الله و سلامه علیهما به موسى بن بكر واسطى ـ فرمود :
✍اگر شيعيان خود را جدا و مشخص كنم، در ميان آنان جز اهل حرف پيدا نكنم و اگر آنان را بيازمايم، همگى مرتدّ از كار در آيند و اگر آنان را سره و نا سره كنم ، از هر هزار نفر يك نفر خالص پيدا نشود و اگر ايشان را از غربال بگذرانم ، جز آن كه متعلّق به من است كسى باقى نماند . آنها مدتهاست كه بر اريكه ها لميده اند و مى گويند : ما شيعه على هستيم ، در صورتى كه شيعه على فقط كسى است كه كردار او مؤيّد گفتارش باشد
📚الكافي : 8/228/290
💎 قال رسول الله صل الله علیه و آله و سلم :
✉ «كُنْتُ نَبِيّاً وَ آدَمُ بَيْنَ الْماءِ وَ الطِّين»
من نبی بودم در زمانی که خلقت حضرت آدم بین آب و گل بود
📚 بحارالانوار، ج65، ص27
🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️🔹️
توضیح حدیث :
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم قبل از خلقت حضرت آدم صلوات الله علیه و علی نبینا و آله و سلم نبی بودند و اولین مخلوق خداوند نور وجود مقدس نبی مکرم اسلام صل الله علیه و آله و سلم و اهل بیت مطهر ایشان صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین بودند و این انوار مقدسه تسبیح خداوند می گفتند در حالیکه ملائکه تسبیح و تقدیس الهی را بلد نبودند و چگونگی تسبیح و تقدیس الهی را ملائکه از اهل بیت صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین یاد گرفتند
ملائکه به آدم (صلوات الله علیه و علی نبینا و آله و سلم) سجده نکردند مگر بخاطر اهل بیت (صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین) و ...
اما پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در ۲۷ رجب سال ۴۰ عام الفیل به نبوت مبعوث شدند یعنی پس از ولایت باطنی ، ولایت ظاهری ایشان هم آشکار شد و مردم او را بعنوان نبی شناختند
💎ابی جارود گوید از امام باقر علیه السلام سؤال کردم چه موقع قائم شما علیه السلام ظهور می کند؟
✉ فرمودند: ای ابی جارود شما درکش نکنید.
گفتم اهل زمانش؟
فرمودند:اهل زمانش هم درکش نکنند قائم ما علیه السلام قیام کند بعد از ناامیدی که در شیعیان رخ دهد سه بار مردم را دعوت کند کسی جوابش ندهد در روز چهارم پرده های کعبه را بگیرد و گوید ای خدایا یاریم کن و دعایش قطع نشود خداوند به ملائکه ای که رسول خدا صلی الله علیه وآله را روز بدر کمک کردند که هنوز سلاح هایشان را زمین نگذاشته بودند گوید و آنها با حضرت بیعت کنند سپس سیصد و سیزده تن با او بیعت کنند سپس به مدینه می آید و دعوت کند و هزار و پانصد قریشی را از اولاد زنا بکشد سپس به مسجد آید و دیوار را خراب کند و ابوبکر و عمر را تر و تازه بیرون آورد و با آندو صحبت کند و جواب دهند که در این هنگام باطلان شک کنند که گویند مردگان سخن گویند!؟
حضرت داخل مسجد پانصد شکاک را بکشد و سپس با همان هیزمی که جمع کرده بودند تا علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام را بسوزانند آن دو را بسوزاند و آن هیزم نزد ماست که به ارث می بریم و قصر مدینه را خراب کند
و بعد به کوفه روند که شانزده هزار نفر از بتریه با سلاح از قاریان قرآن و فقهای دین خارج شوند با پیشانی های پینه بسته که لباسشان را بالا کشیده اند و پر نفاق که همه آنها می گویند ای پسر فاطمه برو که نیازی به تو نیست پس در پشت نجف شمشیر را بکشد از عصر تا شب آنها را سریع تر از ذبح کردن بکشد و هیچ کس از آنها باقی نماند و به هیچ کس از اصحابش آسیبی نرسد و سپس داخل کوفه شود و بکشد تا خداوند راضی شود.
ابی جارود گفت: منظور حضرت را نفهمیدم قدری مکث کردم سپس عرض کردم : نفهمیدم فدایتان شوم چه موقع خداوند راضی شود؟
فرمودند: ای اباجارود خداوند به مادر موسی وحی کرد و او افضل از مادر موسی است و خداوند به زنبور وحی کرد و او برتر از زنبور است پس فهمیدم سپس فرمودند آیا برایت معقول شد؟
عرض کردم: بله
سپس فرمودند همانا قائم علیه السلام سیصد و نه سال مالک است به مقدار اصحاب کهف در غار و زمین را همان طور که پر از ظلم بود پر از عدل کند و شرق و غرب زمین برای او باز است و مردم را بکشد تا اینکه جز دین محمد صلی الله علیه وآله دیده نشود و به سیره سلیمان بن داود عمل کند و خورشید و ماه او را اطاعت کنند و زمین بر او پیچیده شود و خداوند به او وحی کند و به امر خدا عمل کند.
#آخرالزمان
📚دلائل الإمامة ،ص۴۵۵
🤲اللهم عجل لولیک الفرج
هدایت شده از ازدواج دائم آسان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حیفم اومد اینو براتون نفرستم،منم میخوام ثوابش رو مثل استاد عرشیانفر تقدیم آقا امام حسین کنم
💎 قال الامام جعفر بن محمد الصادق صلوات الله و سلامه علیهما :
✉ كانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِيٍّ نافِذَ البَصيرَةِ صُلبَ الإيمانِ جاهَدَ مَعَ أبي عَبدِاللَّهِ و أبلي بَلاءً حَسَناً و مَضي شَهيدَاً
✍عموي ما ، عبّاس ، داراي بينشي ژرف و ايماني راسخ بود ؛ همراه با امام حسين عليه السلام جهاد كرد و نيك آزمايش داد و به شهادت رسيد.
📚عمدة الطّالب ، ص ۳۵۶
💎قال الامام علی بن الحسین زين العابدين صلوات الله و سلامه علیه و علی جده و آله و سلم :
✉ منْ كَفَّ عَنْ أَعْرَاضِ اَلْمُسْلِمِينَ أَقَالَ اَللَّهُ تَعَالَى عَثْرَتَهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ
✍هركه از لطمه زدن به آبروى مسلمانان خوددارى كند، خداوند عزّ و جلّ روز قيامت از لغزش او در گذرد.
📚[بحار الأنوار ج۷۲ ص۲۵۶]
هدایت شده از قیام امام زمان ( عج) نزدیک است ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوره المائدة آیه ۸۲ :
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا ۖ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَىٰ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ
ترجمه :
بطور مسلّم، دشمنترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت؛ و نزدیکترین دوستان به مؤمنان را کسانی مییابی که میگویند: «ما نصاری هستیم»؛ این بخاطر آن است که در میان آنها، افرادی عالم و تارک دنیا هستند؛ و آنها (در برابر حق) تکبّر نمیورزند.
#آخرالزمان
#نظام_سلطه
#نابودی_اسرائیل
#نشر_حداکثری
💎عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ علیهم السّلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ فی حدیثٍ ؛
✉..... وَ أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ النَّارَ أَمِیرٌ مُتَسَلِّطٌ لَمْ یَعْدِلْ.
💠وجود مقدس سلطان سریر ارتضا ، علیّ بن موسى الرضا المرتضى عليه آلاف التحیة و الثناء از جدّ مطهرش خاتم الأنبیاء صَلَّی اللهُ عَلَیْه وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ نقل نمود که حضرتش فرمود ؛
✍..... و اولين كسی كه داخل دوزخ میشود ، سلطان خودسری است كه به عدالت رفتار نکند و به رعیت ظلم نماید.
📚بحارالأنوار ۷۲ / ۱۲۶ ، حدیث ۸ ، و
📚بحارالأنوار ۷۳ / ۲۹۰ ، حدیث ۱۰ ، و
📚بحارالأنوار ۷۵ / ۳۴۱ ، حدیث ۲۲ ، و
📚بحارالأنوار ۹۶ / ۱۳ ، حدیث ۲۲ ، عَنْ عيون أخبار الرضا.
📚بحارالأنوار ۶۹ / ۳۹۳ ، حدیث ۷۵ ، عَنْ صحيفة الرضا.
🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️🔹️🔸️
بسم الله الرحمن الرحیم
ﺑﺎ ﺗﻮ ﻣﻲﮔﻮﻳﻢ ﺍﻱ ﻣﻈﻠﻮﻡ ﺗﺎﺭﻳﺦ، ﺍﻱ ﻣﻴﺮﺍﺙ ﺩﺍﺭ ﻫﻤﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ، ﺍﻱ ﻋﺼﺎﻱ ﻣﻮﺳﻲ ﺩﺭ ﻣﺸﺖ، ﺍﻱ ﻧﮕﻴﻦ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﮕﺸﺖ، ﻭ ﺍﻱ ﺑﺎﺭ ﻏﻢ ﺍﻳﻮﺏ ﺑﺮ ﭘﺸﺖ.
ﺑﺎ ﺗﻮ ﻣﻲﮔﻮﻳﻢ: ﺍﻱ ﭼﻮ ﺁﺩﻡ ﺩﻳﺪﮔﺎﻧﺖ ﮔﺮﻳﺎﻥ، ﻭ ﭼﻮ ﻧﻮﺡ ﭼﺸﻤﺎﻧﺖ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻓﺮﺝ ﻧﮕﺮﺍﻥ. ﺍﻱ ﭼﻮ ﻣﻮﺳﻲ ﺍﺯ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ﺗﺮﺳﺎﻥ، ﻭ ﭼﻮ ﻳﻌﻘﻮﺏ ﺩﺭ ﻓﺮﺍﻕ ﻋﺰﻳﺰﺍﻥ ﺍﺷﻚ ﺭﻳﺰﺍﻥ، ﻭ ﭼﻮ ﺍﻟﻴﺎﺱ ﺍﺯ ﻗﻮﻡ ﺧﻮﻳﺶ ﮔﺮﻳﺰﺍﻥ. ﺍﻱ ﭼﻮ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﺯ ﻛﺎﺷﺎﻧﻪ ﺑﺪﻭﺭ ﻣﺎﻧﺪﻩ، ﻭ ﺍﺯ ﻣﺤﺒﺖ ﺯﻥ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺩﺳﺖ ﺷﺴﺘﻪ.
ﺍﻱ ﺯﻛﺮﻳﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﺮﻧﺶ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻳﺤﻴﻲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻴﺎﻳﺶ. ﻭ ﺍﻱ ﻳﻮﺳﻒ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺭﻓﺘﻦ ﻫﻤﺴﺎﻥ ﻭ ﻋﻴﺴﻲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﺎﺑﺎﻭﺭﻱ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺶ ﺗﻮﺳﻂ ﻳﺎﺭﺍﻥ. ﺍﻱ ﺫﻭﺍﻟﻘﺮﻧﻴﻦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭼﻴﺮﮔﻲ ﻣﺎﻧﻨﺪ، ﻭ ﺩﺍﻭﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﻜﻢ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻥ. ﻭ ﺍﻱ ﭼﻜﻴﺪﻩ ﻭﺍﻟﺎﺋﻲﻫﺎﻱ ﻫﻤﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ.
ﺍﻱ ﻛﻪ ﺷﻤﺸﻴﺮ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻴﺎﻡ ﺩﺍﺭﻱ ﻭ ﺯﺑﺎﻥ ﻋﻠﻲ ﺻﻠﻮﺍﺕ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﺎﻡ.
ﺻﻠﺎﻱ ﻣﻈﻠﻮﻣﻴﺘﺖ ﺭﺍ ﮔﺮ ﺑﻪ ﺩﺭﻳﺎ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ، ﻛﻮﻳﺮ ﺗﻔﺘﻴﺪﻩ ﺷﻮﺩ، ﮔﺮ ﺑﻪ ﭘﻬﻦ ﺩﺷﺖ ﭘﺮ ﮔﻴﺎﻩ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ، ﺑﻴﺎﺑﺎﻥ ﺧﺸﻜﻴﺪﻩ ﺷﻮﺩ.
ﻧﻮﺍﻱ ﺭﻧﺞ ﻭ ﺷﻜﻨﺠﺖ ﺭﺍ ﮔﺮ ﺑﺎ ﺑﻠﺒﻠﺎﻥ ﻧﻐﻤﻪ ﺧﻮﺍﻥ ﮔﻮﺋﻴﻢ، ﻣﺮﺛﻴﻪ ﺳﺮ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺳﺮﻭﺩ ﻏﻢ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪ،
ﻭ ﻧﺪﺍﻱ ﺍﻧﺪﻭﻫﺖ ﺭﺍ ﮔﺮ ﺑﺎ ﻗﺪﺳﻴﺎﻥ ﻋﺎﻟﻢ ﺑﺎﻟﺎ ﺑﺎﺯ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ ﺟﻤﻠﮕﻲ ﮔﺮﻳﺎﻥ ﻭ ﻧﺎﻟﺎﻥ ﮔﺮﺩﻧﺪ.
ﺑﺎﺭﺣﻪ ﺍﻱ ﺍﺯ ﺧﺸﻢ ﺗﻮﻓﻨﺪﻩ ﺍﺖ ﺭﺍ ﮔﺮ ﺑﺎ ﺑﺎﺩﻫﺎﻱ ﺻﺒﺎ ﮔﻮﺋﻴﻢ، ﺗﻨﺪﺭﺳﺎﻥ ﻏﺮﻳﻮ ﻛﺸﻨﺪ ﻭ ﺻﺨﺮﻩﻫﺎ ﻭ ﻛﻮﻫﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻢ ﺷﻜﻨﻨﺪ.
ﻭ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﺮﻧﺸﻬﺎﻱ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺍﺕ ﺭﺍ ﮔﺮ ﺑﺎ ﺯﺍﻫﺪﺍﻥ ﭘﺮﻭﺍﭘﻴﺸﻪ ﺑﺎﺯ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ، ﺳﺠﺎﺩﻩﻫﺎ ﺑﺮﮔﻴﺮﻧﺪ ﻭ ﺳﻮﻱ ﻣﺼﻠﺎﻱ ﺗﻮ ﺧﻴﺰﻧﺪ.
ﺑﺎ ﺗﻮ ﻣﻲﮔﻮﻳﻢ ﺍﻱ ﻣﻬﺪی ﺍﻱ ﺣﻤﺎﺳﻪ ﺩﻭﺭﺍﻥ، ﺍﻱ ﭼﺸﻤﻪ ﺳﺎﺭ ﺟﻮﺷﺎﻥ ﻓﻀﻴﻠﺖ، ﺍﻣﺎ ﻳﺎﺭﺍﻥ ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺑﺮﻛﻪ ﻫﺎ. ﺍﻱ ﺍﻗﻴﺎﻧﻮﺱ ﺑﻴﻜﺮﺍﻥ ﺩﺍﻧﺶ، ﺍﻣﺎ ﺗﺸﻨﻪ ﻛﺎﻣﺎﻥ ﻧﺎﻛﺎﻡ. ﺍﻱ ﺑﻠﻨﺪﺍﻱ ﻧﻴﻜﻲ، ﺍﻣﺎ ﻧﻴﻜﻮ ﻛﺎﺭﺍﻥ ﺩﺭﮔﻴﺮ، ﺍﻱ ﺻﻠﺎﻱ ﺁﺯﺍﺩﻱ، ﺍﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺑﻨﺪ، ﺍﻱ ﺑﻨﺪﻩ ﻛﺮﻧﺸﮕﺮ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻋﺎﺑﺪﺍﻥ ﭼﺸﻢ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﻣﺼﻠﻲ، ﺍﻱ ﻛﻌﺒﻪ ﺑﺎﻃﻦ ﻭ ﭘﺮﻭﺍﭘﻴﺸﮕﺎﻥ ﺑﺪﺍﻥ ﺳﻮ ﺩﺭ ﻧﻴﺎﻳﺶ ﻳﺰﺩﺍﻥ، ﻭ ﺍﻱ ﻭﺟﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺁﻧﺮﺍ ﺟﻮﻳﺎﻥ.
ﺍﻱ ﻣﻬﺪﻱ ﺍﻱ ﺯﻭﺭﻕ ﻧﺠﺎﺕ، ﻭ ﻟﻴﻜﻦ ﺩﺭ ﮔﺮﺩﺍﺏ ﺍﻓﺘﺎﺩﮔﺎﻥ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺭ ﮔﺮﻳﺰ ﺍﻱ ﮔﻨﺠﻴﻨﻪ ﻋﻄﺎﻱ ﺣﻖ ﺍﻣﺎ ﻣﺴﺘﻤﻨﺪﺍﻥ ﺑﺎ ﺩﺭ ﻳﻮﺯﻩ ﮔﺪﺍﺋﻲ ﺑﺮ ﺁﺳﺘﺎﻥ ﺩﮔﺮﺍﻥ ﺍﻱ ﺧﺰﺍﻧﻪ ﺩﺍﻧﺶ ﺍﻳﺰﺩ، ﻭﻟﻲ ﺟﺎﻫﻠﺎﻥ ﻛﺎﺳﻪ ﻟﻴﺲ ﺍﻳﻦ ﻭ ﺁﻥ، ﺍﻱ ﺩﺳﺖ ﺗﻮﺍﻧﺎﻱ ﻳﺰﺩﺍﻥ، ﺍﻣﺎ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭﺍﻥ ﺛﻨﺎ ﺧﻮﺍﻥ ﺍﻫﺮﻳﻤﻨﻴﺎﻥ ﻭ ﺍﻱ ﭼﺸﻢ ﺑﻴﺪﺍﺭ ﺧﺪﺍﻱ ﻣﻨﺎﻥ، ﻭ ﻟﻴﻜﻦ ﻛﻮﺭ ﺩﻟﺎﻥ ﺍﺯ ﺁﻥ ﭼﺸﻢ ﭘﻮﺷﺎﻥ
ﺍﻱ ﻣﻬﺪﻱ، ﺍﻱ ﻋﺪﻝ ﻣﻨﺘﻈﺮ: ﺗﻮ ﺑﻴﺎ ﻛﻪ ﭼﺸﻤﻬﺎﻱ ﻫﻤﻪ ﻧﻴﻜﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺗﻮ ﻓﺮﻭ ﻫﻴﺨﺘﻪ، ﺗﻮ ﺑﻴﺎ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺩﻳﺪﮔﺎﻥ ﻫﻤﻪ ﭘﺎﻛﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻮ ﻓﺮﻭ ﺭﻳﺨﺘﻪ، ﻭ ﺗﻮ ﺑﻴﺎ ﻛﻪ ﺯ ﺷﻤﺸﻴﺮ ﺁﺧﺘﻪ ﻫﻤﻪ ﺳﻠﺤﺸﻮﺭﺍﻥ ﺩﺭ ﻛﺮﺍﻧﻪ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺍﻣﻴﺪ ﺗﻮ ﺯﻧﮕﺎﺭﻫﺎ ﻓﺮﻭ ﺷﺴﺘﻪ. ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻛﻪ ﺧﻤﻴﺮﻩ ﻭﺟﻮﺩﻱ ﺁﺩﻡ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺭﺍ ﺳﺮﺷﺘﻨﺪ، ﺑﺪﻭ ﻳﺎﺩ ﺗﺮﺍ ﺁﻣﻮﺧﺘﻨﺪ، ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﻛﻪ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺳﻴﺪ ﺷﻬﻴﺪﺍﻥ ﺭﺍ ﺭﻗﻢ ﺯﺩﻧﺪ، ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﺗﻮ ﺧﺸﻤﻬﺎﻱ ﻗﺪﺳﻴﺎﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﻭ ﻧﺸﺎﻧﺪﻧﺪ، ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﻛﻪ ﺭﻧﺞ ﻭ ﺩﺭﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻧﻮﺷﺘﻨﺪ، ﺑﻪ ﺗﺮﺳﻴﻢ ﻛﺮﺍﻧﻪ ﺍﻱ ﺯ ﻇﻬﻮﺭﺕ ﺍﻣﻴﺪﺷﺎﻥ ﺍﻓﺰﻭﺩﻧﺪ.
ﺍﻱ ﻣﻬﺪﻱ، ﺍﻱ ﻳﮕﺎﻧﻪ ﺯﻣﺎﻥ: ﺗﻮ ﺑﻴﺎ ﺗﺎ ﺷﻜﻮﻓﻪﻫﺎﻱ ﺑﻬﺎﺭﻱ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﺑﻪ ﺭﻭﻱ ﺗﻮ ﺯﻧﻨﺪ، ﺗﻮ ﺑﻴﺎ ﺗﺎ ﻛﺎﺳﻪﻫﺎﻱ ﺧﻮﻥ ﺭﻧﮓ ﺁﻟﺎﻟﻪﻫﺎ ﺗﺒﺴﻢ ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﺗﻮ ﻛﻨﻨﺪ، ﺗﻮ ﺑﻴﺎ ﺗﺎ ﺑﻠﺒﻠﺎﻥ ﺧﻮﺵ ﺁﻭﺍﺯ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻮ ﻧﻐﻤﻪ ﺳﺮ ﺩﻫﻨﺪ، ﻭ ﺗﻮ ﺑﻴﺎ ﺗﺎ ﺳﺒﺰﻩ ﺯﺍﺭﺍﻥ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺗﻮ ﺩﺷﺘﻬﺎ ﻭ ﻫﺎﻣﻮﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻃﺮﺍﻭﺕ ﺑﺨﺸﻨﺪ. ﭼﺮﺍ ﻛﻪ: ﺗﻮ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺩﮔﺮ ﺑﺎﺭ ﻫﺴﺘﻲ ﺍﻱ، ﻋﻄﺮ ﺩﻝ ﺍﻧﮕﻴﺰ ﮔﻠﻬﺎﻱ ﻭﺟﻮﺩﻱ، ﻭ ﻧﻮﺭ ﺩﻳﺪﮔﺎﻥ ﺩﺭ ﻋﺎﻟﻢ ﺷﻬﻮﺩﻱ. ﭼﻪ ﺑﺠﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﻳﺰﺩﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻮﺍﻱ ﺗﻮ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ ﻭ ﻇﻬﻮﺭﺕ ﺭﺍ ﺁﺭﺯﻭ ﻛﻨﻴﻢ ﻛﻪ:
🤲 ﺍﻟﻠﻬﻢ ﺻﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﻗﺮﺏ ﺑﻌﺪﻩ ﻭ ﺍﻧﺠﺰ ﻭﻋﺪﻩ ﻭ ﺍﻭﻑ ﻋﻬﺪﻩ. 🤲
ﺑﺎﺭﺍﻟﻬﺎ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺩﺭﻭﺩ ﻓﺮﺳﺖ ﻭ ﺩﻭﺭﻳﺶ ﺭﺍ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﻛﻦ ﻭ ﻭﻋﺪﻩ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺑﺮﺳﺎﻥ ﻭ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﺵ ﻭﻓﺎ ﻓﺮﻣﺎ
💎عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا (صلوات الله علیه) قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (صلوات الله علیه) خَيْرُ نِسَائِكُمُ الْخَمْسُ :
✉ قِيلَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ وَ مَا الْخَمْسُ قَالَ الْهَيِّنَةُ اللَّيِّنَةُ الْمُؤَاتِيَةُ الَّتِي إِذَا غَضِبَ زَوْجُهَا لَمْ تَكْتَحِلْ بِغُمْضٍ حَتَّى يَرْضَى وَ إِذَا غَابَ عَنْهَا زَوْجُهَا حَفِظَتْهُ فِي غَيْبَتِهِ فَتِلْكَ عَامِلٌ مِنْ عُمَّالِ اللَّهِ وَ عَامِلُ اللَّهِ لَا يَخِيبُ.
💠امام رضا (صلوات الله علیه) فرمود:
امیر المؤمنین (صلوات الله علیه) فرمود:
✍بهترین زنان شما، زنی است که پنج ویژگی داشته باشد: عرض شد: ای امیر مؤمنان! آن پنج ویژگی کدامند؟ فرمود: فروتن و آرام، نرم خوی، فرمان بردار شوهرش باشد، اگر همسرش خشمگین شد پلک برهم ننهد تا او راضی شود، و هنگامی که شوهرش نزد او نیست نسبت او را در غیابش محافظت کند (از اموال و آبروی او محافظت کند)؛ چنین زنی کارگزاری از کارگزاران الهی است، و کارگزار الهی هرگز شکست نمی خورد.
📚 الكافي- ط الاسلامية/ج5/ص325
📚بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث/ج100/ص231
📚وسائل الشيعة ط-آل البیت/ج20/ص29
📚روضة المتقين/ج8/ص101
🌺🍃 اَفَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلى قُلُوبٍ أَقْفالُها «آیه ۲۴ سوره مبارکه محمد»
➖آيا در قرآن تدبّر و تأمّل نمىكنند يا بر دلهايشان قفلها خورده است.
🔴 اين آيه، در ادامه آيه قبل، #تدبّر_نكردن در قرآن را ناشى از كورى و كرى نسبت به حقايق مىداند كه در اثر لعنت الهى، انسان به آن گرفتار گردد.
🔺قرآن، تنها براى تلاوت
و رعايت تجويد نيست،
كتاب انديشه و تدبّر است
و تلاوت بايد مقدّمه تدبّر گردد.
🔺#همه مأمور به تدبّر در قرآن هستند و تدبّر، اختصاص به گروه خاصى ندارد.
🔵 كسانى كه تدبّر در قرآن را رها كرده و با قرآن برخوردى سطحى دارند، مورد توبيخ خداوند قرار مىگيرند.
🔹شرط بهرهورى از مفاهيم عالى وحى و قرآن، #سعه_صدر و داشتن #قلبى_باز و سالم و تدبّر در آن است.
🔹يكى از راههاى شناخت،
راه دل و قلب است.
🔹 نشانه #عقل_و_قلب_سالم،
#تدبّر در آيات قرآن است.
🌕 باتفکر ازخودمان بپرسیم
➖آیا قرآن رافقط برای ثواب میخوانیم؟
➖آیا به آیات قران عمل کرده ایم؟
➖آیا اخلاق خود را
با آیات قرآن زینت داده ایم ؟
➖آیاکاری کرده ایم
که فردای قیامت قرآن از ما شکایت نکند ؟
👇👇👇👇
🔶
💚 در فضیلت تلاوت سوره یس از پیامبر (ص) روایت شده هر کس سوره یس را قرائت کند مانند آن است که ده بار قرآن را ختم کرده است.
💚ابی بصیر نیز از امام صادق(ع) روایت میکند هر کس آن را قبل از خواب یا پیش از غروب بخواند، در تمام طول روز محفوظ و پر روزی خواهد بود، تا اینکه غروب شود و هر کس آن را در شب پیش از خفتن بخواند، خداوند هزار فرشته را بر او مأمور میکند که وی را از هر شیطان راندهشده و هر آفتی حفظ کنند.
☀️دستورالعملی از حضرت آیت الله وحید
🌷به دیگران هم سفارش کنید، نماز صبح را که خواندید، یازده بار سوره (قل هو الله احد) را بخوانید، وقت خواب هم یازده بار این سوره را بخوانید، بین روز هم که بیکارید، راه می روید، این سوره را بخوانید، شما جوانها از حالا شروع کنید، بعد روحتان می شود اکسیر احمر، یک روز می بینی شب شده صد تا سوره (قل هو الله احد) خواندی، آن وقت این صد تا سوره چه می کند؟
┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت رسول (ص) فرمود :عظیم ترین آیه ای که در قرآن واقع شده است آیت الکرسی است. هرکس آن را تلاوت نماید، حق تعالی دو فرشته مامور کند تا اعمال نیک او را در نامه ی عملش بنویسند و کارهای بد او را محو نمایند تا روز دیگر که آیت الکرسی را بخواند.
( خلاصه منهج الصادقین ج1 ص 155 )
............................................
💟چند مورد از آثار و برکات وضو
1⃣ طولانی شدن عمر:
هر چه میتوانی بیشتر طاهر (با وضو) باش خداوند عمرت را زیادتر میکند.
📚 وسائلالشیعة، ج 1، ص 383
2⃣ از بین رفتن خشم
خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى از شما به خشم آمد، وضو بگيرد.
📚 نهج الفصاحه ص 286 ، ح 660
3⃣ پاک شدن از گناهان
اگـر بنـده اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از گناهان پاك مى شود.
📚 تفسير منتسب به امام حسن عسكرى عليه السلام ص 521
4⃣ شب تا صبح در حال عبادت
هر که با وضو به بستر رود، آن شب بشتر او به منزله مسجد اوست و اگر یادش آمد که وضو ندارد به همان رو انداز خود -هر چه می خواهد باشد- تیمم کند که اگر چنین کرد پیوسته در نماز و ذکر خداوند خواهد بود.
📚 تهذیب الاحکام، ج 2 ، ص 116
5⃣ اجر شهید
پیامبر اکرم (ص) فرموند: فراوان وضو بگير تا خداوند عمر تو را زياد گرداند. اگر توانستى شب و روز با طهارت باشى اين كار را بكن ؛ زيرا اگر در حال طهارت بميرى، شهيد خواهى بود
📚 میزان الحکمه، ج ۱۳
6⃣ اجر روزه داری
پیامبر اکرم (ص) فرمودند
كسى كه با طهارت بخوابد، همانند روزه دارِ شب زنده دار است
📚 میزان الحکمه، ج ۱۳
🌷تفسیر سوره توبه ۱۷🌷
مَا كَانَ لِلْمُشْرِكِينَ أَنْ يَعْمُرُوا مَسَاجِدَ اللَّهِ شَاهِدِينَ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ بِالْكُفْرِ ۚ أُولَٰئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ وَفِي النَّارِ هُمْ خَالِدُونَ ﴿١٧﴾
🌸و مشرکان در حالی که بر ضد خود به کفر [و انکار حقایق] گواهی می دهند
صلاحیت آباد کردن مساجد خدا را ندارند؛
اینانند که اعمالشان تباه و بی اثر است
و در آتش جاودانه اند. (۱۷)
تفسیر:
🔹در بناى مساجد و بنيادهاى دينى و فرهنگى مسلمانان
كفّار و مشركان اجازه دخالت ندارند.
🔸 در ساخت و ادارهى مراكز و نهادهاى مقدّس
پول نااهلان را نگيريد
تا دخالت و افتخار و توقّع نداشته باشند.
🔹نه هر درآمدى مشروع است
و نه هر مشاركتى ارزشمند.
مبادا به عشقِ آبادانى مساجد
كفّار در امور دينى نفوذ كنند.
🔸 كفر، سبب نابودى و فساد و بىارزش شدن اعمال نيك كافران است.
منبع: تفسیر نور
#توبه
#مشرک
#مسجد
#فرهنگ
سوره : الرعد آيه : 18
لِلَّذِينَ ٱسْتَجَابُوا۟ لِرَبِّهِمُ ٱلْحُسْنَىٰ ۚ وَٱلَّذِينَ لَمْ يَسْتَجِيبُوا۟ لَهُۥ لَوْ أَنَّ لَهُم مَّا فِى ٱلْأَرْضِ جَمِيعًا وَمِثْلَهُۥ مَعَهُۥ لَٱفْتَدَوْا۟ بِهِۦٓ ۚ أُو۟لَٰٓئِكَ لَهُمْ سُوٓءُ ٱلْحِسَابِ وَمَأْوَىٰهُمْ جَهَنَّمُ ۖ وَبِئْسَ ٱلْمِهَادُ
برای كسانیكه پروردگارشان را اجابت كردند نیكوترین (پاداش) است. ولی كسانیكه (دعوت) او را نپذیرفتند، اگر هر آنچه در زمین است و مانند آن را با آن داشته باشند، قطعاً حاضرند آن را (برای رها خود از عذاب) فدیه بدهند، آنانند كه برایشان حساب سختی است و جایگاهشان دوزخ است و چه بد جایگاهی است.
💢 مروری کوتاه بر #نکات_تفسیری آیات سوره اسراء ( آیات 34 )
🌺🍃✨🌸✨🌺🍃
🕋 وَ لا تَقْرَبُوا مالَ الْيَتِيمِ إِلَّا بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ حَتَّى يَبْلُغَ أَشُدَّهُ وَ أَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ كانَ مَسْؤُلًا «34»
🦋🦋و به مال يتيم، جز به بهترين راه (كه به نفع يتيم باشد) نزديك نشويد، تا آنكه به حدّ بلوغ ورشدش برسد. (كه آنگاه اموالش را به او بر مىگردانيد) و به پيمان وفا كنيد، كه (در قيامت) از عهد و پيمان سؤال خواهد شد.
📝نکته ها👇
🔷كلمهى «اشد» از «شد»، به گره محكم گفته مىشود و در اينجا منظور مرحلهى رشد يتيم و استحكام جسمى و روحى در حفظ اموالش مىباشد.
🔷قرآن دربارهى حفظ حقوق يتيم و مراعات حال او و رسيدگى و تكفّل امور يتيمان سفارش فراوان كرده است. ولى چون احتمال لغزش مالى و سوء استفاده كردن از اموال يتيمان بسيار است، لذا هشدار بيشترى لازم است، به گونهاى كه از نزديك شدن به آن نيز نهى شده و تصرّف ظالمانه در اموال يتيمان، خوردن آتش شمرده شده است. «1»
🔷وقتى اين آيه نازل شد، مسلمانان از حضور بر سر سفرهى ايتام كناره گرفتند و آنان رامنزوى ساختند. آيهى ديگرى نازل شد كه مراد از نزديك نشدن، سوءاستفاده است، والّا افراد مصلح نبايد به بهانهى تقوا، يتيمان را رها كنند. «وَ إِنْ تُخالِطُوهُمْ فَإِخْوانُكُمْ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ الْمُفْسِدَ مِنَ الْمُصْلِحِ» «2»
🔷در حديث مىخوانيم: مراد از عهد و پيمانى كه مورد سؤال است، محبّت و دوستى و اطاعت از علىّ عليه السلام است. «3»
📖«1». نساء، 10.
📖«2». بقره، 220.
📚«3». بحار، ج 24، ص 187.
📚جلد 5 - صفحه 57
📝پیام ها🔰
🔶1- اسلام، پشتيبان محرومان، ضعيفان و يتيمان است. «لا تَقْرَبُوا مالَ الْيَتِيمِ»
🔶2- هر جا احتمال سوءاستفاده باشد، بايد بيشتر سفارش كرد. «1» «لا تَقْرَبُوا مالَ الْيَتِيمِ»
🔶3- جاذبهى مال به قدرى زياد است كه نزديك شدن به آن هم گاهى گناه و حرمت را در پى دارد. «لا تَقْرَبُوا»
🔶4- كودكان، حقّ مالكيّت دارند. «مالَ الْيَتِيمِ»
🔶5- ارث يكى از اسباب مالكيّت است. «مالَ الْيَتِيمِ»
🔶6- تصرّف در مال يتيم مشروط به رعايت بالاترين و پرثمرترين شيوههاست. (اگر منافع يتيم در گردش مال اوست، بايد آن را به كار انداخت، نه آنكه بىتفاوت ماند.) لا تَقْرَبُوا ... إِلَّا بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ
🔶7- در تصميمگيرىهاى مالى، بايد منافع و مصالح يتيمان مراعات شود. «إِلَّا بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ»
🔶8- تصرّف نابجا و حيف و ميل اموال يتيمان، ممنوع است. لا تَقْرَبُوا ... إِلَّا بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ
🔶9- زمان واگذارى مال يتيم به خود او، وقتى است كه به بلوغ فكرى و اقتصادى و جسمى برسد. «حَتَّى يَبْلُغَ أَشُدَّهُ»
🔶10- به پيمانها- هرچه و با هر كه باشد- وفادار باشيم. «أَوْفُوا بِالْعَهْدِ»
🔶 11- توجّه به مسئوليّت، انسان را از گناه باز مىدارد. «إِنَّ الْعَهْدَ كانَ مَسْؤُلًا»
«1». به همين دليل، حضرت على عليه السلام در نهج البلاغه، در مورد رعايت حقوق اجير، كشاورز، زن ويتيم، سفارش بيشترى كرده است. مانند: «اللّه اللّه فى الايتام» نهجالبلاغه، نامه 47.
-------------------------------------------------
📚 برگرفته از تفسیرنور
#تفسیر
#سوره_اسراء
❤️🍃
💐مولا علی علیه السلام :
چند چيز بنده را به رضوان خدا ميرساند:
🍃🌸استغفار زياد،
🍃🌸نرمی و
🍃🌸خوش اخلاقی
🍃🌸و صدقه زياد
📚بحار الأنوار.ج۷۵.ص۸۱
🔴دیدن عکس و فیلم مستهجن
✍از نظر علم و تجربه ثابت شده است که یکی از عوامل اصلی و ناخودآگاه تحریک و ترشح غدد و هورمونهای جنسی، نگاه است. نگاه به نامحرم هر چند اگر بدون قصد تلذّذ باشد عمل طبیعی و غریزی خود را انجام می دهد و زمینه تحریک شهوت انسان را در زمان نگاه یا بعد از آن ایجاد می کند.
تحریک غریزه جنسی به گونه نامشروع نیز آثار شوم و نکبت بار فراوانی بر ابعاد مختلف انسان و جامعه بشری ایجاد می نماید. اسراف، انحراف و هدر رفتن نیروهای فکری ، اجتماعی و معنوی انسان، زمینه سازی سردی روابط خانوادگی (شخصی که #نگاه خود را کنترل نمی کند با یک همسر ارضا نمی شود)، حالت حسرت و ناکامی، از دست دادن آرامش روانی، میل به گناه (لواط، زنا ، استمناء و….) و بالاخره گرایش به گناهان مختلف از جمله آثار سوء نگاه حرام است که در عرصه زندگی فردی، خانوادگی و اجتماع ظاهر می گردد.
🔅امام علی علیه السلام می فرماید چشم، پیش قراول دل، جلودار فتنه، دام شیطان و نگاه حرام سبب کاشتن بذر شهوت و نهال گناه (زنا و لواط و استمناء و …) است.
🔸نگاه به نامحرم باعث سختی زندگی و زیادی حسرت و افسوس است.
💠قرآن کریم در این مورد می فرماید: « قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ
به مردان با ايمان بگو ديده فرو نهند و پاكدامنى ورزند كه اين براى آنان پاكيزه تر است زيرا خدا به آنچه مى كنند آگاه است.
📚سوره #نور آیه 30
🔺این گناه پیوند انسان با خدا را سست و در صورت استمرار، این پیوند را قطع و ایمان او را زایل میگرداند؛ غریزه جنسی انسان را به طور افراطی تحریک کرده؛ او را از فعالیتهای مثبت انسانی بازداشته؛ به سمت ارتکاب فحشا و منکرات سوق میدهد. بدین وسیله انسانیت انسان که سرمایه وجودی انسان است را از او سلب میکند.
📜
هدایت شده از معارف الثقلین
💠شیخ صدوق(رحمه الله علیه) در کتاب «مَن لایَحضُره الفقیه »این روایت عجیب و جالب را در پیشگویی زمان ما نقل نموده :
💎رَوَى الْأَصْبَغُ بْنُ نُبَاتَةَ عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علی علیه السلام قَالَ: سَمِعْتُهُ یَقُولُ:«یَظْهَرُ فِی آخِرِ الزَّمَانِ وَاقْتِرَابِ السَّاعَةِ - وَهُوَ شَرُّ الْأَزْمِنَةِ - نِسْوَةٌ کَاشِفَاتٌ عَارِیَاتٌ [کاسیاتٌ عاریاتٌ] مُتَبَرِّجَاتٌ، مِنَ الدِّینِ [خارجاتٌ ]، فِی الْفِتَنِ دَاخِلَاتٌ، مَائِلَاتٌ إِلَى الشَّهَوَاتِ،مُسْرِعَاتٌ إِلَى اللَّذَّاتِ، مُسْتَحِلَّاتٌ لِلْمُحَرَّمَاتِ، فِی جَهَنَّمَ خَالِدَاتٌ!»
✍اَصبَغ بن نـُباتـَه روایت می کند از امیرالمؤمنین علی علیه السّلام که فرمود:
👌«در آخر الزّمان و نزدیک به زمان قیامت که بدترین زمانها است زنانى ظاهر می شوند که بى حجاب و برهنه هستند (در نسخۀ بَدَل: کاسیاتٌ عاریاتٌ = در حالیکه لباس برتن دارند انگار برهنه هستند ) ، آرایش کنندگان و اظهار کنندگان زینتهایشان (متبرجات = تبرج کنندگان یعنی کسانی که زینتهای پنهان خودشان را مثل جواهرات و ... به دیگران نشان میدهند) ، اینها از دین خارج می شوند و در فتنه ها و آشوبها وارد می شوند ، به سوی شهوات و لذات جنسى تمایل دارند ، شتاب کنندگان به سوى لَذّات و خوشگذرانی ها هستند و محرمات الهی را حلال می شمارند ، اینها در جهنم وارد می شوند و در آنجا جاویدان خواهند ماند»
📚فقیهُ مَن لا یَحضُرُهُ الفقیهُ، شیخ صدوق، ترجمۀ علی اکبر غفارى، 5/21، حدیث ش4374
🕋 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
#نشر_حداکثری
#حجابحقاللهاست
#بیحجابیحقالناساست
💠داستانی از نهج البلاغه
💠ناله عقیل از آهن گداخته👇
🔹🔹فاطمه بنت اَسَد مادر حضرت علی (علیه السلام) چهار پسر داشت، که بین هر یک با دیگری، ده سال فاصله بود، به این ترتیب: طالب، عقیل، جعفر و علی (علیه السلام) . عقیل دومین پسر ابوطالب، مردی خوش فکر و حاضر جواب و شجاع بود و در جنگ صفین از رزمندگان سپاه علی (علیه السلام) به شمار می آمد، فرزندان و نوادگان عقیل، و در میان آنها به خصوص حضرت مسلم فرزند عقیل، همه از حامیان دین بودند و گروهی از آنها در کربلا در رکاب حسین بن علی (علیه السلام) به شهادت رسیدند.[1].
امام علی (علیه السلام) در خطبه ای می فرماید: «سوگند به خدا برادرم عقیل را دیدم که در زیر چنگال فقر و تهی دستی، دست و پا می زد تا آن جا که از من خواست از گندمی که از حقوق شما است به او ببخشم، در حالی که فرزندان او از شدت فقر، پریشان و غبارآلود دیدم، گویا صورت شان با نیل، سیاه شده بود، عقیل چند بار رفت و آمد کرد و مکرر در هر بار با حالت جانسوزی، خواسته اش را بازگو کرد من حرف های او را گوش می دادم، او گمان کرد که من دینم را می فروشم و از خواسته او اطاعت می کنم و از شیوه خود دست بر می دارم، در این موقع آهنی را داغ کردم و آن را به بدن عقیل نزدیک نمودم تا از آن درسی بگیرد، او پس از آن که حرارت آتش را احساس کرد، ناله ای همانند ناله بیماران کشید و نزدیک بود از حرارت آهن تفتیده بسوزد، به او گفتم: زنان در سوگ تو بنشینند ای عقیل! آیا از آتشی که انسان برای بازی خود، آن را گداخته است ناله می کنی، ولی مرا به سوی آتش می کشی که خداوند جبّار، آن را از خشم خود افروخته است، اتئنّ من الاذی ولا ائنّ من لظی؛ آیا تو از آزاری که مدت کوتاه است ناله می کنی و من از آتش افروخته و جاودانه دوزخ ناله نکشم؟.[2]
پی نوشت:
[1]. سیره ابن هشام، ج1، ص263؛ قاموس الرجال، ج6، ص311 به بعد.
[2]. نگاه کنید به خطبه 224 نهج البلاغه