eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.9هزار عکس
33.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ تفقه یا ابتذال فقه 📝 تأملی بر ادعای اخیر سروش محلاتی 🖋 علی اشراقی 🔸 جناب آقای سروش محلاتی در نوشته‌ای با عنوان "مجازات محاربی که مرتکب قتل نشده" با اشاره به نظر تعدادی از فقهاء عظام خواسته‌اند اینگونه القاء نمایند که اعدام محاربی که قتل نکرده، غیرشرعی است. 🔻 درباره‌ی ادعای ایشان ملاحظاتی وجود دارد: 1⃣ برای استاد حوزه شایسته نیست که به جهت مخالفت با یک ماده‌ی قانون مجازات اسلامی به وجود قول فقهی مخالف، اشاره نماید چراکه در بسیاری از مسائل فقهی، فقهاء عظام، نظرات متفاوت دارند و قانون بر اساس ضوابطی در نهایت، مطابق با یک نظر فقهی تصویب می‌گردد. بسیاری از مؤمنین آشنا با تقلید و رساله نیز می‌دانند که مسائل اختلافی کم نیستند. 2⃣ ایشان گفته‌اند امام خمینی ره نیز تبعید چنین محاربی را اولی می‌داند. اگر ایشان نمی‌دانند که اولی در اینجا به معنای احتیاط مستحب است -و فتوای مرحوم امام همان قول به تخییر است- جنابشان را به دقت و تأمل بیشتر توجه می‌دهیم؛ اما اگر متوجه این نکته بوده و قصد داشته‌اند که نظر نهایی امام را به گونه‌ی دیگری به مخاطبین عام و غیر طلبه، القاء نمایند اقدامشان را به دور از صداقت و امانت می‌بینیم. 3⃣ بعید است که آقای سروش ندانند که در این مسأله قائلین به تخییر حاکم و امکان اعدام چنین محاربی کم نیستند. شیخ صدوق در کتاب‌های هدایه و مقنع، شیخ مفید، سلار، ابن ادریس، محقق حلی در کتابهای مختصر النافع و شرایع، علامه حلی در کتاب‌های مختلف الشیعة، تحریر و تبصره، فخر المحققین، شهید اول در کتاب‌های لمعه و دروس، شهید ثانی در روضه و مسالک و حاشیة الارشاد و حاشیه مختصر النافع، ابن فهد حلی، فاضل مقداد و فیض کاشانی از قائلین به تخییر حاکم هستند. حتی صاحب ریاض که خودش مخالف تخییر است می‌گوید: اکثر متأخرین قائل به تخییرند. 4⃣ اردوکشی و یارگیری در بین موافقان و مخالفان یک نظر فقهی، آن هم در رسانه‌ها و تریبون‌های عمومی شایسته استاد حوزه نیست. اینگونه روش‌ها به ابتذال فقه و در نهایت تخریب دینداری مردم می‌انجامد. عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
هدایت شده از فقه و احکام
8.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مرحوم آیت الله حائری شیرازی رضوان الله تعالی علیه: دستتان برای اعدام محارب نلرزد! 🗣️ امروز ما بگوییم آقا، اینهایی که شیشۀ ماشین ها را شکاندند، یک شوری داشتند، ناراحتی ای داشتند، عصبانی شدند ... بگوییم «فَبِها و نِعمَ!!». یک شیرینی هم به آنها بدهیم که آقا این چند روز اینجا [بازداشت] بوده ای یک وقت ناراحت نشده باشی! رویشان را هم ببوسیم بگوییم بفرمایید [بروید]!! خب فردا چه کار می کند؟! فردا دیگر نمی شِکَند؛ فردا آتش می زند! 🔪 سارق مسلح وارد شده و کارهایی کرده، قاضی دستش می لرزد که اعدام بکند! این بدبختی است، بیچارگی است، این ضعف است! 🔪 یک سارق مسلح اگر اعدام نشود، ما ضرر کرده ایم. چرا؟ چون است. مُحارب، حکمش کشتن_خشن است، کشتنِ تلخ است. قطع یک دست از یک طرف و یک پا از طرفِ دیگر است. این برای اینست که کسی روی دیگری اسلحه نَکِشد. آمریکا این کار را نکرد و حالا باید چند تا فرد مسلح در هر مدرسه ای بگذارد! این همه فیلم جنایی نشان داد و با این فیلمها بچه ها را سرگرم کرد. بچه ها هم آموزش دیدند که هر وقت از معلّمشان دلخور شدند او را به رگبار ببندند. این هنر است؟! عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ╭─── │ 📖 @feqh_ahkam ╰──────────
مباحث
صف‌آرایی خودجوش مردمی در مقابل کشف‌ حجاب ‌های سازماندهی‌شده 📍در هنگام امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یا #
↖️ آغاز طرح پیگیری تخلفات کشف حجاب در خیابان ها، معابر و فضاهای عمومی سطح شهر ♨️ بررسی ها نشان می دهد که طرح رسیدگی به تخلفات کشف حجاب آغاز شده است. 😎 متخلفین از طریق دوربین های سطح شهر شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار میگیرند. 🤔 بنظر میرسد که اقدامات جدی در پیش است. ⛔ احتمال اینکه متخلفین از بعضی خدمات عمومی محروم شوند هم مطرح است. 👌 نکته قابل تامل اینکه به نظر می رسد این لحن محترمانه در پیامک نشان دهنده اقتدار و تسلط نظام در پایش فضای عمومی است. 🔄 منتظر گام های بعدی و قاطع از طرف مسئولین هستیم. عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
♨️ الزام یا التزام به حجاب...!! 🔷 در مساله حجاب برخی قصد دارند تا میان «الزام» و «التزام»، رابطه تقابل و تعارض ساخته و صرفاً از التزام به حجاب سخن گفته و توجهی به الزام آن نکنند. اهل حقوق و فلسفه اجتماع، بر مغالطه‌آمیزبودن این سخن واقفند و از طرح آن در مباحث علمی پرهیز می‌کنند. یکی از مرزهای «عرفی‌گرایان پیچیده» یا «علمی» با «عرفی‌گرایان خام» یا «عامه‌پسند» در همین‌جاست. 🔶 «التزام»، ضرورت اجتماع است و «الزام» ضرورت حکمرانی است. جامعه با مفهوم التزام، شکل می‌گیرد ولی هنوز تا تحقق «جامعه سیاسی» فاصله دارد. چون مفهوم التزام برای استقرار و تداوم اجتماع کافی نیست و همچنان شکننده است. برای پایداری و قوام جامعه به مفهوم «الزام» نیاز است. کار فلسفه سیاسی از همین‌جا آغاز می‌شود. به‌عبارتی فیلسوف اجتماع بحث از مفهوم التزام می‌کند و فیلسوف سیاسی بحث از الزام می‌کند. اگر «التزام» سازنده «اجتماع» است؛ «الزام» سازنده «اجتماع سیاسی» است. 🔷 درواقع، «الزام» ضامن حفظ «التزام» شهروندان جامعه است. اگر شهروندی نخواهد به قواعد اجتماع، التزام داشته باشد و درعین‌حال، از مواهب و منافع اجتماع بهره‌برداری کند؛ اصل «الزام» یا همان حاکمیت او را مُلزَم به رعایت قواعد اجتماع می‌کند؛ بنابراین، اصل الزام حمایت‌گر و معاضد یا ضامن اصل التزام است و رابطه تقابلی بین‌شان برقرار نیست. 🔶 حکمرانی دینی از جهت الزام حکومتی با حکمرانی‌های غیردینی یا سکولار تفاوت نظری ندارد. همان‌طور که در حکومت‌های سکولار، امر الزام حکومتی، لازم و ضروری است و برای اعمال آن از همه‌گونه ابزار‌های انسانی و ماشینی و روش‌های تشویقی و تنبیهی بهره‌برداری می‌کنند؛ در حکمرانی اسلامی نیز اصل الزام، مسلم و قطعی است. احکام جزائی اسلام و مواعظ اخلاقی و توبیخ‌های دینی تماما در جهت اعمال اصل الزام است. بنابراین، الزام حکومتی، از اختصاصات نظام اسلامی نیست و در دیگر حکمرانی‌ها -با هرگونه فلسفه سیاسی که باشند- هم دیده می‌شود. 🔷 اما اختلاف حکمرانی اسلامی با دیگر نظریه‌های سیاسی-به‌ویژه حکمرانی سکولار و دنیوی- در مراجع قانونگذاری است. حکمرانی‌های سکولار با دین‌زدایی از سیاست و نفی وحی به‌مثابه مرجع تشریع احکام مدنی، مرجع قانونگذاری را محدود به عرف ساختند. در این‌گونه حکمرانی‌ها فقط مراجع عرفی مانند مجالس ملی و شوراهای شهری و محلی و اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی و مردم‌نهاد از جهت قانونگذاری اعتبار دارند و باقی مراجع قانونگذار به‌ویژه مرجع وحی کنار گذاشته شده است. 🔶 اما در حکمرانی دینی علاوه‌بر مراجع عرفی، شریعت اسلامی به‌عنوان مرجع قانونگذار اعتبار پیدا کرده است. البته رابطه این دو مرجع، طولی است و نه عرضی. به همین دلیل، قوانین عرفی نمی‌توانند در تعارض با قوانین شرعی وضع شوند. براین اساس، اگر قانونی در نظام اسلامی ماخوذ از مرجع وحی باشد؛ نمی‌توان به‌دلیل عدم توافق اقلیتی از مردم، آن قانون را کنار گذاشت. عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه 📖 ادامه مطلب در : ویژه نامه حجاب اجباری یا اختیاری؟ 👇👇👇👇
13-14-نهایی.pdf
10.44M
📖 ویژه نامه حجاب اجباری یا اختیاری؟ عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
هدایت شده از تلاوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 ببینید | تلاش قرآن برای معرفی جایگاه واقعی ! 🎙️ آیت الله ره ╭══════════ ✨ @Nafaahat ╰๛--- ‑ ‑ - -
مباحث
🤔 آیا می‌شود بدون احداث #شبکه‌_ملی_اطلاعات با شرکت هایی نظیر اینستاگرام قرار دادی خوب ، محکم و سودمن
💠 تحقیر، پشت تحقیر❗️ 🔻حساب های کاربران ایرانی را – با تعداد دنبال کننده های بالا - به راحتی قلع و قمع می کند❗ 🔻به حاج قاسم سلیمانی توهین می کنند و اجازه انتشار عکس او را نمی دهد❗ 🔻در قامت یک جنگ افزار مجازی تمام عیار، ظاهر شده و فتنه به راه می اندازد، به امنیت کشور حمله می کند، سال هاست که مسائل جنسی و ضد فرهنگی را آزادانه در دل جمهوری اسلامی، ترویج و تبلیغ می کند، باعث از هم پاشیده شدن خانواده ها و انحراف نوجوان و جوانان می شود و .... 👈 ما چه کار می کنیم؟ 🤔 🔻سال ها به این پلتفرم آمریکایی صهیونیستی اجازه می دهیم که از زیرساخت های ارتباطی بیت المال مسلمین علیه جمهوری اسلامی و مردم آن استفاده کند❗️ 🔻برخی از کسب و کارهای مجازی خود را در دهان این گرگ می بریم و اتفاقاً افتخار هم می کنیم❗️ 🔻پس از آنکه تمام قد در یک فتنه ترکیبی علیه ملت ایران آتش افروزی کرده و با امنیت و استقلال ما بازی می کند، مرکز ملی فضای مجازی ما برایش نامه نوشته و فرش قرمز پهن می کند❗️ ♨️الآن هم بی بی سی به نقل از یک سخنگوی متا این پاسخ تحقیر آمیز را از سوی او در برابر آن نامه کذایی منتشر کرده است. ◀️ اینها نتایج روشنفکر بازی و نفوذ گفتمان التقاطی در میان برخی انقلابیون است وگرنه امثال ، روحانی و جرأت نداشتند که تا این اندازه ما را تحقیر کنند❗️ # امام_زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه # لبیک_یا_خامنه_ای ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
17.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞️ رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد: 🌾 سال گذشته ۴.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد، چون با ارز ۴۲۰۰ تومانی، گندم را ۴۵۰۰ از کشاورز می خریدند، کشاورز کشت گندم نمی کرد. در این دولت قیمت خرید گندم به ۱۲۵۰۰ افزایش یافت نتیجه این شد که امسال به جای ۴.۵ تن، ۷.۵ تن گندم از کشاورز خریداری شد و ۳ میلیون تن وابستگی کمتر شد. 🔸 دولت شبکه گندم و آرد را اصلاح کرد، مردم سختی کشیدند؛ اما نتوانستیم تبیین درست بکنیم. در ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد بود. دولت این فساد را از بین برد. # امام_زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
🛡️ صیانت به تگزاس رسید!! 📲🔞 قرار است در تگزاس آمریکا شبکه های اجتماعی را برای زیر 18 سال ممنوع کنند. ✍ آقای قالیباف! آن قدر در تصویب طرح صیانت از کاربران مجازی تعلل کردید که تگزاس از شما پیش افتاد! لااقل تلاش کنید بعد از تگزاس شما هم به فکر حراست از جوانان و نوجوانان باشید. عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
🛡️ صیانت به تگزاس رسید!! 📲🔞 قرار است در تگزاس آمریکا شبکه های اجتماعی را برای زیر 18 سال ممنوع کنند. ✍ آقای قالیباف! آن قدر در تصویب طرح صیانت از کاربران مجازی تعلل کردید که تگزاس از شما پیش افتاد! لااقل تلاش کنید بعد از تگزاس شما هم به فکر حراست از جوانان و نوجوانان باشید. عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
8.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ابتکار جالب در جهاد تبیین ✍ قابل الگو گرفتن برای شهرها و استان های دیگر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────