eitaa logo
چهارده معصوم علیه السلام
649 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
23.4هزار ویدیو
114 فایل
🌹﷽🌹 🍃🌺امــام جعفر صادق(علیه السلام)↓ { اگر مهدے را درڪ میڪردم تمام عمر به او خدمت میڪـردم.} ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅ کپی حلال☘️
مشاهده در ایتا
دانلود
4 ـ مراقبه‌: انسان‌ در طول‌ روز مراقب‌ اعمال‌ خود باشد. این‌ مرحله‌ از حساس‌ترین‌ مراتب‌ سیر و سلوک‌ به‌ شمار می‌رود. قرآن‌ مجید بر این‌ نکته‌ تأکید دارد که‌ خداوند بر احوال‌ و اعمال‌ شما نظارت‌ دارد: «إنّ اللّه‌ کان‌ علیکم‌ رقیباً ؛ خداوند بر شما مراقبت‌ دارد». (10) کسی‌ که‌ از آیه‌ فوق‌ درس‌ گرفته‌ باشد، همواره‌ خدا را ناظر بر کارهای‌ خود می‌داند و از غفلت‌ و گناه‌ دوری‌ می‌وزرد.
امام علی(ع) مى فرماید: «هر کس که درونش بازدارنده اى داشته باشد، از جانب خدا برایش حافظى گمارده مى شود». (11)
اگر کسی‌ خدا را برخود شاهد و ناظر بداند و خود را در محضر خدا بداند و به‌ این‌ مطلب‌ اعتقاد پیدا کند، هرگز دستش‌ را به‌ گناه‌ و آلودگی‌ها نمی‌آلاید. کسی‌ که‌ به «واللّه‌ شهید علی‌ ما تعملون‌». (12) و به‌ «هو معکم‌ اینما کنتم‌ والله بما تعملون‌ بصیر»..(13) «خدا شاهد بر عملهای‌ شما است‌» و «او با شما است‌ هر کجا که‌ باشید و خدا به‌ عمل‌های‌ شما آگاه‌ است‌»، اعتقاد دارد ‌هرگز به‌ دنبال‌ گناه‌ نمی‌رود.
امیر المؤمنین‌ (ع‌) می‌فرماید: «خدا رحمت‌ کند انسانی‌ را که‌ همیشه‌ پروردگارش‌ را در نظر داشته‌ باشد. از گناه‌ کناره‌ گیرد و باخواهش‌ دل‌ بجنگد و آرزوی‌ دنیایی‌ خود را تکذیب‌ کند. آن‌ انسانی‌ که‌ نفس‌ سرکش‌ خود را با تقوا و پرهیزکاری‌ مهار کند و با لگام‌ ترس‌ از پروردگار بر دهانش‌ دهنه زند و مهارش‌ را به‌ سوی‌ طاعت‌ و فرمان‌ برداری‌ خدا کشاند و از نافرمانی‌ و معصیت‌ بازش‌ دارد».(14)
گویند: هنگامى که زلیخا با یوسف خلوت کرد و او را به خویش مى خواند،‌ ناگهان به بتى چشمش افتاد که در آن حجره قرار داشت. بى درنگ برخاست و پرده اى روى آن افکند. یوسف گفت: تو از مراقبت جمادى شرم داری، پس چگونه من از مراقبت خداوند جبار شرمنده نباشم؟ (15)
پس از مراقبت از اعمال باید با دقت از خود حسابرسى کرد.
5 ـ محاسبه‌: برای‌ تهذیب‌ نفس‌ لازم‌ است‌ از اعمال‌ روزانه‌ حسابرسی‌ به‌ عمل‌ آید. امام‌ علی‌ (ع‌) می فرماید: «هر کس‌ نفس‌ خود را به‌ حساب‌ بکشد، بر عیوبش‌ آگاه می‌گردد و به‌ گناهانش‌ پی‌ می‌برد، پس‌ از گناهانش‌ توبه‌ می‌کند و عیوبش‌ را اصلاح‌ می‌نماید».(16)
امام صادق(ع) مى فرماید: «اى مردم، پیش از آن که شما را مورد محاسبه قرار دهند،‌خودتان به حساب خویش رسیدگى کنید». (17)
6 ـ مؤاخذه‌ و مجازات‌: پس از آن که از بازنگرى در اعمال روزانه فراغت حاصل شد و انسان در محکمة ‌وجدان از خود دادخواهى کرد و خود را مقصر شناخت،‌حال نوبت به معاتبه مى رسد. معاتبه دو مرحله دارد:
أ) انتقاد از خود؛ ب) توبه و جبران گذشته. در مرحلة نخست باید از نفس لوّامه الهام گرفت و خود را توبیخ و سرزنش کرد. در حالات مرحوم آیت الله بروجردى (ره) نقل شده که ایشان هر گاه عصبانى مى شد، علاوه بر این که از شخص عذر خواهى مى نمودند، نذر داشتند که فردا را روزه بگیرند. (18)
اما مرحله دوم، توبه و استغفار است. راه توبه و جبران گناه همیشه براى بندگان باز است و پیامبر اکرم(ص) مى فرماید: «براى هر دردى دارویى است و داروى گناهان، استغفار مى باشد.» (19)
پس‌ از محاسبه‌ لازم‌ است‌ نفس‌ به‌ خاطر عمل‌ زشتی‌ که‌ انجام‌ داده‌، تنبیه‌ و مجازات‌ شود تا از تکرار آن‌ جلوگیری‌ گردد. امام‌ علی‌ (ع‌) می‌فرماید: «هر کس‌ نفس‌ خود را برعیب‌ها و گناهان‌ توبیخ‌ کند، از افزایش گناه‌ دوری‌ خواهد کرد». (20) اولیای‌ الهی‌ به‌ منظور تنبیه‌ و تأدیب‌ خویش‌، تکالیف‌ و انجام‌ اموری‌ را برخود لازم‌ می‌کردند، از قبیل‌ شب‌ زنده‌ داری،‌ گرسنگی‌، روزه‌ داری‌ و کم‌ گویی‌. علامه حسن زاده آملى در مورد راه‌هاى خود سازى چنین توصیه مى فرماید:
1 . تلاوت و بهره مندى از قرآن ؛2. دائم الوضو بودن ؛ 3. اعتدال در خوردن و آشامیدن، یعنى نه آن قدر زیاد بخورد که به شکم درد مبتلا شود، ونه آن قدر کم بخورد که قدرت بر انجام کارى نداشته باشد؛ 4. اعتدال در گفتار: ؛ 5. محاسبة نفس؛ 6. مراقبه ؛ 7. رعایت ادب اسلامى ؛ 8. عزلت و گوشه نشینى ؛ 9. تهجّد (شب زنده دارى ) ؛ 10. تفکر و اندیشیدن ؛11. یاد خدا در همه حال بودن ؛ 12. ریاضت ؛ 13. میانه روى در کارها؛ 14. تعظیم امر خالق و شفقت با خلق ؛ 15. تمسّک به ویژگى‌هاى عبادالرّحمن که قرآن مجید در سورة فرقان، آیات 63ـ 74 برشمرده است.(21)
چند نکته مهم: در خودسازى و تهذیب نفس به چند نکته اساسى باید توجه نمود: 1 - همان گونه که در تربیت و سلامت بدن، ریاضت و ورزش لازم است، در خود سازى و تهذیب نفس نیز ریاضت و مبارزه و جهاد با نفس ضرورت دارد. 2 - همان گونه که در پرورش اندام، از نرمش و فعالیت‏هاى ساده و اندک آغاز مى‏شود و به تدریج به ورزش‏هاى سنگین‏تر وارد مى‏شوند، در تربیت روح نیز باید از اندک شروع کرد و به تدریج به مراحل بالاتر رسید.
3 - همان طور که در ورزش بدنى، تداوم واستمرار لازم است، در ریاضت نفسانى نیز تداوم، شرط رسیدن به مقصد است. قرآن مى‏فرماید: «به یقین کسانى که گفتند: پروردگار ما خداوند یگانه است، سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل مى‏شوند که نترسید و غمگین مباشید». (22)
امام على(ع) مى‏فرماید: «قلیلٌ مدوم علیه خیر من کثیر مملول منه؛ (23) عمل اندکى که پیوسته باشد، بهتر است از بسیارى که تو را خسته و وامانده سازد». امام باقر(ع) مى‏فرماید: «احب الاعمال الى اللَّه عز وجل ما داوم علیه العبد و إن قل؛ (24) محبوب‏ترین کار نزد خدا، آن است که انسان بر آن مداومت کند هر چند اندک و ناچیز باشد».
4 - چنان که در سلامت جسم، فعل و ترک (دارو و پرهیز) هر دو با هم مؤثر است، در سلامت و تهذیب روح نیز فعل و ترک هر دو لازم است، مانند اداى واجبات و ترک گناهان و محرّمات و تولى و تبرى. 5 - مهم‏ترین چیزى که درجمیع مراحل باید رعایت شود، نیت و حضور قلب و اخلاص است. خداوند در قرآن بر این نکته تأکید دارد که در مسیر دین و پرستش بایستى اخلاص داشته باشید: «به آن‏ها دستورى داده نشده بود جز این که خدا را با کمال اخلاص پرستش کنند». (25)
1_1616299834.mp3
1.28M
✨🔮✨🔮✨🔮✨🔮✨ یاد حضرت در دقایق زندگی ✨🔮✨🔮✨🔮✨🔮✨ 🔴 دوری از به خاطر یک عصبانیت 🎙
👌یک دقیقه به یاد مهدی فاطمه ی زهرا سلام الله علیهما ..‌. 🔴مطالعه‌ی کتاب شریف "مکیال المکارم" کتابی که به سفارش امام زمان ارواحنا فداه، نوشته شد ...‌ 📍قسمت صد و دوم ✅تکالیف بندگان نسبت به آن حضرت علیه السلام 💠 اهتمام ورزیدن به یاری آن جناب علیه‌السلام هرکس آن حضرت را یاری نماید، در حقیقت خدا را یاری نموده، خدای تعالی فرموده است: « وَلَیَنْصُرَنَّ اللّهُ منْ یَنْصُرُهُ اِنَّ اللّهَ لَقَویٌّ عَزیزٌ»، و به تحقیق که خداوند یاری می کند کسی که او را یاری نماید، همانا خداوند در منتهای قدرت و توانایی است. 1⃣ بدون تردید خدای قادر متعال هیچ‌گونه نیاز و احتیاجی به یاری کسی ندارد، زیرا که او واجب الوجود است،غنی بالذّات می باشد ، و همه مخلوقات نیازمند به اویند، بنابراین منظور از یاری کردن خداوند عبارت است از: یاری کردن دین خدا، و یاری کردن پیغمبر و ائمه اطهار و اولیای بزرگوار علیهم السلام. 2⃣ بدان که منظور از یاری نمودن آن حضرت علیه السلام، اقدام کردن و همکاری نمودن در هر کاری است که شخص بداند مورد نظر و خواست آن بزرگوار است . 3⃣ در بیان چگونگی یاری کردن‌‌ خداوند است نسبت به بندگانش ... ممکن است منظور از این نصرت آن باشد که خدای تعالی بنده اش را در آسانی و سختی، و گرفتاری و راحتی یاری فرماید،.‌.‌. 📚منلع: مکیال المکارم 🌱دلبری دارم که ازصاحبدلان دل می‌برد، 🍃غمزه‌ای مشکل‌گشا داردکه مشکل می‌برد 🌱گرنقاب از چهره گیردآن نگار نازنین، 🍃پرتو رخساره اش دل‌های مایل میبرد. 📍با مرور کتاب مکیال‌المکارم با ما همراه‌باشید.
ادامه مطلب 👇👇👇
دختر آبی الاسود داستانى كه مربوط به مولا امير المومنين است ، اشاره مى نمايم : معاويه براى او بعنوان هديه حلوائى را فرستاد و نظرش اين بود كه ميل او را به خود جلب كند و از على (ع ) رو گرداند، دختر كوچكش يك لقمه از آن را برداشت و در دهان گذاشت ، صداى ابوالاسود بلند شد: لقمه را بينداز زيرا سم است ، اين حلوا را معاويه فرستاده تا ما را از على (ع ) جدا كند، و محبت اهلبيت (ع ) را از ما بگيرد، دختر گفت : قبحه الله يخدعنا عن السيد المطهر بالشهد المزعفرتبا لمرسله واكله خداوند روى او را زشت كند، مى خواهد با حلواى زعفرانى ما را از سيد پاك و پاكيزه برگرداند، مرگ بر فرستنده و خورنده ، آنگاه مقدارى را كه خورده بود قى كرد و اين دو شعر را گفت : ابالشهد المز عفريابن هند نبيع عليك احساباو دينا معاذالله كيف يكون هذا و مولانا اميرالمومنينا ترجمه : اى پسر هند جگر خوار!آيا!اما با حلواى زعفرانى حسب و دين خود را به تو مى فروشيم ؟!پناه به خدا، چگونه امكان دارد؟ و حال اين كه مولاى ما اميرالمومنين است . (92) پا: جدا از بيانات شيرين شما لذت برديم . شكم : اين داستان مناسب من بود نه زبان . اندامها: (خنده كنان ) بله ، بله . دست : بنده كه نخواستم در خصوص زبان داستانى را نقل كنم ، چون روز ولادت بود، بتناسب شاگرد ممتاز على (ع ) به اين داستان اشاره نمودم ، و گرنه اگر بخواهم درباره زبان بگويم ، چنان كه قبلا هم رواياتى را عرضه داشتم مى گويم . اى نيرى زبان خودت را نگاهدار بر خلق هر چه مى رسد از اين زبان رسد شاعر ديگر چنين مى گويد: كس چه مى داند ز تو (اى زبان ) چون اندكى از هزاران جرم و بد فعلى يكى نيك ميدانى تو وستار تو جرمها و زشتى كردار تو اندامها: آفرين !آفرين ! دست : و از امام صادق (ع ) نيز روايت شده : هر كه خود را در گوش دادن در اختيار گوينده اى قرار دهد، در حقيقت او را بندگى كرده ، پس اگر گوينده از خدا باشد خدا را بندگى كرده و اگر از ابليس سخن گو باشد بندگى ابليس را نموده است . (93) زبان : اين كه درباره گوش است . دست : آرى اما نقش تو را بيان مى كند. چشم : با اجازه برادران خوبست به زيانهاى ديگر زبان پرداخته بيش از اين بحث خود را طول ندهيم . اندامها: احسنت ، مرحبا بك . زبان : دست از سر من بر نمى داريد؟ اندامها: نه ، نه ، زيانهاى تو بسيار است تازه اول رسوائى است . زبان : من از شر شما به خدا پناه مى برم . چشم : اگر ما شرى داشتيم ، به خدا پناه ببر. زبان : بديهاى شما كه روشن شد، باز هم منكر مى شويد؟ چشم : اگر ما هم شرى داريم به شر شما كه نمى رسد و خود نيز روايات مناسب را از برادران و همه دوستان شنيديد، كه شر و عذاب و رنج و كيفر شما از نظر روايات بيش از همه بود، بلكه ثابت شد كه هر گناه و معصيتى سر خيرش يا بگويم سر شرش شما بوده و هستيد. زبان : حالا چه مى خواهيد بگوئيد. چشم : مى خواهيم آفات تو را در جامعه بيان كرده تا كسانى كه متوجه نيستند آگاهى پيدا كنند، اميد است با توجه كامل و تصميم بر عمل ، مفاسد جامعه رفته رفته كم گشته ، اجتماع ما رو به صلاح و رستگارى حركت كند.
دروغ واقسام آن اندامها: بفرمائيد. چشم : يكى از زيان ها و مفاسد زبان ، دروغ است ؛ در زشتى و قباحت آن همين بس كه دروغ در نزد ملل دنيا بدترين صفت و زشت ترين سجيه بشمار آمده ، و در اسلام هم حرمت آن روشن بوده ، و با ادله اربعه كتاب ، سنت ، اجماع ، عقل ) بدى و زشتيش ثابت گرديده است . زبان : ممكن است بيشتر پرده از آن برداشته و واضح تر بيان كنيد؟ چشم : به ديده منت دارم . شما اگر قرآن را ورق بزنيد به آياتى بر خورد مى نمائيد كه از دروغ نكوهش كرده و آن را صفت ناپسندى بشمار آورده است كه از آن آيات است اين آيه : بدرستى كه خدا هدايت نمى كند هر كه دروغگوى ناسپاس در حق منعم حقيقى است . (94) آيات در قباحت و زشتى دروغ به حدى است كه مى توان ادعا كرد بيش از هشتاد آيه نازل گرديده است . و روايات نيز در نكوهش دروغ بسيار است و اگر ما رواياتى در بدى آن نداشتيم بغير از روايات ملاحم كه در آنها حالات آخر الزمان گفته شده است ، ما را كفايت مى نمود. وقتى از حالات ملت آن زمان نكوهش مى شود چنين دارد: و من مى بينم فاسق دروغ مى گويد و بر او اعتراض نمى شود.(95) و همچنين رواياتى كه در آنها بيان گناهانى شده كه سبب نزول بلاء يا سلب نعمت يا مانع اجابت دعا و... مى شود، كه از جمله آن گناهان دروغ است و سبب مرگ زودرس مى شود. (96) ولى خوشبختانه روايات فراوانى در قباحت و حرمت آن وارد گشته كه به بعضى از آنها اشاره مى شود: از امام باقر (ع ) روايت شده كه خداوند عزوجل براى شر قفلهايى را قرار داده كه كليد آن قفلها شراب است و دروغ بدتر از شراب است . (97) و نيز از آن حضرت نقل شده كه فرمود: بدرستى كه دروغ ويران كننده ايمان است . (98) و از آن حضرت نيز روايت شده كه فرمود: از گفتار رسول خدا (ص ) است كه : رباترين رباها دروغ است . (99) و از على (ع ) روايت شده : كه بنده مزه ايمان را نمى يابد مگر اين كه دروغ را ترك كند خواه شوخى باشد. خواه جدى . (100) و از امام عسكرى (ع ) نقل گرديده كه : همه پليديها در خانه اى قرار گرفته كه كليد آن خانه دروغ است . (101
چه کنیم که با امام زمانمان باشیم؟ 🔰توجّه کنید! اگر می‌خواهید با امام زمانتان باشید چند چیز را باید رعایت کنید.    اوّل: درسی که از اصحاب کهف    می‌گیریم. اینکه انسان باید راهش را انتخاب کند. «الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ»(فصلت/٣٠) بپذیریم که خدای‌تعالی تربیت‌کنندهٔ ما باشد. دوّم: اینکه در راهِ پذیرش تربیت‌های الهی و اِعمال ربوبیّت الهی در نفسمان، صبر کنیم. «وَاصْبِرْ نَفْسَكَ»(کهف/٢٨) استقامت داشته باشیم. این استقامت ممکن است سخت باشد ولی میوه‌ی شیرینی دارد. ما را با امام زمان ارواحنافداه همراه می‌کند. با امام زمانت همراه می‌شوی. مراحل ساخت‌و‌ساز در روح شما پیاده می‌شود. این مسیری است که اصحاب کهف رفتند، رسیدند و نتیجه داد. خدای تعالی حرکت آنها را در قرآن تأیید فرموده است. ما هم باید از همین الان به‌صورت جدّی به‌سمت خدا برگردیم. 💐 استاد اخلاق، حاج آقا زعفری زاده حفظه الله تعالی
4_310226054725763809.mp3
3.65M
1⃣1⃣ 🎧آنچه خواهید شنید؛👇 ❣قبل از ملاقات خدا بدنت رو آروم کن. 🔻خستگی، گرسنگی، و هر گونه فشار..... رو از بدنت رفع کن، تا مانع پرواز روحت نشن 🎤 ╼═┈┈┈┈┈•✹•┈┈┈┈═╾ ✅ روے لینڪ زیر ڪلیڪ ڪنید.
بســم الله الرحـمن الرحـیم🍃 وظایف منتظران— قسمت سوم 🎙️آقای افشاری 💢 وظیفه سوم منتظران "دعوت کردن مردم به سوی امام عصر عج" است، که فضایل باور نکردنی پیرامون این موضوع در روایات ذکر شده است. 🔰 فضایل شگفت انگیز دعوت کننده مردم به سوی امام عصر طبق آیات و احادیث: ✨ در آیه ۳۲سوره مائده، خداوند متعال می فرماید: "اگر یک نفر را بکشی، گویی کل عالم را کُشتی، و اگر یک نفر را زنده کردی گویی کل عالم را زنده کردی". در تفسیر، زنده کردن فقط آن نیست که وقتی کسی در دریا غرق می شود؛ نجاتش بدهیم، بلکه اگر گمراهی را هدایت دینی بکنیم، بویژه در عصر حاضر که اصل هدایت، هدایت مردم به سمت امامشان است و بالاتر از این هدایتی نیست، با استناد به این آیه نورانی، ثواب هدایت کلِّ بشریت را دارد. 🔷 یکی از اصلی ترین مصادیق در خصوص دعوت مردم به سوی امام، امر به معروف و نهی از منکر است، و هر فضیلتی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر، مشمول کسی می شود که مردم را به سوی امام زمان دعوت می کند. طبق روایت بهترین خلق خدا بعد از امام، کسی است که ائمه را دوست بدارد و مردم را به سوی آنها دعوت کند، از این دسته انسانها به عنوان بهترین مردم یاد شده است. 🔷 امام حسن عسکری(ع) فرمودند: «اگر کسی بر سر یتیمی دست بکشد به ازای هر مویی که از زیر دست او می گذرد؛ خداوند یک کاخی در بهشت به او می دهد.» و در ادامه می فرمایند: «سختر از حال یتیم، حال آن کسی است که از امامش جدا شده و نمی تواند به حضور امام برسد و در شناخت امام دچار تردید است، و هر کدام از شیعیانِ ما که جاهل را به سمت امام دعوت کند و این یتیم را بیاورد و بر دامان امام بنشاند؛ درجه و رتبه او در بهشت هم رتبه ما خواهد بود.» 🔷 طبق روایت از امام سجاد(ع): خداوند به حضرت موسی فرمود: «یا موسی مرا نزد مخلوقم و مخلوقم را نزد من محبوب کن .» موسی (ع) عرض کرد: «چگونه من تو را محبوب کنم» فرمود: «نعمت ها، بخشش ها و آن نیکی هایی که به مردم کردم را به آنها بگو، تا دو گروه را به سمت من بیاوری، دسته اول گمراه و دسته دوم دور افتاده؛ که اگر این کار را بکنی از عبادت صد هزار سال که روزهایش روزه باشی و شب هایش را نماز به پا داری بهتر است» موسی گفت: «آن گناهکار کیست و آن دور افتاده کیست» خداوند فرمود: «گناهکار آن بنده ای است که از من فراری است و بخاطر گناهانش نمی خواهد به سمت من بیاید، دور افتاده از من کسی است که نسبت به امام زمانش جاهل است و امام زمانش را نمی شناسد که اگر او را به سمت من بیاوری این ثواب را برایت در نظر می گیرم.» 🔷 امام کاظم(ع) فرمود: «کسی که ایتام و ضعفای شیعه(منظور ضعیفی که نسبت به امام خودش شناخت کمتری دارد) را به سمت ما بیاورد؛ فضیلتش از یک میلیون عابد نزد خدا بالاتر است، چون آن عابد فقط هم و غم خودش را دارد؛ اما آن عالم همّ و غم هدایت بقیه را هم دارد.» 🔷 حدیث تکان دهنده از امام هادی (ع) که وظیفه ما را در قبال امام زمان عج بسیار سنگین می کند! امام هادی(ع) در این حدیث می فرمایند: اگر نبودند کسانی از علما که بعد از غیبت قائم(ع)، مردم را به سوی او دعوت کنند؛ و با ادله از امامشان دفاع کنند و در افتادن بنده های ضعیف در دام ابلیس و سرکشان نجاتشان دهند، هیچ کس نمی مانْد مگر اینکه از دین خدا بر می گشت و این افراد که به سوی امام دعوت می کنند، زمام دلهای ضعیف شیعه ما را به دست می گیرند همانطور که ناخدا سکان کشتی را به دست می گیرد.» و به فرموده امام هادی (ع) اینها برترِ کلِّ خلایق هستند. 🔵 اگر ما به این وظیفه درست عمل کنیم؛ خیلی از مشکلات حل می شود و خیلی از مردم امام زمانی می شوند. کسی که این وظیفه را انجام دهد طبق روایت اجر "شهید" دارد. کسی که می خواهد در زمینه دعوت مردم به سوی امام عصر قوی تر باشد؛ باید اطلاعاتش نسبت به حضرت بیشتر باشد و شناخت عمیق تری نسبت به حضرت داشته باشد تا بتواند مردم را به سوی امام دعوت کند. ╭═━⊰🍃🌺🍃🌻🍃⊱━═╮       @maasoom14 ╰═━⊰🍃🌺🍃🌻🍃⊱━═╯