eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.9هزار عکس
32.7هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نمیشه باورم که وقت رفتنه 🏴 با نوای علیه‌السلام ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زیارت عاشورا کریمی.mp3
3.73M
🏴 ◀️ حاج محمود کریمی علیه‌السلام ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
Dua-Alqama.mp3
14.28M
🎧 دعای علقمه 🎙 با نوای : علیه‌السلام ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎨 اثر کمال شرف کاریکاتوریست سرشناس یمنی پیرامون واقعه نارنجستان شیراز ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کجا آقا؟ بشین سر جات ... تا دو دقیقه کسی علیه میل و خواست تان حرف می زند که نباید زرتی بکوبی روی میز و با قیافه حق به جانب صدا کلفت کنی و بقیه را تهدید کنی! یا مثل آن متکبر و ... بلند شوی و انگشت وسط حواله جمع کنی! اینجا اینستاگرام و کثافت تان نیست که یک طرفه حرف بزنید و هر شر و وری را مخلوط کنید و به خورد مخاطب بدبخت بدهید. اینجا تریبون دو طرفه است و روزنامه نگار و منتقد وظیفه اش چسبیدن یقه شماست. می پرسی یعنی چه؟ یعنی همین موجود خودخواه و پررو و زیاده طلبی که نشسته و با اولین حرف دست روی میز می کوبد و بیلاخ نشان می دهد. یعنی همین عوضی هایی که برای تماشای بازی شان بلیط سینما می‌خرند؛ اما آنها برای شنیدن سی ثانیه از حرفها طاقت ندارند و مثل بچه های لوس و احمق پا به زمین می کوبند /مکشوفات ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤬 جلوی زندان اوین! | آقایان قوه قضائیه این را هم نمی‌بینید؟ 😡 این بی‌تفاوتی‌های شما عامل کشیدن از سر همسران شهداست! 😠 دقیقاً چند بانوی چادری دیگر باید کتک بخورند تا شما بیدار شوید؟ @goharshad1_ir ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
مباحث
🎞 مهمترین اشکال لایحه پیشنهادی عفاف و #حجاب از نگاه حمید رسایی ⁦✂️⁩« مردم » ؛ حلقه مفقوده در مقابله
🔴 نقد لایحه (جدید) لایحه موسوم به حمایت از خانواده از طریق ترویج عفاف و حجاب اگرچه در برخی قسمت ها با نام آن سنخیت دارد؛ لیکن متأسفانه در بسیاری از موارد نه تنها موجب ترویج عفاف و حجاب و حمایت از خانواده نمی شود بلکه دقیقا بر عکس، موجب کم رنگ شدن بیش از پیش حجاب و عفاف در جامعه و به طبع آن آسیب بیشتر خانواده ها در این حوزه میگردد. اگرچه در این لایحه با تعیین مبالغی بعنوان جریمه، که در نگاه اول سنگین به نظر میرسند سعی شده اذهان جامعه علی الخصوص متدینین را اقناع کند؛ اما متأسفانه محتوای لایحه مذکور در واقع و مطابق آنچه از ظاهر و محتوای آن به ذهن متبادر می شود نه به دنبال ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی و نه به دنبال ترویج حجاب اسلامی ست بلکه بر محور "عرف" تنظیم گردیده است و حال آنکه در نظام اسلامی قرار بر این نیست که شرع خود را با عُرف منطبق کند؛ بلکه این عرف است که باید با شرع تطبیق پیدا کند و از آنجا که به فرموده امیرالمؤمنین علیه السلام : " الناس علی دین مُلوکهم" هنگامی که قانونگذاران نظام اسلامی، عرف را مبنای تنظیم قوانینی که با مسائل شرعی ارتباط صد درصدی دارند، قرار دهند، آنگاه جامعه به صورت خود به خود به سمت نقض احکام الهی پیش خواهد رفت‌. 🔻در ذیل به نمونه های بارزی از غلبه نگاه عرف گرایانه بر نگاه متشرعانه در لایحه مذکور، تلاش آن برای رفع تکلیف و فقط اقناع و آرام کردن مطالبات به حق متدینین جامعه، اشاره میگردد، لایحه ای که اغلب راهکار های در نظر گرفته شده در آن از بازدارندگی لازم و کافی برخوردار نیست : 1⃣ در مواد ۶ و ۷ برای برخی از دستگاه ها و مجموعه ها، وظائفی در رابطه با ساماندهی وضعیت مد و لباس محوّل شده و صرفاً به عبارت "موظف است" و "لازم الاجراست" بسنده گردیده لیکن هیچ ضمانت اجرائی برای این عبارات و هیچ عقوبتی برای نقض تصمیمات دستگاه های مورد اشاره در صدر این دو ماده تعیین نشده است. 2⃣ در ماده ۱۴ بند ۷ و در ماده ۱۴ بند ۵، برای دانشجویانی که اقدام به کشف حجاب و بد پوششی در محیط های آموزشی و دانشگاهی می نمایند، صرفاً به "در نظر گرفتن امتیاز منفی برای مرتکبین در فرآیند انتخاب دانشجوی نمونه" اکتفا شده است، حال آنکه اساساً انتخاب شدن یا نشدن بعنوان دانشجوی نمونه اهمیت و تأثیر خاص و چندانی در روند تحصیل یک دانشجو نداشته و به هیچوجه بازدارندگی ندارد. 3⃣ در ماده ۱۴ و در بخش وظائف وزارت بهداشت، هیچ اشاره ای به تکالیف این وزارتخانه در رابطه با کشف حجاب و بدپوشش توسط کادر درمان نگردیده حال آنکه همه میدانیم در این بخش متأسفانه موارد نقض احکام و پوشش بسیار زیاد است. 4⃣ در ماده ۱۷ برای وزارت کشور وظائفی دقیقاً مشابه وظائف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی در نظر گرفته شده که اساساً سنخیّتی با وظائف و جایگاه وزارت کشور بعنوان رئیس شورای امنیت کشور ندارد. 5⃣ در ماده ۲۵ به وظیفه نظارتی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری صرفاً از طریق تهیه و تدوین دستورالعمل اجرائی اشاره گردیده و هیچ ضمانت اجرائی برای اجرای دستورالعمل مورد اشاره در نظر گرفته نشده است. 6⃣ در ماده ۳۰، برای مقابله با هنجارشکنی در فضای حقیقی جامعه هیچگونه تکلیفی تعیین نگردیده و صرفاً به هنجار شکنی در فضای مجازی اشاره شده است 7⃣ همه میدانند که اصولاً با کنترل و برخورد با هر نوع جرمی صرفاً با تکیه بر دوربین و ابزارهای مراقبتی مشابه، توفیق حاصل نخواهد شد با این وجود در ماده ۳۰ یکی از تکالیف فراجا در مورد مقابله با بی حجابی و بدپوششی، ایجاد سامانه های هوشمند برای شناسایی افراد متخلف، ذکر شده است و کلا تکلیفی برای هرنوع اقدامی از سوی ضابطین فراجا مسکوت مانده است. ← بعنوان مثال اگر شخص به صورت کاملا عریان در جامعه حاضر شد لیکن بوسیله عینک آفتابی 😎 و ماسک😷 چهره خود را پوشانده بود، تکلیف ضابطین چیست ؟ آیا صرفاً باید از وی تصویر برداری کنند ؟😳 8⃣ در ماده ۳۲ هیچ اشاره ای به تکالیف قانونی ضابطین بسیج در رابطه با کشف حجاب نشده است. البته طبق آنچه در این لایحه آورده شده، اساساً کشف حجاب عملاً از فهرست جرائم خارج گردیده است.😳 9⃣ باید پرسید چرا جرائم مربوط به و بدپوششی و کشف حجاب مانند جرائم مربوط به ارتکاب اعمال مجرمانه نسبت به آمرین به معروف و ناهیان از منکر (ماده ۷ قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر) غیر قابل تخفیف و تعلیق و تعویق در تعقیب و صدور رأی و مجازات دانسته نشده ؟ در صورتیکه هر فرد آشنا با سایر قوانین کشور میداند که چون با مفاد لایحه مورد بحث، بدپوششی و کشف حجاب از ذیل عناوین محرمانه درجات ۷ و ۸ خارج میشوند، به راحتی قابلیت اعتراض به آراء صادره را خواهند داشت که اگر موجب نقض یا تخفیف احکام صادره نشوند، قطعاً موجب اطاله دادرسی خواهد شد. ادامه دارد ... ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
... ادامه مطلب قبل 🔟 عجیب است که در ماده ۴۹، عملاً با در نظر گرفتن مفهوم مخالف، جواز نمایان بودن گردن، دست ها تا ساعد صادر شده است در صورتیکه اجماع تمامی مراجع معظم تقلید فقط بر جواز نمایان بودن وجه و کفین (آن هم بدون زینت و آرایش) است حتی مهم تر از فتاوی مراجع معظم تقلید، خداوند متعال در آیه ۳۱ سوره مبارکه نور صراحتاً به پوشاندن گردن توسط بانوان حکم فرموده است. 1⃣1⃣ چرا در ماده ۵۱ هیچ اشاره ای به جواز دستگیری افراد مکشفه نشده است ؟ یعنی فرد مکشفه میتواند ساعت ها در همان وضعیت بدون در جامعه تردد کند تا شاید دوربینی از وی تصویربرداری کند ؟ 😳 2⃣1⃣ با آنچه در ماده ۵۶ مقرر شده است و با حجم بسیار زیاد ورودی پرونده ها در دستگاه قضائی و با عنایت به مواعد قانونی لازم الاجرا در فرآیند دادرسی، چندین ماه زمان میبرد تا رأی صادره در مورد افراد مکشفه یا بدپوشش قطعی شود که در عمل نه تنها بازدارنده نیست بلکه موجب خنده و تمسخر است. 3⃣1⃣ نه شارع مقدس، نه قوانین کشور و نه عقل سلیم و اخلاق حسنه، هیچکدام اجازه ی هیچگونه فحاشی و توهینی به هیچ کسی را نمیدهند لیکن آنچه به صورت مبهم در ماده ۵۸ مورد اشاره قرار گرفته است، صرفاً موجب سوء استفاده و تجرّی بیش از پیش افراد هنجارشکن خواهد شد. 4⃣1⃣ باید پرسید چرا در ماده ۶۲ اجازه جلب افراد هنجارشکن به دادسرا داده نشده بلکه برعکس، متن ماده به گونه ای تنظیم شده است که عملاً صدور دستور جلب برای افراد مکشفه و بدپوشش را ممنوع کرده است.😳 5⃣1⃣ ماده ۶۴ دقیقاً تکرار ماده ۶۰۸ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی و ماده ۶ قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر است و یقیناً همانگونه که اشاره شد از آنجا که علاوه بر دو ماده ی ذکر شده، شرع و اخلاق حسنه نیز مجوز توهین به هیچ فردی را نمیدهند، آمرین به معروف و ناهیان از منکر نیز در راه اقامه واجبات الهی از مدار شرع و اخلاق خارج نخواهند شد و اتفاقاً این افراد هنجارشکن هستند که همواره در برابر آمرین و ناهیان برخوردهایی خلاف شرع و قانون و اخلاق داشته و مرتکب رفتاری شبیه آنچه در حیات وحش وجود دارد، گردیده اند. @yaazahra_ir ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
45.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀 انگار نه انگار دیروز یکی خورد به دیوار ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چارچوب مکتب حسینی علیه‌السلام 🥀 علیه‌السلام را در مجالس‌مان گم نکنیم... ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
..
╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
🔶 یاران باوفا، عبدالله بن حر جُعفی 🔷 علیه‌السلام را دیدم درحالی که... |
🔻 اینکه جریان کربلا از کجا نشأت گرفت، همۀ آن برمی‌گردد به انحرافی که در خلافت رسول الله به وجود آوردند؛ اصلاً سبک حکومت را عوض کردند و همۀ این‌ها نتیجه آن زمان هستند. 🔸 فضای عجیبی در زمان عاشوراء حاکم بوده است، رویارویی بنی هاشم و بنی امیه از همان اول شروع شد، اختلاف امیه و هاشم از ابتدا بوده و تا آخر هم همین‌طور ماندگار است. 🔹 این قضیه تقابل سید حسنی با سفیانی در قبل از ظهور هم ادامه همین اختلاف است. در پایان این درگیری‌ها حضرت صاحب الزمان علیه السلام سفره بنی امیه را برمی‌چیند و الا حتی تا سفیانی و بعضی از نوادگان بنی امیه می‌ماند. 🔸 اگر انسان این قسمت را در شناخت دشمنان و قاتلین اباعبدالله خوب کار کند، آن وقت پِی می‌برد به حکمت لعن و به حکمت و تمرکزی که در این زیارت در لعن و سلام درست کرده است و بعد حق و باطل را روبه‌روی هم قرار داده است و این‌ها را ام‌الفساد معرفی کرده است. 🔹 انسان متوجه می‌شود آنچه که در جریان کربلا گذشته است، بیش از یک حرکت عادی تاریخی است بلکه شیطان با تمام قدرت پشت آن جریان ایستاده بوده است. 🔸 قبل از ظهور هم همین اتفاق می‌افتد، یک روز می‌شود که شیطان به گونه‌ای در عالم، اعلام می‌کند و همه انسان‌ها هم متوجه می‌شوند که حق با آل ابی سفیان و بنی امیه است. شکایتی که احیاناً آقا امیرالمؤمنین (علیه السلام) از اصحاب خود داشتند هم این بود که فرمودند: شما در حق خود آن‌قدر قوّت و ثبات به خرج نمی‌دهید که اهل باطل در باطل خود قوت به خرج می‌دهند؛ چرا که در آن زمان باطل‌ها خیلی در باطل خود جِدّی بودند.
اعتقاد دشمنان امام حسین علیه السلام 🔻 یک وقتی پیرمردهای کوفه بعد از جریان کربلا دور هم نشسته بودند که اسامی آن‌ها را در کتب تاریخی نوشته‌اند، یکی از آن‌ها گفت که من به اسب حُر تیر زدم و اسب او لرزید و افتاد ولی وقتی حر از اسب پایین آمد مثل شیر پیاده بر همه حمله می‌کرد. 🔸 یک نفر به آن پیرمرد گفت که تو حر را نکشتی؟! گفت: نه، چون مردم می‌گفتند او از صالحین است و من از کشتن او ‌ترس داشتم و خود را کنار کشیدم؛ البته حُر در بین دشمن به انسان صالح مشهور بود و با اینکه از سپاه دشمن رفته بود؛ اما از صالحین بود. 🔹 پیرمرد گفت من از کشتن او دست کشیدم و گفتم اگر بنا است من آلوده به گناه بشوم همین پِی کردن اسب حُر بس است. 🔸 بعد طرف به او گفت که تو با همین راندن اسب حُر، در کشتن تمام شهدای کربلا شریک هستی! پیرمرد گفت « تو می‌خواهی من را از رحمت خدا مأیوس ‌کنی؟!» 🔹 این ادبیات و اعتقادی بوده که در دو دسته موافق و مخالف بوده است. بعد از تفرقه و جدا شدن از جماعت و پشت کردن به ولایت و آن ولایت ساختگی که درست کردند و حکومتی که راه انداختند، دیگر از این‌جا بود که کار خراب شد، یعنی یک جریانی مثل حادثۀ عاشورا به طور طبیعی از بین این اختلافات و جدایی‌های بر سر خلافت و حکومت، زایش می‌کرد. ‌ ‌ حاج شیخ جعفر ناصری دام‌عـزه @nasery_ir ‌ ‌ علیه‌السلام ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰───────────── ‌ ‌
جریان عاشورا 🔻 فهم جریان کربلا شناخت بهتری نسبت به قواعد می‌خواهد؛ موقعیت، تاریخ و فرهنگ آن زمان در این فهم دخیل است. اگر یک وقتی این‌قدر رشد پیدا شود که ارتباط جریان عاشورا با خلافت و انحراف در خلافت و کلمه به کلمۀ جریان بررسی بشود، روشن می‌شود که هر دو در یک مسیر است و می‌بینند که چقدر واقعه کربلا مرتبط با جریان غصب خلافت اهل‌بیت(علیهم السلام) است! علیه‌السلام ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
01 Az Heyvaniyat Ta Hayat _ Doganegiye Khoobi Va Khoshi (1402-05-11) Mashhade Moghadas.MP3
19.09M
🔈 🔰 فصل دوم؛ دوگانگی «خوبی» و «خوشی» | جلسه اول ▪️پانزدهم محرم، ۱۴۰۲ * صبر؛ عامل اصلی رشد انسان * حرکت و ابتلا؛ ویژگی مشترک و دائمی انسان و سایر موجودات * داستان جذاب گندم؛ از زندگی در بیابان تا صعود در نماز پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله * بلا و گرفتاری؛ عامل حرکت همه موجودات * سختی‌هایی که رشد نمی‌آورد! * راه رسیدن به صبر؛ علم و باورِ باطن * قاعده‌ای باطنی و باورنکردنی؛ افزایش مال با پرداخت صدقه و از بین رفتن آن با رِبا * جذابیت ظاهری نداشتنِ تنها مکانی که سفر به آن واجب است! * مصیبت‌های اهل بیت علیه‌السلام در ظاهر درد و رنج، اما در باطن سراسر خیر است * إنَّ يَومَ الحُسَينِ أقرَحَ جُفُونَنا ... 📚 مطالعه کنیم: لهوف/سید بن طاووس/ بخش عاقبت دشمنان امام حسین علیه‌السلام ⏰ مدت زمان : ۴۶:۱۲ 📅 ۱۴۰۲/۰۵/۱۱ علیه‌السلام ╭──────๛- - - - - ┅╮ │🏴 @Mabaheeth 🥀 ╰─────────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا