eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
37.9هزار عکس
34هزار ویدیو
1.7هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
Shabe Ghadr 21.mp3
21.54M
🎧 قطعات شنیدنی به مناسبت شب قدر دوم 📻 این قطعات صوتی شامل: 🔊 قطعات استودیویی 🔊 سخنرانی 🔊 مناجات @Avayam_ir | ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
مباحث
⏳ احزاب باقی مانده از ختم کامل قرآن کریم به جهت تعجیل در فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام ۞ ➪‌ ۱۰۹ ۱۱۰ ➪‌ ۱۱۱ ۱۱۲ ۱۱۳ ۱۱۴ ۱۱۵ ۱۱۶ 🖱️ وارد این قسمت شوید و حـزب مورد نظر را انتخاب نمائید.۞ | | ╭────────────╮ │ 🌙 @Mabaheeth │ 📖 @feqh_ahkam │✨ @Nafaahat ╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖼 جهاد مخلصانه امیرالمؤمنین(علیه السلام) ✏️ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله: سرتا پای زندگی جهاد مخلصانه است. از هنگام نوجوانی که اسلام آورد تا شصت و سه سالگی که به شهادت رسید، یک لحظه زندگی چنین فارغ از تلاش مخلصانه نیست و قطعاً شخصیتی با این همه تلاش در تاریخ اسلام وجود ندارد. 🌙 💻 Farsi.Khamenei.ir ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
12.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | در انفاق، زیاده روی نکن ... ✏️ اخلاق توسط حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله العالی ⭐️ 💻 Farsi.Khamenei.ir ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
🖼 فرصتِ بازگشت به خدا ✏️ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله: فرصت ، فرصت زندگی و حیات است که برای بازگشت به خدا در اختیار من و شماست و بهترین فرصتها ایامی از سال است که از جمله آنها ماه مبارک رمضان است و در میان ، شب قدر! 🌙 💻 Farsi.Khamenei.ir ╭─── │ 🌙 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۳۸۷ 🏷️ شناخت خوبى و بدى ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام مَا خَيْرٌ بِخَيْرٍ بَعْدَهُ اَلنَّارُ وَ مَا شَرٌّ بِشَرٍّ بَعْدَهُ اَلْجَنَّةُ وَ كُلُّ نَعِيمٍ دُونَ اَلْجَنَّةِ فَهُوَ مَحْقُورٌ وَ كُلُّ بَلاَءٍ دُونَ اَلنَّارِ عَافِيَةٌ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: خيرى كه در پى آن آتش باشد، خير نخواهد بود و شرّى كه در پى آن بهشت است شرّ نخواهد بود و هر نعمتى بى‌بهشت ناچيز است و هر بلايى بى‌جهنّم، عافيّت است. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (در نيكى و بدى حقيقى) فرموده است: خوشى و نيكى (سود دنيا) كه پس از آن آتش باشد (موجب كيفر الهىّ‌ گردد در حقيقت) خوشى و نيكى نيست، و ناخوشى و بدى (سختى دنيا) كه پس از آن بهشت باشد (در حقيقت) ناخوشى و بدى نيست و هر نعمتى پائين تر از بهشت، كوچك و بى اهميّت است و هر بلاء و گرفتارى كمتر از آتش، آسايش و آسودگى است (زيرا نعمتى را نعمت توان گفت كه پى آن كيفر نباشد و سختى را سختى توان دانست كه پى آن آسايش هميشگى نباشد). 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 همان گونه كه در مصادر اين گفتار حكيمانه آمده، مرحوم كلينى آن را در كتاب كافى آورده و به‌صورت بخشى از خطبۀ بسيار مفصلى است كه به نام خطبۀ وسيله معروف شده و طبق نقل كافى امير مؤمنان على عليه السلام اين خطبه را در مدينه بعد از هفت روز از وفات پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله ايراد كرد و مواعظ بسيار مهمى در آن بيان شده كه اگر مردم آن را به‌كار مى‌بستند وضع مسلمانان بسيار بهتر از امروز بود. امام عليه السلام به دو نكتۀ مهم دربارۀ خير و شر در اين كلام نورانى اشاره كرده است؛ نخست مى‌فرمايد: «آن خوبى و نعمتى كه جهنم🔥 دنبال آن باشد خوبى نيست»؛ (مَا خَيْرٌ بِخَيْرٍ بَعْدَهُ‌ النَّارُ) . سپس مى‌افزايد: «و آن بدى و مشكلى كه بعد از آن بهشت باشد بدى محسوب نمى‌شود»؛ (وَ مَا شَرٌّ بِشَرٍّ بَعْدَهُ‌ الْجَنَّةُ‌) . مفهوم «خير» و «شر» به‌طور اجمال بر همه روشن است ولى معيار سنجش آن در جوامع و مكاتب مختلف كاملاً متفاوت مى‌باشد؛ مادى‌گراها خير و نيكى را در لذات مادى مى‌دانند و بدى را در ضررها و زيان‌هاى مادى، در حالى كه مكاتب الهى خير و شر را به‌گونۀ ديگرى تفسير مى‌كنند آن‌ها خير را در سعادت جاويدانِ سراى ديگر و در فضايل انسانى و صفات برجستۀ اخلاقى مى‌دانند، هرچند زيان‌هاى مادى نيز ظاهراً سنگين است و به‌عكس، شر و بدى را در رذايل اخلاقى و كارهاى غير انسانى و آنچه مايۀ خسران و زيان در سراى ديگر مى‌شود حساب مى‌كنند و اينجاست كه ديدگاه اين دو مكتب كاملاً از هم جدا مى‌شود. در اين‌كه تعبير امام عليه السلام كه (نفى خير بودن از خيرى كه بعد از آن آتش دوزخ است و نفى شر بودن از شرى كه بعد از آن بهشت جاويدان است)، آيا يك تعبير حقيقى است يا مجازى و ادعايى‌؟ دو نظر متفاوت وجود دارد، بعضى مى‌گويند: خير مادى واقعاً خير است اما اگر دنبال آن آتش دوزخ باشد به‌منزلۀ شر محسوب مى‌شود و شر مادى واقعاً شر است و اگر بعد از آن بهشت جاويدان باشد به‌منزلۀ خير محسوب مى‌شود