eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.6هزار عکس
32.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛برگزاری ورزش مختلط در ایران مال تهران و با تبلیغ رسمی این مجموعه @bsansoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویلای لاکچری سردار جانباز شهید فرمانده دلاور گردان شهادت لشکر۲۷ شهید❗️ . پیکر مطهرش ۴ روز توی ویلای لاکچری اش بود کسی خبرنداشت. شهدا شرمنده ایم😔
خطبه غدیر.pdf
7.61M
🔰 برسد به گوش حاضر و غایب... 📝 متن کامل خطبه غدیر را بخوانیم @ostadelahi
26.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅به مناسبت عید بزرگ غدیر ، سرود و نماهنگ تولید شده کاری مشترک از دختران اردکانی منتشر شد😍 🔰تهیه شده در ستاد غدیر شهرستان اردکان و موسسه فرهنگی هنری افق کویر(چادرملو) 🎶اجرای مشترک گروه سرود دختران نورالضحی اردکان گروه سرود دختران شمیم آسمان اردکان 📝شعر و 🎼موسیقی سید صادق آتشی 🎹تنظیم و 🎧میکس استدیو‌روشنا 🎧ضبط استدیو‌ شمیم آسمان 🎶سرپرستان و مربیان سرکارخانم مریم حاجی اسماعیلی ، سرکارخانم زکیه شاکری و خانم ها مریم افخمی و فاطمه مختاری 🎥کارگردان محمدحسین چهارمیرزایی 💠با تشکر از گنجینه شهدای اردکان و همه کسانی که در ساخت این اثر یاری کردند 🔰تشکر ویژه از خانواده های محترم گروه سرود دختران نورالضحی اردکان و گروه سرود دختران شمیم آسمان اردکان @shamim_e_aseman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 سلام الله علی الشیب الخضیب 🎙️ باسم کربلایی ♻️ همراه با ترجمه فارسی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارباب بی کفن به خونه برگردیم خونه آغوش حسینه مگه نه؟
🚩 شهادت مظلومانه حضرت میثم تمار علیه السلام را خدمت امام زمان علیه السلام و دوستدارانشان تسلیت عرض می‌نماییم. @nasery_ir
💠 میثم تمار و تاوان عشق 🔻یکی از کساني که قبل از جريان شهید شد ميثم تمار بود. شايد چند روز به عاشورا مانده بود که او را گرفتند و مصلوب کردند. وقتي ميثم به صلیب کشیده شده بود هنوز اسراري را مي‌گفت. از جمله به جريان شهادت آقا در روز دهم محرم اشاره کرد. مي‌گفت: مردم بياييد تا براي شما بگويم، اين‌ها را آقاي من براي من گفته است و آن‌قدر در تشيّع قوي بود و ابوترابي بود که اصلاً عبيدالله به همین خاطر گفت: خيلي دوست داشتم بر تو مسلط شوم. 🔸 مشهور بود که ميثم تمار عجم است، از ايران رفته بود. لذا عبيدالله وقتي با ميثم روبه‌رو شد به او گفتند: اين ميثم نزديکترين فرد به ابوتراب بود. عبيدالله گفت: اين عجمي است؟ به او گفتند: بله. عبيدالله گفت: «أين ربّک؟» چون تصور مي‌کرد که اين‌ها مجوس هستند. ميثم گفت: «لَبِالْمِرْصادِ» نه اينکه بگويد «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصادِ» عبيدالله خيلي تعجب کرد، گفت: اين عجمي عجب فصاحت و بلاغتي دارد! 🔻عبيدالله پرسيد: مولاي تو نگفته است که تو را چگونه خواهم کشت؟ ميثم گفت: بله مولای من فرموده اند که ما ده نفر هستيم و ما را مصلوب خواهي کرد و چوبه دار من کوتاه‌تر از بقيه است تا سه روز من مصلوب هستم و بعد آهني بر من فرود مي‌آورند و من کشته مي‌شوم و اولين فردي هستم که لجام بر دهان من مي‌ زنند. 🔸 حُصين رئيس شُرطه کوفه بود، عبيدالله به او گفت: اين را ببر مصلوب کن؛ اما به خاطر اينکه با مولاي او مخالفت کرده باشيم مراقب باش از اين کارهايي که گفت، انجام ندهی. 🔹 مي‌خواست با پيشگويي‌هاي اميرالمؤمنين (عليه السلام) مخالفت کرده باشد. ميثم گفت: چگونه تو مي‌تواني مخالفت کني در حالي که مولاي من از رسول خدا و او از جبرائيل و جبرائيل از خداوند نقل کرده است. 🔻 آن وقت مرسوم نبود که برای دار زدن افراد طناب را به گردن افراد بیندازند؛ بلکه دست و پاي او را بالای دار به چوبه دار مي‌بستند و او را رها مي‌کردند، گاهي سه روز، چهار روز طول مي‌کشيد تا يک نفر فوت کند. ميثم را هم همين‌طور مصلوب کردند. 🔸 روز دوم به عبيدالله گفتند: میثم شما بني‌اميه را مفتضح کرد! عبيدالله بي‌اختيار شد و گفت: برويد او را لجام بزنید، براي اولين بار اين دستور را داد با هيچ متهمي اين کار را نمي‌کردند. روز سوم وقتي عبيدالله شنيد با آهنی ضربه‌اي بر ميثم زده‌اند و او شهيد شده است. رئيس شُرطه را خواست، گفت: چرا اين کار را کرديد؟ مگر من نگفتم فقط مصلوبش کنيد؟ گفت: امير خود تو دستور دادی. بعد عبيدالله به ياد آورد که خود او گفته است و اين‌ها را آقا اميرالمؤمنين (عليه السلام) براي ميثم و ميثم براي مردم گفته بود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۱۲۴ 🏷️ غیرت زن و مرد ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام غَيْرَةُ اَلْمَرْأَةِ كُفْرٌ وَ غَيْرَةُ اَلرَّجُلِ إِيمَانٌ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: غيرت زن، كفر آور و غيرت مرد نشانۀ ايمان اوست. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (دربارۀ غيرت) فرموده است: غيرت زن (بر مرد) كفر است (زيرا مستلزم حرام دانستن دو زن يا بيشتر است براى يك مرد كه خدا آنرا حلال نموده) و مرد (بر زن) ايمان است (چون موجب حرام دانستن اشتراك دو مرد است در يك زن كه خدا آنرا حرام كرده). 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانۀ خود تفاوت ميان غيرت مرد و زن را بيان مى‌كند و مى‌فرمايد: «غيرت زن كفر است و غيرت مرد ايمان»؛ (غَيْرَةُ‌ الْمَرْأَةِ‌ كُفْرٌ وَ غَيْرَةُ‌ الرَّجُلِ‌ إِيمَانٌ‌) اشاره به اين‌كه زن اگر نسبت به ديگرى براى شوهرش حسادت بورزد و عكس العمل تندى نشان دهد در واقع مخالفت با فرمان خدا كرده است؛ زيرا خداوند روى مصالح متعددى تعدد زوجات را با شرايطى مجاز شمرده است؛ ولى اگر مرد نسبت به ارتباط همسرش با مرد بيگانه‌اى حسادت بورزد و از گام نهادن او در زندگى خانواده‌اش ناراحت گردد و عكس العمل نشان دهد در واقع اطاعت فرمان خدا كرده و در مسير گام برداشته است. در حالى كه زن اگر چنين كند در مسير نهى از معروف قرار گرفته است. البته انكار نمى‌كنيم كه تعدد زوجات نيز شرايطى دارد و نبايد وسيله‌اى براى هوس‌رانى مردان گردد؛ ولى در صورتى كه آن شرايط جمع گردد زن بايد آن را تحمّل كند و به فرمان خدا تن در دهد در حالى كه اگر زن شوهردار، با مرد ديگرى رابطه برقرار سازد، خواه به صورت فجور باشد يا ظاهراً صيغۀ عقد دائم يا موقتى با او جارى كند به يقين راه خلاف را پيموده است. «غيرت» حالتى است كه انسان را وادار مى‌كند از ورود ديگران در حريم زندگى شخصى او جلوگيرى كند، افتخارات او را سلب ننمايد، مواهبش را از دستش نگيرد و متعرض نواميس او نشود و منظور از «غيرت زن» در كلام حكيمانۀ بالا همان حسادتى است كه نسبت به زوجۀ ديگر همسرش پيدا مى‌كند و منظور از «غيرت مرد» در كلام بالا ممانعتى است كه مرد از ورود ديگرى به حريم خانواده و خود به عمل مى‌آورد. در ذيل حكمت 47 نيز بحثى دربارۀ تفسير غيرت و ارزش آن ذكر شد. تعبير به «كفر» در اين كلام حكمت‌آميز اشاره به كفر عملى است، زيرا كفر و ايمان معانى متعددى دارد كه در آيات قرآن نيز منعكس است.
💽 تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مد ظله العالی ♻️ محتوای نرم‌افزار 👇 🔺 ارائه متن ۵۳ عنوان کتاب‌های مرجع؛ مجموعه مقالات برگزیده ی همایش‌ها، نشریه علمی- تخصصی و دبیرخانه دائمی اندیشه دفاعی (مدظله العالی) 🔻برخی از کتاب‌های این عبارتند از: 📙 اندیشه های دفاعی امام خامنه ای (مدظله العالی) در حوزه جنگ نرم 📙 دیپلماسی دفاعی در اندیشه های امام خامنه ای (مدظله العالی) 📙 دفاع هوشمند در اندیشه امام خامنه ای (مدظله العالی) 📙 سرمایه های فکری معنوی و انسانی در اندیشه دفاعی امام خامنه ای (مدظله العالی) 📙 مبانی نظری در اندیشه دفاعی امام خامنه ای (مدظله العالی) 📙 دفاع دانش بنیان در اندیشه دفاعی امام خامنه ای (مدظله العالی) 📙 و مقابله با آن در اندیشه دفاعی امام خامنه ای (مدظله العالی) 📙 اندیشه های راهبردی امام خامنه ای (مدظله العالی) در حوزه نفوذإ 📙 دفاع در عمق راهبردی در اندیشه دفاعی امام خامنه ای (مدظله العالی) 📙 دفاع آینده نگر در اندیشه دفاعی امام خامنه ای (مدظله العالی) 📙 تلخیص کتاب جنگ نرم در اندیشه دفاعی امام خامنه ای (مدظله العالی) 📙 تلخیص کتاب دیپلماسی دفاعی در اندیشه دفاعی امام خامنه ای (مدظله العالی)، و ... 💎 دریافت رایگان نرم افزار از فروشگاه اینترنتی نورشاپ👇 🌐 https://b2n.ir/n55722
نهج البلاغه | ✉️ 3 - نامه به شریح قاضی ________________________ 📄 و من كتاب له عليه‌السلام لشريح بن الحارث قاضيه وَ رُوِيَ أَنَّ شُرَيْحَ بْنَ اَلْحَارِثِ قَاضِيَ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عليه‌السلام (به امام خبر دادند كه شريح بن الحارث، قاضى امام خانه‌اى به 80 دينار خريد، او را إحضار كرده فرمود) اِشْتَرَى عَلَى عَهْدِهِ دَاراً بِثَمَانِينَ دِينَاراً فَبَلَغَهُ ذَلِكَ فَاسْتَدْعَى شُرَيْحاً وَ قَالَ لَهُ بَلَغَنِي أَنَّكَ اِبْتَعْتَ دَاراً بِثَمَانِينَ دِينَاراً وَ كَتَبْتَ لَهَا كِتَاباً وَ أَشْهَدْتَ فِيهِ شُهُوداً فَقَالَ لَهُ شُرَيْحٌ قَدْ كَانَ ذَلِكَ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ قَالَ فَنَظَرَ إِلَيْهِ نَظَرَ اَلْمُغْضَبِ ثُمَّ قَالَ لَهُ به من خبر دادند كه خانه‌اى با هشتاد دينار خريده‌اى و سندى براى آن نوشته‌اى و گواهانى آن را امضا كرده‌اند. (شريح گفت: آرى اى اميرمؤمنان، امام عليه السّلام نگاه خشم آلودى به او كرد و فرمود) يَا شُرَيْحُ أَمَا إِنَّهُ سَيَأْتِيكَ مَنْ لاَ يَنْظُرُ فِي كِتَابِكَ وَ لاَ يَسْأَلُكَ عَنْ بَيِّنَتِكَ حَتَّى يُخْرِجَكَ مِنْهَا شَاخِصاً وَ يُسْلِمَكَ إِلَى قَبْرِكَ خَالِصاً اى شريح! به زودى كسى به سراغت مى‌آيد كه به نوشته‌ات نگاه نمى‌كند و از گواهانت نمى‌پرسد، تا تو را از آن خانه بيرون كرده و تنها به قبر بسپارد. فَانْظُرْ يَا شُرَيْحُ لاَ تَكُونُ اِبْتَعْتَ هَذِهِ اَلدَّارَ مِنْ غَيْرِ مَالِكَ أَوْ نَقَدْتَ اَلثَّمَنَ مِنْ غَيْرِ حَلاَلِكَ فَإِذَا أَنْتَ قَدْ خَسِرْتَ دَارَ اَلدُّنْيَا وَ دَارَ اَلْآخِرَةِ اى شريح! انديشه كن كه آن خانه را با مال ديگران يا با پول حرام نخريده باشى، كه آنگاه خانه دنيا و آخرت را از دست داده‌اى أَمَا إِنَّكَ لَوْ كُنْتَ أَتَيْتَنِي عِنْدَ شِرَائِكَ مَا اِشْتَرَيْتَ لَكَتَبْتُ لَكَ كِتَاباً عَلَى هَذِهِ اَلنُّسْخَةِ فَلَمْ تَرْغَبْ فِي شِرَاءِ هَذِهِ اَلدَّارِ بِدِرْهَمٍ فَمَا فَوْقُ وَ اَلنُّسْخَةُ هَذِهِ اما اگر هنگام خريد خانه، نزد من آمده بودى، براى تو سندى مى‌نوشتم كه ديگر براى خريد آن به درهمى يا بيشتر، رغبت نمى‌كردى، آن سند را چنين مى‌نوشتم.