فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☄️ شما به اندازهی نقشی که در ساخت آینده دارید؛
در قیامت ، محشور میشوید!
نه مقدار عملی که در حال، انجام میدهید!
حواستان به انتخابتان باشد!
#کلیپ | #استاد_شجاعی
@ostad_shojae
whoisimammahdi.com
#وقت_انتخاب_است
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
Tahlil Monazere Avval(1403-04-12)Azadshahr.mp3
30.77M
🔉 تحلیل مناظره اول
* نگاه کارشناسانه، وسیع و از بالا
یا نگاه خطی و سطحپایین [00:53]
* نسبت به حصر محاربین و فتنهگران اعتراض میکنند؛ اما برای دلسوزان حکم اعدام میدهند [4:11]
* کارنامه آقای #جلیلی در صادرات محصولات ایرانی [5:48]
* کسانی که سالهاست خودشان لنگ برجام ماندند از طرف مقابل برنامه میخواهند! [8:20]
* دولتی در حال احتضار و رو به قبله آمریکا [11:09]
* تمام مشکلات کشور را به گردن آقای کسی میاندازند که خودشان میگویند هیچکاره بوده! [13:34]
* ما تحریم را نعمت نمیدانیم بلکه علامت حرکت و از چالشهای مسیر است [16:50]
* نهجالبلاغه را تقطیع نکنید! [21:41]
* ویژگیهای یک مدیر اجرایی قوی در آقای جلیلی [23:23]
* کلمات به ظاهر اشتباهی که خبر از درون فرد میدهد [26:49]
* وقتی که از عمل زشت پرت کردن میکروفن روایت برعکس میسازند [30:30]
* آمریکا در محافظت از اسرائیل مانده ولی خودفروختگان ما را از جنگ میترسانند! [32:49]
* دائم از کارشناسی و رهبری میگویند اما به نظرات کارشناسانه رهبری توجه ندارند [41:54]
* شرایط امروز عاشورایی است؛ اگر مشارکت نکنیم کار به مقاومت میرسد [43:10]
* دولتی که از تأمین ماسک عاجز بود تا چه رسد به واکسن [45:39]
⚜ معنای هشداری که توسط راوی شنود مطرح شد؛ وعده الهی شرایطی دارد [49:36]
* فرصت طلایی این چند روز برای تبلیغ و دعوت مردم به مشارکت و انتخاب اصلح [56:42]
⏰ مدت زمان: ۱:۱۴:۰۵
📆 ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
#انتخابات | #مناظره
@bjiran
@Aminikhaah_Media
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 حمایت قاطع ملاحسن از بزرگان اهلسنت در چابهار در حمایت از سعید جلیلی ...
💬 اگر سعید جلیلی یک فساد داشت، اصلاح طلب ها آبرویش را می بردند ولی هیچ کسی نتوانسته آبرویش را ببرد ...
@saeedjalily
#رأی_من_جلیلی
#سعید_جلیلی
#انتخابات 🗳
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در پیشگاه امام زمانمسئولیم ...
وضعیت قیمتها بعد از انتخابات❗️
🎙 استاد شجاعی
@saeedjalily
#رأی_من_جلیلی
#سعید_جلیلی
#انتخابات 🗳
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
💠 توصیه همیشگی مرحوم آیت الله #ناصری قدس سره در انتخاباتهای سالهای قبل
@naseri_ir
#سعید_جلیلی
#انتخابات 🗳
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طرفداران پزشکیان مانند خود او با جسارت به شاکله نظام، نامزد را تبلیغ می کنند و حامیان جلیلی مثل سیره خود او فقط خود را عرضه می کنند بدون هیچ بی ادبی و قباحتی
#سرطان_اصلاحات
#سعید_جلیلی
#انتخابات
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️پزشکیان مخالف نهی از منکر🤨
🎥 پزشکیان: آمریکاییها را که بیرون کردیم، رقص و آواز هم که ممنوع پس چرا جوانان این طور شدند؟
‼️ دختری که روسری ندارد تا زمانی که کاری با او نداشته باشیم کاری با ما ندارد.
باید ببینیم کاری که میخواهیم با آنها بکنیم باعث میشود اصلاح شوند یا نه.
✍ پزشکیان متوسل به زن و بی حجابی شد ...
البته ماهرانه و در لفافه ...
#سرطان_اصلاحات
#حجاب_حکم_خداست
#انتخابات
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان جالب دکتر جلیلی درباره سختی های #امر_به_معروف
و #نهی_از_منکر
🔹«امر به معروف هزینه داره
و باید پای هزینه هاش موند»
🔹 یکی از دلیل های انتخاب آقای جلیلی همین فهم عمیقشون نسبت به واجب فراموش شده است👌
#جلیلی_امتداد_رئیسی
🗳 | @hamiyan_jalili
╭───
│ 📖 @feqh_ahkam
╰──────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویری از اباحهگری به بهانه آزادی
این تصاویر گوشهای از پوشش افرادی است که به اسم آزادی دنبال اباحهگری هستند.
اگر حساسیت جامعه به این مساله بر اثر قبحشکنیها کم شود، معلوم نیست بیحجابی تا کجا پیش برود.
بی حجابی حد نهایی ندارد ...
#برخورد_جدّی با #هرزگی
#نهی_از_منکر_مسئولان
╭───
│ 📳 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از مباحث
#نهج_البلاغه | #حکمت ۳۷۴
🏷️ مراحل امر به معروف و نهى از منکر
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
❁• وَ فِي كَلاَمٍ آخَرَ لَهُ يَجْرِي هَذَا اَلْمَجْرَى فَمِنْهُمُ اَلْمُنْكِرُ لِلْمُنْكَرِ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ فَذَلِكَ اَلْمُسْتَكْمِلُ لِخِصَالِ اَلْخَيْرِ
و درود خدا بر او، فرمود: (و همانند حكمت گذشته، سخن ديگرى از امام نقل شد) گروهى، منكر را با دست ✋ و زبان 👅 و قلب ❤️ انكار مىكنند، آنان تمامى خصلتهاى نيكو را در خود گرد آوردهاند.
وَ مِنْهُمُ اَلْمُنْكِرُ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ اَلتَّارِكُ بِيَدِهِ فَذَلِكَ مُتَمَسِّكٌ بِخَصْلَتَيْنِ مِنْ خِصَالِ اَلْخَيْرِ وَ مُضَيِّعٌ خَصْلَةً
گروهى ديگر، منكر را با زبان👅 و قلب❤️ انكار كرده؛ امّا دست به كارى نمىبرند، پس چنين كسى دو خصلت از خصلتهاى نيكو را گرفته و ديگرى را تباه كرده است.
وَ مِنْهُمُ اَلْمُنْكِرُ بِقَلْبِهِ وَ اَلتَّارِكُ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ فَذَلِكَ اَلَّذِي ضَيَّعَ أَشْرَفَ اَلْخَصْلَتَيْنِ مِنَ اَلثَّلاَثِ وَ تَمَسَّكَ بِوَاحِدَةٍ
و بعضى منكر را تنها با قلب ❤️ انكار كرده، و با دست و زبان خويش اقدامى ندارند؛ پس دو خصلت را كه شريفتر است تباه ساختهاند و يك خصلت را به دست آوردهاند
وَ مِنْهُمْ تَارِكٌ لِإِنْكَارِ اَلْمُنْكَرِ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ يَدِهِ فَذَلِكَ مَيِّتُ اَلْأَحْيَاءِ
و بعضى ديگر منكر را با زبان و قلب و دست رها ساختهاند كه چنين كسى از آنان، مردهاى ⚫ ميان زندگان است...
[ادامه دارد ... ]
🇯 🇴 🇮 🇳
هدایت شده از مباحث
#نهج_البلاغه_بخوانیم
#کلام_امیر علیه السلام
[... ادامه حکمت ]
وَ مَا أَعْمَالُ اَلْبِرِّ كُلُّهَا وَ اَلْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ عِنْدَ اَلْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْيِ عَنْ اَلْمُنْكَرِ إِلاَّ كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ
و تمام كارهاى نيكو و جهاد در راه خدا، برابر امر به معروف و نهى از منكر، چونان قطرهاى بر درياى موّاج 🌊 و پهناور است.
وَ إِنَّ اَلْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْيَ عَنِ اَلْمُنْكَرِ لاَ يُقَرِّبَانِ مِنْ أَجَلٍ وَ لاَ يَنْقُصَانِ مِنْ رِزْقٍ وَ أَفْضَلُ مِنْ ذَلِكَ كُلِّهِ كَلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدَ إِمَامٍ جَائِرٍ
و همانا امر به معروف و نهى از منكر، نه أجلى را نزديك مىكنند، و نه از مقدار روزى مىكاهند، و از همۀ اينها برتر، سخن حق در پيش روى حاكمى ستمكار است.
┅───────────────┅
#امر_به_معروف
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از مباحث
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─
♻️ ترجمه فیضالاسلام: امام عليه السّلام در سخن ديگر خود كه هم در اين معنى (درباره امر بمعروف و نهى از منكر) مىباشد فرموده است:
(1) از ايشان (انكار كنندگان) بدست و زبان و دل خود منكَر را انكار ميكند؛ پس او خوهاى نيك را تمام نموده است.
(2) و از آنها به زبان و دل خويش انكار مىنمايد نه به دستش؛ او بدو خصلت و خو چنگ زده و يكى (انكار بدست) را تباه ساخته است.
(۳) و از آنان به دلش انكار ميكند نه بدست و زبانش؛ او دو خصلت را تباه نموده كه شريفترين سه خصلت مىباشد و بيك خصلت (انكار بدل) چنگ زده است (چون انكار بدل بدون انكار بدست و زبان در خارج سودى ندارد از اينرو آن دو خصلت را شريفتر دانسته)
(۴) و از ايشان ناشايسته را به زبان و دل و دستش انكار نمىكند؛ پس او مرده زندگان است (زيرا اگر او را توانائى نيست لا اقلّ بايد بدل انكار نمايد و گر نه در ايمان بخدا راستگو نمىباشد چون هر كه خدا را دوست دارد بايد گناهكار دشمن خدا را دشمن بدارد)
(۵) و همه اعمال نيكو و جهاد در راه خدا در پيش امر بمعروف و نهى از منكر نيست مگر مانند آب دهن انداختن در درياى پهناور (چون قوام اسلام بامر بمعروف و نهى از منكر مىباشد)
(۶) و امر بمعروف و نهى از منكر أجل را نزديك نمىكند و روزى را كم نمىگرداند (چون اجل بموقع خود مىرسد و روزى كم و زياده نمىشود خواه امر بمعروف و نهى از منكر بكند يا نكند؛ پس هر كه اين عبادت بزرگ كه سرمايه همه نيكبختيها است را از ترس جان يا از بيم كم شدن روزى بر اثر خشم مردم از دست دهد انديشهاش نادرست است) و نيكوترين امر بمعروف و نهى از منكر (گفتن) يك سخن حقّ و درست است نزد پادشاه ستمگر(كه آن سخن او را از ستمى باز داشته يا بخير و نيكى وادارد).
#امر_به_معروف
#نهی_از_منکر
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از مباحث
📖 مرحوم سيد رضى در ابتداى اين گفتار حكيمانه مىگويد: امام عليه السلام در سخن ديگرى كه در همين معنا (اشاره به گفتار حكيمانۀ قبل است) بيان كرده چنين مىفرمايد: «گروهى از مردم با دست و زبان و قلب به مبارزۀ با منكرات و انكار منكر برمىخيزند. آنها تمام خصلتهاى نيك را بهطور كامل در خود جمع كردهاند»؛ (وَ فِي كَلامٍ آخَرَ لَهُ يَجْرِي هَذَا الْمَجْرَى: فَمِنْهُمُ الْمُنْكِرُ لِلْمُنْكَرِ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ، فَذٰلِكَ الْمُسْتَكْمِلُ لِخِصَالِ الْخَيْرِ)
امام عليه السلام تقسيم سهگانهاى در اين گفتار حكيمانه و پرمعنا براى آمرين به معروف و ناهين از منكر بيان كرده، كه اين قسمِ اوّلِ آن است و اشاره به كسانى است كه با تمام وجودِ خود و با استفاده از تمام وسايل به مبارزۀ با منكرات برمىخيزند.
❤️ منظور از نهى از منكر با قلب (همانگونه كه در تفسير حكمت گذشته آمد) اين است كه انسان در دل از منكرات متنفر باشد و هرگز به آن رضايت ندهد هرچند نتواند بيش از اين كارى انجام دهد و يا بتواند و كوتاهى كند.
👅 منظور از مبارزۀ با زبان واضح است: نصيحت كند، اعتراض نمايد و گاه لازم است فرياد بكشد.
✋ معناى انكار منكر با دست هرگونه اقدام عملى است براى پيشگيرى از منكر يا برچيدن بساط منكرات موجود كه گاه منجر به درگيرى فيزيكى بهسبب مقاومت عاملين به منكر و جسور بودن آنها مىشود.
قابل توجه اينكه امام عليه السلام اين سه را به ترتيب اهميت ذكر كرده است: نخست انكار با يد سپس لسان و بعد قلب.
اينكه امام عليه السلام مىفرمايد: چنين كسى تمام خصال نيك را در خود جمع كرده، بهسبب اين است كه كارى فراتر از آن تصور نمىشود و اينكه بعضى از شارحان نهجالبلاغه كمكهاى مالى را قسم چهارم ذكر كردهاند صحيح به نظر نمىرسد؛ زيرا كمكهاى مالى نيز جزء اقدامات عملى است كه با دست انجام مىشود.
[ ادامه دارد ... ]
هدایت شده از مباحث
آنگاه امام عليه السلام بهسراغ گروه دوم مىرود و مىفرمايد: «گروهى ديگر تنها با زبان و قلب به مبارزه برمىخيزند؛ اما با دست كارى انجام نمىدهند آنها به دو خصلت از خصلتهاى نيك تمسّك جستهاند و يكى را ضايع كردهاند»؛ (وَ مِنْهُمُ الْمُنْكِرُ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ التَّارِكُ بِيَدِهِ، فَذَلِكَ مُتَمَسِّكٌ بِخَصْلَتَيْنِ مِنْ خِصَالِ الْخَيْرِ وَ مُضَيِّعٌ خَصْلَةً)
شك نيست كه افراد ناتوان و يا توانمندِ فاقد مسئوليت كامل، نخستين چيزى را كه ترك مىكنند اقدامات عملى در راه نهى از منكر است. تنها در قلبشان از آن متنفرند و با زبان هم نصيحت و اعتراض مىكنند.
آنها در برابر دو قسمتى كه انجام دادهاند مأجورند و دربارۀ ترك مبارزۀ عملى با منكر - در صورتى كه قدرت داشته باشند - مسئوليت سنگينى در پيشگاه خدا دارند.
#امر_به_معروف
#تذکر_لسانی
هدایت شده از مباحث
سپس امام عليه السلام بهسراغ گروه سوم مىرود و مىفرمايد: «گروهى ديگر تنها با قلبشان نهى از منكر مىكنند (و از آن بيزارند) ولى مبارزه با دست و زبان را ترك مىگويند اين گروه بهترين خصلتهاى اين سه را ترك گفته و تنها به يكى چنگ زدهاند»؛ (وَ مِنْهُمُ الْمُنْكِرُ بِقَلْبِهِ وَ التَّارِكُ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ، فَذٰلِكَ الَّذِي ضَيَّعَ أَشْرَفَ الْخَصْلَتَيْنِ مِنَ الثَّلاثِ وَ تَمَسَّكَ بِوَاحِدَةٍ)
تعبير امام عليه السلام به «اشرف الخصلتين» در واقع از قبيل اضافۀ صفت به موصوف است و در معنا «الخصلتين الاشرفين» مىباشد.
آرى آنها مهمترين بخش از #نهى_از_منكر را كه بخش عملى و زبانى است رها ساخته و به كمترين آن كه مزاحمتى براى هيچکَس توليد نمىكند قناعت نمودهاند و آنها ضعيفترين ناهيان از منكرند.
ولى اين مرحله نيز داراى تأثير قابل توجهى است؛ زيرا تنفر قلبى سبب مىشود كه شخص لااقل آلودۀ گناه نشود كه اگر اين تنفر نباشد او نيز به گناه خو مىگيرد و به صف گنهكاران مىپيوندد.
در حكمت 201 نيز گذشت كه امير مؤمنان عليه السلام اشاره به داستان قوم ثمود مىكند كه يك نفر از آنها آمد ناقهاى را كه معجزۀ آشكار صالح عليه السلام بود پى كرد و به قتل رساند ولى خداوند اين كار را به همۀ آنها نسبت مىدهد و مىفرمايد: «فَعَقَرُوهَا فَأَصْبَحُوا نَادِمِينَ» و امام عليه السلام در توجيه آن مىفرمايد: «إِنَّمَا عَقَرَ نَاقَةَ ثَمُودَ رَجُلٌ وَاحِدٌ فَعَمَّهُمُ اللَّهُ بِالْعَذَابِ لَمَّا عَمُّوهُ بِالرِّضَا؛ ناقۀ ثمود را يك نفر پى كرد ولى خداوند همه را مشمول عذاب ساخت؛ زيرا قلباً به آن راضى بودند»
#امر_به_معروف
#نهی_از_منکر_مسئولان
هدایت شده از مباحث
آنگاه امام عليه السلام به گروه چهارمى اشاره مىكند كه متفاوت با اين سه گروهاند و آنها كسانى هستند كه تمام مراحل نهى از منكر را رها كرده و بىخيال از كنار منكرات جامعه مىگذرند. مىفرمايد: «گروهى ديگر نه با زبان نهى از منكر مىكنند و نه با قلب و نه با دست. اينها (در حقيقت) مردگانى در ميان زندگان هستند»؛ (وَ مِنْهُمْ تَارِكٌ لِإِنْكَارِ الْمُنْكَرِ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ يَدِهِ، فَذٰلِكَ مَيِّتُ الْأَحْيَاءِ)
چه تعبير جالب و گويايى! زنده كسى است كه داراى حس و حركت باشد و مؤمنِ زنده كسى است كه در برابر زشتىها حركتى از خود نشان دهد. كسى كه هيچگونه حركتى حتى بهصورت تنفر قلبى از خودش در مقابل مظاهر زشت و منكر جامعه نشان نمىدهد واقعاً در صف مردگان قرار گرفته است.
از ديدگاه #اسلام (كتاب و سنت) گروهى ظاهراً از دنيا رفتهاند و در ميان ما نيستند و جسم بىجان آنها در قبرها نهفته است ولى در واقع زندهاند چراكه آثارشان در همهجا نمايان است. مگر زندگى چيزى جز نشان دادن آثار حيات است؟ همان گونه كه قرآن دربارۀ شهدا مىگويد: « وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِى سَبِيلِ اللّٰهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ ».
اميرمؤمنان على عليه السلام در گفتار حكيمانهاى كه خطاب به كميل بيان كرد مىفرمايد: «هَلَكَ خُزَّانُ الْأَمْوَالِ وَ هُمْ أَحْياءٌ وَ الْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِى الدَّهْر؛ ثروتاندوزان مردهاند ولى #علما و دانشمندان تا پايان دنيا زندهاند». بنابراين، زندگى بىخاصيت، مرگ است، مرگى توأم با آثار حيات مادى.
هدایت شده از مباحث
آنگاه امام عليه السلام در بخش ديگرى از اين كلام پرمعنا به بيان اهميت #امر_به_معروف و #نهى_از_منكر بهصورت كلى پرداخته، مىفرمايد: «(#بدانيد) تمام اعمال نيك و حتى جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منكر همچون آب دهان است در برابر دريايى🌊 عميق و پهناور»؛ «وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللّٰهِ، عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنِ الْمُنْكَرِ، إِلَّا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ)
اين تعبير بهراستى تعبير عجيبى است؛ تمام كارهاى نيك: نماز و روزه و زكات و حج و حتى جهاد فى سبيل اللّٰه در برابر امر به معروف و نهى از منكر بسيار كوچك و ناچيز است.
دليلش اين است كه اين دو وظيفۀ بزرگ اسلامى ضامن اجراى تمام آن كارهاى نيك و فرائض و واجبات است.
اگر امر به معروف و نهى از منكر تعطيل شود بهدنبال آن نماز و روزه و حج و جهاد نيز بهتدريج به فراموشى سپرده مىشود و اين است دليل برترى اين دو بر آنها.
هدایت شده از مباحث
آنگاه امام عليه السلام در آخرين بخش از كلام نورانى خود به افراد ضعيف النفس #هشدار مىدهد و مىفرمايد: «(بدانيد) #امر_به_معروف و نهى از منكر نه مرگ كسى را نزديك مىكند و نه از #روزى كسى مىكاهد (و بدانيد) از همۀ اينها مهمتر سخن حقى است كه در برابر پيشواى ستمگرى گفته مىشود (و از مظلومى در مقابل آن ظالم دفاع مىگردد»؛ (وَ إِنَّ الْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْىَ عَنِ الْمُنْكَرِ لَا يُقَرِّبَانِ مِنْ أَجَلٍ، وَ لَا يُنْقِصَانِ مِنْ رِزْقٍ، وَ أَفْضَلُ مِنْ ذٰلِكَ كُلِّهِ كَلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدِ إِمَامٍ جَائِرٍ)
بسيارند كسانى كه گمان مىكنند اگر بهسراغ انجام اين دو وظيفه بروند جانشان يا نانشان به خطر مىافتد در حالى كه چنين نيست.
خداوند حافظ جان و نان آنهاست و اين تفكر، تفكرى است شركآلود و بىگانه از حق.
جملۀ «وَ اَفْضَلُ مِنْ ذلِكَ كُلِّهِ» حقيقت مهمّى را بازگو مىكند و آن اينكه انسان بايد شجاع باشد و در برابر ظالمان، بىاعتنا به خطراتى كه ممكن است او را تهديد كند حق را بيان دارد و اى بسا بيان حق، آنها را بيدار و يا حداقل شرمنده سازد و از انجام ظلمهايى بازدارد.
جالب اينكه ابن ابى الحديد در ذيل اين جمله اشاره به داستان زيد بن ارقم در برابر ابن زياد يا يزيد بن معاويه مىكند و مىگويد: مصداق اين سخن روايتى است كه مىگويد: زيد بن ارقم، ابن زياد - و گاه گفته شده يزيد بن معاويه - را ديد كه با چوبدستى خود به دندان امام حسين عليه السلام مىزند در آن زمانى كه سر آن حضرت را نزد او برده بودند. زيد بن ارقم فرياد زد و گفت: چوب را بردار. بسيار ديدم كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله اين دندانها را مىبوسيد.
نمونۀ ديگر آن سخنى است كه عبد اللّٰه بن عفيف ازدى در مسجد كوفه در برابر ابن زياد گفت و سخنان او را درهم كوبيد.
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدف قیام #امام_حسین(علیه السلام)
🏴 محرم و صفر هر سال، از همه چیز امام حسین (علیه السلام) میگن:
🍂 از مظلومیتش، از غربتش، از نهضتش...
🍂 حتی از اسب امام حسین علیه السلام میگن، ولی از هدف قیامش نمیگن...
🍂 از رنگ خیمه هاش میگن، ولی از هدف قیامش نمیگن...
📌 از #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر که هدف امام حسین علیهالسلام بود، نمیگن!
✅ امر به معروف خیلی مهمه....
♻️ با یه "به تو چه" حق عقب نشینی نداری...
🎙 جناب آقای تقوی
@umefafgaraei
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
🚨با نظرات پزشکیان درباره استادیوم رفتن زنان، فیلترینگ و مزایای نایب رییسی مجلس بیشتر آشنا شوید ...
🔻پزشکیان در گفتگو با روزنامه همدلی: مسائل مهمتری هست از اینکه دختران ورزشگاه بروند یا نه/ با #وعده تغییر در مجلس نایب رئیس شدم؛ اما میدانستم اختیار ندارد/
دنا ماشین بود که اینقدر داد و بیداد کردند؟/
باید برای ما زندگی بیشتر از معمولی تأمین کنند/
خیلی شبکهها در خارج پولی است؛ اما برای ما رایگان کردهاند، میخواهند خیر برسانند؟/
هر بستری که جوابگو نیست و شبکهای که تهمت میزند باید قطع شود.
از نظر شما مطالبه دختران برای ورود به ورزشگاه مهم نیست؟
🔹برای من مهمتر این است که دزدی نکنند، بانکها پول مردم را بالا نکشند تا این که وارد سالن ورزشگاه شود یا نشود.
شما در مجلس دهم هم بودید. در ابتدای مجلس دهم در مصاحبهای اعلام کردید که میخواهید این شیوه اداره مجلس را تغییر دهید. نایب رئیس مجلس هم شدید، ولی عملا تغییری در شیوه اداره مجلس دهم رخ نداد. چرا؟
🔹نایب رئیس مجلس صرفاً در جلسه حضور دارد و تمام امور اداری مجلس طبق آییننامه با رئیس مجلس است.
نایب رئیس و بقیه، گاهی برای خالی نبودن عریضه جمع میشوند و الکی رأی میگیرند و کاری میکنند؛ اما سیاستگذار اصلی رئیس مجلس بوده است.
پس با علم به اینکه نایب رئیس مجلس اختیاری ندارد، وعده تغییر داده بودید؟ چرا؟
🔹تصور میکنم وقتی فرد نماینده باشد، راحتتر میتواند در جابهجایی، تصویب و عدم تصویب قوانین تأثیر داشته باشد.
پس چرا نایب رئیس شدید؟
🔹نایب رئیس شدم چون مزایای دیگری دارد.
وام بلاعوض و هزینه ماشین و دفتر، رهن خانه و ... چقدر است؟
🔹نه از اینها خبری نیست.
اصولگرایان مجلس یازدهم خودشان این موارد را اعلام کردند.
🔹چرت و پرت گفتهاند. من ماشین از مجلس گرفتهام. هر ماه از حقوقی که میگرفتیم کم کردهاند. مگر میشود ماشین مفت بدهند. فقط فوقش این است که خارج از نوبت بدهند. اگر میخواهید در این مملکت نماینده داشته باشید که سر در مقابل این و آن خم نکند و خودش را نفروشد و رانت نگیرد، باید زندگی معمولی را برایش تهیه کنید. البته من معتقدم که باید بیشتر از معمولی را برایش تهیه کنند.
زندگی معمولی یعنی چقدر بدهند و چه چیزهایی به آنها بدهند؟
🔹خانه داشته باشد. مثلا دنا ماشین بود؟ این همه خبرنگاران داد و بیداد راه انداختند.
به نظر شما، دنا ماشین خاصی نیست؟
🔹نه چیزی نیست. مثلاً ما گرفتیم در عرض شش ماه، پنج بار خراب شده است. این که ماشین نیست. من دور اول زانتیا گرفته بودم، الان همان را با این دنا عوض نمیکنم. صدا میدهد، بو میدهد.
به نماینده خانه چند متری بدهند، زندگی معمولی حساب میشود؟
🔹حداقل باید ۱۲۰ تا ۱۵۰ متر باشد. میخواهید بگویید که این ۱۵۰ تر را هم نداشته باشد؟ اینکه خیلی بیانصافی است. شما ببینید که نمایندگان کشورهای دیگر چه چیزهایی دارند.
خب، شما هم ببینید که مردم کشورهای دیگر چه چیزهایی دارند.
🔹همان را مردم هم بگیرند. همین عراق و پاکستان و افغانستان را ببینید. همین مصر مثلاً، تازه بدتر از ما هستند. این کشورها وضعیت فقرشان از ما بدتر است، ولی ببینید که نمایندگانشان چگونه زندگی میکنند.
ولی میان کشور ما و آنها فرق است، از این نظر که در کشور ما، نهادها برآمده از حکومتی هستند که انقلابش، انقلاب مستضعفان بوده است.
🔹شعار ندهید.
الان دولت میگوید اعتقادی به فیلتر شبکههای اجتماعی ندارم، ولی بخشی از قوه قضائیه میگوید باید فیلتر شود، اینجا تکلیف چیست؟
🔹بحث این که چه چیزی باید فیلتر شود یک بحث علمی است. شما ببین در چین، آلمان و فرانسه هرکسی نمیتواند به هرچیزی دسترسی داشته باشد. حتی یکسری از شبکهها پولی هستند. آن وقت شما میبینید که برای ما این شبکهها را آزاد میگذارند. باید پرسید چرا؟ میخواهند خیر برسانند؟
یعنی باید فیلتر شود؟
🔹همان کاری که با ترامپ کردند. شما از آمریکایی میخواهید آمریکاییتر شوید. وقتی کسی تهمتی میزند باید مسئولیت آن را قبول کند. به راحتی تهمتی میزنند و آن را نشر میدهند. بستری گذاشتند و جوابگو هم نیستند. اصول کار این است که این کار را انجام دهند. هر شبکهای که شروع کرد به تهمت زدن، باید قطعش کنند. معتقدم هر کسی که تخلف میکند باید آن را محدود کنند.
@Rajanews_com
#واقعیت_پزشکیان
#انتخابات
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨تذکر شهید بهشتی به اصلاحطلبان و اصولگرایان
ما با اسم شما کاری نداریم
لیبرال یا غیرلیبرال
فقط در برابر محرمات الهی حساسیت داشته باشید...
وقتی شما رییس یک اداره هستی،
و در برابر تبعیض و ظلم و فساد و رشوه حساسی،
در برابر فاصله حقوق و درآمد حساسی،
در برابر کیفیت پوشش خانمهای کارمند حساسی،
در برابر روابط و طرز گفت و شنود خانمها و آقایان کارمند حساسی و میکوشی همه را به راه عفت و پاکدامنی و تقوی و درستی بیاوری
بالای چشم ما جا داری، ما با اسمت کاری نداریم....
[آقایان محترم! ما با اسم شما کاری نداریم. اسمتان اصلاحطلب باشد یا اصولگرا، اسم دولت شما انقلابی باشد یا اعتدالی، اسم مجلس شما انقلابی باشد یا واداده... فرقی ندارد. ما با عمل شما کار داریم، آیا در برابر حرامهای الهی حسّاسید یا ... ؟!]
#برخورد_جدی با کاشفان #حجاب و مروّجان #هرزگی
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
◽️ نظر برخی بزرگان دربارۀ #دکتر_جلیلی
@saeedjalily
#سعید_جلیلی
#انتخابات 🗳
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
♻️ دکتر جلیلی بارها و بارها گفته که روی آرای کسانی که دیده نمیشوند حساب باز کرده.
رأی محرومین و مستضعفین،
رأی کسانی که سرمایههای اصلی #جمهوری_اسلامی 🇮🇷 هستند.
پست های مرتبط
https://eitaa.com/mabaheeth/119978
https://eitaa.com/mabaheeth/119959
https://eitaa.com/mabaheeth/119956
https://eitaa.com/mabaheeth/119135
@saeedjalily
#سعید_جلیلی
#انتخابات 🗳
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────