eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.3هزار عکس
32هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بی روی علی شعر من آرایه ندارد.mp3
3.82M
🎧 شعر خوانی 💐 بی روی علی شعر من آرایه ندارد 💐 بی إذن علی نطقْ درون مایه ندارد ... 🎤 کربلایی ════❆❆☫❆❆════ ↫‌ علیه‌السلام ↫‌ علیه‌السلام ╭═══════๛- - - ┅╮ │ 💌 @arame_janam ╰๛——— ⃟‌ ————
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 📚📖 مطالعه
• استفاده از یک ظرفیتِ فوق‌العاده به عوامل زیادی وابسته است، اما اولین و مهمترین عاملی که اگر نباشد، هر چقدر هم توانمند باشی قادر به بهره‌گیری نیستی «شناخت آن ظرفیت» است. • رجب و شعبان و رمضان، اگر باطن‌شان شناخته نشوند، قطعاً امکان بهره‌گیری از آنها وجود ندارد! • در مجموعه کتابهای «نفحات» که به همت نشر محیی از کارگاه‌های مناسبتیِ استاد شجاعی استخراج و تألیف شده، ظرفیت این سه رحم زمانی بقدر وسع کلمات قابل شناخت می‌باشد: √ نفحات آسمانی ماه رجب نفحات آسمانی ماه شعبان نفحات آسمانی ماه رمضان √ کتاب نفحات آسمانی شب های قدر برای استفاده حداکثری از شبهای قدر توصیه می‌شود اما چنانچه این کتاب را تهیه کرده‌اید لازم به تهیه کتاب «نفحات آسمانی ماه رمضان» نیست، و از طریق این کتاب به محتوای کتاب رمضان نیز آگاه خواهید شد. • برای ثبت سفارش خود به سایت انتشارات محیی (نشر اختصاصی آثار استاد محمد شجاعی) مراجعه فرمایید: 🌐 mohipub.ir @ostad_shojae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| من پشتم گرمه ! کسی دستش به من نمی‌رسه ! @ostad_shojae | montazer.ir علیه‌السلام ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │📖 @feqh_ahkam │💌 @arame_janam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| از آسمون که به آدما نگاه می‌کنن بعضیا سنگینن، وزن دارند، عنصر دارند! اگر میخوای تو هم جزوشون باشی، ببین این ویدئو رو!
مشاهده‌ی غیب.mp3
10.58M
| اهل بیت علیهم‌السلام برای عالم غیب آفریده نشدن! خیلی‌ها هستن همینجا می‌بینن‌شون و باهاشون زندگی میکنند! منبع : ولادت امیرالمؤمنین علیه السلام @ostad_shojae I montazer.ir ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰๛- - - - -
دعای ۱۸۰ صحیفه سجادیه جامعه و ترس از هیاهوی فتنه‌ها و خطر هلاکت‌ها را این دعا بشدت آرام می‌کند. پناه باید گرفت زیر عبای خدا، جایی جز اینجا نیست و نبود و نخواهد بود. یا مَن یَمْلِکُنی، لا تُهْلِکْنی ای کسی که مالِ توأم، هلاکم نکنی..!   blog.montazer.ir/دعای-صد-و-هشتاد-درخواست-ایمنی-یافتـن-ا/ @ostad_shojae | blog.montazer.ir ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰๛- - - - -
Doa 180 sahife.mp3
11.88M
🎧 قرائت استدیویی دعای ۱۸۰ | ایمنی یافتن از ترس و رهایی از هلاکت با صدای:  محمود معماری ※ دعایی برای ترس از هیاهوها و بلایا و فتنه‌ها و هلاکت‌های blog.montazer.ir/دعای-صد-و-هشتاد-درخواست-ایمنی-یافتـن-ا/ 🎼 تولید شده در «استودیو موسیقی انسان تمام» @ostad_shojae 🤲 خداوند به آبروی آقا امیرالمؤمنین علیه‌السلام همه‌ی ما را از نجات یافتگان و سعادت‌مندان آخرالزمان قرار دهد. ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰๛- - - - -
دعای صد و هشتاد – درخواست ایمنی یافتـن از ترس و رهایی از هلاکت اَللّٰهُمَّ اِنِّی اَسْاَلُكَ بِحَقِّ الْعَرْشِ وَ عَظَمَتِهِ، وَ بِحَقِّ الْکُرْسِیِّ وَ سَعَتِهِ [ خداوندا، از تو می‌خواهم به حق عرش و عظمتش، و به حق کرسی و وسعتش، ] وَ بِحَقِّ الْقَلَمِ وَ جَرْيَتِهِ، وَ بِحَقِّ اللَّوْحِ وَ حِيٰاطَتِهِ، وَ بِحَقِّ الْمِيزَانِ وَ حِدَّتِهِ، و به حق قلم و جریان یافتنش، و به حق لوح و در برگیرندگی‌اش، و به حق میزان و دقتش، وَ بِحَقِّ الصِّـرٰاطِ وَ دِقَّتِهِ، وَ بِحَقِّ جَبْـرَئِيلَ وَ اَمَانَتِهِ، وَ بِحَقِّ مِیکَائِیلَ وَ طَاعَتِهِ، و به حق صـراط و باریکی‌اش، و به حق جبـرئیل و امانتداری‌اش، و به حق میکائیل و فرمانبـری‌اش، وَ بِحَقِّ اِسْـرٰافِیلَ وَ نَفْخَتِهِ، وَ بِحَقِّ عِزْرٰائِیلَ وَ صَوْلَتِهِ، وَ بِحَقِّ نُوحٍ وَسَفِينَتِهِ، و به حق اسـرافیل و دمیدنش، و به حق عزرائیل و شدت حمله‌اش، و به حق نوح و کشتی‌اش، وَبِحَقِّ هُودٍ وَهَيْبَتِهِ، وَبِحَقِّ صَالِحٍ وَنَاقَتِهِ، وَبِحَقِّ اِبْرٰاهِيمَ وَخُلَّتِهِ، و به حق هود و هیبتش، و به حق صالح و شتـرش، و به حق ابراهيم و دوستی‌اش، وَبِحَقِّ اِسمٰاعِیلَ وَذَبِيحَتِهِ، وَبِحَقِّ اِسْحَاقَ وَذُرِّيِّتِهِ، وَبِحَقِّ يَعْقُوبَ وَغُرْبَتِهِ، و به حق اسماعیل و قربانی‌اش، و به حق اسحاق و ذریه‌اش، و به حق يعقوب و غریبی‌اش، وَبِحَقِّ مُوسیٰ وَمُنٰاجَاتِهِ، وَبِحَقِّ هَارُونَ وَبَهَائِهِ، وَبِحَقِّ عُزَيْرٍ وَاِمَاتَتِهِ، و به حق موسی و مناجاتش، و به حق هارون و شکوهش، و به حق عزیر و میراندنش، وَبِحَقِّ شُعَيْبٍ وَابْنَتِهِ، وَبِحَقِّ دٰاوُدَ وَقَبْضَتِهِ، وَبِحَقِّ سُلَیْمٰانَ وَمَمْلِكَتِهِ، و به حق شعیب و دختـرش، و به حق داوود و گرفتنش، و به حق سلیمان و مملکتش، وَبِحَقِّ ذِی‌الْكِفْلِ وَخَشْيَتِهِ، وَبِحَقِّ دٰانِیَالَ وَکَرٰامَتِهِ، وَبِحَقِّ الْخِضْـرِ وَسِیَاحَتِهِ، و به حق ذی‌الكفل و ترسش، و به حق دانیال و بزرگواری‌اش، و به حق خضـر و سیاحتش وَبِحَقِّ اَیُّوبَ وَبَلْيَتِهِ، وَبِحَقِّ يُونُسَ وَدَعْوَتِهِ، وَبِحَقِّ زَکَرِیٰا وَ عِبَادَتِهِ، به حق ایوب و گرفتاری‌اش، و به حق يونس و دعایش، و به حق زکریا و عبادتش وَبِحَقِّ یَحییٰ وَطَهَارَتِهَ، وَبِحَقِّ عِيسیٰ وَزَهَادَتِهِ، وَبِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَشَفَاعَتِهِ، و به حق یحیی و پاکی‌اش، و به حق عيسی و زهدش، و به حق محمد و شفاعتش، وَبِحَقِّ القُرْاٰنِ وَتِلاٰوَتِهِ، وَبِحَقِّ الْعِلْمِ وَدِرٰایَتِهِ، وَبِحَقِّ عَلِیِّ بْنِ اَبیٖ طَالِبٍ وَشَجَاعَتِهِ، به حق قرآن و تلاوتش، و به حق علم و فهمیدنش، و به حق على بن ابی طالب و شجاعتش وَبِحَقِّ الحَسَنِ وَسِمَتِهِ، وَبِحَقِّ الحُسَیْنِ وَشَهَادِتِهِ، اَسْاَلُكَ بِحَقِّ هٰؤُلاٰءِ وَشَـرَفِهِم و به حق حسن و شمایلش، و به حق حسین و شهادتش، از تو می‌خواهم به حق اینان و بزرگواری‌شان اَنْ تَجْعَلَنیٖ فیٖ حِرْزِكَ وَحِفْظِكَ، يٰا اَرْحَمَ الرّٰاحِمِینَ، يٰا مَنْ يَـمْلِكُنِی لاٰتُهْلِکْنِی. که قرار دهی مرا در پناه و حفظ خودت، ای مهربان‌ترین مهربانان، ای آنکه مالک من هستی، مرا هلاک مکن.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15 Emame Jom`e (1402-10-15)Masjed Shahid Beheshti _Tehran.mp3
23.8M
🔉 🔰 جلسه پانزدهم 📌 آسیب عجیب اختلافات بین مؤمنین * بررسی رابطه و نقش مردم نسبت به یکدیگر [01:00] * کنار زدن سد بزرگ معنویت یعنی 'شیطان' بدون 'همراهی و همدلی' همه جامعه امکان‌پذیر نیست [04:38] * 'امیرالمؤمنین' (علیه‌السلام)؛ محور ارتباطی در جامعه مؤمنین => 'پول'؛ محور ارتباطی در جامعه کافرین [06:28] * قهر کردن دو مؤمن با یکدیگر => خروج هر دو از اسلام [07:23] * (علیه‌السلام): من از شیعیانی که با هم 'قهر' می‌کنند 'بیزارم' [07:40] * جدا شدن مؤمنین از یکدیگر => فرصت طلایی برای شیطان؛ مانند بره‌ای که از گله جدا شده [10:40] * گذشت به خاطر امام => راه برون رفت از اختلافات [12:38] * لزوم توجه و حفظ نعمت‌های الهی خصوصا نعمت 'وحدت قلب‌ها' [16:37] * محبت عجیب مردم به 'حاج قاسم سلیمانی' پس از گذشت چهار سال [19:29] * کجاست سبب 'اتصال دهنده' بین زمین و آسمان؟ [22:18] * توصیه‌های سید بن طاووس (ره) راجع به (علیه‌السلام) در نامه به فرزندش [24:04] * سید‌بن‌طاووس (ره): راه ارتباط با امام زمان (علیه‌السلام) باز است [31:23] * مراحل تولد امام در بیان امام صادق (علیه‌السلام) [38:10] * ادب و معرفت جناب 'حکیمه خاتون' و ماجرای تولد امام زمان (علیه‌السلام) [40:10] * ماجرای تولد حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) در بیان امام صادق (علیه‌السلام) [47:23] * نزول چهار زن بهشتی برای کمک به حضرت خدیجه (سلام‌الله‌علیها) [50:06] ⏰ مدت زمان: ۵۸:۱۸ 📆 ١۴٠٢/۱۰/۱۵ @Aminikhaah_Media ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عنصر جهادی جهانی.mp3
4.99M
چرا حاج قاسم وصیت کرد کنار شهید یوسف الهی دفن شود؟ 🔰 نیروی جهادی _جهانی علیه‌السلام که بود؟ 🎯 هدف، بیداری همه جهان بود... 🔗 صوت کامل سخنرانی (کلیک کنید) @Aminikhaah_Media ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح دعای ندبه 03.mp3
10.97M
۳ ✨ زُهد؛ شرط رسیدن است! محال است به چیزی چنگ بیندازی و گرفتارش شوی ... اما بتوانی باقیِ راه کمال را طی کنی! هرچه جلوتر می‌روی، باید سبک تر شوی! دلت که رها شود، پَرهایت وا می‌شوند! 🎤 @ostad_shojae ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
، یک نامه از ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
مباحث
#نهج_البلاغه | #نامه_ها ✉️ نامه ۷۰ - نامه به سهل بن حنیف در بیان علل پیوستن بعضی از مردم مدینه به م
| ✉️ نامه ۷۱ - نامه به منذر بن جارود در سرزنش خيانت اقتصادى ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 🗞️ و من كتاب له عليه‌السلام إلى المنذر بن الجارود العبدي و خان في بعض ما ولّاه من أعماله (نامه به منذر بن جارود عبدى، كه در فرماندارى خود خيانتى مرتكب شد) 📜 أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ صَلاَحَ أَبِيكَ غَرَّنِي مِنْكَ وَ ظَنَنْتُ أَنَّكَ تَتَّبِعُ هَدْيَهُ وَ تَسْلُكُ سَبِيلَهُ پس از ياد خدا و درود! همانا، شايستگى پدرت مرا نسبت به تو خوشبين، و گمان كردم همانند پدرت مى‌باشى، و راه او راه مى‌روى فَإِذَا أَنْتَ فِيمَا رُقِّيَ إِلَيَّ عَنْكَ لاَ تَدَعُ لِهَوَاكَ اِنْقِيَاداً وَ لاَ تُبْقِي لِآخِرَتِكَ عَتَاداً تَعْمُرُ دُنْيَاكَ بِخَرَابِ آخِرَتِكَ وَ تَصِلُ عَشِيرَتَكَ بِقَطِيعَةِ دِينِكَ ناگهان به من خبر دادند، كه در هواپرستى چيزى فروگذار نكرده، و توشه‌اى براى آخرت خود باقى نگذاشته‌اى، دنياى خود را با تباه كردن آخرت آبادان مى‌كنى، و براى پيوستن با خويشاوندانت از دين خدا بريده‌اى وَ لَئِنْ كَانَ مَا بَلَغَنِي عَنْكَ حَقّاً لَجَمَلُ أَهْلِكَ وَ شِسْعُ نَعْلِكَ خَيْرٌ مِنْكَ اگر آنچه به من گزارش رسيده، درست باشد، شتر خانه‌ات، و بند كفش 👟 تو، از تو با ارزش‌تر است. وَ مَنْ كَانَ بِصِفَتِكَ فَلَيْسَ بِأَهْلٍ أَنْ يُسَدَّ بِهِ ثَغْرٌ أَوْ يُنْفَذَ بِهِ أَمْرٌ أَوْ يُعْلَى لَهُ قَدْرٌ أَوْ يُشْرَكَ فِي أَمَانَةٍ أَوْ يُؤْمَنَ عَلَى جِبَايَةٍ فَأَقْبِلْ إِلَيَّ حِينَ يَصِلُ إِلَيْكَ كِتَابِي هَذَا إِنْ شَاءَ اَللَّهُ و كسى كه همانند تو باشد، نه لياقت پاسدارى🪖 از مرزهاى كشور را دارد، و نه مى‌تواند كارى را به انجام رساند، يا ارزش او بالا رود، يا شريك در امانت باشد يا از خيانتى دور ماند؛ پس چون اين نامه🗞 به دست تو رسد، نزد من بيا. إن شاء الله ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ قال الرضي و المنذر بن الجارود هذا هو الذي قال فيه أمير المؤمنين عليه‌السلام إنه لنظار في عطفيه مختال في برديه تفال في شراكيه (منذر كسى است كه امير مؤمنان در بارۀ او فرمود: آدم متكبّرى است، به دو جانب خود مى‌نگرد، و در دو جامه كه بر تن دارد مى‌خرامد، و پيوسته بر بند كفش خود مى‌دمد كه گردى بر آن ننشيند) ═══════❖•° 𑁍 °•❖═══════ ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
🗞️ ترجمه و شرح فیض الاسلام: 🪶 ۷۱ از نامه‌هاى آن حضرت عليه السّلام است به منذر ابن جارود عبدىّ‌ (از قبيلۀ عبد القيس) كه او را بر بعضى از شهرها (فارس) حكمرانى داده و او با آن بزرگوار در بعضى از كارهايى كه او را بر آن گماشته بود كرد (چهار هزار درهم از مال خراج ربود، امام عليه السّلام او را در اين نامه نكوهش نموده و نزد خود طلبيده، و پدرش جارود را «كه با قبيلۀ خود عبد القيس خدمت پيغمبر اكرم صلی‌الله علیه وآله آمده و اسلام آورد» ستوده، خلاصه رجال نويسان منذر را ضعيف دانسته و به رواياتش اطمينان ندارند): (۱) پس از حمد خدا و درود بر پيغمبر اكرم؛ نيكى پدرت مرا فريب داد و گمان كردم از روش او پيروى ميكنى و براه او مى‌روى؛ پس ناگاه بمن خبر رسيد كه خيانت كرده‌اى، و براى هواى نفس خود فرمانبرى را رها نمى‌كنى، و براى آخرتت توشه‌اى نمى‌گذارى، دنياى خويش را با ويرانى آخرتت آباد مى‌سازى، و با بُريدن از دينت به خويشانت مى‌پيوندى (شايد اين جمله خبر از آينده باشد، مرحوم علاّمۀ مجلسىّ‌ در مجلّد دهم كتاب بحارالأنوار از سيّد ابن طاوس «عليه الرّحمة» نقل ميكند كه امام حسين عليه السّلام نامه‌اى نوشته و با غلام خود كه نامش سليمان و كنيه‌اش ابا زرين بود بسوى گروهى از بزرگان بصره فرستاد و ايشان را بكمك و پيروى خواست كه از آنها يزيد ابن مسعود نهشلىّ‌ و منذر ابن جارود عبدىّ‌ بودند تا آنكه مى‌فرمايد: و امّا منذر ابن جارود نامه و پيغام آور را نزد عبيد اللّه ابن زياد آورد؛ زيرا ترسيد كه نامه، خدعه و مكرى از عبيد اللّه باشد، و بحريّه دختر منذر ابن جارود همسر عبيد اللّه ابن زياد بود، پس عبيد اللّه پيغام آور را بدار كشيد و بعد از آن بمنبر رفت و خطبه خواند و مردم بصره را تهديد نمود كه راه مخالفت نه پيمايند) (۲) و اگر آنچه (خيانت) كه از تو بمن خبر رسيده راست باشد (جَملُ أهلك و شَسع نعلك خير منك يعنى) شتر اهل تو و دوال كفشت (جائيكه انگشت بزرگ پا در كفشهاى عربىّ‌ 🩴 قرار مى‌گيرد) از تو بهتر است (اين جمله مثلى است اشاره باينكه سود حيوان و جماد از تو بيشتر است) و كسيكه مانند تو باشد شايسته نيست بوسيلۀ او رخنه‌اى بسته شود، يا امرى انجام گيرد، يا مقام او را بالا برند، يا در شريكش كنند، يا براى جلوگيرى از خيانت و نادرستى بگمارندش (سزاوار نيست حفظ‍‌ مرز يا حكومت شهر يا رياست كارى را بتو گزارند) پس هنگاميكه اين نامه‌ام بتو مى‌رسد نزد من بيا اگر خدا خواست. ←(چون آمد، امام عليه السّلام او را زندانى نمود، و صعصعة ابن صوحان كه از نيكان اصحاب امير المؤمنين و از بزرگان قبيلۀ عبد القيس بود دربارۀ او شفاعت كرده رهائيش داد. سيّد رضىّ‌ فرمايد:) و اين منذر كسى است كه امير المؤمنين عليه السّلام دربارۀ او فرمود: (۳) او بدو جانب خود بسيار مى‌نگرد، و در دو برد (جامۀ يمنى پربهاى) خويش مى‌خرامد، و بسيار گرد و خاك از روى كفشهايش پاك ميكند (مرد متكبّر و گردنكشى است كه بخود و لباسش مى‌نازد و به آرايش مى‌پردازد). ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────