. حضور در انتخابات، تعاون در نیکی
از منظر قرآنی، آنچه حلقهی مؤمنانه و متدینانهی صالحین را از فاسقین متمایز میکند، تعاون بر نیکی و برّ و نیز فاصله گرفتن از تعاون بر اثم و همیاری با دشمنان است؛
از همین روست که میفرماید: «وَ تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوى وَ لاتَعاوَنُوا عَلَى الْإثْمِ وَالْعُدْوانِ وَاتَّقُوا اللهَ إنَّ اللهَ شَديدُ الْعِقابِ
و در انجام نیکىها و دورى از ناپاکىها یکدیگر را یارى دهید و هرگز در گناه و ستم، به هم یارى نرسانید و از خداوند پروا کنید که همانا سخت کیفر است.»
ناگفته پیداست از آنجا که حضور در انتخابات به معنای تقویت نظام برخواسته از خون هزاران شهید است، تعاون بر تقوا و بِرّ است و حضور نیافتن در انتخابات، به معنای پاسخ دادن به خواست دشمنان نظام جمهوری اسلامی و مصداق تعاون بر اثم و همسو شدن با دشمنان؛ بنابراین قطعاً کسانی که دل در گرو نظام جمهوری اسلامی دارند و متعبد به قرآناند، حاضر نمیشوند از حضور در انتخابات کوتاهی کنند.
_________________
پایگاه اطلاع رسانی مسجد جامع میمه
💫💍@maassjedd💍💫
هدایت شده از اخبار بخش سراب میمه
🇮🇷شرکت در انتخابات
آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران واجب عینی است یا کفایی؟
✅ جواب: واجب عینی
منبع:http://leader.ir
ebratha_ir
_________________
کانال اخبار بخش سراب میمه
@Sarabemeimeh
🔹امروز چشم دوستان و بدخواهان به ملت است و میخواهند ببینید نتیجه چه میشود. دوستان را خوشحال کنید و بدخواهان را نامید(رهبری ۱۴۰۲/۱۲/۱۱)
_________________
پایگاه اطلاع رسانی مسجد جامع میمه
💫💍@maassjedd💍💫
. آیه روز
وَ آتاكُمْ مِنْ كُلِّ ما سَأَلْتُمُوهُ وَ إِنْ تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لا تُحْصُوها إِنَّ الْإِنْسانَ لَظَلُومٌ كَفَّارٌ (۳۴)
و (خداوند) از هر آنچه كه از او خواستيد (و نياز داشتيد) به شما داده است، و اگر (بخواهيد) نعمت خدا را بشماريد، نمیتوانيد آنها را به دقت شماره كنيد همانا انسان بسيار ستمگر و ناسپاس است.
_________________
پایگاه اطلاع رسانی مسجد جامع میمه
💫💍@maassjedd💍💫
. نكتهها
در آيه ۱۸ سورهی نحل میخوانيم: «إِنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللَّهِ لا تُحْصُوها إِنَّ اللَّهَ لَغَفُورٌ رَحِيمٌ» اگر بخواهيد نعمتهای خدا را بشماريد نمیتوانيد. همانا خداوند بخشنده و مهربان است.
در آيات قبل خوانديم كه رهبران فاسد، مردم را به سوی غير خدا دعوت میكنند. «جَعَلُوا لِلَّهِ أَنْداداً» اين آيه میگويد: با آنكه از غير خدا هيچ كاری ساخته نيست و هر كه هر چه دارد از آنِ خداست، ولی انسان، بیتوجّه و ناسپاس است.
«عد» يعنی شمردن، «احصاء» يعنی شمردن با دقت بگونهای كه هيچ چيز از قلم نيافتد.
پيامها
۱- عوامل توليد در اختيار انسان است. (آب، خاك و نور خورشيد ...) اگر نارسايی و كمبودی وجود دارد به خاطر مديريّت غلط و توزيع نامطلوب است. وَ آتاكُمْ مِنْ كُلِ ... إِنَّ الْإِنْسانَ لَظَلُومٌ كَفَّارٌ
۲- خدايی كه بشر را آفريد، همهی نيازهای او را از راه درست برآورده ساخت، اما انسان به دنبال رفع نيازهای خود از راه گناه است. آتاكُمْ مِنْ كُلِّ ما سَأَلْتُمُوهُ ... إِنَّ الْإِنْسانَ لَظَلُومٌ كَفَّارٌ
۳- انسان موجودی نيازمند و محتاج است. «سَأَلْتُمُوهُ»
۴- انسان قدرت ندارد نعمتهای خدا را بشمارد، چه رسد به اين كه بخواهد شكر آنها را به جای آورد. «لا تُحْصُوها»
۵- اگر انسان از نعمتهای الهی درست استفاده نكند، بسيار ستمگر و كفران كننده است. «لَظَلُومٌ كَفَّارٌ»
_________________
پایگاه اطلاع رسانی مسجد جامع میمه
💫💍@maassjedd💍💫