eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.3هزار عکس
32هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقدیم به همه دختر خانم های چادری این کلیپ تقدیم به همه دخترانی که چادر برسرشون دارن 💌 تقدیم به مادرانی که آموزش دادن با رفتار خودشون با گفتار خودشون که عرق زیر چادر درّ💎 گرانبهاست | ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| 🏷 مغرور نشدن به ثروت و سلامتی ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام لاَ يَنْبَغِي لِلْعَبْدِ أَنْ يَثِقَ بِخَصْلَتَيْنِ اَلْعَافِيَةِ وَ اَلْغِنَى بَيْنَا تَرَاهُ مُعَافًى إِذْ سَقِمَ وَ بَيْنَا تَرَاهُ غَنِيّاً إِذِ اِفْتَقَرَ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: سزاوار نيست كه بندۀ خدا به دو خصلت اعتماد كنند: تندرستى، و توانگرى؛ زيرا در تندرستى ناگاه او را بيمار بينى، و در توانگرى ناگاه او را تهيدست. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (دربارۀ تندرستى و دارائى) فرموده است: بنده را سزاوار نيست كه بدو چيز پشت گرم باشد: تندرستى و دارائى (زيرا) در بين اينكه او را تندرست مى‌بينى ناگهان بيمار گردد، و در بين اينكه او را دارا و توانگر مى‌بينى به ناگاه درويش و بى‌چيز شود. 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به نكته‌اى دربارۀ ناپايدارى نعمت‌هاى دنيا اشاره كرده و مخصوصاً دو نعمت بزرگ سلامتى و بى‌نيازى را مورد توجه قرار داده، مى‌فرمايد: «سزاوار نيست انسان به دو چيز اطمينان پيدا كند: سلامتى و ثروت. چراكه در همان حال كه انسانى را تندرست مى‌بينى ناگهان بيمار مى‌شود و در همان حال كه او را ثروتمند مى‌بينى ناگهان فقير و مستمند مى‌گردد»؛ (لَا يَنْبَغِي لِلْعَبْدِ أَنْ‌ يَثِقَ‌ بِخَصْلَتَيْنِ‌: الْعَافِيَةِ‌، وَ الْغِنَى. بَيْنَا تَرَاهُ‌ مُعَافىً‌، إِذْ سَقِمَ‌؛ وَ بَيْنَا تَرَاهُ‌ غَنِيّاً، إِذِ افْتَقَرَ). آنچه را امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه بيان فرموده همه يا غالب ما در طول عمر خود نمونه‌هاى متعددى از آن را ديده‌ايم؛ افرادى سالم، قوى‌پيكر و قهرمان را مشاهده كرده‌ايم كه ناگهان به ما اطلاع دادند بيمار شده و در بستر بيمارى افتاده و قادر به حركت نيست. آرى! انسان بسيار آسيب‌پذير است، يك ميكروب بسيار كوچك و از آن كوچكتر يك ويروس كه با چشم مسلّح نيز به‌زحمت ديده مى‌شود ممكن است انسانى را از پاى درآورد. بيمارى بسيار خطرناك سرطان، از طغيان يك سلول در بدن شروع مى‌شود كه رشد و نمو پى‌درپى مى‌كند و تبديل به غده‌اى سرطانى مى‌شود و انسان قدرتمندى را از پاى درمى‌آورد. يك رگ كوچك از رگ‌هايى كه قلب را تغذيه مى‌كند به‌وسيلۀ ذرۀ كوچك خون لخته‌شده‌اى بسته مى‌شود و ممكن است منجر به ايست قلبى گردد. رگ‌هاى بسيار ظريفى كه از لابه‌لاى مغز مى‌گذرند و آن را تغذيه مى‌كنند اگر براثر فشار خون يا عامل ديگرى پاره شوند و خون، بخشى از مغز را فراگيرد ممكن است قسمت مهمى از بدن را فلج كند يا انسان را به ديار باقى بفرستد. با اين حال چگونه انسان مى‌شود و چنين مى‌پندارد كه سلامتى او دائماً باقى و برقرار است و هر كارى از دستش برمى‌آيد بايد انجام دهد و به هركَس مى‌خواهد ظلم و ستم روا دارد؟ اموال و ثروت‌هاى كلان انسان نيز وضع بهترى از اين ندارد؛ يك آتش‌سوزى مهيب، يك زلزله، يك خشكسالى، يك تلاطم در امور اقتصادى جهان، يك جنگ محلى يا جهانى ممكن است آن‌ها را بر باد دهد، شب بخوابد در حالى كه ثروتمندترين مردم جامعۀ خويش است، فردا به‌صورت فقيرترين افراد درآيد و به گفتۀ شاعر: بر مال و جمال خويشتن غره مشو كان را به شبى برند و اين را به تبى آيا با اين حال سزاوار است كه انسان به اموال خويش مغرور گردد؟ شاعر عرب مى‌گويد: وَ بَينَما المَرءُ‌ فِى الأحياءِ‌ مُغتَبِطٌ إذ صارَ فى اللّحدِ تَسفيهُ‌ الأعاصِير در همان حال كه انسان در ميان زندگان مورد غبطۀ اين و آن است ناگهان چشم از دنيا فرو مى‌بندد و به قبر سپرده مى‌شود و بادها بر قبر او مى‌وزند. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
مباحث
نهم در عطای پنهانی آن حضرت است : ابن شهر آشوب از ابوجعفر خثعمی نقل کرده که گفت : حضرت امام جعفر صادق
شانزدهم- در ضمانت آن حضرت بهشت را برای همسایه ابوبصیر: ابن شهر آشوب از ابوبصیر روایت کرده که من همسایه ای داشتم که از اعوان سلطان جور بود و مالی به دست کرده بود و کنیزان مغنّیه گرفته بود و پیوسته انجمنی از جماعت اهل لهو و لعب و عیش و طرب آراسته و شراب می خورد و مغنّیات برای او می خواندند و به جهت مجاورت با او پیوسته من در اذیت و صدمه بودم از شنیدن این منکرات لاجرم چند دفعه به سوی او شکایت کردم او مرتدع نشد. بالاخره در این باب اصرار و مبالغه بی حد کردم جواب گفت من را، که ای مرد! من مردی هستم مبتلا و اسیر شیطان و هوا و تو مردی هستی معافی، پس اگر حال مرا عرضه داری خدمت صاحبت (یعنی حضرت صادق علیه السلام) امید می رود که خدا مرا از بند نفس و هوا نجات دهد. ابوبصیر گفت کلام آن مرد در من اثر کرد پس صبر کردم تا هنگامی که از کوفه به مدینه رفتم چون شرفیاب شدم خدمت امام علیه السلام حال همسایه را برای آن جناب نقل کردم فرمود: هنگامی که به کوفه برگشتی آن مرد به دیدن تو می آید پس بگو به او که جعفر بن محمّد می گوید ترک کن آنچه را که به جا می آوری از منکرات الهی تا من ضامن تو شوم از برای تو بر خدا بهشت را. پس چون به کوفه مراجعت کردم مردمان به دیدن من آمدند. آن مرد نیز به دیدن من آمد، چون خواست برود من او را نگاه داشتم تا آنکه منزلم از واردین خالی شد؛ پس گفتم او را، ای مرد! همانا من حال ترا به جناب صادق علیه السلام عرض کردم ، فرمود که او را سلام برسان و بگو ترک کند آن حال خود را و من ضامن می شوم بهشت را برای او، آن مرد از شنیدن این کلمات گریست و گفت : ترا به خدا سوگند که جعفر بن محمّد علیه السلام چنین گفت؟ من قسم یاد کردم که چنین فرمود، گفت همین بس است مرا، این بگفت و برفت. پس چند روزی که گذشت نزد من فرستاد و مرا نزد خود طلبید، چون در خانه او رفتم دیدم برهنه در پشت در است و می گوید: ای ابوبصیر! آنچه در منزل خود از اموال داشتم بیرون کردم و الا ن برهنه و عریانم چنانکه مشاهده می کنی ، چون حال آن مرد را دیدم نزد برادران دینی خود رفتم و از برای او لباس جمع کردم و او را به آن پوشانیدم ، چند روز نگذشت که باز به سوی من فرستاد که من علیل شده ام به نزد من بیا؛ پس من پیوسته به نزد او می رفتم و می آمدم و معالجه می کردم او را تا هنگامی که مرگش در رسید، من در بالین او نشسته بودم و او مشغول به جان کندن بود که ناگاه غشی او را عارض شد چون به هوش آمد گفت : ای ابوبصیر! صاحبت حضرت جعفر بن محمّد علیه السلام وفا کرد برای من به آنچه فرموده بود این بگفت و دنیا را وداع نمود. پس از مردن او، چون به سفر حج رفتم همین که مدینه رسیدم خواستم خدمت امام خود برسم در خانه استیذان نمودم و داخل شدم چون داخل خانه شدم یک پایم در دالان بود و یک پایم در صحن خانه که حضرت صادق علیه السلام از داخل اطاق مرا صدا زد ای ابوبصیر ما وفا کردیم برای رفیقت آنچه را که ضامن شده بودیم . هفدهم - در حلم آن حضرت است : شیخ کلینی روایت کرده از حفص بن ابی عایشه که حضرت صادق علیه السلام فرستاد غلام خود را پی حاجتی، پس طول کشید آمدن او. حضرت به دنبال او شد تا ببیند او را که در چه کار است ، یافت او را که خوابیده ، حضرت نزد سر او نشست و او را باد زد تا از خواب خود بیدار شد آن وقت حضرت به او فرمود: ای فلان ! واللّه نیست برای تو اینکه شب و روز بخوابی ، از برای تو باشد شب ، و از برای ما باشد روز.
فصل سوم : در پاره ای از کلمات حکمت آمیز و مواعظ و نصایح حضرت امام جعفر صادق علیه السلام است اول؛ فرمود به حمران بن اعین ، ای حمران ! نظر کن به کسی که پست تر از تو است در توانگری و توانایی و نظر مکن به کسی که بالاتر از تو است؛ پس هرگاه به آنچه گفتم رفتار کنی قانعتر خواهی شد به آنچه قسمت و روزی تو شده و سزاوار است برای اینکه مستوجب شوی زیادی را از پروردگار خود؛ و بدان که عمل دائم و کمِ با بهتر است نزد خدا از عمل بسیار به غیر یقین ؛ و بدان که نیست ورعی با منفعت تر از اجتناب کردن از محارم الهی و ترک کردن اذیت مؤمنان و غیبت ایشان؛ و نیست عیشی گواراتر از حسن خلق و نیست مالی با نفعتر از قناعت به چیز کافی و نیست جهلی با ضررتر از عُجب و خودپسندی . دوم؛ فرمود آن حضرت اگر بتوانی که از منزلت بیرون نیایی بیرون میا؛ زیرا که تو لازم است در بیرون آمدن که خود را حفظ کنی : غیبت نکنی و دروغ نگویی و حسد نبری و ریا و تصنع و مداهنه نکنی ، حفظ کردن شخص خود را از این معاصی در بین مردم مشکل است ، لکن اگر در منزل بماند و بیرون نیاید از شرّ آنها آسوده است؛ پس فرمود خوب صومعه است برای آدم مسلمان خانه اش ، نگه می دارد در آن چشم و زبان و نفس و فرج خود را. مؤلف گوید: که ترغیب فرموده آن حضرت در این فرمایش اعتزال و کناره کردن از مردم و انس با حق تعالی را، و روایات در باب اعتزال مختلف است؛ جمله ای در مدح آن وارد شده و پاره ای در کراهت از آن و شاید نسبت به اشخاص و اوقات، مختلف باشد و ما در اینجا به هر دو اشاره می کنیم : اما آنچه در مدح اعتزال وارد شده به غیر از آنچه که ذکر شد روایتی است که شیخ احمد بن فهد آنها را در ( کتاب تحصین ) که در عزلت و خمول است ذکر کرده ؛ از جمله روایت کرده از ابن مسعود که حضرت رسول صلی اللّه علیه و آله و سلم فرمود: هر آینه ای خواهد آمد بر مردم زمانی که به سلامت نماند دین صاحب دینی مگر آنکه فرار کند از سر کوه به سر کوه دیگر و از سوراخی به سوراخی مانند روباه با بچه هایش، یعنی همچنان که روباه از ترس آنکه مبادا گرگ بچه هایش را به دندان گرفته از این سوراخ به آن سوراخ فرار می کند که بچه اش محفوظ بماند همینطور صاحب دین باید دینش را از مردم به اعتزال از آنها حفظ کند. گفتند: یا رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلم چه زمان است آن زمان ؟ فرمود: در وقتی که ترسد معیشت مگر به معصیت های خدا؛ پس در آن وقت حلال می شود عزوبت . گفتند: یا رسول اللّه صلی اللّه علیه و آله و سلم شما ما را امر فرمودید به تزویج ؟ فرمود: بلی و لکن در آن زمان هلاک مرد بر دست پدر و مادرش است و اگر پدر و مادر نداشته باشد هلاکش به دست زنش و اولادش است و اگر زن و اولاد نداشته باشد به دست خویشان و همسایگانش است . گفتند: چگونه هلاکش بر دست آنها است ؟ فرمود: سرزنش می کنند او را به تنگی معاش و تکلیف می کنند به چیزی که طاقت آن را ندارد تا وارد می کنند او را در موارد هلاک . در (اربعین شیخ بهائی) است که روایت شده : حواریون به حضرت عیسی علیه السلام گفتند که یا روح اللّه ! ما با کی مجالست کنیم؟ فرمود: با کسی که رؤ یت او خدا را به یاد شما بیاورد و زیاد کند در علم شما کلام او و رغبت دهد شما را به آخرت عمل او. شیخ بهائی در بیان این حدیث فرموده که مخفی نماند، مراد از مجالست در این حدیث آن چیزی است که شامل شود الفت و مخالطت و مصاحبت را و در این حدیث اشعار است به آنکه هر که دارای این صفات نباشد شایسته نیست مجالست و مخالطت با او تا چه رسد به آنکه دارا باشد ضد این صفات را. مثل بیشتر اهل زمان ما؛ پس خوشا به حال کسی که حق تعالی او را توفیق دهد که از ایشان دوری و اعتزال جوید و از ایشان وحشت کند و انس به خدای تعالی گیرد، همانا مخالطت با این مردم دل را می میراند و دین را فاسد می نماید و حاصل می شود به سبب آن برای نفس ملکاتی که مهلک است و می رساند شخص را به خسران مبین و وارد شده در حدیث که فرار کن از مردم مانند فرار کردن از شیر.
و معروف کرخی به حضرت صادق علیه السلام عرض کرد که یابن رسول اللّه مرا وصیتی فرما، فرمود: کم کن شناختگان و آشنایان خود را، عرض کرد: زیادتر بفرما، فرمود: نشناخته گیر شناختگان خود را. فقیر گوید: که مناسب دیدم در این مقام این اشعار را نقل نمایم : سالها شد که روی بر دیوار دل برآرم به گرد شهر و دیار تا بیابم نشان آدمیی کاید از وی نسیم محرمیی بروم خاکپای او باشم نقد جان ، زیر پای او پاشم دیدنش از خدا دهد یادم کند از دیدن خود آزادم سخنش را چو جا کنم در گوش سازدم از سخنوری خاموش وه کز این کَس نشانه پیدا نیست اثری در زمانه قطعا نیست ور کسی را گمان برم که وی است چون شود ظاهر آنچنان که وی است یابمش معجبی به خود مغرور طورش از اهل دین و دانش دور نه از این کار در دلش دردی نه از این راه بر رخش گردی نه ز علم درایتش خبری نه ز سرّ روایتش اثری سخن او به غیر دعوی نه همه دعوی و هیچ معنی نه طالبان را شود به توبه دلیل بنماید به سوی زهد سبیل بر سر راه خلق چاه کن است رهنما نیست ، او که راهزن است چون شوم گم به سود حق ره از او هست شیطان نعوذباللّه از او گر کسی را بود شکیبایی وقت تنهایی است و یکتایی خانه در سوی انزوا کردن رو به دیوار عزلت آوردن دل به یک باره بر خدا بستن خاطر از فکر خلق بگسستن بر در دل نشستن از پی پاس تا به بیهوده نگذرد انفاس ور ز غوغای نفس امّاره از جلیسی نباشدت چاره شو انیس کتابهای نفیس انّها فی الزّمان خیر جلیس گوشه ای گیر و گوش با خود دار دیده عقل و هوش با خود دار بگذر از نفس و صاحب دل باش حسب الامکان مراقب دل باش و حکایت شده که به راهبی از رهبانان چنین گفتند: ای راهب ! گفت : من راهب نیستم ، همانا راهب کسی است که از حق تعالی بترسد و حمد کند خدا را بر نعمت هایش و صبر کند بر بلایش و پیوسته فرار کند به سوی خدا و استغفار کند از گناه خود و اما من پس سگی گزنده هستم خود را در این صومعه حبس کرده ام که مردم را اذیت نکنم و از شر من راحت باشند. و نقل شده از قثم زاهد که گفت : راهبی را دیدم بر باب بیت المقدس مثل واله یعنی مانند کسی که بی خود شده از اندوه یا سرگشته شده از عشق ، به او گفتم که مرا وصیتی کن ، گفت : در دنیا مثل کسی باش که درندگان او را در میان گرفته باشند پس او خائف و ترسان است می ترسد که غفلت کند او را پاره کنند یا بازی کند به دندان او را بگزند، پس شب او می گذرد به خوف و ترس در حالی که ایمن اند در آن مغرور شدگان ، و روزش می گذرد به اندوه و حزن در حالی که فرحناک و خوشحالند در آن مردمان ناچیز و بی کار، این را گفت و رفت ، گفتم : زیادتر بگو، فرمود: آدم تشنه قناعت می کند به آب کم . مناسب است این چند شعر در این مقام از شیخ سعدی : اگر لذت ترک لذت بدانی دگر لذت نفس لذت نخواهی هزاران در از خلق بر خود ببندی گرت باز باشد در آسمانی چنان می روی ساکن و خواب در سر که می ترسم از کاروان بازمانی وصیت همین است جان برادر که اوقات ضایع مکن تا توانی و گفته شده که به راهبی گفتند که چه چیز تو را به این داشت از مردم کناره کنی ؟ گفت ترسیدم که دینم ربوده شود و من متلفت نباشم . وَ لَنِعْمَ ما قیلَ: معرفت از آدمیان برده اند آدمیان را ز میان برده اند بانفس هر که برآمیختم مصلحت آن بود که بگریختم سایه کَس فرّ همایی نداشت صحبت کَس بوی وفایی نداشت صحبت نیکان ز جهان دور گشت شاءن عسل خانه زنبور گشت معرفت اندر گل آدم نماند اهل دلی در همه عالم نماند ( قالَ الثَّوْری لِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیه السلام : یَابْنَ رَسُولِ اللّهِ! اعتَزَلْتَ النّاسَ؟ فَقالَ علیه السلام : یا سُفْیانُ! فَسَدَ الزَّمانُ وَ تَغَیَّرَ الاَخْوانُ فَرَاَیْتُ الاِنِفرادَ اَسْکَنَ لِلْفُؤ ادِ ) ثُمَّ قالَ علیه السلام : ذَهَبَ الْوَفاءَ ذَهابَ اَمِس الذّاهِبِ وَالنّاسَ بَیْنَ مُخاتِلِ وَ مُوارِبِ یَفْنُونَ بَیْنَهُمْ الْمَوَدَّهَ والصَّفا وَ قُلُوبُهُمْ مَحْشُوَّهٌ بِعَقارِبٍ اما آن چیزی که در کراهت از اعتزال وارد شده پس بسیار است و ما اکتفا می کنیم در این مقام به آنچه علامه مجلسی رحمه اللّه در ( عین الحیوه ) ذکر کرده ادامه دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐 ولادت باسعادت کریمه اهل بیت سلام الله علیها، بر علیه السلام و همه محبین ایشان مبارکباد. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیهاالسلام 🔻 حضرت معصومه سلام الله علیها صرف یک امامزاده نبوده است؛ بلکه یک الگوی مؤیَّد و خدا یافته است که از زمان پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم، این نور آسمانی و این شخصیت گران‌قدر دین، مورد توجه قرار داشته است. 🔸 بی‌‌جهت نیست که در سده‌های گذشته، بزرگان از علما، اینجا خاکسار بوده‌اند؛ میرزای قمی‌ها، آیت‌الله العظمی بروجردی‌ها، آیت‌الله العظمی مرعشی‌ها، با اینکه از مراجع بودند و شخصیت فوق‌العاده عظیمی داشتند؛ اما خاکسار این حرم و این حریم بودند. 🔹 چرا ما ارتباط برقرار نکنیم؟ چرا ما تسلیم این نشویم؟ چرا ما به این و فوز، نائل نشویم؟ چرا ما حوائج‌مان را اینجا عرضه نکنیم؟ چرا ما خواسته‌های خود را خالص در درگاه الهی، به این باب الحوائج عرضه نکنیم و از خدا نگیریم؟ ‌ ‌ @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
حاج شیخ جعفر دام عزه 🔻 امتیاز این الگو (حضرت معصومه سلام الله علیها)، این است که آسمانی است و غیر از خواهش‌های مادی، ذریه‌ی خوب و فرزندان صالح و سالم، معنویت‌ها هم از همین‌ جا تقسیم می‌شود. 🔸 کجا در عالم، این پیدا می‌شود؟ دیگر ما چه می‌خواهیم؟‌ ‌ @nasery_ir ‌ ‌ ‌ سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | دختران ستاره‌ساز 🇮🇷 ایران زن‌های بزرگی در طول تاریخ داشته است |
32.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💗 ویژه "نوگلان ایران"؛ لحظاتی ماندگار و دیده‌نشده از مراسم جشن تکلیف دختران در حضور رهبر انقلاب 🌷 بازنشر به مناسبت روز دختر 📥 کیفیت اصلی: https://khl.ink/f/52237 ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 پای درد دل یه دختر بابایی 🎊🎉 بر همه دختران مبارک باشه... ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
🔹اجتماع بزرگ خانوادگی ولادت سلام الله علیها و 🔸همراه با اجرای سرود سلام فرمانده ۲ و سرود های دیگر 🔻با حضور ابوذر روحی و اعضای گروه سرود رویش دهه نودی های پردیسان 🕗زمان: یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰ مکان:پردیسان،بلوار بصیرت،بوستان بزرگ طراوت ثبت نام👇👇👇 @Rafighe_shahi ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تذکرهای کوتاه و صمیمی دختران مروجین معروف در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران😍 حکم خداست | ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨 وضعیت تاسف بار و ارائه خدمات گسترده به افراد فاقد حجاب در پایانه شهید کاراندیش شیراز به مسئولین پایانه هم که تذکر میدی میگن به ما ربطی نداره... ✍️پیشنهاد می شود یه قانون تصویب کنند که هر کسی در حیطه مسئولیتی خودش درباره گفت به ما ربطی نداره یا ابلاغ نشده؛ دهنش رو گل بگیرند...@talangorasemani
مباحث
حجاب محدودیت است؟ بی حجابی لذت دارد؟ 🔻 بخشی از پخش زنده ایتا #حجاب | #کرامت #حجاب_حکم_خدا ╭────๛
🔰شهید مطهری ره: " حجاب اسلام نمی‌گوید که‌ باید زن را در خانه محبوس کرد و جلوی بروز استعدادهای او را گرفت . مبنای حجاب در اسلام چنانکه گفتیم اینست که التذاذات جنسی باید به محیط خانوادگی و به همسر مشروع اختصاص یابد و محیط اجتماع ، خالص برای کار و فعالیت باشد . به همین جهت به زن اجازه نمی‌دهد که وقتی از خانه بیرون‌ می‌رود موجبات تحریک مردان را فراهم کند و به مرد هم اجازه نمی‌دهد که‌ چشم چرانی کند . چنین حجابی نه تنها نیروی کار زن را فلج نمی‌کند ، موجب‌ تقویت نیروی کار اجتماع نیز می‌باشد " 📌مسأله حجاب، ج1، ص 106 حکم خداست | ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
مباحث
📍 درباره حسینیان مدیر رسانه تی وی پلاس بد نیست که مطلب را اینجا کلیک کنید و بخوانید پ.ن: البته مانن
اجرای مدیر تی وی پلاس (حسینیان) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) لغو شد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 داستان شاهزاده ای که میخواست از بین خواستگارانش یک نفر را انتخاب کند... حکم خداست | ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────