eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
38هزار عکس
34هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 همین ؟! 🔹 دختره وقیح که پس از امر به معروف یک خانم محجبه از او فیلم گرفته و برای شبکه های معاند ارسال کرده بود شناسایی و دستگیر شد و معذرت خواهی کرد ! ✍️🏻دستگیری کافی نیست! باید درس عبرت بشن اونایی که سوژه های شبکه های معاند رو فراهم میکنن!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۴۰۴ 🏷️ تفسير «لا حول و لا قوة الا بالله» ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام وَ قَدْ سُئِلَ عَنْ مَعْنَى قَوْلِهِمْ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ إِنَّا لاَ نَمْلِكُ مَعَ اَللَّهِ شَيْئاً وَ لاَ نَمْلِكُ إِلاَّ مَا مَلَّكَنَا فَمَتَى مَلَّكَنَا مَا هُوَ أَمْلَكُ بِهِ مِنَّا كَلَّفَنَا وَ مَتَى أَخَذَهُ مِنَّا وَضَعَ تَكْلِيفَهُ عَنَّا ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: (از امام معنى لا حول و لا قوة إلا بالله، را پرسيدند. پاسخ داد:) ما برابر خدا مالك چيزى نيستيم، و مالك چيزى نمى‌شويم جز آنچه او به ما بخشيده است؛ پس چون خدا چيزى به ما ببخشد كه خود سزاوارتر است، وظايفى نيز بر عهدۀ ما گذاشته، و چون آن را از ما گرفت تكليف خود را از ما بر داشته است. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: هنگاميكه از امام عليه السّلام معنى سخنشان «لاَ حَوْلَ وَ لاٰ قُوَّةَ‌ إِلاّٰ بِاللّٰهِ‌» (جنبش و توانائى نيست مگر به ارادۀ خدا) را پرسيدند آن حضرت فرمود: ما با خدا دارندۀ چيزى نيستيم (شريك نمى‌باشيم) و دارنده نمى‌شويم مگر آنچه (اندام و قوى و عقل) را كه ما را دارندۀ آن گرداند، پس هر گاه ما را بچيزى دارا گردانيد كه او از ما دارنده‌تر است تكليف نمايد (امر و نهى فرمايد) و هر گاه آن چيز (توانائى بر آن) را از ما گرفت تكليف آنرا از ما برداشته (در بارۀ آن مؤاخذه و باز پرسى نمى‌نمايد). 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نظر مى‌رسد - همانگونه كه بعضى از شارحان نهج البلاغه استنباط كرده‌اند - شخصى كه معناى «لا حول و لا قوّة إلّا باللّه» براى او مفهوم نبود و گرفتار شبهۀ جبر شده بود سؤالى در اين باره از حضرت كرد و امام عليه السلام براى رفع شبهۀ او سه جمله بيان فرمود. نخست فرمود: «ما در برابر مالكيت خداوند مالك چيزى نيستيم»؛ (وَ قَدْ سُئِلَ‌ عَنْ‌ مَعْنَى قَوْلِهِمْ‌ «لَا حَوْلَ‌ وَ لَا قُوَّةَ‌ إِلَّا بِاللّٰهِ‌» -: إِنَّا لَا نَمْلِكُ‌ مَعَ‌ اللّٰهِ‌ شَيْئاً). بنابراين مالك اصلى خداست و هيچ كَس استقلال در مالكيت ندارد و به تعبير ديگر، توحيد در مالكيت، يكى از شاخه‌هاى توحيد افعالى است كه بدون اعتقاد به آن توحيد انسان كامل نمى‌شود. سپس در جملۀ دوم مى‌افزايد: «بلكه ما چيزى را مالك نيستيم جز آنچه او به ما تمليك كرده است»؛ (وَ لَا نَمْلِكُ‌ إِلَّا مَا مَلَّكَنَا). بنابراين مالكيت ما از ذات پاك او سرچشمه مى‌گيرد؛ آنچه اراده كند به ما مى‌دهد و آنچه را اراده كند باز پس مى‌گيرد و به تعبير ديگر، مالكيت ما نسبت به مالكيت خداوند مالكيت طولى است نه مالكيت عرضى. آنگاه در جملۀ سوم مى‌فرمايد: «هر گاه او چيزى را به ما تمليك كند كه در واقع خودش به آن سزاوارتر از ماست ما را (دربارۀ آن) مكلف به وظايفى مى‌كند و هر گاه آن را از ما باز پس گيرد تكليفش را از ما برمى‌دارد»؛ (وَ لَا نَمْلِكُ‌ إِلَّا مَا مَلَّكَنَا؛ فَمَتى مَلَّكَنَا مَا هُوَ أَمْلَكُ‌ بِهِ‌ مِنَّا كَلَّفَنَا، وَ مَتَى أَخَذَهُ‌ مِنَّا وَضَعَ‌ تَكْلِيفَهُ‌ عَنَّا). اين همان نكتۀ باريك و دقيق و بسيار جالب «الأمرُ بين الأمرَين» است. نه چنان است كه ما از خود استقلال تام داشته باشيم و صاحب قدرتى در برابر خدا و مالكيتى در برابر مالكيت او گرديم و نه چنان است كه در اعمال خود مطلقاً اراده و اختيارى نداشته باشيم. بلكه او به ما قدرت و قوت و اختيار داده و هماهنگ با آن تكاليفى بر عهدۀ ما گذاشته است
30.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کسی تصورنکند که ما راه با جهانخواران را نمی دانیم ،ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند ... اگر زنده زنده در آتش مان بسوزانند ،اگر زن وفرزندان و هستی مان را درجلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند ،هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم ... امام خمینی ۲۹ تیر۶۷ ثانیه ی ۴۱ به بعد رو ملاحظه کنید خلاصه ی حرف غنی نژاد : ما عقل نداریم چطور بادشمن مان رفتارکنیم !! از ویتنامی ها یادبگیریم : تسلیم و سازش ! بلایی که آمریکابرسر ویتنام آورد رو مگه این کشور دوست و برادر برسر ایران آورده؟؟ چرا پس با آمریکا ما بدیم آخه؟! دلتون میاد؟! "می دونید؟ داستان اینه ، بحث سر اینه" عاقلان جهان... |
🔴 اما دکتر غنی نژاد کیست و چه نقشی در بوجود آمدن شرایط فعلی دارد؟ ▪️مشاور عباس آخوندی در وزارت مسکن‌ روحانی بودند که اعتقاد داشتند دولت نبايد مسکن بسازه و نساختند و وضع مسکن این شد. البته با افتخار هم گفت من لیبرال هستم و تمام قد از لیبرالیسم دفاع کرد. ▪️پس مراقبت کنید که لیبرالیسم رو به خوردتون ندن چون مثلا دکتر غنی نژاد ۴تا فن مناظره پیاده کرد و اصطلاحا ژورنالیستی بحث کرد. ▪️بزرگترین اعتراف دکتر غنی‌نژاد این بود که: دعوای ما علمی نیست! ایدئولوژیک است! ما با قانون اساسی که ۷۰ فقیه شیعه آن را نوشتند و با شهید بهشتی و امام و مردمی که به آن رای دادند مشکل داریم. ▪️همین که غنی‌نژاد از این بانکهای خصوصی دزد و غارتگر دفاع کرد برای اهل علم کافی بود. ▪️ غنی نژادها سالهاست که در نظام دانشگاهی و نظامات کارشناسی کشور ما لانه کرده اند و نه اجازه دادند علوم انسانی مملکت بومی سازی و اسلامی سازی شود و نه اجازه دادند نظام کارشناسی کشور راهی غیر از لیبرالیزم را برای مدیریت کشور انتخاب کند. مشکل دولت فعلی هم حضور پر قدرت امثال غنی نژاد ها در نظامات کارشناسی و مشاوره ای آن است و متاسفانه در این دولت به اقتصاد دانان و نظریه پردازان انقلابی ضد لیبرال فرصتی درخوری داده نشده است. @Moohem
🔴 عریان شدن حقیقت لیبرالیسم مناظره پروفسور درخشان و دکتر غنی نژاد چند نکته را آشکار کرد: 1⃣ ریشه اختلافات پروفسور درخشان و دکتر غنی نژاد فراتر از مباحث اقتصادی بود آنها در مبانی فکری و جهان بینی با یکدیگر اختلاف مبنایی داشتند. 2⃣ معلوم شد که لیبرالها اصولا اعتقادی به انقلاب و تفکرات امام ندارند و فقط در حد یک اتفاق سیاسی مثبت به آن نگاه میکنند (البته همین مقدار هم با چاشنی خوشبینی ما به صداقت آنها در گفتارشان) 3⃣ لیبرالها با قانون اساسی کشور که برگرفته از اسلام و اندیشه های شهید بهشتی است مشکل دارند. 4⃣ لیبرالها نه تنها با انقلاب و تفکر انقلابی مشکل دارند بلکه با خدایی که شارع اسلام است و میخواهد ربوبیتش را در همه عرصه های زندگی مردم جاری کند مخالفند. آنها همان خدای منفعلی را میپرستند که مسیحیان قبول دارند همان خدایی که حتی آتئیست‌ها هم خیلی با او مشکلی ندارند. 5⃣ لیبرالها هر چیزی را که از زبان و قلم اندیشمندان غربی صادر شده باشد بعنوان علم میشناسند و نشخوار میکنند و هر اظهارنظری خلاف آنها که از زبان و قلم هر فقیه و دانشمند غیر مرتبط با غرب بیرون آمده باشد را شعاری و غیرعلمی میدانند. 6⃣ لیبرالها حتی اعتقادی به آرمانهایی مثل عدالت اجتماعی و نجات مستضعفان ندارند . 7⃣ انحصارطلبی در ذات لیبرالیسم است و همه چیز را در انحصار خود میخواهد حتی اگر علم باشد. 8⃣ ۴۳ سال است همین تفکر لیبرالیسم بر اقتصاد و فرهنگ کشور چنبره زده و حاصلش اوضاع کنونی اقتصادی و فرهنگی است؛ اما همینها وقیحانه و طلبکارانه سینه سپر میکنند و امام و رهبری و اصول قانون اساسی را مقصر جلوه میدهند. 9⃣ عجیب تر از لیبرالها، آقای مسئولینی هستند که تحت عنوان دولت انقلابی به تفکرات همین مخالفان امام، رهبری، شهید بهشتی و قانون اساسی تکیه کرده و میخواهند بر اساس این تفکر، منویات امام و رهبری و قانون اساسی را عملی کنند!!!! 0⃣1⃣ برای رسوا شدن تفکر منحرف لیبرالها همین یک برنامه کافی بود؛ اما برای بیدار شدن مسئولین شاید نیاز باشد ده ها مناظره از این دست پخش شود شاید آقایون به حرمت شرعی و عقلی ، اعتماد به این تفکر پی ببرد./ ✍️ آقایی ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزاره "اقتصاد باید رعایت منافع مستضعفان -یعنی عدالت اجتماعی- را درنظر بگیرد"؛ چگونه گزاره ای علمی است؟! ۱- علم، کشف حقایق و هست هاست. پس هر چیزی که به "حقیقت قابل کشفی" رسید، "علمی" است. یعنی قابل "بحث علمی" است نه صرفاً "قبول ارزشی و هنجاری". ۲- عدالت، "رعایت استحقاق ها"ست. رسیدن محروم شدگان به حق شان، عدالت است. ۳- "استحقاق"، تابع "وضع طبیعی" است نه "صرف جعل و اعتبار"! وضع طبیعی گوسفند (از دندان تا هاضمه) "سند واقعی" برای استحقاق علف است. "وضع طبیعی انسان" (با فکر و اختیار و...) "سند واقعی" برای حق بیان، رأی و...است. لذا قابل بحث بین المللی و برون فرهنگی است. ⬅️ از اینرو استحقاق ها (و بالتبع عدالت) ، "قابل کشف" در "واقعیت عینی و اجتماعی" است. "ارزش" شدنش (حُسن عدل) هم از باب "تطابق آراء عقلاء" و از "بدیهیات" است. * * * ۴- در یک جامعه، انسانها در وضع اوّلی، شبیه هم اند؛ پس "فرصت برابر داشتن"، "حقی مبتنی بر واقعیت" آنهاست. ۵- "محرومیت های صناعی و ساختاری"، خلاف وضع طبیعی جامعه، پس "غیر علمی" است! بالعکس، رفع آن ساختارهای ناعادلانه، "لحاظ وضعیت طبیعی اجتماع" و کاملا "علمی" است. ۶- فرصت سازی برای "ورود خیل محرومین به تولید و توزیع"، قطعا "بزرگتر شدن کیک اقتصاد" و بالتبع "رشد و پیشرفت" را موجب می شود. یعنی: عدالت=پیشرفت یا "پیشرفتِ مردم پایه" = عدالت. ⬅️ "اقتصاد مردمی" در مقابل "اقتصاد دولتی" و "اقتصاد خصوصی"، دقیقا همین را میگوید: پیشرفت مردم پایه = عدالت! محسن قنبریان ╭─๛- - - - - ┅ │📱 @Mabaheeth
9.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه شهید شیرودی 🔰 انتشار به مناسبت هشتم اردیبهشت سالگرد شهادت شهید علی‌اکبر شیرودی 📹 فیلم کامل را ببینید👇 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=46589
🌹شیرودی در کنار هیلکوپتر جنگی اش ایستاده بود و خبرنگاران هر کدام به نوبت از او سوال می‌کردند. خبرنگار ژاپنی پرسید: شما تا چه هنگام حاضرید بجنگید؟ شیرودی خندید. سرش را بالا گرفت و گفت: ما برای خاک نمی جنگیم ما برای اسلام می جنگیم. تا هر زمان که اسلام در خطر باشد. این را گفت و به راه افتاد. خبرنگاران حیران ایستادند. شیرودی آستینهایش را بالا زد. چند نفر به زبانهای مختلف از هم پرسیدند: کجا؟ خلبان شیرودی کجا می‌رود؟ هنوز مصاحبه تمام نشده! شیرودی همانطور که می رفت برگشت. لبخندی زد و بلند گفت: نماز! صدای می آید وقت است. 🌹 ۸ اردیبهشت سالروز شهادت نثار روح مطهرشان صلوات ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────