eitaa logo
معارف الثقلین
103 دنبال‌کننده
117 عکس
355 ویدیو
31 فایل
بسم الله تعالی قال رسول الله صل الله علیه و آله إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ اَلْحَوْضَ
مشاهده در ایتا
دانلود
در روایت آمده است که در هنگام مریضی چنین دعا کنیم: «اللَّهُمَّ اشْفِنِي بِشِفَائِكَ وَ دَاوِنِي بِدَوَائِكَ وَ عَافِنِي مِنْ بَلَائِكَ فَإِنِّي عَبْدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِكَ». رک: الکافي،جلد ۲ صفحه ۵۶۵ در روایت آمده است هنگامی که بر شخص مریض وارد شدیم، (۷ مرتبه) این چنین او را تعویذ کنیم: «أُعِيذُكَ بِاللهِ الْعَظِيمِ رَبِّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ مِنْ شَرِّ كُلِّ عِرْقٍ نَفَّارٍ وَ مِنْ شَرِّ حَرِّ النَّارِ». رک: الکافي،جلد ۲ صفحه ۵۶۶-۵۶۷ در روایت آمده است که برای رفع درد و مرض، «بسم الله» گفته و سپس موضع درد را با دست، مسح نموده و (۷ مرتبه) این چنین تعویذ بخوانیم: «أَعُوذُ بِعِزَّةِ اللهِ وَ أَعُوذُ بِقُدْرَةِ اللهِ وَ أَعُوذُ بِجَلَالِ اللهِ وَ أَعُوذُ بِعَظَمَةِ اللهِ وَ أَعُوذُ بِجَمْعِ اللهِ وَ أَعُوذُ بِرَسُولِ اللهِ وَ أَعُوذُ بِأَسْمَاءِ اللهِ مِنْ شَرِّ مَا أَحْذَرُ وَ مِنْ شَرِّ مَا أَخَافُ عَلَى نَفْسِي». رک: الکافي،جلد ۲ صفحه ۵۶۶
قصد حجاج بن یوسف لعنه الله علیه بر ذبح یک شیعه به عنوان قربانی و استدلال زیبای شخص شیعی علامه مجلسی (رضوان الله علیه) می‌نویسد: شعبی می‌گوید: در یک عید قربان حجاج لعین مرا فراخواند و گفت: ای شعبی امروز، روز قربانی کردن است و اراده کردم مردی از اهل عراق را به دلیل دروغ بستن اش بر خدا و رسولش قربانی کنم. پس شیخی را آوردند و حجاج به او گفت: به چه دلیل گمان کرده ای حسن و حسین علیهماالسلام فرزندان رسول خدا صلی‌الله علیه وآله و سلم هستند؟ شیخ جواب داد: این گمان من نیست بلکه قول کتاب خداست. حجاج لعین مقداری به فکر فرو رفت و گفت: شاید منظورت آیه مباهله است؟ شیخ پاسخ داد: به خدا قسم این آیه هم حجت بلیغه من در این مدعی است ولی به آن احتجاج نمی‌کنم؛ صورت حجاج لعین زرد گشت و گفت: اگر غیر از این آیه ،آیه دیگری بیاوری از خونت می‌گذرم و ده هزار دینار به تو می‌دهم. شیخ گفت : 🔸در قول الله عزوجل: «و من ذریته داود و سلیمان» {انعام/۸۵} داود و سلیمان فرزندان چه کسی خوانده شدند؟ حجاج لعین که حافظ قرآن هم بود پاسخ داد ابراهیم. شیخ گفت: و دیگر چه کسانی از ذریة ابراهیم دانسته شدند؟ پس حجاج لعین ادامه آیه را قرائت کرد: «و ایوب و یوسف و موسی و هارون و زکریا و یحیی و عیسی» به عیسی که رسید شیخ گفت: توقف کن، عیسی چطور ذریة ابراهیم می‌شود؟ حجاج لعین گفت: از طریق مادرش مریم. شیخ گفت: مریم به ابراهیم نزدیک‌تر است یا فاطمه زهرا علیهاالسلام به رسول خدا صلی الله علیه واله؟ و عیسی به ابراهیم نزدیک‌تر است یا حسنین علیهماالسلام به پیامبر خدا صلی الله علیه واله؟؟ پس گویا در دهان حجاج خاک ریختند و هیچ حرفی نتوانست بزند و گفت: آزادش کنید. بحارالانوار،علامة مجلسی،ج ۲۵،ص۲۴۳_۲۴۵،چاپ دار احیاء التراث العربی
حتما بخونید👇🏻 پنج‌صفت‌بهترین‌زنان امام رضا علیه‌السلام فرمودند: حضرت امیرمؤمنان امام علی علیه‌السلام فرمودند: 👈 بهترین زنان شما پنج دسته ‏اند. ⁉️ پرسیدند: آن پنج دسته کدامند؟ 🔹 حضرت فرمودند: 1⃣ زنان ساده و بی ‏آلایش 2⃣ زنان دل رحم و خوش خو 3⃣ زنان هم دل و همراه 4⃣ زنی که چون شوهرش به خشم آید تا او را خشنود نسازد، خواب به چشمش نیاید 5⃣ و زنی که در نبود شوهرش از او دفاع کند؛ چنین زنی کارگزاری از کارگزاران خداوند است و کارگزار خدا هرگز خیانت نمی‌‏ورزد. اصول کافی، ج۵، ص ۳۲۵. خاص و نادر بودن بانوی صالحه امام باقر صلوات الله علیه فرمود: پیامبر خدا صلّی اللّه علیه و آله فرمود: همانا مثل زن صالحه مثل کلاغ «اعصم» است که دست یابی به آن امکان پذیر نیست. گفتند: کلاغ اعصمی که دست یابی به آن ممکن نیست، چیست؟ فرمود: کلاغی است که یکی از پاهایش سفید است. الكافي- ط الاسلامية جلد 5 صفحه 515 بَابٌ فِي قِلَّةِ الصَّلَاحِ فِي النِّسَاءِ حدیث 4 نادر بودن زنان مومنه عَنْ قُتَیْبَةَ الْأَعْشَی قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) یَقُولُ الْمُؤْمِنَةُ أَعَزُّ مِنَ الْمُؤْمِنِ وَ الْمُؤْمِنُ أَعَزُّ مِنَ الْکِبْرِیتِ الْأَحْمَرِ فَمَنْ رَأَی مِنْکُمُ الْکِبْرِیتَ الْأَحْمَرَ امام صادق علیه السلام: زن مومنه از مرد مومن كميابتر است و مرد مؤمن از گوگرد سرخ کمیاب تر است ؛ كدام يك از شما گوگرد سرخ را ديده است؟! الكافي/ج2/ص242/بَابٌ فِی قِلَّةِ عَدَدِ الْمُؤْمِنِینَ/ح1 (عزیز در این روایت به معنای کمیاب و نادر است)
چند دعای توصیه‌شده برای هنگام همبستری …عَنِ اِبْنِ اَلْقَدَّاحِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: «إِذَا جَامَعَ أَحَدُكُمْ فَلْيَقُلْ «بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ اللَّهُمَ‏ جَنِّبْنِي‏ الشَّيْطَانَ‏ وَ جَنِّبِ الشَّيْطَانَ مَا رَزَقْتَنِي» فَإِنْ قَضَى اللَّهُ بَيْنَهُمَا وَلَداً لَا يَضُرُّهُ الشَّيْطَانُ بِشَيْ‏ءٍ أَبَداً.» الكافي، ج۵، ص۵۰۳ از امام صادق، از امیرالمؤمنین (علیهماالسلام) نقل شده است: «هرگاه یکی از شما همبستر شد، بگوید: «بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ اللَّهُمَ‏ جَنِّبْنِي‏ الشَّيْطَانَ‏ وَ جَنِّبِ الشَّيْطَانَ مَا رَزَقْتَنِي»؛ «بسم الله و بالله، خدایا! شیطان را از من دور کن و شیطان را از آن‌چه روزی من کرده‌ای دور نما.» پس (اگر این دعا را بخواند،) خداوند از آن‌ها فرزندی متولد می‌کند که شیطان هرگز به او زیانی نخواهد رساند.» …عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: «إِذَا أَرَدْتَ‏ الْوَلَدَ فَقُلْ‏ عِنْدَ الْجِمَاعِ «اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي وَلَداً وَ اجْعَلْهُ تَقِيّاً لَيْسَ فِي خَلْقِهِ زِيَادَةٌ وَ لَا نُقْصَانٌ وَ اجْعَلْ عَاقِبَتَهُ إِلَى خَيْرٍ.»» الكافي، ج‏۶، ص۱۱ از امام باقر (علیه‌السلام) نقل شده است: «هرگاه خواستی فرزندی بیاوری، هنگام نزدیکی بگو: «اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي وَلَداً وَ اجْعَلْهُ تَقِيّاً لَيْسَ فِي خَلْقِهِ زِيَادَةٌ وَ لَا نُقْصَانٌ وَ اجْعَلْ عَاقِبَتَهُ إِلَى خَيْرٍ»؛ «خدایا! فرزندی روزی‌ام نما و او را از بدی‌ها مصون بدار! و در آفرینشش زیاده و کاستی‌ای قرار نده! و عاقبتش را به خیر گردان!» الف: زمان‌ها و حالت‌های نهی‌شده برای همبستری: (۱) در ایام حیض زن؛ 👈«بغض فرزند نسبت به اهل‌بیت، زشت شدن فرزند، ابتلاء فرزند به جذام و پیسی» (من‌لايحضره‌الفقيه، ج‏۱، ص۹۶) (۲) در حالت جنابت مرد؛ 👈«دیوانه شدن فرزند» (من‌لايحضره‌الفقيه، ج‏۳، ص۴۰۴) (۳) در اول، وسط و آخر ماه (قمری)؛ 👈«دیوانگی، جذام و معلولیت (جسمی یا ذهنی) فرزند» (من‌لايحضره‌الفقيه، ج‏۳، ص۵۵۲) ، «شریک شدنِ شیطان در آن فرزند» (خصال، ج۲، ص۶۳۷) (۴) بعد از ظهر؛ 👈«چپ شدن چشم فرزند» (من‌لايحضره‌الفقيه، ج۳، ص۵۵۲) (۵) صحبت کردن هنگام نزدیکی؛ 👈«لال شدن فرزند» (همان) (۶) نگاه کردن به شرمگاه زن هنگام نزدیکی؛ 👈«کور شدن فرزند» (همان) (۷) نزدیکی کردن با همسر خود، با شهوتِ همسرِ دیگری؛ 👈«زن‌صفت شدنِ فرزند پسر و معلولیت (جسمی یا ذهنیِ) فرزند دختر» (همان) (۸) خواندن قرآن هنگام نزدیکی؛ 👈«عذاب شدن والدین» (همان) (۹) این‌که مرد و زن خود را با دستمالی مشترک تمیز کنند؛ 👈«ایجاد دشمنی میان زن و مرد و منجر شدنِ این اختلافات به طلاق» (همان) (۱۰) در حالت ایستاده؛ 👈«فرزند، بسیار ادرار می‌کند.» (همان) (۱۱) در شب عید قربان؛ 👈«چهارانگشتی یا شش‌انگشتی شدن فرزند» (همان) (۱۲) در زیر درخت میوه؛ 👈«فرزند، قاتلی خشن یا شناخته‌شده می‌شود.» (همان، ص۵۵۳) (۱۳) در زیر آفتاب (مگر با روانداز)؛ 👈«فقیر و بدبخت شدن فرزند تا آخر عمر» (همان) (۱۴) مابین اذان و اقامه؛ 👈«حریص شدن فرزند به خون‌ریزی» (همان) (۱۵) بدون وضو؛ 👈«کوردل شدن و بخیل شدن فرزند» (همان) (۱۶) در نیمه شعبان؛ 👈«شوم شدن فرزند و زشت شدن صورتش» (همان) (۱۷) در دو روز آخر ماه شعبان؛ 👈«باج‌گیر شدن فرزند یا همکاری‌اش با ستمگران» (همان) (۱۸) بر روی پشت‌بام؛ 👈«فرزند، منافق و ریاکار و بدعت‌گر می‌شود.» (همان) (۱۹) در شبِ حرکت برای مسافرت؛ 👈«فرزند، مالش را در راه باطل صرف می‌کند.» (همان) (۲۰) در طول سفری که سه شبانه‌روز راه است؛ 👈«همکاری فرزند با کسانی که به والدینش ظلم می‌کنند» (همان) (۲۱) در اولین ساعت شب؛ 👈«فرزند، ساحری می‌شود که دنیا را بر آخرت ترجیح می‌دهد.» (همان، ص۵۵۴) ب: زمان‌های توصیه‌شده برای همبستری: (۱) شب دوشنبه؛ 👈«فرزند، حافظ کتاب خدا می‌شود و به آن‌چه خدا نصیبش کند، راضی می‌گردد.» (همان، ص۵۵۳) (۲) شب سه‌شنبه؛ 👈«شهادت روزی فرزند می‌شود، با مشرکان عذاب نمی‌شود، دهانش خوشبو می‌شود، دل‌رحم و بخشنده می‌گردد و زبانش از غیبت و دروغ و بهتان پاک خواهد بود.» (همان) (۳) شب پنج‌شنبه؛ 👈«حاکم شدن یا عالم شدنِ فرزند» (همان) (۴) روز پنج‌شنبه، زمانی که خورشید از میان آسمان پایین می‌آید؛ 👈«شیطان تا پیری به فرزند نزدیک نمی‌شود و سلامت در دین و دنیا روزی‌اش می‌شود.» (همان) (۵) شب جمعه؛ 👈«فرزند، خطیبی خوش‌سخن و بلیغ می‌شود.» (همان، ص۵۵۴) (۶) روز جمعه، بعد از (وقت نمازِ) عصر؛ 👈«معروف، مشهور و عالم شدنِ فرزند» (همان) (۷) جمعه‌شب، بعد از (وقت نمازِ) عشاء؛ 👈«فرزند، از بزرگان زمانه‌اش می‌شود.» (همان)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖منبر کوتاه 🔖 🎥تصویری 🔅کاشت ناخن بازی با سرنوشت کودک و ضرب در صفر اعمال عبادی! 🔰استاد_میرزایی
🌺قال الامام المتقین امیر المؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله و سلامه علیه : 🌼طُوبَى لِمَنْ ذَكَرَ الْمَعَادَ وَ عَمِلَ لِلْحِسَابِ وَ قَنِعَ بِالْكَفَافِ وَ رَضِيَ عَنِ اللَّهِ . ✍خوشا به حال كسى كه معاد را ياد کند و بداند که اعمالش محاسبه می شود و بخاطر آن تلاش نماید و به روزی خود در حد کفاف قناعت کند و از خدا راضى باشد. 📚 حكمت ۹۸ نهج البلاغه ‎‎‌‌‎‎‌‌‎‎‌‍‎‌‌‎┄┄┅┅❅.🌹.❅┅┅┅┄
به كی رأی بدیم؟ شخصی از امام صادق علیه‌السلام پرسید: بین دو حاکم در تردیدم. امام فرمود: عادل، صادق، فقیه و با تقوا ترین را انتخاب کن ‌. . . Who should we vote for? Someone asked Imam Sadiq, peace be upon him: I am in doubt in choosing between two rulers in front of me. The Imam said: Choose the just, honest, jurist and the most pious. . . عضویت 👇👇👇 @Quran_English_Teaching
⛔️ وَإِنَّ عَمَلَکَ لَيْسَ لَکَ بِطُعْمَة وَلَکِنَّهُ فِي عُنُقِکَ أَمَانَةٌ، وَأَنْتَ مُسْتَرْعًى لِمَنْ فَوْقَکَ 📝فرماندارى تو براى تو وسيله آب و نان نيست، بلکه امانتى است در گردنت و تو از سوى مافوق خود تحت مراقبت هستى. 📘 نامه 5 نهج‌البلاغه ⛔️ Governorship for you is not a means of provision, but a trust placed upon your shoulders. You are under the watchful eye of your superior. 🌷 اگه از این پست خوشتون اومد برای دوستانتان هم فوروارد کنید🙏 ━━⊰❀🦋❀⊱━━ @Quran_English_Teaching
فقط شیعیان توفیق گفتن (لا اله الا الله) را پیدا میکنند... إِذَا کَانَ یَوْمُ الْقِیَامَهًِْ وَ جَمَعَ اللَّهُ الْخَلَائِقَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ فِی صَعِیدٍ وَاحِدٍ خَلَعَ قَوْلَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مِنْ جَمِیعِ الْخَلَائِقِ إِلَّا مَنْ أَقَرَّ بِوَلَایَهًِْ عَلِیٍّ (علیه السلام) وَ هُوَ قَوْلُهُ تَعَالَی (یَوْمَ یَقُومُ الرُّوحُ وَ الْمَلائِکَةُ صَفًّا لا یَتَکَلَّمُونَ إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمنُ وَ قالَ صَواباً.(سوره نبا ایه 38)) امام صادق علیه السلام آنگاه که روز قیامت فرا رسد و خدای عزّوجلّ تمامی مخلوقات، از پیشینیان و پسینیان را در یک جا گرد آورد، گفتن لا إله إلاّ الله از دل تمام مخلوقات فراموش میشود، مگر کسانی که به ولایت علیّ‌بن‌ابی‌طالب علیه السلام اعتراف کرده باشند و این همان سخن خداوند عزّوجلّ است که فرمود: یَوْمَ یَقُومُ الرُّوحُ وَالْمَلَائِکَةُ صَفًّا لَّا یَتَکَلَّمُونَ إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرحْمَنُ وَقَالَ صَوَابًا. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۳۳۰ 📚بحارالأنوار، ج۲۴، ص۲۶۲/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۳۵/ البرهان
🌱قَالَتْ فَاطِمَةُ صلوات الله و سلامه علیها لِبَعْضِ النِّسَاءِ أَرْضِي أَبَوَيْ دِينِكَ مُحَمَّداً وَ عَلِيّاً بِسَخَطِ أَبَوَيْ نَسَبِكَ وَ لَا تُرْضِي أَبَوَيْ نَسَبِكَ بِسَخَطِ أَبَوَيْ دِينِكَ فَإِنَّ أَبَوَيْ نَسَبِكَ إِنْ سَخِطَا أَرْضَاهُمَا مُحَمَّدٌ وَ عَلِيٌّ بِثَوَابِ جُزْءٍ مِنْ أَلْفِ أَلْفِ جُزْءٍ مِنْ سَاعَةٍ مِنْ طَاعَاتِهِمَا وَ إِنَّ أَبَوَيْ دِينِكَ إِنْ سَخِطَا لَمْ يَقْدِرْ أَبَوَا نَسَبِكَ أَنْ يُرْضِيَاهُمَا لِأَنَّ ثَوَابَ طَاعَاتِ أَهْلِ‏الدُّنْيَا كُلِّهِمْ لَا تَفِي بِسَخَطِهِمَا. 🌱حضرت فاطمه سلام الله علیها❣ به یکی از زنان فرمود : پدران دینی ات ، یعنی محمّد و علی علیهما السّلام را راضی کن ، هر چند که با ناراحتی پدر و مادر نسبی ات همراه باشد و پدر و مادر نسبی خود را با خشم و نارضایتی پدران معنوی و دینی ات راضی نکن ، زيرا اگر پدر و مادر نسبی تو خشمگين شدند محمد و علی صلوات الله عليهما با ثواب يک جزء از هزار هزار جزء از يک ساعت از طاعات وعبادات آنها آن دو را راضی و خشنود می کنند ولی اگر دو پدر دينی تو یعنی محمد و علی صلوات الله علیهما خشمگين شوند ، پدر و مادر نسبی تو قادر نخواهند بود که آن دو را راضی کنند ، زيرا ثواب طاعات همه اهل دنيا به اندازه غضب آن دوبزرگوار نخواهد بود. 📗بحارالأنوار ج ۲۳، ص ۲۶۱ 📘التفسير الإمام الحسن العسكری عليه السلام ۳۳۴ 🔎نکته ای که در این روایت ممکن است مطرح شود اینکه چگونه خشم پدر و مادر نسبی که خداوند متعال در قرآن کریم به رعایت حقوق آنها توصیه می نماید در این حدیث مطرح شده : ✍جواب در این ارتباط به اینصورت است چنانچه در مواردی والدین نسبی به فرزندان دستور به معاصی خداوند متعال بدهند فرزند وظیفه دارد به دستورات آنها عمل نکند هرچند آنها خشمگین و ناراحت شوند مثلا پدر یا مادر به فرزند بگویند شراب بنوش اینجا فرزند وظیفه دارد نافرمانی آنها را بکند هر چند آنها ناراضی و ناخشنود باشند همچنین است اگر والدین به فرزند خود بگویند واجبات را انجام نده مثلا نماز نخوان ، روزه نگیر جهاد نرو ، خمس و زکات نده ، حج واجب نرو و ... باز در اینجا فرزند وظیفه دارد به دستورات والدین خود عمل نکند و واجبات الهی را عمل نماید هر چند آنها ناراضی و ناخشنود باشند
پاداش اطعام و انفاق در روز عید سعید غدیر خمّ 🌺 روز غدیر، روز اطعام مؤمنین 1) عَنْ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا علیه السلام عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام قَالَ فِی خُطْبَتِهِ فِی یَوْمِ الْغَدِیرِ: وَ سَاوُوا بِكُمْ ضُعَفَاءَكُمْ فِي مَآكِلِكُمْ وَ مَا تَنَالُهُ الْقُدْرَةُ مِنِ اسْتِطَاعَتِكُمْ عَلَى حَسَبِ إِمْكَانِكُم ... وَ لْيَعُدِ الْغَنِيُّ عَلَى الْفَقِيرِ وَ الْقَوِيُّ عَلَى الضَّعِيفِ أَمَرَنِي رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله بِذَلِكَ.‏ 📚(بحارالأنوار، ج 97،ص117-118 به نقل از مصباح الزّائر) حضرت رضا علیه السلام از پدران گرامی خویش علیهم السلام نقل می کنند که امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ای که روز غدیر خواند، چنین فرمود: در روز غدیر در خوردنی ها، به قدر توانائى و استطاعت خود، ضعفایتان را با خود همسان سازید ... باید در روز غدیر، افراد ثروتمند بر فقیران، و توانمندان بر ناتوانان رسیدگی نمایند، و رسول خدا صلّی الله علیه و آله به این عمل به من دستور داده است. 2) قَالَ الرِّضَا علیه السلام: مَنْ أطْعَمَ مُؤْمِناً كانَ كَمَنْ أطْعَمَ جَمِيعَ الأنْبِياءِ وَ الصِّدِّيقِينَ.(اقبال الاعمال، ص778 به نقل از کتاب النّشر و الطّی) حضرت رضا علیه السلام فرمود: هرکس در روز غدیر، مؤمنی را اطعام کند، گویا همه انبیاء و صدّیقین را اطعام داده است. 🌹 روز غدیر، روز انفاق 1) عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ الْعَبْدِيِّ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقَ علیه السلام يَقُولُ: الدِّرْهَمُ فِيهِ بِأَلْفِ أَلْفِ دِرْهَمٍ. 📚(وسائل‏الشيعة، ج8،ص89 به نقل از تهذیب/ تهذيب‏ الأحكام، ج3، ص143-144) حضرت صادق علیه السلام فرمود: یک درهم انفاق در روز غدیر، برابر با یک میلیون درهم است. 2) عَنْ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا علیه السلام عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام قَالَ فِی خُطْبَتِهِ فِی یَوْمِ الْغَدِیرِ: فَالدِّرْهَمُ فِيهِ بِمِائَتَيْ أَلْفِ دِرْهَمٍ، وَ الْمَزِيدُ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ. 📚(بحارالأنوار،ج97، ص117 به نقل از مصباح الزّائر) حضرت رضا علیه السلام از پدران گرامی خویش علیهم السلام نقل می کنند که امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ای که روز غدیر خواند، چنین فرمود: یك درهم انفاق در روز غدیر برابر با انفاقِ دویست هزار درهم است، و زيادتر از این مقدار نیز از جانب خداوند عزّوجلّ امکان دارد. 3) عن عَلِيِّ بْنِ الْحَسَنِ الْعَبْدَلِيُّ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ الصَّادِقَ عَلَيْهِ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ وَ عَلَى آبَائِهِ وَ أَبْنَائِهِ يَقُولُ: الدِّرْهَمُ فِيهِ بِمِائَةِ أَلْفِ دِرْهَمٍ. 📚(بحارالأنوار، ج98، ص303 به نقل از اقبال الاعمال) حضرت صادق علیه السلام فرمود: یک درهم انفاق در روز غدیر برابر با صد هزار درهم می باشد.
✏آگاه بودن امام معصوم صلوات الله علیهم اجمعین از حال شیعیان خود و اتفاقاتی که در آینده ممکن است به شیعیان برسد این داستان را با دقت و تامل مطالعه نمایید ✍داستان نامه امام محمد باقر صلوات الله و سلامه علیه برای نجات جان جابر بن یزید جُعفی! 🌷از نُعمان بن بشیر نقل شده است: من [در سفری از کوفه به مدینه] هم‌سفرِ "جابر بن یزید جُعفی" بودم. وقتی به مدینه رسیدیم، جابر نزد امام باقر (صلوات الله و سلامه علیه) رفت و [بعد از دیدار] با ایشان خداحافظی کرد و درحالی‌که شادمان بود، از محضرشان خارج شد. از مدینه خارج شدیم تا این‌که در روز جمعه، به "اُخَیرجه" که اولین توقف‌گاه قبل از سه‌راهی مدینه و کوفه و مکه بود، رسیدیم. هنگام ظهر، نماز خواندیم. وقتی شترهایمان از جا برخواستند (که راه بیفتیم)، ناگهان مردی بلندقد و گندم‌گون را دیدم که نامه‌ای همراه داشت و آن را به‌سمت جابر گرفت. جابر نامه را گرفت و آن را بوسید و بر چشمانش گذاشت. آن نامه از جانب امام باقر (صلوات الله و سلامه علیه) خطاب به جابر بن یزید بود و بر آن مهر و مومی از گل سیاه بود که هنوز خشک نشده بود. جابر به آن مرد گفت: کِی مولایم را دیدی؟ مرد گفت: هم‌اکنون. جابر گفت: قبل از نماز ظهر یا بعد از نماز؟ مرد گفت: بعد از نماز. جابر مهر نامه را گشود و شروع به خواندن آن کرد. چهره‌اش در هم شد تا وقتی که به آخر نامه رسید. بعد، نامه را بست. من تا زمانی که به کوفه برسیم، دیگر او را خندان و شادمان ندیدم. وقتی به کوفه رسیدیم، شب بود. شب را خوابیدم و صبح به‌جهت احترام به جابر، نزد او رفتم. آن‌گاه او را دیدم که از خانه خارج شد و نزد من آمد، درحالی‌که استخوانی به گردنش آویخته بود و بر چوبی سوار شده بود و می‌دوید و می‌گفت: "منصور بن جمهور [حاکمِ بعدیِ کوفه] را فرمانروا یافتم، نه فرمان‌پذیر." و شعرهایی از این‌دست می‌خواند. به من نگاه کرد و من نیز به او نگاه کردم، اما چیزی به من نگفت و من نیز چیزی به او نگفتم. از چیزی که دیده بودم، به گریه افتادم. کودکان خردسال و مردم دور من و جابر جمع شدند. جابر آمد و وارد حیاط خانه شد. به‌همراه کودکان شروع کرد به چرخیدن دور حیاط. مردم نیز می‌گفتند: "جابر دیوانه شده است. به خدا قسم، او دیوانه شده است." به خدا قسم، چند روز بیش‌تر نگذشته بود که نامه‌ای از جانب هشام بن عبدالملک [خلیفه اموی] به فرمانروایش در کوفه رسید که: "مردی که به او جابر بن یزید جعفی گفته می‌شود را پیدا کن، گردنش را بزن و سرش را برایم بفرست." حاکم کوفه رو به افرادی که نزدش نشسته بودند کرد و به آنان گفت: جابر بن یزید جعفی کیست؟ گفتند: خدا شما را سلامت بدارد! او مردی بود اهل علم و فضل و حدیث. به حج رفت و دیوانه شد. او اکنون در حیاط خانه به‌همراه کودکان سوار بر چوبی است و با آنان مشغول بازی است. حاکم کوفه خودش نزد جابر رفت و دید او همراه کودکان سوار بر چوبی بازی می‌کند. گفت: "سپاس خدایی را که مرا از قتل او معاف داشت." چند روز بیش‌تر نگذشته بود که منصور بن جمهور به‌عنوان حاکم جدید وارد کوفه شد و همان شد که جابر [در اشعارش] می‌گفت. الكافي، ج۱، ص۳۹۶
❌تفسیر روایی کلمه رجس در آیه ی تطهیر... ❗️❌(اهل بیت علیهم السلام حتی فکر اشتباه یا حتی شک نمیکنن...) الرّسول _ أَ تَدْرُونَ مَا الرِّجْسُ یَا سَلْمَانُ قَالَ: لَا. قَالَ: الشَّکُّ، لَا یَشُکُّونَ فِی شَیْءٍ جَاءَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ أَبَداً، مُطَهَّرُونَ فِی وَلَادَتِنَا وَ طِینَتِنَا إِلَی آدَمَ مُطَهَّرُونَ مَعْصُومُونَ مِنْ کُلِّ سُوءٍ. پیامبر( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : ای سلمان، آیا می‌دانی الرِّجْسُ چیست؟ سلمان عرض کرد: «خیر». فرمود: « است، آنان (اهل بیت علیهم السلام) هرگز درباره‌ی چیزی که از جانب خدا آمده باشد، نمی‌کنند. ما در ولادتمان و در طینتمان تا حضرت آدم، پاک هستیم، از هر بدی پاک و معصوم هستیم». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۱۵۲  کتاب سلیم بن قیس، ص۹۰۹ 🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸 الصّادق(علیه السلام) الرِّجْسُ هُوَ الشَّکُّ وَ اللَّهِ لَا نَشُکُّ فِی رَبِّنَا أَبَداً. امام صادق علیه‌السلام فرمودند : الرِّجْسُ به‌معنای شک و تردید است و ما(اهل بیت علیهم السلام) هرگز در پروردگار [حق و دین او] شک نمی‌ورزیم.. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۱۵۲  البرهان / معانی الأخبار، ص۱۳۸ / بحار الأنوار، ج۳۵، ص۲۰۸ / نورالثقلین 🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼 عَن زُرَارَهًَْ عَن اَبِی‌جَعفَرٍ (علیه السلام) قَالَ سَمِعتُهُ یَقُولُ: إِنَّا لَا نُوصَفُ وَ کَیْفَ یُوصَفُ قَوْمٌ رَفَعَ اللَّهُ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ هُوَ الشَّک. زراره گوید: از امام باقر علیه السلام، شنیدم که می‌فرماید: «ما (اهل بیت) هم وصف نشویم و چگونه وصف شوند مردمی که خدا پلیدی را که همان شک است از آن‌ها برداشته است». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۲، ص۱۵۴  الکافی، ج۲، ص۱۸۲ / نورالثقلین الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ عَلِیُّ ابنُ اَبِیطَالِب وَ الْأَئِمَّهِ المَعصُومِین صَلَواتُ الله و سَلَامُهُ عَلَیْهِمُ اَجمَعِیِن
💔 العسکری (علیه السلام)- قَالَ عَلِیُّ‌بْنُ‌أَبِی‌طَالِب (علیه السلام) سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) یَقُولُ: أَنَا وَ عَلِیُّ‌بْنُ‌أَبِی‌طَالِبٍ (علیه السلام) أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّهًِْ وَ لَحَقُّنَا عَلَیْهِمْ أَعْظَمُ مِنْ حَقِّ وَالِدَیْهِمْ فَإِنَّا نُنْقِذُهُمْ إِنْ أَطَاعُونَا مِنَ النَّارِ إِلَی دَارِ الْقَرَارِ وَ نُلْحِقُهُمْ مِنَ الْعُبُودِیَّهًِْ بِخِیَارِ الْأَحْرَارِ. امام عسکری (علیه السلام) شنیدم رسول‌خدا صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمود: «من و علیّ‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام)، هستیم و حقّ ما بر ایشان، برتر از حقّ والدین آن‌ها می‌باشد. به‌درستی‌که اگر از ما اطاعت کنند آن‌ها را از [عذاب] آتش نجات می‌دهیم و به دار قرار (بهشت) راهنمایی می‌کنیم؛ ما ایشان را از عبودیّت به آزادگان برگزیده ملحق می‌سازیم». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۴۹۰  بحارالأنوار، ج۳۶، ص۸
مقام شیعیان حیدر کرار امیرالمؤمنین جل عظمته... حضرت فاطمه معصومه عليها السلام از فاطمه دختر حضرت امام صادق عليهما السلام با سند فاطميات نقل مي کند از حضرت فاطمه زهرا عليهما السلام ‌نقل مي کند که پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله در یکی از احادیث معراج فرمودند: هنگامی که مرا به آسمان بردند داخل بهشت شدم ، در آنجا قصری از دُرّ سفيد ميان خالی ديدم که دارای دَری بود زينت شده با دُرّ و ياقوت و روي آن پرده‌ای آويخته بود. وقتی سر بلند کردم ديدم بر بالاي آن نوشته اند: لا اله الّا الله ، محمد رسولُ الله ، عليّ ولي القوم؛ خدايي جز خداي يگانه نيست ، محمد رسول خداست ، علي وليّ و صاحب اختيار مردم است و بر پرده نوشته شده بود: بخٍ بخٍ مَن مثل شيعة عليٍّ؛ بح بح چه کسی مانند شيعه علی است. وقتی داخل شدم قصری از عقيق سرخ در آن ديدم که وسط آن خالی بود اين خانه نيز دری داشت که پرده‌ ای مزيّن به زبرجد بر آن آويخته بود. وقتی سرم را بلند کردم ديدم بر او نوشته: محمّد رسول الله ، علي وصيّ المصطفي؛ محمد رسول خدا ، علی وصی مصطفی است. و بر پرده نوشته بود: بشّر شيعةَ عليٍّ بطيب المولد؛ به شيعه علی بشارت بده به حلال زادگی. وقتی وارد شدم به قصری از زمرّد سبز رسيدم که زيباتر از آن را هرگز نديده بودم. دری از ياقوت قرمز داشت که با انواع لؤلؤ زينت شده بود. بر پرده آن نوشته بود: شيعة عليّ هم الفائزون؛ شيعيان علی رستگارانند. پرسيدم: دوست من جبرئيل ، اين کاخ از آن کيست؟ پاسخ داد: يا محمّد! لابن عمّک و وصيّک عليّ بن ابي طالب(علیهما السلام) يحشر النّاس کلّهم يوم القيامة حفاةٌ عراة الّا شيعة عليّ...؛ اي محمد! اين خانه پسر عمو و جانشين تو علي بن ابي طالب (علیهم السلام) است ، در روز قيامت همه مردم پا برهنه و عريان محشور می‌ شوند ، جز شيعيان علی ، و همه مردم با نام مادرشان صدا می‌ شوند جز شيعيان علی که با نام پدرانشان خوانده می‌شوند. درباره راز اين مسئله پرسيدم ، پاسخ داد: لانّهم احبّوا عليّاً فطاب مولدهم؛ چون علی را دوست داشتند ولادت شان پاک (و حلال) گرديد. مستدرک سفینة البحار (علامه شیخ نمازی شاهرودی) ، ج ۶ ، ص ۱۱۴-۱۱۵
ولایت اصل و کامل کننده ی دین... 😍 🌸🌸امام کاظم علیه السلام در دعای اعتقاد عرضه می دارند: لَا أَثِقُ بِالْأَعْمَالِ وَ إِنْ زَكَتْ وَ لَا أَرَاهَا مُنْجِيَةً وَ إِنْ صَلَحَتْ إِلَّا بِوَلَايَتِهِ وَ الِايتِمَامِ بِهِ وَ الْإِقْرَارِ بِفَضَائِلِهِ وَ الْقَبُولِ مِنْ حَمَلَتِهَا وَ التَّسْلِيمِ لِرُوَاتِهَا. 💐✔️اعمال و عبادت‌ها حتی اگر پاک باشند قابل اطمینان نیستند و حتی اگر درست باشند نجاتبخش نیستند مگر با (داشتن) ولایت امیرالمومنین علیه السلام و پیروی از او و اقرار به فضائل او و پذیرفتن سخنان کسانی که بر فضائل او آگاه هستند و تسلیم شدن در برابر کسانی که فضائل او را روایت می‌کنند. 📚مهج الدعوات، ص۲۳۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌺 عید اکمال الدین و تمام النعمه بر امام عصر حضرت حجه ابن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف و تمام شیعیان و محبین اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین مبارک 🌺🍃
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ المَعصُومِیِن عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَ كَمَالَ دِينِهِ وَ تَمَامَ نِعْمَتِهِ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَم‏ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَكْرَمَنَا بِهَذَا الْيَوْمِ وَ جَعَلَنَا مِنَ الْمُوفِينَ بِعَهْدِهِ إِلَيْنَا وَ مِيثَاقِهِ الَّذِي وَاثَقَنَا بِهِ مِنْ وِلاَيَةِ وُلاَةِ أَمْرِهِ وَ الْقُوَّامِ بِقِسْطِهِ‏ وَ لَمْ يَجْعَلْنَا مِنَ الْجَاحِدِينَ وَ الْمُكَذِّبِينَ بِيَوْمِ الدِّين‏
4_6044281022957228610.mp3
5.07M
فوری/ صوت مهم‌ درباره آخرین وضعیت نظرسنجی ها و وضعیت انتخابات آیا کار به مرحله دوم میرسد؟ رقابت اصلی بین چه کسانی است؟ امیرحسین ثابتی پاسخ میدهد @Sabeti
Mardi Ke Nemikhast Ray Biyavarad (1403-04-05) Mashhad Moghadas (1).mp3
25.2M
🔈 📌 تحلیل و بررسی سیره انتخاباتی امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) * آیت‌الله بهجت (ره): محبت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) حتی برای کافر هم سودمند است [2:29] * شیعه امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) بودن، به چه معناست؟ [5:42] * امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) عیارِ تمام هستی است [7:28] * هنگامه‌ای که حقیقتِ مطلق لباس بشری به تن نمود تا حجت را تمام کند [8:38] * تا چه مقدار نگاهمان با امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) تطابق دارد؟ [10:19] * هیچگاه قدرت و ریاست برای امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) هدف نبود [13:23] * هوشمندی و سیاست زیبای پیامبر اکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله) در مهار ابوسفیان [22:57] * رد کمک ابوسفیان توسط امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) حتی به قیمت از دست‌دادن خلافت [25:40] * امیرالمؤمنین (علیه‌السلام): من برای پیشبرد حق دست‌به‌دامن گمراهان نمی‌شوم [30:12] * حمایت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) از عثمان تنها به خاطر حفظ اسلام [39:23] * منطق امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) پیاده‌نمودن حق است هرچند در ظاهر به ضرر خودش باشد [44:24] ⏰ مدت زمان: ۴۹:۴۵ 📆 ۱۴۰۳/۰۴/۰۵ @Aminikhaah_Media
5337a85db9be21a56117e4cf2deb5dea.mp3
11.46M
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ﴿۱۱﴾ چون به آنان گویند: در زمین فساد نکنید، می گویند: فقط ما اصلاح گریم تفسیر آیه ۱۱ سوره بقره توسط استاد محمد علی انصاری