eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.7هزار عکس
33.7هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بی‌قراری‌های مادر بسیجی ای که روز گذشته در اغتشاشات تبریز شهید شد ☑️ @Masaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه کسی به آشوبگران خط می‌دهد؟ تصاویری از مدیریت و هدایت آشوبگران توسط افراد موتور سوار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلاح‌های کشف شده از اغتشاشگران در تجمعات شیراز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞 حاوی صحنه‌های دلخراش | وحوش اغتشاشگر پلیسی که زدن و از موتور افتاده رو زنده زنده آتش زدن!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پدر جوان کردستانی که شب گذشته در جریان اغتشاشات دیواندره به شهادت رسید: فرزند من چه گناهی داشت که در راه منزل توسط آشوبگران شهید شد؟ بچه من بعد از شروع ناآرامی‌ها مغازه‌اش را می‌بندد که به خانه برود، ده قدم بعد در راه منزل او را می‌کشند، این جماعت آمده اند سنگ‌ و بلوک و آجر را خرد کرده‌اند برای زدن مردم عادی آخه برای چی؟
| جنگ مردمی را جدی بگیرید! حدود دو ماه پیش در یک سخنرانی عرض کرده بودم که اگر مسئولین ذیربط مساله بی حجابی _ که امروز دیگر بی حجابی نیست بلکه بی بندوباری و فحشاست_ را جدی نگیرند و خیال کنند که به بهانه اولویت دادن به مردم، این حکم الهی و ارزش دینی اولویت و اهمیت ندارد، بر اساس سنن الهی و آیات صریح قرآنی بزودی دچار بحرانهایی خواهیم شد از جمله جنگ مردم_مردم. یعنی قشر متدین و فهم جامعه کاسه صبرش لبریز می شود و خود به مقابله با این اوضاع غیرقابل تحمل اقدام خواهد کرد. از سویی قشر بی بندوبار و طالب آزادی شهوانی در این معرکه جری تر شده و با تحریک ضد انقلاب صحنه های اسفناکی را خلق خواهد کرد که دوباره همین اتفاقات اسفناک بنزینی خواهد شد بر روی خشم و متدینین و .... حالا با مرگ خانم مهسا امینی این اتفاق سرعت گرفته و امروز در خیابان های قم و تهران و... رسما شاهد حمله به زنان چادری و مردان حزب اللهی و طلاب و قرآن سوزی و... هستیم. آیا در چنین شرایطی باید باز هم از اعمال قانون نسبت به بی بندوباری به بهانه و معیشت کوتاه بیاید؟ زهی خیال باطل! نه ضدانقلاب منحوس و کثیف این را به راحتی از دست خواهد داد و نه خشم متدینین زجر کشیده و داده به این سادگی ها فروکش خواهد کرد؛ پس باید نظام به وظیفه خود و ملت هم به تکلیف خود با قاطعیت و البته با تدبیر و عقلانیت عمل کنند. فراموش نکنید که " من اعرض عن ذکری فانّ له معیشهًّ ضنکاً..." هر کَس از یاد من روی گردان شود پس قطعاً معیشت او دچار تنگی و فشار خواهد شد و "و لو ان اهل القری آمنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السمآء و الارض": اگر اهل قریه ها آورند و پیشه کنند قطعاً ما درهای برکات آسمان و زمین را به رویشان می گشاییم" و مولی الموحدین نیز در فرمودند: "
مردم چیز از دین را به خیال اصلاح دنیای خود ترک نمی کنند مگر آنکه خداوند آنها را به بدتر از آن وضعیت دچار خواهد کرد.
" 🖍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۱۸۶ 🏷️ عاقبت ستمكاران ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام لِلظَّالِمِ اَلْبَادِي غَداً بِكَفِّهِ عَضَّةٌ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: آغاز كنندۀ ستم، در قيامت انگشت به دندان مى‌گزد. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (در زيان ستم) فرموده است: براى ستم پيشه فردا (روز رستخيز) دست گزى (از اندوه بيشمار) هست (چنانكه در قرآن كريم س ۲۵ ى ۲۷ مى‌فرمايد: «وَ يَوْمَ‌ يَعَضُّ‌ اَلظّٰالِمُ‌ عَلىٰ‌ يَدَيْهِ‌» يعنى روزى كه ستمگر دستهاى خود را بدندان مى‌گزد). 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانۀ خود هشدار شديدى به ظالمان و ستمگران مى‌دهد و مى‌فرمايد: «آن ستمگر كه ابتداى به ظلم مى‌كند فرداى قيامت دست خود را از پشيمانى (به دندان) مى‌گزد»؛ (لِلظَّالِمِ‌ الْبَادِي غَداً بِكَفِّهِ‌ عَضَّةٌ‌) امام عليه السلام اين سخن را از آيۀ 27 سورۀ فرقان برگرفته است آنجا كه مى‌فرمايد: «وَ يَوْمَ‌ يَعَضُّ‌ اَلظّٰالِمُ‌ عَلىٰ‌ يَدَيْهِ‌ يَقُولُ‌ يٰا لَيْتَنِي اِتَّخَذْتُ‌ مَعَ‌ اَلرَّسُولِ‌ سَبِيلاً» ؛ و (همان) روزى كه ستمكار دست خود را (از شدت حسرت) به دندان مى‌گزد و مى‌گويد: اى كاش با رسول (خدا) راهى بر گزيده بودم». نكتۀ شايان توجه اين است كه امام عليه السلام در اينجا ظالم را مقدّم به «بادى» كرده يعنى آن كسى كه ابتداى به ظلم مى‌كند، از اين نظر كه شخص دوم اگر مقابلۀ به مثل كند ظلم نيست بلكه احقاق حقى است و اگر بيش از مقابلۀ به مثل كند باز قبح و زشتى ظلم او به اندازۀ كسى كه ابتدا به ظلم كرده نيست و تعبير به «عَضَّة» (به دندان گزيدن) كنايه از شدت ناراحتى است؛ زيرا انسان هنگامى كه به ناراحتى‌هاى شديد گرفتار مى‌شود؛ ناراحتى‌هايى كه از خود او سر زده و خودش باعث و بانى آن بوده مى‌خواهد از خود انتقام بگيرد و براى اين كار به آزار خويشتن مى‌پردازد؛ گاه بر سر و صورت خود مى‌كوبد و گاه دست خود را كه با آن كار خلافى انجام داده مى‌گزد و همۀ اينها نشانۀ ناراحتى شديد از كار خويشتن و نوعى مجازات و انتقام از خود است. در حديثى از امام موسى بن جعفر عليه السلام مى‌خوانيم: «
فى رَجُلَيْنِ‌ يَتَسابّانِ‌ فَقالَ‌: الْبادي مِنْهُما أَظْلَمُ‌ وَ وِزْرُهُ‌ وَ وِزْرُ 
صاحِبِهِ‌ عَلَيْهِ‌ ما لَمْ‌ يَتَعَدَّ الْمَظْلُومُ‌
؛ امام عليه السلام در مورد دو نفر كه به هم دشنام مى‌دادند فرمود: آن كَس كه ابتدا كرده ظالم‌تر است و او و گناه نفر ديگر بر اوست مادامى كه مظلوم از حد تعدّى نكند»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.