فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
Shabe Ghadr 21.mp3
21.54M
🎧 قطعات شنیدنی به مناسبت شب قدر دوم
📻 این قطعات صوتی شامل:
🔊 قطعات استودیویی
🔊 سخنرانی
🔊 مناجات
@Avayam_ir
#پادکست | #شب_قدر
#ماه_مبارک_رمضان
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
مباحث
⏳ احزاب باقی مانده از ختم کامل قرآن کریم به جهت تعجیل در فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام ۞
➪ ۱۰۹ ۱۱۰
➪ ۱۱۱ ۱۱۲ ۱۱۳ ۱۱۴ ۱۱۵ ۱۱۶
🖱️ وارد این قسمت شوید و حـزب مورد نظر را انتخاب نمائید.۞
#تلاوت | #قرآن_کریم | #ماه_رمضان
╭────────────╮
│ 🌙 @Mabaheeth
│ 📖 @feqh_ahkam
│✨ @Nafaahat
╰────────────╯
🖼 جهاد مخلصانه امیرالمؤمنین(علیه السلام)
✏️ حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای مدظله: سرتا پای زندگی #امیرالمؤمنین جهاد مخلصانه است. از هنگام نوجوانی که اسلام آورد تا شصت و سه سالگی که به شهادت رسید، یک لحظه زندگی چنین فارغ از تلاش مخلصانه نیست و قطعاً شخصیتی با این همه تلاش در تاریخ اسلام وجود ندارد.
🌙 #شب_قدر
💻 Farsi.Khamenei.ir
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
12.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #حدیث_زندگی | در انفاق، زیاده روی نکن ...
✏️ #شرح_حدیث اخلاق توسط حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای مدظله العالی
⭐️ #بهار_معنویت
💻 Farsi.Khamenei.ir
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
🖼 فرصتِ بازگشت به خدا
✏️ حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای مدظله: فرصت #استغفار، فرصت زندگی و حیات است که برای بازگشت به خدا در اختیار من و شماست و بهترین فرصتها ایامی از سال است که از جمله آنها ماه مبارک رمضان است و در میان #ماه_مبارک_رمضان، شب قدر!
🌙 #شب_قدر
💻 Farsi.Khamenei.ir
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
#نهج_البلاغه | #حکمت ۳۸۷
🏷️ شناخت خوبى و بدى
┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄
❁• وَ قَالَ عليهالسلام مَا خَيْرٌ بِخَيْرٍ بَعْدَهُ اَلنَّارُ وَ مَا شَرٌّ بِشَرٍّ بَعْدَهُ اَلْجَنَّةُ
وَ كُلُّ نَعِيمٍ دُونَ اَلْجَنَّةِ فَهُوَ مَحْقُورٌ وَ كُلُّ بَلاَءٍ دُونَ اَلنَّارِ عَافِيَةٌ
┅───────────────┅
☜ و درود خدا بر او، فرمود: خيرى كه در پى آن آتش باشد، خير نخواهد بود و شرّى كه در پى آن بهشت است شرّ نخواهد بود و هر نعمتى بىبهشت ناچيز است و هر بلايى بىجهنّم، عافيّت است.
─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─
♻️ ترجمه فیضالاسلام: امام عليه السّلام (در نيكى و بدى حقيقى) فرموده است: خوشى و نيكى (سود دنيا) كه پس از آن آتش باشد (موجب كيفر الهىّ گردد در حقيقت) خوشى و نيكى نيست، و ناخوشى و بدى (سختى دنيا) كه پس از آن بهشت باشد (در حقيقت) ناخوشى و بدى نيست و هر نعمتى پائين تر از بهشت، كوچك و بى اهميّت است و هر بلاء و گرفتارى كمتر از آتش، آسايش و آسودگى است (زيرا نعمتى را نعمت توان گفت كه پى آن كيفر نباشد و سختى را سختى توان دانست كه پى آن آسايش هميشگى نباشد).
🇯 🇴 🇮 🇳
📖 همان گونه كه در مصادر اين گفتار حكيمانه آمده، مرحوم كلينى آن را در كتاب كافى آورده و بهصورت بخشى از خطبۀ بسيار مفصلى است كه به نام خطبۀ وسيله معروف شده و طبق نقل كافى امير مؤمنان على عليه السلام اين خطبه را در مدينه بعد از هفت روز از وفات پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله ايراد كرد و مواعظ بسيار مهمى در آن بيان شده كه اگر مردم آن را بهكار مىبستند وضع مسلمانان بسيار بهتر از امروز بود.
امام عليه السلام به دو نكتۀ مهم دربارۀ خير و شر در اين كلام نورانى اشاره كرده است؛ نخست مىفرمايد: «آن خوبى و نعمتى كه جهنم🔥 دنبال آن باشد خوبى نيست»؛ (مَا خَيْرٌ بِخَيْرٍ بَعْدَهُ النَّارُ) . سپس مىافزايد: «و آن بدى و مشكلى كه بعد از آن بهشت باشد بدى محسوب نمىشود»؛ (وَ مَا شَرٌّ بِشَرٍّ بَعْدَهُ الْجَنَّةُ) .
مفهوم «خير» و «شر» بهطور اجمال بر همه روشن است ولى معيار سنجش آن در جوامع و مكاتب مختلف كاملاً متفاوت مىباشد؛ مادىگراها خير و نيكى را در لذات مادى مىدانند و بدى را در ضررها و زيانهاى مادى، در حالى كه مكاتب الهى خير و شر را بهگونۀ ديگرى تفسير مىكنند آنها خير را در سعادت جاويدانِ سراى ديگر و در فضايل انسانى و صفات برجستۀ اخلاقى مىدانند، هرچند زيانهاى مادى نيز ظاهراً سنگين است و بهعكس، شر و بدى را در رذايل اخلاقى و كارهاى غير انسانى و آنچه مايۀ خسران و زيان در سراى ديگر مىشود حساب مىكنند و اينجاست كه ديدگاه اين دو مكتب كاملاً از هم جدا مىشود. در اينكه تعبير امام عليه السلام كه (نفى خير بودن از خيرى كه بعد از آن آتش دوزخ است و نفى شر بودن از شرى كه بعد از آن بهشت جاويدان است)، آيا يك تعبير حقيقى است يا مجازى و ادعايى؟ دو نظر متفاوت وجود دارد، بعضى مىگويند: خير مادى واقعاً خير است اما اگر دنبال آن آتش دوزخ باشد بهمنزلۀ شر محسوب مىشود و شر مادى واقعاً شر است و اگر بعد از آن بهشت جاويدان باشد بهمنزلۀ خير محسوب مىشود