eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37هزار عکس
32.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | افتخارات همدان 🌷 مروری بر اشاره اخیر رهبر انقلاب به افتخارات تمدنی همدان و درخشندگی‌های این استان در ماجرای عظیم انقلاب و ✏️ رهبر انقلاب: همدان مرکز علم، مرکز دین، مرکز جهاد، مرکز هنر، مرکز همه‌ِی ارزشهای تمدّنی یک کشور محسوب میشود. ❤️ Farsi.Khamenei.ir ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | امت اسلام به یاری قدس شریف و مقاومت، در نبرد (( طوفان الاقصی)) می آید... ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.
🤲 دعا برای مرزداران أنا عند القلوب المنکسره 💔 برای پیروزی مجاهدان مقاومت بر دشمن وحشی و جنایتکار صهیونیستی دعای (علیه السلام) برای مرزداران را با خضوع و خشوع و با دلی شکسته در برابر پروردگار و از خداوند نجات مردم مظلوم 🇵🇸 را مسئلت کنیم. بخش اول https://eitaa.com/mabaheeth/94272 بخش دوم https://eitaa.com/mabaheeth/94273 بخش سوم https://eitaa.com/mabaheeth/94274 بخش چهارم https://eitaa.com/mabaheeth/94275 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
دعا برای مرزداران اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ‌ وَ حَصِّنْ‌ ثُغُورَ اَلْمُسْلِمِينَ‌ بِعِزَّتِكَ‌ وَ أَيِّدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِكَ‌ وَ أَسْبِغْ عَطَايَاهُمْ مِنْ جِدَتِكَ‌. (۱) خداوندا بر محمّد و خاندانش درود فرست و به عزّت خود، مرزهاى مسلمانان را استوار فرما و به قدرت خويش، نگهبانان آن را يارى ده و از دارايى خويش، بخشش‌هاى آنان را فراوان ساز. اَللَّهُمَّ صَلِّ‌ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ‌ وَ كَثِّرْ عِدَّتَهُمْ‌ وَ اِشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ‌ وَ اُحْرُسْ‌ حَوْزَتَهُمْ‌ وَ اِمْنَعْ حَوْمَتَهُمْ‌ وَ أَلِّفْ جَمْعَهُمْ‌ وَ دَبِّرْ أَمْرَهُمْ‌ وَ وَاتِرْ بَيْنَ‌ مِيَرِهِمْ‌ وَ تَوَحَّدْ بِكِفَايَةِ مُؤَنِهِمْ‌ وَ اُعْضُدْهُمْ بِالنَّصْرِ وَ أَعِنْهُمْ بِالصَّبْرِ وَ اُلْطُفْ لَهُمْ فِي اَلْمَكْرِ . (۲)خداوندا بر محمّد و خاندانش درود فرست و بر تعدادشان بيفزا و سلاح(جنگى)شان را تيز كن و قلمرو آنان را نگهدار و حومۀ آنان را نفوذناپذير كن و جمعشان را الفت ده و امرشان را تدبير فرما و آذوقه‌يشان را پياپى برسان و سنگينى‌هايشان را به تنهايى كفايت فرما و با پيروزى، نيرومندشان كن و با شكيبايى، ياريشان ده و چاره‌انديشى را به آنها بياموز. اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ‌ وَ عَرِّفْهُمْ‌ مَا يَجْهَلُونَ‌ وَ عَلِّمْهُمْ مَا لاَ يَعْلَمُونَ‌ وَ بَصِّرْهُمْ‌ مَا لاَ يُبْصِرُونَ‌. (۳)خداوندا بر محمّد و خاندانش درود فرست و آنچه را نمى‌شناسند، به آنان بشناسان و آنچه نمى‌دانند، به ايشان بياموز و به آنچه بينايى ندارند، بينا ساز. اَللَّهُمَّ‌ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ‌ وَ أَنْسِهِمْ‌ عِنْدَ لِقَائِهِمُ اَلْعَدُوَّ ذِكْرَ دُنْيَاهُمُ‌ اَلْخَدَّاعَةِ اَلْغَرُورِ وَ اُمْحُ عَنْ قُلُوبِهِمْ خَطَرَاتِ اَلْمَالِ اَلْفَتُونِ‌ وَ اِجْعَلِ اَلْجَنَّةَ‌ نَصْبَ أَعْيُنِهِمْ‌ وَ لَوِّحْ مِنْهَا لِأَبْصَارِهِمْ مَا أَعْدَدْتَ فِيهَا مِنْ مَسَاكِنِ اَلْخُلْدِ وَ مَنَازِلِ اَلْكَرَامَةِ وَ اَلْحُورِ اَلْحِسَانِ‌ وَ اَلْأَنْهَارِ اَلْمُطَّرِدَةِ‌ بِأَنْوَاعِ اَلْأَشْرِبَةِ وَ اَلْأَشْجَارِ اَلْمُتَدَلِّيَةِ‌ بِصُنُوفِ اَلثَّمَرِ حَتَّى لاَ يَهُمَّ أَحَدٌ مِنْهُمْ بِالْإِدْبَارِ وَ لاَ يُحَدِّثَ نَفْسَهُ عَنْ قِرْنِهِ بِفِرَارٍ. (۴)خداوندا بر محمّد و خاندانش درود فرست و هنگام برخورد با دشمن، ياد دنياى فريبندۀ گول‌زننده را از خاطرشان ببر و انديشۀ مال فتنه‌انگيز را از دلشان برطرف كن و را در مقابل چشمانشان قرار ده و آنچه را در آن آماده ساخته‌اى از خانه‌هاى هميشگى و سراهاى كرامت و حوريان زيباروى و جوى‌هايى كه به نوشيدنى‌هاى گوناگون روان شده و درختانى كه شاخه‌هايشان به انواع ميوه‌ها خم گشته، در مقابل ديدگانشان نمايان ساز، تا هيچ‌يك از آنان آهنگ پشت كردن(به دشمن)نكند و با نفس خود، حديث فرار از همانند خود را بازگو ننمايد اَللَّهُمَّ اُفْلُلْ‌ بِذَلِكَ عَدُوَّهُمْ‌ وَ اِقْلِمْ عَنْهُمْ أَظْفَارَهُمْ‌ وَ فَرِّقْ‌ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ أَسْلِحَتِهِمْ‌ وَ اِخْلَعْ وَثَائِقَ أَفْئِدَتِهِمْ‌ وَ بَاعِدْ بَيْنَهُمْ‌ وَ بَيْنَ أَزْوِدَتِهِمْ‌ وَ حَيِّرْهُمْ فِي سُبُلِهِمْ‌ وَ ضَلِّلْهُمْ عَنْ وَجْهِهِمْ‌ وَ اِقْطَعْ عَنْهُمُ اَلْمَدَدَ وَ اُنْقُصْ مِنْهُمُ اَلْعَدَدَ وَ اِمْلَأْ أَفْئِدَتَهُمُ اَلرُّعْبَ‌ وَ اِقْبِضْ أَيْدِيَهُمْ عَنِ اَلْبَسْطِ وَ اِخْزِمْ أَلْسِنَتَهُمْ‌ عَنِ اَلنُّطْقِ‌ وَ شَرِّدْ بِهِمْ مَنْ خَلْفَهُمْ‌ وَ نَكِّلْ‌ بِهِمْ مَنْ وَرَاءَهُمْ‌ وَ اِقْطَعْ بِخِزْيِهِمْ أَطْمَاعَ‌ مَنْ بَعْدَهُمْ‌. (۵)خداوندا بدين وسيله، دشمنانشان را درهم شكن و چنگالشان را از آنان جدا كن و ميان آنان و سلاح‌هايشان جدايى انداز و رگ‌هاى دلشان را بكن و ميان آنها و زاد و توشه‌اشان جدايى انداز و در راه‌هايشان سرگردانشان ساز و از هدفشان گمراهشان نما و كمك‌رسانى را از ايشان قطع كن و از تعدادشان بكاه و دل‌هايشان را از ترس 😱 پُر ساز و دست‌هايشان را از گشودن باز دار و زبان‌هايشان را از گفتن ببند و با(شكست)ايشان، پشت سرى‌هايشان را پراكنده ساز و آنان را براى كسانى كه در پس ايشانند، گردان و با خوارى آنان طمع آيندگانشان را قطع نما.
اَللَّهُمَّ عَقِّمْ‌ أَرْحَامَ نِسَائِهِمْ‌ وَ يَبِّسْ أَصْلاَبَ رِجَالِهِمْ‌ وَ اِقْطَعْ نَسْلَ دَوَابِّهِمْ وَ أَنْعَامِهِمْ‌، لاَ تَأْذَنْ لِسَمَائِهِمْ فِي قَطْرٍ وَ لاَ لِأَرْضِهِمْ فِي نَبَاتٍ‌. (۶)خداوندا رحِم زنانشان را عقيم گردان و صُلب مردانشان را خشك نما و نسل چهارپايان و گاو و گوسفند و شترانشان را قطع كن و آسمانشان را در باريدن و زمينشان را در روييدن، اذن نده. اَللَّهُمَّ‌ وَ قَوِّ بِذَلِكَ مِحَالَ‌ أَهْلِ اَلْإِسْلاَمِ‌ وَ حَصِّنْ بِهِ دِيَارَهُمْ‌ وَ ثَمِّرْ بِهِ أَمْوَالَهُمْ‌ وَ فَرِّغْهُمْ عَنْ مُحَارَبَتِهِمْ‌ لِعِبَادَتِكَ‌ وَ عَنْ مُنَابَذَتِهِمْ‌ لِلْخَلْوَةِ بِكَ حَتَّى لاَ يُعْبَدَ فِي بِقَاعِ اَلْأَرْضِ‌ غَيْرُكَ‌ وَ لاَ تُعَفَّرَ لِأَحَدٍ مِنْهُمْ جَبْهَةٌ دُونَكَ‌. (۷)خداوندا و به وسيلۀ آن، تدبير مسلمانان را قوّت بخش و شهرهايشان را استوار ساز و ثروت‌هايشان را بيفزا و خاطرشان را از سرگرمى به جنگ با دشمن براى عبادت خويش و كارزار با آنان براى خلوت با خودت آسوده ساز تا در همه جاى زمين، جز تو پرستش نشود و پيشانى هر يك از آنان جز در برابر تو به خاك گذاشته نشود. اَللَّهُمَّ اُغْزُ بِكُلِّ‌ نَاحِيَةٍ‌ مِنَ اَلْمُسْلِمِينَ‌ عَلَى مَنْ بِإِزَائِهِمْ مِنَ اَلْمُشْرِكِينَ‌ وَ أَمْدِدْهُمْ‌ بِمَلاَئِكَةٍ مِنْ عِنْدِكَ مُرْدِفِينَ‌ حَتَّى يَكْشِفُوهُمْ إِلَى مُنْقَطَعِ اَلتُّرَابِ‌ قَتْلاً فِي أَرْضِكَ وَ أَسْراً أَوْ يُقِرُّوا بِأَنَّكَ أَنْتَ اَللَّهُ اَلَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ وَحْدَكَ‌ لاَ شَرِيكَ لَكَ‌. (۸)خداوندا مسلمانان هر ناحيه را به جنگ با مشركانى كه در مقابل آنند، گسيل دار و آنان را از جانب خود با فرشتگانى كه پى‌درپى آيند، يارى فرما، تا با كشتن و اسير گرفتن، آنها(مشركان)را به انتهاى خاك در زمينت برانند، يا به يكتايى تو كه معبودى جز تو نيست، تنها و بى‌شريك هستى، اقرار نمايند. اَللَّهُمَّ وَ اُعْمُمْ‌ بِذَلِكَ أَعْدَاءَكَ فِي أَقْطَارِ اَلْبِلاَدِ مِنَ اَلْهِنْدِ وَ اَلرُّومِ‌ وَ اَلتُّرْكِ‌ وَ اَلْخَزَرِ وَ اَلْحَبَشِ‌ وَ اَلنُّوبَةِ‌ وَ اَلزَّنْجِ‌ وَ اَلسَّقَالِبَةِ‌ وَ اَلدَّيَالِمَةِ‌ وَ سَائِرِ أُمَمِ اَلشِّرْكِ‌، اَلَّذِينَ تَخْفَى أَسْمَاؤُهُمْ‌ وَ صِفَاتُهُمْ‌ وَ قَدْ أَحْصَيْتَهُمْ بِمَعْرِفَتِكَ‌ وَ أَشْرَفْتَ‌ عَلَيْهِمْ بِقُدْرَتِكَ‌. (۸)خداوندا و همۀ دشمنانت را بدينْ سرنوشت دچار كن؛ در هر شهرى كه باشند از هند و روم و تركستان و خزر و حبشه و نوبه و زنگبار و سقالبه و ديالمه و ديگر امّت‌هاى مشرك، كه نام‌ها و نشانه‌هايشان پنهان است و به دانايى، خود آنها را مى‌شناسى و به توانايى‌ات بر آنان إشراف دارى. اَللَّهُمَّ اِشْغَلِ‌ اَلْمُشْرِكِينَ بِالْمُشْرِكِينَ عَنْ تَنَاوُلِ أَطْرَافِ‌ اَلْمُسْلِمِينَ‌ وَ خُذْهُمْ بِالنَّقْصِ‌ عَنْ تَنَقُّصِهِمْ‌ وَ ثَبِّطْهُمْ بِالْفُرْقَةِ‌ عَنِ الاِحْتِشَادِ عَلَيْهِمْ‌. (۱۰) خداوندا مشركان را به مشركان مشغول گردان و از چيرگى به نواحى مسلمانان، بازدار و با كاستن عددشان، از كاستن(مسلمانان)جلوگير باش. و با تفرقه‌افكنى ميان آنان، از گرد آمدن بر ضدّ مسلمانان بازشان دار.
اَللَّهُمَّ أَخْلِ‌ قُلُوبَهُمْ مِنَ اَلْأَمَنَةِ‌ وَ أَبْدَانَهُمْ‌ مِنَ اَلْقُوَّةِ‌ وَ أَذْهِلْ قُلُوبَهُمْ عَنِ اَلاِحْتِيَالِ‌ وَ أَوْهِنْ أَرْكَانَهُمْ عَنْ‌ مُنَازَلَةِ اَلرِّجَالِ‌ وَ جَبِّنْهُمْ عَنْ مُقَارَعَةِ اَلْأَبْطَالِ‌ وَ اِبْعَثْ عَلَيْهِمْ‌ جُنْداً مِنْ مَلاَئِكَتِكَ بِبَأْسٍ مِنْ بَأْسِكَ كَفِعْلِكَ يَوْمَ بَدْرٍ تَقْطَعُ بِهِ‌ دَابِرَهُمْ‌ وَ تَحْصُدُ بِهِ شَوْكَتَهُمْ‌ وَ تُفَرِّقُ بِهِ عَدَدَهُمْ‌. (۱۱)خداوندا؛ دل‌هايشان را از آرامش و تن‌هايشان را از قوّت تُهى دار و قلب‌هايشان را از چاره‌جويى بى‌خبر ساز و اندامشان را از جنگيدن با مردان سُست گردان و ايشان را از پيكار با دلاوران بترسان و بر آنان سپاهى از فرشتگانت را با عذابى از عذاب‌هايت بفرست، مانند كارَت در روز بدر، تا بدين سبب، ايشان را ريشه‌كن سازى و سختى و صلابتشان را براندازى و تعدادشان را از هم بپاشى. اَللَّهُمَّ‌ وَ اُمْزُجْ‌ مِيَاهَهُمْ بِالْوَبَاءِ‌ وَ أَطْعِمَتَهُمْ بِالْأَدْوَاءِ‌ وَ اِرْمِ بِلاَدَهُمْ‌ بِالْخُسُوفِ‌ وَ أَلِحَّ عَلَيْهَا بِالْقُذُوفِ‌ وَ اِفْرَعْهَا بِالْمُحُولِ‌ وَ اِجْعَلْ مِيَرَهُمْ فِي أَحَصِّ أَرْضِكَ‌ وَ أَبْعَدِهَا عَنْهُمْ‌ وَ اِمْنَعْ حُصُونَهَا مِنْهُمْ‌، أَصِبْهُمْ بِالْجُوعِ اَلْمُقِيمِ وَ اَلسُّقْمِ اَلْأَلِيمِ‌. (۱۲)خداوندا؛ و آب‌هايشان را به وبا و خوردنى‌هايشان را به امراض درآميز و شهرهايشان را در زمين فرو بر و پيوسته آن را سنگباران☄ فرما و آن را به قحطى و خشكسالى دچار ساز و آذوقه‌هايشان را در بى‌بركت‌ترين و دورترين(نقاط)زمين خود قرار ده و پناهگاه‌هاى آن را از آنها بازدار، آنان را دچار گرسنگى دائم و بيمارى دردناك گردان. اَللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا غَازٍ غَزَاهُمْ مِنْ أَهْلِ مِلَّتِكَ‌ أَوْ مُجَاهِدٍ جَاهَدَهُمْ مِنْ أَتْبَاعِ سُنَّتِكَ‌ لِيَكُونَ دِينُكَ اَلْأَعْلَى وَ حِزْبُكَ اَلْأَقْوَى وَ حَظُّكَ اَلْأَوْفَى فَلَقِّهِ‌ اَلْيُسْرَ وَ هَيِّئْ لَهُ اَلْأَمْرَ وَ تَوَلَّهُ بِالنُّجْحِ‌ وَ تَخَيَّرْ لَهُ اَلْأَصْحَابَ‌ وَ اِسْتَقْوِ لَهُ‌ اَلظَّهْرَ وَ أَسْبِغْ عَلَيْهِ فِي اَلنَّفَقَةِ‌ وَ مَتِّعْهُ بِالنَّشَاطِ وَ أَطْفِ‌ عَنْهُ‌ حَرَارَةَ اَلشَّوْقِ‌ وَ أَجِرْهُ مِنْ غَمِّ اَلْوَحْشَةِ‌ وَ أَنْسِهِ‌ ذِكْرَ اَلْأَهْلِ وَ اَلْوَلَدِ. (۱۳)خداوندا؛ و هر رزمنده‌اى از اهل دينت كه با آنها بجنگد و هر مجاهدى از پيروان سنّت تو كه با ايشان جهاد نمايد تا تو برتر و حزب تو قوى‌تر و بهرۀ تو كامل‌تر گردد، پس او را با آسانى روبرو كن و كارش را اصلاح نما و پيروزى را براى او به عهده گير و براى او يارانى برگزين و پشت او را قوى ساز و درآمدش را وسعت ده و از نشاط بهره‌مند فرما و گرمى آرزو را از او فرو نشان و او را از اندوه تنهايى حفظ كن و ياد خانواده و فرزند را فراموشش ساز. وَ أْثُرْ لَهُ حُسْنَ اَلنِّيَّةِ‌ وَ تَوَلَّهُ بِالْعَافِيَةِ‌ وَ أَصْحِبْهُ اَلسَّلاَمَةَ‌ وَ أَعْفِهِ مِنَ اَلْجُبْنِ‌ وَ أَلْهِمْهُ اَلْجُرْأَةَ‌ وَ اُرْزُقْهُ اَلشِّدَّةَ‌ وَ أَيِّدْهُ بِالنُّصْرَةِ‌ وَ عَلِّمْهُ اَلسِّيَرَ وَ اَلسُّنَنَ‌ وَ سَدِّدْهُ فِي اَلْحُكْمِ‌ وَ اِعْزِلْ عَنْهُ اَلرِّيَاءَ‌ وَ خَلِّصْهُ مِنَ اَلسُّمْعَةِ‌ وَ اِجْعَلْ فِكْرَهُ وَ ذِكْرَهُ وَ ظَعْنَهُ‌ وَ إِقَامَتَهُ‌ فِيكَ وَ لَكَ‌. (۱۴)و او را به نيّت خوش، راهنمايى فرما و تندرستى‌اش را به عهده گير و رهايى از آفت‌ها را، همراهش فرما و از ترس، سالمش دار و دليرى در دلش انداز و نيرومندى را، روزى‌اش كن و با يارى خود توانايش گردان و راه‌ها و روش‌ها(ى جهاد)و سنّت‌ها(ى اسلامى)را، به او بياموز و در داورى نمودن، پايدارش فرما و خودنمايى را از او دور كن و او را از شهرت‌طلبى نجات ده و فكر و ذكر و مسافرت و اقامتش را، در راه خود و براى خود قرار ده. فَإِذَا صَافَّ عَدُوَّكَ وَ عَدُوَّهُ فَقَلِّلْهُمْ فِي عَيْنِهِ‌ وَ صَغِّرْ شَأْنَهُمْ فِي قَلْبِهِ‌ وَ أَدِلْ لَهُ مِنْهُمْ‌ وَ لاَ تُدِلْهُمْ مِنْهُ‌، فَإِنْ خَتَمْتَ لَهُ بِالسَّعَادَةِ‌ وَ قَضَيْتَ لَهُ بِالشَّهَادَةِ فَبَعْدَ أَنْ يَجْتَاحَ‌ عَدُوَّكَ‌ بِالْقَتْلِ‌ وَ بَعْدَ أَنْ يَجْهَدَ بِهِمُ‌ اَلْأَسْرُ وَ بَعْدَ أَنْ تَأْمَنَ أَطْرَافُ اَلْمُسْلِمِينَ‌ وَ بَعْدَ أَنْ يُوَلِّيَ عَدُوُّكَ‌ مُدْبِرِينَ‌. (۱۵)پس هرگاه با دشمن تو و دشمن خودش روبرو شد، آنها را در چشمش اندك نما و مقامشان را در دلش كوچك گردان و او را بر آنان پيروز فرما و آنها را بر او چيره نساز. پس اگر(زندگى‌اش را)براى او به خوش‌بختى پايان دادى و را برايش رقم زدى، بعد از آن باشد كه دشمنت را با كشتن نابود نموده و با اسيرى، ايشان را به سختى افكنده و مرزهاى مسلمانان ايمن شده و دشمنت رو گردانده، فرار نموده است.
اَللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ‌ خَلَفَ‌ غَازِياً أَوْ مُرَابِطاً فِي دَارِهِ‌ أَوْ تَعَهَّدَ خَالِفِيهِ‌ فِي غَيْبَتِهِ‌ أَوْ أَعَانَهُ بِطَائِفَةٍ مِنْ مَالِهِ‌ أَوْ أَمَدَّهُ بِعَتَادٍ أَوْ شَحَذَهُ‌ عَلَى جِهَادٍ أَوْ أَتْبَعَهُ فِي وَجْهِهِ دَعْوَةً‌ أَوْ رَعَى لَهُ مِنْ وَرَائِهِ‌ حُرْمَةً‌ فَآجِرْ لَهُ مِثْلَ أَجْرِهِ وَزْناً بِوَزْنٍ وَ مِثْلاً بِمِثْلٍ‌ وَ عَوِّضْهُ مِنْ فِعْلِهِ‌ عِوَضاً حَاضِراً يَتَعَجَّلُ بِهِ نَفْعَ مَا قَدَّمَ وَ سُرُورَ مَا أَتَى بِهِ‌ إِلَى أَنْ يَنْتَهِيَ‌ بِهِ اَلْوَقْتُ إِلَى مَا أَجْرَيْتَ لَهُ مِنْ فَضْلِكَ‌، وَ أَعْدَدْتَ لَهُ مِنْ كَرَامَتِكَ‌. (۱۶)خداوندا؛ و هر مسلمانى كه جنگجويى يا مرزدارى را، در(امور)خانه‌اش جانشين شد، يا در نبود او خانواده‌اش را نگهدارى كرد، يا او را به پاره‌اى از دارايى خود يارى داد، يا او را با سازوبرگ جنگ كمك نمود، يا او را بر جهاد تشويق كرد، يا او را با دعا در جهتى كه به آن رو آورد همراهى نمود، يا آبرويش را در نبود او نگهداشت؛ پس وى را همسنگ و همگون پاداش او، پاداش ده و كارش را عوض نقد عطا كن كه سود آنچه پيش فرستاده و شادى آنچه را انجام داده، به زودى دريافت كند. تا آنگاه كه زمان او به پايان رسد، به آنچه از فضلت براى او روان ساخته‌اى و از بزرگى‌ات برايش آماده كرده‌اى، برسد. اَللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا مُسْلِمٍ‌ أَهَمَّهُ‌ أَمْرُ اَلْإِسْلاَمِ‌ وَ أَحْزَنَهُ تَحَزُّبُ أَهْلِ اَلشِّرْكِ‌ عَلَيْهِمْ فَنَوَى غَزْواً أَوْ هَمَّ بِجِهَادٍ فَقَعَدَ بِهِ ضَعْفٌ‌ أَوْ أَبْطَأَتْ بِهِ فَاقَةٌ‌ أَوْ أَخَّرَهُ عَنْهُ حَادِثٌ‌ أَوْ عَرَضَ لَهُ دُونَ إِرَادَتِهِ مَانِعٌ فَاكْتُبِ اِسْمَهُ‌ فِي اَلْعَابِدِينَ‌ وَ أَوْجِبْ لَهُ ثَوَابَ اَلْمُجَاهِدِينَ‌ وَ اِجْعَلْهُ فِي نِظَامِ‌ اَلشُّهَدَاءِ‌ وَ اَلصَّالِحِينَ‌. (۱۷)خداوندا؛ و هر مسلمانى كه امر اسلام او را نگران ساخت و اجتماع مشركان بر ضدّ ايشان، اندوهگينش نمود، ازاين‌رو قصد جنگ كرد، و آهنگ جهاد نمود؛ امّا ناتوانى او را بازداشت، يا فقر او را به درنگ واداشت، يا حادثه‌اى او را(از جهاد)عقب انداخت، يا مانعى در راه اراده‌اش ايجاد شد؛ پس نام او را در عبادت‌كنندگان بنويس و پاداش مجاهدان را براى او واجب گردان و او را در صف شهيدان و صالحان قرار ده. اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ‌ وَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلاَةً عَالِيَةً عَلَى اَلصَّلَوَاتِ‌ مُشْرِفَةً فَوْقَ اَلتَّحِيَّاتِ‌ صَلاَةً لاَ يَنْتَهِي أَمَدُهَا وَ لاَ يَنْقَطِعُ عَدَدُهَا كَأَتَمِّ مَا مَضَى مِنْ‌ صَلَوَاتِكَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ‌ إِنَّكَ اَلْمَنَّانُ اَلْحَمِيدُ اَلْمُبْدِئُ‌ اَلْمُعِيدُ اَلْفَعَّالُ لِمَا تُرِيدُ . (۱۸)خداوندا؛ بر محمّد بندۀ خود و فرستاده‌ات و خاندان محمّد درود فرست، درودى بالاى همۀ درودها و مُشرف بر همۀ تحيّت‌ها. درودى كه مدّتش پايان نپذيرد و شماره‌اش قطع نگردد، مانند كامل‌ترين درودهايت كه بر هر يك از اوليايت فرستاده شده. به درستى كه تو بسيار نعمت دهنده، ستوده، آغازگر، بازگرداننده، انجام دهندۀ هرچه بخواهى مى‌باشى. ____________ ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ضرورت کمک رسانی مردمی به مجاهدان خط مقدم جهاد با دشمن صهیونیستی من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم چرا فعالان و سازمان های مربوطه فراخوان کمک های مردمی به ملت قهرمان و مظلوم فلسطین 🇵🇸 را اعلام نمی کنند؟ سالها شعار آزادی فلسطین و حمایت از مردم فلسطین را سر دادیم. امروز روزی است که بیش از هر زمان دیگر وظیفه کمک رسانی به این مردم حماسه ساز را داریم. آیا سهم ما فقط شعار دادن برای آزادی فلسطین و گوش دادن به اخبار این نبرد بی امان است و وظیفه و تکلیف دیگری نداریم؟ این در حالی است که حامیان استکباری صهیونیست ها سیل کمک های نجومی خود را به این رژیم خونریز سرایز کرده اند. کمک مالی یک جمیعت هشتاد میلیونی می تواند تأثیری چشمگیر بر بهبود اوضاع این مردم که زیر بمب‌باران وحشیانه دشمن جان و مال و عزیزانشان را از دست می دهند داشته باشد. https://eitaa.com/mabaheeth/94275 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📡 اعترافات جالب کارشناس شبکه صهیونیستی اینترنشنال: 🇮🇷 جمهوری اسلامی دروغ نمی‌گوید و این بدان معناست که اگر آقای خامنه‌ای می‌گوید اسرائیل باید نابود شود؛ یعنی باید نابود شود. آقای خامنه‌ای کتاب آینده برای اسلام را حتی قبل از انقلاب چاپ کرده است؛ به همین دلیل است که برای نابودی اسرائیل زمان معین کردند. ایران عمق استراتژیک خود را تا مرزهای اسرائیل جلو برده؛ ایران می‌تواند تل‌آویو را با خاک یکسان کند؛ اسرائیل توان مقابله با ایران را ندارد. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
14020717 طوفان الاقصی.mp3
9.36M
🦁←🐭 اُبُّهت پوشالی رژیم صهیونیستی و غاصب اسرائیل 📼 سخنان حجت‌الاسلام عباسی ولدی درباره‌ی عملیات طوفان الاقصی 🏳️ نکاتی مهم و پاسخ به برخی شبهات ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مباحث
#نهج_البلاغه #فرازی_از_عهدنامه | ۱۱ 📜 متن : فَالْجُنُودُ، بِإِذْنِ اللهِ، حُصُونُ الرَّعِیَّةِ وَ ز
| ۱۲ 📜 متن | ... فَوَلِّ مِنْ جُنُودِکَ أَنْصَحَهُمْ فِی نَفْسِکَ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ وَ لاِِمَامِکَ وَ أَنْقَاهُمْ جَیْباً وَ أَفْضَلَهُمْ حِلْماً مِمَّنْ یُبْطِئُ عَنِ الْغَضَبِ وَ یَسْتَرِیحُ إِلَى الْعُذْرِ وَ یَرْأَفُ بِالضُّعَفَاءِ وَ یَنْبُو عَلَى الاَْقْوِیَاءِ وَ مِمَّنْ لاَ یُثِیرُهُ الْعُنْفُ وَ لاَ یَقْعُدُ بِهِ الضَّعْفُ. ثُمَّ الْصَقْ بِذَوِی الْمُرُوءَاتِ وَ الاَْحْسَابِ وَ أَهْلِ الْبُیُوتَاتِ الصَّالِحَةِ وَ السَّوَابِقِ الْحَسَنَةِ، ثُمَّ أَهْلِ النَّجْدَةِ وَ الشَّجَاعَةِ وَ السَّخَاءِ وَ السَّمَاحَةِ; فَإِنَّهُمْ جِمَاعٌ مِنَ الْکَرَمِ وَ شُعَبٌ مِنَ الْعُرْفِ. ثُمَّ تَفَقَّدْ مِنْ أُمُورِهِمْ مَا یَتَفَقَّدُ الْوَالِدَانِ مِنْ وَلَدِهِمَا وَ لاَ یَتَفَاقَمَنَّ فِی نَفْسِکَ شَیْءٌ قَوَّیْتَهُمْ بِهِ وَ لاَ تَحْقِرَنَّ لُطْفاً تَعَاهَدْتَهُمْ بِهِ وَ إِنْ قَلَّ; فَإِنَّهُ دَاعِیَةٌ لَهُمْ إِلَى بَذْلِ النَّصِیحَةِ لَکَ وَ حُسْنِ الظَّنِّ بِکَ. وَ لاَ تَدَعْ تَفَقُّدَ لَطِیفِ أُمُورِهِمُ اتِّکَالاً عَلَى جَسِیمِهَا، فَإِنَّ لِلْیَسِیرِ مِنْ لُطْفِکَ مَوْضِعاً یَنْتَفِعُونَ بِهِ وَ لِلْجَسِیمِ مَوْقِعاً لاَ یَسْتَغْنُونَ عَنْهُ. ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
🗞️ ترجمه : 📄 ... فرمانده سپاهت را کسى قرار ده که در نزد تو به خدا و پيامبر و امامت از همه خيرخواه تر و از همه پاک دل تر و عاقل تر باشد. از کسانى که دير خشم مى گيرد و زود عذر مى پذيرد. کسى باشد که نسبت به ضُعفا رئوف و مهربان و در برابر زورمندان پرقدرت باشد. کسى که مشکلات، او را از جا به در نمى برد و ضعف، او را به زانو در نمى آورد. سپس به سراغ کسانى برو که داراى و اصالتِ خانوادگى از خاندان هاى صالح و خوش سابقه و داراى برازندگى و و سخاوت و کرم باشند؛ زيرا آنها کانون کرامت و شاخه هاى نيکى و شايستگى هستند. سپس کارها (و مشکلات و نيازهاى) آنها را بررسى کن آن گونه که پدر و مادر از فرزندشان تفقّد مى کنند. هرگز نبايد چيزى که آنها را به وسيله آن تقويت کرده اى در نظر تو بزرگ آيد و نيز نبايد لطف و محبتى را که درباره آنها ابراز مى دارى، هرچند کوچک باشد حقير بشمرى؛ اين امر آنها را به خيرخواهى و حسن ظن نسبت به تو وادار مى کند (و پيوندهاى عاطفى را محکم مى سازد). هرگز تفقد و تلاش براى اصلاح امور کوچکِ آنها را به سبب تکيه کردن بر اصلاح امور کلى آنها رها مساز; زيرا رفع نيازهاى کوچک براى خود جايگاهى دارد که از آن بهره مند مى شوند همان گونه که رفع نيازهاى مهم موقعيتى دارد که از آن بى نياز نخواهند بود. 📖 مطالعهٔ شرح این فراز ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
08_4 Az Heyvaniyat Ta Hayat (1402-06-27) Mashhade Moghaddas.mp3
20.23M
🔉 🔰فصل هشتم؛ از فرعون تا مأمون | جلسه هشتم / بخش چهارم * قیامت؛ روز حسرت به خاطر نکات ساده‌ای که شنیدیم و مسخره کردیم * بیان تجربه‌ نزدیک به مرگ در مورد حجاب * ادامه بررسی سوره مبارکه حاقّه * قیامت؛ محاسبه همه اعمال حتی خطورات ذهنی * تفاوت حال اصحاب یمین و شمال در قیامت * کلمات هارون‌الرشید هنگام مرگ * عذاب الهی باطن فعل خودِ ماست * تشویق نکردن برای کمک به مسکین؛ عامل جهنمی شدن * طعام جهنمی کسانی که توجهی به طعام مسکین نداشتند * اشک شوق مؤمن هنگام احتضار * صل‌الله‌علیه‌وآله و امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام؛ پدران حقیقی امت * ماجرای تخریب بیت الاحزان سلام‌الله‌علیها * «یا ابتاه»ی که دیگر دل پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله را شاد نکرد ... ⏰ مدت زمان : ۳۸:۰۲ 📆 ١۴٠٢/٠۶ /٢۷ @Aminikhaah_Media ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
243 💫 سوره مبارکه یوسف [علی نبینا و آله و علیه السلام] ✨ آیات مبارکه 64 - 69 🎧 تلاوت 🎞 تصویری 🎙 تفسیر 📖 ترجمه ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ ✨ ثوابِ تلاوت این صفحه هدیه به شهدای مظلوم 🇵🇸 ✨ جهت سلامتی و تعجیل در فرج (عجّل الله تعالی فرجه و علیه‌السلام) و سلامتی و عزت و اقتدار نائب الامام امام خامنه‌ای مدّظله العالی صلوات ═════❖•°🌸 °•❖════ ✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄═⊹❁❈【 ۲۴۳ 】 ❈❁⊹═┄ ╔═════════ قَالَ هَلْ آمَنُكُمْ عَلَيْهِ إِلَّا كَمَا أَمِنْتُكُمْ عَلَىٰ أَخِيهِ مِنْ قَبْلُ ۖ فَاللَّهُ خَيْرٌ حَافِظًا ۖ وَ هُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ ﴿ ۶۴ ﴾ یعقوب گفت: «یعنی باز هم به شما اعتماد کنم؟! همان‌طورکه قبلاً در ماجرای برادرش یوسف به شما اعتماد کردم؟! البته خدا بهترین مراقب است؛ چون او از هر مهربانی مهربان‌تر است.» وَ لَمَّا فَتَحُوا مَتَاعَهُمْ وَجَدُوا بِضَاعَتَهُمْ رُدَّتْ إِلَيْهِمْ ۖ قَالُوا يَا أَبَانَا مَا نَبْغِي ۖ هَٰذِهِ بِضَاعَتُنَا رُدَّتْ إِلَيْنَا ۖ وَ نَمِيرُ أَهْلَنَا وَ نَحْفَظُ أَخَانَا وَ نَزْدَادُ كَيْلَ بَعِيرٍ ۖ ذَٰلِكَ كَيْلٌ يَسِيرٌ ﴿ ۶۵ ﴾ وقتی بارهایشان را باز کردند، متوجه شدند که پول‌هایشان را به آن‌ها برگردانده‌اند. با تعجب گفتند: «پدرجان، دیگر چه می‌خواهیم؟! این هم پول ماست که به ما برگردانده‌اند. اگر بنیامین را همراه ما بفرستی، هم آذوقۀ خانواده را تهیه می‌کنیم و هم مراقب برادرمان هستیم و به‌راحتی یک بارِ شتر🐫 غلّۀ زیادتر می‌گیریم.» قَالَ لَنْ أُرْسِلَهُ مَعَكُمْ حَتَّىٰ تُؤْتُونِ مَوْثِقًا مِنَ اللَّهِ لَتَأْتُنَّنِي بِهِ إِلَّا أَنْ يُحَاطَ بِكُمْ ۖ فَلَمَّا آتَوْهُ مَوْثِقَهُمْ قَالَ اللَّهُ عَلَىٰ مَا نَقُولُ وَكِيلٌ ﴿ ۶۶ ﴾ یعقوب گفت: «هرگز او را همراهتان نمی‌فرستم! تا اینکه با قسم‌خوردنِ به خدا قول مردانه به من دهید که سالم به من بَرش گردانید؛ مگر اینکه خدای‌ناکرده گرفتار حادثه‌ای شوید.» وقتی به پدر قول مردانه دادند، او گفت: «خدا را بر قول‌و‌قراری که می‌گذاریم، شاهد می‌گیرم.» وَ قَالَ يَا بَنِيَّ لَا تَدْخُلُوا مِنْ بَابٍ وَاحِدٍ وَ ادْخُلُوا مِنْ أَبْوَابٍ مُتَفَرِّقَةٍ ۖ وَ مَا أُغْنِي عَنْكُمْ مِنَ اللَّهِ مِنْ شَيْءٍ ۖ إِنِ الْحُكْمُ إِلَّا لِلَّهِ ۖ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ ۖ وَ عَلَيْهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُتَوَكِّلُونَ ﴿ ۶۷ ﴾ هنگام حرکت هم سفارش کرد: «بچه‌های من، از یک دروازه وارد پایتخت مصر نشوید؛ بلکه از دروازه‌های مختلف وارد شوید تا مردم به شما چشم‌زخم نزنند! البته با این سفارش، نمی‌توانم قضا و قدر الهی را از شما دفع کنم؛ زیرا تقدیرها همه به دست خداست. به او توکّل می‌کنم و اهل توکل هم باید فقط به او توکل کنند.» وَ لَمَّا دَخَلُوا مِنْ حَيْثُ أَمَرَهُمْ أَبُوهُمْ مَا كَانَ يُغْنِي عَنْهُمْ مِنَ اللَّهِ مِنْ شَيْءٍ إِلَّا حَاجَةً فِي نَفْسِ يَعْقُوبَ قَضَاهَا ۚ وَ إِنَّهُ لَذُو عِلْمٍ لِمَا عَلَّمْنَاهُ وَ لَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ ﴿ ۶۸ ﴾ همان‌طور‌که پدرشان سفارش کرده بود، وارد پایتخت مصر شدند؛ اما این کار قضا و قدر الهی را از آن‌ها دفع نکرد و بنیامین بازداشت شد. با این کار، خدا خواستۀ درونیِ یعقوب را در پیداشدنِ یوسف عملی کرد. بله، یعقوب به‌برکت آنچه به او آموخته بودیم، از علومی ویژه برخوردار بود؛ ولی بیشترِ مردم از این‌گونه علوم بی‌بهره‌اند. وَ لَمَّا دَخَلُوا عَلَىٰ يُوسُفَ آوَىٰ إِلَيْهِ أَخَاهُ ۖ قَالَ إِنِّي أَنَا أَخُوكَ فَلَا تَبْتَئِسْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿ ۶۹ ﴾ وقتی به محضر یوسف رسیدند، او برادرش بنیامین را کنار خود نشاند و آهسته گفت: «من همان برادرِ توام! نامهربانی‌های آن‌ها را به دل نگیر. مأمورانم برای نگه‌داشتنِ تو پیش من، نقشه‌ای کشیده‌اند!» ══════❖•° 𑁍 °•❖══════ | | 🔗 مبـاحـث | فـقه و احـکام | تـلاوت | 🖱️ فـهرسـت سـور قـرآن کـریـم 📃 دعای ختم قرآن 🏷 علامات الوقف ╭══════════ ✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مباحث
#لغات | #قرآن_کریم ❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ 161 بَخْع: کشتن و تلف کردن خود از اندوه. ← «لَعَلَّکَ باخِعٌ نَف
| ❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ 170 بُدُوّ: ظهور شدید (مفردات). ← «وَ بَدا لَهُمْ مِنَ اللّه ما لَمْ یَکُونُوا یَحْتَسِبُونَ» (47/زمر)، یعنی: از خدا برای آنان آنچه گمان نمی کردند آشکار شد. قاموس آن را مطلق ظهور گفته است. ← «وَ بَدا بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمُ الْعَداوَةُ وَ الْبَغْضاءُ» (4/ممتحنه)، یعنی: میان ما و شما دشمنی و کینه آشکار شد. به جای ظهور رأی و مصلحت نیز به کار رفته. مثل «ثُمَّ بَدالَهُمْ مِنْ بَعْدِ ما رَأَوُا الاْیاتِ لَیَسْجُنُنَّهُ حَتّی حینٍ» (35/یوسف)، بعد چنین مصلحت شد که او را تا مدّتی محبوس کنند. ← «وَ ما نَراکَ اتَّبَعَکَ اِلاَّ الَّذینَ هُمْ اَراذِلُنا بادِیَ الرَّأْیِ» (27/هود)، یعنی: و کسانی را که از تو پیروی کردند جز گروهی اراذل ساده لوح نمی یابیم. کلمه «بادی» را بعضی بادء با همزه آخر و بعضی بادی با یاء آخر خوانده اند (مجمع البیان) بنا بر قرائت اوّل، اصل آن از بَدَءَ به معنی شروع و بنا بر قرائت دوّم از بُدُوّ به معنی ظهور است. بادِی الرَّأْیِ بنا بر معنی اول کسی است که ناپخته رأی باشد و بنا بر معنی دوّم کسی که اظهار رأی می کند در حالی که تحقیق نکرده است (مفردات). «بادِیَ الرَّأْیِ» در آیه اگر قید «اِتَّبَعَکَ» باشد معنی این می شود: بی آنکه تدبّر و تحقیق کنند. ← «سَواءً الْعاکِفُ فیهِ وَ الْبادِ» (25 / حج). «باد» دراینجا به معنی مسافر است که ظاهر می شود یعنی: مقیم و مسافر در آن یکسان است. 🔁 (تکرار: 26). ┅───────────────┅ 171 بَدْو: بادیه، صحرا. ← «وَ جاءَ بِکُمْ مِنَ الْبَدْوِ» (100 / یوسف)، یعنی: و شما را از آن بیابان (به این جا) آورد. در مجمع فرموده: بادِی کسی است که در بادیه ساکن باشد. 🔁 (تکرار: 2). ┅───────────────┅ 172 بَذْر: پاشیدن تخم؛ و به اسراف کار از آن جهت مُبذِّر می گویند که مال را می پاشد و متفرّق می کند. راغب گوید: تبذیر به معنی تفریق و اصل آن بذر پاشیدن است بعدا به طور استعاره به آن که مال خویش را ضایع می کند مُبَذِّر گفتند. ← «اِنَّ الْمُبَذِّرینَ کانُوا اِخْوانَ الشَّیاطین» (27/اسراء)، اسراف کاران برادران شیاطین اند. 🔁 (تکرار: 3). ┅───────────────┅ 173 بَرَء: خلاص شدن، کنار شدن، آفریدن. در مفردات آمده: بَرء و بَراء و تَبَرّی کنار شدن از چیزی است که مجاورت آن ناپسند است، لذاست که گویند: از مرض بری شدم و از فلان بری شدم. در قرآن کریم به هر دو معنی کنار شدن و آفریدن آمده است. ← «فَلَمّا تَبَیَّنَ لَهُ اَنَّهُ عَدُوٌّ لِلّهِ تَبَرَّءَ مِنْهُ» (114 / توبه)، یعنی: چون بر ابراهیم روشن گردید که (عمویش) آزر دشمن خدا است از او کنار گرفت و بیزاری کرد. ← «اِنَّ اللّه بَرِیٌ مِنَ الْمُشْرِکینَ وَ رَسُولُهُ» (3/توبه)، یعنی: حقّا که خدا و رسولش از مشرکان کنار و بیزارند، معنی دوم را در «بَرِیَّه» بخوانید. 🔁 کلمه بریء 11 بار در قرآن مجید آمده است. ┅───────────────┅ 174 بَرِیَّه: مخلوقات. ← «اُوْلئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّة» (7 / بَیِّنَة)، یعنی: آنها بهترین خلق اند. با در نظر گرفتن معنی برء که گفته شد، به نظر می آید که خلق را از آن جهت بَرِیّه گفته اند که از مادّه عالم کنار شده و به صورت انسان و زنده درآمده اند. 🔁 (تکرار: 2). ━━━━━━••••••••••••••••‌• ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
هدایت شده از مباحث
14020717 طوفان الاقصی.mp3
9.36M
🦁←🐭 اُبُّهت پوشالی رژیم صهیونسیتی 📼 سخنان حجت‌الاسلام عباسی ولدی درباره‌ی عملیات طوفان الاقصی 🏳️ نکاتی مهم و پاسخ به برخی شبهات ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────