. شنيدن غيبت
وظيفه شنونده، گوش ندادن به غيبت ودفاع از مؤمن است.
در حديث میخوانيم: «الساكت شريك القائل» كسی كه غيبت را بشنود و سكوت كند، شريكِ جرم گوينده است
پيامبر صلی الله عليه و آله فرمود: هر كس #غيبتی را بشنود و آن را #ردّ_كند، خداوند هزار باب شرّ را در دنيا و آخرت بر او میبندد، ولی اگر #ساكت بود و گوش داد، #گناه گوينده نيز برای او #ثبت میشود. و اگر بتواند غيبتشونده را ياری كند، ولی ياری نكند، در دو دنيا خوار و ذليل میشود
_________________
پایگاه اطلاع رسانی مسجد جامع میمه
💫💍@maassjedd💍💫
33.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم
🇮🇷#ما_مدیون_خون_شهدا_هستیم
ترمیم و رنگ کردن (غبار روبی ) مزار شهدای جاوید الاثر شهید محمد محمدی وشهید علی مردان نصر اله
✍پایگاه مقاومت بسیج شهید محمودی
کار گروه فرهنگی شهید عجمیان
_________________
پایگاه اطلاع رسانی مسجد جامع میمه
💫💍@maassjedd💍💫
14.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 #گزارش_فعالیت
#زندگی_با_شهدا
غبارروبی و نصب پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در مزار مقدس شهدا بخش سراب میمه
توسط بسیجیان کارگروه فرهنگی شهید عجمیان
🇮🇷#ما_مدیون_خون_شهدا_هستیم
🔹حوزه مقاومت بسیج ۹ دی میمه
_________________
پایگاه اطلاع رسانی مسجد جامع میمه
💫💍@maassjedd💍💫
هدایت شده از داستانهای آموزنده
🔆💠🔅💠﷽💠🔅
🔴#روزهخواری_در_بیان #حاج_ملاعلیکنی
✍ناصرالدین شاه از مرحوم حاج ملا علی کنی پرسید:
اگر کسی عمداً روزه اش را بخورد کفاره اش چگونه است؟
ایشان فرمودند:
باید شصت روز روزه بگیرد. و دیگر نگفتند که میشود به جای شصت روز روزه به شصت مسکین طعام داد یا یک بنده آزاد کند.
✍اطرافیام و علمایی که حاضر بودند تعجب کردند و به حاج ملاعلی گفتند:
چه طور شد؟!
آیا شما فتوایتان این گونه است؟!
ایشان فرمودند : نه
من به شاه اینطور گفتم.
چون اگر به او میگفتم میشود به عنوان کفاره به شصت مسکین طعام داد انجام این کار برای شاه آسان بود، طعام دادن به شصت مسکین برای شاه کار سختی نبود و می داد. پس او روزه اش را میخورد و وزراء و وکلاء هم می خوردند و دیگران هم روزه خور میشدند؛
👈چون که:
💥اَلنّاسُ عَلی دینِ مُلُوکِهِم💥
مردم به دین پادشاهانشان هستند.
🔸لذا من به شاه اینطور گفتم. اگر کسی غیر از شاه این سؤال را از من می پرسید اینطور نمی گفتم. می گفتم یا شصت روز روزه بگیرد یا شصت مسکین را طعام دهد یا یک بنده بخرد و آزاد کند.
📚احسن الحدیث،مواعظ آیت الله مجتهدی(ره)،
صفحات 184و185
به کانال داستانهای آموزنده بپیوندید
👇👇👇👇👇👇
@Dastanhaeamozande
. آیه روز سیزدهم ماه مبارک رمضان
سوره حجرات
يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثی وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ (۱۳)
ای مردم! ما شما را از مرد و زن آفريديم و شما را تيرهها و قبيلهها قرار داديم تا يكديگر را بشناسيد، همانا گرامیترين شما نزد خدا، با تقواترين شماست، همانا خدا دانای خبير است.
_________________
پایگاه اطلاع رسانی مسجد جامع میمه
💫💍@maassjedd💍💫
. پيامهای آیه
۱- مرد يا زن بودن، يا از فلان قبيله وقوم بودن، ملاك افتخار نيست كه اينها كار خداوند است. «خلقنا، جعلنا»
۲- تفاوتهايی كه در شكل و قيافه و نژاد انسانها ديده میشود، حكيمانه و برای شناسائی يكديگر است، نه برای تفاخر. «لِتَعارَفُوا»
۳- كرامت در نزد مردم زودگذر است، كسب كرامت در نزد خداوند مهم است.
«أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ»
۴- قرآن، تمام تبعيضهای نژادی، حزبی، قومی، قبيلهای، اقليمی، اقتصادی، فكری، فرهنگی، اجتماعی و نظامی را مردود میشمارد و ملاك فضيلت را تقوا میداند. «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ»
۵- برتریجويی، در فطرت انسان است و اسلام مسير اين خواستهی فطری را تقوا قرار داده است. «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ»
۶- ادّعای تقوا و تظاهر به آن نكنيم كه خدا همه را خوب میشناسد. «عَلِيمٌ خَبِيرٌ»
#تفسیر_قرآن
#سوره_حجرات
#آیه_۱۳
_________________
پایگاه اطلاع رسانی مسجد جامع میمه
💫💍@maassjedd💍💫