هدایت شده از فقه و احکام
🌹 تصویر شهدای حجاب
♨️ دیروز طاغوت بود؛ اما غیرتمندان، اینگونه برای حجاب جان دادند،
امروز چگونه از حجابِ #ناموس شیعه دفاع میکنیم ؟
╭───
│ 📖 @feqh_ahkam
╰──────────
6.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جهاد تبیین
وظیفه ما #جهاد_تبیین و #روشنگری
انگیزه وعشق به وطن نیاز به جهاد تبیین است
در هر زمانی جبهه حق و باطل وجود دارد.
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتشار اسناد محرمانه دوران پهلوی
یکبار برای همیشه! طولانی؛ اما مفید!
وقتی راجع به دوران شاه حرف میزنن!
اطلاعات کافی نداری و نمیدونیچی بگی؟
حتی خودتم تو ذهنت کلی شبهه داری!
این کلیپ رو کامل ببین چون به سؤالاتت در مورد #پهلوی_خبیث جواب داده!
اگر واقعیت را ما بیان نکنیم دشمنان مملکت و سلطنت طلبان تاریخ را به نفع خود تعریف و تحلیل می کنند برای نسل آینده
@seyyedoona
https://eitaa.com/mabaheeth/70160
https://eitaa.com/mabaheeth/70161
https://eitaa.com/mabaheeth/70224
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از مباحث
9.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دروازههای تَعفّن برای ملت ایران😔
نتیجۀ اقدامات شاه ملعون برای عبور از دروازههای تمدن بزرگ، تَعفّن بیشتر در زندگی مردم بود.
🎥 فیلمی از برخی محلات تهران، سالهای آخر پهلوی را ببینید تا وقتی دیدی کسی از پهلوی خبیث دفاع کرد چطور جوابش را بدی ...
🗣️ : ... چطور کشورهای دیگه ۴۰۰ میلیون جمعیت دارند ، همه سیرند؟ ملت ما که هنوز ۴۰ میلیون هم نشده نصفمون گشته ایم نصفمون هم زیر زمینیم ، ما از این شاه بدی دیدیم که خوبی ندیدیم و همیشه بدبخت و بیچارهایم
#پهلوی_خبیث #حافظه_تاریخی
#بدانیم
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از مباحث
سلطان عمان دو شب مهمان شاه میشه، اسداله علم در خاطراتش میگه بعد از اینکه قابوس به عمان برگشت، شاه پرسید در این دو شب به سلطان خوش گذشت؟
🔸 گفتم؛ هر شب چند خانم برایش بردیم!
🔹 شاه میگه؛ یه وقت مریض نشه!
🔺گفتم؛ "دخترهای ایرانی" سالم بودند او هم عاشقشان شده بود!
✍️ یادداشتهای عَلَم، جلد۶، ص۱۶۹
@sh_tooba
#پهلوی_خبیث
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از مباحث
پهلوی به روایت تاریخ 1.pdf
10.6M
⚫️ پهلوی از زبان روزنامههای پهلوی
📄 ۷۵ فکت مستند از روزنامههای دوره پهلوی
📜 کاری مستند در جهت نمایاندن حقیقت تاریخ
#جهاد_تبیین | #پهلوی_خبیث
#بدانیم
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
#نهج_البلاغه | #حکمت ۳۲۱
🏷️ لزوم اطاعت از امام
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
❁• وَ قَالَ عليهالسلام لِعَبْدِ اَللَّهِ بْنِ اَلْعَبَّاسِ وَ قَدْ أَشَارَ إِلَيْهِ فِي شَيْءٍ لَمْ يُوَافِقْ رَأْيَهُ، لَكَ أَنْ تُشِيرَ عَلَيَّ وَ أَرَى فَإِنْ عَصَيْتُكَ فَأَطِعْنِي
┅───────────────┅
☜ و درود خدا بر او، فرمود: (عبد اللّه بن عباس در مسئلهاى نظر داد كه امام آن را قبول نداشت و فرمود) بر تو است كه رأى خود را به من بگويى و من بايد پيرامون آن بينديشم؛ آنگاه اگر خلاف نظر تو فرمان دادم بايد اطاعت كنى.
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─
♻️ ترجمه فیضالاسلام: امام عليه السّلام بعبد اللّه ابن عبّاس هنگاميكه آن حضرت را راهنمائى مىنمود به چيزى كه موافق انديشۀ آن بزرگوار نبود (در اينكه شخص بايد از امام پيروى نمايد) فرمود: بر تو است كه (از راه مشورت) مرا راهنمائى كنى و من مصلحت و انديشۀ خود را در آن مىنگرم؛ پس هر گاه ترا (بسبب علم به نادرستى آنچه مصلحت ميدانى) پيروى نكردم تو مرا پيروى كن (چون من بمصالح و مفاسد هر كارى از ديگران داناترم و انديشهام خطاء و اشتباه نمىكند.
گفتهاند: هنگاميكه حضرت در ظاهر بخلافت رسيد ابن عبّاس مصلحت در آن ديد كه امام عليه السّلام براى دل بدست آوردن، حكومت شام را به معاويه و بصره را به طلحه و كوفه را به زبير واگزارد و آن بزرگوار راضى نشد و فرمود: پناه مىبرم بخدا كه دين را براى دنياى ديگرى تباه سازم؛ پس از آن سخن بالا را گوشزد نمود).
🇯 🇴 🇮 🇳
📖 شأن ورود اين گفتار حكيمانه مطابق آنچه طبرى و مسعودى در تاريخ خود نوشتهاند چنين بوده است كه ابن عباس به امير مؤمنان على عليه السلام پيشنهاد كرد معاويه را در حكومت شام ابقا كند تا بيعت نمايد؛ سپس مىتواند او را از آن مقام عزل كند. امام عليه السلام اين گفتار حكيمانه را به او فرمود كه «تو حق دارى نظر مشورتى خود را به من بگويى و من روى آن بينديشم و تصميم بگيرم؛ اما اگر با تو مخالفت كردم (و نظر تو را نپذيرفتم) بايد از من اطاعت كنى»؛ (وَ قال عليه السلام لِعَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْعَبَّاسِ وَ قَدْ أَشَارَ إِلَيْهِ فِي شَيْءٍ لَمْ يُوَافِقْ رَأْيَهُ: لَكَ أَنْ تُشيرَ عَلَيَّ وَ أَرَى، فَإِنْ عَصَيْتُكَ فَأَطِعْني)
شيخ محمد عبده بر آنچه در بالا آمد مىافزايد كه اين سخن را امام عليه السلام زمانى بيان فرمود كه ابن عباس پيشنهاد كرد فرماندارى بصره را به طلحه و فرماندارى كوفه را به زبير دهد و معاويه را در فرماندارى شام ابقا كند تا آرامشى در دلها پيدا شود و بيعت مردم كامل گردد و خلافت تثبيت شود. اميرمؤمنان عليه السلام به ابن عباس فرمود: «لا أُفْسِدُ دِيني بِدُنْيا غَيْري وَ لَكَ أنْ تُشِيرَ عَلَىَّ...؛ من حاضر نيستم دينم را به سبب دنياى ديگرى فاسد كنم. تو مىتوانى نظر مشورتى خود را به من بدهى...».
آنچه را ابن عباس در اينجا بيان كرد تنها نظر خود او نبود و احتمالاً گروه ديگرى از سياستمداران عصر امام عليه السلام چنين مىپنداشتند كه مماشات با طلحه و زبير و معاويه عامل پيشرفت كار است. در حالى كه اگر اين سه نفر بر آن سه نقطۀ حساس مسلّط مىشدند به يقين حكومتى غير اسلامى به وجود مىآوردند، چراكه هر سه، دنياپرست و خودخواه بودند و از چنين افرادى نمىتوان انتظار حكومت عادلانۀ على عليه السلام را داشت و بعد از سلطۀ بر كار، ديگر نمىتوانست مانع خودكامگىهاى آنها شود و جنگيدن با آنها براى بازگشتن به راه حق نيز بسيار مشكلتر و پيچيدهتر مىشد.
#نهج_البلاغه_بخوانیم
#قرار_روزانه
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────